Connect with us

Administratie

Informare de presă privind situația COVID-19 și a vaccinării anti SARS-CoV-2, în Prahova, 01 septembrie 2021

Avatar

Publicat

pe

De la începutul epidemiei și până în prezent, la nivelul județului Prahova, 36.013 de persoane au fost confirmate ca fiind infectate cu virusul SARS-CoV-2 (41 de persoane confirmate în ultimele 24 ore).
Din totalul acestora:

– persoane decedate – 1.578 (în ultimele 24 de ore, a fost înregistrat 1 deces, în rândul unei persoane de sex masculin, 46 ani, cu comorbidități).

– persoane vindecate – 34.138

– persoane în carantina la domiciliu – 1.785

– persoane izolate la domiciliu – 230

– persoane în izolare institutionalizată – 67

– persoane în carantină instituționalizată – 0

– cazuri active la zi – 280

Numărul total de locuri destinate îngrijirii pacienților cu COVID-19, în Prahova, este de 474, dintre care 129 de paturi sunt ocupate. La ATI, 12 locuri din care 11 locuri pentru pacienții cu SARS-CoV-2 au fost raportate ca fiind ocupate.

————————-

Incidența cumulată a cazurilor active (din ultimele 14 zile) din județ, calculată la 1000 de locuitori, este de 0.39.

1 UAT cu incidența peste 2 cazuri/ 1000 locuitori – Gornet (2,51)

Pe parcursul zilei precedente, în Prahova, au fost realizate 956 de teste (teste de la începutul pandemiei – 164.738), conform centralizării DSP Prahova.

Conform informațiilor furnizate de către Direcția de Sănătate Publică Prahova, până MARȚI, 31 august 2021, ora 21:30, în județul Prahova au ajuns 401.695 doze de vaccin anti SARS-CoV-2, dintre care 308.775 doze Pfizer/BioNTech, 43.130 produse de compania Moderna, 28.670 de doze AstraZeneca, dar și 21.120 de doze Johnson & Johnson

Dintre acestea, au fost administrate 367.577 doze.

172.144 de persoane au fost imunizate, în județul nostru, și cu cea de-a doua doză de vaccin, iar alte 18.802 au fost vaccinate cu ser Johnson & Johnson.

Stocul disponibil, în acest moment, este de 4.611 doze de vaccin.

De la debutul vaccinării și până în prezent, au fost înregistrate 4.055 doze pierdute în procesul de vaccinare și 61 de reacții adverse post imunizare (RAPI).

Vă aducem la cunoștință că Platforma Națională de Pregătire în Situații de Urgență “Fii pregătit” (https://fiipregatit.ro/), principala sursă de informații despre măsurile de siguranță și reacție în caz de dezastru, a fost updatată pentru a veni în sprijinul cetățenilor români inclusiv, în contextul existenței confirmării noului Coronavirus, pe teritoriul țării. Astfel, accesând https://fiipregatit.ro/, puteți găsi 12 ghiduri, pentru diferite situații (Cumpărături, Transport în comun, Recomandări generale, Interacțiune cu Poliția etc.) în contextul situației create de pandemia cu noul Coronavirus.

Instituția Prefectului Județul Prahova face un apel către locuitorii județului să respecte recomandările specialiștilor privind normele de igienă și distanțare socială, precum și măsurile stabilite pe timpul stării de alertă.

Le reamintim cetățenilor să ia în considerare doar informațiile verificate prin sursele oficiale și să apeleze pentru recomandări și alte informații la linia TELVERDE – 0800.800.358. Numărul TELVERDE nu este un număr de urgență, este o linie telefonică alocată strict pentru informarea cetățenilor.

Alte informații:

Vă reamintim că în data de 30 august 2021, Comitetul Județean pentru Situații de Urgență a fost reunit ca urmare a adresei Direcţiei de Sănătate Publică Prahova, în care a fost constatată incidenţa cumulată la 14 zile, pe localităţi (U.A.T.) de la data de 30.08.2021, dată la care în comuna Gornet incidența a fost de 2,15 cazuri/ 1000 locuitori.

