Exclusiv
Politia Locala Ploiesti „decimata” de D.N.A. Structura Centrala in dosarul „pastrat” la sertar de procurorul Negulescu Mircea, zis si „Portocala”

Inca din anul 2015, la nivelul Politiei Locale Ploiesti s-a constitutit un grup de crima organizata care a prejudiciat bugetul local si a incalcat toate legile in vigoare, doar pentru ca aveau protectia procurorului Negulescu Mircea.
Procurorul periculos le-a asigurat efectiv protectia membrilor acestui grup de crima organizata, prin interventia efectiva la alti procurori ca sesizarile pe numele acestora sa fie musamalizate sau pastrate la “sertar”.
In schimbul acestor protectii, membrii grupului de crima organizata au fost utilizati de procurorul Negulescu Mircea in diverse denunturi mincinoase si/sau in utilizarea de inregistrari ambientale ilegale (Ex Carmen Gheorghe-director general Politia Locala Ploiesti).
In anul 2015, DNA ST Ploiesti a fost sesizata cu o schemă de fraudare a bugetului public aplicată de numita ALBU FELICIA ISABEL şi de conducerea Poliţiei Locale Ploieşti, Albu Felicia actionand din poziţia de prestator de astfel de servicii de pregătire/formare profesională angajată / reprezentantă la ASOCIATIA PENTRU SPRIJIN SI TRAINING RESURSE UMANE (A.S.T.R.U.) şi ASOCIATIA „SANSE LA UN VIITOR MAI BUN”.
Cauza s-a aflat pe rolul DNA – Serviciul Teritorial Ploieşti şi a facut obiectul dosarului nr. 255/P/2015 în care s-a început urmărirea penală in rem , fiind practic tinut la sertar la interventiile procurorului Negulescu Mircea.
Iata ca dezvaluirile noastre sunt confirmate dupa cativa ani de zile de catre DNA Structura Centrala si cei vinovati vor fi pusi sub invinuire si dosarul va fi trimis in instanta de catre DNA Structura Centrala.
Pe langa o mica parte dintre cei din Comisia de analiza a oportunitatii incheierii contractelor de achizitii publice stabilita prin Decizia nr. 91/05.06.2015, conform surselor judiciare, vor fi pusi sub acuzare si o parte a politistilor locali care au fost audiati si au incercat sa induca organele de cercetere penala in eroare.
Acestia, ori din prostie, ori din obedienta, au incercat sa favorizeze infractorul si sa induca in eroare organele statului.
Ultimele declaratii au fost luate acum cca trei saptamani de zile, urmand ca in scurt timp cei vinovati sa fie pusi sub acuzare si dosarul inaintat la instanta de fond.
Reamintim ca, prin REFERATUL DE NECESITATE nr. 1098 / 30.06.2015, semnat indescifrabil pentru sef Serviciu resurse umane, juridic, contracte, proceduri, s-a solicitat si obtinut aprobarea pentru efectuarea de catre 31 cursanti, in perioada iulie – august 2015 (cu mentiunea „conform anexelor”) a “unor programe de formare profesionala/perfectionare, destinate dezvoltarii competentei si aptitudinilor necesare cresterii calitatii rezultatelor obtinute in exercitarea atributiilor”.
Semnatura apartine numitei MANOLACHE ROXANA, consilier juridic in cadrul serviciului sus amintit, iar aprobarea a fost data de GHEORGHE CARMEN DANIELA, director general al Politiei Locale Ploiesti.
Sintagma „conform anexelor” face trimitere la 3 (trei) coli format A4, nedatate, nesemnate, in care, tabelar, sunt nominalizati nu numai cursantii propusi, dar si, deja, elemente care nu puteau fi cunoscute in acea faza, respectiva:
– perioadele concrete, efective de desfasurare;
– locatia / hotelurile in care urma sa aiba loc fiecare curs („RIO” – Jupiter, „RALUCA” – Venus, „LIDO” – Mamaia), toate identice ofertei care va fi fost declarata castigatoare – celei a Asociatiei „Sanse la un viitor mai bun ”.
A doua zi, pe 2015, s-au inregistrat la secretariatul Politiei Locale Ploiesti doua oferte:
– cea cu nr. 1647/01.07.2015 a ASOCIATIEI „SANSE LA UN VIITOR MAI BUN” semnata de numitii ALBU ANDREI – presedinte Consiliu Director si ALBU FELICIA ISABEL – persoana de contact cu telefon 0724(******), oferta care indica exact hotelurile din anexele la REFERATUL DE NECESITATE;
– cea cu nr. 1648/01.07.2015 a ASOCIATIEI PENTRU SPRIJIN SI TRAINING RESURSE UMANE (A.S.T.R.U.), care nu are mentionate datele de identificare[2], semnata de LAZAR VALENTIN – presedinte si aceeasi ALBU FELICIA ISABEL – persoana de contact cu telefon 0724(******) (care ofera locatii in Eforie Nord – hotel „IBIZA”, Saturn – hotel „CERNA” si Cap Aurora – hotel „MAJESTIC”);
S-a sustinut ca ar mai fi fost depusa si o a treia oferta, a „HARRISON CONSULTING” SRL, inregistrata la nr. 1646/01.07.2015, dar care nu a fost transmisa de respectiva entitate, nu este semnata si nici datata, nu are adresa de insotire, ci a fost listata de una din persoanele implicate din Politia Locala Ploiesti (s-a stabilit ca de catre Manolache Roxana, deoarece facturile privind contravaloarea serviciilor efectuate de firma castigatoare le-a adus personal la secretariat pentru a fi inregistrate, locatie in care a mentionat ca „le-a primit prin posta, la adresa de domiciliu”), din internet, pentru a se intruni, formal, numarul minim de trei oferte.
De altfel, aceasta asa-zisa oferta nu este dedicata, documentatia listata fiind, de fapt, o prezentare generala exhaustiva a firmei, cu toate tipurile de cursuri pe care le ofera, niciunul pe profil „ordine publica, paza si control la institutiile publice locale”. Este foarte posibil ca „HARRISON CONSULTING” nici sa nu cunoasca ca a participat la o astfel de procedura de achizitie publica.
In aceeasi zi cu primirea „ofertelor”, 2015, a avut loc la sediul Politiei locale Ploiesti sedinta de lucru a Comisiei de analiza a oportunitatii incheierii contractelor de achizitii publice stabilita prin Decizia nr. 91/05.06.2015, care s-a intrunit in urmatoarea componenta:
Presedinte
Teodorescu Florin – sef Birou comercial ;
Membri:
– Manolache Roxana – consilier juridic in cadrul Serviciului resurse umane, juridic, contracte, proceduri;
– Constantinescu Camelia – politist local in cadrul Biroului protectia mediului;
– Tatu Loredana – politist local in cadrul Biroului disciplina in constructii si afisaj stradal;
– Dumitrescu Lavinia – sef Birou relatii cu publicul, comunicare si managementul calitatii;
– Popa Mihail – armurier in cadrul Biroului administrativ, logistica si sanatate si securitate a muncii;
– Buligescu George – sef Birou ordine publica I;
– Soare Mihaela – consilier in cadrul Biroului financiar – contabilitate;
– Francu Melania – politist local in cadrul Serviciului Disciplina in constructii, afisaj stradal si protectia mediului;
Secretar:
– Zafiu Mihaela – consilier juridic in cadrul Serviciului resurse umane, juridic, contracte, proceduri.
Comisia a stabilit ca oferta cea mai avantajoasa este cea prezentata de Asociatia „Sanse la un viitor mai bun” inregistrata cu nr. 1647/01.07.2015.
Locatiile din oferta declarata castigatoare pe 01.07.2015 erau cunoscute din 30.06.2015, data intocmirii si aprobarii REFERATULUI DE NECESITATE si a ANEXELOR la acesta.
Sub aspectul infractiunii de luare de mita:
Directorul general al Politiei Locale Ploiesti de la aceea data, GHEORGHE CARMEN DANIELA, a primit din partea ASOCIATIEI „SANSE LA UN VIITOR MAI BUN”, pentru sine, fiica sa si prietenul acesteia (3 persoane), foloase necuvenite materializate intr-un sejur complet (cazare in camere single si una dubla pentru 7 nopti / 8 zile) in perioada 12 – 19.08.2015, la hotelul „LIDO” din Mamaia.
Valoarea foloaselor, conform ofertei, a fost de 8295 lei (3 x 2765), la care se adauga contravaloarea meselor (3 persoane x 3 mese/zi x 8 zile).
Secretara Comisiei, ZAFIU MIHAELA – consilier juridic in cadrul Serviciului resurse umane, juridic, contracte, proceduri, a fost recompensata cu un sejur gratuit pe Litoral, intr-una din locatiile unde au fost organizate aceste cursuri.
Liderul uneia din organizatiile sindicale constituita la nivelul Politiei Locale Ploiesti, FANAREANU DRAGOS (sef Birou ordine publica II) a beneficiat – pentru a nu denunta frauda – tot de un sejur, in aceleasi conditii.
Diferit de caracterul fraudulos al intregii proceduri de achizitie publica s-a constatat si totala lipsa de utilitate / eficienta a acestor asa-numite „cursuri de perfectionare profesionala”, prin ducerea acestora in derizoriu.
Astfel, printr-o adresa (transmisa prin e-mail), ALBU FELICIA ISABEL (indica calitatea de „coordonator formare”) aduce la cunostinta conducerii Politiei Locale Ploiesti ca hotelul „RALUCA” din statiunea Venus nu ofera conditii corespunzatoare de cazare si masa, motiv pentru care cursurile din perioada 26.07 – 02.08.2015 au fost relocate la hotelul „DELTA” din Jupiter care – pentru buna desfasurare a cursurilor de perfectionare profesionala pe profil ordine publica si paza / control obiective – a oferit:
– restaurant – ambianta romantica, momente comice, muzica (canzonete italiene, chansonete frantuzesti de pe malurile Senei), dans, magie, animatori si o atmosfera intima, teatru pentru copii cu eroi din basme si desene animate;
– pe plaja – amenajari speciale pentru mamici, tatici si bunici;
– in Parcul Copiilor „Baby Land” – tobogane, plase elastice, curse cu obstacole, iar ca invitati speciali in fiecare seara tematic pe Batman, Spiderman, zana Ariel, pirati si indieni.
S-a constatat ca, intreaga suma a fost cheltuita din bani publici pentru cate un concediu pe Litoral in vara anului 2015 al unor angajati anume selectionati (peste 31, la care se aduga persoane din afara institutiei), petrecut sub pretextul participarii la cursuri de perfectionare profesionala, servicii care nu s-au prestat in realitate.
Astfel, s-a incalcat, cu stiinta si rea-credinta, prevederile OUG nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii.
S-a creat aparenta de legalitate a procedurii simplificate de cerere de oferte reglementata de art. 124 si urm., coroborat cu art. 19, toate din OUG nr. 34/2006, deoarece:
– doua oferte apartin, practic, unor entitati aflate in intelegere si conduse de aceleasi persoane;
– a treia oferta nu a existat de fapt;
– intreaga procedura s-a derulat in doua zile: 30.06.2015 si 01.07.2015, castigatoarea fiind deja cunoscuta dinainte;
– serviciile de formare / perfectionare profesionala nu s-au prestat, intocmindu-se documente fictive care ar atesta efectuarea cursurilor.
