Actualitate
EXCLUSIV. Florinel Butnaru, prima reacție după revocarea din funcția de președinte al Consiliului de Monitorizare: ”Nimeni nu se va ocupa de protecția intereselor persoanelor cu dizabilități” + ”Funcția va fi privită ca o recompensă politică”

Consiliul de Monitorizare a implementării Convenţiei privind drepturile persoanelor cu dizabilităţi este o autoritate autonomă, aflată sub control parlamentar, și înființată pentru a proteja, promova și monitoriza modul în care drepturile persoanelor cu dizabilități aflate în instituții sunt respectate. Trebuie menționat, de la început, că această sintagmă – drepturi ale persoanelor cu dizabilități – reprezintă drepturile patrimoniale și nepatrimoniale garantate acestor persoane prin Convenția privind drepturile persoanelor cu dizabilităţi și prin legi speciale.
Începând cu data de 7 decembrie 2017, președinte al Consiliului de Monitorizare a fost Florinel Butnaru, numai că – după prezentarea raportului de activitate pe anul 2019, avizat negativ pe 3 noiembrie 2020 și respins în ședința din 15 februarie 2021 – Comisia pentru drepturile omului din Senatul României a propus revocarea acestuia din funcție, ceea ce s-a și întâmplat pe data de 17 februarie, înregistrând-se 89 de voturi pro-revocare și 13 abțineri.
”Analizând raportul de activitate, legislaţia în vigoare şi punctele de vedere exprimate de societatea civilă, membrii comisiei au hotărât, cu unanimitate a voturilor senatorilor prezenţi, respingerea raportului de activitate al Consiliului de monitorizare pe anul 2019. De asemenea, membrii comisiei au hotărât să sesizeze Biroul permanent al Senatului în vederea declanşării de îndată a procedurii de revocare din funcţie, în condiţiile articolului 14, alineatul 8, din Legea 8/2016 a preşedintelui, respectiv a domnului Florinel Butnaru, pentru neîndeplinirea atribuţiilor legale, precum şi pentru încălcarea prevederilor Legii 544/2001”, s-a precizat în avizul Comisiei pentru Drepturile Omului a Senatului.
GÂNDUL.RO a prezentat, ÎN EXCLUSIVITATE, și tergiversările care s-au întins pe aproape un an de zile în cazul lui Gheorghe Aștileanu, vicepreședinte ale Consiliului de Monitorizare, acesta fiind reconfirmat în funcție abia pe data de 8 februarie 2021.
La scurt timp după aceea, exact atunci când totul părea a reintra în normalitate la Consiliul de Monitorizare, președintele Florinel Butnaru a fost revocat, iar acesta, contactat de GÂNDUL.RO, consideră că o astfel de decizie a fost ”pur politică” și contestă motivele invocate de Comisia pentru Drepturile Omului.
Florinel Butnaru: ”Revocarea mea din funcție nu putea fi continuată de noul Parlament”
Ex-președintele Consiliului de Monitorizare a declarat, ÎN EXCLUSIVITATE pentru GÂNDUL.RO, că – prin această revocare – au fost încălcate atât Constituția României, cât și Legea 8/2016 (n.red. – lege privind înființarea mecanismelor prevăzute de Convenţia privind drepturile persoanelor cu dizabilităţi).
Mai mult, Florinel Butnaru susține că revocarea sa din funcție de președinte al Consiliului de Monitorizare este ”neconstituțională și nelegală”.
”Revocarea este decisă pur politic fără a se ține cont de prevederile Constituției și de prevederile Legii nr.8/2016. La o simplă lectură a Constituției, se poate observa că procedura începută de Parlamentul anterior cu privire la avizul de respingere a raportului de activitate al Consiliului de Monitorizare pentru anul 2019 și de revocarea a mea din funcție nu putea fi continuată de actualul Parlament pentru a respinge raportul de activitate din ședința din 15.02.2021 și pentru a mă revoca în ședința din 17.02.202”, spune Florinel Butnaru.
Din păcate, acuză Florinel Butnaru, încă nu este prevăzută o ”procedură internă instituțională de contestare a unor decizii de revocare” și, în astfel de condiții, nu s-a putut apăra și nici nu a putut formula un punct de vedere referitor la motivele invocate care au dus la revocarea sa din funcție.
”Cu excepția proiectelor de legi sau propunerilor legislative aflate pe ordinea de zi a fostului Parlament, noul Parlament nu poate continua orice procedură, așa încât respingerea raportului și revocarea din funcție nu puteau fi făcute de actualul Parlament în baza avizului fostului Parlament (art.63 alin.5 din Constituția României)”, acuză ex-președintele Consiliului de Monitorizare.

”Revocarea este abuzivă pentru că este neconstituțională și nelegală, iar pentru aceste fapte, Statul Român a fost condamnat la CEDO pentru că nu a prevăzut o procedură internă instituțională de contestare a unor decizii de revocare în cadrul căreia și eu puteam să-mi exprim apărări sau un punct de vedere referitor la pretinsele motive referitoare atât la respingerea raportului de activitate al CM cât și la revocarea din funcție (vezi hot CEDO –Kovesi împotriva României)”
Florinel Butnaru
”Voturile au fost date de senatori în necunoștință de cauză, la comanda liderilor de grup”
ÎN EXCLUSIVITATE pentru GÂNDUL.RO, Florinel Butnaru dezvăluie că, la momentul revocării sale din funcția de președinte al Consiliului de Monitorizare, voturile au fost date de senatori ”în necunoștință de cauză”, fără a cunoaște raportul de activitate al Consiliului de Monitorizare și, suplimentar, ”la comanda liderilor de grup”.
În același timp, Comisia pentru Drepturile Omului din Parlamentul României nu s-ar fi întrunit ”într-o ședință legală”, nu a existat cvorumul, iar procedura internă pentru înregistrarea documentelor – în ședința din data de 3 noiembrie 2020 – ”nu a fost respectată.
”Voturile au fost date de senatori în necunoștință de cauză la comanda liderilor de grup, aceștia necunoscând cuprinsul raportului de activitate întocmit de subsemnatul conform legilor în vigoare și cu respectarea procedurii prevăzută în anexa 3 din Legea nr.544/2001. Senatorii de la Comisia pentru Drepturile Omului din Parlamentul anterior nu s-au întrunit într-o ședință legală, nu au avut cvorumul necesar, nu au respectat procedura internă pentru înregistrarea documentelor cu privire la ședința din data respectivă – 03.11.2020”, dezvăluie Florinel Butnaru.
”La data respectivă, Regulamentul Senatului nu a fost modificat în sensul permiterii întrunirii senatorilor online și care indiferent de forma de lucru adoptată, prezență fizică sau online, votul acestora trebuia exprimat în mod direct prin prezența fizică efectivă la ședință de la sediul Senatului”
Ex-președintele Consiliului de Monitorizare
”O pretinsă majoritate, este rușinos ca la acest nivel să se procedeze în acest mod”
Dar acuzațiile lui Florinel Butnaru nu se opresc aici, acesta considerând că revocarea sa din funcție a venit ”la pachet” cu… adăugarea unei prevederi care ”nu există”, o astfel de revocare – în condițiile legii nr.8/2016 – nefiind prevăzută pentru motivele invocate.
”Procedând astfel, este inadmisibil și nelegal ca votul cu privire la aviz șă fie lăsat de unii parlamentari lipsă celor 4 prezenți pentru cvorumul necesar de ședință și pentru a crea o pretinsă majoritate – fiind astfel rușinos ca la acest nivel să se procedeze în acest mod, mai ales la o comisie care pretinde că apără și protejează drepturile omului. În concluzie, în ședința din 03.11.2020, Comisia a dat aviz negativ asupra raportului de activitate (n.red. – al Consiliului de Monitorizare) și a propus nelegal revocarea subsemnatului din funcția de președinte al Consiliului. Astfel, s-a adăugat la lege o prevedere care nu există pentru că dispozițiile art.14 alin.8 din Legea nr.8/2016 nu prevăd revocarea din funcție pentru acest motiv. Revocarea poate fi făcută conform art.7 lit.e din Legea nr.8/2016, dar numai cu respectarea procedurii prevăzută la art.5 alin.2 din aceeași lege”, mai spune fostul președinte al Consiliului de Monitorizare.
”Senatorii prezenți la ședința din 15 și 17.02.2021, cu excepția celor de la AUR care s-au abținut de la vot au încălcat prevederile Constituției României și Legea nr.8/2016, votând la unison atât pentru respingerea raportului cât și pentru revocare. Se observă clar și fără dubiu că aceștia și-au încălcat jurământul (”Jur să respect Constituția și legile țării…”)”
”Pretinsa inactivitate a Consiliului condus de mine nu există”
Comisia pentru Drepturile Omului din Parlamentul României a propus revocarea din funcție a lui Florinel Butnaru invocând ”inactivitatea” Consiliului de Monitorizare.
Dar fost președinte transmite că nu a fost vorba despre așa ceva, fiind vorba doar de ”pretinsă inactivitate”, acuzație cusută cu ață albă, structurile și serviciile de funcționare ale acestui Consiliu de Monitorizare fiind înființare chiar de el, ”în numai 3 luni de la numire”.
”În Parlamentul 2012-2016, din care am făcut parte ca senator, chiar în cadrul Comisiei care m-a revocat acum, nu s-a lucrat sub nicio formă într-un asemenea mod prin care să se încalce Constituția și legile țării. Pretinsa inactivitate a Consiliului condus de subsemnatul nu există pentru că eu am înființat structurile și serviciile de funcționare a acestuia în numai 3 luni de la numire, activitate ce a fost apreciată de Consiliul de Miniștrii ai UE și Comitetul ONU”, menționează Florinel Butnaru.
”Într-adevăr, înaintea subsemnatului au mai fost doi președinți total inactivi, care în prezent critică funcționarea și activitatea CM. Bilanțul activității mele ca președinte al CM este reflectat de numărul mare de vizite de monitorizare la nivel național, precum și întâlnirile de promovare a intereselor persoanelor cu dizabilități la nivelul UE”
Ex-președintele Consiliului de Monitorizare
Florinel Butnaru și interesele ascunse din spatele revocării: ”Am devenit o persoană incomodă”
Ex-președintele Consiliului de Monitorizare este de părere că, de-a lungul timpului, a devenit ”o persoană incomodă”, fiind cel care s-a opus ca atribuțiile și competențele exclusive ale Statului Român să fie transferate către unele ONG-uri, nereprezentative, însă finanțate de omul de afaceri George Soros.
Perspectivele Consiliului de Monitorizare sunt sumbre, transmite Florinel Butnaru, și asta pentru că – în realitate – protecția și promovarea intereselor persoanelor cu dizabilități va fi doar o sintagmă lipsită de conținut, iar ”cei care vor fi numiți” vor privi această funcție doar ca pe o recompensă din punct de vedere politic.
”Este adevărat că am devenit o persoană incomodă având în vedere faptul că m-am opus cu vehemență ca Statul Român semnatar al Convenției ONU să-și transfere atribuțiile și competențele exclusive, în general și în special cele de monitorizare, unor ONG-uri (finanțate de George Soros) pretinse de utilitate publică și care nu sunt reprezentative din cele 44.000 înregistrate la nivel național.
”Deși am făcut tot ce a depins de mine pentru modificarea Legii nr.8/2016, în scopul înlăturării discriminării persoanelor cu dizabilități, odată cu revocarea mea am convingerea că nimeni nu se va ocupa de protecția și promovarea intereselor persoanelor cu dizabilități pentru că cei care vor fi numiți vor privi funcția ca o recompensă din punct de vedere politic”, încheie Florinel Butnaru, ex-președinte al Consiliului de Monitorizare, ÎN EXCLUSIVITATE pentru GÂNDUL.RO.
Actualitate
Cum să alegi cel mai bun interfon pentru blocul tău: ghid complet pentru sistemele digitale semiduplex

Într-o lume în care securitatea și confortul locatarilor sunt din ce în ce mai importante, alegerea unui interfon potrivit pentru bloc nu mai este o opțiune, ci o necesitate. Sistemele moderne de interfonie digitală semiduplex oferă multiple avantaje, dar și provocări în alegere. Acest ghid complet te va ajuta să înțelegi ce înseamnă un sistem digital semiduplex, cum funcționează și ce criterii să iei în calcul pentru a face cea mai bună alegere.
Ce este un interfon digital semiduplex?
Interfonul este un sistem de comunicație utilizat pentru a permite accesul controlat într-o clădire. În varianta digitală semiduplex, interfonul permite comunicarea în ambele direcții: include un panou de apel exterior echipat cu senzor de proximitate, precum și un post audio montat în interiorul apartamentului.
Persoanele care sosesc pot consulta o listă cu numele locatarilor și numărul apartamentelor, având posibilitatea să apeleze direct locuința dorită. Din interior, locatarii folosesc unitatea de control pentru a discuta cu vizitatorul, iar prin simpla apăsare a unui buton, pot permite accesul acestuia în scara blocului.
Spre deosebire de sistemele analogice mai vechi, interfoanele digitale oferă calitate audio superioară, protecție sporită împotriva interferențelor, integrare mai ușoară în rețelele de bloc și, nu în ultimul rând, funcționalități suplimentare precum control de la distanță, jurnal de acces și integrare cu camere de supraveghere.
Avantajele unui sistem digital semiduplex pentru blocuri
1. Siguranță și control
Un sistem digital semiduplex permite blocarea eficientă a accesului neautorizat. Multe modele includ funcții de recunoaștere vocală, identificare prin cod sau RFID și loguri de acces. Astfel, știi mereu cine a intrat în clădire și când.
2. Comunicare clară și fiabilă
Fiind un sistem digital, calitatea sunetului este net superioară față de modelele vechi. În plus, se minimizează suprapunerea vocii, evitând confuziile sau necesitatea de a repeta comenzile.
3. Adaptabilitate și funcționalități inteligente
Multe interfoane digitale pot fi integrate cu alte sisteme smart home sau cu aplicații mobile, ceea ce înseamnă că poți permite accesul chiar și când nu ești acasă. Unele modele vin chiar cu ecrane video sau posibilitatea de a conecta camere IP.
4. Durabilitate și întreținere redusă
Sistemele digitale au mai puține piese în mișcare și sunt mai rezistente la uzură. Software-ul poate fi actualizat periodic, iar întreținerea este mai simplă, reducându-se, astfel, costurile pe termen lung.
Cum alegi interfonul potrivit pentru blocul tău?
1. Numărul de apartamente
Primul criteriu important este capacitatea sistemului. Dacă blocul are 10 apartamente, nu ai nevoie de același sistem ca un imobil cu 60 de locuințe. Alege un model modular, scalabil, care să permită extinderea ulterioară fără înlocuirea întregii infrastructuri.
2. Tipul de acces dorit
Interfoanele digitale semiduplex pot oferi acces prin:
-
cod;
-
cartelă;
-
aplicație mobilă
-
integrare cu recunoaștere facială sau vocală.
Alege sistemul care se potrivește cel mai bine profilului locatarilor și gradului de securitate dorit.
3. Compatibilitatea cu infrastructura existentă
Dacă blocul are deja o infrastructură electrică pentru interfon, este important să alegi un sistem compatibil, pentru a reduce costurile de instalare. Verifică ce tip de cablare este deja disponibilă și dacă poate fi reutilizată.
4. Ușurința în utilizare
Un panou de control intuitiv, taste mari și vizibilitate bună pe timp de noapte sunt necesare, mai ales pentru locatarii vârstnici. Dacă sistemul permite, este ideal să aibă o interfață grafică clară și posibilitatea de personalizare a meniurilor.
5. Suport tehnic și garanție
Asigură-te că furnizorul oferă suport tehnic post-instalare și că interfonul are o garanție extinsă. În plus, verifică dacă softul sistemului poate primi actualizări de securitate.
Alegerea unui interfon digital semiduplex pentru blocul tău nu este doar o chestiune de modernizare, ci un pas esențial către crearea unui mediu sigur și bine gestionat pentru toți locatarii. Analizează nevoile reale, consultă un specialist în interfoane și optează pentru un sistem care oferă siguranță, durabilitate și posibilități de extindere. Cu o alegere corectă, interfonul va deveni un aliat de nădejde în gestionarea accesului și în crearea unei comunități mai unite.
Actualitate
Germania și Marea Britanie isi unesc forțele pentru o armă de precizie cu rază lungă de acțiune

Un nou acord strategic pentru securitate și apărare
Germania și Regatul Unit au anunțat planuri comune pentru a dezvolta o armă de precizie cu rază lungă de acțiune, capabilă să lovească ținte la o distanță de 2.000 km, în următorul deceniu. Acordul, semnat astăzi la Londra, marchează o nouă etapă în cooperarea dintre cele două puteri europene.
O armă avansată pentru descurajare și securitate
Guvernul britanic a declarat că viitoarea armă va fi „printre cele mai avansate sisteme” pe care le-a fabricat vreodată. Înainte de semnarea pactului de către premierul britanic Keir Starmer și cancelarul german Friedrich Merz, oficialii au subliniat că dezvoltarea rapidă a acestei capacități va proteja publicul britanic și va consolida descurajarea NATO, stimulând în același timp sectoarele de apărare din Regatul Unit și Europa prin investiții industriale semnificative.
Detaliile rămân necunoscute, dar angajamentul este ferm
Deși Londra și Berlin au dezvăluit intenția de a dezvolta o nouă capacitate de lovire cu rază lungă de acțiune în luna mai, acordul de astăzi reprezintă prima dată când cele două capitale se angajează la un calendar concret. Cu toate acestea, detalii importante, cum ar fi tipul de rachetă (balistică sau de croazieră), costurile sau producătorul, nu au fost încă divulgate.
Cooperare extinsă: Dincolo de lovirea cu rază lungă
Acordul consolidează Acordul Trinity House anglo-german privind cooperarea bilaterală în domeniul apărării, semnat anul trecut. Pe lângă dezvoltarea armei cu rază lungă, acordul include un plan de „stimulare” a vânzărilor la export ale vehiculelor blindate Boxer și ale avioanelor de luptă Eurofighter Typhoon de generația a patra.
Eurofighter: Oportunități de export pentru creșterea producției
După cum a relatat Breaking Defense luna trecută, consorțiul Eurofighter, format din Germania, Italia, Spania și Marea Britanie, vizează în principal patru campanii de export (Austria, Polonia, Turcia și Arabia Saudită) pentru a crește semnificativ producția pe termen lung.
Alte inițiative: Înlocuirea Storm Shadow și programul ELSA
Marea Britanie, împreună cu Franța, au semnalat deja intenția de a înlocui în comun racheta de croazieră aer-sol Storm Shadow (sau SCALP, în serviciul francez) prin intermediul programului Future Cruise/Anti-Ship Weapons (FC/ASW), condus de producătorul european de rachete MBDA. În cadrul acestui efort, sunt în curs de desfășurare planuri pentru a dezvolta o rachetă de croazieră stealth și o muniție supersonică extrem de manevrabilă.
Atât Germania, cât și Marea Britanie fac parte, de asemenea, din programul multinațional European Long Range Strike Approach (ELSA), care urmărește să dezvolte o rachetă de croazieră lansată de la sol, cu o rază de acțiune cuprinsă între 1.000 și 2.000 de kilometri.
Contextul geopolitic: Lecțiile din Ucraina
Acest val de inițiative emergente privind armele cu rază lungă de acțiune, care implică Regatul Unit, vine în urma războiului din Ucraina, care a demonstrat necesitatea investițiilor în sisteme de apărare aeriană îmbunătățite pentru a descuraja agresiunea rusă.
Actualitate
Comisia pentru Servicii Armate a Camerei Reprezentanților din SUA aprobă proiectul de lege privind politica de apărare pentru 2026, cu amendamente majore
-
Exclusivacum 2 zile
Război pe Facebook! Sindicatele contraatacă „reforma” lui Burcu: Sistemul penitenciar nu e un Excel, opriți experimentul!
-
Exclusivacum 4 zile
Poliția Prahova, un teatru al absurdului: Marcel Bălan, promovat adjunct după cazul „crimă cu păpușa gonflabilă”!
-
Exclusivacum 4 zile
Culmea nesimțirii: De la dans cu hoții, direct adjunct la IPJ Prahova!
-
Exclusivacum 2 zile
Exclusiv: IPJ Prahova: De la păpuși gonflabile la alcool la volan – Circul incompetenței continuă!
-
Exclusivacum 3 zile
Exclusiv: Prahova, tărâmul absurdului polițist: Petiții pentru eternul interimar de la I.P.J. Prahova, promovări pentru campionii gonflabilelor!
-
Administratieacum 3 zile
Băicoi: Normalitate și civilizație urbană – Teren de sport modernizat la Liceul „Constantin Cantacuzino”
-
Exclusivacum 3 zile
Exclusiv: Antigrindină: Jaful național cu rachete
-
Exclusivacum 20 de ore
Exclusiv: IPJ Prahova: Poliția criminalilor sau circ cu gonflabile? Declic cere capete, dar gașca incompetentă se ține scai!