Connect with us

Actualitate

O politizare eșuată – AMOS News

Publicat

pe

Distribuie pe rețelele tale sociale:

În multe  țări sunt proteste semnificative față de restricțiile dictate de măsurile antipandemice care se iau. Evident, oamenii suportă tot mai greu încălcarea de drepturi și libertăți. Iar strategia antipandemică actuală era din capul locului îndoielnică.

Protestele amestecă motive foarte diverse. Rareori ghemul a fost atât de complicat.

Saturația cu restricții este primul motiv. Și încă nici nu se știu și nu se iau în calcul efectele psihice, somatice, comportamentale și scăderea educației ca urmare a multor luni de restricții. Cum au semnalat deja, pe bază de cercetări sistematice, autori francezi, vor fi generații, acum tinere, care vor plăti din greu.

Apoi, unii se consideră atât de sănătoși încât se socotesc invulnerabili. Alții asimilează coronavirusul-19 cu cel al unei gripe obișnuite. Mulți cred că au loc manipulări politice ale epidemiei pentru ca cetățenii să fie intimidați și  împiedicați să se exprime în societate. Destui consideră că sunt victime ale unei abordări incompetente a pandemiei, din partea unor impostori. Mai este și bănuiala că industria farmaceutică are interesul să alarmeze oamenii spre a-i determina să-i consume produse.

Fiecare dintre cei de mai sus poate invoca fapte. Situația este astfel încât, oricine menționează motive precum cele de mai sus, apelează la adevăr și nu ai cum ignora ceea ce spune. Este tot mai evident că măsurile antipandemice de până acum nu au profunzime, și nici coerență, și stârnesc rezerve îndreptățite.

Numai că exemplele nu sunt niciodată cea mai bună probă. Adevărurile nu sunt epuizate de suprafața faptelor. De altfel, cu exemple se pot argumenta pe lume adesea susțineri ce se contrazic. Rezolvările valide și durabile sunt cele gândite. Orice adevăr este, de altfel, subordonat unui sens. Putem constata un fapt sau altul, dar simpla constatare nu rezolvă neajunsul. De data aceasta, realitatea infectărilor și a riscurilor!

Eu cred că se poate prinde mai din profunzime întreaga chestiune a combaterii pandemiei. În fond, suntem – nu numai în România actuală, unde amatorismul decidenților cântărește mai greu și este la vedere – după un an de măsuri antipandemice și se poate întocmi un bilanț. Acesta nu este deloc satisfăcător.

S-au restricționat contactele umane aproape de limită, după deviza „stați în casă!”, dar infectările au continuat. Peste toate, se așteaptă noi valuri ale coronavirusului-19, cu noi tulpini. În cele mai multe locuri, limitarea infectărilor rămâne mereu în urma noilor cazuri. Vaccinurile sunt mai mult decât binevenite, firește, dar, deocamdată, în urma lor infectările scad prea puțin.

Desigur, sunt țări cu succese la ora actuală. India are proporțional puțini infectați, China a redus drastic contaminarea și a luat-o sub control. Coreea de Sud la fel, Bangladesh are relativ puține decese, Noua Zelandă are controlul strict al situației. Multe țări înaintează spre testarea totală a populației și spre vaccinare pe scară mare. Din experiența acestor țări se învață, însă, prea puțin.

Lumea a preluat destul de repede recomandarea de primă oră de la Wuhan a venerabilului epidemiolog Zhong Nanshan pe tripticul – „purtarea măștii”, „spălatul pe mâini”, „distanțarea fizică”. Uneori s-a mers mai departe, cu oprirea activităților („lockdown”, asimilat cu carantină). Nu s-a mers, însă, decât în puține țări la pașii următori ai recomandării: testarea pe scară mare (dacă se poate completă!) a populației, raionarea zonelor și îngrădirea temporară a localităților infectate.

Protestatarii acestor săptămâni au dreptate – pandemia se cere atacată de acum la un nivel  mai adânc și cu măsuri mai apte să ducă la țintă. În opinia mea, trebuie plecat de la premisa că s-au ruinat alte două siguranțe în lume: siguranța că știința actuală cunoaște fenomenul coronavirus-19 și siguranța că industriile sunt de la început capabile să acopere nevoile de combatere.

Pentru a rămâne lucizi, trebuie asumat că nesiguranța nu este ceva nou sub soare. În fapt, Cristofor Columb nu era deloc sigur că mergând continuu spre Vest va ajunge în India, dar a perseverat. Astăzi, însă, nu se trăiește doar o asemenea nesiguranță, a aventurii. Cum am arătat în alt loc (A. Marga, Societatea nesigură, Niculescu, București, 2016)., am intrat într-o nesiguranță a vieții de fiecare zi, când nici măcar nu se încearcă vreo aventură, ci doar rămânerea în normal.

Nu este prima oară când oamenii și-au pierdut siguranțele. În definitiv, siguranța exprimată de Leibniz, că trăim în cea mai bună dintre lumile posibile, a fost ruinată de cutremurul de la Lisabona (1755). Siguranța iluminiștilor, că oamenii procedează fundamental rațional, a fost infirmată de Primul Război Mondial – când omorârea organizată a devenit scop, iar războiul a căpătat alură științifico-tehnologică. Siguranța că economia de piață va fi cadrul economic fără cusururi au risipit-o crizele din 1929 și 2008. Siguranța că democrațiile pacifică societățile a fost pusă la îndoială de alunecarea în dictatură, în perioada interbelică, și, mai nou, de alunecarea unor democrații în ideologie. Siguranța că oamenii iau ca limită a luptelor lor viața altor oameni și nu ajung la industrializarea omorârii a infirmat-o Auschwitz-ul. Siguranța lui Adam Smith că, odată libere, popoarele vor lua decizii înțelepte au contrazis-o țările ce nu se pot scutura de autoritarism, plutocrație sau prostocrație. Siguranța că lumea se îndreaptă, după 1989, spre societăți ale libertăților cetățenești și ale democrației se circumstanțiază zi de zi observând emergența „postdemocrației”, a „democrației cu conducător”, dacă nu chiar a „șefului de stat” anticipat de Mussolini. Siguranța că pregătirea și meritul triumfă a dărâmat-o mulțimea de inși rudimentari și politruci care ajung să decidă soarta oamenilor.

Odată cu pandemia covid-19 s-au pierdut încă două  siguranțe.

Prima este siguranța că prin știința actuală am fi în posesia cunoștințelor suficiente să putem face față unei epidemii. Încrederea în știință este, desigur, o tradiție aducătoare de satisfacții. Alternativă la cunoașterea științifică, de aceeași valoare, nici nu există, de altfel. Numai că știința nu poate nici acum stabili originea coronavirusului-19 și nici felul în care acesta poate fi atacat. În fapt, se orbecăie în fața unei naturi dezlănțuite.

A doua siguranță este aceea că industria farmaceutică ar satisface în orice moment nevoile oamenilor. În fapt, această industrie a mers în direcții noi – reducerea stressului, înlocuirea de organe, boli de inimă, inseminări artificiale etc., încât nu a dat importanță nici măcar producerii de echipamente sanitare. Nimeni nu poate contesta că fiecare direcție se justifică. Numai că a rezultat o neglijare indirectă a pericolului unor viruși despre care au existat avertismente.

În această situație de prăbușire a celor două siguranțe, eu cred că întreaga strategie antipandemică trebuie reevaluată și înlocuită. Nu se poate comanda cercetării științifice și industriei și nici nu trebuie! Dar a sosit timpul ca accentul în strategia antipandemică să fie mutat de pe efortul de limitare a răspândirii coronavirusului-19, pe tratamentele de vindecare a acestuia.

Cele două accente nu se exclud, în fapt. Dar, după cum s-au desfășurat lucrurile, este timpul unei schimbări în strategia antipandemică, schimbare  prin care importanța tratamentelor  decise de medici în baza licențelor lor profesionale să crească. Aceste tratamente se cuvine să devină noua cheie strategică. Consolidarea tratamentelor – cel puțin în cazul infectărilor mici și mijlocii – prin medicamentul anunțat deunăzi de medicii de la Jerusalim este un bun indiciu. Teama firească de supraaglomerare a spitalelor cade dacă testările se fac din timp și se aplică tratamente  nu numai în spital, ci și ambulatoriu, la timp.

Să recunoaștem, strategia existentă a făcut tacit din medici anexele unor decizii luate de politruci într-o chestiune în fond sanitară. Această schimbare de strategie – de la accent pe limitarea răspândirii, la accent pe tratamente – permite readucerea în rolul principal a medicilor.

Direct spus: rolul medicilor nu este doar să aplice protocoale birocratice, cum se crede și astăzi – elocventă fiind în acest sens discuția în jurul acelor medici care au rezultate în tratamente și care au avut curajul să o spună public. Medicii nu ar trebui să se lase substituiți la decizii de politruci și trebuie aduși la pupitrul deciziilor în profesia lor.

Ca să ne dăm seama de amploarea schimbării, să observăm că  România actuală bate din nou un record trist. „Autoritățile” ei au deja un palmares negativ notoriu:  subordonarea abordării pandemiei față de interesul meschin al instalării insipidului „guvern al meu”; aducerea în țară, fără control sanitar, a peste un milion și jumătate de diasporeni și trimiterea altor regimente de români la munci în afara țării; împiedicarea testărilor (care ar trebui să urce zilnic spre două sute de mii zilnic, spre a face sigură diagnoza!), care face ca nici astăzi (când se fac sub 35 de mii de testări!)  să nu se știe mărimea infectării; desemnarea unor decidenți necalificați în sistemul de sănătate. Toate acestea au distrus deja numeroase vieți.

Dar acum se trăiește un alt record: niciun medic în specialitate (unii spun că niciun medic în general!) nu este la decizie în acele „comitete”, „comisii”, „consilii” sau „ședințe” care iau decizii. Nu a fost organizată în țară nicio dezbatere profesională semnificativă cu medicii pentru combaterea covid-19. Decizia a fost monopolizată prostește în altă parte, iar, mai nou, nu altcineva decât ocupantul funcției de ministru al sănătății spune că s-au comunicat public date false ale epidemiei! Mulți am spus demult că se falsifică statisticile – dar este bine că acum începe să se recunoască.

Ca să nu fiu greșit înțeles, eu nu spun că limitarea  răspândirii coronavirului- 19 nu este importantă. Ea rămâne astfel. Ea costă mai puțin, este cea mai la îndemână și are rațiuni multiple. În definitiv, până la tratarea bolii, este înțeleaptă evitarea îmbolnăvirii. Măsurile de limitare a răspândirii coronavirusului-19 se cuvin continuate, inclusiv vaccinarea.

Numai că acum este nevoie de o acțiune pe două planuri. Pe de o parte, înseși măsurile de limitare a răspândirii virusului se cer regândite. Am mai spus că decizii coerente ale unui centru nu exclud, ci ar trebui să fie bazate pe acționarea autonomiilor locale și instituționale existente (vezi A. Marga, Lecțiile pandemiei, Tribuna, Cluj-Napoca, 2020). Aceste autonomii sunt mai eficace, în situația unei epidemii, decât orice centralism. Pe de altă parte, măsurile antipandemice din România ar trebui să fie reexaminate, căci conțin aberații. Blochezi mecanic restaurantele, sălile de tratament, piețele agroalimentare și stadioanele etc., dar lași fără nici o măsură supermarketurile – este absurd! Iar exemplele sunt multe. Se ratează, în fapt, al doilea an de învățământ – după ce i s-a aplicat aiuritoarea „stare de urgență”, care nu a rezolvat nimic, iar acum se dă vacanță de o lună, primăvara, pentru a masca carantinarea. Iar măsura fără analog a ministerului de „a ajusta materia de examene” este doar soluție pentru calici! Iar exemplele se pot prelungi.

În aceste condiții, limitarea contaminării nu a reușit deocamdată. De fapt, oamenii și instituțiile aleargă în urma bolii ale cărei mecanisme de răspândire le scapă, în loc să o poată ataca.

S-a făcut în lume un pas  mare odată cu fabricarea de vaccinuri. Numai că a fost noroc cu presiunea campaniilor electorale și a concurenței în domeniul industriei farmaceutice, care au declanșat căutarea de vaccinuri. Pe deasupra, se observă cât de greșită a fost strategia distrugerii unităților farmaceutice  în diferite țări. În definitiv, și România ar fi putut produce, dacă nu și-ar fi distrus propria industrie de medicamente, atâta câtă era. Observăm că Bangladesh-ul s-a oferit la Pfizer să producă medicamente, Cuba produce deja, multe țări vor să aibă producția proprie și să se asigure pentru orice eventualitate. De ce nu și România?

Strategia care a accentuat limitarea răspândirii coronavirusului-19 ne-a făcut să recunoaștem cu toții un fapt nou: sănătatea oamenilor nu mai poate rămâne o afacere privată, căci infectarea unuia îi periclitează pe mulți. Sănătatea nu mai poate rămâne o chestiune privată, chiar dacă unitățile medicale private sunt socotite mai bune. Nu numai că nu toți oameni își pot permite să meargă la privat, nu numai că nu este nevoie pentru orice să mergi la privat, dar chiar pandemia arată că un sistem de sănătate care nu este sub control public nu face față unei epidemii sau face anevoie. Exemple sunt numeroase.  Asistența medicală nu dă rezultatele de care este nevoie în comunități fără a fi sub control public.

Este o fatalitate a istoriei că pandemia s-a suprapus cu tensionări în raporturile internaționale. Faptul se observă de luni de zile. S-a observat și la recenta întâlnire a responsabililor de politică externă din SUA și China, la invitația americană. Se știe, China și-a întărit ascensiunea economică de după 1978 și a revenit la nivele de producție anterioare pandemiei. Ea operează cu  peste 780 de milioane de lucrători, tot mai trecuți prin educație temeinică, sub binecunoscuta motivare pentru muncă și inovație a chinezilor, în vreme ce nicio altă țară, cu excepția Indiei, nu trece de 220 milioane de lucrători. Este clar că, fie și numai din acest considerent, producția chineză de bunuri competitive se face la prețuri mai mici, o anume „foarfecă a prețurilor” fiind consecința. Secretarul de stat american a cerut la Anchorage (Alaska)  revederea unor aranjamente comerciale, iar consilierul american pe securitate națională a spus „nu vrem conflict cu China”. Președintele american a reiterat, la conferința sa de presă din 25 martie a.c., că a comunicat Chinei că Statele Unite nu vor conflict. În condiții de pace, se apropie, cred, ora în care se va recunoaște un fapt simplu: nu se poate lua sub control pandemia fără cooperare internațională!

Europa este în acest moment la strâmtoare. Aceasta și fiindcă,  place-nu place, s-a reconfirmat ceea ce se acuza deja: incapacitatea multor lideri. Faptele sunt izbitoare. La începutul pandemiei, țările Uniunii Europene, în loc să coopereze, au lăsat Italia să se descurce singură, pentru ca, ulterior, președinta Comisiei Europene să-i ceară scuze. S-a preferat o propagandă în jurul vaccinului Rusiei, pentru ca, apoi, Germania, Ungaria și alte țări să decidă  să-l importe. S-au aplicat prejudecăți Chinei, dar tot mai multe țări cunosc valoarea unei tradiții medicale străvechi. Se creează incertitudini cu produsul britanic AstraZeneca, ca, apoi, să se comande și mai mult. În aceleași condiții de pace, cooperarea se va impune.

Cu strategia de până acum, care a pus accentul pe limitarea răspândirii coronavirusului-19, multe țări europene au ajuns inevitabil la politizarea unei situații sanitare. S-a văzut că atunci când doar oprirea răspândirii epidemiei contează, medicii au un rol diminuat. Vedem aceasta și în rezistențele de la noi la inițiativa unor medici, licențiați și maturi, de a lăsa să vorbească pregătirea și experiența lor medicală, în detrimentul birocrației politrucilor de azi.

Se recunoaște sau nu, azi ne aflăm în mediul deplinei politizări a combaterii coronavirisului-19. Or, tocmai această politizare este păguboasă, în anumită măsură criminală, și  eșuează sub privire noastre. Protestele cetățenilor sunt legitime. Căci totul trece în strategia actuală nu prin normala expertiză și planificare sanitară, ci prin decidenți politici adesea nepregătiți.

Și aici, Europa are cele mai mari dificultăți. Nu întâmplător, Apelul Vigano, dar și dezbaterile din Italia, Franța, Germania și alte țări acuză felul în care s-a abordat pandemia: ceea ce s-a făcut s-a făcut mai ales cu intenția ascunsă de a reduce drepturi și libertăți spre a nu periclita decidenți depășiți de situații. Nu întâmplător, cum am mai arătat, filosofia cea mai prizată a ultimului an a devenit, uimitor, cea a lui Michel Foucault.  Acesta a acuzat explicit tendința societății moderne târzii de a se dispensa de reglementarea prin legi motivate juridic a comportamentelor și de a recurge la controlarea sub pretexte sanitare a cetățenilor.

Pe fondul prăbușirii celor două siguranțe – a capacității contextuale a științei și a orientării industriei farmanecutice – se înalță, între altele, nevoia unei noi discipline: biopolitica. Până acum, biopolitica era o disciplină, de fapt, de intervenție în viața oamenilor, chiar în crearea de ființe în laborator, și în reechilibrarea naturii. Ea este acum provocată la o schimbare profundă.

În reflecțiile sale finale, Nietzsche a și legat tema “spiritului liber” de condiția “sănătății”. Numai că, din acest moment, el a aplicat descrierea lui Darwin a „vieții”, cu mutațiile întâmplătoare, lupta pentru supraviețuire și selecția naturală. Pe direcție s-a plasat abuziv Hitler, care vorbea de „politică biologică (biologische Politik)”, prin care înțelegea schimbarea geografiei politice ca urmare a unei noi „voințe de viață”, ce se reafirmă odată cu cucerirea de „spațiu (Raum)”. Freiherr von Verschuer, care a și condus doctoratul lui Joseph Mengele, a făcut caz de o pretinsă legătură intimă între biologie și politică. Cel mai recent, cum știm, studiul embrionului uman face posibilă intervenția medicală, cu avantajul prevenirii unor boli, dar și cu deschiderea de posibilități tulburătoare de creare de ființe umane în laborator. Biopolitica ecologistă este și ea “provocată”. Nu numai conservarea naturii, ci și examinarea a ceea ce iese din procesele naturii va trebui să fie orizontul ei, mai ales în era “încălzirii globale”, în care s-a intrat de vreo două decenii.

Biopolitica actuală, trebuie subliniat, este chemată pentru altceva. Ea este studiul premiselor biologice ale vieții oamenilor și proiectarea acțiunilor în consecință. Ea nu este „biologie politică”, și nici “politică biologică”, căci pleacă de la o anumită imagine a omului datorată culturii, care se folosește, firește, de biologie, fără să se reducă la aceasta. Însăși „bioputerea” se reorientează spre ținerea sub control, cu ajutorul  cunoștințelor biologiei, a naturii din jur, nu a oamenilor. Biopolitica de care este nevoie are a-și asuma că fiecare viață este în sine o izbândă și o valoare și că îi revine societății să o protejeze. Ea are în miez întrebarea: cum putem, ca oameni, să facem față unei naturi ce se dezlănțuie?

Actualitate

UE și SUA negociază contra cronometru: Bruxelles-ul suspendă tarifele în speranța evitării unui război comercial

Publicat

pe

De

Uniunea Europeană prelungește suspendarea contramăsurilor tarifare asupra oțelului și aluminiului american, în timp ce încearcă să negocieze un acord cu Statele Unite pentru a evita o taxă potențială de 30% pe toate produsele europene, a anunțat duminică președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, conform Le Figaro.

Speranța într-o soluție negociată: UE prelungește suspendarea până în august

„Statele Unite ne-au trimis o scrisoare cu măsuri care vor intra în vigoare dacă nu există o soluţie negociată, motiv pentru care vom prelungi şi noi suspendarea contramăsurilor noastre până la începutul lunii august”, a declarat Ursula von der Leyen. Această decizie amână expirarea iminentă a suspendării măsurilor de retorsiune împotriva tarifelor americane asupra oțelului și aluminiului, care era programată să expire luni seara.

Pregătirea pentru cel mai rău: UE păstrează opțiunea contramăsurilor

În ciuda eforturilor de negociere, președinta Comisiei Europene a subliniat că UE rămâne pregătită să răspundă în cazul în care negocierile eșuează. „În acelaşi timp, vom continua să pregătim contramăsuri pentru a fi pe deplin pregătiţi”, a adăugat ea, la o zi după anunțul lui Donald Trump privind posibila impunere a unor tarife de 30% pentru toate produsele din Uniunea Europeană și Mexic, începând cu 1 august.

UE preferă dialogul, dar se va apăra

Ursula von der Leyen a reiterat angajamentul UE față de o soluție negociată. „UE a fost întotdeauna foarte clară în privinţa faptului că preferăm o soluţie negociată. Acest lucru rămâne valabil şi vom folosi timpul pe care îl avem acum până la 1 august”.

Contextul disputei comerciale transatlantice

Bruxelles-ul a pregătit tarife pentru bunuri americane în valoare de aproximativ 21 de miliarde de euro, ca răspuns la tarifele de 25% aplicate de Donald Trump importurilor de oţel şi aluminiu la începutul acestui an. Cu toate acestea, în aprilie, UE a anunțat suspendarea acestor măsuri în speranța unui acord comercial mai amplu cu administrația americană.

Sursa: Le Figaro

Citeste in continuare

Actualitate

Pactul ICE la un an: Îngheț strategic sau confuzie în apele arctice?

Publicat

pe

De

Acum un an, președintele de atunci, Joe Biden, alături de premierul canadian Justin Trudeau și președintele finlandez Alexander Stubb, dezvăluiau Pactul ICE (Icebreaker Collaboration Effort Pact), un efort de colaborare pentru construcția spărgătoarelor de gheață. Acum, sub administrația Trump, viitorul pactului este incert, în ciuda sprijinului pentru o prezență americană robustă în Arctica.

Ce este pactul ICE?

Pactul ICE, un acord de securitate trilateral, viza consolidarea capacității Statelor Unite, Canadei și Finlandei de a proiecta și construi spărgătoare de gheață, nave esențiale pentru condițiile arctice. Scopul era contracararea influenței Rusiei și Chinei, pe măsură ce topirea gheții polare deschide noi rute maritime.

Un oficial de la Casa Albă declara la momentul respectiv: „Fără acest aranjament, am risca ca adversarii noștri să dezvolte un avantaj într-o tehnologie specializată cu o importanță geostrategică vastă.”

Confuzie și mesaje amestecate sub Trump

La un an de la anunț, experți și analiști au declarat pentru Breaking Defense că, în ciuda susținerii lui Trump pentru o flotă robustă de spărgătoare de gheață, discuțiile ambigue ale administrației sale despre specificul planului, precum și amenințările deschise la adresa unuia dintre parteneri, au pus sub semnul întrebării viitorul inițiativei comune, cel puțin în forma sa actuală.

Jason Moyer, de la Atlantic Council, a observat că „mesajul președintelui Trump despre Pactul ICE a fost amestecat – a pus sub semnul întrebării implicarea Canadei și, simultan, a lăudat know-how-ul Finlandei în construcția de spărgătoare de gheață.”

Apele reci și mesajul neclar

Confuzia cu privire la viitorul Pactului ICE provine din două probleme principale, au explicat experții pentru Breaking Defense. Prima este calea vagă stabilită de administrația anterioară cu privire la obiectivele finale ale acordului. A doua problemă este mesajul neclar al Casei Albe actuale cu privire la dorința sa aparentă de a achiziționa spărgătoare de gheață direct din Finlanda, juxtapus cu o poziționare agresivă față de Canada.

Viziunea inițială și problemele nerezolvate

Atât administrația Biden, cât și cea a lui Trump au vorbit despre revitalizarea industriei navale interne prin aducerea expertizei canadiene și finlandeze în beneficiul șantierelor navale americane. Tricia McLaughlin, purtătorul de cuvânt de la DHS, afirma în iunie că „revitalizând șantierele navale americane, creând locuri de muncă, consolidând capacitățile industriale și deschizând potențialul vast al Arcticii pentru afacerile americane, administrația Trump pune prosperitatea și securitatea Americii pe primul loc.”

Cu toate acestea, administrația Biden nu a clarificat niciodată public planuri specifice pentru a construi sau cumpăra spărgătoare de gheață pe plan intern sau din națiuni străine, dincolo de planurile preexistente ale Gărzii de Coastă.

Cooperare sau competiție?

Peter Rybski, ofițer de marină americană retras, a exprimat scepticism cu privire la afirmațiile administrației anterioare că Pactul ICE va duce la o revitalizare a construcțiilor navale americane.

„Dacă citiți Pactul ICE, acesta spune practic că este vorba despre cooperare tehnologică, schimb de informații și toate aceste lucruri care pot fi de la guvern la guvern”, a explicat Rybski. El a adăugat că „spărgătoarele de gheață sunt construite de șantiere navale comerciale”, punând sub semnul întrebării modul în care Pactul ICE ar putea ajuta cu adevărat.

Finlanda, „regele spărgătoarelor de gheață”

În timp ce Trump a lăudat Finlanda, numind-o „regele spărgătoarelor de gheață”, a criticat în repetate rânduri Canada, amenințând-o cu tarife comerciale punitive. Aceste tensiuni economice, combinate cu amenințările voalate ale lui Trump de a anexa țara, ridică semne de întrebare cu privire la rolul pe care Canada îl mai poate juca în Pactul ICE.

Unde se duc banii?

Matthew Paxton, președintele Consiliului Constructorilor de Nave din America, a declarat că industria este „încântată” de investițiile în construcțiile navale, dar a descris posibilul acord cu Finlanda drept „confuz”.

„Care este semnalul aici?”, a întrebat el. Pactul ICE se referă la „construirea de spărgătoare de gheață în șantierele navale ale celor trei națiuni pentru scopurile lor. Viziunea Pactului ICE nu a fost să spunem: ‘Vom trimite dolari din impozitele americane pentru a construi spărgătoare de gheață în Finlanda.'”

Finanțare disponibilă

Congresul a alocat 8,6 miliarde de dolari pentru achiziționarea de spărgătoare de gheață de către Garda de Coastă a SUA. Această sumă include 4,3 miliarde de dolari pentru programul Polar Security Cutter, 3,5 miliarde de dolari pentru Arctic Security Cutters și 816 milioane de dolari pentru nave de clasă medie și ușoară.

Canada, un jucător cheie?

Guvernul canadian a încredințat două companii naționale, Seaspan Shipyards și Davie Shipbuilding, construirea celor mai noi spărgătoare de gheață.

Davie Shipbuilding a făcut mai multe demersuri pentru a-și consolida poziția în construcțiile navale între cele trei țări, inclusiv achiziționarea Gulf Copper’s Texas shipyards. Această mișcare strategică poziționează Davie ca fiind „unic poziționată în cadrul Efortului de Colaborare pentru Spărgătoare de Gheață trilateral pentru a livra spărgătoare de gheață avansate cu rapiditate, la scară și la un cost competitiv”, având în vedere că deține șantiere navale în Canada, Statele Unite și Finlanda.

Viitorul pactului ICE

În ciuda incertitudinilor, Jason Moyer de la Atlantic Council prezice că obiectivul final al achiziționării de noi spărgătoare de gheață va continua într-o formă sau alta, chiar dacă nu este cea prevăzută de administrația anterioară.

„Cooperarea SUA-Finlanda nu a fost niciodată mai bună, Canada fiind probabil exclusă din cauza stării actuale a relației bilaterale, deși rămâne un partener în Pactul ICE”, a conchis el. „Dar obiectivul principal al Pactului ICE, de a construi mai multe spărgătoare de gheață, pare să continue, deși mai mult pe o bază bilaterală.”

Citeste in continuare

Actualitate

Mereu UPA – Mobilier la comandă și servicii profesionale cu impact social | Unitate Protejată Autorizată

Publicat

pe

De

Mereu UPA este Unitate Protejată Autorizată (UPA) specializată în mobilier la comandă și o gamă completă de servicii profesionale, cu peste 10 ani de experiență. Cu un model de afacere centrat pe simplitate, adaptare și calitate, răspundem celor mai exigente pretenții ale clienților – fie rezidențial, office sau industrial

Mobilier la comandă – adaptat spațiului tău

Proiectăm mobilier personalizat, perfect adaptat nevoilor tale: bucătării, dressinguri, birouri, spații industriale. Folosim materiale de calitate: lemn, PAL, MDF și metal, iar utilajele de precizie ne permit să oferim design modern, funcționalitate și durabilitate.

Procesul include:

  1. Consultanță și măsurători la fața locului

  2. Proiectare 3D personalizată

  3. Producție în ateliere proprii

  4. Livrare și montaj profesionist

Beneficiezi astfel de solutii estetice, ergonomice și durabile, cu un excelent raport calitate/preț

Servicii complementare – DDD, printare, IT, social, detergent

Pe lângă mobilier, oferim:

    • Servicii DDD: deratizare, dezinsectie, dezinfectie pentru locuințe, birouri, depozite – cu personal calificat, echipamente și substanțe avizate Scribd+10Mereu UPA+10Mereu UPA+10

    • Servicii de printare și materiale tipografice: soluții customizate pentru nevoile dvs.

    • Echipamente IT: computere și periferice pentru orice birou sau firmă

    • Servicii sociale (fără cazare): sprijin concret persoanelor vulnerabile

    • Detergenți și degresanți: o gamă variată pentru uz profesional și casnic Mereu UPAMereu UPA+1Mereu UPA+1

🤝 Impact social și avantaje fiscale

Ca UPA, fiecare achiziție de la Mereu UPA sprijină comunitățile vulnerabile, contribuind concret la creșterea standardului de viață al acestora. În plus, conform Legii 448/2006, entitățile juridice și instituțiile publice cu peste 50 de angajați pot beneficia de facilități fiscale – achizițiile de la un UPA sunt deductibile din fondul de handicap Mereu UPA.

Astfel, colaborând cu noi nu doar că optimizezi costurile, dar îți îmbunătățești și imaginea prin responsabilitate socială.

🎯 De ce să ne alegi pe noi?

Avantaj Descriere
Expertiză 10 ani de experiență în mobilier și servicii multiple
Calitate Materiale premium: lemn, PAL, MDF, metal
Precizie Investiții în utilaje moderne
Comprehensive Proyectoare – producție – montaj; plus servicii DDD, print, IT, social, detergent
Impact social Susținători reali ai persoanelor vulnerabile
Economii reale Facilități fiscale pentru clienții UPA

📈 Cum funcționează colaborarea?

    1. Contact – telefonic, email sau prin site

    2. Consultanță gratuită – stabilim necesitățile și bugetul

    3. Ofertă personalizată – structurată pe mobilier și/sau servicii

    4. Implementare – proiectare, producție, montaj pentru mobilier; personal specializat pentru DDD

    5. Suport post-livrare – întreținere, recondiționări, suport IT

🛡️ Calitate și reglementări

Activitățile de deratizare, dezinsectie și dezinfectie sunt realizate conform normelor și substanțelor avizate, cu respect maxim pentru mediu și sănătate dezinsectie-3d.ro+11Mereu UPA+11Mereu UPA+11Mereu UPA. Printarea și materialele tipografice sunt adaptate nevoilor de branding și comunicare ale clientului, iar echipamentele IT provin de la furnizori verificați.

🚀 Extinde-ți orizontul cu Mereu UPA

Investind în soluții integrate (mobilier + facilități + servicii), câștigi eficiență, confort și impact social. Noi ne ocupăm de tot: de la proiectare la implementare și mentenanță.

🎯 Call-to‑action:

Contactează-ne azi pentru:

    • Evaluare gratuită mobilier și layout spațiu

    • Pachet complet DDD, print și IT

    • Detalii despre detergenți profesionale

    • Informații despre facilități fiscale

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv6 ore ago

Culmea nesimțirii: De la dans cu hoții, direct adjunct la IPJ Prahova!

„Iubirea nu are limite”, dar tupeu ca ăsta rar mai vezi! Păi cum să mai aibă încredere cetățeanul în Poliția...

Exclusiv7 ore ago

Scandal în Poliția Penitenciară: Acuzații grave de corupție și influență mafiotă la Târgu Ocna

Un scandal de proporții zguduie Poliția Penitenciară, cu acuzații grave de corupție, influență mafiotă și aranjamente ilegale la Școala Națională...

Exclusiv21 de ore ago

EXCLUSIV! Fermierii prahoveni DEMASCĂ mafia antigrindină printr-o sesizare-BOMBĂ: „Furt de ploaie” și infracțiuni grave!

Dezvăluiri incendiare: O sesizare beton argumentată, intrată în posesia Incisiv de Prahova, zguduie din temelii sistemul antigrindină și scoate la...

Exclusiv21 de ore ago

Alarmă în Poliție: Sindicatul „Diamantul” avertizează asupra riscului de violență din cauza condițiilor de muncă precare

„Sună Familiar?” – Întrebarea care zguduie sistemul Sindicatul „Diamantul” trage un semnal de alarmă cutremurător cu privire la starea actuală...

Exclusiv21 de ore ago

Polițiști, eroi la un incendiu: Au stins flăcările după ce pompierii au ajuns în efectiv redus

Un banal apel la 112 privind un incendiu de vegetație în zona Prelungirea Gării Cățelu s-a transformat într-o intervenție eroică...

Exclusiv21 de ore ago

România, teatrul absurdului: Cum autoritățile se calcă pe cap pentru a proteja Coca-Cola!

Un uragan de scandaluri a lovit fabrica Coca-Cola din Ploiești, dezvăluind un imperiu al mizeriei, poluării și abuzurilor. Dar reacția...

Exclusiv2 zile ago

FSANP către magistrați: „A venit și rândul vostru! Ați fost complici, nu ați acționat în numele legii”

Președintele Federației Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor (FSANP), Cosmin Dorobanțu, lansează un atac dur la adresa magistraților, acuzându-i de...

Exclusiv3 zile ago

MAI întărește securitatea datelor personale: Măsuri noi pentru protecția cetățenilor

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a publicat spre consultare publică un proiect de instrucțiuni privind măsurile organizatorice și tehnice pentru asigurarea...

Exclusiv3 zile ago

Antigrindina, o bombă cu ceas pentru agricultura prahoveană: Prefectul Nicodim promite, dar fermierii rămân în alertă!

Un sistem antigrindină disfuncțional, contracte ilegale și suspiciuni de corupție zguduie agricultura din Prahova. După dezvăluirile explozive ale Incisiv de...

Exclusiv3 zile ago

Fermierii români se mobilizează pentru a salva subvențiile UE: Petiție crucială pentru viitorul agriculturii

Alianța pentru Agricultură și Cooperare (AAC), un grup influent format din organizații agricole majore, lansează o petiție amplă pentru a...

Exclusiv4 zile ago

Sindicatul Diamantul acuză Guvernul că refuză să ofere informații despre „majorarea de excelență” și se consideră deasupra legii

Emil Pășcuț, de la Sindicatul Diamantul, dezvăluie că Guvernul refuză să ofere informații despre „majorarea de excelență” și se comportă...

Exclusiv5 zile ago

Sistemul Antigrindină sub lupa: Adevăruri incomode și intâlniri decisive

Dezvăluiri explozive: Sistemul Antigrindină, un fiasco legal Într-o intervenție surprinzătoare la B1 TV (09.07.2025), ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a confirmat...

Exclusiv5 zile ago

Sistemul Penitenciar, impotmolit in trecut: „Groparii” incă păzesc cimitirul ANP, Directorul General Burcu, singur impotriva „grelei moșteniri”

Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor (FSANP) critică dur situația actuală din sistemul penitenciar, afirmând că, deși a fost...

Exclusiv5 zile ago

România are mai puțini polițiști în stradă in 2025

Sindicatul Diamantul trage un semnal de alarmă: în 2025, România se confruntă cu un deficit acut de polițiști în stradă,...

Exclusiv6 zile ago

ANPC, campioana controalelor fantomă! Coca-Cola, protejată ca ursul brun, firmele românești, bune de plată!

ANPC, eroina noastră! Un control, un om, o victorie! După ce alte două instituții, cu același obiect de activitate, au...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv