Featured
Avem Procuror General LGBTI!/Gabriela Scutea, Parteneriat cu ACCEPT
Cota de încredere a românilor în actul de Justiție se prăbușește mai constant chiar decât ritmul oricum amețitor în care cresc facturile la utilități! Și asta cu fiecare nou dosar ratat. Fie din exces de zel, lipsă de profesionalism sau pur și simplu din sictirul cvasigeneralizat care a pus stăpânire pe întreaga Justiție, atunci când nu există nicio miză mediatică.
(Preluare National – Catalin Tache):
Parteneriat ACCEPT
Astfel că s-a recurs la semnarea unui nou protocol. Dar nu cu serviciile secrete… Ci cu cea mai reprezentativă asociație a comunității LGBTI! ACCEPT! Cea care astfel, cel puțin scriptic vorbind devine mai influentă decât toate serviciile secrete românești la un loc, prin existența unui asemenea parteneriat de colaborare… Dar de ce s-a semnat? O întrebare care va persista și după parcurgerea comunicatului oficial pe care îl publicăm integral. Tocmai pentru a nu putea fi acuzați că nu punem umărul la corecta informare a milioanelor de români care își pierduseră încrederea în Justiție. Și mai ales în activitatea Parchetului General…
”Asociația Accept, în calitate de Promotor de Proiect, și Ministerul Public – Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, în calitate de partener, au lansat proiectul „ Parteneriat pentru egalitatea persoanelor LGBTI: implementarea jurisprudenței CEDO privind orientarea sexuală și identitatea de gen”, prin care își propun îmbunătățirea punerii în aplicare a deciziilor Curții Europene împotriva rasismului și intoleranței (ECRI) din cadrul Consiliului Europei, prin dialog cu instituțiile abilitate și sprijinirea acestora în construirea unui cadru eficient de implementare a deciziilor CEDO cu privire la orientarea sexuală și identitatea de gen”. Comunicatul Ministerului Public – Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție mai conținând și alte precizări: ”România, în baza deciziilor CEDO din ultimii ani, are obligația să ia măsuri la nivel legislativ și instituțional prin care să prevină încălcări ale drepturilor fundamentale ale persoanelor lesbiene, gay, bisexuale, transgender, intersex, așa cum s-a reținut în hotărârile pronunțate în cauzele MC și AC împotriva României, X și Y împotriva României și ACCEPT și alții împotriva României. În acest sens, autoritățile române au obligația să îmbunătățească legislația națională privind infracțiunile motivate de ură, legislația națională în domeniul libertății de întrunire și legislația națională în privința recunoașterii juridice a genului. De asemenea, sunt necesare modificarea politicilor și practiciii instituționale în aceste domenii și modificarea procedurilor de lucru, în acord cu deciziile CEDO, pentru a proteja eficient potențiale încălcări ale drepturilor persoanelor LGBTI în România”.
Scutea, dar de ce tocmai PÎCCJ…?
Iată că nesfârșitele valuri juridice și mediatice provocate de căsătoria dintre ”ACCEPT”-ul Adrian Coman și cetățeanul american Clai Hamilton a ajuns în cele din urmă și la Parchetul General. După ce, după căsătoria din Belgia, românul activist și Hamilton au solicitat recunoașterea căsătoriei și de către statul român. Finalizarea Curții Constituționale a României fiind una tipic dâmbovițeană, judecătorii constituționali luând o decizie cu jumătate de măsură. Și care continuă să iște controverse.
Practic recunoscând că relația pe care o are un cuplu format din persoane de același sex intră în sfera noțiunii de ”viață privată și de viață de familie”, dar fără a recunoaște explicit și dacă noul cuplu gay româno-american Coman – Hamilton este sau nu o familie conform prevederilor Codului civil.
Deci, toate bune și frumoase, fiind probabil necesară o și mai temeinică abordare juridică a acestei probleme, mai ales că deciziile CEDO împotriva statului român se înmulțesc. Cum de asemenea este de înțeles și ”presingul” făcut de ACCEPT asupra instituțiilor statului român, unul cu o consecvență mai mult decât pragmatică. Iată încă că ACCEPT nu a încheiat acum un parteneriat cu Guvernul României, cu Ministerul Justiției, cu Ministerul Familiei, cu Parlamentul României sau alte instituții implicate în îmbunătățirea legislativă. Ci direct cu Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție. ”Fișa postului” procurorilor din subordinea Gabrielei Scutea fiind doar să dea ”numere de penal” sau să dispună clasări. Atât! Și atunci, doamnă procuror general, de ce tocmai PÎÎCCJ…? Un parteneriat care prevede ” modificarea procedurilor de lucru pentru a evita potențiale încălcări ale drepturilor persoanelor LGBTI din România”…? Păi atunci, dacă tot nu au ce să facă procurorii Parchetului General, de ce nu semnați un parteneriat care să prevadă și ”modificarea procedurilor de lucru pentru a evita potențiale încălcări ale drepturilor cetățenilor cărora li s-ar putea fura autoturismele”…? Sau care ar putea fi șantajați, tâlhăriți, răpiți, sechestrați, făcuți victime ale traficului de droguri sau carne vie…?
Să vezi ce se dau pe invers interlopii!
Pentru că altfel, dacă Parchetul General semnează un astfel de parteneriat doar cu reprezentanții LGBTI, există riscul real al creării unei ”portițe deschise” pentru cei care fac parte – sau se dau! – din această comunitate. Și ca în dosarele în care sunt implicați, indiferent de încadrarea juridică și membri ai LGBTI să ”își bage nasul” și ACCEPT ! Culmea, chiar în baza Parteneriatului semnat cu Parchetul General, pentru a verifica dacă nu cumva se încalcă vreun drept … Așa că, mai în glumă, mai în serios, inițiații sistemului chiar se tem că mulți interlopi s-ar putea da pe invers, fie și doar ”în hârtii”, dacă ar ști că astfel beneficiază de o ”pavăză juridică” suplimentară împotriva procurorilor…
Exclusiv
Ieșirea din ADI Deșeuri: O decizie potențial dezastruoasă, un risc care ar putea costa Ploieștiul scump
Ploieștiul incepe un nou drum? Ieșirea din ADI Deșeuri și provocările infruntării corupției
Un deceniu de mizerie și corupție
Ploieștiul a ieșit din ADI Deșeuri, structură care a menținut orașul într-o stare precară timp de un deceniu. Această perioadă a fost marcată de mizerie și gunoaie, iar drumul spre normalitate se preconizează a fi lung și dificil, precizeaza Primarul Ploieștiului, Mihai Polițeanu.
Promisiuni și independenta în serviciile de salubritate
Totuși, independența Ploieștiului în controlul calității serviciilor de salubritate constituie singura premisă de la care se poate progresa, reprezentând și o promisiune de campanie. Primarul Ploieștiului, Mihai Polițeanu, a mulțumit Consiliului Local pentru sprijin și pentru calitatea dezbaterilor pe această temă.
Revelații retardate: Presa și UWS (aici), (aici), (aici), etc
Se simte un gust amar observând că o parte din presă a descoperit abia acum problemele legate de UWS (United Waste Solutions) – fosta Rosal. Deși noi dezvăluiam ilegalitățile comise de această companie și lipsa bunurilor de retur, acea parte a presei promova UWS. Acum, după ce Ploieștiul a ieșit din ADI Deșeuri, chiar și această parte a presei a ajuns la concluziile pe care noi le-am expus si dezvaluit în ultimele luni.
Proiecte Europene: speranțe și provocări
De asemenea, cu tot respectul pentru Mihai Polițeanu și Consiliul Local Ploiești, considerăm necesar să facem unele precizări:
Este vital să ne amintim că se desfășoară în prezent un proiect finanțat de Uniunea Europeană intitulat „Sistemul de Management Integrat al Deșeurilor”, implementat la nivelul întregului județ Prahova.
Este important de notat că acest proiect este supus atât legislației naționale în vigoare, cât și directivelor comunitare referitoare la managementul deșeurilor, derularea sa având loc sub atentă coordonare a Ministerului Fondurilor Europene – Direcția Generală Programe Infrastructură Mare – Autoritatea de Management POIM.
Responsabilități legale și oportunități de imbunătățire
Conform Art. 10 alin. (11) din Legea nr. 51/2006: „Unitățile administrativ-teritoriale membre ale asociațiilor de dezvoltare intercomunitară, care au delegat împreună gestiunea utilităților publice aceluiași operator/operator regional, se pot retrage din asociație înainte de expirarea contractelor de delegare a gestiunii serviciilor doar cu acordul majorității celorlalte unități administrativ-teritoriale membre, exprimat prin hotărâri ale autorităților deliberative, precum și cu acordul scris al entităților finanțatoare, în cazul în care beneficiază de proiecte cofinanțate din fonduri europene.”
Art. 521 din Legea nr. 51/2006 stipulează: (1) Unitățile administrativ-teritoriale au responsabilitatea pentru neîndeplinirea angajamentelor asumate referitoare la utilizarea fondurilor, atât cele bancare cât și cele nerambursabile.
(2) Ministerul, având rolul de autoritate de management, trebuie să notifice unitățile deficiente și să le solicite remedierea situației în termen de 30 de zile.
(3) Dacă nu se iau măsuri, ministerul va solicita restituirea prejudiciului creat.
(4) În cazul nerespectării obligațiilor, ministerul va recomanda sistarea alimentării cu cote defalcate din impozitul pe venit.
(5) După recuperarea sumelor datorate, ministerul va comunica Ministerului Finanțelor Publice pentru ridicarea restricțiilor.
Nereguli și provocări în managementul deșeurilor
De asemenea, orice membru care se retrage sau este exclus din Asociație se obligă să plătească toate sumele aferente investițiilor și despăgubirile stipulate în Contractele de Delegare. Documentul de Poziție al aplicației de finanțare subliniază că „nicio parte nu va încheia individual un contract de delegare a gestiunii serviciilor menționate”.
Necesitatea unei anchete riguroase
Având în vedere toate aceste aspecte, considerăm că primarul Mihai Polițeanu și Consiliul Local Ploiești ar trebui să analizeze cu atenție consecințele retragerii din Asociație, deoarece aceasta ar putea implica obligații de plată.
Pentru a lua o decizie bine fundamentată, ziarul Incisiv de Prahova publică și Instrucțiunea nr. 04/04.01.2017 emisă de AM POIM.
Aceasta ar trebui să servească drept bază pentru o discuție deschisă și informată despre viitorul serviciilor de salubritate din Ploiești. Este esențial ca autoritățile și cetățenii să colaboreze pentru a găsi soluții viabile care să prevină reapariția neregulilor și să asigure o gestionare eficientă a deșeurilor, restabilind încrederea în sistemul public. Numai prin transparență și responsabilitate se poate construi un viitor mai curat și mai sigur pentru comunitate. Vom reveni. (Cristina T.).
Featured
Federația Sindicatelor Democratice din România (F.S.D.R.) – creștere și reprezentativitate
Federația Sindicatelor Democratice din România (F.S.D.R.) a fost înființată în anul 2020 și este afiliată la Confederația Sindicatelor Democratice din România (C.S.D.R.), organizație reprezentativă la nivel național conform legii Dialogului Social. În perioada de activitate, F.S.D.R. a reușit să obțină reprezentativitate la nivelul Ministerului Finanțelor și, recent, și la nivelul grupului de unități din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.
Decizia Tribunalului București
Pe 26 septembrie 2024, Tribunalul București a admis acțiunea formulată de F.S.D.R. prin Sentința civilă nr. 12/REP/2024, constatând că federația îndeplinește condițiile de reprezentativitate la nivel de grup de unități din Ministerul Afacerilor Interne. Aceasta s-a realizat datorită faptului că sindicatele afiliate, cum ar fi Sidepol (cu peste 30 de filiale și grupe sindicale), Meridian și Sidepol Olt, au atins procentul necesar solicitat de lege în raport cu numărul total de angajați.
Parcursul de dezvoltare al F.S.D.R.
Începutul acestei organizații sindicale a fost marcat de formarea sa în vara anului 2020, cu doar trei organizații sindicale care numărau aproximativ 1.500 de membri. De-a lungul timpului, F.S.D.R. a crescut și s-a dezvoltat, reușind să aducă în echipă alte organizații sindicale, atingând în prezent un număr impresionant de aproximativ 10.000 de membri. Această creștere continuă a fost susținută de implicarea și dedicarea echipei pentru rezolvarea problemelor cu care se confruntă membrii săi.
Componența sindicatului și deschiderea pentru noi organizații
F.S.D.R. include membri din Ministerul Finanțelor și unitățile subordonate acestuia, cum ar fi Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și Autoritatea Vamală Română, precum și din Ministerul Afacerilor Interne (I.G.P.R., I.G.P.F., I.G.I.) și alte structuri centrale.
Federația se angajează să sprijine sindicatele membre existente în abordarea problemelor specifice fiecărui domeniu de activitate. De asemenea, F.S.D.R. rămâne deschisă către dezvoltare și integrarea altor organizații sindicale din aceste domenii și nu numai, oferind un mediu dedicat muncii sindicale și colaborării eficiente.
Concluzie
F.S.D.R. continuă să crească pe baza valorilor fundamentale ale solidarității și cooperării, având ca scop îmbunătățirea condițiilor de muncă și promovarea drepturilor angajaților din diverse sectoare ale economiei românești. Această evoluție subliniază importanța sindicatelor în asigurarea unui dialog social constructiv și a protecției drepturilor lucrătorilor. (Cerasela N.).
Exclusiv
Sindicatul Europol solicită respectarea drepturilor polițiștilor
-
Exclusivacum 5 zile
Afaceri intunecate. Un studiu de caz în Securitatea Națională: legături infracționale în Sistemul Național Antigrindină
-
Exclusivacum 2 zile
Controversă și scandal la Hidro Prahova: Demisii și ilegalități în conducerea UIP!
-
Exclusivacum 2 zile
Eșecul „resursizării” Poliției Penitenciare
-
Exclusivacum 3 zile
RABUFNIREA INCULPATULUI PSEUDO – JURNALIST NARCOMAN, SPAGAR SI SANTAJIST CATALIN STAVRI!
-
Exclusivacum 3 zile
Managementul lui Iorga Marian la Hidro Prahova: Pierderi de milioane și nemulțumiri în rândul angajaților
-
Exclusivacum 5 zile
S.R.I.: Geniul nevăzut al Securității Naționale
-
Exclusivacum 2 zile
AUTOSESIZAREA INSPECTIE JUDICIARE IN CAZUL JUDECATOAREI GROSU CRINA ELENA!!!
-
Exclusivacum 4 zile
Jafuri și corupție! Ziarul Incisiv de Prahova publică dovezile care ingroapă UWS (fosta ROSAL)!: Un Audit ce dezvăluie furturi masive