Administratie
Informare de presă privind situația COVID-19 și a vaccinării anti SARS-CoV-2, în Prahova, 01 septembrie 2021

De la începutul epidemiei și până în prezent, la nivelul județului Prahova, 36.013 de persoane au fost confirmate ca fiind infectate cu virusul SARS-CoV-2 (41 de persoane confirmate în ultimele 24 ore).
Din totalul acestora:
– persoane decedate – 1.578 (în ultimele 24 de ore, a fost înregistrat 1 deces, în rândul unei persoane de sex masculin, 46 ani, cu comorbidități).
– persoane vindecate – 34.138
– persoane în carantina la domiciliu – 1.785
– persoane izolate la domiciliu – 230
– persoane în izolare institutionalizată – 67
– persoane în carantină instituționalizată – 0
– cazuri active la zi – 280
Numărul total de locuri destinate îngrijirii pacienților cu COVID-19, în Prahova, este de 474, dintre care 129 de paturi sunt ocupate. La ATI, 12 locuri din care 11 locuri pentru pacienții cu SARS-CoV-2 au fost raportate ca fiind ocupate.
————————-
Incidența cumulată a cazurilor active (din ultimele 14 zile) din județ, calculată la 1000 de locuitori, este de 0.39.
1 UAT cu incidența peste 2 cazuri/ 1000 locuitori – Gornet (2,51)
Pe parcursul zilei precedente, în Prahova, au fost realizate 956 de teste (teste de la începutul pandemiei – 164.738), conform centralizării DSP Prahova.
Conform informațiilor furnizate de către Direcția de Sănătate Publică Prahova, până MARȚI, 31 august 2021, ora 21:30, în județul Prahova au ajuns 401.695 doze de vaccin anti SARS-CoV-2, dintre care 308.775 doze Pfizer/BioNTech, 43.130 produse de compania Moderna, 28.670 de doze AstraZeneca, dar și 21.120 de doze Johnson & Johnson
Dintre acestea, au fost administrate 367.577 doze.
172.144 de persoane au fost imunizate, în județul nostru, și cu cea de-a doua doză de vaccin, iar alte 18.802 au fost vaccinate cu ser Johnson & Johnson.
Stocul disponibil, în acest moment, este de 4.611 doze de vaccin.
De la debutul vaccinării și până în prezent, au fost înregistrate 4.055 doze pierdute în procesul de vaccinare și 61 de reacții adverse post imunizare (RAPI).
Vă aducem la cunoștință că Platforma Națională de Pregătire în Situații de Urgență “Fii pregătit” (https://fiipregatit.ro/), principala sursă de informații despre măsurile de siguranță și reacție în caz de dezastru, a fost updatată pentru a veni în sprijinul cetățenilor români inclusiv, în contextul existenței confirmării noului Coronavirus, pe teritoriul țării. Astfel, accesând https://fiipregatit.ro/, puteți găsi 12 ghiduri, pentru diferite situații (Cumpărături, Transport în comun, Recomandări generale, Interacțiune cu Poliția etc.) în contextul situației create de pandemia cu noul Coronavirus.
Instituția Prefectului Județul Prahova face un apel către locuitorii județului să respecte recomandările specialiștilor privind normele de igienă și distanțare socială, precum și măsurile stabilite pe timpul stării de alertă.
Le reamintim cetățenilor să ia în considerare doar informațiile verificate prin sursele oficiale și să apeleze pentru recomandări și alte informații la linia TELVERDE – 0800.800.358. Numărul TELVERDE nu este un număr de urgență, este o linie telefonică alocată strict pentru informarea cetățenilor.
Alte informații:
Vă reamintim că în data de 30 august 2021, Comitetul Județean pentru Situații de Urgență a fost reunit ca urmare a adresei Direcţiei de Sănătate Publică Prahova, în care a fost constatată incidenţa cumulată la 14 zile, pe localităţi (U.A.T.) de la data de 30.08.2021, dată la care în comuna Gornet incidența a fost de 2,15 cazuri/ 1000 locuitori.
Ca urmare, a fost luată hotărârea nr.66/ 30.08.2021 în vederea punerii în aplicare a măsurilor specifice fiecărui interval de referinţă al incidenţei cumulate la 14 zile, prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 826/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 11 august 2021, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, pentru unităţile administrativ-teritoriale din judeţul Prahova.
Măsurile specifice prevăzute de HG 826/ 2021, pentru localitățile în care intervalul de referinţă al incidenţei cumulate la 14 zile, este mai mare de 2/1.000 de locuitori şi mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, care se aplică în unităţile administrativ-teritoriale din judeţul Prahova, începând de ieri, 31.08.2021.
– în spaţiile închise sau deschise, competiţiile sportive se pot desfăşura pe teritoriul României cu participarea spectatorilor până la 50% din capacitatea maximă a spaţiului, cu asigurarea unei distanţe de minimum 1 metru între persoane, dacă incidenţa cumulată la 14 zile în judeţ/localitate este mai mare de 2/1.000 de locuitori şi mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS – CoV – 2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT – PCR pentru infecţia cu virusul SARS – CoV – 2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS – CoV – 2 nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15 – a zi şi a 180 – a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS – CoV – 2;
– organizarea şi desfăşurarea spectacolelor de tipul drive-in sunt permise numai dacă ocupanţii unui autovehicul sunt membrii aceleiaşi familii sau reprezintă grupuri de până la 4 persoane. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2;
– organizarea şi desfăşurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice şi private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 2.500 de spectatori şi cu purtarea măştii de protecţie. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2;
– se interzic activităţile recreative şi sportive desfăşurate în aer liber, cu excepţia celor care se desfăşoară în judeţele/localităţile unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mare de 2/1.000 de locuitori şi mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu participarea a cel mult 30 de persoane care nu locuiesc împreună;
– se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri, mese festive etc.) cu un număr de participanţi de maximum 150 de persoane în exterior sau de maximum 100 de persoane în interior în judeţele/localităţile unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mare de 2/1.000 de locuitori şi mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu respectarea normelor de protecţie sanitară. La stabilirea numărului de persoane în exterior şi/sau în interior nu sunt luate în calcul persoanele care au vârsta mai mică de 16 ani;
– se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri) cu un număr de participanţi de maximum 300 de persoane în interior şi cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană în judeţele/localităţile unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mare de 2/1.000 de locuitori şi mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS – CoV – 2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT – PCR pentru infecţia cu virusul SARS – CoV – 2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS – CoV – 2 nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15 – a zi şi a 180 – a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS – CoV – 2;
– se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri) până la capacitatea maximă a spaţiului în exterior în judeţele/localităţile unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS – CoV – 2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, prezintă rezultatul negativ al unui test RT – PCR pentru infecţia cu virusul SARS – CoV – 2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS – CoV – 2 nu mai vechi de 24 de ore sau se află în perioada cuprinsă între a 15 – a zi şi a 180 – a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS – CoV – 2;
– se permite organizarea de evenimente private (nunți, botezuri), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spațiului în interior în județele/localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
– se permite organizarea de evenimente private aferente meselor festive, cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spațiului în exterior sau în interior în județele/localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
– se permite organizarea de cursuri de instruire și workshopuri pentru adulți, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene, cu un număr de participanți de maximum 150 de persoane în interior și de maximum 200 de persoane în exterior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măștii de protecție și cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătății, dacă incidența cumulată la 14 zile în județ/localitate este mai mare de 2/1.000 de locuitori și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori;
– se permite organizarea de cursuri de instruire și workshopuri pentru adulți, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene, cu un număr de participanți mai mare de 250 de persoane în interior și mai mare de 300 de persoane în exterior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
– se permite organizarea de conferințe cu un număr de participanți de maximum 150 de persoane în interior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măștii de protecție și cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătății, dacă incidența cumulată la 14 zile în județ/localitate este mai mare de 2/1.000 de locuitori și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori;
– se permite, în condițiile Legii nr. 60/1991 privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice, republicată, organizarea de mitinguri și demonstrații cu un număr de maximum 100 de persoane, dacă incidența cumulată la 14 zile în județ/localitate este mai mare de 2/1.000 de locuitori și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori și cu respectarea următoarelor măsuri:
a) purtarea măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura, de către toți participanții;
b) dezinfectarea obligatorie a mâinilor, pentru toate persoanele care sosesc în spațiul în care se desfășoară mitingul sau demonstrația;
c) menținerea distanței fizice de minimum 1 metru între participanți și asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp/persoană, acolo unde este posibil;
d) dezinfectarea mâinilor persoanelor care distribuie eventuale materiale pe perioada desfășurării mitingului sau a demonstrației;
e) aplicarea regulilor de igienă colectivă și individuală pentru prevenirea contaminării și limitarea răspândirii virusului SARSCoV-2;
– activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, precum și la terase este permisă până la capacitatea maximă a spațiului în intervalul orar 5,00-2,00 în județele/localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori și este interzisă la depășirea incidenței de 3/1.000 de locuitori;
– activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, precum și la terasele acestora este permisă până la capacitatea maximă a spațiului în intervalul orar 5,00-2,00, în județele/localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, și doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități, în județele/localitățile unde este depășită incidența de 3/1.000 de locuitori în ultimele 14 zile;
– activitatea în baruri, cluburi și discoteci este permisă fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiului în intervalul orar 5,00-2,00 în județele/localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 2/1.000 de locuitori și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare. Activitățile sunt interzise la nivelul județelor/localităților unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori;
– activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activitatea în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness este permisă până la capacitatea maximă a spațiului în județele/localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 7 mp pentru fiecare persoană;
– activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activitatea în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness este permisă până la capacitatea maximă a spațiului în județele/localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARSCoV2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
– activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă până la capacitatea maximă a spațiului în județele/localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori și este interzisă la depășirea incidenței de 3/1.000 de locuitori;
– activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de administrare a piscinelor interioare este permisă fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiului în județele/localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori și este interzisă la depășirea incidenței de 3/1.000 de locuitori;
– activitatea operatorilor economici care administrează săli de jocuri este permisă fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiului în intervalul orar 5,00-2,00 în județele/localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 2/1.000 de locuitori și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
Instituția Prefectului – Județul Prahova
01 septembrie 2021
Administratie
România se pregătește să devină centru de producție pentru elicopterele H215M, în parteneriat cu Airbus Helicopters

Anunț oficial despre noua generație de elicoptere produse în România
Ministrul Economiei, Bogdan Ivan, a confirmat că țara noastră va începe producția de H215M, noua generație de elicoptere multirol, dezvoltată în colaborare cu Airbus Helicopters. Anunțul a fost făcut după o vizită la IAR Ghimbav, una dintre cele mai vechi și importante platforme industriale aeronautice din România, cu o istorie remarcabilă ce datează din 1974.
O tradiție puternică în industria aeronautică românească
De-a lungul timpului, uzina din Ghimbav a produs peste 160 de elicoptere Puma, iar între 1974 și acum au fost construite și exportate în șase țări circa 200 de elicoptere IAR 316B. Peste o sută dintre acestea sunt în dotarea Armatei Române, demonstând experiența și soliditatea industriei locale în domeniul aviatiei.
Obiectiv: producție integrală în România pentru misiuni multiple
Bogdan Ivan a subliniat faptul că discuțiile s-au concentrat pe demararea producției de elicoptere H215M în România. Aceste platforme moderne, multifunctionale, vor fi realizate în totalitate în țară, având ca scop utilizarea pentru misiuni tactice, transport, sprijin aerian și operațiuni critice. În același timp, această inițiativă vizează și exportul elicopterelor, transformând România într-un centru important în industria aeronautică europeană.
Administratie
Programul Rabla 2025 pentru persoanele juridice de drept privat: start în 29 mai cu o alocare de 670 milioane de lei

Persoanele juridice pot participa în perioada 29 mai – 27 noiembrie
Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat că, în acest an, persoanele juridice de drept privat se pot înscrie în Programul Rabla 2025 în intervalul 29 mai – 27 noiembrie. Pentru acest segment, fondurile totale alocate sunt de 670 de milioane de lei.
Alocări financiare majore pentru vehicule ecologice
Conform AFM, vor fi disponibile:
- 60 de milioane de lei pentru achiziția de autovehicule cu sisteme de propulsie termică (motorizări pe benzină, GPL, GNC);
- 610 milioane de lei pentru autovehicule 100% electrice și plug-in hibride.
Președintele AFM, Florin Bănică, a declarat că în următoarele zile vor fi anunțate și perioadele de start pentru sesiunile de finanțare dedicate și persoanelor fizice, instituțiilor publice și unităților administrativ-teritoriale, pentru ca și acestea să beneficieze de sprijin în achiziționarea de vehicule eco-friendly.
Documentația necesară pentru înscriere
Pentru aprobarea finanțării, persoanele juridice trebuie să încarce în aplicație următoarele documente:
- Cerere de finanțare, completată digital și semnată (olograf sau cu semnătură electronică calificată);
- Cazier fiscal emis de ANAF pe numele solicitantului;
- Certificat de atestare fiscală pentru bugetul de stat, emis de ANAF;
- Certificat de atestare fiscală pentru bugetul local, emis de autoritatea locală unde are sediul solicitantul;
- Certificat de atestare fiscală pentru Fondul pentru Mediu, emis de AFM.
Toate aceste certificate trebuie să fie în termenul de valabilitate la momentul înscrierii și pot fi în format electronic, încărcate cu semnătura digitală a emitentului. Un solicitant poate face mai multe ecotichete printr-o singură cerere.
Cuantumul ecotichetelor și sumele alocate
Pentru ediția din 2025, cuantumul ecotichetelor este:
- 37.000 lei pentru autovehicule pur electric sau cu pilă de combustie cu hidrogen;
- 15.000 lei pentru autovehicule plug-in hibride sau motociclete electrice;
- 12.000 lei pentru autovehicule hibrid;
- 10.000 lei pentru autovehicule cu sistem termic (incluzând GPL și GNC) sau motociclete.
Suma totală alocată pentru sesiunea de înscriere din 29 mai este de 60 milioane lei pentru vehicule cu sistem de propulsie termică și hibride, și 610 milioane lei pentru vehicule electrice, plug-in hibride și cu pilă de combustie pe hidrogen.
Procesul de verificare și publicarea listelor finale
AFM va analiza documentele depuse pentru a verifica conformitatea și eligibilitatea, notificând solicitantul dacă este „propus spre aprobare” sau „propus spre respingere”. Listele finale vor fi publicate pe site-ul instituției.
Administratie
Victor Ponta avertizează: situația economică a României se află pe marginea prăpastiei
-
Exclusivacum 5 zile
Secția-fantomă de la Penitenciarul Târgșor: milioane risipite și o stare de criză repetată
-
Exclusivacum 3 zile
Scandalul imobiliar al secolului la Ploiești și București: mafie, escrocherie și impostură pe ruinele Legii!
-
Exclusivacum 2 zile
Poluare suspectă la Coca-Cola HBC Ploiești: Autoritățile, în alertă!
-
Actualitateacum o zi
Frauda electorală în Republica Moldova: o criză în plină desfășurare
-
Exclusivacum 4 zile
Un elev de poliție din Câmpina demonstrează curaj și responsabilitate în Târgu-Jiu
-
Ancheteacum 5 zile
Primul judecător de la Înalta Curte de Casă și Justiție care se pensionează după anunțul creșterii vârstei de pensionare
-
Exclusivacum 5 zile
Inspecția Muncii din IGPR, un exemplu de ineficiență și birocrație
-
Exclusivacum 3 zile
Organizarea ilegală a serviciului de permanență la Poliția de Frontieră: un abuz care încalcă drepturile angajaților