Connect with us

Anchete

Activitate DNA versus SIIJ pe anul 2020 și cumulat cu cheltuieli pe 2019+2020

Publicat

pe

DISTRIBUIE Articolul....
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Cum mă pasionează subiectul și am vrut să analizez în cunoștință de cauză ca urmare a susținerilor din ședința CSM din 11 februarie, am strâns documentele relevante: raport de activitate 2020 SIIJ , raport de activitate 2020 DNA, informații de la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție privind bugetele (cf Legii 544/2001).
Un singur aspect nu am găsit la SIIJ legat de numărul de ofițeri și agenți de poliție judiciară care și-au desfășurat activitatea la SIIJ în anul 2020. Insă, voi lua în calcul numărul invocat în ședința CSM de asociațiile procurorilor (care păreau bine informați): 20-30.
Număr procurori DNA în anul 2020: 150 procurori
Număr procurori SIIJ în anul 2020: 7 procurori
Număr ofițeri și agenți de poliție detașați la DNA în anul 2020: 243
Număr ofițeri și agenți de poliție detașați la SIIJ în anul 2020: 20-30
Număr specialiști DNA în anul 2020: 83
Număr specialiști SIIJ în anul 2020: nu am informații
Număr grefieri DNA: nu am informații
Număr grefieri SIIJ: 9
Total procurori, ofițeri de poliție, specialiști, grefieri – DNA în anul 2020: 476
Total procurori, ofițeri de poliție, specialiști, grefieri – SIIJ în anul 2020: 46
Număr dosare de soluționat în 2020 DNA: 6.180
Număr dosare de soluționat în 2020 SIIJ: 6.636
Număr dosare de soluționat/procuror în 2020 DNA: 41, 20 dosare/procuror (=6.180/150)
Număr dosare de soluționat/procuror în 2020 SIIJ: 948,14 dosare/procuror (=6.636/7)
Număr dosare de soluționat/ total personal în 2020 DNA: 12,98 dosare/total personal (6.180/476)
Număr dosare de soluționat/ total personal în 2020 SIIJ: 144,26 dosare/total personal (6.636/46)
Număr dosare soluționate în 2020 de DNA: 2.308 dosare
Număr dosare soluționate în 2020 de SIIJ: 550 dosare
Număr dosare soluționate/procuror în 2020 DNA: 15,39 dosare/procuror (=2.308/150)
Număr dosare soluționate /procuror în 2020 SIIJ: 78,57 dosare/procuror (=550/7)
Număr dosare soluționate/ total personal în 2020 DNA: 4,85 dosare/total personal (=2.308/476)
Număr dosare soluționate/ total personal în 2020 SIIJ: 11,97 dosare/total personal (=550/46)
Cum eu cred în prezumția de nevinovăție și că nu orice plângere trebuie să fie neapărat întemeiată, nu calculez numărul de trimiteri în judecată. Altfel, ar însemna că procurorul este plătit la norma de trimiteri în judecată, iar obligațiile lui prevăzute de art. 131 alin 2 din Constituție (reprezintă interesele generale ale societăţii şi apără ordinea de drept, precum şi drepturile şi libertăţile cetăţenilor) ar fi ignorate.
****
Deci, o structura cu 6.636 dosare căreia îi dai 7 procurori (total personal de UP: 46) când are pe schemă 15 procurori.
O sabotezi și după aia întrebi de ce nu are rezultare ca una care are 150 procurori (total personal de UP: 476) și de soluționat 6.180 dosare.
Adică o structură cu un personal de 10 ori mai mic o compari cu una cu un număr mai mic de dosare.
Poate cei care ați făcut plângere la SIIJ și așteptați răspunsul înțelegeți acum de ce nu l-ați primit.
****
Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție a furnizat informații, în ceea ce privește cheltuielile privind Secția pentru investigarea infracțiunilor din justiție, de la data înființării 22.10.2018 până la 31.01.2021.
Deci, cu SIIJ s-a cheltuit CUMULAT de la înființare și până la 31 ianuarie 2021 suma de 17.066.394 lei.
Drept urmare, NU s-a cheltuit cu SIJ suma de 17 milioane NUMAI în anul 2020, cum s-a lăsat de înțeles în ședința CSM din 11.02.2021.
Bugetul DNA pe anul 2019: 173.497.964 lei, iar pe anul 2020: 193.560.740 lei.
Total buget DNA 2019+2020 = 367.058.704 lei.
Cum cheltuielile cu SIIJ sunt pe perioada octombrie 2010 – ianuarie 2021 și nu pot să le defalc, o sa iau în calcul toată suma pentru anii 2019-2020, adică 17.066.394 lei.
Număr dosare de soluționat în 2019 DNA: 7.077
Număr dosare de soluționat în 2020 DNA: 6.180
Total dosare de soluționat DNA 2019+2020 = 13.257
Buget DNA 2019+2020 = 367.058.704 lei
Medie buget/dosar de soluționat DNA = 27.688 lei/dosar de soluționat
Număr dosare de soluționat în 2019 SIIJ: 4.154
Număr dosare de soluționat în 2020 SIIJ: 6.636
Total dosare de soluționat SIIJ 2019+2020 = 10.790
Buget SIIJ 2019+ 2020 = 17.000.000 lei
Medie buget/dosar de soluționat SIIJ = 1.576 lei/dosar de soluționat
Deci, medie buget/dosar de soluționat: DNA = 27.688 lei, SIIJ = 1.576 lei
Număr dosare soluționate în 2019 DNA: 2.694
Număr dosare soluționate în 2020 DNA: 2.308
Total dosare soluționate DNA 2019+2020 = 5.002
Buget DNA 2019+2020 = 367.058.704 lei
Medie buget/dosar soluționat DNA = 73.382 lei/dosar soluționat
Număr dosare soluționate în 2019 SIIJ: 417
Număr dosare soluționate în 2020 SIIJ: 550
Total dosare soluționate SIIJ 2019+2020 = 967
Buget SIIJ 2019+ 2020 = 17.000.000 lei
Buget/dosar de soluționat SIIJ = 17.580 lei/dosar de soluționat
Deci, medie buget/dosar soluționat: DNA = 73.382 lei, SIIJ = 17.580 lei
Număr procurori DNA 2019: 103
Număr procurori DNA 2020: 150
Total procurori DNA 2019+2020: 253
Buget DNA 2019+2020 = 367.058.704 lei
Medie Buget/procuror DNA 2019+2020: 1.450.825 lei/procuror
Număr procurori SIIJ 2019: 7
Număr procurori SIIJ 2020: 7
Total procurori SIIJ 2019+2020: 14
Buget SIIJ 2019+ 2020 = 17.000.000 lei
Medie Buget/procuror SIIJ 2019+2020: 1.214.285 lei/procuror
Deci, medie buget/procuror 2019+2020: DNA: 1.450.825 lei/procuror; SIIJ: 1.214.285 lei/procuror, dezvaluie Elena Radu. (Cerasela N.).

Anchete

Panioglu si Gulutanu, fierte la foc mic

Publicat

pe

De

DISTRIBUIE Articolul....
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

 Judecatoarele Daniela Panioglu (foto) si Alina Nadia Gulutanu de la Curtea de Apel Bucuresti au primit joi, 8 decembrie 2022, o noua amanare de pronuntare in dosarul disciplinar nr. 6/J/2022, care ar fi trebuit solutionat inca din 29 septembrie 2022, dezvaluie Lumea Justitiei.

De data aceasta, auzim ca Sectia pentru judecatori in materie disciplinara din CSM a fixat noul termen de pronuntare pentru ziua de joi, 15 decembrie 2022.

Cele doua magistrate sunt acuzate de patru abateri disciplinare prevazute de art. 99 din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor:

– h): „nerespectarea in mod repetat si din motive imputabile a dispozitiilor legale privitoare la solutionarea cu celeritate a cauzelor ori intarzierea repetata in efectuarea lucrarilor, din motive imputabile”;

– m): „nerespectarea in mod nejustificat a dispozitiilor ori deciziilor cu caracter administrativ dispuse in conformitate cu legea de conducatorul instantei sau al parchetului ori a altor obligatii cu caracter administrativ prevazute de lege sau regulamente”;

– o): „nerespectarea dispozitiilor privind distribuirea aleatorie a cauzelor”;

– r): „neredactarea sau nesemnarea hotararilor judecatoresti sau a actelor judiciare ale procurorului, din motive imputabile, in termenele prevazute de lege”;

– t) teza I: „exercitarea functiei cu rea-credinta”. (Irinel I.).

Citeste in continuare

Anchete

Normele de aplicare privind drepturile de transport, pe teritoriul național, ale personalului din instituțiile de apărare, ordine publică și securitate națională

Publicat

pe

De

DISTRIBUIE Articolul....
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

În Monitorul Oficial al României, partea I din 07.12.2022 a fost publicat Ordinul MAI nr. 181/2022 privind normele de aplicare  la nivelul Ministerului Afacerilor Interne a Hotărârii Guvernului nr. 1.198/2022 privind drepturile de transport, pe teritoriul național, ale personalului din instituțiile de apărare, ordine publică și securitate națională.

Beneficiază de decontarea cheltuielilor de transport de la domiciliu sau reședință la locul de muncă și de la locul de muncă la domiciliu sau reședință, în limita a 70 km, întregul personal al MAI, inclusiv personalul civil care se află într-una din următoarele situații, precizeaza cei de la sindicatul Europol:

  • au fost numiți în prima funcție într-o altă localitate decât cea de domiciliu sau de reședință;
  • au fost mutați în interes de serviciu într-o altă localitate decât cea de domiciliu sau de reședință;
  • au fost detașați sau împuterniciți să îndeplinească funcții într-o altă unitate decât cea din care fac parte, situată într-o altă localitate decât cea de domiciliu sau de reședință;
  • au fost transferați/chemați/rechemați în activitate într-o altă localitate decât cea de domiciliu ori de reședință;
  • sunt detașați în afara instituțiilor de apărare, ordine publică și securitate națională într-o altă localitate decât cea de domiciliu ori de reședință;
  • sunt puși la dispoziție, potrivit legii, într-o altă localitate decât cea de domiciliu ori de reședință.

Pentru a beneficia de contravaloarea transportului sub forma unei sume forfetare lunare aferentă deplasării zilnice de la domiciliu sau reședință la locul de muncă și de la locul de muncă la domiciliu sau reședință, în limita a 70 de km, personalul MAI va trebui să îndeplinească în mod cumulativ următoarele cerințe:

  • solicitantul sau, după caz, soția/soțul nu deține locuință proprietate personală în localitatea în care își are locul de muncă;
  • solicitantul sau, după caz, soția/soțul nu beneficiază de compensația lunară pentru chirie;
  • solicitantul sau, după caz, soția/soțul nu beneficiază de compensația lunară pentru chirie în vederea achitării ratei lunare sau a unei fracțiuni din rata lunară aferentă unui credit ipotecar/imobiliar;
  • unitatea în care este încadrat solicitantul nu are posibilitatea să îi asigure o locuință în localitatea în care își are locul de muncă;
  • solicitantul sau, după caz, soția/soțul nu are atribuită, prin contract de închiriere cu plata subvenționată a chiriei, o locuință din fondul locativ de stat în localitatea în care își are locul de muncă;

Un element de noutate este reprezentat de introducerea posibilității de acordare a sumelor forfetare personalului MAI a căror adresă de domiciliu sau reședință se află la o distanță mai mare de 70 de km față de locul de muncă, astfel:

  • pentru deplasarea săptămânală de la domiciliu sau reședință la locul de muncă și de la locul de muncă sau reședință, pe o distanță cuprinsă între 71 și 300 km,
  • pentru deplasarea bilunară de la domiciliu sau reședință la locul de muncă și invers, pe o distanță mai mare de 301 km. cererea prev la alin. 1 se va completa cu următoarele elemente:

În vederea acordării sumelor forfetare în aceste două situații, personalul solicitant va menționa în cerere următoarele elemente:

  • motivul deplasării de la domiciliu sau reședință la locul de muncă și invers;
  • dacă soția/soțul beneficiază de prevederile are. 9 alin. 1 lit. i) sau j) din HG nr. 1198/2022, în situația în care aceasta/acesta este angajată/angajat al unei structuri din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională.

