Connect with us

Actualitate

De miercuri se instituie sensuri unice pe 22 de artere secundare din sectorul 1 al Bucureștiului

Publicat

pe

Potrivit unui comunicat al Brigăzii Rutiere București, începând de miercuri, se vor institui sensuri unice pe 22 de artere secundare din zona cuprinsă între Șoseaua Chitilei, Bulevardul Bucureștii Noi, Bulevardul Laminorului și Strada Constantin Godeanu.

Conform unui comunicat transmis de Brigada Rutieră București, modificările au fost avizate de Comisia tehnică de circulație din cadrul Primăriei Capitalei.

Astfel, începând cu data de 16 septembrie 2020, circulația rutieră va fi organizată în sens unic pe 22 de artere secundare din zona cuprinsă între Șoseaua Chitilei, Bulevardul Bucureștii Noi, Bulevardul Laminorului și Strada Constantin Godeanu, sector 1, după cum urmează:

– Strada Petru și Pavel, dinspre Șoseaua Chitilei spre Bulevardul Laminorului;

– Strada Sălăjeni, dinspre Bulevardul Laminorului spre Șoseaua Chitilei;

– Strada Hotin, dinspre Șoseaua Chitilei spre Bulevardul Laminorului;

– Strada Propășirii, dinspre Bulevardul Laminorului spre Șoseaua Chitilei;

– Strada Bauxitei, dinspre strada Doamna Stanca spre Bulevardul Laminorului;

– Strada Golovița, dinspre Bulevardul Laminorului spre Strada Doamna Stanca;

– Strada Aeromodelului, dinspre Strada 16 Februarie spre Bulevardul Laminorului;

– Strada Producției, dinspre Strada Oașului spre Strada Acetilenei;

– Strada Dârza, dinspre Strada Acetilenei spre Strada Oașului;

– Strada Balsamului, dinspre Strada Acetilenei spre Strada Oașului;

– Strada Grohotișului, dinspre Strada Oașului spre Strada Acetilenei;

– Strada Cotești, dinspre Bulevardul Bucureștii Noi spre Strada Oașului;

– Strada Retortei, dinspre Strada Oașului spre Bulevardul Bucureștii Noi;

– Strada Cricovului, dinspre Bulevardul Bucureștii Noi spre Strada Oașului;

– Strada Floare de Crâng, dinspre Strada Cricovului spre Bulevardul Bucureștii Noi;

– Strada Trușești, (tronson cuprins între Strada Sfântul Gheorghe și Strada Constantin Godeanu) dinspre Strada Sfântul Gheorghe spre Strada Constantin Godeanu;

– Strada Vacanței, dinspre Strada Acetilenei spre Strada Sfântul Gheorghe;

– Strada Duioșiei, dinspre Strada Sfântul Gheorghe spre Strada Acetilenei;

– Strada Malu Mare, dinspre Strada Acetilenei spre Strada Sfântul Gheorghe;

– Strada Betonierei, dinspre Strada Plaurului spre Strada Acetilenei;

– Strada Găliceni, dinspre Strada Sfântul Gheorghe spre Strada Acetilenei;

– Strada Podului, dinspre Strada Nazarcea spre Strada Constantin Godeanu.

Actualitate

Tensiuni crescânde în Liban: O luptă intre oamenii civili și conflictele armate

Publicat

pe

De

Cu un an în urmă, luni, grupul palestinian Hamas a atacat Israel. La o zi distanță, Hezbollah s-a alăturat ceea ce a numit „frontul de susținere Gaza”, implicând astfel Libanul în conflict. De atunci, țara a trăit în tensiune, așteptând o invazie totală din partea Israelului, care părea inevitabilă.

Acest inevitabil a sosit săptămâna trecută, iar violențele de până acum ar putea prezenta un an doi de lupte și mai intense, cu cetățenii libanezi prinși între o stâncă israeliană și o situație dificilă sub Hezbollah.

În ultimele 12 luni, atacurile de-a lungul frontierei au variat săptămână de săptămână. În cele mai dificile zile, avioanele israeliene survolau cerul, iar bombe se aruncau asupra a ceea ce IDF a numit ținte Hezbollah. Totuși, ultimele două săptămâni au adus o escaladare majoră, incluzând atacuri directe asupra Beirutului — un oraș considerat anterior un refugiu sigur pe care forțele israeliene evitau să-l atace.