Reamintim faptul ca, GHEORGHE CARMEN DANIELA, fosta MUSAT, fostul director general al Politiei Locale Ploiesti de la aceea data, a detinut, in perioada mandatelor fostului primar PSD al Municipiului Ploiesti, Calota Emil (2000-2008), functiile de sef Serviciu Control si, apoi, de director al Directiei Control si Relatii Publice a Primariei Ploiesti. ALBU FELICIA ISABEL i-a fost subordonata, fiind incadrata, in aceeasi perioada, pe functia de referent la Serviciul control si libera practica din structura directiei susmentionate.
Mentionam ca doamna GHEORGHE CARMEN DANIELA a fost trmisa in judecata pentru fapte de serviciu / coruptie (prevazute de art. 54, lit. h din Legea nr. 199/1999) de DNA – S. T. Ploiesti la data de 04.12.2017, dosar nr. 8723/105/2017 al Tribunalului Prahova.
Reamintim ca, la începutul lunii februarie 2010, comunitara GHEORGHE CARMEN DANIELA a fost demisă din funcţie de primarul de atunci, VOLOSEVICI ADRIAN, pentru mai multe ilegalităţi printre care şi faptul că îşi dădea singură prime lunare de 1.000 de lei, mulţi au crezut că, în realitate, măsura ar fi fost una politică ori vreo hachiţă personală a edilului.
Că nu a fost aşa, chiar duduia a ţinut să dovedească ulterior, prin fapte, reieşind că ea este penală 100%.
Astfel, la Câmpina, a făcut ce ştie cel mai bine: infracţiuni.
Horia Tiseanu, primarul Câmpinei, a fost pus sub urmărire penală de DNA Ploieşti la 27 septembrie 2016 pentru abuz în serviciu şi luare de mită. În acelaşi dosar cu nr. 34/P/2016, procurorii anticorupţie au mai dispus efectuarea urmăririi penale faţă de suspecţii Ecatrinescu Gheorghe, la data faptei director economic în cadrul Primăriei municipiului Câmpina, GHEORGHE CARMEN DANIELA, la data faptei director executiv la Poliţia Locală Câmpina şi Costin-Octavian Micu, reprezentant legal al unei societăţi comerciale, cu privire la săvârşirea infracţiunii de complicitate la abuz în serviciu. S-a reţinut că, în cursul anului 2014, inculpatul Horia Tiseanu, primar al municipiului Câmpina, beneficiind de ajutorul celor trei suspecţi, a dispus achiziţionarea unei maşini marca Opel Insignia, în scopul folosirii personale şi exclusive, cu încălcarea dispoziţiilor legale. Autoturismul a fost cumpărat din fondurile alocate Poliţiei Locale Câmpina, unitate fără personalitate juridică aflată în subordinea primarului, deoarece, conform prevederilor legale, Primăria Câmpina nu avea dreptul de a achiziţiona autoturisme pentru folosinţa proprie. „Pentru a păstra o aparenţă de legalitate, au fost întocmite două facturi pentru cumpărarea autoturismului, ambele emise de societatea reprezentată de suspectul Micu Costin-Octavian, în valoare totală de 131.600,66 lei (79.802,20+51.798,46 lei), echivalent al sumei de 29.654 euro. Ulterior, documentele respective au fost înregistrate în contabilitatea instituţiei publice în conturi separate, cu consecinţa aparentei respectări a pragului valoric legal de 18.000 de euro, în contextul în care s-a considerat că o achiziţie în această limită ar fi fost legală (este de menţionat că potrivit O.U.G. 34/2009, cu completările ulterioare, instituţiilor publice li se interzisese la acea dată însuşi dreptul de a achiziţiona autoturisme)”. În acest fel, s-a prejudiciat bugetul local, fiind totodată creat un folos necuvenit atât pentru primar, prin utilizarea nelegală a autovehiculului, cât şi pentru societatea reprezentată de suspectul Micu Costin-Octavian, achiziţia făcându-se cu încălcarea dispoziţiilor legale.
Totodata, faptele de aceeasi natură penală s-au săvârşit în perioada, 24.11.2015-30.06.2017, în timpul mandatului de director al numitului STOICHICIU CEZAR DAN, derulate tot de ALBU FELICIA ISABEL, de data aceata institutia prejudiciata fiind CSM Ploiesti.
Aceste aspecte sunt investigate, cu multa lejeritate si comoditate, de organele din cadrul IPJ Prahova.
Raporturile juridice stabilite de CSM Ploieşti cu FUNDAŢIA CENTRUL de FORMARE APSAP
FUNDAŢIA CENTRUL de FORMARE APSAP (CIF RO____8, cu sediul în Bucureşti, str. ____nr. ___, bl. ___, sc. B, ap. ___, Sector 2) este ofertanta pe care numita ALBU FELICIA ISABEL, şef Birou achiziţii publice şi organizare competiţii la CSM Ploieşti, a propus-o prin Referatul nr. 4346/06.07.2017 să i se atribuie serviciul Cursuri de perfecţionare profesională prin achiziţie directă.
Serviciile au inclus formare profesională pe 2017 şi pachet servicii hoteliere pentru 25 de persoane.
S-a stabilit că Nota justificativă privind valoarea estimată şi aprobare achiziţie directă nr. 3801/16.06.2017 este un fals material, modificându-se vizibil / grosolan data şi nr. documentului. Atât ofertele FUNDAŢIEI CENTRUL de FORMARE APSAP cât şi celelalte documente interne ale CSM Ploieşti (rapoarte, referate, note justificative) în legătură cu această achiziţie, sunt întocmite concordant, în înţelegere, pentru a crea aparenţa de legalitate, respectiv de respectare a Legii nr. 98 / 201 privind achiziţiile publice, observându-se eforturile conjugate ale mai multor salariaţi de a favoriza unicul ofertant, FUNDAŢIA CENTRUL de FORMARE APSAP.
„Perfecţionările” au avut loc în lunile iulie-august 2017, în următoarele „centre” de pregătire:
MAMAIA – HOTEL GRAND ASTORIA, HOTEL COMANDOR AMIRAL ORFEU,
EFORIE NORD – HOTEL STEAUA DE MARE
COSTINEŞTI – VOX MARIS GRAND RESORT
BĂILE FELIX – HOTEL PRESIDENT
POIANA BRAŞOV – HOTEL ALPIN
Valoarea integrală totală plătită depăşeşte cuantumul pentru care legea prevede încredinţare directă.
În secundar, s-a evaluat utilitatea şi oportunitatea unor astfel de cheltuieli, în condiţiile în care situaţia financiară a clubului este precară, s-a aflat în incapacitate de plată / încetare de plăţi dar si ca la acest curs de perfectionare a participat pana si femeia de serviciu.
Vom reveni. (Cristina T.).
Exclusiv
„Cred ca prefectura Prahova a devenit un fel de șef cu drept de veto in Ploiesti”

Cunoscutul avocat George Botez este recunoscut pentru intransigenta sa pentru legalitate si pentru luarile sale de pozitii pe aceasta tema. Astfel, in urma publicării articolului nostru în exclusivitate cu privire la încercările disperate de „albire” al edilului de către Prefectura Prahova in cazul BCR, consilierul local ne-a declarat urmatoarele:
„Cred ca prefectura Prahova a devenit un fel de șef cu drept de veto in Ploiesti. Am spus-o cand s-a pus problema blocarii transferului parcului, o spun si acum ! Este prima data in istoria administrativa cand prefectura stabileste refacerea unui HCL prin adaugirea unui lucru nou in act, dedus pe cale de interpretare din .. dezbateri ! Lucru care nu s-a votat, adica acel comision cerut de BCR ! Domnilor, daca cineva ar fi vrut sa voteze comisioane, ar fi facut-o in octombrie anul trecut ! Cum nu s-a dorit, nu s-a votat ! Si nu se va vota nici acum. Pe de alta parte, astept sa vad ce face prefectura cand se va împlini termenul de 6 luni de cand a constatat nelegalitatea hotararii de consiliu…. face, ori nu face ce este legal ? Merita pus un pariu pe asta, cu toate ca, vazand obiceiurile locului… nu prea as baga mana in foc ca legea impresioneaza prea tare !” ( Cristina T.).
Exclusiv
Afacerea BCR la next level si alba neagra cu legalitatea/Somnul ratiunii naste monstri/Update -O anchetă poate demara cineva din Consiliul Local Ploiesti?

Cu un tupeu iesit din comun s-a trecut la un next level: de albire si scapare de penal al edilului in afacerea ilegala cu BCR.
Prefectura a spus că nu este legala hotărârea.
Prefectura spune clar că nu este legala
Vestea că Prefectura Prahova a „recomandat” Consiliului Local anularea hotărârii cu privire la un nou adițional la contractul de împrumut cu BCR a rămas fără ecou. Nici pana la aceasta data Consiliul Local Ploiesti NU a anulat hotararea respectiva si NU s-a intrat in matca legalitatii.
Adresa trimisa de Prefectura Prahova a fost tinuta la „secret”.
Hotărârea, așa cum este de altfel publicată pe site-ul Primăriei Ploiești, viza prelungirea perioadei de trageri cu 1 an de la 20.09.2022 la 20.09.2023. Este vorba fix despre contractul de împrumut cu BCR pentru suma de 34.013.308,36 de lei, încheiat în 2019 de fostul primar Adrian Dobre, sumă necesară pentru susținerea co-finanțării la proiectele cu fonduri europene.
În textul hotărârii aprobate de aleșii locali în ședința din 5 octombrie 2022 există mențiunea că „restul clauzelor contractuale rămân nemodificate”, lucru care nu s-a mai întâmplat.
Prefectura Prahova a recomandat Consiliului Local Ploiești să anuleze HCL 463/05.10.2022, pe motiv că a fost adoptată „cu încălcarea prevederilor legale în materie”, în caz contrar „hotărârea va fi atacată la instanța de contencios administrativ” confirmand dezvaluirile, in exclusivitate, ale ziarului Incisiv de Prahova.
Hotărârea de Consiliu Local a fost aprobată și NU a produs efecte, deoarece aceasta hotarare a fost aprobata in data de 5 octombrie 2022, pentru un act semnat inainte, ilegal, in data de 20.09.2022.
Orice HOTARARE produce efecte de la data adoptarii sale, NU retroactiv!
Interesant că la mapa consilierilor locali cu privire la BCR s- au adăugat materiale. Actul adițional …in ideea că au avut cunoștință…deci la materiale ședinței din 05 10 2022, iar Prefectura zice de transmis 11.10 2022, primit de BCR in 14.10…atunci cum rămâne cu data din act adițional…
Cum au apărut documentele?
Și de ce nu are nr.de înregistrare?
Era legal după expirare..? Murim de ras, probabil or sa se distreze si organele de cercetare penala!
Cam prea multe falsuri si abuzuri pentru spalarea edilului.
Întrebare…o anchetă poate demara cineva din Consiliul Local Ploiesti cum se falsifica și adaugă sau sustrag documente??