Ca urmare, a fost luată hotărârea nr.66/ 30.08.2021 în vederea punerii în aplicare a măsurilor specifice fiecărui interval de referinţă al incidenţei cumulate la 14 zile, prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 826/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 11 august 2021, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, pentru unităţile administrativ-teritoriale din judeţul Prahova.

Măsurile specifice prevăzute de HG 826/ 2021, pentru localitățile în care intervalul de referinţă al incidenţei cumulate la 14 zile, este mai mare de 2/1.000 de locuitori şi mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, care se aplică în unităţile administrativ-teritoriale din judeţul Prahova, începând de ieri, 31.08.2021.

– în spaţiile închise sau deschise, competiţiile sportive se pot desfăşura pe teritoriul României cu participarea spectatorilor până la 50% din capacitatea maximă a spaţiului, cu asigurarea unei distanţe de minimum 1 metru între persoane, dacă incidenţa cumulată la 14 zile în judeţ/localitate este mai mare de 2/1.000 de locuitori şi mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS – CoV – 2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT – PCR pentru infecţia cu virusul SARS – CoV – 2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS – CoV – 2 nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15 – a zi şi a 180 – a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS – CoV – 2;

– organizarea şi desfăşurarea spectacolelor de tipul drive-in sunt permise numai dacă ocupanţii unui autovehicul sunt membrii aceleiaşi familii sau reprezintă grupuri de până la 4 persoane. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2;

– organizarea şi desfăşurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice şi private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 2.500 de spectatori şi cu purtarea măştii de protecţie. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2;

– se interzic activităţile recreative şi sportive desfăşurate în aer liber, cu excepţia celor care se desfăşoară în judeţele/localităţile unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mare de 2/1.000 de locuitori şi mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu participarea a cel mult 30 de persoane care nu locuiesc împreună;

– se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri, mese festive etc.) cu un număr de participanţi de maximum 150 de persoane în exterior sau de maximum 100 de persoane în interior în judeţele/localităţile unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mare de 2/1.000 de locuitori şi mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu respectarea normelor de protecţie sanitară. La stabilirea numărului de persoane în exterior şi/sau în interior nu sunt luate în calcul persoanele care au vârsta mai mică de 16 ani;

– se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri) cu un număr de participanţi de maximum 300 de persoane în interior şi cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană în judeţele/localităţile unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mare de 2/1.000 de locuitori şi mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS – CoV – 2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT – PCR pentru infecţia cu virusul SARS – CoV – 2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS – CoV – 2 nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15 – a zi şi a 180 – a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS – CoV – 2;

– se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri) până la capacitatea maximă a spaţiului în exterior în judeţele/localităţile unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS – CoV – 2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, prezintă rezultatul negativ al unui test RT – PCR pentru infecţia cu virusul SARS – CoV – 2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS – CoV – 2 nu mai vechi de 24 de ore sau se află în perioada cuprinsă între a 15 – a zi şi a 180 – a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS – CoV – 2;

– se permite organizarea de evenimente private (nunți, botezuri), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spațiului în interior în județele/localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

– se permite organizarea de evenimente private aferente meselor festive, cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spațiului în exterior sau în interior în județele/localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

– se permite organizarea de cursuri de instruire și workshopuri pentru adulți, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene, cu un număr de participanți de maximum 150 de persoane în interior și de maximum 200 de persoane în exterior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măștii de protecție și cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătății, dacă incidența cumulată la 14 zile în județ/localitate este mai mare de 2/1.000 de locuitori și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori;

– se permite organizarea de cursuri de instruire și workshopuri pentru adulți, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene, cu un număr de participanți mai mare de 250 de persoane în interior și mai mare de 300 de persoane în exterior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

– se permite organizarea de conferințe cu un număr de participanți de maximum 150 de persoane în interior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măștii de protecție și cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătății, dacă incidența cumulată la 14 zile în județ/localitate este mai mare de 2/1.000 de locuitori și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori;

– se permite, în condițiile Legii nr. 60/1991 privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice, republicată, organizarea de mitinguri și demonstrații cu un număr de maximum 100 de persoane, dacă incidența cumulată la 14 zile în județ/localitate este mai mare de 2/1.000 de locuitori și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori și cu respectarea următoarelor măsuri:

a) purtarea măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura, de către toți participanții;
b) dezinfectarea obligatorie a mâinilor, pentru toate persoanele care sosesc în spațiul în care se desfășoară mitingul sau demonstrația;
c) menținerea distanței fizice de minimum 1 metru între participanți și asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp/persoană, acolo unde este posibil;
d) dezinfectarea mâinilor persoanelor care distribuie eventuale materiale pe perioada desfășurării mitingului sau a demonstrației;
e) aplicarea regulilor de igienă colectivă și individuală pentru prevenirea contaminării și limitarea răspândirii virusului SARSCoV-2;
– activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, precum și la terase este permisă până la capacitatea maximă a spațiului în intervalul orar 5,00-2,00 în județele/localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori și este interzisă la depășirea incidenței de 3/1.000 de locuitori;

– activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, precum și la terasele acestora este permisă până la capacitatea maximă a spațiului în intervalul orar 5,00-2,00, în județele/localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, și doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități, în județele/localitățile unde este depășită incidența de 3/1.000 de locuitori în ultimele 14 zile;

– activitatea în baruri, cluburi și discoteci este permisă fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiului în intervalul orar 5,00-2,00 în județele/localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 2/1.000 de locuitori și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare. Activitățile sunt interzise la nivelul județelor/localităților unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori;

– activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activitatea în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness este permisă până la capacitatea maximă a spațiului în județele/localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 7 mp pentru fiecare persoană;

– activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activitatea în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness este permisă până la capacitatea maximă a spațiului în județele/localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARSCoV2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

– activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă până la capacitatea maximă a spațiului în județele/localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori și este interzisă la depășirea incidenței de 3/1.000 de locuitori;

– activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de administrare a piscinelor interioare este permisă fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiului în județele/localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori și este interzisă la depășirea incidenței de 3/1.000 de locuitori;

– activitatea operatorilor economici care administrează săli de jocuri este permisă fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiului în intervalul orar 5,00-2,00 în județele/localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 2/1.000 de locuitori și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

Instituția Prefectului – Județul Prahova
01 septembrie 2021

Administratie

𝐔𝐍𝐔𝐋 𝐃𝐈𝐍𝐓𝐑𝐄 𝐇𝐀𝐍𝐔𝐑𝐈𝐋𝐄 „𝐃𝐄 𝐃𝐑𝐔𝐌 𝐌𝐀𝐑𝐄“ 𝐃𝐈𝐍 𝐑𝐎𝐌𝐀𝐍𝐈𝐀, 𝐈𝐍 𝐀𝐆𝐄𝐍𝐃𝐀 𝐈𝐍𝐕𝐄𝐒𝐓𝐈𝐓𝐈𝐈𝐋𝐎𝐑 𝐂𝐉 𝐏𝐑𝐀𝐇𝐎𝐕𝐀: 𝑯𝒂𝒏𝒖𝒍 𝑹𝒐𝒔𝒖 𝒅𝒊𝒏 𝑮𝒖𝒓𝒂 𝑽𝒊𝒕𝒊𝒐𝒂𝒓𝒆𝒊

Avatar

Publicat

pe

De

𝑯𝒂𝒏𝒖𝒍 𝑹𝒐𝒔𝒖 𝒅𝒊𝒏 𝑮𝒖𝒓𝒂 𝑽𝒊𝒕𝒊𝒐𝒂𝒓𝒆𝒊, 𝒖𝒏 𝒇𝒓𝒂𝒈𝒎𝒆𝒏𝒕 𝒅𝒆 𝒑𝒐𝒗𝒆𝒔𝒕𝒆 𝒔𝒊 𝒊𝒔𝒕𝒐𝒓𝒊𝒆, 𝒅𝒊𝒔𝒕𝒓𝒖𝒔 𝒅𝒆 𝒖𝒏 𝒊𝒏𝒄𝒆𝒅𝒊𝒖 𝒊𝒏 𝒖𝒓𝒎𝒂̆ 𝒄𝒖 𝒎𝒂𝒊 𝒃𝒊𝒏𝒆 𝒅𝒆 𝒅𝒐𝒖𝒂̆ 𝒅𝒆𝒄𝒆𝒏𝒊𝒊
Un important obiectiv din patrimoniul județului Prahova, Hanul Roșu din Făgetu (comuna Gura Vitioarei), distrus în mare parte de un incendiu în 1998, urmează să fie restaurat și revitalizat prin fonduri europene. În acest sens, consilierii județeni au aprobat în ședința ordinară a lunii noiembrie modificarea și completarea Strategiei de dezvoltare durabilă a județului Prahova pentru perioada 2021-2027 cu proiectul privind 𝑹𝒆𝒔𝒕𝒂𝒖𝒓𝒂𝒓𝒆𝒂, 𝒓𝒆𝒗𝒊𝒕𝒂𝒍𝒊𝒛𝒂𝒓𝒆𝒂 𝒔𝒊 𝒑𝒖𝒏𝒆𝒓𝒆𝒂 𝒊𝒏 𝒗𝒂𝒍𝒐𝒂𝒓𝒆 𝒂 𝒐𝒃𝒊𝒆𝒄𝒕𝒊𝒗𝒖𝒍𝒖𝒊 𝑯𝒂𝒏𝒖𝒍 𝑹𝒐𝒔𝒖, 𝒔𝒂𝒕 𝑭𝒂𝒈𝒆𝒕𝒖 – 𝒍𝒐𝒄𝒂𝒍𝒊𝒕𝒂𝒕𝒆𝒂 𝑮𝒖𝒓𝒂 𝑽𝒊𝒕𝒊𝒐𝒂𝒓𝒆𝒊.
Axa prin care urmează fie atrase fonduri nerambursabile pentru realizarea proiectului este cea destinată realizării investițiilor pentru dezvoltarea infrastructurii culturale.
Proiectul și întreaga Strategie de dezvoltare durabilă a județului Prahova pentru perioada 2021-2027 le puteți consulta pe site-ul Consiliului Județean Prahova: https://www.cjph.ro/files/Proiecte-de-hotarari/Prh09.pdf
Construcția din Făgetu făcea parte din hanurile ,,de drumul mare”, clădiri amplasate pe principale căi comerciale, în zona unde urma să fie schimbați caii de poştă.
Potrivit documentării arhitectului Călin Hoinărescu, Hanul Roșu a fost construit la sfârşitul secolului al XVIII-lea, fiind situat adiacent principalei căi comerciale ce lega Ploieştiul de Vălenii de Munte, la aproape 20 km de Ploieşti. În spatele hanului, împrejmuită cu un zid înalt de piatră, se afla plasată ograda pentru adăpostirea căruţelor şi călătorilor care poposeau la han. Un grajd era destinat adăpostirii cailor.
După cum aflăm din „𝑯𝒂𝒃𝒊𝒕𝒂𝒕𝒖𝒍 𝑹𝒖𝒓𝒂𝒍 𝑻𝒓𝒂𝒅𝒊𝒕̦𝒊𝒐𝒏𝒂𝒍 𝑷𝒓𝒂𝒉𝒐𝒗𝒆𝒂𝒏”, 𝒍𝒖𝒄𝒓𝒂𝒓𝒆 𝒂 𝒂𝒓𝒉. 𝑯𝒐𝒊𝒏𝒂̆𝒓𝒆𝒔𝒄𝒖 „clădirea hanului, cu un volum compact, era precedată spre stradă de o prispă generoasă, adosată pe toată lungimea faţadei principale. Un număr de patru camere erau grupate de o parte și de alta a unei tinde mediane. Una din cele patru încăperi era bucătăria, iar celelalte erau destinate clienților. În partea stângă mai existau două camere, una la faţada principală destinată călătorilor «cu dare de mână», căci cei mai mulţi dormeau în căruţele proprii, adăpostite în interiorul ogrăzii, iar cealaltă, către faţada posterioară, era camera hangiului, cu acces direct din ogradă şi legată de bucătărie, completa suita încăperilor hanului. În prelungirea tindei, spre ogradă, era amplasat un foişor prin care se realiza accesul de serviciu. Sub foişor se afla gârliciul de intrare în beci, care se întindea sub bucătărie.
Sistemul constructiv al clădirii, cu ziduri groase de mai bine de o jumătate de metru, cu casete de cărămidă şi bolovani de râu, este caracteristic pentru clădirile importante, și exprimă grija deosebită pe care comanditarul a acordat-o solidității și deci capacității de apărare a clădirii. Planşeele cu grinzi masive din lemn suportau acoperişul cu pante mari şi învelitoare de şindrilă.
Volumetria clară şi robustă era vibrată de prezenţa prispei pe faţada principală şi a foişorului pe fațada posterioară. Stâlpii prispei și foişorului fasonați manual, cu forme rafinate, contribuiau fericit la expresivitatea edificiului. În prezent, din nefericire, după un incendiu care a distrus acoperişul și planșeul clădirii în urmă cu câţiva ani, zidurile hanului rămase fără protecţie se deteriorează constant, conducând la dispariţia acestui obiectiv de cea mai mare importanţă istorică şi arhitecturală“.
𝐹𝑜𝑡𝑜 𝑎𝑙𝑏-𝑛𝑒𝑔𝑟𝑢 – 𝑐𝑜𝑙𝑒𝑐𝑡̦𝑖𝑎 𝑎𝑟ℎ. 𝐶𝑎̆𝑙𝑖𝑛 𝐻𝑜𝑖𝑛𝑎𝑟𝑒𝑠𝑐𝑢
𝐹𝑜𝑡𝑜 𝑐𝑢 𝑟𝑢𝑖𝑛𝑒𝑙𝑒 ℎ𝑎𝑛𝑢𝑙𝑢𝑖: 𝑒𝑣𝑎𝑙𝑒𝑎𝑡𝑒𝑙𝑒𝑎𝑗𝑒𝑛𝑢𝑙𝑢𝑖.𝑟𝑜

Citeste in continuare

Administratie

Poliţiştii de frontieră au intervenit pentru salvarea a două persoane aflate într-o barcă care era plutea derivă pe fluviul Dunărea, ca urmare a unei defecţiuni la motor

Avatar

Publicat

pe

De

Poliţiştii de frontieră din cadrul  Serviciului Teritorial al Poliţei de Frontieră Călăraşi – Biroului Operaţional Naval au fost sesizaţi telefonic de către colegi din cadrul P.T.F. Olteniţa, despre faptul că pe fluviul Dunărea, în zona km. 445 pluteşte în derivă o ambarcaţie de agrement cu două persoane la bord.

Acţionând cu operativitate pentru sprijinirea celor în cauză, poliţiştii de frontieră s-au deplasat în zonă cu o ambarcaţie rapidă, intervenind pentru aducerea celor două persoane de sex masculin, împreună cu ambarcaţiunea, în siguranţă la mal.

Bărbaţii, domiciliaţi în Bucureşti, au declarat că au ieşit la pescuit pe fluviul Dunărea, iar după un timp au constatat o defecţiune la motor. Observând că barca se deplasa în derivă şi neputând remedia defecţiunea, au solicitat sprijinul autorităţilor. Persoanele în cauză nu au avut nevoie de îngrijiri medicale. (Paul D.).

Citeste in continuare

Administratie

Patruzeci şi patru de cetăţeni din India, Eritreea, Pakistan si Afganistan, intenţionau să treacă ilegal frontiera în Ungaria, au fost depistaţi de poliţiştii de frontieră (VIDEO)

Avatar

Publicat

pe

De

Patruzeci şi patru de cetăţeni din India, Eritreea, Pakistan si Afganistan, care intenţionau să treacă ilegal frontiera în Ungaria, au fost depistaţi de poliţiştii de frontieră din Punctului de Trecere a Frontierei Nădlac II, ascunşi în trei automarfare încărcate cu diverse marfuri.  

La Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac II, judeţul Arad, s-a prezentat pentru efectuarea formalităţilor de frontieră pe sensul de ieşire din ţară, un cetățean român la volanul unui ansamblu rutier înmatriculat în România. Conform documentelor de însoţire a mărfii, şoferul transporta piese auto  pentru o societate din Germania.

În baza analizei de risc, poliţiştii de frontieră au efectuat un control amănunţit al compartimentului pentru marfă, unde au fost descoperiţi, ascunşi,  37 de cetăţeni străini.

Persoanele au fost preluate și transportate la sediul sectorului iar, la verificări, poliţiştii de frontieră au stabilit că 35 dintre ei sunt cetăţeni din  India, iar ceilalţi doi provin din Pakistan și Afganistan, majoritatea solicitanți de azil în România.

In acelaşi punct de trecere, poliţiştii de frontieră au depistat, la ieşirea din România, şapte cetăţeni străini, ascunşi în două automarfare, printre marfa transportată. Autovehiculele erau conduse de un șofer turc, respectiv un român, care transportau role cu cablaje și saci cu accesorii de cauciuc în Germania și Norvegia.

La verificări, poliţiştii de frontieră au stabilit că cele două grupuri sunt formate din cetăţeni din Eritreea şi Afganistan, majoritatea solicitanți de azil în România.

În toate situaţiile, poliţiştii de frontieră efectuează cercetări în vederea stabilirii întregii activități infracționale, urmând ca la finalizare să fie dispuse măsurile legale care se impun, se precizeaza in comunicatul Politiei de Frontiera Romana. (Sava N.).

Citeste in continuare

TOP KINETO MEDICAL Ploiesti

Partener special – probleme juridice

Știri calde

Exclusiv16 ore ago

Domnul comisar șef de poliție Mihai-Ginel PREDA, IMPUTERNICIT șef al IPJ Prahova, este pacalit sa gireaze/semneze, fara sa vrea, abuzurile comise de cei de la Serviciul Rutiera al IPJ Prahova (DOCUMENTE)

Incepem acest articol cu o „erata” la cel publicat in data de 26.11.2021: „Pentru o „pasarica”, „cocoselul” Palas Cristinel Tiberius...

Exclusiv1 zi ago

Reactie prompta a conducerii IPJ Prahova la articolul nostru „Pentru o „pasarica”, „cocoselul” Palas Cristinel Tiberius Marius de la Serviciului Rutier al I.J.P.Prahova (Biroul Rutier Ploieşti) s-a transformat intr-un interlop – infractor/Hartuire, abuz in serviciu si manevrarea ilegala a datelor cu caracter personal”

La data de 26.11.2021, ziarul Incisiv de Prahova a publicat articolul „Pentru o „pasarica”, „cocoselul” Palas Cristinel Tiberius Marius de...

Exclusiv2 zile ago

Pentru o „pasarica”, „cocoselul” Palas Cristinel Tiberius Marius de la Serviciului Rutier al I.J.P.Prahova (Biroul Rutier Ploieşti) s-a transformat intr-un interlop – infractor/Hartuire, abuz in serviciu si manevrarea ilegala a datelor cu caracter personal

36 de percheziții au avut loc, joi dimineață, într-o amplă anchetă în care zeci de polițiști de la Brigada de...

Exclusiv3 zile ago

PANICA TOTALA/Dosarul S.C Rompetrol Rafinare S.A aflat in cercetare la DIICOT ST Ploiesti si instrumentat foarte profesional si de BCCO Ploiesti este, in fapt, un dosar „MAMUT”

Motto: „Mi-erai coardă, ți-eram pește / Și împărțeam patul frățește. / Dar tu, coardă, m-ai trădatu’ / Și cu altu’...

Exclusiv3 zile ago

„Dottore”/În urmă cu 7 ani, dublul academician Sorin Cîmpeanu introducea în legea educației una dintre cele mai mari infamii legislative posibile: opțiunea de a renunța benevol la titlul de doctor

Prevederea a fost creată „cu dedicație” pentru cel mai notoriu plagiator, Victor Ponta, pe atunci premier. Acesta voia să scape...

Exclusiv3 zile ago

DIICOT ST Ploiesti si BCCO Ploiesti confirma dezvaluirile ziarului Incisiv de Prahova/Catastrofa ecologica din Prahova

FELICITARI DIICOT ST Ploiesti si BCCO Ploiesti pentru actiunea intreprinsa! In pofida solutiilor asumate de Guvern pentru inchiderea procedurilor de...

Exclusiv5 zile ago

Deleanu cercetat penal pentru că a vândut fiilor săi Podgoria Cotnari

Modul în care Constantin Deleanu a vandut prin interpuși Podgoria Cotnari  către o firma controlată de cei doi fii ai...

Exclusiv6 zile ago

CCR se va pronunța pe exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art I, alin 1 din OUG nr 226/2020!

Începând cu data de 01.01.2021, Guvernul  a impus ordonanța austerității prin care s-a suspendat aplicarea etapizată a Legii nr. 153/2017...

Exclusiv1 săptămână ago

Încă o reținere în cazul amenințării cu moartea a șefului IPJ Dâmbovița

Este vorba despre cazul individului care în vara acestui an a distribuit un videoclip în mediul online în care îl...

Exclusiv1 săptămână ago

Programul Conferinței Naționale, ”Take Ionescu și contemporanii lui”, prima ediție, Sinaia, Centrul Cultural ”Carmen Sylva”, 20-21 noiembrie, 2021

Anul acesta se împlinesc 99 de ani de la trecerea în neființă a politicianului și cărturarului, Take Ionescu, născut la...

Exclusiv1 săptămână ago

Conferința dedicată lui Take Ionescu, într-o locație istorică/Centrul ”Carmen Sylva” a găzduit școala unde a învățat Regele Mihai

Organizatori: Centrul pentru Studii de Intelligence și Geopolitică Aplicată, sub egida Consiliului Județean Prahova și Primăria Sinaia Parteneri MEDIA: Incisiv...

Exclusiv2 săptămâni ago

Prahova stă pe o bombă cu ceas/Avocati „celebri” din Prahova – „cordoane ombilicale” intre interlopi si sistemele de forta, inclusiv parchetele locale si nu numai – sub lupa DNA-ului – Structura Centrala

In anchetele declansate de catre procurorii anticoruptie – structura centrala, apar avocati „celebri” din Prahova drept „liantul” dintre factorii politici...

D.N.A.2 săptămâni ago

Desființați SIIJ-ul și trimiteți-i pe judecători la DNA, să primească și ei dosare din astea „bune”, ce corupția lu’ Pește Prăjit facem aici?

Doar ieri, s-au pronunțat trei achitări în tot atâtea dosare răsunătoare ale DNA: Blaga, Sandu-Pescariu (Microsoft) și fostul primar de...

Exclusiv2 săptămâni ago

Puciul din PMP/In PMP, vremea rackeţilor a apus definitiv

Dupa „fituica” Incisiv de Prahova iata ca vine cu aceleasi dezvaluiri si „fituica” Adevarul intr-un articol semnat de Raluca Boboc....

Exclusiv2 săptămâni ago

Bancile austriece (si altii) scot din tara miliarde ca dividende de criza, urmare a politicii turnatorului de la BNR, in criza

In plina criza economica, BCR scoate si da la actionarii austrieci 800 de milioane de lei, ca dividende din perioada...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv

error: Articolele nu se pot copia!