Actualitate
Bancul zilei. Doi prieteni la un pahar de bere: „I-am vorbit cu TU…”
Astăzi, am pregătit pentru ține un banc amuzant, în care protagoniștii, un bărbat discuta cu prietenul său despre relația pe care o are cu soția sa. Finalul este unul copios și merită povestit și prietenilor.
Doi prieteni se intalnesc la o bere. Unul din ei avea un ochi vanat…
– Ce-ai pățit la ochi?
– M-a lovit nevasta.
– De ce?
– I-am vorbit cu TU.
– Doamne, iartă-mă, dar ce fel de relație aveți voi de te-a lovit doar pentru atâta lucru?
– Păi aseară, pe când mâncăm, mi-a zis: «Știi, dragă, noi n-am mai făcut amor de trei luni».
La care eu i-am răspuns: «Poate TU»…😊
Actualitate
Adaptarea rapidă și colaborarea în industria apărării: Răspunsul la provocările viitoare
Amenințările cu care se confruntă Statele Unite și aliații săi continuă să prolifereze. Cu adversari de nivel apropiat sau egal care desfășoară sisteme de armament din ce în ce mai avansate în toate domeniile, diversitatea, sofisticarea și cantitatea provocărilor cresc continuu. Chiar și cei cu capacitate industrială și tehnologică limitată au acces la armament modern, relativ ieftin, capabil să cauzeze daune semnificative.
Pentru a rămâne cu un pas înainte în acest mediu complex și dinamic de amenințări, armata americană are nevoie de o bază industrială robustă și agilă, capabilă de prototipare rapidă și dezvoltare, de producție de înalt volum și de capacitatea de a crește sau redirecționa producția în funcție de cerințe în schimbare.
Aceasta a fost una dintre numeroasele teme importante discutate la conferința Asociației Forțelor Aeriene și Spațiale, desfășurată recent în capitala națională. Într-un mediu geopolitic tot mai complex, cum arată viitorul dezvoltării armamentului? Și cum pot industria și guvernul să colaboreze cel mai bine pentru a aduce aceste sisteme critice în mâinile militarilor noștri mai repede? Iată patru piloni cheie ce pot oferi Statelor Unite acest avantaj decisiv într-o eră de amenințări în creștere.
Colaborarea în centru
Pentru a atinge obiectivul comun de a permite luptătorilor noștri să rămână cu un pas înainte în fața amenințărilor în evoluție rapidă, clienții noștri guvernamentali adoptă cu înțelepciune noi filozofii de achiziție care încurajează colaborarea între industrie.
Inițiativele precum Weapon Open System Architecture (WOSA), utilizată de Forțele Aeriene ale Statelor Unite și acum de Marine, încurajează modularitatea și interoperabilitatea între furnizorii de componente. De exemplu, includerea acestor standarde WOSA în Arhitectura de Referință a Armamentului de la Baza Aeriană Eglin va sprijini producția de înalt volum și iterația rapidă a tehnologiilor pe măsură ce amenințările viitoare evoluează.
Guvernul poate lua măsuri suplimentare pentru a încuraja standardele deschise și modularitatea plug-and-play, în special la nivelul subcomponentelor. De exemplu, ar putea considera furnizarea de informații despre solicitări direct către furnizorii majori de subsisteme prin intermediul vehiculelor de contractare, cum ar fi Contractul de Achiziție Agile Larg de la Eglin. Aceasta ar asigura că principalii contribuitori din ecosistemul de armament au aceeași informație, indiferent de relația primar-subcontractant. De asemenea, deschide ușa guvernului pentru a avea relații directe cu furnizorii majori de subsisteme.
Indiferent de mecanisme, dialogul robust între guvern și industrie este esențial. Acest dialog ajută la alinierea așteptărilor cu capacitățile industriei, în timp ce menține industria receptivă la obiectivele guvernului. Comunicarea cerințelor devreme și frecvent cu privire la programele de achiziție va duce la rezultate mai bune pentru toți.
La L3Harris, ne concentrăm, de asemenea, pe căutarea oportunităților de colaborare nu doar cu guvernul, ci și cu colegii din industrie și noi intrări emergente. De la integrarea de noi tehnologii în procesele noastre de fabricație până la parteneriate cu instituții academice și start-up-uri strategic aliniate, colaborăm cu alți inovatori disrupte pentru a cultiva oportunități de echipă care aduc capacități robuste și discriminate în luptă – și în cele din urmă continuă să ofere Statelor Unite un avantaj considerabil în fața celor care ar dori să ne facă rău.
Actualitate
Cum sa alegi o optiune practica de inchirieri masini
Inchirierea unei masini in Bucuresti a devenit un serviciu din ce in ce mai cautat atat de catre turisti, cat si de catre cei care viziteaza orasul in scop de afaceri. Alegerea corecta a unei companii de inchirieri auto este esentiala pentru a avea parte de o experienta placuta si lipsita de surprize neplacute. Expertii in domeniu recomanda sa te ghidezi dupa cateva criterii esentiale, printre care reputatia companiei, transparenta costurilor, politica de kilometraj si optiunile flexibile de livrare si rezervare a masinii.
Reputatia companiei: un indiciu al calitatii serviciilor
Primul pas in alegerea unei companii de inchirieri auto este sa analizezi reputatia acesteia. O companie bine cotata in randul clientilor este, in general, un semn ca ofera servicii de calitate. Recenziile online reprezinta o sursa utila pentru a te informa despre experientele anterioare ale altor clienti.
Este important sa cauti opinii pe platforme independente, nu doar pe site-ul companiei. Astfel, vei putea obtine o imagine obiectiva asupra modului in care aceasta interactioneaza cu clientii si isi gestioneaza flota de masini. Un alt mod de a evalua o companie este sa ceri recomandari de la persoane de incredere care au folosit servicii similare. Experientele lor directe iti pot oferi o imagine clara asupra calitatii serviciilor, a starii masinilor si a transparentei tarifelor.
Costuri: fii atent la toate detaliile
Un alt aspect important pe care trebuie sa il iei in considerare pentru serviciul de inchirieri auto din Bucuresti este costul total al serviciului. Pretul afisat initial poate parea atractiv, dar este esential sa te asiguri ca nu exista taxe ascunse care sa ridice semnificativ costul final. Asigura-te ca intelegi exact ce include tariful de inchiriere – de la taxe obligatorii, asigurari, pana la eventuale comisioane de livrare sau returnare a masinii.
Verifica daca exista vreo taxa suplimentara in cazul returnarii intarziate sau daca esti obligat sa achizitionezi asigurari suplimentare. Unele companii percep si un depozit de garantie, care poate varia in functie de masina inchiriata si perioada de inchiriere. Aceasta suma va fi blocata pe cardul tau de credit pana la finalul contractului, asa ca este important sa ai suficiente fonduri disponibile.
Compararea ofertelor mai multor companii te poate ajuta sa gasesti cea mai buna optiune pentru nevoile tale. Un pret mai mic nu este intotdeauna cel mai bun, mai ales daca include limitari semnificative sau taxe suplimentare.
Politica privind kilometrajul: limitari sau libertate
Un alt element de luat in calcul este politica privind kilometrajul. Unele companii de rent a car otopeni ofera masini cu kilometri nelimitati, ceea ce este ideal daca intentionezi sa calatoresti pe distante lungi sau sa vizitezi mai multe locuri in afara Bucurestiului. Insa, alte companii impun o limita de kilometri zilnica sau pentru intreaga perioada de inchiriere, iar depasirea acesteia atrage costuri suplimentare per kilometru.
Daca planifici sa faci multe drumuri in afara orasului sau sa petreci mult timp la volan, opteaza pentru o companie care nu impune o limita de kilometri sau care are o limita suficient de generoasa. Astfel, vei putea calatori fara stresul unor costuri neprevazute.
Rezervare online: rapiditate si eficienta
Un avantaj major pe care multe companii de inchirieri auto il ofera este posibilitatea de a face rezervari online. Acest sistem nu doar ca iti economiseste timp, dar iti permite si sa compari diferite optiuni de masini si tarife fara sa parasesti confortul casei. Platformele online ale companiilor permit adesea vizualizarea in timp real a disponibilitatii masinilor, iar procesul de rezervare este simplu si rapid.
Rezervarea online poate aduce si beneficii suplimentare, precum reduceri pentru early booking sau accesul la oferte speciale. In plus, poti alege si servicii suplimentare, cum ar fi asigurari extinse, GPS, scaune pentru copii sau optiuni de livrare la adresa. Aceasta flexibilitate iti permite sa iti personalizezi experienta in functie de nevoile tale, evitand astfel neplacerile la fata locului.
Inchirieri auto de la Aeroportul Otopeni: o solutie rapida si practica
Pentru cei care ajung in Bucuresti pe calea aerului, inchirierea unei masini direct de la Aeroportul Otopeni poate fi cea mai convenabila solutie. Majoritatea companiilor de inchirieri auto care opereaza in Bucuresti au birouri la aeroport si ofera optiunea de a prelua masina direct din parcarea de la sosiri. Acest serviciu este extrem de util, mai ales daca ai un program incarcat si doresti sa te deplasezi rapid fara a depinde de transportul in comun sau taxiuri.
Este indicat sa rezervi masina in avans pentru a te asigura ca este disponibila la momentul sosirii si pentru a evita posibilele aglomeratii sau intarzieri la biroul de inchirieri auto otopeni. Inainte de a opta pentru acest serviciu, verifica daca exista costuri suplimentare pentru preluarea de la aeroport si citeste recenziile altor clienti pentru a te asigura ca firma ofera un serviciu rapid si eficient.
Inchirierea unei masini in oras: livrare la adresa ta
Daca te afli deja in Bucuresti si ai nevoie de o masina, multe companii ofera livrarea direct la adresa specificata de tine. Fie ca esti la birou, acasa sau intr-un hotel, masina poate fi livrata rapid si fara batai de cap. Acest serviciu este foarte util pentru cei care nu au timp sa se deplaseze la sediul companiei pentru a ridica masina.
Cand alegi o astfel de optiune, este important sa verifici daca exista taxe suplimentare pentru livrare, dar si sa te asiguri ca masina va fi livrata la timp. Este recomandat sa stabilesti toate detaliile cu compania in avans, pentru a evita eventualele neplaceri sau intarzieri.
Asigurare: protectie suplimentara pentru linistea ta
O alta componenta esentiala a inchirierii unei masini este asigurarea. Majoritatea companiilor ofera o forma de asigurare de baza inclusa in pret, dar aceasta poate acoperi doar daunele minore sau accidentele usoare. Daca vrei o protectie mai mare, poti opta pentru o asigurare suplimentara, care sa acopere si daune mai mari, furtul sau eventualele costuri legate de defectiuni tehnice.
Este important sa citesti cu atentie termenii si conditiile politelor de asigurare oferite de companie, pentru a te asigura ca ai acoperirea necesara. O asigurare suplimentara poate fi utila, in special daca intentionezi sa conduci mult sau in zone aglomerate, unde riscul de accidente minore poate fi mai ridicat.
Verifica masina inainte de a o prelua
Inainte de a pleca cu masina inchiriata, este recomandat sa o inspectezi cu atentie impreuna cu un reprezentant al companiei. Asigura-te ca orice zgarietura sau dauna existenta este notata in contract, pentru a evita eventualele neplaceri la returnarea vehiculului.
De asemenea, verifica starea tehnica a masinii: farurile, franele, nivelul uleiului si alte componente esentiale. Daca observi vreo problema, raporteaz-o imediat. Astfel, vei preveni eventuale probleme pe durata inchirierii si vei evita conflictele la returnarea masinii.
Concluzie
Rent a car Bucuresti poate fi o experienta usoara si placuta daca faci alegerile corecte. Specialistii recomanda sa acorzi atentie reputatiei companiei, sa fii atent la transparenta costurilor si sa te asiguri ca politica de kilometraj este potrivita pentru planurile tale de calatorie. De asemenea, rezerva online pentru a beneficia de cele mai bune oferte si optiuni, iar daca ajungi pe Aeroportul Otopeni, alege o companie care poate livra masina rapid si eficient. Cu o planificare atenta, vei putea explora Bucurestiul si imprejurimile fara griji.
Actualitate
Ce face armata în spațiu?
Armata a avut întotdeauna ofițeri specializați în spațiu sub denumirea F40, având în vedere că, așa cum subliniază oficialii, serviciul este cel mai mare utilizator militar al capabilităților spațiale. Noua propunere de a crește efectivele spațiale are două obiective, explică oficialii SMDC.
În primul rând, sunt necesari mai mulți operatori pentru a ajuta serviciul terestru să asigure că comunicațiile prin satelit (SATCOM) și capabilitățile de poziționare, sincronizare și navigare (PNT) sunt disponibile în timpul conflictelor. Acest lucru include, de exemplu, achiziționarea de servicii comerciale SATCOM pentru a suplini accesul limitat la sateliți militari.
În al doilea rând, și poate mai important, sunt necesari soldați instruiți pentru a desfășura operațiuni ofensive împotriva capabilităților satelitului inamic adânc în teritoriu ostil. De exemplu, acest lucru ar putea include desfășurarea unui număr mic de soldați, echipați cu echipamente mobile de bruiaj.
Cobos a menționat că soldații Brigăzii 1 de Spațiu au început deja să se antreneze în medii realiste în care operațiunile spațiale au loc „în raza de acțiune a unei grenade cu mână” din forțele inamice. Într-un exercițiu recent, a spus el, un soldat din Brigada 1 de Spațiu a efectuat un salt tandem HALO (high altitude, low opening) cu Grupul 10 de Forțe Speciale la Centrul Național de Antrenament, pentru a exersa pătrunderea adânc în teritoriul inamic pentru a desfășura activități de contraspațiu — deși nu a oferit detalii legate de exercițiul secret.
Cele două „puncte principale” din „Viziunea Spațială a Armatei pentru Operațiuni Multidomeniu” publicate în ianuarie stipulează că serviciul trebuie să „integreze” capabilitățile spațiale ale SUA în operațiunile sale și să „intercepteze” operațiunile spațiale ale inamicilor „simultan”, a afirmat colonelul Donald Brooks, comandant al Centrului de Exelență în Spațiu și Apărare împotriva Rachetelor din Colorado Springs.
„O competență de bază a Armatei este Operațiunile de Intrare Forțată Conjunctă, unde un Grup de Luptă al Armatei proiectează puterea de luptă adânc pentru a putea stabili condițiile astfel încât forțele ulterioare ale Armatei să poată trece prin acel aeroport sau [alt teritoriu] capturat”, a spus el pentru Breaking Defense. „Toate aceste competențe de bază ale Armatei, dintr-o perspectivă pur geometrică, sunt ceea ce numim ‘dincolo de liniile inamice.’ Folosim termeni precum ‘a pătrunde,’ ‘a izola și a descompune’ un adversar.”
„Descompunere” este un termen de specialitate definit în Manualul de Teren 3.0 al Armatei, care stabilește doctrina generală a serviciului; deși nu este un termen inclus în doctrina de bază a operațiunilor spațiale care guvernează operațiunile forței comune, Publicația Comună 3-14. (Doctrina fiecărui serviciu contribuie la doctrina comună, dar doctrina comună, în cele din urmă, are prioritate în ceea ce privește operațiunile colective ale armatei americane.)
Creșterea accentului pe aplicarea conceptului în operațiunile spațiale, conform lui Brooks și Cobos, este ceva relativ nou în Viziunea Spațială a Armatei.
„Noua parte este cu adevărat cerința la nivel tactical pentru organizațiile tactice de a putea interzice utilizarea spațiului de către un adversar,” a spus Cobos.
Sprijinirea Comandamentelor Combatante, Coordonarea cu Forța Spațială
Personalul cu noua denumire de specializare 40 MOS ar urma să fie integrat în mai multe unități diferite ale Armatei.
În primul rând, aceștia vor fi utilizați în cele șapte „echipe de planificare pentru controlul spațiului” din cadrul Brigăzii 1 de Spațiu, care colaborează cu diversele comenzi regionale combatante, a afirmat Cobos. Aceste echipe de planificare sunt deja integrate în „multiple teatre” și coordonează cu componentele Forței Spațiale pentru a oferi comandantului combatant soluții de planificare și „vizare”, bazate pe capabilitățile necesare pentru o anumită sarcină.
„Asta este exact modul în care gestionăm focurile pe o gamă largă de lucruri, de la rachetele de croazieră care vin de pe submarine sau distrugătoare, până la focurile pe care Armata le poate aduce și cele pe care Armata Aerului le poate folosi,” a explicat Cobos.
„Focurile” este un termen militar care se referă la utilizarea armelor pentru a crea efecte letale și/sau neletale asupra țintelor. Oficialii Armatei au declarat anterior că intenționează să întreprindă „acțiuni non-kinetice” pentru a perturba, degrada sau distruge sistemele de spațiu ale adversarului, cum ar fi războiul electromagnetic și operațiunile cibernetice.
Astfel, pentru „focurile” în spațiu, Cobos a menționat că Armata poate oferi capabilități tactice pentru operațiuni discrete, directe, împotriva instalațiilor sau sistemelor inamice pe care poate că celelalte servicii nu le pot aborda.
În plus, specialiștii în spațiu vor face parte dintr-o „companie de control al spațiului” în cadrul grupului pilot Theater Strike Effects Group (TSEG) de la Comandamentul Indo-Pacific. Acest TSEG, care este conceput pentru a desfășura operațiuni de interdicție, a fost aprobat împreună cu Viziunea Spațială a Armatei și va obține capacitate operațională inițială pe 1 octombrie 2027, a afirmat Cobos.
„Se va constitui inițial cu capabilități de război electronic pentru controlul spațial,” a spus Brooks. În timp, TSEG va evolua pentru a „construi și a desfășura capabilități de contrasurveillance și recunoaștere, forme de război de mare altitudine și de navigare,” a adăugat el.
SMDC speră, de asemenea, să poată adăuga în curând un TSEG pentru Comandamentul European, după o „experiență-exercițiu” de o lună care, potrivit lui Cobos, a ajutat la dovedirea valorii unității.
„Sunt puțin subiectiv; am fost comandantul TSEG-ului pentru acel exercițiu, dar cred cu tărie că am câștigat sprijinul multor lideri din EUCOM,” a spus Brooks.
În final, specialiștii vor sprijini, de asemenea, Task Force-urile Multidomeniu ale Armatei, fiecare având o companie de control al spațiului. Serviciul are trei astfel de task force-uri și se „va extinde în curând cu a patra și a cincea,” a adăugat Brooks.
„Suntem foarte complementari la Forța Spațială și la celelalte servicii, dar vedem cu adevărat spațiul ca un component critic pentru a pregăti teatrul cu mult înainte de operațiunile de fază unu … atunci când se trage prima runda, racheta este lansată, spațiul trebuie să fie prezent cu luni, dacă nu ani, înainte pentru a ajuta la stabilirea acelor condiții,” a concluzionat el.
-
Exclusivacum 4 zile
Corupție instituționalizată la IJP Prahova: Mirițescu și rețeaua de influență
-
Exclusivacum 2 zile
Controversa imobiliară privind Familiile Nichita și Lupu: De la un accident tragic la tranzacții frauduloase/Cazul White Tower
-
Exclusivacum 4 zile
Administrație cu oameni de „valoare” la Primăria Comunei Colceag
-
Exclusivacum 2 zile
Familia Albu: o călătorie controversată de la scrutinul public la beneficii mănoase în Ploiești
-
Exclusivacum 4 zile
Corupția în IPJ Prahova: O rețea de ilegalități afectează afacerile locale (V)
-
Exclusivacum o zi
Primarul care a părăsit Cătina cu ghivecele și pietrele în brațe: o poveste de alegeri și controverse
-
Exclusivacum o zi
Fraude imobiliare în România: Scandalurile Nordis și White Tower dezvăluie un sistem corupt
-
Exclusivacum 2 zile
Colaborarea între victime și abuzatori – O problemă persistenta în rândul polițiștilor din MAI