Poate , poate …afla sau aude careva…
Next level si alba neagra cu legalitatea dupa dosarul penal
Prefectura Prahova transmite Consiliului Local Ploiesti o adresa foarte bizara si in afara cadrului legal, in scopul „spalarii” edilului (adresa nr 4391/21.03.2023).
Astfel, dupa ce a declarat nelegala HCL 436/2022, aceeasi institutie revine si dupa verificarea „legalității” pe baza „stenogramei ședinței” (PREMIERA MONDIALA IN MATERIE JURIDICA!!!) propune reanalizarea HCL-ului incriminat si adoptarea unei hotarari complete si legale.
Sa traiasca domn prefect care a semnat de unul singur adresa dar sa ne explice si noua oficial si public ce nu a inteles: la data de 05.10.2022, consilierii locali au fost pacaliti sa emita Hotararea nr 463, prin care i se aproba edilului Andrei Volosevici sa semneze prelungirea actului aditional cu BCR, o prelungire si act aditional semnate de acesta ILEGAL inca de la data de 20.09.2022, fara aprobarea Consiliului Local Ploiesti.
Cum sa revina CL si sa analizeze o eventuala hotarare care sa gireze faptele penale savarsite de edil prin semnarea actului aditional cu BCR la data de 20.09.2022 cand presupusa Hotarare 463 ce ar trebui sa fie analizata a intrat in dezbatere si adoptata la data de 05.10.2022? Mai smecherilor, voi vreti sa ii bagati in PENAL pe consilierii locali?
Suntem si noi curiosi cati vor pica in „capcana” asta si vor semna o alta hotare de consiliu local ILEGALA! Noi nu credem ca se vor inghesui prea multi, ca poate nu or avea pregatire juridica dar nu sunt PROSTI!
Bai, nenicule, la noi corupția majoră e sinonima cu PROSTIA!
Primarul Andrei Volosevici a semnat, de capul sau, fara o Hotarare a Consiliului Local Ploiesti, un act aditional cu BCR, la data de 20.09.2022, pentru prelungirea perioadei de tragere pana la data de 20.09.2023. ACtul semnat ESTE ilegal oricat se incearca „spalare” si/sau „albirea” edilului.
Act Aditional 1Act Aditional 2
Act Aditional 3
Act Aditional 4
In acest act aditional, tot prin abuz, s-a introdus o clauza pe care o semneaza edilul Andrei Volosevici fara aprobarea Consiliului Local si total ILEGAL, prin care Primaria Ploiesti sa obliga sa plateasca Creditorului (art 5 din act aditional), un comision de 0,2% din suma neutilizata de 27.644.336,30 ron, comision in valoare de 55.266,67 ron, un comision ce se va plati in doua transe, 50% la data semnarii Actului aditional si 50% pana la data de 22.12.2022.
Adresa Banca
Noaptea, ca hoţii, partea a doua!
Directia Economica
Desi directorul economic Nicoleta Craciunoiu a refuzat sa semneze o astfel de ilegalitate, cei sus mentionati la inceputul articolului au „pandit” cand acesta se afla in concediu si, la data de 04.10.2022, cu numarul 519, Andrei Volosevici intocmeste REFERATUL DE APROBARE la proiectul de hotarare privind modificarea Hotararii Consiliului Local nr 619/21.12.2018, privind contractarea unui imprumut intern in valoare de 34.013.308,36 lei.
Deci, edilul Andrei Volosevici solicita Consiliului Local Ploiesti, la data de 05.10.2022, sa aprobe imputernicirea sa de a semna un Act Aditional cu BCR, act aditional semnat de acesta ILEGAL, inca de la data de 20.09.2022, cu mult timp inainte.
Raport Specialitate 2
Mai mult, la data de 05.10.2022, consilierii locali au fost pacaliti sa emita Hotararea nr 463, prin care i se aproba edilului Andrei Volosevici sa semneze prelungirea actului aditional cu BCR, o prelungire si act aditional semnate de acesta ILEGAL inca de la data de 20.09.2022, fara aprobarea Consiliului Local Ploiesti.
463_05.10.2022_contractare_imprumut_intern
Totodata, in HCL nr 463 se specifica in clar:
Art 1. „Aproba modificarea HCL nr 619/21.12.2018 in sensul prelungirii perioadei de trageri cu 1 an de la 20.09.2022 la 20.09.2023. Restul clauzelor contractualoe raman nemodificate”.
Deci, Consiliul Local Ploiesti NU a aprobat in HCL nr 463/05.10.2022, ce semnase ilegal deja Andrei Volosevici, adica comisionul de 0,2% din suma neutilizata de 27.644.336,30 ron, comision in valoare de 55.266,67 ron, un comision ce se plateste ILEGAL in doua transe, 50% la data semnarii Actului aditional si 50% pana la data de 22.12.2022.
Cine aproba plata acestui comision, executivul care a semnat ilegal actul aditional fara aprobarea Consiliului Local Ploiesti sau legislativul care a specificat ca aproba (retroactiv semnarii deja a actului aditional) cu conditia ca „restul clauzelor contractuale raman nemodificate”, adica fara comision (In Contractul de credit nr 201909200119/20.09.2019 si in toate actele aditionale s-au respectat prevederile art 7.1 pct c) prin care comisionul de neutilizare este de 0 % pe an!
Incisiv de Prahova va solicita – OFICIAL – un punct de vedere celor de la IPJ Prahova, D.N.A si DIICOT privind „legalitatea”/NELEGALITATEA si abuzul savarsit de Andrei Volosevici in calitatea de „indeplinire” a atributiilor de primar.
Este in premiera ca UAT Ploiesti pentru imprumuturi bancare neutilizate sa „negocieze” plati de comisioane bancare, in conditiile in care caietul de sarcini si in contractul initial NU se prevede asa ceva, iar Consiliul Local NU a aprobat plata acestora. Vom reveni. (Cerasela N.).
Exclusiv
Pentru că ASF nu a impus administrarea specială a Euroins încă din 2021, după 2 ani, gaura de la societate, plătită de asigurați și buget este de cel puțin 2 miliarde de lei

Legea obligă Autoritatea de Supraveghere FInanciară ca atunci când indicatorii de solvabilitate și lichiditate devin subunitari (sau cu corespondentul lor – capitalul de sovlabilitate și capitalul devin negetive), ASF sa impuna administrarea speciala a societatii respective, pana la restabilirea indicatorilor.
In 2014, a fost nevoie de doar 3 săptămâni (ianuarie 2014 – februarie 2014) pentru ca ASF să aplice legea în cazul Astra Asigurări și să impuna redresarea specială.
În cazul Euroins, ASF a tolerat mai mult de 2 ani capitalul negativ al Euroins – practic incapacitatea de plată a societății și a favorizat scurgerea sumelor către acționarii din Bulgaria. Gaura de la Euroins s-a majorat astfel de la mai puțin de 600 de milioane de lei, la peste 2 miliarde de lei.
Contribuția ASF a fost decisivă: în esență în timp ce conducerea ASF acorda timp Euroins să golească societatea de active prin transferul lor contabil în Bulgaria, din societate, au mai rămas în România, doar pereții, dezvaluie analistul economic Radu Teodor Soviani.
A patra performanță a conducerii ASF în favorizarea delapidarea de la City Insurance și co-autoratul sifonării banilor asiguraților de la Euroins. Cum să îi răsplătim în afară de bonusuri de performanță și case de la RAPPS?
Un observator rezonabil poate constata că o dată cu retragerea autorizației Euroins de către ASF, în 17 Martie 2023, Nicu Marcu – Președintele instituției plătit cu până la 200.000 de Euro pe an, a devenit echivalentul fostului Președinte al CEC – Camenco Petrovici. La fel cum CEC-ul condus de Camenco Petrovici a păcălit populația și a garantat pentru FNI, la fel și Marcu a mințit populația cu garantarea de către ASF, într-o primă fază, a City Insurance și într-o a doua și mult mai lungă fază (aproape 3 ani) a solvabilității Euroins.
Marcu a lăsat companiile să funcționeze cu știința fraudei și delapidării la City și cu știința găurii provocată de sifonare a banilor asiguraților, la Euroins. Simplu spus, a favorizat permanent acționarii privați ai celor 2 societăți, sifonarea banilor asiguraților și majoarea dimensiunii fraudării asiguraților și în cele din urmă a bugetului de stat. Funcționarii ASF fac din asta un titlul de glorie și numesc supravegherea lor, simplu: curaj.
În februarie 2021, când Nicu Marcu, în loc să își exercite atribuțiile legale de a obliga cele 2 societăți să aducă capital (insolvabile), el a încercat un matrapazlâc în favoarea acoperirii fraudei: să ia bani de la asigurați, lăsând companiile insolvente să funcționeze și să scumpească în interesul acționarilor privați ai City și Euroins primele RCA plătite de populație și companii, cu până la un miliard de lei. Cu alte cuvinte, să decapitalizeze economia națională în interesul privat al celor care sifonau sume, așa cum am scris extrem de timpuriu, AICI, în 21 februarie 2021:
,,Sifonarea de sume ale asiguraților români către entități din afara României, în interesul strict al acționarilor privați și în dauna puterii de cumpărare a populației, companiilor, inclusiv în frauda bugetului de stat, ar trebui să fie în atenția SRI. Și nu ca să favorizeze această sifonare prin manopere dolosive (…)
2 ani și douăzecișipatru de zile mai târziu, în 17 Martie 2023, ASF zice:
Pe bune?
,,La fel cum a mângâiat pe creștet City Insurance (devenind complice la uzul de fals al extrasului de cont plăsmuit), dar mai ales complice pentru perioada februarie 2021-septembrie 2021, când ASF știa fără cel mai mic dubiu de extrasul de cont falsificat dar i-a lăsat pe City să mai emită polițe de un miliard, ASF mângâie acum pe creștet Euroins. Euroins este noul lider al pieței asigurărilor. În 3 luni, cu prețuri triple la RCA față de Septembrie, Euroins nu va mai veni cu niciun capital. ASF, în loc să decidă administrarea specială a Euroins pentru nerespectarea indicatorului de solvabilitate, le dă posibilitatea să încaseze și ei, și alții, prețuri triple, astfel încât să nu mai aducă capital (…) Astfel, încât în loc ca acționarii Euroins să aducă capital, să ia bani de la populație. Iar profiturile, să le sifoneze’’.
Ce ne spun 14 luni și 17 zile mai târziu, având senzația transmițându-ne practic că ASF ne ia pe toți de proști: ,,scoteau banii din firmă, îi trimiteau în Bulgaria’’. Din nou, pe bune?
Cu un tupeu vecin cu cel al infractorului Bolgiu, cel care fiind prins de poliție după ce spărsese geamul la o mașină să fure casetofonul și a declarat polițiștilor că el doar a văzut mașina spartă și a vrut să protejeze casetofonul ca să nu se deterioreze, pentru că atârna în fire, oficialii ASF declară , în 17 martie 2023, după mai bine de 2 ani în care au permis continuu sifonarea banilor asiguraților Euroins și delapidarea City, că: ,,am dat dovadă de ,,curaj’’.
,,Curajul ASF’’ poate fi și măsurat: pentru acționarii City înseamnă sifonarea a peste un miliard de lei, iar pentru acționarii Euroins, mai mult de 2 miliarde de lei.
Pentru Nicu Marcu însă, care are și o facultate de drept absolvită, curajul manifestat nu necesită numărotarea de la 1 la un miliard ci știe că oricum ar da-o, curajul lui de favoriza frauda de la City Insurance și gaura de la Euroins se opreșete fix la 297.
Iar bonusul pentru acest curaj, perfect legal, este de 2 până la 7 ani, spre deosebire de poziția de la ASF, plătită cu până la 200.000 de Euro pe an. Curajul lui Nicu Marcu a costat până acum cel puțin 600.000 de Euro, beneficiile ca Președinte ASF, dar poate fi și evaluat altfel, dacă Nicu Marcu înțelege să ceară ,,nouășpele’’.
Iată ce mi-a scris un cititor, cu o zi înainte de anunțul retragerii Euroins. Comentariul era făcut la o postare a mea din aceeași zi în care sublinaim că încă din septembrie 2021 am arătăt ca Nicu Marcu a favorizat dimensiunea fraudei de la City Insurance lăsând compania să emită în continuare polițe RCAîncă aproximativ 8 luni, după ce Marcu știa deja de extrasul de cont falsificat:
,,Nicu Marcu poate că în anumite infracțiuni a fost complice – acum a prins curaj și s-a promovat autor și are la rândul său complici’’.
Motivele pentru care Nicu Marcu și-a dat prime. De performanță:
- ,,Prima performanță: ASF a lăsat City să încaseze încă 6 luni bani de la oameni, după ce descoperise că City a escrocat asigurații și statul’’. După intervenția de mai sus, de la TVR1 (din Septembrie 2021), am fost declarat ,,indezirabil’’ de conducerea TVR1 pe subiectul asigurări și ASF.
- ,,A doua performanță: după insolvența City începe creșterea prețului la RCA, care se mărește cu 71% în 2022’’. Daunalitatea pe ultimii ani (în funcție de care se calculează nivelul primei) nu a crescut de pe o săptămână pe alta, ca să justifice în 10 zile o scumpire cu 70%.
- ,,A treia performanță: ASF a știut încă din 2021 că Euroins are probleme de capital.
Despre a patra performanță nu vorbește însă nimeni pe deplin, pentru simplul motiv că este prea nouă: încă din Martie 2021, când Marcu a ȘTIUT că Euroins este insolventă pe baza datelor obținute de Libertatea de la avertizori de integritate:
Pe scurt, legea obligă ca atunci când constată că o companie nu poate face față obligațiilor de plată (insolvență), ASF impune administrarea specială. Nicu Marcu și Consiliul ASF și-au încălcat atribuțiile de serviciu, ninstituind administrarea specială. Simplu spus: dacă o companie este insolventă, i se retrage autorizația sau se instituie administrarea specială, până când aduce capital. Și abia apoi mai poate emite polițe RCA.
Nicu Marcu și ASF au încălcat legea și au permis Euroins să emită în continaure polițe. Nu poate emite polițe dacă este insolventă. Abia după restabilirea capitalului de solvabilitate, mai poate emite polițe.
Această politică (complicitatea și co-autoratul ASF) au permis Euroins, sub supravegherea și cu acceptul ASF, să majoreze gaura de la Euroins (prin sifonarea primelor de încasare și nu numai), de la 64 de milioane de lei cât rezultă din constatările chiar ale ASF la 31 Martie 2021, la 300-400 de milioane de lei.
Cu alte cuvinte, în timpul supravegherii ASF, cu știința faptului că trebuia să impuna administrarea specială pentru restabilirea capitalului de solvabilitate, din Euroins au rămas doar pereții.
Necesarul de capital, nu numai că nu a scăzut, dar s-a majorat la 2,19 miliarde de lei! Triplu față de momentul ianuarie 2021, când Nicu Marcu știa că Euroins are nevoie de 600 de milioane de lei capital. Asta rezultă chiar din comunicatul ASF din 17 martie 2023, prin care a anunțat retragerea autorizației:
Deci, sub supravegherea lui Nicu Marcu, necesarul de capital a urcat de la 300-600 de milioane de lei, la 2,19 miliarde de lei.
Nu mai amintesc și faptul că însuși acest comunicat atestă că ASF nu a instituit administrarea specială (rezoluția), nici la 30.06.2022, lăsând încă 9 luni (după ce anterior lăsase încă un an) o societate insolvabilă, să emită polițe.
Dar amintesc altceva, ce presei i-a scăpat din comunicatul ASF:
,,Decizia retragerii autorizației a fost luată în condițiile în care situația Euroins nu face fiabilă aplicarea unei proceduri de rezoluție’’. Adică, dacă în Martie 2021, societatea și banii asiguraților puteau fi salvați, supravegherea ASF a condus la următoarea situație de fapt: Din Euroins, sub supravegherea ,,intensă’’ a ASF și în timpul ei, au fost sifonate TOATE activele. Adică din Euroins au rămas doar pereții.
Problema reasigurării.
Am semnalat și în urmă cu 6 săptămâni când Euroins a anunțat, în 2 Martie 2023, că a schimbat reasigurătorul, la cerința ASF (întreg comunicatul AICI):
Sub supravegherea ASF, practic, din Euroins au rămas doar pereții. Prin operațiunea de reasigurare cu compania proprie EIG Re EAD, Euroins a scos din contabilitatea firmei din România toate activele, așa cum arată și în comunicatul de presă transmis ca reacție (AICI) după comunicarea deciziei de retragere a autorizației:
Foarte interesant, această schimbare de re-asigurător s-a făcut în momentul în care ASF ,,scurgea pe presă’’ că a sesizat parchetul în privința Euroins (la începutul lui februarie), în condițiile în care ASF ar fi trebuit să impună administrarea specială a Euroins în urmă cu cel puțin 2 ani, și să împiedice sifonarea sumelor. În loc de asta, ASF, s-a împiedicat, și a favorizat majorarea deficitului de capital de la 300-600 de milioane de lei, la 2,14 miliarde de lei.
Și încă ceva.
În timp ce, așa cum am spus la început, Nicu Marcu a garantat pentru frauda de la City (lăsând societatea să mai emită polițe RCA până în septembrie 2021) și a garantat pentru golul de capital de solvabilitate de la Euroins (care, sub mandatul lui, s-a majorat până la 2,14 miliarde de lei), exact cum garanta Camenco Petrovici și CEC pentru FNI, pentru Nicu Marcu, la rându lui, garantau alții. Printre ei, chiar șeful grupului bulgar, Assen Christov.
Christov garanta pentru Marcu (care îi favorizase golirea societății de active) chiar într-un interviu acordat mie în exclusivitate. Pe care îl găsiți AICI.
Christov îl numea pe Marcu drept ,,bun manager și persoană înțeleaptă’’. Cine altcineva i-ar mai fi acordat timp între martie 2021 și martie 2023, să majoreze gaura de la 600 de milioane de lei la 2,14 miliarde de lei? Cine altcineva i-ar mai fi permis, în exercitarea atribuțiilor de serviciu, să lase din cea mai mare societate de asigurare de pe piața RCA din România, doar pereții?
Concluziv, astăzi, când Parlamentul îl va audia pe Nicu Marcu, cel care a favorizat dimensiunea fraudei de la City Insurance și majorarea găurii de la Euroins până la 2,14 miliarde de lei, inclusiv transferul tuturor activelor în Bulgaria au doar 2 variante: fie să ia act de demisa lui, fie să ceară revocarea lui Nicu Marcu.
,,Curajul’’ lui Nicu Marcu i-a costat pe asigurați împreun cu statul român cel puțin 3 miliarde de lei, în cazul City Insurance și Euroins.
Parlamentul, prin mai vechii prieteni ai lui Nicu Marcu (Burduja cu Ion – inteligență artificială și alții), deja au arătat că întorc privirea în altă parte, după frauda City Insurance. Când au închis ochii. Și la rândul lor, prin nerevocarea lui Nicu Marcu încă de după falimentul City Insurance, au favorizat dimensiunea găurii de la Euroins.
Eu am mai dat acest exemplu în urmă cu un an și jumătate, imediat după falimentul City Insurance și după albirea lui Nicu Marcu de către Burduja și ceilalți: în Germania, șeful Autorității de Supraveghere Financiară (BAFIN) a fost demis după eșecul supravegherii în cazul fraudei de la Wirecard. Cancelarul german Olaf Scholz a impus îndepărtarea șefului BAFIN, Felix Hufeld, solicitând o reformă a BAFIN care poate să aibă succes numai cu o schimbare ,,la vârf’’. Șeful BAFIN și-a dat demisia. Altfel ar fi fost revocat.
Și am mai dat un exemplu: faptul că în cazul Silicon Valley Bank, autoritatea de supraveghere din SUA a închis banca în 48 de ore (fără să aibă știință de fraude) ASF își face un titlu de glorie că a avut ,,curaj’’ lăsând City Insurance să emită polițe încă 7 luni de la momentul în care a cunoscut că extrasul de cont este falsificat și încă 2 ani de la momentul în care a cunoscut că Euroins nu are solvabilitate, și prin urmare, nu mai putea emite polițe, conform legii.
Asta ține de Parlament. Restul, de parchet.
Și mai e ceva:
Văd că presa, după ani de tăcere, începe să documenteze subiecte gen ,,Cine este Nicu Marcu de la ASF” și că mulți caută încă răspunsurile. Și ca să împiedicăm situația ca presa să scrie abia peste 2 ani cine este Nicu Marcu de la ASF, renunț la orice drept de autor pentru acest articol, pe care l-am scris în urma cu mai bine de 2 ani și în care documentam, de fapt, cine este Nicu Marcu de la ASF , mai dezvaluie sursa citata. (Cristina T.).
Cu sursa foto ASF, cam la asta s-a rezumat supravegherea asigurarilor din România:
-
Administratieacum o zi
Dezvaluirile ziarului Incisiv de Prahova sunt confirmate, din nou, de organele de cercetare penala
-
Exclusivacum o zi
Cutia Pandorei!/Halchin centrează si Zeus da cu capul!
-
Exclusivacum 2 zile
Replica ,, Caracatiței”
-
Exclusivacum 2 zile
Don Quijote de la Mancha VS. Cei trei muschetari/Cavalerul tristei figuri VS. Cei trei mușca-tare/Ep.3: ÊTES-VOUS PRÊT(E)S ?
-
Ancheteacum o zi
„Ați uitat de noi, venim peste voi”!!/ Polițiștii de penitenciare alături de colegii din poliție merg la Guvern!
-
Exclusivacum 2 zile
1 oră au avut la dispoziție șefii să propună polițiștii care vor fi avansați înainte de termen
-
Exclusivacum 7 ore
Afacerea BCR la next level si alba neagra cu legalitatea/Somnul ratiunii naste monstri/Update -O anchetă poate demara cineva din Consiliul Local Ploiesti?
-
Featuredacum 2 zile
Greii Partidului Social Democrat au stabilit candidații pentru alegerile locale din primăvara anului viitor.