Actualitate
Remember 21 ianuarie 1991 – Presa acum 30 de ani
RĂZBOIUL DIN GOLF
A SLĂBIT CADENŢA!
— De la blitz-krieg la război de uzură?—
RĂSPUNSURILE IRAKIENE „ÎN FORȚĂ” SE LASĂ AŞTEPTATE
ISRAELUL SE ABŢINE (încă) DE LA REPLICĂ
DEŞI SPECTACULOS, ASALTUL INIŢIAL NU PARE SĂ FI ANIHILAT CAPACITATEA DE REACŢIE A IRAKULUI
ARMA SECRETĂ A LUI SADDAM: TERORISMUL?
ZIARIŞTII STRĂINI EVACUAŢI DIN IRAK Şl ALGERIA
INTRAREA (probabilă) A ISRAELULUI IN CONFLICT VA „RUPE” FRONTUL ARAB ANTl-SADDAM ?
– Ultimele ştiri şi comentarii de pe frontul din Golf in pagina a patra a ziarului nostru –
Ziarul Libertatea din 21 ianuarie 1991 pag. 1-a ▼ Click pe imagine pentru mărire
DE SÎMBĂTĂ PÎNA LUNI
• GUVERNUL IA HOTARÎRI DURE. Profitind de războiul din Golf, sau – cine ştie – chiar ca o consecinţă a acestuia, guvernul a luat măsuri în plus pentru limitarea consumului de hidrocarburi. Se pare, dacă am înţeles bine, că se pune o „frînă“ turismului automobilistic individual peste hotare, in favoarea celui colectiv şi organizat. Cel mai mult va avea de suferit de pe urma acestei măsuri, bişniţa naţională • CONCLUZIE. Mai repede decît ne aşteptam (după numai 6 zile) comisia de anchetă a ajuns la o concluzie în legătură cu accidentul Boeingulul 707 ex-prezidential, din preajma turneului asiatic. La originea sa stă o banală eroare de pilotaj din partea comandantului aeronavei. N-a fost nici prăbuşire, nici sabotaj şi nici Doamne fereşte, o intenţie de a sparge greva TAROM-ului (care, de altfel, s-a spart singură), ci o aterizare pe o roată, cu lovirea aripii stingi si a motoarelor de pe ea de pistă. Se pare că avionul nu va mai fi bun decît ca exponat de muzeu • LUPTE INTENSIVE IN SÎNUL ALIATEI CIVICE? Deşi la finele Conferinţei Naţionale a Alianţei Civice, în funcţia de preşedinte a fost ales Marian Munteanu, la televiziune a apărut în această calitate domnul Mihai Sora! Să fie vorba de declanşarea unor lupte pentru putere în sînul Alianţei, soldate cu victoria, pentru moment a „aripii bătrîne“? Sîntem realmente îngrijoraţi pentru că ştim ce rezultate strălucite a obtinut domnul Sora în răstimpul cit a stat la cârma învătămîntului şi credem că ar fi realmente pacat să imprime un asemenea curs evoluţiei Alianţei. Domnia sa a dat citire unul sever rechizitoriu la adresa Televiziunii şi modului cum aceasta a reflectat acţiunile Alianţei, socotind, în concluzie, că TV rămine datoare Alianţei cu un „drept la antenă“ periodic. Ne întrebăm însă în ce formulă, acest drept fiind acordat pînă acum doar formaţiunilor politice. Or Alianţa se consideră apolitică prin excelentă • MINISTERUL DE INTERNE DA ORDINE. Are, de altfel, acest drept prin lege. Ultimul său ordin a fost determinat de implicaţiile posibile ale războiului din Golf şi nu face altceva decît să readucă în actualitate un act normativ datînd din 1909, despre a cărui „popularitate” nu trebuie să vă mai convingem. Este vorba despre reactualizarea prevederilor legii 25, al cărei articol 16 spune că cei care găzduiesc în locuinţele lor străinii trebuie să anunţe organul M.I. în cel mult 24 de ore despre acest lucru. S-a ordonat unităţilor şi formaţiunilor de politie să treacă la verificarea modului în care se respectă această lege care, deşi n-a fost abrogată, a fost din plin ignorată în ultima vreme. Spectrul terorismului şi implicaţiile unei extrem de intense circulaţii mai mult sau mai puţin turistice prin ţara noastră a unor cetăţeni par să justifice măsura adoptată • ALIAŢII NE RAMÎN DIN NOU DATORI. Ultima şedinţă a Consiliului Suprem al Apărării a repus pe tapet problema asistentei internaţionale datorate României care, deşi avea interese majore în păstrarea bunelor relaţii cu Irakul (o datorie de 1,7 miliarde dolari, ce se plătea în petrol) a subscris rezoluţiilor Naţiunilor Unite. Odată „hopul” unităţii trecut, aliaţii şi-au cam uitat promisiunile. Cu chiu cu vai, grupele de experţi s-au reunit făcînd abia recomandări în acest sens, în
timp ce balanţa energetică a României cunoaşte un dezechilibru dramatic. O undă de speranţă vine dinspre sauditi şi kuweitienii din exil, care au promis că ne vor trimite trei tancuri petroliere. Le aşteptăm. Pînă atunci însă, parcă ne vine să dăm dreptate „gurilor rele” care afirmă că politica probabilă a odiosului ar fi dus la păstrarea bunelor relaţii. cu ambele tabere, în folosul comunităţii internaţionale si spre binele caloriferelor noastre • ClT MAI COSTĂ UN COPIL? Intre 50 000 şi 150 000 lei. In cuantumul sumei putînd intra şi un televizor color. Incredibil dar adevărat, acesta este răspunsul dat de o stupefiantă emisiune TV, prezentată simbătă seara. Echipa de reportaj s-a oprit la Laslea – Sibiu, unde se vînd curent copii, pe baza unor negocieri tipice mecanismelor economiei de piaţă. N-am aflat prea exact cine sînt cumpărătorii – în general turişti occidentali – dar am aflat că marfa, de culoare ciocolatie, este bine pretuită. Iată, deci, o posibilă soluţie de echilibrare a balanţei de plăti: exportul de copil! Dar ca în orice ramură a economiei socialiste, şi aici tehnologia rudimentară şi lipsa de cointeresare si-au spus cuvîntul conducînd la incredibile cantităţii de rebuturi şi de nefericire -,,produse“ pentru care nu vom găsi niciodată parteneri de afaceri. „Fabrica de copii ciocolatii” este, deocamdată, singura care produce la parametri ce sfidează orice alte norme de rentabilitate…
Octavian ANDRONIC
K.O.
Dl. prefect de Timiş, face un amplu proces de intenţii (calomnioase) la adresa „Libertăţii”. Numai că cel care îi „traduce” cu sîrg articolele noastre, luat de ape, ne pune în sarcină si lucruri neadevărate. Asigurăm pe această cale pe dl. prefect că n-am fost împiedicaţi să luăm legătura cu dinsul. Nici nu am scris aşa ceva. Deci, ne alăturăm si noi dezminţirii date. Totuşi, interzicînd apariţia „Renaşterii bănăţene”, domnia sa se numără printre campionii libertăţii presei. Vrind-nevrînd. Aici, nu mai dezmintim nimic!
EVRIKA!
Aflăm, din surse strict confidenţiale, că filmul „Tarzan în Manhattan”, pe care ni l-a oferit Televiziunea sîmbătă seara a fost subvenţionat de către grupul parlamentar ecologist (MER şi PER).
Chipul „uman” al fiarei din om
Bestialitatea răbufneşte in om, cu forţa primară pe care a generat-o lungul drum parcurs pe scara evoluţiei, în momentul în care raţiunea se retrage în cochilia sa, lăsînd cale liberă instinctului. Specialiştii în criminalistică n-au reuşit încă să detecteze compoziţia substanţei care, în momentul cinci inundă celulele nervoase, declanşează comportamentul violent şi instinctele criminale. Sperăm însă că acest lucru va fi pus în evidenţă intr-o bună zi şi atunci principiul „Portocalei Mecanice” îşi va găsi o aplicabilitate practică benefică, în folosul societăţii.
Pînă atunci nu ne rămîne decît să recomandăm cercetătorilor vizionarea re-petată, pînă la saturaţie, a secvenţelor înregistrate de operatorii televiziunii la Tg. Mureş, in martie trecut. Aceea a omului in pulovăr verde, aflat la pămint, inert, lovit iarăşi şi iarăşi, în cele mai incredibile moduri, de cei din jur. O manieră ce depăşeşte pînă şi comportamentul fiarei care, odată ce şi-a doborît prada, nu mai găseşte nici un sens de a o brutaliza. Sfişierea ei ulterioară făcind parte din banalul ritual alimentar…
Dintre cei care-l lovesc pe cel căzut cu beţe, fiare, pancarte, se detaşează unul: cel care se apropie şi, cu incredibilă cruzime, izbeşte sec cu călcîiul în vintrele acestuia. Singura reacţie a victimei este o obsedantă mişcare spasmodică a mîinii stingi. Stop-cadrul pe care ni l-a înfăţişat televiziunea vineri seara, poate rămîne ca o mostră în antologia ororii şi bestialităţii. Întimplarea a făcut să avem parte de-al privi în faţă pe autorul acestui gest: Cseretnes Pal, şofer din Tg. Mureş. Fugit in Ungaria după evenimente şi revenit in ţară de sărbători, cind a şi fost reţinut de procuratura din Tg. Mureş. Aparent un om ca oricare altul. Dincolo însă de înfăţişarea umană – fiara. Ii rezervăm acest colţ de pagină unde a fost găzduită, şi fotografia victimei sale – Mihăilă Cofariu. „Maghiarul martirizat de români” – cum a sunat legenda documentatului lansat de un operator irlandez pentru a face înconjurul lumii, în numele celei mai grosolane minciuni. (Octavian ANDRONIC).
GURA LUMII
(INFORMAŢII PENTRU CARE NU BĂGĂM MINA IN FOC)
Televiziunea la datorie
Revoluţia de la Gugeşti – indirect
Asistăm de câteva zite, încremeniţi, la senzaţionalul reportaj efectuat de către un commando al TV.R. la Gugeşti. Fapte incredibile, pe măsura timpului pe care-l trăim. Frămintatul sol vrincean suportă multe…
Miting la Gugeşti. În strada mare, Revoluţionarii locali poartă pancarte antipoliţiste, antiadministrative. „Jos clanul Arghiroiu!“ scrie pe una dintre ele. Fruntaşii revoluţiei sînt – firesc – în primele rinduri. Plămînii le sînt suficienţi, n-au nevoie de portavoci. La Gugeşti, pumnul puterii a fost adinc băgat în gura larg deschisă a democraţiei. Pe buzele tuturor un singur nume: Sava Bombonel. Pe buzele unora, alt nume: Ionel Diniţă. Doi poli ai societăţii gugeştene, măcinate de contradicţii şi antagonisme. Revolta nu este însă zadarnică. Televiziunea, e cu ei. Ea demască curajos încrengătura de malversaţiuni în mai multe episoade tensionate care electrizează, seară de seară, asistenţa. Vestea a trecut deja hotarele. Super Channel şi France International se bat pentru exclusivitatea mondială a reportajului.
Story-ul: Sava Bombonel a fost un duşman neîmpăcat al dictaturii. Pentru asta dictatura l-a băgat în repetate rinduri la pirnaie punîndu-i în circă fapte de drept comun (furturi, speculă, scandaluri) pentru a nu face din el un deţinut de conştiinţă. Sava Bombonel are nişte conturi de reglat cu nomenclatura locală – clanul Arghiroiu. Îi înfruntă deschis, cu arma Iui albă, cuţitul, în bîrlogul propriu – circiuma de stat din comună. Clanul, văzîndu-şi interesele periclitate, ripostează dur, atacîndu-l cu piciorul de scaun. Copleşit, Bombonel este înlănţuit ca un nou Prometeu cu sirmă de balot şi dus „pachet” la poliţia locală. Reprezentanţii puterii nu par impresionaţi de halul în care se află luptătorul pentru drepturile omului, ba-i mai dresează şi proces-verbal. Bombonel pleacă acasă, apoi ajunge la spital tinde decedează în urma rănilor căpătate. Poliţia, de conivenţă cu clanul, nu ia măsurile necesare. Brambureala atinge si procuratura locală. Este arestat, în cele din urmă, doar unul din agresori. Şi aici intervine Diniţă!
Ziarul Libertatea din 21 ianuarie 1991 pag. a 2-a ▼ Click pe imagine pentru mărire
Ziarul Libertatea din 21 ianuarie 1991 pag. a 3-a ▼ Click pe imagine pentru mărire
Presa acum 50 de ani
• „PROCESUL GĂRZII DE FIER” (martie 1934): este conferinţa ţinută Ia radio de generalul Const. Petrovicescu, ministrul afacerilor interne • „TANASE TOT TANASE”, noua premieră la Cărăbuş • „M. S. REGELE MlHAl ŞI REGINA MAMA DIN NOU LA PREDEAL”; „pentru a treia oară in anul acesta”, arătind o „deosebită preferinţă pentru frumuseţile naturale ale acestor locuri” • MlNISTERUL JUSTIŢIEI publică al treilea raport despre activitatea Comisiilor de anchetă instituite pe lingă preşedinţia Consiliului de Miniştri şi acest minister. Comisiunea specială: pentru controlul fondurilor secrete şi de ordine publică a întocmit următorul tablou de nunele demnitarilor care, avind la dispoziţie fonduri secrete şi de ordine publică, neputînd justifica in total întrebuinţarea lor, au fost trimişi înaintea comisiunii de judecată: C. Argetoianu, prim ministru – 2.358.867; Mihail Moruzov, şef serv. secret – 308.418.886; General Argeşeanu, Min. Ap. Naţionale 2.600,000; General N. Uică, Min. Ap. Naţionale – 4.250.000; General N. Condeescu, Min. Ap. Naţionale – 4.503.331; Inginer Radu Irimescu, Min. Ap. Naţionale – 450.000; Armand Călinescu, Min. Ap. Naţionale – 3.600 000; Armand Călinescu, Min. de Interne – 31.193.000; Armand Călinescu, subsecret. Interne – 11.022.302; Ion Inculeţ, Min. de Interne – 37.136.000; Rihard Franasovici, Min. de Interne – 9.760.000; C. Argetoianu, Min. de Interne – 60.343.720; General Gabriel Marinescu, Min. Ord. Publice – 7.300.000; General Gabriel Marinescu, prefect Pol. Capitalei – 12.400.000; General Const. Dumitrescu, Insp. Gen. Jandarmi- 3.500.000; Inginer Radu Irimescu, Min. Aerului şi Marinei – 1.350.000; Alex. Radian, Min. Propag. Naţ. – 6.669.813; Teofil Sidorovici, Min. Propag. Naţ. – 035.222; Mihail Ralea, Min. Muncii – 2.625.595; Mihail Ghelmegeanu, Min. de Interne – 5.688.671 (sumă insuficient justificată) • OFICIOSUL „PRAVDA” a dat o „drastică desminţire alegaţiilor britanice”, susţinînd că „Durabilitatea şi definitivarea raporturilor germano-sovietice asigură pacea in răsăritul Europei” • SE ÎNFIINŢEAZĂ in fiecare judeţ oficii de monopol pentru distribuirea spirtului • MIOARA CRISTESCU şi PETRE GUSTI cîntă la restaurantul Kiseleff • PRIMUL MINISTRU BULGAR d. Filoff, a declarat la Buscluk: „Am fost întotdeauna pentru Revizuire, dar pe cale paşnică”, arătind rezultatele acestei politici „graţie mediaţiei amicale a puterilor Axei şi a aprobării şi sprijinului moral al Uniunii Sovietelor, care a acţionat totdeauna, in asemenea împrejurări, de acord cu Germania”
Rubrică realizată de Ion BUTNARU
Ziarul Libertatea din 21 ianuarie 1991 pag. a 4-a ▼ Click pe imagine pentru mărire
Actualitate
Obtine cele mai avantajoase solutii de inchirieri masini
Atunci cand masina ta se afla in service sau pur si simplu doresti sa te bucuri de confortul si stilul unei masini de lux, serviciile de inchirieri auto din Bucuresti pot fi solutia ideala. Bucurestiul, fiind capitala Romaniei, nu doar ca ofera o multitudine de atractii turistice si culturale, dar si o retea de servicii de mobilitate bine dezvoltata, adaptata atat nevoilor locuitorilor, cat si celor care viziteaza orasul. Companiile de inchirieri auto din capitala ofera o gama variata de masini, de la modele din clasa mica, ideale pentru deplasari urbane, la masini de lux, perfect adaptate pentru ocazii speciale.
Unul dintre avantajele majore ale inchirierii unei masini in Bucuresti este diversitatea flotei disponibile. Fie ca ai nevoie de un vehicul compact pentru a naviga mai usor prin traficul aglomerat al capitalei, fie ca doresti sa inchiriezi un sedan elegant pentru o intalnire de afaceri, optiunile sunt aproape nelimitate. De asemenea, pentru cei care prefera stilul si confortul, exista posibilitatea de a alege masini de lux, echipate cu toate facilitatile necesare pentru o experienta de condus deosebita. Astfel, inchirierea unei masini devine nu doar o necesitate, ci si o oportunitate de a experimenta placerea de a conduce un vehicul premium.
Un alt aspect important de mentionat este accesibilitatea serviciilor de inchirieri auto. Majoritatea companiilor ofera tarife competitive si pachete adaptate diverselor nevoi ale clientilor. De exemplu, poti gasi oferte speciale pentru inchirieri pe termen lung sau reduceri pentru inchirieri de weekend. Aceasta flexibilitate in tarife face ca inchirierea unei masini sa fie o optiune atractiva atat pentru cei din Bucuresti, care au nevoie temporara de un vehicul, cat si pentru turistii straini care doresc sa exploreze orasul si imprejurimile sale.
In plus, pentru cei care sosesc in Romania cu avionul, serviciile de inchirieri auto Otopeni reprezinta o solutie convenabila si eficienta. La aterizare, vizitatorii pot prelua rapid masina inchiriata, evitand astfel complicatiile legate de transportul public sau taxiuri. Acest lucru le permite sa inceapa aventura in Romania imediat ce ajung, avand acces la toate atractiile pe care le ofera capitala. Aeroportul Otopeni este un punct de plecare ideal pentru a explora nu doar Bucurestiul, ci si destinatii populare din jur, precum Sinaia, Bran sau Brasov.
Pentru cei care locuiesc in Bucuresti, inchirierea unei masini in perioada in care masina personala se afla in service este o solutie convenabila pentru a nu intrerupe rutina zilnica. Cu o masina inchiriata, poti continua sa te deplasezi la munca, sa faci cumparaturi sau sa participi la intalniri, fara a fi nevoit sa depinzi de transportul in comun sau de serviciile de ridesharing. Aceasta este o optiune practica, care asigura continuitatea in activitatile zilnice si elimina stresul asociat cu lipsa unui vehicul.
Pe langa confort si accesibilitate, inchirierea unei masini ofera si libertatea de a explora. Romania este o tara plina de atractii turistice, iar cu o masina inchiriata, poti descoperi cu usurinta locuri mai putin cunoscute. De la castelele legendare din Transilvania la peisajele naturale impresionante din Muntii Carpati, oportunitatile de a explora sunt nelimitate. Inchiriind o masina, poti planifica excursii de o zi, descoperind astfel frumusetile tarii intr-un mod liber si flexibil.
Companiile de inchirieri auto din Bucuresti se straduiesc sa ofere servicii excelente, iar multe dintre ele includ in pachetele lor diverse beneficii. Asigurarea pentru vehicul, kilometri nelimitati si asistenta rutiera sunt doar cateva dintre avantajele pe care le poti gasi. Aceste facilitati nu doar ca ofera un plus de confort, dar si siguranta in cazul unor situatii neprevazute pe parcursul calatoriei.
Mai mult, inchirierea unei masini de lux nu este doar o modalitate de a te deplasa; este o experienta in sine. Multi clienti aleg sa inchirieze masini de lux pentru ocazii speciale, fie ca este vorba de un eveniment corporate, o nunta sau o ocazie festiva. Aceste vehicule sunt adesea dotate cu ultimele tehnologii in materie de confort si siguranta, oferind o experienta de condus cu adevarat premium. Fie ca este vorba despre o masina sport sau un sedan elegant, inchirierea unui astfel de vehicul poate transforma o simpla calatorie intr-o experienta memorabila.
Un alt beneficiu al inchirierii auto este faptul ca multe companii ofera masini dotate cu GPS si sisteme de navigatie, facilitand astfel orientarea in oras. Acest aspect este deosebit de util pentru turistii care nu sunt familiarizati cu Bucurestiul si doresc sa se deplaseze cat mai eficient. Cu ajutorul unui sistem de navigatie, poti ajunge rapid la obiectivele turistice importante, cum ar fi Palatul Parlamentului, Muzeul National de Arta sau Centrul Vechi, economisind timp si efort.
In concluzie, inchirierea unei masini in Bucuresti este o optiune excelenta atat pentru locuitorii care au nevoie de un vehicul temporar, cat si pentru turistii care doresc sa exploreze capitala si imprejurimile. Diversitatea flotei, tarifele competitive si accesibilitatea serviciilor de inchiriere fac ca aceasta alegere sa fie una avantajoasa. Fie ca preferi o masina compacta pentru drumurile urbane sau un model de lux pentru a te bucura de confortul suprem, serviciile de inchirieri auto din Bucuresti sunt pregatite sa raspunda nevoilor tale.
Asadar, daca te confrunti cu situatia de a avea masina in service sau pur si simplu vrei sa te rasfeti cu o experienta de condus deosebita, nu ezita sa iei in considerare optiunile de inchiriere auto disponibile. Cu o flota variata de masini si servicii adaptate nevoilor tale, inchirierea unei masini poate transforma nu doar modul in care te deplasezi, ci si modul in care descoperi Romania. Indiferent daca esti in cautarea unui vehicul pentru o zi sau pentru o perioada mai lunga, ofertele de inchirieri auto din Bucuresti si Otopeni te vor ajuta sa iti indeplinesti dorintele de mobilitate. Daca aveti nevoie de cea mai practica optiune de rent a car otopeni inchirieriauto-otopeni.com va ofera solutia ideala.
Actualitate
Arme noi în aer: Armata SUA explorează utilizarea balonelor pentru lansarea dronelor impotriva activele spațiale inamice
Pe fondul deliberărilor Armatei SUA privind utilizarea balonelor de mare altitudine în stratosferă pentru diverse misiuni, oficialii din domeniul spațial au sugerat recent că una dintre aceste misiuni ar putea implica transportul și lansarea dronelor menite să perturbe sau să distrugă activele spațiale ale inamicului de pe teren, cum ar fi jammer-ele sau stațiile de control ale sateliților.
Col. Donald Brooks, comandantul Brigăzii 1 Spațiale a Armatei, a declarat la conferința anuală a Asociației Armatei SUA, de luna aceasta, că serviciul va utiliza „baloane cu factori multipli de formă operațională la diverse altitudini, executând diferite seturi de misiuni, crescând astfel complexitatea problemei țintă pentru adversarii noștri, ceea ce susține direct eforturile de reziliență ale Armatei și ale Ministerului Apărării și ne face mai letali.”
Baloanele sunt concepute pentru a contribui la „detectarea profundă și sprijinirea focului de precizie pe distanțe lungi, facilitând războiul de navigație, extinzând rețelele prin voce și date, asigurând accesul autorizat la PNT — poziția, navigarea și temporizarea — având atât încărcături letale, cât și non-letale.”
De asemenea, Col. Brooks a menționat că Armata „integrează platforme de mare altitudine cu capacitatea de a reconstitui, augmenta și intensifica efectele spațiale, dacă și când adversarul nostru interferează cu libertatea noastră de acces și manevră în domeniul spațial.”
Un grafic prezentat în cadrul prezentării sale a oferit detalii suplimentare, descriind baloanele care ar putea lansa drone pentru misiuni profunde în teritoriul inamic, având scopul aparent de a viza activele spațiale terestre. Comparând ideea cu „păpușile rusesti”, Andrew Evans, directorul Task Force-ului de Informații, Supraveghere și Reconnaștere (ISR) al Armatei, a declarat pentru Breaking Defense pe 16 octombrie că „conceptul de a folosi un balon pentru a lansa altceva nu este nou.”
Armata, a explicat el, analizează o serie de potențiale încărcături care ar putea fi lansate de pe baloane, precum și alte tipuri de platforme de mare altitudine.
„Deci, ideea ar fi că, dacă reușim să exploatăm stratosfera, ceea ce vom face în cele din urmă… nu va fi exclusiv pentru o misiune de detectare, nu va fi exclusiv pentru o misiune de [informații], nu va fi exclusiv pentru o misiune de relayeare a comunicatiilor. Va fi totul de mai sus, sub diferite forme și factori. … Probabil vom folosi și momeli,” a spus Evans.
„Așa câștigi, cred eu, în viitor, aducând diverse încărcături prin multiple modalități pentru misiuni diferite,” a adăugat el.
În prezent, totuși, nu există o solicitare formală din partea Armatei pentru industrie în vederea utilizării dronelor contraspațiale lansate de pe platforme de mare altitudine, fie acestea baloane, aeronave cu echipaj, dronuri mai mari sau elicoptere, conform unui purtător de cuvânt al serviciului. În schimb, mai multe organizații diferite ale Armatei, din diverse domenii de misiune și din cadrul Comandamentului Futurilor Armatei, sunt implicate în experimente pentru a testa aplicațiile potențiale.
Armata ia în considerare aplicații în care platformele de mare altitudine utilizează efecte lansate, ajutând la capacitatea de a observa și de a percepe la distanțe mai mari. În prezent, nu există o cerere oficială de propuneri [RFP] sau de informații [RFI] pentru efecte lansate de pe o platformă de mare altitudine. Cu toate acestea, Armata continuă să învețe din experimentele sale și din feedback-ul soldaților despre potențialele capacități militare unice pe care abordările unice pe care aceste platforme le-ar putea oferi,” a declarat purtătorul de cuvânt pe 25 octombrie.
Actualitate
Restaurația participării companiilor israeliene la Euronaval: O decizie juridică semnificativă
O instanță din Franța a anulat o interdicție care ar fi împiedicat majoritatea companiilor israeliene să își expună produsele la acest eveniment. Deși aceasta este o veste bună pentru furnizorii israelieni, a lăsat totodată membri cheie din industria de apărare din Israel în dificultate, încercând să reînvie planurile abandonate de a participa la conferință în ultimul moment.
În mijlocul lunii octombrie, s-a anunțat că firmele israeliene ale căror produse sunt utilizate în războiul din Gaza vor fi interzise să se prezinte la Euronaval, care se desfășoară la Paris între 4 și 7 noiembrie, conform Jerusalem Post, cel puțin o duzină de companii fiind afectate.
Aceasta a fost a doua oară când companiile israeliene au fost surprinse pe neașteptate în Franța, după ce anterior fuseseră excluse de la Eurosatory în această vară — o restricție pe care instanțele franceze au anulat-o de asemenea, dar prea târziu pentru ca firmele israeliene să reacționeze. Precedent Euronaval, guvernul francez a susținut că interdicția nu împiedică firmele israeliene să participe, ci le limitează la „promovarea armelor utilizate în Gaza și Liban, care cauzează daune inacceptabile populației civile.”
Companiile care doresc să își expună produsele se confruntă acum cu o provocare logistică. De obicei, modelele sau produsele la dimensiuni complete pentru astfel de expoziții de apărare trebuie expediate în avans. Incertitudinea a lăsat companiile în așteptare cu privire la trimiterea echipamentelor, iar acum unele trebuie să decidă dacă să continue cu livrările.
Dintre cele „mari trei” firme israeliene, Elbit nu va participa la expoziție. Israel Aerospace Industries, care în trecut a prezentat radare pentru soluții navale, precum și rachete, electro-optică și drone, analizează încă logistica de a încerca să participe la expoziție pe termen scurt după decizia instanței. (Filiala IAI, Elta, a colaborat în trecut cu Hensoldt pentru soluții destinate submarinelor. Hensoldt, care nu este o companie israeliană, va participa la EuroNaval.)
Într-o declarație pentru Breaking Defense, un purtător de cuvânt al Rafael a spus că compania „se pregătește pentru Euronaval, concentrându-se pe soluții navale modulare unice, războiul asimetric și apărarea aeriană stratificată pe mare. De la C-Dome la Typhoon, capabil să contracareze UAS, și diversele sale configurații, avem multe de prezentat [la expoziție].”
Rafael a mai prezentat în trecut stații de arme navale pentru contracararea UAV-urilor, versiunea navală a sistemului său de rachete Spike, sisteme de război electronic, inclusiv C-Gem, care derutează căutătorii de rachete, și sistemul anti-torpilă Torbuster. În ultimul an, C-Dome, versiunea navală a Iron Dome, a avut prima interceptare operațională, iar compania a propus o variantă modulară a C-Dome.
Un jucător major în domeniul activelor navale este Israel Shipyards. Într-o declarație, compania a informat Breaking Defense că a expediat deja produse în Franța pentru expoziție și intenționează să participe.
“Israel Shipyards va dezvălui noua sa platformă, Mini Shaldag, concepută special pentru a aborda provocările unice ale mediilor de râu și lac,” a spus compania. “Referitor la recentele decizii ale instanței franceze, problema nediscriminării este un factor central în legislația europeană. Așa cum am văzut cu decizia instanței în urma petiției noastre, aceasta este de asemenea susținută în Franța. Cu toate acestea, accentul nostru rămâne pe prezentarea soluțiilor noastre inovatoare la Euronaval, unde aspirăm să ne conectăm și să colaborăm pentru a aborda nevoile presante de securitate maritimă.”
-
Exclusivacum 5 zile
AUDIO/Bomba de pe coliva în anchetele din curs/Revelații de corupție/Reeditarea mafiei lui „Portocala”/Noi detalii despre actuala mafie a procurorului ”Portocală”
-
Exclusivacum 3 zile
Adevăruri nespuse: Strategiile grupării de criminalitate economico-financiară organizata
-
Exclusivacum 5 zile
Inculpații Stavri și Belu așteaptă decizia de azi: vor fi arestați pentru 29 de zile?
-
Exclusivacum 4 zile
Povestea intunecată a legăturilor dintre Eduard Mirițescu, Volosevici și jurnalismul de santaj
-
Exclusivacum 16 ore
Aroganța lui Dan Halchin și gesturile de forță în Sistemul Penitenciar
-
Exclusivacum 3 zile
FSANP solicită măsuri urgente împotriva corupției în Administrația Națională a Penitenciarelor
-
Exclusivacum 16 ore
Oligopolul farmaceutic și nepotismul: Mizele ascunse în afacerea Ciolacu
-
Exclusivacum 5 zile
Pensii pentru Polițiști: Diferențe mari între sumele minime și maximale