Actualitate
Care sunt instrumentele financiare din cadrul fondurilor structurale și de investiții europene?
Instrumentele financiare transformă resursele UE din fonduri structurale și de investiții europene în produse financiare precum împrumuturi, garanții, investitii de capitaluri proprii și alte mecanisme de risc. Acestea sunt apoi utilizate pentru a sprijini proiecte viabile din punct de vedere economic care contribuie la realizarea obiectivelor strategice ale UE. Pentru a afla cât ma multe detalii cu privire la aceste aspecte, este recomandat să apelezi la birourile de consultanță fonduri europene .
Aceste instrumentele financiare trebuie să permită o utilizare pozitivă și eficientă a resurselor UE: subvențiile sunt completate cu alte produse financiare, astfel încât fondurile puse la dispoziție de UE să fie reînnoite în mod constant. Instrumentele financiare pot fi combinate cu suport tehnic sau combinate cu o garanție sau subvenții la rata dobânzii.
Cine administrează instrumentele financiare?
Statele membre ale UE care primesc finanțare din fondurile structurale și de investiții europene au un organism național, autoritatea de management, care supraveghează utilizarea resurselor disponibile. Autoritățile de management utilizează sumele primite în cadrul acestor fonduri europene nerambursabile și de investiții europene și le alocă instrumentelor financiare prin intermediul unui fond sau al unui intermediar financiar pentru finanțarea proiectelor eligibile.
Avantajele instrumentelor financiare
Instrumentele financiare permit mobilizarea unor investiții publice-private suplimentare și oferă un set de stimulente pentru o performanță mai bună a proiectului. Acestea au fost utilizate pentru finanțarea investițiilor în cadrul fondurilor structurale nerambursabile de la aplicarea cadrului financiar multianual 1994-1999. Au crescut în importanță în perioada 2007-2013 și reprezintă acum aproximativ 5% din resursele totale ale Fondului european de dezvoltare regională (FEDR). Se așteaptă ca rolul lor să crească în continuare în perioada de programare urmatoare. Principalele avantaje pe care le prezintă pot fi rezumate după cum urmează:
Natura rotativă a fondurilor: statele membre alocă o parte din resursele primite în cadrul fondurilor structurale și de investiții europene unui instrument financiar nou sau existent. Instrumentul financiar face posibilă finanțarea proiectelor și, după rambursarea de către promotor, reinvestirea fondurilor plus dobânda în alte proiecte.
Pârghie: instrumentele financiare atrag investitori publici și privați din cauza riscului redus și a naturii pe termen lung a proiectelor. Ca urmare, volumul resurselor disponibile crește, la fel ca în cazul fondurilor de dezvoltare urbană JESSICA (a se vedea exemplele de mai jos).
Expertiză: instituțiile publice care utilizează instrumente financiare beneficiază de expertiza financiară a Grupului BEI și a altor intermediari financiari care gestionează. Operațiunile de asistență tehnică pot fi, de asemenea, finanțate; este posibil să se combine împrumuturi, subvenții și asistență tehnică în cadrul aceluiași instrument financiar.
Stimulente pentru o performanță mai bună: având în vedere că instrumentele financiare sunt rambursabile, proiectele finanțate prin intermediul acestora trebuie să fie mai viabile din punct de vedere financiar decât cele finanțate prin subvenții nerambursabile. Normele privind flexibilitatea și transparența financiară, astfel cum sunt prevăzute în cadrul financiar multianual, asigură un control consolidat al resurselor.
Mai puțină dependență de ajutorul nerambursabil: promovarea utilizării (sistematice sau parțiale) a instrumentelor financiare reprezintă o metodă mai durabilă și mai inovatoare de finanțare a proiectelor decât în cadrul dependenței obișnuite de ajutor nerambursabile.
Actualitate
ONU: Căderea sistemului educațional din Gaza – 87% din școli afectate de conflict
Actualitate
Tensiuni crescânde în Liban: O luptă intre oamenii civili și conflictele armate
Actualitate
Îngrijorări în Congres cu privire la Securitatea Navală: Cereri pentru date despre suduri defectuoase la Nava HII Newport News
Conducătorii Comitetului pentru Servicii Armate ale Camerei Reprezentanților solicită Marinei să transmită date despre incidenturile de sudură defectuoasă realizate la portaavioane și submarine aflate în construcție la HII Newport News Shipbuilding.
Într-o scrisoare din 3 octombrie adresată secretarului Marinei, Carlos Del Toro, patru membri de rang înalt ai comitetului au cerut ca serviciul să elaboreze un plan prin care Marina și Newport News să „protejeze vasele marinei americane împotriva lucrărilor viciate”.
„Este profund îngrijorător să aflăm că suduri defectuoase ar fi putut fi realizate cu bună știință la submarinele și portaavioanele marinei americane. Siguranța marinarilor noștri este principala noastră preocupare, iar trebuie să înțelegem imediat orice risc asociat cu aceste lucrări defectuoase,” a declarat președintele HASC, Rep. Mike Rogers din Alabama, împreună cu Rep. Adam Smith, democratul de rang înalt din Washington, Rep. Trent Kelly din Mississippi, liderul subcomitetului de puterea maritimă, și Rep. Joe Courtney din Connecticut, cel mai mare democrat al subcomitetului.
Scrisoarea liderilor HASC vine la o săptămână după ce USNI News a raportat că Departamentul Justiției a fost notificat de Newport News că lucrătorii au realizat cu bună știință suduri defectuoase în timp ce construiau componente non-critice pentru submarine noi și în serviciu, precum și pentru portaavioanele de clasa Ford.
Naval Sea Systems Command a evaluat că „deficiențele potențiale” de pe trei nave aflate în serviciu nu se referă la componente sau sisteme care afectează siguranța sau operațiunile navei și a certificat aceste nave ca fiind sigure pentru operare, a declarat căpitanul Clay Doss, purtător de cuvânt pentru Del Toro, într-o declarație pentru Breaking Defense.
În plus, Newport News și experții tehnici ai Marinei validează sudurile specifice pe 23 de nave — inclusiv vase noi în construcție și cele aflate în reparații complexe sau întrețineri — iar rezultatele inspecțiilor sunt așteptate în mijlocul lunii octombrie, a adăugat Doss.
Marina a furnizat scrisori celor patru comisii de apărare din Congres joi, oferind o actualizare asupra problemei, a afirmat Doss.
Într-o declarație, purtătorul de cuvânt al Newport News, Todd Corillo, a spus că compania a descoperit, prin raportări interne, că, deși „unii sudori au ocolit cu bună știință anumite proceduri de sudură”, investigațiile inițiale arată că „nu există indicii de intenție malefică”.
„După această descoperire, am acționat pentru a comunica cu clienții și autoritățile de reglementare, pentru a investiga, a determina cauzele fundamentale, a limita problema și a implementa acțiuni corective imediate, în timp ce lucrăm la soluții pe termen lung,” a spus Corillo. Newport News a refuzat să comenteze cu privire la numărul și tipul de nave suspectate de suduri defectuoase, invocând investigația în curs.
Legislatorii HASC au inclus o listă de întrebări referitoare la problemă, inclusiv dacă Marina înțelege în întregime amploarea problemei și dacă sudurile efectuate greșit prezintă o amenințare la adresa siguranței. Scrisoarea solicită, de asemenea, Marinei să ofere detalii despre toate incidentele de sudură defectuoasă, un plan de reparație pentru navele afectate și un calendar detaliat privind momentul în care serviciul a fost notificat despre problemele apărute, stabilind un termen-limită pentru un răspuns pe 11 octombrie.
Legislatorii au adăugat că se așteaptă la o informare din partea oficialilor Marinei „fără întârziere” asupra acestui subiect.
Pe 27 septembrie, la o zi după raportul USNI, președintele Newport News, Jennifer Boykin, a confirmat într-o postare pe LinkedIn că compania a primit rapoarte de la angajați privind sudori care „au încălcat cu bună știință procedurile de sudură” și au realizat lucrări care nu respectau standardele de calitate ale companiei, și a informat Departamentul Justiției despre aceasta.
„Nu pot sublinia suficient că acțiunile și comportamentele individuale pot, fie să întărească, fie să slăbească, cultura noastră etică în orice moment. Fiecare alegere pe care o faci ca constructor de nave are un impact de durată” a afirmat aceasta.
Newport News este contractantul principal pentru portaavioanele de clasă Ford și produce submarine de atac de clasă Virginia și submarine cu rachete balistice de clasă Columbia în parteneriat cu General Dynamics Electric Boat.
-
Exclusivacum 3 zile
Afaceri Murdare: Mafia deșeurilor și complicitatea instituțiilor din Prahova
-
Exclusivacum 3 zile
Investigație Europeană asupra Corupției: Penitenciarul Berceni, directorul Matei Valentin și legăturile intunecate cu afaceristul Mihai Tufan
-
Exclusivacum 13 ore
Corupție instituționalizată la IJP Prahova: Mirițescu și rețeaua de influență
-
Exclusivacum 4 zile
Sindicatul Sidepol critică reorganizarea Poliției Canine: „O absurditate care pune în pericol Siguranța Publică”
-
Exclusivacum 2 zile
Sindicatul Diamantul avertizează: acceptarea permanenței neplătite poate deteriora baza de calcul pentru pensie
-
Exclusivacum 4 zile
Sindicatul EUROPOL inițiază o documentare extensivă asupra calității uniformelor de Poliție
-
Exclusivacum 4 zile
Controverse în cadrul Ministerului de Interne: Emil Pascut si comentariile sale despre Funcționarii Publici
-
Exclusivacum 4 zile
România pe locul 36 în Global Peace Index, SUA pe locul 132