Actualitate
Părinții nu vor mai primi cei 1.500 de lei pentru creșă și grădiniță

Distribuie pe rețelele tale sociale:
Cheltuielile cu creşa sau cu grădiniţa nu vor mai fi suportate de stat, prin intermediul angajatorului. Ministerul Finanţelor propune suspendarea aplicării acestei măsuri, potrivit unui proiect publicat pe site-ul instituţiei, deşi toată lumea aştepta normele de aplicare.
Mai exact, părinţii primeau 1.500 de lei pe lună de la angajator, iar mai departe, firmele urmau să-şi scadă această cheltuială din impozitele plătite statului. Legea este în vigoare de la începutul anului şi nu se aplică retroactiv.
Aplicarea acestei măsuri se suspendă, începând cu data de 1 aprilie 2021 până la data de 31 decembrie 2021, inclusiv.
În România sunt aproximativ 600.000 de copii cu vârsta între 3 şi 6 ani.
Ce prevede cadrul legal actual
Potrivit noului cadru fiscal, cheltuielile cu educația timpurie menționate sunt nedeductibile la calculul rezultatului fiscal și se scad din impozitul pe profit datorat în perioada efectuării acestora, dar nu mai mult de 1.500 lei/lună pentru fiecare copil. În cazul în care suma depăşeşte impozitul pe profit datorat, diferenţa va fi scăzută, în ordine, din impozitul pe salarii reţinut de contribuabil pentru angajaţi, din taxa pe valoarea adăugată datorată sau din accizele datorate.
Prin același act normativ, respectiv Legea nr. 239/2020, sumele plătite de angajator pentru educaţia timpurie a copiilor angajaţilor au fost introduse în categoria veniturilor neimpozabile din salarii și asimilate salariilor.
Totodată, prin Legea nr. 296/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, sumele plătite de angajator pentru educaţia timpurie a copiilor angajaţilor au fost excluse din baza de calcul al contribuțiilor sociale obligatorii.
Noile reguli fiscale reglementate s-au dovedit insuficiente pentru a putea fi aplicate
În practică, așa cum au semnalat atât contribuabilii interesați/organizațiile profesionale interesate de accesarea facilității fiscale privind educația timpurie, cât și organele fiscale, și chiar parlamentari, noile reguli fiscale reglementate s-au dovedit insuficiente pentru a permite aplicarea lor.
Solicitările de clarificare a regulilor fiscale au vizat elemente tehnice esențiale aplicării, care nu se regăsesc în actualele prevederi.
Totodată, s-a solicitat includerea în categoria cheltuielilor deductibile limitat a sumelor reprezentând cheltuiala cu educația timpurie pentru copiii contribuabilului și/sau ai angajaților săi și în cazul veniturilor din activități independente pentru care venitul net anual se determină în sistem real, pe baza datelor din contabilitate (ex.: societățile civile de avocatură, persoanele fizice autorizate, întreprinderi individuale), întrucât în prezent nu există prevederi legale în acest sens.
Un alt aspect important, sesizat de părțile interesate, este acela al mecanismului de scădere din impozitul pe salarii reţinut de contribuabil pentru angajaţi, din taxa pe valoarea adăugată datorată sau din accizele datorate, pentru diferența nerecuperată din impozitul pe profit datorat, în condițiile în care nu există o procedură de compensare clară, iar perioadele de declarare pentru aceste obligații fiscale sunt diferite de cele pentru impozitul pe profit.
O altă problemă legată de acest aspect o reprezintă faptul că atât taxa pe valoarea adăugată, cât și accizele sunt impozite indirecte reglementate la nivelul Uniunii Europene prin directive care sunt obligatorii pentru toate statele membre și în cazul acestora nu se pot acorda alte facilități fiscale decât cele prevăzute în mod expres de respectivele directive. Scăderea cheltuielilor cu educația timpurie din taxa pe valoarea adăugată datorată sau din accizele datorate contravine regulilor de funcționare a acestor impozite, astfel cum sunt stabilite de legislația europeană în domeniu.
Totodată, deducerea cheltuielilor cu educaţia timpurie suportate de angajatori din impozitul pe salarii reţinut de contribuabil pentru angajaţi, generează dificultăți în aplicare având în vedere faptul că impozitul pe venit aferent veniturilor din salarii și asimilate salariilor este datorat de persoana fizică, angajatorul având numai obligația de calcul, reținere, plată și declarare. În acest caz, întrucât cheltuiala cu educaţia timpurie este o cheltuială suportată de contribuabilul plătitor de impozit pe profit, aceasta poate fi dedusă cel mult din impozitul pe profit datorat de contribuabil și nicidecum din obligațiile fiscale datorate de alți contribuabili, în speță, persoanele fizice care au calitatea de angajați. Mai mult, este de menționat și faptul că reglementarea ca avantaje de natură salarială neimpozabile a sumelor plătite de angajator pentru educaţia timpurie a copiilor angajaţilor, implică o diminuare a impozitului pe venit datorat de angajați.
De asemenea au fost semnalate aspecte legate de caracterul discriminatoriu al măsurii fiscale instituite de Legea nr. 239/2020, prin raportare la diferite categorii de angajați care au alți angajatori decât persoanele juridice plătitoare de impozit pe profit, cum sunt: plătitorii de impozit pe veniturile microîntreprinderilor, plătitorii de impozit specific unor activități sau instituțiile publice ce nu desfășoară activități economice, precum și în cazul angajatorilor care obțin venituri din activități independente, cum ar fi societăți civile de avocatură, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale.
Actualitate
Cum să alegi cel mai bun interfon pentru blocul tău: ghid complet pentru sistemele digitale semiduplex

Într-o lume în care securitatea și confortul locatarilor sunt din ce în ce mai importante, alegerea unui interfon potrivit pentru bloc nu mai este o opțiune, ci o necesitate. Sistemele moderne de interfonie digitală semiduplex oferă multiple avantaje, dar și provocări în alegere. Acest ghid complet te va ajuta să înțelegi ce înseamnă un sistem digital semiduplex, cum funcționează și ce criterii să iei în calcul pentru a face cea mai bună alegere.
Ce este un interfon digital semiduplex?
Interfonul este un sistem de comunicație utilizat pentru a permite accesul controlat într-o clădire. În varianta digitală semiduplex, interfonul permite comunicarea în ambele direcții: include un panou de apel exterior echipat cu senzor de proximitate, precum și un post audio montat în interiorul apartamentului.
Persoanele care sosesc pot consulta o listă cu numele locatarilor și numărul apartamentelor, având posibilitatea să apeleze direct locuința dorită. Din interior, locatarii folosesc unitatea de control pentru a discuta cu vizitatorul, iar prin simpla apăsare a unui buton, pot permite accesul acestuia în scara blocului.
Spre deosebire de sistemele analogice mai vechi, interfoanele digitale oferă calitate audio superioară, protecție sporită împotriva interferențelor, integrare mai ușoară în rețelele de bloc și, nu în ultimul rând, funcționalități suplimentare precum control de la distanță, jurnal de acces și integrare cu camere de supraveghere.
Avantajele unui sistem digital semiduplex pentru blocuri
1. Siguranță și control
Un sistem digital semiduplex permite blocarea eficientă a accesului neautorizat. Multe modele includ funcții de recunoaștere vocală, identificare prin cod sau RFID și loguri de acces. Astfel, știi mereu cine a intrat în clădire și când.
2. Comunicare clară și fiabilă
Fiind un sistem digital, calitatea sunetului este net superioară față de modelele vechi. În plus, se minimizează suprapunerea vocii, evitând confuziile sau necesitatea de a repeta comenzile.
3. Adaptabilitate și funcționalități inteligente
Multe interfoane digitale pot fi integrate cu alte sisteme smart home sau cu aplicații mobile, ceea ce înseamnă că poți permite accesul chiar și când nu ești acasă. Unele modele vin chiar cu ecrane video sau posibilitatea de a conecta camere IP.
4. Durabilitate și întreținere redusă
Sistemele digitale au mai puține piese în mișcare și sunt mai rezistente la uzură. Software-ul poate fi actualizat periodic, iar întreținerea este mai simplă, reducându-se, astfel, costurile pe termen lung.
Cum alegi interfonul potrivit pentru blocul tău?
1. Numărul de apartamente
Primul criteriu important este capacitatea sistemului. Dacă blocul are 10 apartamente, nu ai nevoie de același sistem ca un imobil cu 60 de locuințe. Alege un model modular, scalabil, care să permită extinderea ulterioară fără înlocuirea întregii infrastructuri.
2. Tipul de acces dorit
Interfoanele digitale semiduplex pot oferi acces prin:
-
cod;
-
cartelă;
-
aplicație mobilă
-
integrare cu recunoaștere facială sau vocală.
Alege sistemul care se potrivește cel mai bine profilului locatarilor și gradului de securitate dorit.
3. Compatibilitatea cu infrastructura existentă
Dacă blocul are deja o infrastructură electrică pentru interfon, este important să alegi un sistem compatibil, pentru a reduce costurile de instalare. Verifică ce tip de cablare este deja disponibilă și dacă poate fi reutilizată.
4. Ușurința în utilizare
Un panou de control intuitiv, taste mari și vizibilitate bună pe timp de noapte sunt necesare, mai ales pentru locatarii vârstnici. Dacă sistemul permite, este ideal să aibă o interfață grafică clară și posibilitatea de personalizare a meniurilor.
5. Suport tehnic și garanție
Asigură-te că furnizorul oferă suport tehnic post-instalare și că interfonul are o garanție extinsă. În plus, verifică dacă softul sistemului poate primi actualizări de securitate.
Alegerea unui interfon digital semiduplex pentru blocul tău nu este doar o chestiune de modernizare, ci un pas esențial către crearea unui mediu sigur și bine gestionat pentru toți locatarii. Analizează nevoile reale, consultă un specialist în interfoane și optează pentru un sistem care oferă siguranță, durabilitate și posibilități de extindere. Cu o alegere corectă, interfonul va deveni un aliat de nădejde în gestionarea accesului și în crearea unei comunități mai unite.
Actualitate
Germania și Marea Britanie isi unesc forțele pentru o armă de precizie cu rază lungă de acțiune

Un nou acord strategic pentru securitate și apărare
Germania și Regatul Unit au anunțat planuri comune pentru a dezvolta o armă de precizie cu rază lungă de acțiune, capabilă să lovească ținte la o distanță de 2.000 km, în următorul deceniu. Acordul, semnat astăzi la Londra, marchează o nouă etapă în cooperarea dintre cele două puteri europene.
O armă avansată pentru descurajare și securitate
Guvernul britanic a declarat că viitoarea armă va fi „printre cele mai avansate sisteme” pe care le-a fabricat vreodată. Înainte de semnarea pactului de către premierul britanic Keir Starmer și cancelarul german Friedrich Merz, oficialii au subliniat că dezvoltarea rapidă a acestei capacități va proteja publicul britanic și va consolida descurajarea NATO, stimulând în același timp sectoarele de apărare din Regatul Unit și Europa prin investiții industriale semnificative.
Detaliile rămân necunoscute, dar angajamentul este ferm
Deși Londra și Berlin au dezvăluit intenția de a dezvolta o nouă capacitate de lovire cu rază lungă de acțiune în luna mai, acordul de astăzi reprezintă prima dată când cele două capitale se angajează la un calendar concret. Cu toate acestea, detalii importante, cum ar fi tipul de rachetă (balistică sau de croazieră), costurile sau producătorul, nu au fost încă divulgate.
Cooperare extinsă: Dincolo de lovirea cu rază lungă
Acordul consolidează Acordul Trinity House anglo-german privind cooperarea bilaterală în domeniul apărării, semnat anul trecut. Pe lângă dezvoltarea armei cu rază lungă, acordul include un plan de „stimulare” a vânzărilor la export ale vehiculelor blindate Boxer și ale avioanelor de luptă Eurofighter Typhoon de generația a patra.
Eurofighter: Oportunități de export pentru creșterea producției
După cum a relatat Breaking Defense luna trecută, consorțiul Eurofighter, format din Germania, Italia, Spania și Marea Britanie, vizează în principal patru campanii de export (Austria, Polonia, Turcia și Arabia Saudită) pentru a crește semnificativ producția pe termen lung.
Alte inițiative: Înlocuirea Storm Shadow și programul ELSA
Marea Britanie, împreună cu Franța, au semnalat deja intenția de a înlocui în comun racheta de croazieră aer-sol Storm Shadow (sau SCALP, în serviciul francez) prin intermediul programului Future Cruise/Anti-Ship Weapons (FC/ASW), condus de producătorul european de rachete MBDA. În cadrul acestui efort, sunt în curs de desfășurare planuri pentru a dezvolta o rachetă de croazieră stealth și o muniție supersonică extrem de manevrabilă.
Atât Germania, cât și Marea Britanie fac parte, de asemenea, din programul multinațional European Long Range Strike Approach (ELSA), care urmărește să dezvolte o rachetă de croazieră lansată de la sol, cu o rază de acțiune cuprinsă între 1.000 și 2.000 de kilometri.
Contextul geopolitic: Lecțiile din Ucraina
Acest val de inițiative emergente privind armele cu rază lungă de acțiune, care implică Regatul Unit, vine în urma războiului din Ucraina, care a demonstrat necesitatea investițiilor în sisteme de apărare aeriană îmbunătățite pentru a descuraja agresiunea rusă.
Actualitate
Comisia pentru Servicii Armate a Camerei Reprezentanților din SUA aprobă proiectul de lege privind politica de apărare pentru 2026, cu amendamente majore
-
Exclusivacum 2 zile
Război pe Facebook! Sindicatele contraatacă „reforma” lui Burcu: Sistemul penitenciar nu e un Excel, opriți experimentul!
-
Exclusivacum 4 zile
Poliția Prahova, un teatru al absurdului: Marcel Bălan, promovat adjunct după cazul „crimă cu păpușa gonflabilă”!
-
Exclusivacum 4 zile
Culmea nesimțirii: De la dans cu hoții, direct adjunct la IPJ Prahova!
-
Exclusivacum 2 zile
Exclusiv: IPJ Prahova: De la păpuși gonflabile la alcool la volan – Circul incompetenței continuă!
-
Exclusivacum 3 zile
Exclusiv: Prahova, tărâmul absurdului polițist: Petiții pentru eternul interimar de la I.P.J. Prahova, promovări pentru campionii gonflabilelor!
-
Administratieacum 3 zile
Băicoi: Normalitate și civilizație urbană – Teren de sport modernizat la Liceul „Constantin Cantacuzino”
-
Exclusivacum 3 zile
Exclusiv: Antigrindină: Jaful național cu rachete
-
Exclusivacum 20 de ore
Exclusiv: IPJ Prahova: Poliția criminalilor sau circ cu gonflabile? Declic cere capete, dar gașca incompetentă se ține scai!