Featured
Măsurile propuse de PSD în programul de guvernare
Potrivit surselor Digi24.ro, PSD va propune un set de 10 măsuri esențiale care ar trebui să fie cuprinse în programul comun de guvernare. El sunt grupate pe mai multe domenii-cheie.
GESTIONAREA PANDEMIEI
1. GESTIONAREA PANDEMIEI prin testare extinsă și vaccinare. Reanalizarea restricțiilor și întărirea imediată a capacității de răspuns a sistemului sanitar: minimum 1.500 paturi ATI în 30 de zile. Stocuri de urgență suplimentate, resursă umană atrasă.
Principii la care PSD nu renunță :
• parteneriat real între autorități și mediul socio-economic care să formeze împreună mecanismul național care duce la luarea deciziilor în privința controlului pandemiei.
• Măsurile cu impact pozitiv asupra sănătății publice, dar cu efecte negative asupra mediului economic și social, însoțite de un pachet de măsuri în care trebuie stabilite clar perioada de aplicare, impactul și instrumentele financiare de compensare a efectelor negative.
• Restabilirea încrederii în autorități prin aducerea urgentă în prima linie a specialiștilor din sănătate și respectarea recomandărilor lor profesionale. Este esențială profesionalizarea funcțiilor publice cu atribuții în combaterea pandemiei și renunțarea la politrucii plasați în funcții publice doar pe baza apartenenței politice.
• Măsurile legislative pentru combaterea pandemiei – bine delimitate temporal, nediscriminatorii și să nu genereze injustiție socială sau economică. Ele nu trebuie să pună în pericol funcționarea sectoarelor vitale și mai ales a sistemului de sănătate.
• Susținerea campaniei de vaccinare printr-o abordare onestă față de populație. Coerciția să nu fie impusă demagogic prin diverse artificii legislative. Regândirea conceptului campaniei de informare privind vaccinarea, adaptarea acesteia pentru diversele categorii sociale, dar și în funcție de zonele țării (rural-urban).
PREȚURI UTILITĂȚI
2. PLAFONAREA PREȚURILOR la energie electrică, gaze, lemne de foc, combustibili folosiți la încălzirea termică pentru o perioadă de 6 luni. Plafonarea prețurilor se face la valoarea medie a primelor 6 luni ale anului 2021.
3. COMPENSAREA facturilor la energie electrică și gaz pentru consumatorii casnici și pentru IMM-uri astfel încât ponderea cheltuielilor cu energia să fie similară cu luna decembrie 2020. Adoptarea imediată a normelor metodologice la Legea consumatorului vulnerabil în format simplificat și aplicabil cu celeritate.
4. Asigurarea SUBVENȚIEI LA GIGACALORIE la un nivel echilibrat, astfel încât să se asigure aceeași pondere în factura finală cu cea avută la luna decembrie 2020.
EDUCAȚIE
5. Asigurarea prin toate mijloacele a posibilității desfășurării cursurilor în regim fizic – testare.
• Back-up pentru școlile care nu îndeplinesc condițiile de desfășurarea orelor cu prezență fizică în sistem de siguranță – operaționalizarea sistemului de predare hibrid (predarea unor materii fizic și a celorlate on-line).
• Descentralizarea reală a deciziilor privind închiderea unităților de învățământ la nivelul consiliului de administrație al școlii, cu avizul autorității de sănătate publică și consultarea tuturor factorilor implicați.
PENSII ȘI ALOCAȚII
6. Aplicarea imediată a Legii 127/2019 cu indexarea de la 1 decembrie a tuturor pensiilor cu 11% și creșterea indemnizației sociale minime cu 200 de lei la 1.000 lei/lună. Calendarul aplicării celorlalte creșteri pe legea 127/2019 va fi adoptat în 90 de zile.
7. Creșterea alocațiilor pentru copii de la 1 decembrie 2021 la nivelul stabilit prin Legea 14/2020.
SALARIUL MINIM
8. Creșterea salariului minim pentru studii generale la valoarea de 2.550 lei și la 2.600 lei pentru studii superioare de la 1 ianuarie 2022.
Creșterea salariului minim pentru studii generale la 2.740 lei și la 3.000 de lei de la 1 iulie 2022 pentru studii superioare. (termenul va fi definitivat după discuții cu partenerii sociali și mediul de afaceri).
Calendar pentru eliminarea discrepanțelor apărute din cauza neaplicării Legii salarizării unitare va fi prezentat în 90 de zile.
PNRR
9. Stabilirea și adoptarea sistemului de implementare pentru PNRR și pregătirea proiectelor în regim de urgență.
AUTORIȚĂȚI LOCALE (spitale, școli, sisteme de termoficare)
10. Alocarea urgentă a sumelor necesare funcționării autorităților locale și pentru finalizarea investițiilor din fonduri europene până la final de an. (Sava N.).
Exclusiv
Corupția în Ploiești: Legăturile dubioase ale pseudo-jurnalistului spagar si santajist Cătălin Stavri
Anchete și legături intunecate: Structura crimei organizate din interiorul Poliției Române
O rețea criminală în sânul Poliției
În materialele anterioare publicate de ziarul nostru, Incisiv de Prahova, am dezvăluit o structură de crimă organizată din interiorul Poliției române, grupare condusă de inspectorul general adjunct al Poliției Române, chestorul „de două stele” Eduard Mirițescu. Acesta operează prin intermediul a doi locotenenți și al actualului împuternicit la șefia IPJ Prahova, Ginel Preda.
Rolul pseudo-jurnalistului spagar si santajist Catalin Stavri
Alături de aceștia se află și un civil, pseudo-jurnalistul spagar si santajist Cătălin Stavri, , care acționa ca un „soldat” al primarului Volosevici.
Pseudo-jurnalistului spagar si santajist Catalin Stavri era delegat de edilul ploieștean să intermedieze afacerile dubioase legate de gruparea mafiotă.
Focus pe legalități și ilegalități
Articolul de față se concentrează pe un rechizitoriul recent, ce analizează contribuția esențială pe care pseudo-jurnalistului spagar si santajist Catalin Stavri o aducea în sprijinul primarului Volosevici în chestiuni grave, cum ar fi cumpărarea de voturi, mită, trafic de influență și evaziune fiscală.
Cătălin Stavri: De La Intransigent la Complice în Turbarea Corupției Politice
Transformarea „surprinzătoare” a pseudo-jurnalistului spagar si santajist Catalin Stavri
Inițial, adversar al lui Mirițescu, cultivând o imagine intransigentă de David care se ia la trântă cu Goliații corupți din poliție, pseudo-jurnalistului spagar si santajist Catalin Stavri a întors armele, alăturându-se mafiei din poliție și primărie, devenind omul de teren al lui Volosevici & Asociații (politici și afaceri). Se folosea de ponturile oferite de politistii corupti din IPJ Prahova, pentru a șantaja oameni de afaceri. Astfel, Volosevici îl scoate la înaintare la combinațiile dubioase, unde tratează și negociază cu personajele gri sau ia mita în numele edilului.
În rechizitoriul actual pe care se bazează articolul de față, pseudo-jurnalistului spagar si santajist Catalin Stavri eclipsa chiar și primarul Volosevici prin frecvența apariției sale în momentele cheie. Peste tot unde apare ceva cu parfum de ilegalitate, numele pseudo-jurnalistului spagar si santajist Catalin Stavri este mai prezent decât Arafat la TV în timpul pandemiei.
Implicarea pseudo-jurnalistului spagar si santajist Catalin Stavri în alegerile locale din 2000
La alegerile locale din 2000, Stavri a fost omul de legătură dintre Volosevici și omul de afaceri G.V., ca sponsor, și șefii informali din zonele ploieștene populate preponderent de romi săraci. Este vorba despre cartierele Mimiu (1800 potențiali votanți romi), Radu de la Afumați (500 votanți) și Bariera Basarab (300 votanți). Prin intermediul lui Stavri, părțile au agreat asupra oferirii unei mici atenții de 100 de lei pentru fiecare votant. În plus, s-a decis alocarea a 20.000 – 30.000 de lei pentru organizarea unei petreceri pentru romi în ziua votului, cu mâncare și băutură.
Suma totală calculată de Stavri a fost între 200.000 – 300.000 de lei, care avea să fie oferită de omul de afaceri G.V. în schimbul obținerii, ulterior, al unor contracte vizând prelucrarea apelor uzate din județ, prin care să și recupereze investiția. Singura promisiune care viza îmbunătățirea condițiilor de locuit ale romilor a fost asfaltarea cartierului Mimiu.
Negocierile și mitele electorale
Stavri i-a cerut 300.000 de lei omului de afaceri, care a fost de acord să o plătească în mai multe tranșe, până în ziua alegerilor. Cu trei zile înainte de alegeri, G.V. i-a oferit 130.000 de lei lui Stavri, din care 80.000 de lei, via Cătălin Stavri, au ajuns la liderul rom al comunității din Mimiu. 70.000 de lei din sumă a fost împărțită votanților sub forma cadoului de 100 de lei, iar restul de 10.000 a fost reținut de lider, sub motivul că a trebuit să-și plătească verii care l-au ajutat la împărțirea pomenii electorale în comunitatea Mimiu.
Ce s-a întâmplat cu restul de 50.000 de lei rămași din totalul de 130.000? Au fost reținuți de Cătălin Stavri, cu argumentul că sunt necesari pentru alte cheltuieli electorale.
În zilele următoare, antreprenorul rom i-a mai oferit lui Stavri 80.000 de lei pentru mită electorală adresată romilor din cartierele Radu Afumați și Bariera Basarab. Din aceștia, 10.000 de lei au fost dați celor patru lideri informali din cele două cartiere pentru mobilizarea electorală a romilor, nefiind clar ce s-a întâmplat cu restul de 70.000. La votanți n-au ajuns, în orice caz.
Consecințele corupției și promisiunile neîndeplinite
Timp de șase luni, omul de afaceri a solicitat onorarea promisiunii vizând acordarea contractelor preferențiale ale Primăriei firmei sale, dar Stavri, purtătorul de cuvânt al lui Volosevici pe afaceri dubioase, l-a aburit și a tot amânat. Până la urmă, planul s-a topit în ceață și nu s-a mai finalizat în niciun fel. Pe românește, omul de afaceri a fost aburit și țeapuit de 210.000 lei de niște bărbați albi, stâlpi ai societății.
Această situație ilustrează modul în care corupția poate submina procesul electoral și poate afecta interesele comunităților vulnerabile. Astfel de practici trebuie să fie combătute cu fermitate, iar transparența și responsabilitatea trebuie să devină pilonii fundamentali ai sistemului politic. Pseudo-jurnalistului spagar si santajist Catalin Stavri, odată un actor politic în căutarea justiției, a devenit un simbol al compromisului și al corupției în contextul unei întregi rețele de interese. Important este ca publicul să fie cât mai bine informat și să ceară responsabilitate celor care își asumă funcții de conducere, pentru a preveni repetarea acestor situații în viitor.
Sechestru asiguratoriu și corupție: Înregistrări care dezvăluie complicități între Volosevici și pseudo-jurnalistului spagar si santajist Catalin Stavri
Implicațiile sechestrului asiguratoriu
În articolele anterioare am subliniat că pentru Cătălin Stavri, spăgar și șantajist, precum și pentru soția și mama acestuia, alături de interlopul Belu Claudiu, s-a impus un sechestru asiguratoriu de către procurorul de caz. Această măsură vine ca urmare a activităților ilegale derulate de acești indivizi și evidențiază intensificarea eforturilor legale de a combate corupția și crimele legate de corupție.
Dovezi compromițătoare și complicități
Astăzi, prezentăm înregistrări audio care sugerează că primarul Volosevici era la curent cu banii obținuți de pseudo-jurnalistul Stavri, de asemenea, evidențiem tupeul borfașilor care au înșelat sute de oameni de afaceri prin teroare, acționând sub protecția polițiștilor corupți. Acest tupeu se manifestă și prin contestarea în instanță a sechestrului, ceea ce subliniază lipsa de respect față de lege și de moralitate.
Concluzie
Aceste informații și dovezi vor avea un impact semnificativ asupra opiniei publice și asupra modului în care sunt percepute persoanele implicate. Este esențial ca astfel de comportamente să fie expuse și combătute, pentru a asigura un mediu de afaceri curat și pentru a restabili încrederea cetățenilor în instituțiile statului. Vom reveni. (Cristina T.).
Exclusiv
Controverse în jurul Camerei Operaționale din Administrația Naționala a Penitenciarelor (ANP)
Artizanul evadărilor din penitenciarele românești, cunoscut sub numele de Marinică, cu doar trei luni de vechime într-un penitenciar, artizanul evadarilor, este subiectul atenției. Conform Federației Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor, Camera Operațională, mândria lui Marinică, funcționează în afara legii.
Această cameră a fost reclamată pentru că nu respectă criteriile de eficiență și economicitate stabilite de unitățile penitenciare. Cu toate acestea, Camera Operațională este susținută de conducerea Direcției Siguranța Deținerii și Regim Penitenciar (DSDRP), în ciuda faptului că funcționează ilegal. Mândria lui Marinică nu are o bază legală, așa cum se arată în Regulamentul de Organizare și Funcționare al Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP).
Episodul de astăzi este dedicat legalității acestei structuri. Următoarele episoade vor scoate la iveală managementul defectuos al conducerii „pazei” și lipsa viziunii șefilor „Direcției Operative” a ANP, structură condusă de comisarul șef de poliție penitenciară Marian Ilie.
Ce spun actele normative
Art. 10 alin. (2) din Legea nr. 254/2013 stipulează că organizarea și atribuțiile ANP se stabilesc prin hotărâre a Guvernului. De asemenea, Art. 2 alin. (3) din Legea nr. 145/2019 subliniază aceeași idee.
Concret, Hotărârea de Guvern nr. 756/2016 definește structura ANP, iar articolul 21 din Ordinul ministrului justiției nr. 160/2018 expune detaliile privind Direcția Siguranța Deținerii și Regim Penitenciar. Unde este Camera Operațională, care ar fi trebuit să fie asociată Compartimentului Dispecerat?
Întrebări pentru specialiști și conducerea ANP
- Funcționarea Camerei Operaționale: Dacă nu este prevăzută în regulament, funcționează legal sau ilegal?
- Proceduri prealabile: Ce trebuia ANP să facă înainte de înființarea Camerei Operaționale?
- Consecințe legale: Care sunt efectele unei posibile funcționări ilegale a acestei camerei?
- Atribuții: De unde sunt „culese” atribuțiile Camerei Operaționale?
- Fișele posturilor: Cum au fost stabilite fișele postului ofițerilor din cadrul Camerei Operaționale?
- Plata ofițerilor: Pentru ce atribuții sunt plătiți ofițerii specialiști și în ce act normativ se regăsesc acestea?
- Succesiunea evenimentelor: Care ar fi fost pașii logici pentru crearea Camerei Operaționale?
- Impact asupra sistemului: Ce plus valoare a adus Camera Operațională, și au scăzut evenimentele negative în închisori?
- Angajamentul serios: Când se va începe abordarea problemelor serioase?
- Motivare: Ce justificare oferiți doamnei ministru Alina Gorghiu pentru funcționarea „în ilegalitate” a acestei structuri?
Concluzie
Reputația instituțională este esențială. Este crucial ca toate părțile implicate să colaboreze pentru a proteja integritatea și eficiența sistemului penitenciar. Este important să se ia în serios aceste probleme pentru a asigura un mediu de lucru decent și eficient pentru toți angajații. (Cerasela N.).
Anchete
Prima zi de grevă generală în istoria Ministerului Afacerilor Interne
Ieri a marcat prima zi de GREVĂ GENERALĂ din istoria Ministerului Afacerilor Interne, conform anunțului celor de la Sindicatul Europol. Mobilizarea a fost impresionantă, aproximativ 80% dintre angajații serviciilor județene ale Arhivelor Naționale din 35 de județe aderând la greva generală cu un singur scop: recâștigarea demnității profesionale.
Angajații au demonstrat conducerii Arhivelor Naționale și Ministerului Afacerilor Interne că sunt determinați, demni și pregătiți să facă orice sacrificiu. Aceasta reprezintă un puternic semnal de alarmă pentru conducerea MAI din partea unor lucrători umiliți ani de-a rândul, uitați în organigrama de 135.000 de angajați ai ministerului și plătiți mai puțin, doar pentru că își desfășoară activitatea în județe și nu în structurile centrale ale Arhivelor Naționale ale României.
Sindicatul Europol dorește să transmită greviștilor că au primit zeci de mesaje de încurajare și scrisori de susținere din partea mediului academic, a cercetătorilor care sunt martori la condițiile mizere din arhivele județene, precum și din partea studenților. Aceste mesaje dovedesc, fără echivoc, că acțiunea lor este legitimă și justificată.
Fiecare zi de grevă va evidenția nivelul de respect și empatie pe care politicienii aflați la guvernare – în plină campanie – îl au față de problemele reale ale membrilor societății. (Sava N.).
-
Exclusivacum 5 zile
Pensionarii militari în pericol: Acuzații de colaborare politică în contextul modificărilor legii pensiilor
-
Exclusivacum 5 zile
Riscuri mari pentru sporul Bayraktar din cauza reputatiei controversate a Directorului ANP
-
Exclusivacum 4 zile
Trădarea lui Mirițescu: O rețea de corupție și politică în interiorul Poliției Române (I)
-
Exclusivacum 3 zile
Degradarea Serviciului Siguranța Deținerii din ANP: lipsă de viziune și incertitudini în management
-
Ancheteacum 2 zile
Federația Sindicatelor din Administrația Penitenciarelor susține pensiile militare printr-o petiție online
-
Exclusivacum 2 zile
Contestație surprinzătoare în sistemul penitenciar: Lupta pentru reputația directorului ANP
-
Exclusivacum 12 ore
Controverse în jurul Camerei Operaționale din Administrația Naționala a Penitenciarelor (ANP)
-
Exclusivacum 2 zile
La vremuri noi, oameni noi: Sfârșitul unei ere pentru Ginel Preda?