Pentru mulți libanezi din sud, declarația Israelului de invazie, pe care Ierusalimul a menționat-o cu scopul de „raiduri limitate și localizate” destinat să împingă Hezbollah de la graniță, a devenit o picătură care a umplut paharul. Multe persoane au părăsit regiunea. Guvernul estimează că numărul de migranți care se îndreaptă spre nord va depăși 1 milion — în contextul unei populații totale de 5.4 milioane. Zeci de mii de libanezi au fugit și în est, către Siria, o întoarcere tristă în timp, când oameni disperati din acea țară devastată de război fugeau în direcția opusă.

Chiar și înainte de anunțul raidurilor, campania aerială se dovedea brutală pentru cei din regiune.

„Nu am putut dormi toată noaptea, sunetele bombardamentelor nu păreau să se oprească niciodată. Nopțile sunt cele mai grele,” a povestit un locuitor din sud pentru Breaking Defense.

Aceasta a adăugat că atunci când familia ei a decis să plece din sud în săptămâna trecută, nu a existat o cale ușoară de ieșire: cele două trasee principale către nord, fie prin Nabatiyeh-Sidon, fie prin Valea Beqaa, sunt fie blocate de ruinele lăsate de atacuri aeriene, fie se află în zone identificate de IDF ca ținte — ceea ce înseamnă că a risca această rută ar putea fi mai periculos decât a rămâne acasă, în mijlocul atacurilor.

Cei care nu pot sau nu vor să-și părăsească casele sunt blocați să se ascundă, având de făcut nimic altceva decât a oferi „rugăciuni” că lucrurile nu vor escalada către o incursiune completă dincolo de râul Litani de Sud. Ritmul atacurilor nu pare să încetinească — un raport Reuters a arătat că 70 de orașe, inclusiv cele predominant creștine, au fost ordonate să evacueze în ultimele trei zile.

Citeste in continuare

Actualitate

Îngrijorări în Congres cu privire la Securitatea Navală: Cereri pentru date despre suduri defectuoase la Nava HII Newport News

Publicat

pe

De

Conducătorii Comitetului pentru Servicii Armate ale Camerei Reprezentanților solicită Marinei să transmită date despre incidenturile de sudură defectuoasă realizate la portaavioane și submarine aflate în construcție la HII Newport News Shipbuilding.

Într-o scrisoare din 3 octombrie adresată secretarului Marinei, Carlos Del Toro, patru membri de rang înalt ai comitetului au cerut ca serviciul să elaboreze un plan prin care Marina și Newport News să „protejeze vasele marinei americane împotriva lucrărilor viciate”.

„Este profund îngrijorător să aflăm că suduri defectuoase ar fi putut fi realizate cu bună știință la submarinele și portaavioanele marinei americane. Siguranța marinarilor noștri este principala noastră preocupare, iar trebuie să înțelegem imediat orice risc asociat cu aceste lucrări defectuoase,” a declarat președintele HASC, Rep. Mike Rogers din Alabama, împreună cu Rep. Adam Smith, democratul de rang înalt din Washington, Rep. Trent Kelly din Mississippi, liderul subcomitetului de puterea maritimă, și Rep. Joe Courtney din Connecticut, cel mai mare democrat al subcomitetului.

Scrisoarea liderilor HASC vine la o săptămână după ce USNI News a raportat că Departamentul Justiției a fost notificat de Newport News că lucrătorii au realizat cu bună știință suduri defectuoase în timp ce construiau componente non-critice pentru submarine noi și în serviciu, precum și pentru portaavioanele de clasa Ford.

Naval Sea Systems Command a evaluat că „deficiențele potențiale” de pe trei nave aflate în serviciu nu se referă la componente sau sisteme care afectează siguranța sau operațiunile navei și a certificat aceste nave ca fiind sigure pentru operare, a declarat căpitanul Clay Doss, purtător de cuvânt pentru Del Toro, într-o declarație pentru Breaking Defense.

În plus, Newport News și experții tehnici ai Marinei validează sudurile specifice pe 23 de nave — inclusiv vase noi în construcție și cele aflate în reparații complexe sau întrețineri — iar rezultatele inspecțiilor sunt așteptate în mijlocul lunii octombrie, a adăugat Doss.

Marina a furnizat scrisori celor patru comisii de apărare din Congres joi, oferind o actualizare asupra problemei, a afirmat Doss.

Într-o declarație, purtătorul de cuvânt al Newport News, Todd Corillo, a spus că compania a descoperit, prin raportări interne, că, deși „unii sudori au ocolit cu bună știință anumite proceduri de sudură”, investigațiile inițiale arată că „nu există indicii de intenție malefică”.

„După această descoperire, am acționat pentru a comunica cu clienții și autoritățile de reglementare, pentru a investiga, a determina cauzele fundamentale, a limita problema și a implementa acțiuni corective imediate, în timp ce lucrăm la soluții pe termen lung,” a spus Corillo. Newport News a refuzat să comenteze cu privire la numărul și tipul de nave suspectate de suduri defectuoase, invocând investigația în curs.

Legislatorii HASC au inclus o listă de întrebări referitoare la problemă, inclusiv dacă Marina înțelege în întregime amploarea problemei și dacă sudurile efectuate greșit prezintă o amenințare la adresa siguranței. Scrisoarea solicită, de asemenea, Marinei să ofere detalii despre toate incidentele de sudură defectuoasă, un plan de reparație pentru navele afectate și un calendar detaliat privind momentul în care serviciul a fost notificat despre problemele apărute, stabilind un termen-limită pentru un răspuns pe 11 octombrie.

Legislatorii au adăugat că se așteaptă la o informare din partea oficialilor Marinei „fără întârziere” asupra acestui subiect.

Pe 27 septembrie, la o zi după raportul USNI, președintele Newport News, Jennifer Boykin, a confirmat într-o postare pe LinkedIn că compania a primit rapoarte de la angajați privind sudori care „au încălcat cu bună știință procedurile de sudură” și au realizat lucrări care nu respectau standardele de calitate ale companiei, și a informat Departamentul Justiției despre aceasta.

„Nu pot sublinia suficient că acțiunile și comportamentele individuale pot, fie să întărească, fie să slăbească, cultura noastră etică în orice moment. Fiecare alegere pe care o faci ca constructor de nave are un impact de durată” a afirmat aceasta.

Newport News este contractantul principal pentru portaavioanele de clasă Ford și produce submarine de atac de clasă Virginia și submarine cu rachete balistice de clasă Columbia în parteneriat cu General Dynamics Electric Boat.

Citeste in continuare

Actualitate

Drept la replică la comunicatul Colegiului Fizioterapeuților

Publicat

pe

De

In calitate de organizație care reprezintă interesele domeniului de recuperare/reabilitare medicală și care promovează rolul medicilor de Medicină Fizică și de Reabilitare (MFR), în conformitate cu declarațiile Organizației Mondiale a Sănătății și cu Cartea Albă a specialității de Medicină Fizică și de Reabilitării din Europa, elaborată de UEMS (Uniunea Europeană a Medicilor Specialiști, secțiunea de Medicină Fizică și de Reabilitare) precum și cu documentele de poziție ale multiplelor organisme internaționale interesate în combaterea dizabilității și promovarea sănătății.

Ne exprimăm consternarea cu privire la felul în care acest comunicat reiterează aceleași neadevăruri sau omite cu intenție anumitie informații, în mod similar felului în care a făcut-o în ultimii 15 ani, timp în care s-au purtat discuții fără a se ajungă la un consens, ceea ce demonstrează fără tăgadă că CFZRO nu dorește rezolvarea principalei probleme cu un impact grav asupra siguranței serviciilor medicale și a sănătății pacienților cu dizabilități, principalii beneficiari ai serviciilor de reabilitare medicală, și anume: pregătirea profesională inadecvată a unei bune părți din rândul practicanților de fizioterapie din Romania. Mai precis, problema la care ne referim se referă de faptul că majoritatea fizioterapeuților din România nu au absolvit Facultatea de fizioterapie la programe de licență în domeniul Sănătate, ci în domeniul Educație Fizică și Sport, la programul de Kinetoterapie și Motricitate Specială. Precizăm că, mai ales în acestă ultimă situație, curriculum de formare profesională nu include cunoștințe suficiente de patologie pentru înțelegerea naturii complexe a celor mai multe dintre bolile întâlnite în practica curentă a medicului de Medicină Fizică și de Reabilitare.

De aceea, orice modificare legislativă prin care se reduce sau se elimină rolul medicului de MFR în elaborarea Programului Individual de Reabilitare (PIR) reprezintă un pericol major pentru pacient.

Reamintim că serviciile de medicină fizică și de reabilitare (MFR) includ pe lângă stabilirea diagnosticului, tratamente farmacologice și intervenții minim invazive, proceduri de fizioterapie (electroterapie, kinetoterapie etc.), masaj, psihoterapie, logopedie, terapie ocupațională (ergoterapie), terapie cu factori naturali (balneoterapie), tehnologii de asistare, inclusiv robotică, biofeedback, protezare și ortezare etc. Aceste servicii sunt furnizate de o echipă multiprofesională, coordonată de medicul de MFR.

În acest context, fizioterapia, profesie CONEXĂ actului medical, este UNA dintre intervențiile din procesul de reabilitare medicală și prin urmare una dintre componentele Programului Individual de Reabilitare (PIR).

Medicul specialist de medicină fizică și de reabilitare, conform curriculumului de pregătire din rezidențiatul cu durata de 5 ani (după cei 6 ani de facultate de Medicină!), este cel care are competența de a prescrie întreaga gamă de servicii de reabilitare necesare, în funcție de toate afecțiunile, totodată luând în considerare și gradul de dizabilitate al pacientului. De asemenea, medicul de MFR asigură continuitatea îngrijirilor („continuum of care”), având capacitatea de a decide nivelul de intervenție pe fiecare etapă a procesului de reabilitare medicală, fiind astfel manager de caz.

Fizioterapeutul, nu este medic, iar după doar 3 ani de studii de licență, are ca principale atribuții elaborarea planului de exerciții fizice terapeutice și aplicarea procedurilor de fizioterapie, în conformitate cu obiectivele stabilite de medicul de medicină fizică și de reabilitare (MFR) prin Programul Individual de Reabilitare (PIR).

Trebuie reamintit că dacă fizioterapeuții și medicii de alte specialități decât medicină fizică și de reabilitare ar putea prescrie servicii de reabilitare, aceasta ar fi contrar formării lor profesionale și ar avea următoarele consecințe:

  1. Limitarea serviciilor de reabilitare medicală doar la procedurile de fizioterapie și privarea pacienților de restul componentelor care fac parte din aceste servicii, eludând aspectul esențial al abordării holistice a pacientului cu dizabilități, abordare care ține seama de totalitatea aspectelor fizice, comportamentale și sociale, inclusiv de comorbidități sau probleme de incluziune socială.
  2. Un risc pentru sănătatea pacienților, din cauza lipsei de înțelegere din partea fizioterapeuților a fiziopatologiei afecțiunii de bază, a afecțiunilor asociate și a influenței medicației prescrise asupra procesului de reabilitare în general. Prescripția efectuată de către medicul MFR ține cont atât de impactul specific al medicației asupra exercițiilor terapeutice, cât și de aspecte legate de indicațiile și contraindicațiile procedurilor de fizioterapie;
  3. Riscul privind abordarea incompletă a problematicii unui pacient cu dizabilitate, poate determina eșecuri, reclamații, lipsă de încredere, procese de malpraxis;
  4. Contrar celor afirmate de catre CFZRO, care incriminează o posibilă prelungire a timpului necesar pentru accesul la un Program Individual de Reabilitare (PIR), ar exista riscul unor complicații medicale evitabile, s-ar agrava afecțiunile pacienților și ar crește costurile pentru sănătate. Aceste probleme sunt deja frecvent întâlnite în cazul pacienților care s-au adresat direct unui fizioterapeut înainte de a fi consultați de un medic de MFR.

Reamintim că în România, cadrul organizatoric și legislativ actual, precum și numărul optim de medici de MFR (peste media majorității țărilor dezvoltate din UE), permit acordarea corespunzătoare a serviciilor de medicină fizică și de reabilitare (inclusiv a serviciilor de fizioterapie), principala limitare fiind insuficiența fondurilor alocate pentru aceasă specialitate medicală.

Enumerăm câteva dintre organismele profesionale care susțin punctul nostru de vedere: Casa Naționlă a Asigurărilor de Sănătate (CNAS), Colegiul Medicilor din România (CMR) și din Municipiul București (CMMB), Patronatul Medicilor Specialiști cu Practică Independentă (PMSPI), Asociația Profesională a Medicilor de Ambulator (APMA), Federația Naționala a Patronatelor Medicilor de Familie (FNPMF), Asociația Națională pentru Protecția Pacienților (ANPP), Uniunea Europeană a Medicilor Specialiști – Secțiunea de Medicină Fizică și de Reabilitare (UEMS-PRM) etc.

Consiliul Director al

SOCIETĂȚII ROMÂNE DE REABILITARE MEDICALĂ (SRRM)

 

 

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv6 ore ago

Contrastul dintre două paradigme: războiul din Ucraina și provocările demografice ale Rusiei

În cadrul dezbaterilor referitoare la drepturile militarilor și polițiștilor, războiul din Ucraina a fost frecvent evocat, subliniind că amenințările de...

Exclusiv6 ore ago

Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul: „Injurațiile la adresa IGPR demonstrează progresul și civilizația'”

Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul abordează o temă controversată, argumentând că manifestările de critică față de Inspectoratul General al...

Exclusiv6 ore ago

Libertatea Românilor: O apărare a democrației în fața ambițiilor totalitare

„Ca și candidat al PNL la Președinția României, sunt conștient de importanța respectării deciziilor Curții Constituționale, fără a le comenta,...

Exclusiv22 de ore ago

Sindicatul Diamantul avertizează: acceptarea permanenței neplătite poate deteriora baza de calcul pentru pensie

Alin Rusu, reprezentant al Sindicatului Diamantul, atrage atenția polițiștilor care acceptă să execute serviciul de permanență de la domiciliu, neplătit,...

Exclusiv2 zile ago

Afaceri Murdare: Mafia deșeurilor și complicitatea instituțiilor din Prahova

Recent, situația din „Mafia deșeurilor” din Prahova a devenit din ce în ce mai alarmantă. Reamintim ca, pe fundalul politic,...

Exclusiv2 zile ago

Investigație Europeană asupra Corupției: Penitenciarul Berceni, directorul Matei Valentin și legăturile intunecate cu afaceristul Mihai Tufan

Construcția Penitenciarului Berceni este sub atenția procurorilor europeni! Laura Codruța Kovesi îndreaptă atenția asupra firmelor care au încercat să obțină...

Exclusiv2 zile ago

Sindicatul Sidepol critică reorganizarea Poliției Canine: „O absurditate care pune în pericol Siguranța Publică”

Sindicatul Sidepol a lansat o serie de acuzații grave referitoare la reorganizarea Poliției Canine din România, denumind acest proces “Marea...

Exclusiv2 zile ago

Sindicatul EUROPOL inițiază o documentare extensivă asupra calității uniformelor de Poliție

După doi ani de sesizări și reclamații formulate de polițiști referitoare la calitatea precară a noii uniforme de poliție și...

Exclusiv2 zile ago

Controverse în cadrul Ministerului de Interne: Emil Pascut si comentariile sale despre Funcționarii Publici

Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului Diamantul, a ridicat o serie de întrebări critice privind modul în care anumiți funcționari publici,...

Exclusiv3 zile ago

România pe locul 36 în Global Peace Index, SUA pe locul 132

Sindicatul Diamantul a anunțat recent clasamentul Global Peace Index (GPI), care măsoară liniștea globală la nivel mondial. Conform acestui raport,...

Exclusiv4 zile ago

Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul: Presiunile asupra polițiștilor pentru apartenența sindicală încalcă drepturile fundamentale

Forțarea unui polițist să facă parte dintr-un anumit sindicat pentru a obține un tratament favorizant din partea conducerii unității de...

Exclusiv4 zile ago

Terapie prin cultură: EUROPOL colaborează cu instituții culturale din Satu Mare

Într-un demers remarcabil care subliniază importanța culturii în viața profesională și personală, Sindicatul EUROPOL a încheiat recent contracte de colaborare...

Exclusiv4 zile ago

Șase luni de activitate în spațiul Schengen: Verificări riguroase pentru siguranța publică

Jumătate de an de la aderarea României la spațiul Schengen se evidențiază prin activități intense desfășurate de polițiștii de frontieră...

Exclusiv5 zile ago

Situațiile în care polițistul poate refuza sau amâna executarea unui Ordin

Potrivit lui Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul, polițiștii pot amâna sau refuza executarea unui ordin dat de superior în...

Exclusiv6 zile ago

Ipocrizia Programului de sprijin pentru marea industrie din România/Ipocrizia lui Ciolacu (II)

Recent, premierul Marcel Ciolacu a anunțat cu mare pompă un „Program de Sprijin pentru Marea Industrie din România”, destinat metalurgiei,...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv