Actualitate
Mihai Petcu este noul director general al STB. Ce planuri are pentru transportul în comun din București

Mihai Petcu este noul director general al Societății de Transport București (STB), începând cu data de 15 noiembrie, potrivit unui comunicat al STB. El l-a înlocuit pe Alexandru-Hazem Kansou, care fusese numit în funcție tot anul acesta, în luna mai.
Consiliul de Administrație al Societății de Transport București s-a întrunit astăzi, 14 mai, și a decis numirea în funcția de director general a domnului Alexandru-Hazem Kansou, economist și fost consilier general al Municipiului București. Mandatul actualului director general are că scop îmbunătățirea transportului public în comun pe perioada pandemiei, precum și implementarea unor măsuri de siguranță pentru călători și conducătorii auto”, se arăta, la acea vreme, într-un comunicat transmis de Primăria Capitalei și citat de Hotnews.ro.
La rândul său, l-a înlocuit pe fostul director Andrei Creci, al cărui mandat ajunsese la final, atunci, întrucât a ocupase provizoriu această funcție. Acesta urma să coordoneze activitatea Asociaţiei De Dezvoltare Intercomunitară Termoenergetică Bucureşti-Ilfov, ocupând funcția de director general.
Obiectivul prioritar al noului director general al STB, Mihai Petcu, este acela de a crește calitatea serviciilor de transport oferite cetățenilor, se arată în comunicat.
Îmi doresc o dezvoltare reală a Societății, dar și o relaționare cu călătorii mult mai eficientă decât până acum, astfel încât aceștia să fie informați în timp util despre proiectele noastre, dar și despre eventualele disfuncționalități apărute în furnizarea serviciilor de transport. Aduc în fața bucureștenilor întreaga mea experiență profesională, tot entuziasmul și energia celor 36 de ani ai mei, astfel ca, împreună cu colegii mei din STB SA, să contribuim substanțial la îmbunătățirea serviciilor de transport public din București”, a declarat noul Director General al Societății de Transport București, Mihai Petcu.
Astăzi, cu ocazia preluării mandatului, a avut loc o ședință la sediul STB, cu toți directorii Societății pentru a se discuta obiectivele și principalele șapte priorități ale noului director general:
1. Gestionarea situaţiei cu privire la prevenirea infectării cu virusul SARS-COV-2, respectiv emiterea unor decizii privind angajaţii STB SA (reglementarea muncii la domiciliu, organizarea timpului de lucru în două schimburi, continuarea testării angajaţilor aflaţi în contact direct cu publicul său a celor suspecţi, etc.), şi protejarea publicului călător (dezinfectarea permanentă a vehiculelor; monitorizarea liniilor de transport pentru evitarea aglomeraţiei la orele de vârf, etc.);
2. Eficientizarea pregătirilor pentru iarnă (măsuri de asigurare a stocurilor şi utilajelor necesare pentru combaterea poleiului şi a zăpezii, piese de schimb, asigurarea personalului necesar pentru a face față oricărei situații generată de condițiile meteo, etc.);
3. Transparență decizională – bucureștenii trebuie să știe cum sunt folosiți și unde merg banii publici din bugetul STB SA. Doar așa va fi oprită risipa banilor publici!
4. Digitalizarea companiei cu scopul reducerii costurilor, dar și a creșterii performanței prin eficientizarea activității atât în plan intern, cât și în relația cu cetățenii, dar și cu autoritățile și cu partenerii contractuali;
5. Comunicare eficientă pentru călători – o importanță deosebită va fi acordată informării cetățenilor cu privire la noutățile apărute în programul de transport al Societății, precum și despre proiectele ce vizează transportul public din Capitală;
6. Dezvoltarea Societății cu bani europeni. Înființarea unui Departament care se va ocupa exclusiv de scrierea, depunerea și implementarea proiectelor cu fonduri europene;
7. Investiții pentru modernizarea parcului de vehicule existent, un dispecerat modern ce presupune monitorizare și raportare în timp real, dar și în infrastructura căilor de rulare pentru tramvaie, inclusiv pentru reamenajarea tuturor refugiilor de tramvai.
Siguranța și confortul tuturor călătorilor sunt o prioritate pentru mine, iar acest aspect se va putea vedea în perioada imediat următoare prin acțiunile întreprinse de STB SA sub conducerea mea”, a mai spus noul șef al STB, Mihai Petcu.
Cu o vastă experiență în domeniul auto și financiar, Mihai Petcu a ocupat în trecut mai multe poziții de conducere atât în companii multinaționale de renume, cât și în companii locale, se arată în comunicatul STB.
Noul șef al STB, cursă-test cu primul autobuz STB omologat cu alimentare GNC-Euro 6
La finalul ședinței Comitetului Director, Mihai Petcu a efectuat o cursă-test cu primul autobuz STB omologat cu alimentare GNC-Euro 6.
STB și partenerii săi au realizat primul autobuz din Europa modernizat, prin transformarea motorului cu alimentare Diesel și normă de poluare Euro 3, în alimentare cu gaz natural comprimat (GNC) și normă Euro 6.
Societatea de Transport București – STB SA va moderniza 600 de vehicule din parcul circulant, transformându-le în autobuze propulsate cu GNC, cu normă de poluare Euro 6. Prin acest proiect, vor fi reduse emisiile poluante, dar se va realiza și înnoirea parcului de vehicule.

Proiectul mai are în vedere transformarea a încă 150 de autobuze Mercedes vechi în troleibuze, precum și extinderea rețelei de transport în zonele deficitare: Gara de Nord, Bd. Ion Ionescu-Sisești, Berceni.
Astfel, pentru prima dată la nivel european, sute de autobuze cu normă de poluare Euro 3 din flota STB vor fi transfomate în autobuze alimentate cu GNC, Euro 6, pentru a se alinia standardelor europene și Directivei Parlamentului European privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic.
Acest prim autobuz a fost omologat la Registrul Auto Român (R.A.R), unde a fost testat de specialiști pentru a putea intra în circulație.

În privința costurilor consumului, motorul are avantaje deosebite, gazul natural fiind mult mai ieftin decât carburanții lichizi.
Autobuzul va rămâne în circulație pentru testare și monitorizare, iar în funcție de rezultate, executantul acestuia va continua să facă reglaje pentru optimizarea randamentului și a consumului, împreună cu firmele colaboratoare în proiect.
Tramvaiele liniilor 8, 25 și 35 revin la traseul de bază
Tot astăzi, noul director general al STB a vizitat astăzi șantierul lucrărilor de refacere a căii de rulare din zona intersecțiilor Bulevardului Timișoara cu Strada Valea Oltului și Valea Cascadelor.

Executarea lucrărilor se află în grafic iar Directorul General STB SA dă asigurări călătorilor că începând de luni, 16 noiembrie 2020, tramvaiele liniilor 8, 25 și 35 vor reveni la traseul de bază. Inspecția de astăzi a fost urmată și de o vizită la Depoul Bujoreni.
Noi autobuze Mercedes Citaro Hybrid vor circula pe linia 605
Începând de duminică, 15 noiembrie 2020, încă 17 autobuze noi Mercedes Citaro Hybrid vor circula pe linia 605 care face legătura între zona centrală a Capitalei și Cartierul Băneasa, la intervale de succedare cuprinse intre 7-10 minute în perioada orelor de vârf.

În prezent, autobuzele hibrid se mai află în circulaţie şi pe liniile 133, 123, 131, 105 și 178.
Autobuzele ultramoderne, sunt prevăzute cu funcții special destinate persoanelor cu dizabilități, au instalație de climatizare, prize USB pentru încărcarea rapidă a dispozitivelor mobile, precum şi un sistem informatic performant care permite furnizarea informațiilor despre călătorie pasagerilor, în timp real, scrie b365.ro.
FOTO: Facebook.com/STB
Actualitate
Forțele Spațiale independente și inovatoare: inițiative pentru combatul orbital și operațiuni dinamicie

Un pachet de programe pentru a răspunde amenințărilor spațiale
Oficiul pentru Capacități Rapide în Spațiu (Space RCO) desfășoară în prezent aproximativ o duzină de programe menite să contracareze amenințările orbitale. Potențial, aceste inițiative vor conduce la dezvoltarea unei „game de produse” de subsisteme, ce vor permite Forței Spațiale să lanseze rapid noi nave spațiale cu mobilitate superioară, a declarat directorul Space RCO, Kelly Hammett.
Colaborare pentru o abordare standardizată în construcția sateliților
Hammett a indicat posibilitatea unei convergențe și parteneriate între Oficiul pentru Conștientizarea Domeniului Spațial și Operațiuni de Luptă (purtați de Col. Byron McClain, de la Space Systems Command) și Space RCO, pentru a adopta o strategie de tip „product line”, adică module și componente standardizate, pentru operațiuni dinamicie în spațiu. Aceasta presupune dezvoltarea de platforme, sarcini utile și interfețe definite, pentru a evita crearea unor sateliți „la comandă” și pentru a avansa spre o abordare repetabilă, agilă și scalabilă în stilul Space Development Agency.
De la personalizări istorice la soluții agile și comerciale
Ideea centrală, explicată de Hammett, este mutarea de la programele unicat, costisitoare și lent de dezvoltare, către platforme predefinite, reutilizabile, pentru operațiuni spațiale dinamice, precum cele utilizate de agențiile și companiile spațiale comerciale. Acest concept va permite diversificarea misiunilor, de la supraveghere la apărare și evitare a coliziunilor, prin utilizarea de „buse” (platforme operative) standardizate.
Proiecte precum Prime Fusion și înlocuirea GSSAP
Hammett a menționat că programul Prime Fusion Pilot Accelerator, implementat în colaborare cu FedTech, are ca scop accelerarea startup-urilor finanțate de capital de risc și integrarea lor cu contractorii consacrați pentru a dezvolta tehnologii de protecție pentru sateliți, precum și sisteme de evaluare și diagnoză bazate pe inteligență artificială și software de procesare video.
Un alt proiect, de natură similară, vizează contractarea de platforme „agile” pentru operațiuni dinamicie în spațiu, inclusiv pentru înlocuirea constelației GSSAP, destinat monitorizării spațiului geostaționar. Oficiul a emis o solicitare de informații pentru producția de platforme autonome, capabile să opereze minimum 48 de ore „near” geostaționar, cu funcții de întreținere orbitala, dezafectare și operațiuni de proximitate, cu termene de răspuns până pe 2 mai.
Software-ul R2C2 – viitorul operațiunilor spațiale
Pentru gestionarea flotelor de sateliți dinamicie, Space RCO dezvoltă software-ul de comandă și control bazat pe cloud, denumit Rapid Resilient Command and Control (R2C2). Acest sistem va deveni standard pentru toate sateliții operaționali, urmând să fie implementat în Delta 9 după 2026 – un nou centru al Forței Spațiale, destinat generării de forțe de război orbital și serviciului de proiecție a forțelor în spațiu.
Învățarea și integrarea în era războiului orbital
Hammett a avertizat că nu fiecare sistem personalizat tradițional va fi compatibil cu Delta 9 și procesul de integrare în R2C2. Astfel, industria trebuie să se adapteze pentru a-și demonstra capabilitatea de a se integra în platforma unică și agilă a Forței Spațiale, pentru a răspunde noilor provocări și operațiuni strategice din spațiu.
Actualitate
DIU și US Northern Command lansează două noi oportunități pentru dezvoltarea capabilităților împotriva dronelor mici de tip UAS

Inițiative pentru combaterea sistemelor neautorizate de aer
Unitatea pentru Inovație în Apărare (DIU), în colaborare cu Comandamentul Northern al SUA (NORTHCOM) și Biroul pentru contracararea UAS-urilor mici (JCO), a anunțat astăzi două noi oportunități pentru industrie pentru dezvoltarea de soluții în domeniul contracarării sistemelor neautorizate de aer (cUAS).
Solicitare pentru capacități de protecție cu impact redus
Prima inițiativă are în vedere o solicitare pentru „capabilități de protecție cu impact redus” (LCD), care să se extindă în întreaga coaliție militară și să integreze actualele programe de contrat UAV de mici dimensiuni. Potrivit DIU, aceste soluții vor contribui la cea de-a doua fază a efortului Replicator al Pentagonului, care urmărește să răspundă la creșterea amenințărilor militare ale Chinei.
Contextul și obiectivele programului Replicator
Primul program, anunțat în august 2023, prevedea distribuirea a mii de sisteme autonome, coste redus, pentru a contracara agresiunea chineză în următorii doi ani. A doua etapă, denumită Replicator 2, se concentrează în special pe soluții cUAS, iar DIU intenționează ca noile capabilități să minimizeze riscurile pentru trupele, civilii și infrastructurile sensibile, atât în interiorul, cât și în afara teritoriului național.
Leverage pentru inovație rapidă și adaptabilă
Solicitarea va folosi procesul DIU de deschidere către soluții comerciale (CSO), care permite colaborarea mai flexibilă și mai rapidă cu companii non-tradiționale din domeniul apărării. DIU speră ca această abordare să reducă timpul necesar pentru inovare și să elimine blocajele sistemice în achiziția de capabilități LCD. Aceasta se aliniază cu ordinul executiv recent, „Modernizarea Achizițiilor de Apărare și Stimularea Inovației în Industria de Apărare“, din luna trecută, ce urmărește accelerarea procesului de achiziție și simplificarea procedurilor pentru cumpărări rapide de tehnologii militare.
Termen și viitoare provocare de inovare
Termenul pentru depunerea ofertelor din partea industriei este 16 mai. În același timp, DIU a anunțat că intenționează să lanseze, în colaborare cu NORTHCOM, o competiție cu premii pentru soluții inovatoare în detectarea, identificarea și urmărirea UAS-urilor, deși detalii suplimentare nu au fost furnizate în acest moment.
Actualitate
Reconfigurare strategică: Armata SUA oprește două programe majore

Încetarea investițiilor: Motorul T901 și FTUAS
Pe măsură ce ies la iveală detalii suplimentare despre reducerile programelor Armatei SUA, un purtător de cuvânt al serviciului a confirmat planurile de a încheia lucrările pentru un nou motor de elicopter și pentru Sistemul Viitor Tactic Aerian fără Pilot (FTUAS). „Oprim investițiile și achizițiile în aceste două programe ca parte a inițiativei de transformare a armatei pentru a elibera resurse și a le reinvesti,” a declarat purtătorul de cuvânt.
Provocările motorului T901 și impactul deciziilor recente
De asemenea cunoscut sub numele de motor T901, Programul de Motor Turbina Îmbunătățită (ITEP) era destinat alimentării elicopterelor UH-60 Black Hawk și AH-64 Apache, oferind cu 50% mai multă putere și o eficiență a consumului de combustibil cu 25% mai bună. Însă, dezvoltarea a întâmpinat obstacole în ultimii ani. În ciuda planurilor Armatei de a închide proiectul, GE continuă dezvoltarea, concentrându-se pe atingerea obiectivelor contractului activ, inclusiv pregătirile pentru primul zbor din acest an.
Sfârșitul FTUAS și schimbarea de strategie
Programul FTUAS, destinat să înlocuiască RQ-7 Shadow, a întâmpinat de asemenea întârzieri, deși companiile Griffon și Textron erau încă în cursa pentru contract. În cadrul unei audieri a Comitetului pentru Servicii Armate al Senatului, senatorul Jack Reed a dezvăluit că Armata a oprit planurile pentru FTUAS. O parte din fondurile economisite va fi direcționată către dezvoltarea accelerată a Bell’s Future Long-Range Assault Aircraft (FLRAA).
Prioritizarea FLRAA: o nouă direcție
Armata a solicitat Bell o strategie pentru a accelera programul FLRAA, cu scopul de a aduce aparatul în dotarea soldaților cât mai curând posibil. „Încercăm să canalizăm resursele spre FLRAA pentru a devansa cronologia de implementare cu ani de zile. Avem nevoie de o aeronavă care să zboare de două ori distanța, cu dublă viteză și capacități superioare”, a menționat purtătorul de cuvânt.
-
Exclusivacum o zi
De trei ani, Incisiv de Prahova avertiza: Iată adevărul despre corupția din Penitenciarul Ploiești
-
Exclusivacum 3 zile
Dezastru în tabăra lui Nicușor Dan: campanie de dezinformare și atacuri neacoperite
-
Exclusivacum 3 zile
Ordinul MAI [S/7/2018] contrazice deciziile judecătorești privind plata sporurilor în concediu
-
Exclusivacum 8 ore
Teatru de proastă calitate și impostori de doi bani în Ploiești: Escrocheria anului – doi farisei care-și fură „icoanele” și-și joacă rolurile de-adevărate prosteală
-
Featuredacum o zi
Unsprezece comercianți suspectați de fraudare a Sistemului de Garanție-Returnare: verificări în curs și semne de întrebare despre „musterii” din Prahova
-
Exclusivacum 2 zile
Scandal la Interne: Sindicatul Diamantul acuză abuzuri grave în acordarea majorărilor salariale „Bayraktar”
-
Featuredacum 3 zile
Prioritizare analiză mutări polițiști promoția iunie 2025 pentru reîntregirea familiei
-
Ancheteacum 3 zile
Startul concesiunilor pentru proiecte hidroenergetice: o nouă etapă periculoasă pentru resursele României