Actualitate
Alexandru Tomescu, violonistul care cântă, până în 2023, pe celebra vioară Stradivarius Elder-Voicu: ”Muzica are darul de a ne aduce împreună chiar și când suntem distantați”
„CU GÂNDUL LA ROMÂNIA” vă prezintă, în fiecare zi, oameni remarcabili care au cunoscut excelența în diferite domenii precum educație, cercetare, cinematografie, teatru, muzică, afaceri, informatică, administrație sau sport.
„CU GÂNDUL LA ROMÂNIA” se dorește a fi, cotidian, o întâlnire motivantă cu adevărate personalități ale țării. În cuprinsul acestei rubrici cu totul speciale veți face cunoștință cu oameni pentru care locul întâi al unui podium – fie el și metaforic – se transformă, de fiecare dată, într-o realitate palpabilă. Oameni pentru care un microscop devine o a doua natură, iar camera de luat vederi o prelungire, firească, a gândului și a sufletului.
„CU GÂNDUL LA ROMÂNIA” nu este doar un laitmotiv jurnalistic, ci o întreagă lume adusă mai aproape și descifrată sub ochii cititorului, o ”scenă” unde ”actorii” își prezintă realizările extraordinare. În același timp, ei și sunt oamenii deciși să își îndeplinească visele și să își transforme propriile speranțe în certitudini, oamenii care impresionează, de altfel, și dincolo de granițele României.
Violonistul Alexandru Tomescu este bucureștean și s-a născut în anul 1976. A studiat vioara chiar sub îndrumarea mamei sale – Mihaela Tomescu -, profesoară de vioară la Liceul de Muzică ”George Enescu” din Capitală. Acompaniat de tatăl său, pianistul Adrian Tomescu, a participat la numeroase evenimente și concursuri muzicale, fiind apreciat la scenă deschisă.
Ulterior, și-a continuat studiile la Conservatorul din București, avându-l ca îndrumător pe cunoscutul violonist şi profesor Ştefan Gheorghiu, absolvind în 1999. Alexandru Tomescu a obținut, de altfel, burse de studii în SUA şi Elveţia, acolo unde a studiat cu Eduard Schmieder (2000) – ”unul dintre profesorii de seamă ai viorii”, așa cum îl descria celebrul Yehudi Menuhin – şi Tibor Varga (în 2001), participând, totodată, la cursuri de perfecţionare cu Ruggiero Ricci, Igor Oistrah şi Hermann Krebbers, violonistul olandez care și-a susținut primul concert atunci când avea doar 10 ani.
Din anul 2002, Alexandru Tomescu este solist concertist al Orchestrelor Radio România.
”Un om. O vioară. Aceste două coordonate sunt suficiente pentru a crea un Univers. Iar când omul este Alexandru Tomescu, iar vioara este un Stradivarius, se naşte un Univers locuit de creaturi sonore fascinante care se desprind din culoare şi densitate sonoră, toate menite să subjuge publicul aflat în sală”
Violonistul Alexandru Tomescu a concertat la Berliner Philharmoniker, Carnegie Hall, Concertgebouw și Théâtre des Champs-Élysées
Alexandru Tomescu a concertat sub bagheta unor dirijori foarte importanță, între care Kurt Masur, Valery Gergiev, Vasilii Petrenko, alături de pianişti precum Valentina Lisitsa şi Eduard Kunz – cel considerat ”unul dintre cei 10 pianiști ai viotorului” de BBC Music Magazine -, în săli celebre ca Berliner Philharmoniker, Carnegie Hall, Concertgebouw, Théâtre des Champs-Élysées.
Violonistul român a câștigat – în luna noiembrie a anului 2018, pentru a treia oară, în urma concursului național – dreptul de a cânta pe vioara STRADIVARIUS Elder-Voicu pentru următorii 5 ani, până în 2023.

Vioara a fost folosită timp de patru decenii de către marele violonist Ion Voicu. Ministerul Culturii şi Cultelor (MCC) a precizat – în anul 2007 – că vioara Stradivarius restituită statului român de către familia violonistului Ion Voicu se va numi ”Stradivarius Elder-Voicu”.
”Denumirea viorii va fi Stradivarius Elder-Voicu, aşa cum stă scris în protocolul semnat cu reprezentanţii Fundaţiei Internaţionale ‘Ion Voicu’ în momentul predării instrumentului de către aceştia”, s-a transmis printr-un comunicat de presă.
”Muzica unește oameni și înseamnă conexiune! Arta are nevoie de sprijin și de încredere pentru a avea un viitor!”
Alexandru Tomescu
Peste 100 de premii I naţionale şi nu mai puţin de 26 de distincţii internaţionale
Alexandru Tomescu are un palmares impresionant – peste 100 de premii I naţionale şi nu mai puţin de 26 de distincţii internaţionale.
Turneul Internațional Stradivarius este unul dintre proiectele sale de mare succes, cu sute de concerte, în zeci de localităţi din ţară și străinătate, cu programe care cuprind câteva integrale-eveniment pentru viaţa muzicală românească.
”Turneul Internațional Stradivarius a parcurs o călătorie minunată, XIII ediții pline de experiențe frumoase exprimate prin Muzică, Atitudine, Valori si, mai presus de orice, prin apropierea de publicul tradițional dar și de cel mai tânăr și neexperimentat. Credem în angajamente pe termen lung, în întâlniri care rezistă timpului și își dezvoltă adevărata valoare, asemeni muzicii”, a scris Alexandru Tomescu, în luna septembrie, pe pagina sa de socializare.
”Muzica are darul de a ne aduce impreună chiar și când suntem distantați”
Violonistul Alexandru Tomescu
S-au împlinit 20 de ani de la înființarea Fundaţiei Culturale ”Remember Enescu”
Pe data de 19 decembrie 2019, violonistul Alexandru Tomescu a fost protagonistul Galei ”Remember Enescu – 20 ani de Excelenţă în Muzica Clasică”, alături de pianista Sînziana Mircea, soprana Laura Tătulescu, interpreţii la pian şi harpă Maria Ecaterina Blejan şi Ioan Theodor Blejan și, nu în ultimul rând, tânăra pianistă Eva Garet.
Programul a cuprins lucrări de George Enescu, Mihail Jora, Frederic Chopin, Franz Liszt, Piotr Ilici Ceaikovski şi alţii.
Anul trecut s-au împlinit 20 de ani de la înfiinţarea în 1999, a Fundaţiei Culturale „Remember Enescu”. Fundaţia – lansată împreună cu mama sa – și-a propus ”să omagieze, în diverse forme, personalitatea marelui compozitor, violonist, dirijor, pianist şi pedagog George Enescu” şi, totodată, ”să sprijine dezvoltarea activităţii muzicale în România”.
Stagiunea itinerantă ”Remember Enescu” are loc anual – în perioada septembrie – iunie – reunind, în medie, 60 de evenimente. Din 2016, Fundaţia desfăşoară turneele naţionale ”Pe urmele lui Enescu” în diferite zone, urmărind traseele artistice ale lui George Enescu.
Actualitate
Sardinia: Acolo unde piloții de vânătoare învață să gândească, nu doar să zboare
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală
Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
-
Exclusivacum 4 zileBurcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Exclusivacum o ziCircul Teoroc își joacă ultima reprezentație: Lacrimi sindicale pentru „Finu” și un grad de chestor confiscat de la obraz!
-
Ancheteacum 4 zileANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 2 zileBăicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 4 zilePenitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 4 zileProtest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 15 oreFamilia Teoroc: De la padoc de lux la circ de strada – Râsul plânsului în sistemul penitenciar! (Ediția cu polițiști santajați și vuvuzele sub frică)
-
Exclusivacum 2 zilePenitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi



