Administratie
Directorul general al Direcţiei Control şi Supraveghere Piaţă şi Armonizare Europeană din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, a explicat, într-o postare pe Facebook, regulile după care sunt fixate reducerile de preţuri, făcând mai multe recomandări cumpărătorilor interesaţi de ofertele de Black Friday
Clienţii au la dispoziţie posibilitatea verificării preţurilor prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs.
Vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor.
Astfel, orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice. Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă.
Preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare, în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de dată aplicării preţului redus.
În ceea ce priveşte cumpărăturile online, oficialul recomandă cumpărătorilor să verifice dacă preţul include şi costul de livrare, subliniind că vânzătorul este obligat să informeze corect şi complet consumatorii.
Consumatorul poate contacta comerciantul prin telefon pentru a cere informaţii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condiţiilor de livrare. Modul în care răspunde la aceste întrebări le poate oferi consumatorilor indicii asupra seriozităţii vânzătorului.
Cumpărătorul trebuie să ştie că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul de a denunţa contractul şi 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulţumit de el, fără să invoce vreun motiv.
În cazul returnării produsului, consumatorul îşi poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului.
Vânzătorul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului, spune Paul Anghel.
Conform legislaţiei, rambursarea se face folosind aceleaşi modalităţi de plată ca cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urmă rambursării.
Consumatorul trebuie să citească termenii şi condiţiile de funcţionare a magazinului online, deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungeşte cu încă 12 luni în cazul în care comerciantul nu a menţionat în format expres despre existenţa dreptului de returnare a produselor, mai precizează Paul Anghel.
Vânzătorul poate reţine, în anumite cazuri, din preţul plătit valoarea diminuată a produselor în cazul în care ai folosit produsul mai mult decât pentru a-i testa funcţionalitatea.
În cazul magazinelor clasice, odată achiziţionat un produs, acesta nu mai poate fi înlocuit sau contravaloarea acestuia să fie rambursată decât dacă este defect, aplicându-se aici regulile privind garanţiile. (Sava N.).
Administratie
Eroi în civil, la datorie! Doi polițiști au oprit un atac brutal asupra unui livrator în capitală
Administratie
Flagrant la Moravița: Un cetățean cu dublă cetățenie, arestat pentru trafic de migranți
Administratie
Drum deschis spre OCDE: România, evaluată pozitiv pentru integritate publică la Paris
-
Exclusivacum 3 zile„Ne ducem în cap!” Alerta ANP: Sistemul Penitenciar, la un pas de colaps din lipsă de personal
-
Exclusivacum 5 zileSAS, de la acțiuni speciale la acțiuni penale: Poliția „Elite” unde psihologii hărțuiesc, iar sefii joacă „inelul magic” cu carierele!
-
Exclusivacum 4 zileMAE: Academia de diplomație sau bârlogul faraonilor fiscali? Oana Țoiu „reformează” cu concursuri viciate și platforme piratate – Detalii exclusiv Incisiv de Prahova!
-
Exclusivacum 23 de oreCirc la Penitenciare! Reorganizarea „minune” a lui Burcu, un dezastru de râsul lumii!
-
Exclusivacum 3 zileSAS, de la „echipă de intervenție rapidă” la „brigada psihologilor cu bâtă”: Când statul de drept e suspendat, iar abuzul e Lege!
-
Exclusivacum 5 zileRomânia: „Sat fără câini” cu epoleți și „inelul magic” al corupției – Băsescu sună alarma, iar sistemul râde în haimanale!
-
Exclusivacum 3 zileRăzboiul secrete-transparență: Ordinul MAI S/108/2011, sub asalt juridic
-
Exclusivacum 4 zileTransparența pe „sârmă”: Balerini la MAI și biliardul stricat – Sindicatul „Diamantul” intreabă, Ministerul răspunde evaziv



