Connect with us

Featured

Declarația de presă susținută de Purtătorul de cuvânt al Partidului Național Liberal, Ionuț Stroe

Publicat

pe

Există, în momentul de față, un risc major împotriva democrației, nu numai parlamentare ci și în ansamblul ei, în societate, pentru că astfel de comportamente necombătute, nesancționate, ar putea fi împrumutate, multiplicate și în societate. De aceea consideră, și astăzi (n.r – 9 Februarie 2022) ați văzut că am modificat regulamentul, că ele trebuiesc sancționate, așa cum subliniem încă odată că agresivitatea și violența nu trebuie să devină norme de conduită în Parlamentul României, așa cum ele sunt sancționate și în societate.

Nu înțelegem de ce unui parlamentar i se poate permite un limbaj licențios, nu înțelegem de ce unui parlamentar i se poate permite violență fizică și verbală, nu înțelegem de ce unui parlamentar i se poate permite a amenința, în condițiile în care, în societate, unui om normal, aceste lucruri pot să-i genereze probleme, sancțiuni, contravenții sau poate chiar dosare penale.

De aceea, astăzi, și urmare a faptului că aceste comportamente s-au repetat, nu a fost vorba despre un caz izolat, există foarte mulți parlamentari care au fost amenințați, hărțuiți verbal, fizic, atât în plen, în Comisii, chiar în ședințele Biroului Permanent am avut astfel de situații. Prin urmare, am hotărât să avem o acțiune fermă, ați văzut, de ieri până astăzi am propus modificarea regulamentului și am definit noi reguli clare care să sancționeze astfel de comportamente. Din păcate, trebuie să o spunem, nu putem legifera bunul simț, nu putem legifera morala, nu putem legifera educația, sunt lucruri pe care le ai sau nu le ai. În schimb, pentru a defini cât mai bine cadrul în care avem aceste dezbateri, care pot fi aprinse de altfel, pot fi niște dezbateri parlamentare în care să pui patos dar, atenție, nu trebuie să confundăm această dezbatere aprinsă cu acte de violență verbală și fizică, cu discurs de ură, cu discurs care incită la violență sau cu, ați văzut foarte bine, amenințări la adresa colegilor.

Acestea sunt argumentele cu care astăzi am venit în Parlament pentru a susține modificările regulamentului. Am adăugat o parte de impunere, ați văzut foarte bine, de aplicare a acestor sancțiuni, imediat, în cadrul ședințelor. Aceasta este noutatea și am stabilit, bineînțeles, o linie roșie peste care, spunem noi, nu permitem, de acum încolo, a se mai trece. A existat o majoritate covârșitoare care a inițiat aceste modificări, mare parte a partidelor parlamentare le-a susținut și considerăm că în momentul de față avem un cadru foarte bine definit care sperăm noi să pună capăt acestor comportamente.

(Cei de la USR vor să atace la CCR  (…))

Este, într-adevăr, o surpriză și pentru noi, una neplăcută, ce-i drept, această atitudine a USR. Nu este prima oară când sunt se întâmplă (…)

(…)

Este o notă proastă, din punctul nostru de vedere, o notă proastă în plan public, să vezi, pe de-o parte că USR-ul s-ar putea să nu înțeleagă necesitatea sancționării unor astfel de comportamente. Pe de altă parte, este o notă proastă să fii asociat cu AUR, de fiecare dată, pentru că există o anumită frecvență a acestor gesturi politice. Pe de-o parte au votat împotriva modificărilor regulamentului, pe de altă parte, ați văzut foarte bine, au anunțat, la fel ca și AUR, că vor contesta la CCR aceste măsuri. Sunt lucruri care îngrijorează, lucruri care spun mult despre puterea de înțelegere a celor din USR, în legătură cu aceste comportamente sau cu modul în care le tolerează sau nu.

Pe de altă parte, ca notă generală, este oarecum rușinos să te asociezi, și de data aceasta, cu AUR

( Cei de la USR susțin că astăzi v-ați ascuns sub acest paravan al adoptării modificărilor la regulamentul Camerei Deputaților și nu a fost acordată suficientă importanță acelei moțiuni simple depuse împotriva ministrului Energiei.)

Tocmai vorbeam despre puterea de înțelegere a USR-ului, în legătură cu aceste acte de violență verbală, fizică, amenințări, despre asta a fost vorba, nimeni nu s-a ascuns de aceste lucruri. De altfel, dacă USR avea vreo problemă, putea, punctual, să voteze împotrivă sau pentru anumite amendamente. Cât privește moțiunea simplă inițiată de USR, ea a parcurs întregul proces parlamentar, a fost dezbătută, din păcate, acel incident de Luni, fără precedent în istoria Parlamentului, a întrerupt intervenția ministrului. În schimb, procedura s-a finalizat astăzi prin sesiunea de vot final.

( Lipsa de transparență pe care noile modificări, în special cele care privesc manifestări politice, sub formă de bannere, afișe și chiar filmări, le comportă acest proiect nou de regulament. Cum răspundeți?)

Transparența este asigurată în continuare, nu există niciun fel de limitare a posibilității transmiterii în spațiul public, de către mass-media sau de către colegi parlamentari a dezbaterilor din cadrul plenului. Singura diferență este că se încearcă a se proteja vorbitorii de intervențiile care presupun deplasarea parlamentarilor la tribună. Poți să filmezi, de exemplu, și să-ți transmiți pe pagina web sau pe pagina de facebook ședința dar, stând în banca ta, fără a deranja, fără a hărțui, fără a face comentarii zgomotoase, fără a avea un, nici nu știu cum să-i spun, un fundal sonor deranjant pentru cei care vorbesc și susțin argumentat. Este un apel la decență, în niciun caz nu poate să fie vorba de lipsă de transparență.

( În proiectul inițial, li se interzicea să filmeze în Comisii fără acordul birourilor Comisiilor. De ce aceste interdicții pentru presă, până la urmă?) 

Nu, după cum ați văzut, decizia finală nu a cuprins aceste lucruri. De altfel, noi, liberalii am dialogat chiar cu dumneavoastră, reprezentanții presei, în a elabora aceste amendamente, aceste reguli care să completeze regulamentul. Acele prevederi nu au mai apărut la votul final. De altfel, de asta este vorba atunci când vorbim despre o dezbatere parlamentară civilizată, cu argumente, ca fiecare să-și susțină punctul de vedere, iar la final să se ia decizia corectă.

( În repetate rânduri, și liberalii, în trecut, au folosit și au venit în Plen, au făcut live-uri pe Facebook. De ce atunci era agreat, iar acum este considerat o lipsă de decență și un deranj) 

Nu am incomodat intervențiile publice ale niciunui vorbitor, nu am agresat, nici fizic și nici verbal, nu am deranjat ședința publică. Live-uri pe Facebook putem să facem și astăzi, dar din banca noastră, fără a merge amenințător către vorbitor. PNL, într-adevăr, s-a manifestat vizual și, poate, chiar acustic în precedentele mandate. În schimb, niciodată nu am agresat fizic sau verbal. Niciodată nu am deranjat ședința, niciodată nu am întrerupt-o, niciodată nu am încercat să bruiem sau să insultăm, sau să folosim un limbaj licențios.

( În momentul în care liberalii au venit în fața Plenului, în celebrele momente (…) ) 

Asta voiam să vă spun, dacă lucrurile acestea s-au întâmplat, asta nu ne împiedică să încercăm să îmbunătățim acest cadru de dezbatere în Parlamentul României.

( Este un deranj ca o opoziția să afișeze bannere?) 

Aici este un mediu de dezbatere. Într-adevăr te poți manifesta vizual și acustic, dar nu în cadrul unei ședințe în care trebuie să-ți prezinți, mai degrabă, argumentele, decât să încerci să ocupi spațiul vizual sau acustic cu fel și fel de remarci.

( După modelul european, în Plen (…) În Parlamentul European am văzut ședințe în care diverși europarlamentari au folosit bannere pentru a protesta față de elemente aflate în respectiva dezbatere) 

Credeți-mă, dacă nu am fi avut asemenea evenimente, de o asemenea gravitate în Parlamentul României, cu siguranță nu ar fi existat aceste reguli.

( Purtarea unei banner sau afișarea unei pancarde, nu înseamnă o manifestare violentă) 

Nu cred că, în momentul de față, cineva s-ar simți lezat sau deranjat de aceste mesaje pe care poți să le spui de la tine din bancă, fără a deranja.

( Și atunci de ce există regulament pentru așa ceva, domnule Stroe? Afișarea unei banner sau un live pe facebook și o agresiune, de ce este semnul egal?) 

Astea sunt deciziile pe care le-am stabilit astăzi.

( De ce?) 

Pentru că ele, cu siguranță, o să facă mult bine, o să aducă decența și bunul simț în Parlamentul României.

( Mult bine, cui?) 

Dezbaterii parlamentare din care să reiasă lucruri bune.

( Inclusiv opoziției?) 

Evident! Dar și puterii. În egală măsură, lucrurile se adresează atât opoziției, cât și celor de la putere. Nu există niciun fel de discriminare, nimeni nu trebuie să se simtă lezat de aceste noi reguli. La fel, din punctul nostru de vedere, ele o să contribuie la o dezbatere reală, substanțială, mult mai decentă.

( Poate exista un exces de zel la aceste modificări?) 

V-am spus, și v-am recunoscut.

 ( Vrem să urmăm modele europene de dezbatere ) 

Nu ar fi apărut aceste modifică, dacă nu am fi avut evenimentele de luni sau evenimentele din această sesiune parlamentară. Dacă vreți, practic, aceste comportamente anormale, aceste comportamente au culminat.

( Nu au fost nici pancarte, nici bannere, am văzut un parlamentar care a agresat un ministru) 

Sunteți alături de noi, ședință de ședință, și ați văzut că acesta este un comportament repetitiv. Nu s-a întâmplat doar luni, se întâmplă de fiecare dată. De fapt, nu trebuie să devină o normalitate.

 ( De ce nu era respectat regulamentul în vigoare, acolo era spus că persoana care agresează să fie scoasă din sală. Exista în regulament) 

Era destul de vag și nimeni nu s-ar fi gândit la o situație de genul acesta. Eu nu vreau să scuz o neaplicare a regulamentului la ședința respectivă. Președintele de ședință ar fi trebuit să dispună aceste măsuri și să ceară de la departamentul Afacerilor Interne. Eu cred că întărind aceste reguli, facem doar bine.

( O lege mai strictă, înseamnă aplicarea unor prevederi, care deja existau ?) 

Da, cred că da! O lege mai strictă, o lege mult mai bine definită care, practic, să creeze o linie de demarcație între o perioadă, în care s-au tolerat astfel de comportamente și ce va urma, ajută enorm de mult. Ajută, pentru că v-am spus, din păcate, nu putem legifera educația unui om, nu putem legifera bunul simț, nu putem legifera decența. Sunt lucruri pe care le ai sau nu le ai. Dacă tu consideri, ședință de ședință, că este normal ca de la tribuna Parlamentului sau în timp ce vorbesc colegii să adresezi amenințări, limbaj licențios, violență fizică și verbală, din punctul nostru de vedere, chiar este nevoie de întărire a regulilor și definirea lor.

Vă mulțumesc! – Purtătorul de cuvânt al Partidului Național Liberal, Ionuț Stroe

Exclusiv

Omiterea lui Ciolacu: Legături suspecte și afaceri în farmaceutice

Publicat

pe

De

Omisiunile lui Ciolacu 4/Partea II

Contextul legăturilor familiale în afaceri

Revenim cu noi informatii care vor arata nesinceritatea in declaratiile publice ale candidatului la campania prezidentiala, premierul Marcel Ciolacu, referioare la  implicarea in domeniul farmaceutic a nepotului acestuia, Mihai Cristian Ciolacu.

In episodul trecut scriam despre SC “NICOMART PRIM TEAM” srl (aici) –Buzau ce are ca asociati persoana juridica firma “MARCOS PROVIT” SA – Buzau, CUI 28995509, J10/742/2011, cu sediul in mun.Buzau, reprezentata prin dl. Marius – Gabriel Neagu (60% din capitalul social), respectiv prin persoana fizica Mihai – Crisitian Ciolacu, cu domiciliul in mun.Buzau, nepotul fostului deputat PSD si nimeni altul decat premierul Marcel Ciolacu (40% din cpitalul social).

Societatea „Marcos Provit” SA și acumularea de credite

Acum ne vom ocupa de societatea “MARCOS PROVIT” SA care este o societate pe actiuni, face parte din grupul Evofarm si este detinuta de catre dl. Marius Gabriel-Neagu cu 47,4984%, dl. Andrei Isac cu 47,4984% si dl. Robert Andrei Tanase cu 5,0032%. Mentionam ca din grupul Evofarm fac parte conform unei recente Decizii a Consilului Concurentei[1] mai multe firme cum ar fi: “Marcos, Alina Pharm S.R.L., Acorus Serv S.R.L., Farmavit S.R.L., Farmacia Medela S.R.L., Nicomart Prim Team S.R.L., Solarisfarm S.R.L., Hepites Farm S.R.L., Regiofarm S.R.L., Elite Greenpharm S.R.L., Viola S.R.L., Farmacia Unirii S.R.L., Gifarm S.R.L. si Polisano Pharma S.R.L., fiind prezente pe piata comertului cu amanuntul de produse farmaceutice si parafarmaceutice prin magazine specializate (farmacii)”.

In data de 16.08.2011 se infiinteaza SC “MARCOS PROVIT” srl prin asocierea lui Costel Isac si Marius Gabriel-Neagu, doua persoane controversate la aceea data intrucat, Marius Gabriel-Neagu, dupa cum  zic unele guri rele zonale, ar fi fost adus in Buzau de nimeni altul decat Horia Simu, supranumit Regele Cuprului[2] si care a fost cercetat penal pentru afaceri dubioase in domeniul exploatarilor miniere de cupru, iar Isac Costel, din Galati “a  aterizat” in urbea Buzaului direct de la SC Tabco Campofrio Tulcea.

Interesant este ca cei doi asociati pot fi regasiti in acelasi an 2011, mai precis in data de 16.09.2011, activand in cadrul SC “Cord” SA –  Buzau[3], firma controlata culmea tot de oamenii de afaceri Horia Simu si Horia Pitulea, proprietarii SC Cuprom SA, unul in calitate de presedinte al Consiliului de Administratie, dl.Marius Gabriel-Neagu (cu o renumeratie pentru mandatul detinut de 3000 euro net/luna), iar celalalt, Costel Isac in calitate de director general ai SC “Cord” SA.

Suspiciuni de fraudă în licitații

In acest context, in anul 2018, Costel Isac[4] renunta la calitatea de asociat in favoarea fiului sau, Anderi Isac, cesionandu-i acestuia partile sociale detinute, ulterior prin hotararea asociatilor s-a majorat capitalul social de la 400 lei la 90.000 lei, prin aportul in numerar al asociatiilor, respectiv schimbarea formei juridice a societatii din societate cu raspundere limitata in societate pe actiuni cu toate consecintele juridice prevazute de legislatia in vigoare, sens in care firma metionata anterior devine SC “MARCOS PROVIT” SA.

Ne intrebam oare deputatul Marcel Ciolacu[5], de la aceea vreme nu era informat despre “ciudateniile” persoanelor cu care era asociat si in relatii de afaceri nepotul dansului Mihai – Crisitian Ciolacu?

Dar sa revenim la SC “MARCOS PROVIT” SA.[6] care ulterior infiintarii a inceput sa achizitioneze o serie de lanturi de farmacii prin diverse metode cu caracter oneros (cumpararea de fonduri de comert destinate activitatii de farmacie detinute de alte societati comerciale de profil farmaceutic, prin cedarea partilor sociale din propriile afaceri ale altor lanturi mai mici de farmacii, cumpararea autorizatiilor de functionare in domeniul farmaceutic ce pot costa dupa unele voci specializate intre 50.000 si 300.000 de euro si prin presiune asupra detinatorilor de astfel de lanturi de farmacii.

In anul 2020 firma “MARCOS PROVIT” SA a contractat o serie de credite de la Raiffaisen Bank SA, in valoare cumulata de 8.000.000 lei pentru completare de capital de lucru necesar finantarii activitatii curente, credite garantate prin ipoteca legala imobiliara asupra tuturor conturilor societatii dedchise la banca in cauza, prin intermediul unei garantii de stat emisa in Programul IMM INVEST in procent de 80% din valoarea creditului (5.000.000 lei), dar si prin garantie personala a garantilor fideiusori Neagu Marius Gabriel si Isac Andrei.

Tot in acelasi an actionarii “MARCOS PROVIT” SA au aprobat contractarea de catre societatea “Alina Pharm” srl de la CEC Bank – Sucursala Buzau a unei linii de credit in cadrul Programului IMM INVEST, de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii, in cuantum maxim de 1.500.000 lei, cu o perioada de creditare de 36 luni si cu posibilitatea prelungirii valabilitatii liniei pe o perioada de maximum 36 de luni. Creditul a fost garantat de catre SC “Alina Pharm” srl – Buzau (asociat unic firma “Nicomart Prim Team”[7] srl, reprezentata prin Marius Gabriel Neagu), cu o garantie FNGCIMM pana la maximum 80% din valoarea finantarii, ipoteca imobiliara conventionala de rang subsecvent asupra unui imobil aflat in propietatea SC “Acorus Serv” srl, firma aflata in grupul Marcos, ipoteca legala asupra soldurilor creditoare ale tuturor conturilor deschise la CEC Bank de firma in cauza.

La finele anului 2021 prin hotararea AGEA SC “Marcos Provit” SA, actionarii au decis aprobarea incheierii unui contract de credit prin CEC Bank SA, sucursala Buzau, in cuantum de 16.500.000 lei in scopul finantarii cheltuielilor aferente activitatii curente, pentru a participa la Programul guvernamental de sustinere a companiilor prin accesare garantiilor oferite de catre EximBank, in valoare de 90% din principalul liniei de credit sus mentionat (adica de 14.850.000 lei suma garantata de catre EximBank), in baza unei conventii de garantie bancara conform Hotararii nr.257/07.10.2020 a Comitetului Interministerial de Finantari, Garantii si Asigurari privind abrobarea Normei “Garantii EximBank in cadrul Schemei de ajutor de stat COVID – 19” (NI – GAR- 14-I/0). In acelasi context s-a aprobat si o ipoteca mobiliara de rang 1 asupra depozitului colateral in valoare de 1.650.000 lei ce se va constitui din veniturile sale de catre firma “Marcos Provit” SA la CEC Bank SA, respectiv o serie de ipoteci mobiliare de rang subsecvent in favoarea CEC Bank, asupra creantelor ce deriva din relatiile comerciale dintre “Marcos Provit” SA si debitorii  cedati CJAS Buzau, CJAS Vrancea si CSAJ Ialomita (adica statul reprezentat prin casele judetene de asigurari de sanatate), care sa asigure un targhet de minim 11.000.000 lei/an (cu notificarea debitorilor cedati, fara accept).

Profituri și datorii: Întrebările rămân

Ne intrebam retoric oare cum o fi reusit firma rubricata mai sus sa acceseze creditele de la banci apartinand statului romn, mai sus mentionate, cand in anul 2020, chiar daca avea un profit net de 8.171.124 lei, la venituri 134314029 lei, avea in schimb datorii de 42.669.722 lei?

Intre anii 2021 – 2024Marcos Provit” SA va achizitiona prin fuziune, foarte multe societati comerciale cu activitati in domeniul farmaceutic, firme detaliate in extenso in decizia Consiliului Concurentei anterior amintita, in care reprezentanul legal al acestora, in calitate de administrator este nimeni altul decat Neagu Marius Gabriel, oare cand are timp sa exercite atributiile conferite prin statutul in cauza?

In data 19.03.2024 constatam cu stupoare ca sarabanda creditarilor continua, astfel incat, prin hotararea AEGA SC “Marcos Provit” SA, actionarii au stabilit o noua contractare de credit in suma maxima de 21.000.000 lei de la FIRST BANK SA, credit garantat printr-o garantie de stat in proportie de 75% (adica 15.750.000 lei), constituirea unui depozit colateral in valoare de 2.680.000 lei, drepturi de creanta asupra creantelor rezultate din incasarile din POS din farmaciile agreate de imprumutat, garantie corporativa din partea societatilor din grupul “MARCOS”, respectiv “Nicomart Prim Team” srl (vezi articolul anterior publicat in www.incisivdeprahova.ro)  si “Acorus Serv” srl, inclusiv stabilirea de ipoteci imobiliare asupra imobilelor detinute in proprietatea firmei contractoare “Marcos Provit”, cum ar fi cele din Nehoiu, Zarnesti, satul Merei si Ziduri din jud.Buzau etc., respectiv ipoteci imobiliarea asupra imobilelor detinute in propietate de “Nicomart Prim Team” srl, cum ar fi imobilele situate in localitatile: Dealul Morii, jud.Buzau, Letea Veche, jud.Buzau, Sageata, jud.Buzau, Boldu, jud.Buzau.

In data de 21.03.2024 prin Hotararea AEGA SC “Marcos Provit” SA, actionarii au aprobat: contractarea unei linii de credit de investitii  in cuantum de 11.320.371 euro de la CEC Bank, cu o perioda de maturitate de 84 de luni pentru refinantarea unei emisiuni de obligatiuni emise de un fond de investii polonez CVI Trust Sp. Z o.o si cumparate de catre firma Marcos, inclusiv comisioane de refinantare si dobanzi capitalizate (dobanda EURIBOR 6M + 3,5 pp, comision de analiza 700 euro, comision acordare 30.000 euro, comision de gestiune 0,04% lunar, comision de neutilizare 0,5%, comision de refinantare 3% si comision de rambursare anticipata 1%), inclusiv garantii cum ar fi constituirea unui depozit colateral in valoare de 305.000 euro si constituirea de ipoteci mobiliare asupra actiunilor Marcovit, respectiv ipoteca reala mobiliara asupra autorizatiilor de functionare ale farmaciilor detinute de “Marcos Provit” SA, “Nicomart Prim Team” srl.

Rolul Ministerului Justiției și al Instituțiilor Statului

Ne oprim aici cu documentarea asupra activitatilor in domeniul farmaciilor a nepotului lui Marcel Ciolacu si a partenerilor de afaceri directi si indirecti acestuia nominalizati in publicatiile noastre si lasam autoritatile in drept ( Ministerul Public, ANAF, ONPCSB, BNR, SRI etc.) sa verifice legalitatea acestora activitati si tranzactii financiare realizate de cei din grupul de firme “MARCOS”.

Vom reveni cu noi informatii pe subiect in masura in care cititorii si institutiile statului vor avea interes in cunoasterea adevarului despre potenta in afaceri a nepotului premierului Marcel Ciolacu. (Cristina T.).

 

[1] https://www.consiliulconcurentei.ro/wp-content/uploads/2023/09/Decizia-grup-Evofarm-Site.pdf

[2] https://ziarulunirea.ro/horia-simu-unul-dintre-teparii-cupru-min-abrud-retinut-de-dna-in-dosarul-retrocedarilor-ilegale-332972/

https://jurnalul.ro/bani-afaceri/economia/tavalugul-falimentelor-risipeste-10-miliarde-de-euro-715718.html

[3] https://www.zf.ro/burse-fonduri-mutuale/proprietarii-cuprom-au-vandut-cord-buzau-unui-fond-austriac-4870362

https://www.consiliulconcurentei.ro/wp-content/uploads/2013/12/decizie_86-20_12_2012-neconf-depub.pdf

https://www.luju.ro/motivarea-unui-esec-dna-de-rasunet-decizia-iccj-privind-achitarile-definitive-din-cauza-anrp-5-unde-judecatorul-cab-ciprian-ghita-aruncase-cu-puscarie-legiuitorul-n-a-impus-studii-de-specialitate-numirile-erau-pe-criterii-politice-membrii-comisiei-central

[4]  “în urma condamnării definitive la pedeapsa de 1 an şi 4 luni închisoare, pentru săvârşirea infracţiunii de dare de mită în formă continuată”.

https://adevarul.ro/stiri-interne/evenimente/stenograme-cum-a-explicat-directoarea-din-1653686.html

[5] https://anchetatorii.ro/2022/01/07/romanian-organized-crime-psd-ciolacu-grindeanu-cionca/

[6] https://www.marcosprovit.ro/

[7] https://www.incisivdeprahova.ro/2024/11/03/oligopolul-farmaceutic-si-nepotismul-mizele-ascunse-in-afacerea-ciolacu/

[8] https://www.anm.ro/comunicat-de-presa-02-03-2022/

https://www.anm.ro/_/CV%20-%20Dr.%20Farm.%20Razvan%20Mihai%20Prisada.pdf

[9] https://sanatateabuzoiana.ro/un-medic-chirurg-si-doua-farmaciste-se-alatura-echipei-spitalului-judetean-buzau/

[10] Conform CV publicat – “Octombrie 2018- August 2019  Atașat pe sănătate cu grad de consilier diplomatic Numele instituției  Reprezentanța Permanentă a României pe lângă  Uniunea Europeană, Bruxelles, Belgia • detașat în cadrul Ministerului Afacerilor Externe pe durata misiunii permanente în străinătate”

[11] https://cvi.pl/en/

[12] https://economedia.ro/ce-nu-spune-premierul-marcel-ciolacu-atunci-cand-incearca-sa-dea-explicatii-despre-afacerile-nepotului-sau-mihai-cristian-legaturile-politica-business-care-se-pot-regasi-in-diverse-etape-din-activ.html

 

Citeste in continuare

Exclusiv

Sindicatul Diamantul critică modul în care IGPR a gestionat majorările salariale

Publicat

pe

De

În atenția pensionarilor și reclamanților „excelenți”! Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul aduce în discuție jongleriile lui Răzvan Grecu cu majorările salariale, în special în contextul anului 2020. Adresa IGPR din imagine este de mare importanță și servește două categorii de persoane interesate:

  1. Pensionarii militari care încearcă să afle care sunt majorările salariului de funcție de care au fost lipsiți. Adresa IGPR clarifică anumite detalii despre majorările salariului de funcție pe care le depistați (până în 2020).
    • eclamantii în procesele pe excelentă. Adresa IGPR din 2020 evidențiază modul în care Răzvan Grecu, șeful DGF, a gestionat ilegal majorările salariale. Aceasta arată cum majorările legal aplicate asupra salariului de funcție au fost tratate ca și „spor”, exemplificând în mod concret cazul majorării de excelență. Până la 31 decembrie 2023, majorarea pentru lucrări de excepție a fost considerată „spor”, conform deciziilor lui Grecu, dar de la 1 ianuarie 2024, a fost redefinită ca „majorare”, după ce Ministerul Muncii a intervenit și a atras atenția asupra ilegalităților comise.

Adresa IGPR din 2020 devine astfel un document util în dosarele din instanță, permițând judecătorilor să observe clar cele două tipuri de „majorare” (majorarea „majorare” și majorarea „spor”) cu care a acționat Direcția Generală a Finanțelor din Ministerul Afacerilor Interne. În 2020, îngrijorarea principală a fost negarea VRS-ului, așa cum se evidențiază din răspunsul IGPR. Se subliniază faptul că nu exista subiect litigios referitor la vreo majorare, ci mai degrabă o disfuncție în gestionarea VRS-ului. Astfel, adresa IGPR este valoroasă pentru a fi folosită în procesele pe excelentă în 2024, având în vedere contextul juridic și financiar al majorărilor salariale. (Cerasela N.).

Citeste in continuare

Exclusiv

Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor acuză ANP de corupție și mușamalizare

Publicat

pe

De

Industria fraudei este în atenția Pro TV, care, în emisiunea “România, te iubesc!”, a ridicat grave semne de întrebare asupra corupției din spatele construcției celor două penitenciare, Unguriu și Berceni. Pro TV acuză Administrația Națională a Penitenciarelor (ANP), condusă de Dan Halchin, de suspiciuni de corupție și mușamalizare a informațiilor publice.

Poliția penitenciară a acuzat că i s-a refuzat în repetate rânduri informații de interes public, ceea ce ridică îngrijorări cu privire la transparența și legalitatea acțiunilor ANP.

Conform declarațiilor Federației Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor (FSANP), ANP a ignorat o cerere de informații publice din partea organizației sindicale, informații esențiale pentru polițiștii penitenciare. Această situație subliniază un climat de opacitate și mușamalizare endemică, care afectează încrederea și integritatea instituțiilor.

FSANP a solicitat directorului general Dan Halchin să comunice date referitoare la incidente grave din penitenciare, cum ar fi evadările, sinuciderile și descoperirile de alcool. Răspunsul la cererile FSANP întârzie, întărind impresia că ANP acționează impunit și fără transparență.

Ministerul Justiției, prin Direcția Corpul de Control al Ministrului Justiției, are responsabilitatea de a verifica faptele și de a interveni în caz de abuzuri sau corupție, însă reacția sa a fost prin absență. Această pasivitate a ministerului a determinat FSANP să formuleze o plângere în instanță împotriva ANP, cerând informații esențiale și daune morale.

Acțiunea vizează obligația ANP de a răspunde la cererile legitime ale FSANP și de a respecta legea privind accesul la informațiile de interes public. FSANP își exprimă nemulțumirea față de conducerea ANP și solicită transparență în îndeplinirea responsabilităților instituției pentru a combate corupția și abuzurile.

FSANP atacă ANP în instanță din cauza lipsei de transparență și suspiciunilor de corupție

Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor (FSANP) a formulat o plângere la instanță împotriva Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP) din cauza lipsei de transparență, ceea ce a generat suspiciuni de mușamalizare a corupției. Această situație devine cu atât mai gravă în contextul licitației pentru construcția penitenciarului Berceni, în care sunt implicate două firme: NESS PROJECT EUROPA SRL și firma turcă ACER PROJE INSAAT SANAYI.

Există suspiciuni că firma turcă ar fi încercat să fraudeze licitația prin furnizarea de informații false în documentele necesare, specificând o „experiență similară” în construcția unui penitenciar în Turcia între 2018 și 2022. Totuși, datele de pe site-ul Ministerului Justiției din Turcia confirmă că un alt penitenciar a fost construit în acea locație între 2009 și 2011, de o companie diferită.

Această licitație a intrat sub analiza Parchetului European, care va evalua legalitatea și corectitudinea procedurilor de atribuire. Acest pas subliniază importanța unei anchete amănunțite, având în vedere gravele acuzații de fraudă care ar putea afecta nu doar integritatea procesului de licitație, ci și securitatea și funcționarea sistemului penitenciar din România.

FSANP continuă să își exprime îngrijorările legate de modul în care ANP gestionează informațiile și transparența în cadrul instituției, solicitând clarificări și o abordare mai responsabilă față de corupție și abuzuri. Această plângere la instanță marchează un pas important în lupta pentru responsabilitate și integritate în sectorul penitenciar.

Această situație evidențiază nu doar problemele interne ale ANP, ci și nevoia urgentă de reformă a sistemului penitenciar din România. Acțiunile FSANP sunt o încercare de a aduce în atenția publicului și autorităților responsabilitatea și integritatea instituțiilor care ar trebui să asigure drepturile și siguranța cetățenilor. (Cristina T.).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv2 ore ago

Omiterea lui Ciolacu: Legături suspecte și afaceri în farmaceutice

Omisiunile lui Ciolacu 4/Partea II Contextul legăturilor familiale în afaceri Revenim cu noi informatii care vor arata nesinceritatea in declaratiile...

Exclusiv2 ore ago

Sindicatul Diamantul critică modul în care IGPR a gestionat majorările salariale

În atenția pensionarilor și reclamanților „excelenți”! Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul aduce în discuție jongleriile lui Răzvan Grecu cu...

Exclusiv2 ore ago

Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor acuză ANP de corupție și mușamalizare

Industria fraudei este în atenția Pro TV, care, în emisiunea “România, te iubesc!”, a ridicat grave semne de întrebare asupra...

Exclusivo zi ago

Corupția la vârf: Eduard Mirițescu și structura criminală din Poliție

Mafia din interiorul Poliției Române: Rețeaua corupției din Prahova (aici) Corupția și poluarea au fost întotdeauna probleme de amploare în...

Exclusivo zi ago

Controversele în jurul programelor de modificare a vremii: Oprirea rachetelor antigrindină și introducerea avionului american/Isterie și MINCIUNA: Avionul de 5 milioane de dolari și sifonarea banului public în România

Cei de la Intervenții Active în Atmosferă (IAA) și Autoritatea pentru Administrarea Sistemului Național Antigrindină și de Creștere a Precipitațiilor...

Exclusivo zi ago

OUG 26/2024: Actualizarea salariilor și soldei de grad profesional

Polițiștii și cadrele militare din România pot beneficia de ultimele actualizări legislative privind salariile și soldele de grad profesional, conform...

Exclusivo zi ago

Criza de transparență și eficiență în Administrația Națională a Penitenciarelor: Critici adresate directorului Dan Halchin

Site-ul Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP) reflectă o stare degradantă a poliției penitenciare, conform unei analize realizate de FSANP. Acesta...

Exclusiv2 zile ago

Soc si groaza/Pseudo-jurnalistul spagar si santajist, impreuna cu soata si interlopul Belu Claudiu la parchet pentru instituirea sechestrului

Din nou, ziarul Incisiv de Prahova a avut dreptate. Pseudo-jurnalistul spagar si santajist, impreuna cu soata si interlopul Belu Claudiu...

Exclusiv2 zile ago

Angajații Arhivelor Naționale intră în grevă, nemulțumiți de condițiile de muncă și salarizare

Angajații Arhivelor Naționale ale României, atât funcționarii publici, cât și personalul contractual, au decis să declanșeze prima grevă din Ministerul...

Exclusiv2 zile ago

Întoarcerea lui Adrian Vaida la Poliția Locală Ploiesti: Schimbări pozitive și aprecieri din partea Primarului Mihai Politeanu

Un start promițător pentru Poliția Locală Ploiesti Așa cum am precizat într-un articol anterior, Adrian Vaida s-a întors în fruntea...

Exclusiv3 zile ago

Oligopolul farmaceutic și nepotismul: Mizele ascunse în afacerea Ciolacu

Contextul politic și afacerea familială Omisiunile lui Ciolacu 4/Partea I Recent intr-o emisiune televizata candidatul la campania prezidentiala, premierul Marcel...

Exclusiv3 zile ago

Demersul de modificare a Legii 223/2015 ajunge în etapa finală

Demersul de modificare a Legii 223/2015 se apropie cu pași repezi de final, dezvăluie Emil Păscuț de la Sindicatul Diamantul....

Exclusiv3 zile ago

Aroganța lui Dan Halchin și gesturile de forță în Sistemul Penitenciar

Aroganța directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP), Dan Halchin, îi poate costa funcția. Acesta a început să amenințe...

Exclusiv5 zile ago

Adevăruri nespuse: Strategiile grupării de criminalitate economico-financiară organizata

Ultima zi de mandat a lui Andrei Volosevici Așa cum ziarul de investigații Incisiv de Prahova a promis, ultima zi...

Exclusiv5 zile ago

FSANP solicită măsuri urgente împotriva corupției în Administrația Națională a Penitenciarelor

Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor (FSANP) cere ministrului Justiției, Alina Gorghiu, să intervină pentru a stopa corupția și...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv