Connect with us

Exclusiv

„Lucrurile nu se schimbă de la un an la altul”/IN CĂUTAREA ȘEFULUI IDEAL…

Avatar

Publicat

pe

Vremurile prin care trecem au nevoie de șefi puternici, care să inspire, care să determine echipa să-l urmeze , pentru că el este factorul motivațional și nu pentru că el deține puterea absolută, datorită unui sistem greșit și invechit de management al sistemului penitenciar, care crează un drept de veto pentru directori( chiar și pentru cei mai bizari, care in final singuri si-au dovedit boala psihică care le-a determinat pensionarea), consiliul de conducere fiind redus doar la pozitia de spectatori.

Portretul-robot al șefului ideal: te inspiră, te învață, îți dă după merit…?

În primul rând, un șef bun își cunoaște bine oamenii din subordine. Fiecare are visuri și aspirații proprii.

În al doilea rând, important este recunoașterea contribuției pe care fiecare angajat o are în munca de zi cu zi. Chiar și formală, aprecierea oamenilor din subordine denotă o atenție sporită pentru aceste detalii cruciale. Când angajații simt că le este apreciată munca ei vor deveni mai fericiți și mai productivi la locul de muncă.

Oamenii cu care lucrăm sunt extrem de importanți atunci când vine vorba despre randament, dar și mulțumire la locul de muncă, de aceea orice angajat caută aceste calități la un șef.

Poate fi destul de dificil să fii un șef bun în zilele noastre, mai ales cu multitudinea de schimbări care au loc în perioade scurte de timp. De asemenea, nici obiectivele instituției, pe de o parte, și nici nevoile și țelurile angajaților, pe de altă parte, nu sunt ușor de controlat.

Nu există șeful perfect, însă, există unii care fac anumite lucruri puțin diferit de alții, ceea ce îi transformă în niște șefi buni.

Te grăbești să ajungi un pic înainte de fix, la ședința zilnică de dimineață de la birou, însă deja te sufocă o teamă difuză, ca un ghem în piept. Sau poate îți crește pulsul o furie aparent inexplicabilă, apărută din neantul propriei imaginații, pe ceea ce știi deja că se va întâmpla în atmosfera toxică de la birou. Șeful iar îți va reproșa, de față cu toată lumea, că nu ai făcut bine, deși nu ți-a explicat niciodată criteriile acelui „lucru bine făcut”.

Zi de zi e la fel, orice ai face, niciodată nu e bine, niciodată nu e destul de repede. Niciodată șeful nu discută cu tine despre sarcinile tale și despre resursele și timpul necesare pentru ele. Mereu, feedback-ul vine, dacă vine vreodată, după ce sarcina e finalizată, pentru că șeful răspunde peste două-trei zile, asta dacă ai noroc.

Scenariul de mai sus e doar unul dintre miile de intrigi posibile la un loc de muncă intoxicat de un șef nepotrivit, incompetent sau rău-voitor. Chiar dacă există diferențe de la om la om și de la generație la generație, un șef rău, ca și un șef bun, bifează cam aceleași criterii acum, la fel ca acum 10 sau 20 de ani, „Lucrurile nu se schimbă de la un an la altul”.

Teoria despre leadership cel mai larg îmbrățișată în ultimii ani spune că cel mai bun tip de șef este „liderul transformațional”. Desigur, cei mai mulți dintre noi s-ar putea să nu avem norocul să lucrăm vreodată cu un astfel de șef. Acești lideri au carismă, te entuziasmează, te vrăjesc, vorbesc despre valorile lor, despre principiile etice care îi animă și le insuflă subordonaților. Foarte puțini pot manifesta componentele acestui tip de leadership, pentru că sunt chestiuni de stil personal, care nu se pot învăța.

Un șef bun, este un mix aparent ciudat de om care nu tratează toți oamenii la fel, însă toți au impresia că sunt tratați corect în fața lui. Deși unii primesc mai mult decât alții, în funcție de nevoi, acest tip de șef nu practică dublul standard. Ei acordă considerație individualizată. Oamenii sunt diferiți, au nevoi diferite și asta este contra curentului. Curentul clasic spune că la joburi identice, cu activități și obiective identice, primești lucruri identice. Un lider transformațional, fără să creeze lipsă de corectitudine, tratează oamenii individualizat.

Un șef bun, la nivel general, este cel care reușește să aibă o influență idealizată asupra celorlalți, adică atribute și comportamente pe care ceilalți le idealizează conștient sau nu. Un șef bun știe să îi motiveze în mod specific pe fiecare dintre angajații lui, să îi stimuleze intelectual și să aibă un parteneriat de dezvoltare cu ei, adică o raportare de tip coaching – să îi crească, urmând agenda lor. Tu ești specializat sau îți place ceva, un șef bun face tot posibilul să îți creeze platforma să crești pe zona respectivă.

Poate cel mai important lucru la un șef bun, este că recunoaște meritele angajaților și merge foarte mult pe ideea de meritocrație. Toate generațiile apreciază acest lucru.

Un șef bun nu te pune să bagi ca Berilă, nu te ține în întuneric – fă tabelul ăsta. Îți dă contextul, de ce faci acest tabel, de ce e important. Șefii de generație mai veche erau mai degrabă autocrați – ai de făcut asta, nu te interesează pe tine de ce, ce e cu atâtea întrebări?.

Calitatea unui șef ține mai degrabă de cum e perceput de subordonați: Oamenii pe care îi alegem sunt oglinzile noastre interioare. Calitatea de a fi ‘bun’ sau ‘rău’ este în sine un nonsens relativ, etichetat de cele mai multe ori de tipul emoțional al fiecăruia. Esența ‘șefului bun’ poate fi doar o persoană conștientă de calitățile și defectele sale, alegând să coordoneze atât cu blândețe, cât și cu determinare.

Teoria care descrie șeful ideal drept un „lider transformațional” pentru subordonații săi mai conține două tipuri de șefi. Undeva la jumătatea scării valorice a leadership-ului, se află „șeful tranzacțional”, pentru care relația cu subordonații se bazează pe oferirea de recompense și penalizări, în funcție de ce livrează subordonatul.

Cel mai ineficient model de șef este cel de tipul „laissez faire”, practic un non-leadership „Nu te bagi, îi lași pe oameni să facă ce vor, ești absent practic”.

Din tolba oricărui șef nu trebuie să lipească știința de a-și perfecționa oamenii din subordine. Un alt atribut al managerilor de top este cultivarea unor relații de muncă bazate pe încredere și respect. Orice birou în care nu sunt cultivate aceste valori va avea de suferit serios la capitolul eficiență.

Managementul consecințelor înseamnă și validarea imediată a eforturilor bine coordonate, precum și o redirecționare promptă în cazul eforturilor prost coordonate. Altfel spus, fiecare om de la birou știe că există o responsabilitate individuală și este pregătit să-și asume în orice clipă consecințele.

Nu în ultimul rând, un șef competent știe să cultive munca în echipă, dar, mai important știe că încurajarea muncii în echipă este mai valoroasă pe termen lung pentru întreaga instituție. Firește, personalitățile individuale vor fi mereu încurajate, dar ”să reușiți ca o echipă” va fi întotdeauna dezideratul managerilor de succes.

Toata lumea a trecut măcar o dată prin experiențe urâte cu șefi care știu să îți facă ziua un calvar, deci opusul e simplu de recunoscut. Exista oameni care au aptitudini înnăscute de lider, care știu să își respecte angajații și fac tot posibilul să le fie bine la locul de muncă. Ei sunt conștienți că indiferent de puterea pe care le-o dă poziția, integritatea este mai valoroasă.

Pe lângă toate acestea, probabil că orice șef ar trebui să empatizeze cu angajații săi, să îi înțeleagă în orice context și să le dea încredere, doar în acest fel se pot clădi relații profesionale de succes și pe termen lung, conchid cei din sindicatele sistemuli penitenciar. (Cerasela N.).

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exclusiv

La Poliția Locală Ploiești, contractul și acordul colectiv de muncă s-a prelungit în condițiile si dispozitiile art 20 din Legea 55/2020/Directorul Albu Catalin nu ar fi vrut alt contract colectiv de munca deoarece sindicatele solicitau zile libere in plus

Avatar

Publicat

pe

De

Starea de alerta a fost benefica, pana acum, pentru climatul si linistea din Politia Locala Ploiesti.

Prin disp. art. 20 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, legiuitorul român a prelungit, de drept, valabilitatea Contractelor colective de muncă pe perioada stării de alertă, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări.

În lipsa unor prevederi distincte, dispozițiile art. 20 din Legea nr. 55/2020 sunt aplicabile tuturor Contractelor colective de muncă a căror valabilitate încetează pe perioada stării de alertă.

Prin urmare, contractele colective de muncă și actele adiționale, atât cele la nivel de unitate cât și cele la nivel de grup de unități și sector de activitate, cărora le expiră valabilitatea pe perioada stării de alertă, rămân active pentru o perioadă de 90 zile de la încetarea acesteia.

Fiind vorba despre o prelungire de drept, ce operează în virtutea legii, nu este necesară redactarea unui act adițional care să consfințească prelungirea valabilității actului.

Părțile semnatare ale contractelor colective care ar expira în mod normal în această perioadă și care sunt prelungite prin efectul legii au obligația ca, în termen de 45 de zile de la încetarea stării de alertă, să inițieze negocierile colective.

Normal ar fi fost că și zilele libere acordate pentru vaccinare să fie prinse în contractul colectiv

Angajaţii vor putea cere o zi liberă plătită, de la locul de muncă, pentru fiecare doză a vaccinului împotriva COVID-19, conform unei legi adoptate la sfârşitul lunii iulie.

Mai exact este vorba despre Legea nr. 221/2021 pentru modificarea Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 şi propune ca persoanele care se vaccinează să beneficieze de:

– câte o zi liberă plătită, care nu se include în durata concediului de odihnă, pentru fiecare doză de vaccin efectuată, în cazul angajaţilor din sistemul public şi privat

– câte o zi de scutire pentru frecventarea cursurilor, pentru fiecare doză de vaccin efectuată, în cazul elevilor şi studenţilor.

Avand in vedere zvonurile conform carora Albu Catalin nu a dorit alt contract colectiv de munca deoarece sindicatele solicitau zile libere in plus, angajatii au devenit iritati si se intreaba daca exista un act aditional care sa consfinteasca prelungirea valabilitatii acestuia. Oricum, starea de iritare in Politia Locala Ploiesti se amplifica. Vom reveni. (Cristina T.).

 

Citeste in continuare

Exclusiv

Consiliul Local Ploiesti a fost pacalit sa aprobe un Regulament de Functionare si Organizare al Politiei Locale Ploiesti plin de contradictii, omisiuni si greseli, in totala contradictie cu prevederile si dispozitiile legii de functionare si care pot avea ca efect atragerea in zona penala a functionarilor publici

Avatar

Publicat

pe

De

Delirul deciziilor la Politia Locala Ploiesti ce confirma (in)competenta „crasa” (III)

Haosul de la Politia Locala Ploiesti

In articolul „Port ilegal de uniforma la Politia Locala Ploiesti/Delirul deciziilor la Politia Locala Ploiesti ce confirma (in)competenta „crasa” (II)”, publicat la data de 16.10.2021, Incisiv de Prahova a dezvaluit dezastrul, haosul si debandada de la Politia Locala Ploiesti in urma deciziilor (in)competentului Albu Catalin.

https://www.incisivdeprahova.ro/2021/10/16/port-ilegal-de-uniforma-la-politia-locala-ploiestidelirul-deciziilor-la-politia-locala-ploiesti-ce-confirma-incompetenta-crasa-ii/

Prin modificarea Regulamentului de organizare și funcționare care cuprinde și nouă organigramă a Poliției Locale Ploiești, șefii acestor structuri nu mai sunt încadrați în funcția publică specifică de polițist local, deși aceste funcții fuseseră echivalate de ANFP, în urmă cu ceva ani.

De ce s-a întâmplat asta, simplu, pentru că și funcția de director general era de …polițist local! Asta însemna ca, în termen de 1 an de la numirea în funcție, Albu Cătălin era obligat să promoveze cursurile de trei luni, executate într-o instituție de învățământ a Ministerului Afacerilor Interne, obligație prevăzută la Art.11 al (3), (4), (7), (9), precum și la Art.16, Art.17 din H.G.1332/2010, privind Regulamentul de Organizare și Funcționare al Poliției Locale. Și numai pentru asta, ci și pentru a se exonera de orice răspundere, pentru că, în Legea 155/2010, Legea Poliție Locale, sunt stipulate clar răspunderile prin Art.21, al.(3), al.(4), al.(5).

Așa că prin această modificare făcută cu complicitatea Consiliului Local Ploiesti, personalul cu funcții de conducere, prevăzut în lege, nu mai sunt polițiști locali și nici nu mai au răspundere.

Polițistul local cu funcție de conducere răspunde pentru ordinele și dispozițiile date subordonaților. El este obligat să verifice dacă acestea au fost transmise și înțelese corect și să controleze modul de ducere la îndeplinire.
(4) Polițistul local cu funcție de conducere este obligat să sprijine propunerile și inițiativele motivate ale personalului din subordine, în vederea îmbunătățirii activității poliției locale în care își desfășoară activitatea, precum și a calității serviciilor publice oferite cetățenilor.
(5) Polițistul local răspunde, în condițiile legii, pentru modul în care își exercită atribuțiile de serviciu. Încălcarea de către polițistul local a atribuțiilor de serviciu angajează răspunderea sa disciplinară, patrimonială, civilă sau penală, după caz, potrivit legii.
(6) Polițistul local are obligația să se abțină de la orice faptă care ar putea aduce prejudicii persoanelor fizice sau juridice ori prestigiului poliției locale și/sau autorităților publice- art 21 din Legea 155/2010!

1a
1b

In fapt, doar pentru interesul personal al directorului general Albu Catalin au fost intocmite Raportul de „specialitate” nr 1672/25.08.2021 al Politiei Locale Ploiesti si Referatul de aprobare nr 348/25.08.2021 prin care Consiliul Local Ploiesti a fost pacalit sa voteze o aberatie (HCL 303/2021) prin care s-a aprobat noul Regulament de functionare si organizare al Politiei Locale Ploiesti, un regulament plin de contradictii, omisiuni si greseli, intentionat sau nu, Regulament si HCL care nu pot modifica prevederile legale din Legea privind înfiinţarea Poliţiei Locale  (nr. 155 din 12 iulie 2010).

In articolul 17 din Legea privind înfiinţarea Poliţiei Locale  nr. 155 din 12 iulie 2010 se specifica urmatoarele:

(1) În timpul serviciului, polițiștii locali și personalul contractual din poliția locală cu atribuții în domeniul pazei bunurilor și a obiectivelor de interes local poartă uniformă și exercită atribuțiile prevăzute în fișa postului, potrivit prevederilor prezentei legi.

(2) Polițistul local este învestit cu exercițiul autorității publice, pe timpul și în legătură cu îndeplinirea atribuțiilor și a îndatoririlor de serviciu, în limitele competențelor stabilite prin lege, și beneficiază de dispozițiile legii penale cu privire la persoanele care îndeplinesc o funcție ce implică exercițiul autorității de stat.

Deci, DIRECTORUL GENERAL, Sefii de serviciu si de Birouri din cadrul Politiei Locale Ploiesti NU mai au dreptul sa poarte uniforma de serviciu si nici sa detina armament in dotare (nu mai sunt politisti locali)!

Mai mult, in articolul 25 din Legea privind înfiinţarea Poliţiei Locale  nr. 155 din 12 iulie 2010 se specifica, in clar,  urmatoarele:

(1) Polițistul local dotat cu arme letale de apărare și pază poate face uz de armă în caz de legitimă apărare, stare de necesitate potrivit legii ori pentru îndeplinirea atribuțiilor de serviciu.

(2) Personalul contractual care desfășoară activități de pază, dotat cu arme letale de apărare și pază, poate face uz de armă în caz de legitimă apărare ori stare de necesitate potrivit legi.

In ultima perioada, Albu Catalin, director general al Politiei Locale Ploiesti, ne da impresia ca ar dori sa se specializeze in drept. Noi zicem ca nu-i rau, insa pentru a-si insusi cunostinte de drept (drept penal si procedura penala probabil ca s-a specializat in dosarul sotiei sale), metoda nu este sa savarsesti fapte de aceasta natura, ci sa inveti codurile si celelalte legi speciale care contin si dispozitii penale.

Mascarada prin care Albu Catalin incearca sa adauge la lege prevederi metionate de el in Regulamentul de functionare (303/2021), la capitolul „si altele”.

Sa ne explicam:

Cu toate ca cei din Consiliul Local Ploiesti au aprobat Regulamentul de Functionare si Organizare al Politiei Locale Ploiesti in care la anexa 1 B se specifica ca functiile directorului general Albu Catalin (personajul pentru care s-a intocmit si votat toata aceasta mascarada juridica) si a sefilor de servicii si birouri nu mai sunt funcții publice specifice de polițist local, deși aceste funcții fuseseră echivalate de ANFP, în urmă cu ceva ani, la „si altele”, desteptul directoras Albu Catalin mentioneaza cu de la sine putere niste ozn-uri prin care crede ca le poate adauga la lege.

Astfel, cum am aratat mai sus, conform legii DOAR polițiștii locali și personalul contractual din poliția locală cu atribuții în domeniul pazei bunurilor și a obiectivelor de interes local poartă uniformă si au drept de port arma.

In schimb, de rasul curcilor, in ROF aprobat de CL Ploiesti in anexa 1C (pag 38) se prezinta „Articolele din care se compune uniforma politistilor locali din cadrul Birourilor de Ordine Publica I, II, III si IV, precum si Seful Serviciului Ordine Publica si Paza”.

Aaaa, păi ce-ai făcut, mă, nene, mă? Șeful șmecheriei (Albu Catalin) recunoaste ca Seful Serviciului Ordine Publica si Paza nu este politist local si adauga el la lege ca asa vrea muschii sai sa poarte uniforma?

Bai, baiete, nici tu, nici edilul si nici hotararile Consiliului Local nu pot „bate” legea” ca sa scriem pe intelesul si jargonul tau!

Bezna mintii continua…

In anexa 1D se prezinta „descrierea uniformei de serviciu, a legitimatiei de serviciu si a insemnelor distinctive de ierahizare ale POLITISTILOR LOCALI si ale PERSONALULUI CONTRACTUAL cu atriburii in domeniul pazei bunurilor si a obiectivelor de interes local” (pag 48).

La pct-ul C (pag 53), cel care a intocmit acest Regulament de Functionare si Organizare precizeaza:

  1. Insemnele distinctive de ierahizare

In raport cu functiile indeplinite, insemnele distinctive de ierarhizare au urmatoarele forme si marimi:

  1. Seful politiei locale – 3 stele tip octogon metalice sau textile, cu latimea de 25 mm, de culaore gri-argintiu, asezate pe EPOLET;…
  2. Seful de serviciu – o stea tip octogon metalica sau textila, cu latimea de 25 mm, de culoare gri-argintiu, asezata pe EPOLET;
  3. Seful de birou sau compartiment – 3 trese din metal sau textil, de culoare gri-argintiu, in forma de V, cu latimea de 5 mm, asezate paralel pe EPOLET, avand intre ele o distanta de 3 mm’ etc

Păi ce făcuşi iar, măi, nene, măi? Parcă mai sus in ROF precizai ca directorul general, sefii de serviciu si de birouri NU mai sunt politisti locali!

Stim ca drogurile puterii dau dependenta. Dar, daca folosesti destul de mult, incepe sa iti placa si o sa simti ca explodezi.

Bine ca macar nu a avut curajul sa il treaca pe seful Serviciului de Ordine Publica ca are drept de port arma. Deci, poarta doar ilegal uniforma iar politistii locali din subordinea sa poarta arma.

Conform art. 3 din Strategia Ministerului Administrației și Internelor de realizare a ordinii și siguranței publice, pentru creșterea siguranței cetățeanului și prevenirea criminalității stradale, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 196/2005, forțele de ordine și siguranță publică se compun din forțe principale, forțe de sprijin, forțe complementare și forțe de excepție. În timp ce structurile de poliție fac parte, alături de jandarmi, din forțele principale, care gestionează întreaga problematică din domeniul ordinii publice pe timp de pace sau pe timpul stării de urgență, poliția comunitară și locală fac parte, alături de alte structuri, din forțele complementare, care participă la efortul forțelor principale și de sprijin, potrivit competențelor.

Astfel, pentru că poliția locală este forță complementară, Planurile de ordine și siguranță publică locale fac parte din Planul Unic de ordine și siguranță publica, elaborat de Ministerul de interne.

Avand in vedere ca in propiul ROF se specifica, in clar, la art 45.a) ca in executarea atributiilor prevazute de lege in domeniul oridinii si linistii publice, politistii locali actioneaza in zona de competenta stabilita prin PLANUL DE ORDINE SI SIGURANTA PUBLICA al municipiului Ploiesti pentru prevenirea si combaterea faptelor antisociale, precum si pentru mentinerea odinii si linistii publice sau curateniei localitati si avand in vedere ca acest PLAN NU EXISTA conform Ordinul M.A.I. nr 92 din 05 mai 2011 (plan ce trebuia intocmit pana la data de 15 aprilie), precum si avand in vedere aberatiile juridice din Regulamentul de Organizare si Functionare al Politiei Locale Ploiesti, Incisiv de Prahova va solicita, oficial, ministrului M.A.I sa demareze un control la aceasta institutie privind respectarea principiilor constitutionale, conform art 44 din L155/2010.

Ordinul M. A. I. Nr.92 din 5 Mai 2011

Articolul 4

Planul de ordine şi siguranţă publică şi hotărârea consiliului local de aprobare a acestuia se înaintează, în copie, structurii Poliţiei Române competente teritorial, în vederea asigurării unui management integrat al misiunilor şi acţiunilor desfăşurate în scopul menţinerii ordinii şi siguranţei publice de către toate instituţiile cu atribuţii în domeniul de referinţă.

Articolul 5

(1) Planurile de ordine şi siguranţă publică sunt elaborate şi actualizate, după caz, anual până la data de 15 aprilie sau ori de câte ori survin modificări în evoluţia situaţiei operative sau cu privire la efectivele de poliţie locală participante la activităţile de menţinere a ordinii şi siguranţei publice.

(2) În cazul unităţilor administrativ-teritoriale în care se înfiinţează structuri de poliţie locală ulterior intrării în vigoare a prezentului ordin, planurile de ordine şi siguranţă publică se elaborează în termen de 30 de zile de la data adoptării hotărârii consiliului local privind înfiinţarea structurii de poliţie locală respective.

Anexa la Ordinul  M. A. I. Nr.92 din 5 Mai 2011

Capitolul II Dispozitivele de ordine şi siguranţă publică, misiunile şi zonele de responsabilitate

  1. Dispozitivele de ordine şi siguranţă publică şi zonele de responsabilitate Sunt evidenţiate următoarele aspecte: a) delimitarea sectoarelor de siguranţă publică, a zonelor de patrulare şi locurilor/perimetrelor unde acţionează efectivele poliţiei locale; b) amplasarea dispozitivelor pentru supravegherea şi controlul traficului rutier; c) dispunerea efectivelor aflate în paza obiectivelor.
  2. Misiunile specifice Sunt evidenţiate, în conformitate cu prevederile actelor normative de organizare şi funcţionare, misiunile specifice componentelor poliţiei locale, cu referire strictă la obiectul documentului, respectiv doar pentru misiunile de menţinere a ordinii şi siguranţei publice.
  3. Activităţi şi misiuni executate în comun Sunt evidenţiate activităţile şi misiunile ce sunt executate în comun cu: Poliţia Română, Jandarmeria Română, Poliţia de Frontieră Română, structuri ale Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, Garda Financiară, serviciile de urgenţă voluntare sau private, formaţiuni de protecţie civilă de la autorităţile administraţiei publice, Agenţia Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Protecţia Alimentelor, Garda Naţională de Mediu şi alte instituţii sau societăţi specializate de pază, care pot contribui la prevenirea infracţiunilor şi apărarea drepturilor şi a siguranţei cetăţeanului şi au la bază protocoale de cooperare încheiate în acest sens.

 Articolul 44 din L 155/2010

(1) În situația în care primarul/primarul general al municipiului București apreciază că sarcinile ce revin autorităților administrației publice locale pe linie de poliție locală nu sunt îndeplinite corespunzător sau are indicii/sesizări cu privire la încălcarea prevederilor legale de către polițiștii locali, poate solicita prefectului sprijinul serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor, în vederea efectuării unui control de specialitate.

(2) Controlul asupra activității poliției locale se poate dispune și prin ordin al ministrului afacerilor interne, la inițiativa acestuia, sau, după caz, a prefectului, a directorului general al Direcției Generale de Poliție a Municipiului București ori a inspectorului-șef al inspectoratului de poliție județean, numai după încunoștințarea prealabilă a primarului/primarului general al municipiului București. (3) Orice control se rezumă strict la asigurarea respectării principiilor constituționale și a legalității specifice. Rezultatele controlului se transmit primarului/primarului general al municipiului București și se prezintă în proxima ședință a consiliului local/Consiliului General al Municipiului București.

Vom reveni cu alte contradictii, omisiuni si greseli din ROF care ii pot duce pe functionarii publici care il aplica in  – zona penalului.

ROF-ul Politiei Locale Ploiesti  va pica in instanta, la o eventuala contestare, fara dubii. (Cerasela N.).

„Purtarea, fără drept, de decorații, de uniforme sau de semne distinctive ale unui organ de stat, se pedepsește cu închisoare de la o lună la 3 luni sau cu amendă”.

Citeste in continuare

Exclusiv

Port ilegal de uniforma la Politia Locala Ploiesti/Delirul deciziilor la Politia Locala Ploiesti ce confirma (in)competenta „crasa” (II)

Avatar

Publicat

pe

De

Reamintim ca, prin Raportul de „specialitate” nr 1672/25.08.2021 al Politiei Locale Ploiesti, condusa de plantatul cu mintea creata, edilul a intocmit Referatul de aprobare nr 348/25.08.2021 prin care Consiliul Local Ploiesti a fost pacalit sa voteze o aberatie: Sefii de serviciu si de Birouri de la Ordine Publica NU mai sunt politisti locali.

Interesant este ca, in articolul 17 din Legea privind înfiinţarea Poliţiei Locale  nr. 155 din 12 iulie 2010 se specifica urmatoarele:

(1) În timpul serviciului, polițiștii locali și personalul contractual din poliția locală cu atribuții în domeniul pazei bunurilor și a obiectivelor de interes local poartă uniformă și exercită atribuțiile prevăzute în fișa postului, potrivit prevederilor prezentei legi.

(2)

Polițistul local este învestit cu exercițiul autorității publice, pe timpul și în legătură cu îndeplinirea atribuțiilor și a îndatoririlor de serviciu, în limitele competențelor stabilite prin lege, și beneficiază de dispozițiile legii penale cu privire la persoanele care îndeplinesc o funcție ce implică exercițiul autorității de stat.

Deci, Sefii de serviciu si de Birouri din cadrul Politiei Locale Ploiesti NU mai au dreptul sa poarte uniforma de serviciu (nu mai sunt politisti locali, conform HCL 303/2021).

1a

1b

Mai mult, in articolul 25 din Legea privind înfiinţarea Poliţiei Locale  nr. 155 din 12 iulie 2010 se specifica, in clar,  urmatoarele:

(1)

Polițistul local dotat cu arme letale de apărare și pază poate face uz de armă în caz de legitimă apărare, stare de necesitate potrivit legii ori pentru îndeplinirea atribuțiilor de serviciu.

(2)

Personalul contractual care desfășoară activități de pază, dotat cu arme letale de apărare și pază, poate face uz de armă în caz de legitimă apărare ori stare de necesitate potrivit legi.

In acest context nu putem sa nu ne intrebam si sa intrebam public cum de Pitariu Paula Maria si Anton Catalin, sef Birou, respectiv Sef Serviciu la Ordine Publica purtau ilegal uniforma de politist local la sfarsitul acestei saptamani?

Speram sa fie doar asta infractiunea si ca acestia sa nu fie dotati si cu armament…Vom reveni. (Irinel I.).

„Purtarea, fără drept, de decorații, de uniforme sau de semne distinctive ale unui organ de stat, se pedepsește cu închisoare de la o lună la 3 luni sau cu amendă”.

 

Citeste in continuare

TOP KINETO MEDICAL Ploiesti

Partener special – probleme juridice

Știri calde

Exclusiv8 ore ago

La Poliția Locală Ploiești, contractul și acordul colectiv de muncă s-a prelungit în condițiile si dispozitiile art 20 din Legea 55/2020/Directorul Albu Catalin nu ar fi vrut alt contract colectiv de munca deoarece sindicatele solicitau zile libere in plus

Starea de alerta a fost benefica, pana acum, pentru climatul si linistea din Politia Locala Ploiesti. Prin disp. art. 20...

Exclusiv16 ore ago

Consiliul Local Ploiesti a fost pacalit sa aprobe un Regulament de Functionare si Organizare al Politiei Locale Ploiesti plin de contradictii, omisiuni si greseli, in totala contradictie cu prevederile si dispozitiile legii de functionare si care pot avea ca efect atragerea in zona penala a functionarilor publici

Delirul deciziilor la Politia Locala Ploiesti ce confirma (in)competenta „crasa” (III) Haosul de la Politia Locala Ploiesti In articolul „Port...

Exclusiv2 zile ago

Port ilegal de uniforma la Politia Locala Ploiesti/Delirul deciziilor la Politia Locala Ploiesti ce confirma (in)competenta „crasa” (II)

Reamintim ca, prin Raportul de „specialitate” nr 1672/25.08.2021 al Politiei Locale Ploiesti, condusa de plantatul cu mintea creata, edilul a...

Exclusiv3 zile ago

EXCLUSIV/Dosarul privind vaccinările fictive ia amploare/Asistenți medicali si doctori din Spitalul Județean de Urgență Ploiești urmeaza a fi retinuti saptamana viitoare

Potrivit unor surse judiciare, asistenți medicali si doctori din Spitalul Județean de Urgență Ploiești  implicaţi în această reţea in care...

Exclusiv3 zile ago

„Rocada” la conducerea A.P.M. Prahova/Florin Diaconu pe „faras”!

Iata ca ultimele articole pe aceasta tema ce au fost cel publicate de Incisv de Prahova in data de 03.09.2021–„...

Exclusiv3 zile ago

O piedica enorma in realizarea drepturilor politistilor o constituie secretizarea abuziva a normelor administrative emise de Guvern ( HG-uri) sau MAI ( OMAI-uri) avand ca obiect de reglementare, drepturi salariale

Secretizarea abuziva a normelor de salarizare se practica in MAI din urmatoarele motive: 1. De departe, cauza principala este banul,...

Exclusiv4 zile ago

Delirul deciziilor la Politia Locala Ploiesti ce confirma competenta „crasa”/(In)Competenta lui Albu Catalin tradusa doar prin calitatea de sot al Simonei Albu – city-manager

În Primăria Ploieşti sunt cel puţin 9 cazuri COVID active, potrivit informaţiilor comunicate miercuri de viceprimarul Daniel Nicodim pentru „Telegrama”....

Exclusiv5 zile ago

BULLYINGUL DE LA FICȚIUNE LA REALITATE/CONSILIUL NAȚIONAL pentru COMBATEREA DISCRIMINĂRII a stabilit că sunt întrunite elementele constitutive ale faptei de discriminare, aplicând persoanei reclamate- șeful unei structuri de poliție, sanctiunea amenzii în cuantum de 2000 de lei

În urma demersurilor SPR Diamantul, CONSILIUL NAȚIONAL pentru COMBATEREA DISCRIMINĂRII prin hotărârea nr. 611 din data de 25.08.2021, a stabilit...

D.N.A.6 zile ago

Scheleţii (cu Damf Penal) din dulapul premierului desemnat /Dacian Ciolos a fost implicat direct in procesul de absorbtie a fondurilor comunitare si in punerea pe picioare a Agentiei de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA)

Din evaluarea CV-ului fostului premier, Dacian Colos,  rezulta unele aspecte interesante: 2005 – 2007: Consilier al Ministrului Agriculturii si purtator...

Exclusiv6 zile ago

Klaus Iohannis a desemnat pe cineva in calitate de – premier desemnat – Pe Cumintenia Pamantului si pe firul rosu/Ciolos si spirala salarii-pret

Serios Klaus? Pe tipul care nu stie diferenta dintre debitor si creditor l-ai desemnat tu sa fie premier (vedeti video)?...

Exclusiv1 săptămână ago

Doctorand la SRI/Așa faci din prietenul lui Hayssam șef de partid, compromițând ideea de opoziție în România/Rețeta imposturii, cu personaje manipulabile de carton

Securitatea aka Sistemul când pune șefi de partid în România tot timpul îi alege pe cei mai proști și cu...

Exclusiv1 săptămână ago

„Lucrurile nu se schimbă de la un an la altul”/IN CĂUTAREA ȘEFULUI IDEAL…

Vremurile prin care trecem au nevoie de șefi puternici, care să inspire, care să determine echipa să-l urmeze , pentru...

Exclusiv1 săptămână ago

Ce au in comun cei doi fosti PMP-isti – Andrei Volosevici si Elena Udrea?/In afara de traseism politic?/Cele mai uimitoare și bizare coincidențe intre cei doi fosti PMP-isti!/Articol pentru cunoscatori si pentru cei din sistemele de siguranta nationala

Coincidența „sistemului” Unii oameni nu cred în coincidenţe, dar viaţa este plină de ele. Există o listă mare dintre cele...

Exclusiv1 săptămână ago

In trecut si in prezent, CCR a dat si da solutii dupa cum bate vantul/Cand minte CCR?/Cand zice ca salarizarea necesita lege organica sau cand zice invers?

Referitor la reglementarea salarizarii functionarilor publici prin ordonante si nu prin lege organica, aveti mai jos, doua decizii contradictorii, la...

Exclusiv2 săptămâni ago

Consilierii PMP și PSD vor să preia spațiul centrului de tineret/Amenajat de un ONG, un centru de tineri din Prahova e luat de consilierii locali PMP si PSD ca să facă ședințe, cununii și folclor

Un spațiu dezvoltat de ONG-ul Curba de Cultură într-o comună din Prahova, cu fonduri europene, pentru activități dedicate tinerilor din...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv

error: Articolele nu se pot copia!