Actualitate
Misterioasa călătorie a lui Josep Borrell la Moscova
Dintre toți cei desemnați, după intrarea în vigoare a Tratatului de la Lisabona, în funcția de „ministru de externe al UE” (Înalt reprezentant / Vicepreședinte), Josep Borrell este, cu certitudine, cel mai calificat. Calificat prin competență, experiență, viziune și caracter
La origine tehnocrat – este inginer specializat în tehnica aeronautică și calculatoare, cu un masterat la Stanford University și la Institutul Français du Pétrole, și un doctorat în economie – și-a început carierea în serviciul public ca membru al guvernului regional din Madrid (adică în administrația locală), pentru a fi apoi, în mai multe rânduri, după ce a îndeplinit funcția delicată de Secretar al Trezoreriei Spaniei, șef al unui mega-minister al Infrastructurii, Transportului și Mediului, și a-și încheia cariera în executivul spaniol ca ministru de externe, pentru afaceri europene și ajutor internațional. Între timp a fost un membru marcant al Convenției pentru viitorul Europei (acolo ne-am cunoscut și ne-am împrietenit, lucrând împreună la redactarea Tratatului constituțional al UE), Președinte al Parlamentului European și președinte al Institutului European de la Florența (de unde a fost obligat să demisioneze sub presiunea ocultei conservatoare care i-a înscenat un scandal legat de calitatea de membru, altminteri absolut legală, în consiliul de supraveghere al unei firme private).
Cunoscând preferința statelor membre pentru a încredința mandatul politicii externe, de securitate și apărare unor persoane fără anvergură și, pe cât se poate, obediente, numirea lui Borrell, la vârsta de 72 de ani, m-a surprins, evident, în mod plăcut. În lumea cenușie de azi a Bruxellesului, el este o pată de culoare vie, și printre piticii instituțiilor europene care își exprimă cu emfază gândirea de lemn în limbaj confecționat din același material, el este un gigant.
Un asemenea om nu se putea duce la Moscova, în plină criză Navalnîi, fără a se fi pus de acord cu conducerea Comisiei europene, dacă nu și cu unele capitale europene, și fără a avea spatele acoperit. Borrell nu este nici naiv și nici nu are psihic de sinucigaș. Unii zic că deplasarea a fost anticipată de o discuție telefonică între Angela Merkel și Vladimir Putin, în cursul căreia s-a convenit cadrul partidei, tipul echipamentului competitorilor și categoriile de lovituri permise și interzise.
LA CATEGORIA GREA A DIPLOMAȚIEI NU EXISTĂ MECIURI IMPROVIZATE
Astfel de călătorii nu se fac fără o agendă convenită în avans. Nu te duci la hotel și aștepți să vezi cine te primește. Iar când interlocutorul tău legitim este Serghei Lavrov, nu te poți aștepta decât la un exercițiu de mare virtuozitate.
L-am cunoscut pe domnul Lavrov în calitate de ambasador al Rusiei la ONU și de ministru, având ocazia unor dialoguri de mare profunzime și subtilitate. La ora actuală, acesta are, și nu fără temei, reputația unuia dintre cei mai valoroși miniștri de externe din lume, produs al uneia dintre cele mai impresionante școli diplomatice din istorie – cea rusească. Solid cunoscător al dreptului internațional, posesor al unei logici de fier, îndelung exersate în probabil mii de ore de negociere, capabil să îmbine farmecul cu duritatea și să treacă de la umorul cel mai seducător la critica cea mai necruțătoare, Serghei Lavrov este un partener de dialog la care nu poți merge nepregătit și fără emoții. Cunoscând aceasta, Josef Borrell știa la ce să se aștepte și cu siguranță s-a antrenat îndelung în așteptarea duelului. Numai cine nu îl cunoaște poate crede altfel.
Conferința de presă comună de după întâlnirea celor doi este uzuală și cu certitudine făcea parte din program. Aceasta este evitată doar atunci când una dintre părți sau amândouă apreciază că tensiunile și divergențele sunt prea mari, iar scoaterea lor în public este de natură a face mai mult rău decât bine. Atunci fie totul se rezumă la declarații de presă, fie se organizează conferințe de presă separate, în care fiecare își expune punctele de vedere fără a se ambarasa reciproc.
De regulă, oaspetele se dă în vânt pentru ca întâlnirea cu presa să aibă loc cu participarea gazdei. Acesta este semnul seriozității și durabilității raporturilor bilaterale. De cele mai multe ori, temele conferinței de presă se convin în avans, iar întrebările „spontane” ale „jurnaliștilor frumoși și liberi” sunt cu grijă pregătite și știute dinainte. Acesta este, de fapt, un spectacol, iar nu un concurs.
Când știi toate acestea, așa cum o știe foarte bine Traian Băsescu-Petrov, nu îl poți acuza pe Borrell că s-a dus la conferința de presă cu Lavrov nepregătit și fără a fi anticipat temele sensibile, decât dacă, convins că acuzatul nu își poate arăta atuurile, fie te lași dus de instinctele rele ale mardeiașilor de maidan, care se distrează dând cu piciorul în câinii adormiți, fie ai misiune de la vreun stăpân dispus să îți dea bacșiș (eventual pe terenul alunecos al „statului de drept” românesc) pentru asemenea servicii ignobile.
Manualele de diplomație mai precizează că întâlniri la un nivel atât de înalt, cu teme dificile de pus în discuție, nu pornesc niciodată de la foaia de hârtie albă sau de la lista brută a acuzelor reciproce. De la ele se așteaptă mult și, de aceea, în final trebuie să se livreze ceva, măcar de ochii lumii. Nici această întâlnire nu putea face excepție de la regulă.
Și putem fi siguri că nu a făcut dacă ne uităm la adunătura de politruci macroniști care, în Parlamentul european, sub bagheta lui Dacian Cioloș, cântă aria calomniei, cerând demisia șefului diplomației UE. Problema este, din câte se vede, că pregătirea s-a realizat fără aprobarea patronului acestora.
DRUMUL LUI BORRELL LA CANOSSA DREPTULUI INTERNAȚIONAL
Așa stând lucrurile ne putem imagina că Josep Borrell s-a dus la întâlnirea cu Serghei Lavrov de la Moscova, precum altădată împăratul Sfântului Imperiu Roman, Henric al IV-lea, a mers la Canossa, ca să îl vadă pe Papa Grigore al VII-lea. Atunci, în 1077, Împăratul a dorit să obțină, prin penitență, ridicarea excomunicării pronunțate de Papă.
Ce au urmărit acum UE, Ursula van der Leyen, Angela Merkel, Josep Borrell & Co. de la „Suveranul pontif” al celei de a treia Rome? Evident, asta nu s-a spus și nu se putea spune public, dar trebuie să fi fost ceva cu adevărat foarte important. Atât de important încât să merite umilirea formală, mai mult ca sigur comunicată în avans, constând în expulzarea a trei diplomați din țări membre ale UE (suedez, german și polonez) care participaseră la manifestațiile de susținere ale dizidentului Alexei Navalnîi; expulzare anunțată exact în timp ce conferința de presă a demnitarului UE și a celui rus era în desfășurare.
Pentru cine știe să descifreze asemenea mesaje, este limpede că partea rusă a răspuns misterioaselor solicitări cu care venise „ministrul de externe al UE”, în sensul în care acceptul său este dat sub condiția ca de acum încolo normele dreptului internațional, și în mod special Convenția de la Viena privind relațiile diplomatice dintre state, să fie riguros respectate. Dacă UE dorește cooperarea Rusiei în chestiunile sensibile prezentate de trimisul său, ea trebuie să înțeleagă că susținerea în orice mod a opoziției ruse și implicarea UE sau a statelor sale membre în luptele politice interne din această țară, de partea unei tabere sau a alteia, nu vor mai fi tolerate și este obligatoriu să înceteze.
Pentru consumul public, Josep Borrell a respins acuzațiile și a cerut anularea deciziei. El este acum criticat de talibanii europeni că a făcut-o doar din vârful buzelor. Ceea ce este adevărat, dar explicația protestului său lipsit de vlagă este tocmai aceea că protestul era, de fapt, un substitut al acceptării.
Iar această acceptare, desigur impusă de nevoi interne stringente ale UE, nu este altceva decât promisiunea de a se reveni la regula potrivit căreia puterea dreptului trebuie să treacă înaintea dreptului puterii, precum și la respectarea principiului egalității suverane. Căci oricât de simpatic ne-ar fi Alexei Navalnîi și opoziția rusă, a demonstra alături de aceștia și în sprijinul lor (ca să nu mai vorbim de alte mijloace de susținere identificare, cu siguranță, de serviciile specializate) împotriva guvernului pe lângă care ești acreditat și care ți-a recunoscut drepturi și imunități diplomatice, moralmente poate fi just, dar juridicește este o încălcare a Convenției de la Viena și îl îndreptățește pe guvernul respectiv să te declare persona non grata în doi timpi și trei mișcări. (Mărturisesc că și eu am fost prezent la anumite demonstrații antiguvernamentale sau antiprezidențiale din anumite țări, dar am făcut-o nu ca diplomat în post, ci ca șef sau membru al unor misiuni de stabilire a situației de fapt, cu notificarea prealabilă a autorităților și fără să iau poziție de o parte sau de alta; opinia mea și a echipei mele, în apărarea valorilor pe care le promovam, iar nu a unei forțe politice locale, o exprimam doar în negocierile oficiale sau în comunicate neutre. Oricum, era dreptul guvernelor implicate să accepte activitatea noastră în spațiul lor de jurisdicție sau nu.)
QUI PRO QUO SAU CE A DAT ȘI CE A LUAT JOSEP BORRELL
Întrebarea este ce au cerut și eventual primit la acest preț pipărat, UE, Josep Borrell și cei care l-au trimis la Moscova? Nu putem decât presupune; iar asta se poate realiza nu dând frâu liber imaginației, ci căutând în discursul demnitarului european, la rândul său încriptat, de la mult hulita conferință de presă comună.
În primul rând, să remarcăm că Borrell a vorbit despre cooperarea dintre Rusia și UE pe frontul luptei cu Pandemia Covid 19. În ciuda declarațiilor triumfaliste, pe acest front UE este într-o totală degringoladă. Vaccinurile pe care contează (de fapt, instrumente de inginerie genetică) nu sunt nici suficiente cantitativ nici sigure sub aspectul protecției oferite populației. Apoi, efectele economice ale crizei nu au cum fi tratate doar cu promisiunile liderilor UE, care nu au reușit să spună de unde vor fi luați banii oferiți cu atâta generozitate și cum se va relua creșterea economică pe piața UE, relativ mică, având resurse naturale puține și cu solvabilitate redusă.
Or, UE nu poate supraviețui înfrângerii în războiul cu SARS-Cov-2. Josep Borrell o știe mai bine decât oricine altcineva. O știe și Angela Merkel. O știu și alții; nu mulți, dar cei care trebuie să o știe o știu.
SUA nu are mijloace să ajute. China este departe (deși următoarea vizită anunțată de Borrell este chiar la Beijing). În aceste condiții, spre a-l parafraza pe regele Franței, un alt Henric al IV-lea, sprijinul Moscovei merită umilința unei palme diplomatice. Chiar dacă Președintele Macron, evident nemulțumit de aceasta, fiind probabil lăsat în afara aranjamentului, i-a dat drumul din lesă lui Dacian Cioloș ca să-i muște pe autorii amintitei strategii de salvare.
În al doilea rând, este sugestivă declarația prin care Josep Borrell s-a delimitat de SUA referitor la politica sancțiunilor impuse Cubei. Aici, în realitate, nu este vorba numai de Cuba, a cărei menținere sub regimul sancțiunilor este contraproductivă pentru pacea regională și globală, ci despre formularea unei poziții de principiu cu privire la sistemul sancțiunilor internaționale ori cel puțin despre afirmarea disponibilității de a repune în discuție la nivel principial acest sistem. Căci ceea ce nu este potrivit pentru Cuba, nu are cum fi potrivit pentru alții; pentru identitate de rațiune, identitate de soluție.
În același timp, de la Moscova, șeful diplomației UE trimite un mesaj, probabil cerut sau așteptat de gazdă, la Washington, prin care precizează că oferta Președintelui Biden privind reluarea raporturilor cu aliații europeni în formula de dinaintea administrației Trump, nu este acceptată la Bruxelles ori, cel puțin, nu este înțeleasă ca o obligație de aliniere automată la exigențele americane, atât în ceea ce privește Cuba, dar și în ceea ce privește … Rusia (sau China).
Cu SUA lucrurile sunt clare. America nu are un alt rival real și competitiv în afara Chinei. Pentru a se lupta cu aceasta are nevoie de sprijinul Rusiei, mai mult decât de cel al UE.
Rusia este necesară SUA și pentru a se asigura că în spatele ei nu se formează un bloc euro-asiatic, apt a angaja forțele americane într-o bătălie pe două fronturi. De aceea, o antantă ruso-americană care să prindă în clește Europa germană și să sufle în ceafa Chinei, devine foarte posibilă.
Iată un motiv cu adevărat extraordinar care justifică fuga lui Josep Borrell la Moscova. O nouă ordine mondială se profilează cu mare viteză. Un om cu viziunea lui Borell înțelege că dacă UE nu fură startul în cursa pentru această ordine, riscă să o termine pe ultimul loc. Momentul marilor acorduri strategice este acum și obținerea acestora este cu mult mai importantă pentru toată lumea decât soarta opoziției ruse și a Crimeii, sau apărarea hotarelor Ucrainei trasate de Stalin și Hrușciov cu trei sferturi de secol în urmă.
Este cinic? Cine a spus că politica nu este cinică?
Actualitate
Ploiești, în fierbere electorală: AUR cere viceprimarul, Mișcarea Noi, Ploieștenii contraatacă, amintind de „tinicheaua” trecutului
Scena politică ploieșteană este din nou animată de o dispută acerbă privind funcția de viceprimar, unde Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) își revendică „dreptul” la poziție. Replici tăioase vin din partea Mișcării Noi, Ploieștenii, care denunță pretențiile AUR ca fiind „incorecte și profund lipsite de respect față de votul ploieștenilor”, amintind, totodată, de un mandat anterior controversat al unui viceprimar susținut de AUR.
Controversa „dreptului” la viceprimar: AUR contestă votul ploieștenilor
Într-o recentă conferință de presă, reprezentanții AUR au afirmat public că Mișcarea Noi, Ploieștenii „nu ar avea dreptul să pretindă funcția de viceprimar”, mergând chiar mai departe prin a sugera că „nici scorul primarului Mihai Polițeanu nu ar permite acest lucru”. Aceste declarații au stârnit reacții imediate, fiind percepute drept o tentativă de a submina legitimitatea democratică a contracandidaților.
Realitatea urnelor: Mișcarea Noi, Ploieștenii revendică superioritatea electorală
Mișcarea Noi, Ploieștenii nu a întârziat să contraatace, subliniind că afirmațiile AUR ignoră rezultatele concrete ale scrutinului din 2024. Conform reprezentanților Mișcării, „realitatea votului din 2024 este următoarea: Mișcarea Noi, Ploieștenii a obținut mai multe voturi decât AUR.” Aceștia pun în contrast performanța lor, ca un proiect local apărut cu doar patru luni înainte de alegeri, lipsit de finanțare guvernamentală și de resursele partidelor mari, cu scorul AUR, „în ciuda tuturor acestor diferențe de forță”. Referința la „domnul Axinia” care „știe acest lucru, dar alege să îl ignore” sugerează o cunoaștere internă a cifrelor reale.
Eșecul trecut: Viceprimarul AUR care „a compromis total instituția”
Un argument forte adus de Mișcarea Noi, Ploieștenii vizează istoricul recent al AUR în administrația locală. Aceștia acuză partidul că, „în urmă cu câteva luni, a împins în funcție un viceprimar care a compromis total instituția.” Mandatul respectiv este descris printr-o serie de acuzații grave: „comportament ilegal și abuziv, scandaluri publice, zero soluții, un lung șir de acțiuni împotriva intereselor ploieștenilor și blocaje pentru proiectele benefice pentru oraș.” În lumina acestui „episod rușinos,” pretenția actuală a AUR de a „mai băga o încă o fisă” este calificată drept o sfidare a bunului-simț.
O soluție responsabilă: Mihai Tonsciuc, propunerea Mișcării
În contrast cu acuzațiile aduse, Mișcarea Noi, Ploieștenii vine cu o propunere concretă și considerată „responsabilă” pentru funcția de viceprimar: consilierul local Mihai Tonsciuc. Acesta este prezentat ca „unul dintre cei mai activi, competenți și pregătiți membri ai Consiliului Local,” fiind totodată „cel mai tânăr și pasionat.” Potrivit Mișcării, Tonsciuc deține „experiență, rezultate și capacitatea de a aduce stabilitate și profesionalism într-o funcție esențială pentru administrarea orașului.”
Apelul final al Mișcării Noi, Ploieștenii subliniază nevoia de „oameni serioși, nu de jocuri politice,” și de „reprezentare reală, nu de ‘înțelegeri’ pentru funcții.” Aceștia reiterează angajamentul de a „continua să lupte pentru profesionalism în administrație” și pentru un „nou Ploiești, unul modern și funcțional.”
Actualitate
Acord istoric la Boeing: Greva din St. Louis se incheie, producția reîncepe pe 17 noiembrie
Actualitate
Franța declara război stelelor: Macron anunță o investiție de miliarde pentru militarizarea spațiului
Președintele francez Emmanuel Macron a dezvăluit o creștere masivă a investițiilor militare în spațiu, cu un plus de 4,2 miliarde de euro (aproximativ 4,9 miliarde de dolari) alocat pentru perioada 2026-2030. Anunțul, făcut în timpul unei ceremonii la Toulouse ce a marcat atingerea capacității operaționale a Comandamentului Spațial francez, subliniază o schimbare dramatică de paradigmă: spațiul nu mai este un sanctuar, ci un nou câmp de luptă esențial pentru securitatea națională și europeană.
Spațiul, noul front: De ce Franța investește masiv
„Trebuie să luptăm pentru a păstra acest bun prețios; într-adevăr, spațiul nu mai este un sanctuar, a devenit un câmp de luptă”, a declarat Macron (sursa: Președinția Franceză). Afirmația sa tranșantă continuă: „Războiul de astăzi se desfășoară deja în spațiu, iar războiul de mâine va începe în spațiu. Să fim pregătiți. Aceasta va fi o condiție pentru succesul operațiunilor militare pe uscat, în aer și pe mare.”
Această viziune strategică poziționează spațiul ca o dimensiune critică a securității, justificând investițiile substanțiale necesare pentru a proteja interesele Franței și ale Europei în fața amenințărilor emergente.
„Războiul stelelor” francez: Tehnologii de vârf pentru securitate spațială
Noile fonduri vor susține, printre altele, lansarea în 2027 a sateliților anti-spațiu, un proiect planificat de mult timp de Ministerul Apărării. Macron a detaliat planurile: „Pe lângă ceea ce era deja planificat pentru apărarea activă, vom desfășura primii noștri sateliți de patrulare… începând cu 2027, pentru a monitoriza, inspecta și, dacă este necesar, a contracara amenințările pe orbită. Aceștia vor fi completați de primele noastre capacități de acțiune bazate pe lasere și bruiaj.”
Începând cu 2024, armata franceză dezvoltă deja doi microsateliți manevrabili, în cadrul programului TOUTATIS (Testarea în Orbită a Tehnicilor de Acțiune împotriva Tentativelor de Interferență Spațială), capabili să identifice și să intervină împotriva sateliților ostili pe orbita joasă a Pământului. Aceste eforturi sunt complementare proiectului YODA (Ochi pe Orbită pentru un Demonstrator Agil), un nanosatelit experimental de „patrulare” în orbita geosinchronă, inițiat în 2019, și proiectului FLAMHE, axat pe dezvoltarea de lasere la bord pentru a orbi sateliții amenințători. Toate aceste inițiative se încadrează sub umbrela programului ARES (Acțiune și Reziliență Spațială) al Ministerului Apărării.
Alianțe strategice: Cu Germania pe axa apărării spațiale
Investițiile vor sprijini și „accelerarea dezvoltării capacităților noastre de avertizare timpurie, în cooperare cu Germania”, a precizat președintele francez. În octombrie, cele două țări au anunțat inițiativa JEWEL (Joint Early Warning for European Lookout), dedicată dezvoltării, detectării și urmăririi rachetelor, concepută pentru a contribui la efortul NATO de Apărare Aeriană și Antirachetă Integrată. La rândul său, Germania a promis în septembrie să investească 41 de miliarde de dolari în sisteme spațiale militare în următorii cinci ani.
Pe lângă capabilitățile orbitale, Macron a menționat și susținerea radarului de supraveghere spațială terestru AURORE al armatei franceze. Firma franceză de apărare Thales (care urmează să creeze o entitate comună axată pe spațiu cu Airbus și Leonardo) a anunțat pe 25 octombrie un contract cu Agenția Franceză de Achiziții pentru Apărare pentru a dezvolta un nou radar UHF destinat monitorizării orbitei joase a Pământului. AURORE este preconizat a fi „cel mai mare radar de supraveghere desfășurat în Europa” (sursa: Thales).
Viziunea Macron: Cei cinci stâlpi ai strategiei spațiale franceze
Noile fonduri reprezintă un pilon fundamental al noii strategii spațiale naționale a Franței, care definește „Capabilități Strategice și de Apărare” ca al treilea dintre cele cinci axe cheie, a explicat Macron. Celelalte patru sunt:
- Accesul la spațiu: „A avea acces autonom la spațiu este o responsabilitate colectivă pentru Franța și pentru Europa. A depinde de o mare putere terță sau de orice fel de magnat spațial este exclus,” a declarat Macron, într-o aluzie voalată la preocupările privind fiabilitatea Statelor Unite ca partener de securitate. „Acest lucru înseamnă că trebuie să garantăm menținerea și dezvoltarea bazei noastre de lansare, Centrul Spațial Guyanez, și controlul lansatoarelor noastre, cu Ariane astăzi și lansatoarele noastre viitoare mâine, care sunt principalele pârghii pentru accesul nostru independent.”
- Industrie și competențe: „Sectorul spațial francez poate fi credibil și chiar suveran doar cu o industrie competitivă. Modelul industrial și comercial trebuie regândit din temelii,” a susținut Macron. „Lupta pentru competențe este, de asemenea, o bătălie decisivă.”
- Știință și explorare: „Schimbările climatice reprezintă un cadru pentru multe programe întreprinse de CNES [agenția spațială franceză] în colaborare cu alții, mai ales într-o perioadă în care unii se retrag pentru a înțelege originea universului și multe alte elemente cheie,” a punctat președintele. „Prin urmare, continuarea apărării științei și explorării în spațiu este, de asemenea, un element de suveranitate și independență.”
- Cooperare: Deși a citat o gamă largă de țări partenere pentru programele spațiale franceze, Macron a accentuat necesitatea ca Europa să creeze o prezență regională puternică și unificată în spațiu. „Programul nostru spațial european este fragil. Este atacat de cei care ar dori să-l fragmenteze pentru a ne împiedica să fim mai puternici împreună,” a afirmat el. Aceasta include sprijinirea dezvoltării de „campioni europeni pentru a fi competitivi pe piața globală” și aplicarea unei politici de „preferință europeană” în atribuirea contractelor guvernamentale legate de spațiu, argumentând că ar fi „naiv” să credem că China și America nu fac același lucru. „Această preferință europeană nu este un cuvânt murdar și nu este protecționism,” a concluzionat Macron.
Aceste măsuri strategice și investițiile masive subliniază determinarea Franței de a-și asigura autonomia și de a-și consolida poziția ca putere spațială majoră, într-un mediu geostrategic din ce în ce mai competitiv și militarizat.
-
Exclusivacum 3 zile„Ne ducem în cap!” Alerta ANP: Sistemul Penitenciar, la un pas de colaps din lipsă de personal
-
Exclusivacum 4 zileMAE: Academia de diplomație sau bârlogul faraonilor fiscali? Oana Țoiu „reformează” cu concursuri viciate și platforme piratate – Detalii exclusiv Incisiv de Prahova!
-
Exclusivacum 2 zileCirc la Penitenciare! Reorganizarea „minune” a lui Burcu, un dezastru de râsul lumii!
-
Exclusivacum 4 zileSAS, de la „echipă de intervenție rapidă” la „brigada psihologilor cu bâtă”: Când statul de drept e suspendat, iar abuzul e Lege!
-
Exclusivacum 3 zileCirc la SAS! Când „Acțiunile Speciale” devin „acțiuni penale” orchestrate de psihologi-călăi și șefi cu „inel magic” – Totul la vedere, în fața Justiției!
-
Exclusivacum 4 zileRăzboiul secrete-transparență: Ordinul MAI S/108/2011, sub asalt juridic
-
Exclusivacum 5 zileTransparența pe „sârmă”: Balerini la MAI și biliardul stricat – Sindicatul „Diamantul” intreabă, Ministerul răspunde evaziv
-
Exclusivacum 2 zileScandal fără precedent în Poliția Română: Birouri sigilate și injurații de la vârf