De asemenea, în situația în care personalul MAI este nevoit să se deplaseze în alte localități decât cea de domiciliu sau reședință, la spitale, sanatorii, centre de refacere a capacității de efort sau similare, în vederea internării, recuperării sau stabilirii situației medico-militare, decontarea cheltuielilor de transport se face pe baza raportului celui în cauză, aprobat de șeful unității, la care se anexează biletul de trimitere sau de internare, documentele justificative privind cheltuielile de transport. În cazuri de urgențe medico-chirurgicale, decontarea eventualelor cheltuieli de transport se realizează în baza documentelor justificative eliberate de unitatea medicală la care a avut loc deplasarea.

Referitor la decontarea transportului pentru efectuarea concediului de odihnă, precizăm că, în conformitate cu prevederile proiectului de act normativ, personalul MAI care a beneficiat de acest drept anterior intrării în vigoare a HG nr. 1198/2022 are dreptul, în condițiile prevăzute în ordinul de ministru, la diferența dintre cuantumul sumei forfetare ce reprezintă un procent de 25% din salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată (637,5 lei) și sumele decontate anterior. Cei care au beneficiat de plata anterior in cursul anului 2022 si au cel putin o zi de concediu după data de 11.10.2022, beneficiază de diferența de plata. De asemenea, nu se mai impune ordinul de serviciu.

De asemenea, având în vedere gafa pe care au făcut-o cu personalul care efectuează zilnic naveta de la o distanță mai mare de 70 km si cărora nu li se mai poate deconta contravaloarea cheltuielilor de transport, un proiect de modificare a Hotărârii de Guvern este deja trimis spre modificare astfel încât în cel mai scurt timp să poată beneficia si aceștia. In tot acest timp, cei care efectuează naveta da la o distanta mai mare de 70 km pot depune raport pentru decont săptămânal pentru a nu suporta integral costul transportului care ajunge la peste 1500 lei lunar. Sindicatul EUROPOL va deschide acțiuni in instanță pentru recuperarea sumelor pierdute pana se va modifica Hotărârea de Guvern 1198/2022, mai precizeaza sursa citata. (Paul D.).

 

CITESTE AICI ORDINUL CU NORMELE METODOLOGICE PENTRU TRANSPORT

VEZI AICI MODEL RAPORT ALOCARE DECONT TRANSPORT

V

Citeste in continuare

Anchete

“Judecatorul 69”

Publicat

pe

De

DISTRIBUIE Articolul....
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

oarta celebrului judecator Mihai Radu Roman (deja sanctionat disciplinar cu retrogradarea de la Tribunalul Ilfov la Judecatoria Buftea), zis si “judecatorul 69”, va fi decisa de urmatorul Consiliu Superior al Magistraturii, cel care isi va incepe activitatea in ianuarie 2023, dezvaluie Lumea Justitiei. Asa cum am dezvaluit deja, Roman a fost trimis in judecata disciplinara in alte doua dosare disciplinare, fiind acuzat de “atitudinile nedemne in timpul exercitarii atributiilor de serviciu fata de colegi, celalalt personal al instantei sau al parchetului in care functioneaza, inspectori judiciari, avocati, experti, martori, justitiabili ori reprezentantii altor institutii” si “neredactarea hotararilor judecatoresti, din motive imputabile, in termenele prevazute de lege”Mihai Radu Roman a avut termen la Sectia pentru judecatori a CSM in materie disciplinara miercuri, 7 decembrie 2022, insa a primit amanare. Si inca una generoasa, pana la 1 februarie 2023. (Irinel I.).

Citeste in continuare

TOP KINETO MEDICAL Ploiesti

Partener special – probleme juridice

Știri calde

Exclusiv7 ore ago

Administratia Andrei Volosevici distruge documentele cu privire la mafia imobiliara

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinIn urma articolului nostru de ieri („De ce se implica IGPR in protejarea Mafiei imobiliare din Ploiesti/IGPR a luat...

Exclusiv14 ore ago

„Bomba ecologica de la Pleasa” si „serviciile secrete”

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinPovestea din spatele afacerii „Bomba ecologica de la Pleasa” este demna de un film cu mafioti turnat la Holywood....

Exclusiv14 ore ago

Iesitul la pensie anticipata partiala, pentru cei cu afectiuni, beneficiari de certificat apt limitat si avand totodata conditia de vechime indeplinita, este, sa fim cinstiti, o oportunitate ( legala)

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedin De care profita atat cei mici cat si cei cu functii mari de conducere, din zona centrala. Prost...

Exclusiv2 zile ago

De ce se implica IGPR in protejarea Mafiei imobiliare din Ploiesti/IGPR a luat locul procurorului “Portocala” pentru apararea mafiei si fabricarea de dosare penale?

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinAfacerea cu iz penal a unor afaceriști, notari publici și funcționari din Primăria Ploiești este protejata de IGPR. Mai...

Exclusiv2 zile ago

Albu Simona, nasa edilului si city manager al municipiului Ploiesti, în vizorul Agenției Naționale de Integritate (I)

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinPloieștiul este raiul familiilor bine instalate în administrația publică. Soți, unchi, nepoate, veri, nasi, fini si fine, dacă studiezi...

Exclusiv3 zile ago

Actualizarea cuantumului soldei de grad/salariului gradului profesional deținut de personalul militar, respectiv polițiștii și polițiștii de penitenciare

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinCu ocazia acțiunilor de protest pe care le-am organizat am solicitat aplicarea în integralitate a prevederilor Legii salarizării, precum...

Exclusiv3 zile ago

Norma de hrana s-a actualizat, dar ramane nepusa in plata

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinSindicatul Democratic al Polițiștilor SIDEPOL rămâne în mod constant preocupat de punerea efectiv în plată a prevederilor ordinului ministrului...

Exclusiv4 zile ago

Adevaratele probleme pentru fostul procuror Negulescu Mircea si pentru Parchetul de pe langa Judecatoria Ploiesti/ Falsuri constatate de catre instanta dar si de Institutul National de Expertize Criminalistice, in Raportul de Expertiza Criminalistica nr 45/14.02.2022

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinParchetul de pe langa Judecatoria Ploiesti nu a raspuns niciodata cum s-a putut ca documente si bunuri confiscate intr-un...

Exclusiv5 zile ago

Dezastrul ecologic de la Constanta versus “Bomba ecologica de la Pleasa”/Garda de Mediu Constanta versus Garda de Mediu Prahova (1-0)

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinPrimăria Constanţa a fost amendată cu 100.000 de lei de Garda de Mediu pentru nereguli grave în ceea ce...

Exclusiv1 săptămână ago

Un nou dosar penal privind traficul de influenta, coruptia si santajul zguduie din temelii “administrația la firul ierbii” a edilului Andrei Volosevici

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinNatura şi succesul acţiunilor ilicite ale reţelei de crimă organizată este condiţionat de aptitudinile şi performanţele individuale ale celor...

Exclusiv1 săptămână ago

Ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode, reactioneaza prin I.G.P.R si sesizeaza organele de cercetare penala cu privire la „Bomba ecologica de la Pleasa” si atentatul la siguranta nationala

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinPovestea din spatele afacerii „Bomba ecologica de la Pleasa” este demna de un film cu mafioti turnat la Holywood....

Exclusiv2 săptămâni ago

Prim-ministrul României reactioneaza prin Corpul de control al prim-ministrului si sesizeaza MINISTERUL MEDIULUI, APELOR ŞI PĂDURILOR cu privire la „Bomba ecologica de la Pleasa” si atentatul la siguranta nationala

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinPovestea din spatele afacerii „Bomba ecologica de la Pleasa” este demna de un film cu mafioti turnat la Holywood....

Exclusiv2 săptămâni ago

Acolo e Tara lui Papura Voda si ordinele ministrului sunt facultative

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedin OMAI S/108/2011 prevede ca functiile de executie efectueaza serviciul de permanenta, in unitate. Ordinul este obligatoriu si executoriu,...

Exclusiv2 săptămâni ago

Se aude zăngănit de cătușe la “Bomba ecologica de la Pleasa”/IPJ Prahova confirma dezvaluirile noastre

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinOrganele de cercetare penala din cadrul IPJ Prahova au confirmat dezvaluirile ziarului Incisiv de Prahova cu privire la “Bomba...

Exclusiv2 săptămâni ago

Termenul echipă/structură operativă nu este prevăzut în cadrul dispozițional în vigoare

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedin În cursul lunii octombrie 2022, Sindicatul Polițiștilor din România Diamantul, a solicitat IGPR, să comunice aspecte legate de...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv

error: Articolele nu se pot copia!