Actualitate
Librex aniversează zece ani pe piața locală și așteaptă afaceri cu 350% mai mari decât în 2019, de 1,7 mil. euro
Librex este unul dintre principalii jucători de pe piața locală de carte, cu creșteri duble ale afacerii de la an la an și cu o tradiție de zece ani în domeniu. Din martie 2020, de la începutul pandemiei, Librex a devenit singurul jucător din piață care oferă transport gratuit pentru orice comandă, indiferent de valoarea acesteia și de adresa de livrare.
Rezultate, investiții și estimări
Compania așteaptă să încheie anul 2020 cu o cifră de afaceri de aproximativ 1,7 milioane euro, cu 350% mai mult decât în 2019. Estimările sunt bazate pe ritmul accelerat de creștere din ultimii ani, precum și pe veniturile de aproximativ 580.000 de euro înregistrate în primul semestru, cu 330% mai mari comparativ cu S1 2019.
Creșterea exponențială din primul semestru și predicțiile optimiste pentru 2020 sunt susținute și de investițiile bugetate în dezvoltarea serviciilor și soluțiilor online, precum și a celor de logistică și operațional, în valoare aproximativă de 125.000 euro. Librex a mutat activitatea de depozit în acest an într-o nouă locație, de opt ori mai mare decât cea precedentă, a cărei capacitate permite procesarea a peste 10.000 de comenzi zilnice. De asemenea, investițiile au fost direcționate către un soft performant de gestiune de depozit, care crește eficiența operațională cu 30%.
Nu în ultimul rând, creșterea bazinului de clienți și a veniturilor s-a datorat și eliminării taxei de transport pentru orice comandă, oriunde în țară, demarată în luna martie, Librex fiind singurul jucător din piață care oferă acest serviciu și în prezent.
„Librex a pornit acum zece ani cu misiunea de a crea o platformă unde cititorii să își poată găsi cărțile dorite, la cele mai mici prețuri. Creșterea noastră a fost liniară și sănătoasă, cu adevărate boom-uri în ultimii trei ani, datorită calității servicilor oferite și, implicit, fidelizării clienților.
Încă de la începutul declarării stării de urgență, am ales să fim solidari clienților noștri și să le aducem libăria la ușă. Timp de două luni, pentru noi a fost un Black Friday continuu, aspect ce se reflectă în rezultatele din primul semestru. Raportându-mă strict la perioada stării de urgență, veniturile noastre au fost cu 453% mai mari comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Ne dorim să oferim publicului larg motive să citească și, astfel, să contibuim la ameliorarea statisticii care arată că 93,5% români nu cumpără nici măcar o carte pe an.”, Ionuț Radu, fondator Librex.ro.
Obiceiuri de consum
Anul acesta, peste 55% din venituri au fost generate de categoriile beletristică, dezvoltare personală și cărți pentru copii. Cele mai bine vândute titluri au fost Tatuatorul de cărți ( Heather Morris), Zuleiha deschide ochii (Guzel Iahina) și Hoțul de cărți (Markus Zusak).
Ponderea comenzilor se împarte între București (aproximativ 50%) și restul țării, majoritar în orașele Cluj Napoca, Timișoara, Iași, Brașov, Constanța și Galați. Perioada cea mai profitabilă este septembrie – decembrie, datorită Black Friday, sărbătorilor de iarnă și începutului de an școlar.
81% dintre comenzi au fost plasate anul acesta de pe dispozitive mobile, în creștere sensibilă comparativ cu anul trecut, în timp ce plata cu cardul a înregistrat și ea creșteri de 205% (ponderea la nivelul clienților urcând de la 18 la 55%). Librex se așteaptă ca procentul plății cu cardul să se stabilizeze în acest an la o valoare de 60%.
Obiective și predicții despre piață
Librex își propune pentru anul viitor dezvoltarea portofoliului de produse prin introducerea categoriei de cărți în limba engleză, obiectivul companiei fiind listarea a peste un milion de titluri de acest tip până la finalul lui 2021. De asemenea, compania va miza și pe introducerea produselor de papetărie, a jocurilor și jucăriilor.
Pe partea de livrare, Librex va introduce anul acesta serviciul de expediere în afara țării, pe fondul solicitărilor în creștere venite de la românii stabiliți în străinătate. Pentru 2021, compania urmărește dezvoltarea punctelor de livrare în orașele mari din țară, prin instalarea unor servicii de pick-up point și locker.
Deși segmentul online al pieții de carte a crescut considerabil în 2020, ponderea sa redusă din totalul pieții nu poate decât să atenueze scăderea segmentului offline, de librărie clasică. Astfel, Librex estimează că piața de carte o să scadă în acest an cu 10 – 20%.
Despre Librex
Fondat în 2010 din pasiune pentru cărți și cititori, Librex.ro este cea mai dinamică librarie online, 100% românească, cu o creștere spectaculoasă în ultimii ani și care își propune dublarea business-ului în fiecare an. Este singura librărie din România care oferă transport gratuit indiferent de valoarea comenzii, oriunde în țară.
Actualitate
Cum sa alegi un serviciu de inchirieri masini
Inchirierile auto – o alegere ideala pentru turistii din Bucuresti
Bucurestiul, un oras in continua dezvoltare, a devenit un pol de atractie pentru vizitatori din toata lumea. Odata cu cresterea numarului de turisti, nevoia de servicii de transport flexibile a crescut considerabil. Transportul public, desi extins, nu poate oferi aceeasi libertate si eficienta pe care o garanteaza inchirierea unei masini. Astfel, turistii care viziteaza capitala pentru cateva zile prefera sa inchirieze o masina pentru a se putea deplasa in ritmul propriu, fara a depinde de rutele si orarele mijloacelor de transport in comun. Pe langa turisti, oamenii de afaceri reprezinta o categorie importanta de clienti pentru companiile de rent a car Bucuresti. Cei care vin in capitala pentru intalniri sau conferinte aleg sa inchirieze masini pentru a-si organiza timpul mai eficient si pentru a se deplasa usor intre diverse locatii. Flexibilitatea oferita de inchirierea unei masini le permite sa se concentreze pe afaceri, fara a se ingrijora de problemele logistice.O gama larga de masini disponibile pentru inchiriere
Diversitatea masinilor disponibile pentru inchiriere este un alt factor care contribuie la popularitatea acestor servicii. Fiecare client are nevoi si bugete diferite, iar piata de inchirieri auto din Bucuresti raspunde acestor cerinte printr-o oferta variata, de la masini economice pana la vehicule de lux. Masinile din categoria economica sunt de obicei preferate de cei care cauta o solutie accesibila si practica pentru deplasari scurte sau pentru a naviga in traficul intens al capitalei. Modelele medii, precum sedanurile, ofera un confort sporit si mai mult spatiu pentru pasageri si bagaje, fiind preferate de familii sau de cei care au nevoie de un vehicul mai spatios. De asemenea, clientii care doresc o experienta deosebita pot opta pentru inchirierea de masini premium sau de lux, echipate cu cele mai noi tehnologii si facilitati. Aceste masini nu doar ca ofera o calatorie confortabila, dar adauga si un plus de eleganta si rafinament, fiind ideale pentru evenimente speciale sau intalniri de afaceri.Solutii pentru familii si grupuri mari – inchirieri auto cu 7 locuri
Pentru familiile numeroase sau grupurile de prieteni care viziteaza Bucurestiul, inchirieri auto bucuresti 7 locuri poate fi o solutie extrem de practica. In loc sa inchirieze doua masini separate, acestia pot alege un singur vehicul incapator, care ofera suficient spatiu atat pentru pasageri, cat si pentru bagaje. Masinile cu 7 locuri sunt bine echipate pentru calatorii lungi si sunt perfecte pentru excursii in afara orasului, cum ar fi vizitele la munte sau la mare. Pe langa spatiul generos, aceste vehicule sunt dotate cu numeroase caracteristici moderne, precum sisteme avansate de climatizare si siguranta, pentru a asigura o calatorie confortabila si lipsita de griji. Inchirierea unui astfel de vehicul aduce grupurile mai aproape, permitandu-le sa se bucure de experienta impreuna, fara a se separa in mai multe masini.Inchirieri auto fara garantie – o solutie convenabila pentru multi clienti
Pentru clientii care doresc sa evite blocarea unei sume de bani pe perioada inchirierii, multe companii din Bucuresti ofera optiunea de inchirieri auto bucuresti fara garantie. Aceasta este o optiune atractiva mai ales pentru cei care prefera o experienta rapida si simpla, fara formalitati suplimentare. Inchirierile fara garantie permit clientilor sa plece cu masina inchiriata fara sa fie nevoiti sa lase depozite financiare semnificative. De obicei, aceste companii solicita doar un card de credit sau de debit pentru a acoperi eventualele taxe, oferind astfel clientilor flexibilitate financiara si o experienta mai usoara. Aceasta solutie este deosebit de apreciata de turistii straini, care nu trebuie sa isi faca griji in privinta conversiei valutare sau a gestionarii garantiilor pe durata sejurului lor in Romania.Servicii de inchirieri auto la Aeroportul Otopeni
Pentru cei care sosesc in Bucuresti cu avionul, inchirierea unei masini direct de la Aeroportul Otopeni este una dintre cele mai convenabile optiuni. Aeroportul, cunoscut si sub numele de Henri Coanda, este cel mai mare din tara si punctul de plecare pentru multi dintre vizitatorii capitalei. Inchirierea unei masini imediat dupa aterizare permite calatorilor sa inceapa explorarea orasului sau sa ajunga la destinatia dorita fara intarzieri. Acest serviciu este ideal pentru cei care doresc sa evite aglomeratia transportului in comun sau costurile ridicate ale taxiurilor. Companiile de inchirieri auto otopeni au puncte de ridicare a masinilor chiar in incinta aeroportului, ceea ce face procesul de preluare rapid si eficient. In plus, clientii pot rezerva masini in avans online, asigurandu-se ca vehiculul dorit ii asteapta la sosire.Inchirieri auto flexibile si accesibile
Un alt aspect care atrage clienti catre serviciile de inchirieri auto din Bucuresti este flexibilitatea oferita in ceea ce priveste durata inchirierii. Clientii pot inchiria masini pe termen scurt, pentru cateva zile, sau pe termen lung, in functie de nevoile lor. Aceasta flexibilitate este esentiala, mai ales pentru cei care vin in capitala pentru un sejur prelungit sau pentru expati si oamenii de afaceri care au nevoie de mobilitate pentru perioade mai lungi. Flexibilitatea nu se refera doar la durata inchirierii, ci si la optiunile suplimentare oferite clientilor. Multi furnizori permit returnarea masinii in locatii diferite fata de cele de unde a fost preluata sau chiar livrarea vehiculului direct la hotelul clientului. Astfel, aceste servicii sunt adaptate nevoilor si preferintelor fiecarui client in parte, contribuind la o experienta de inchiriere cat mai placuta si lipsita de stres.Impactul tehnologiei asupra serviciilor de inchirieri auto
Odata cu avansul tehnologic, industria inchirierilor auto a evoluat considerabil. Astazi, clientii pot rezerva o masina cu doar cateva clicuri, prin intermediul platformelor online sau aplicatiilor mobile. Aceste solutii digitale permit compararea ofertelor, verificarea disponibilitatii in timp real si gestionarea rapida a contractelor. Totodata, rezervarile online vin cu beneficii suplimentare, cum ar fi reduceri sau promotii exclusive. Aplicatiile mobile au transformat radical experienta de inchiriere, oferind clientilor acces imediat la toate informatiile necesare si posibilitatea de a face modificari in timp real, cum ar fi prelungirea perioadei de inchiriere sau schimbarea vehiculului. Astfel, procesul de inchiriere devine mai simplu si mai accesibil pentru toti cei care au nevoie de un mijloc de transport in Bucuresti.Concluzie
In contextul dezvoltarii rapide a Bucurestiului ca destinatie turistica si economica, serviciile de inchirieri auto au devenit un element esential al mobilitatii urbane. Oferind solutii flexibile, accesibile si adaptate nevoilor diverse ale clientilor, aceste servicii sunt din ce in ce mai populare in randul turistilor si al locuitorilor orasului. De la masinile economice pana la vehiculele de lux, de la inchirieri cu sau fara garantie si pana la serviciile oferite direct la aeroport, optiunile disponibile sunt variate si in continua evolutie. Inchirierile auto din Bucuresti reprezinta o solutie practica si eficienta pentru oricine doreste sa exploreze capitala Romaniei in confort si libertate.Actualitate
Colaborare internațională pentru îmbunătățirea conștientizării domeniului spațial la Polul Sud
Ministerele Apărării din Regatul Unit și Canada plănuiesc o demonstrație comună pe orbită pentru a monitoriza sateliții și deșeurile spațiale care trec peste Polul Sud, ca parte a unui proiect pilot canadian destinat îmbunătățirii conștientizării domeniului spațial.
“Obiectele spațiale deasupra Polului Sud al Pământului sunt mai puțin monitorizate decât cele deasupra Polului Nord, iar misiunea va informa viitoarele considerații privind supravegherea spațială pe baza constatărilor misiunii,” conform unui comunicat de presă al guvernului britanic de joi.
Laboratorul de Știință și Tehnologie al Apărării din Regatul Unit, în numele Ministerului Apărării (MoD) și al Comandamentului Spațial din Regatul Unit, va contribui cu un pachet experimental de senzori la proiectul “Redwing,” gestionat de organizația canadiană de cercetare în domeniul apărării, Defence Research and Development Canada (DRDC), se arată în comunicat.
“Această cooperare internațională de cercetare între cele două țări oferă oportunitatea de colaborare comună și de dezvoltare a infrastructurii prototip și a arhitecturii de procesare a datelor,” a declarat comunicatul britanic.
Proiectul Redwing a fost inițiat în martie 2023, cu un contract de 15,8 milioane CAD (aproximativ 11,7 milioane USD) acordat unui consorțiu condus de Magellan Aerospace, cu sediul în Winnipeg. Proiectul preconizează lansarea unui mic satelit în 2027, într-o orbită de aproximativ 575 de kilometri deasupra suprafeței Pământului, în jurul polilor Nord și Sud.
Proiectul a decis acum să activeze o “opțiune de contract pentru a adăuga un subsatelit de 900,000 de dolari la proiectul Redwing,… cunoscut sub numele de Inovator Mic în Conștientizarea Spațială (LISSA),” explică comunicatul de presă al DRDC de joi.
LISSA, un nanosatelit de dimensiunea unei cutii de cereale, va fi desfășurat după ce Redwing va fi pe orbită pentru a zbura “în tandem” cu acesta la o distanță de aproximativ 200 de kilometri, transportând pachetul de senzori al Regatului Unit, conform comunicatului guvernamental britanic.
Pachetul conține o cameră cu infraroșu de unde scurte (SWIR), după cum explică comunicatul canadian, care “înregistrează dincolo de spectrul de lumină vizibilă și va aborda provocarea tehnică a luminii reflectate de nori și gheață în regiunea Polului Sud în timpul verii antartice.”
“Împreună, acestea vor testa cum se poate oferi o mai bună conștientizare a domeniului spațial, cu un accent pe mega-constelații, care orbitează la înălțimi de sub 2,000 km. Cu toate acestea, Redwing va fi, de asemenea, capabil să monitorizeze obiecte la înălțimi care se apropie de Luna Pământului, cunoscute sub numele de orbite cis-lunare, la aproximativ 380,000 km,” adaugă acesta.
Comandamentul Spațial al SUA a fost de mult interesat de îmbunătățirea monitorizării spațiale în emisfera sudică, unde armata americană are puține radare sau telescoape. De asemenea, a fost tot mai interesat de monitorizarea activităților spațiale în vasta regiune de spațiu dintre Pământ și Lună, în mare parte din cauza îngrijorărilor cu privire la ambițiile lunare ale Chinei.
Actualitate
Colmatizarea lacunelor: armata SUA se indreaptă spre drone comerciale după retragerea RQ-7B Shadow
Decizia Armatei Statelor Unite de a suspenda întreaga sa flotă de drone RQ-7B Shadow a dus la o lacună de capacitate pentru soldații care se bazau anterior pe aceste drone pentru operațiuni de recunoaștere și supraveghere. Deși armata analizează un nou sistem de platformă care să fie disponibil soldaților începând cu sfârșitul anului 2027, acest interval de așteptare este considerat prea lung. Astfel, potrivit colonelului Nick Ryan, directorul Managerului de Capacitate al Armatei pentru Sisteme Aeriene Nemancate, armata se îndreaptă către opțiuni disponibile comercial.
„Există o lacună în care unitățile noastre nu au active și nu au capacitate de antrenament în acest moment, pentru a învăța și a dezvolta TTP-uri [tactici, tehnici și proceduri],” a declarat Ryan pentru Breaking Defense înainte de conferința anuală a Asociației Armatei SUA. „Am început să gândim în afara cutiei pentru a ajuta cu această problemă.”
Liderii armatei au anunțat planul de retragere a dronelor Shadow la începutul lunii februarie, ca parte a unei reconfigurări mai ample a aviației. Până la sfârșitul lunii septembrie, toate aceste drone fuseseră retrase din unități, conform lui Ryan. Planul pe termen lung este de a desfășura un nou Sistem Aerian Nemandat Tactical Future (FTUAS) la nivelul brigăzii, iar două companii — Griffon Aerospace și Textron Systems — sunt în prezent în competiție pentru acest contract râvnit. Dacă această competiție rămâne pe calea cea bună, armata se așteaptă să desemneze un câștigător în cursul acestui exercițiu fiscal și să înceapă primirea noilor drone spre sfârșitul exercițiului fiscal 2027.
Potrivit lui Ryan, acest plan prezintă probleme pentru soldații care au nevoie de o capacitate interimară acum, iar declarații de nevoi operaționale emergente au sosit din diverse unități, inclusiv Grupurile de Luptă Multi-Domeniu din Indo-Pacific și Europa.
O parte din planul de viitor include, în parte, utilizarea listei Blue UAS a Unității de Inovație în Apărare (DIU) — o inițiativă menită să ajute armata să selecteze mai repede sisteme comerciale complet lipsite de piese chinezești. Teoretic, dacă o dronă se află pe lista aprobată, o unitate poate să o achiziționeze.
Cu toate acestea, atunci când armata a apelat la această listă la începutul anului, niciuna dintre dronele listate nu ar fi putut umple lacuna creată de retragerea Shadow, astfel că Ryan și ceilalți au colaborat cu DIU pentru refresh-ul listei Blue UAS.
„Probabil că nu putem include ceva atât de mare precum Shadow pe lista DIU Blue, cum ar fi un Grup 3 care cântărește câteva mii de kilograme, deoarece acest lucru ar depăși probabil … 350,000 de dolari,” a spus Ryan. În schimb, opțiunile potențiale ar putea fi în intervalul Grup 2, cântărind mai puțin de 55 de kilograme, având capacitatea de a zbura mai mult de patru ore pe distanțe mai mari de șase mile, observând atât ziua, cât și noaptea, și posibil având capacitatea de a desemna cu laser.
„Aceasta este suficient pentru a umple lacuna pentru moment, pentru a permite unităților să aibă măcar ceva cu care să se antreneze, ceea ce este mai bine decât nimic în acest moment,” a explicat Ryan.
Serviciul este, de asemenea, interesat de adăugarea dronelor cu vizionare la prima persoană pentru nivelurile de echipă și pluton, a adăugat el.
După ce DIU a lansat apelul pentru refresh-ul listei Blue mai devreme în acest an, au venit 360 de propuneri din partea a 220 de companii pentru opțiuni atât de platformă, cât și de tehnologie de suport. Această listă a fost acum restrânsă la 36 de platforme zburătoare de la aproximativ 15 furnizori, iar aceste capabilități sunt programate pentru teste la începutul lunii noiembrie la 29 Palms al Corpului Marin din California de Sud. După ce dronele vor fi testate, vor fi demontate pentru a inspecta toate componentele, după cum a explicat Emeneker. Dacă părțile trebuie înlocuite, companiile vor avea opțiunea de a face aceasta.
Până la începutul lunii decembrie, Emeneker preconizează că dronele care vor trece de testare vor începe să apară pe lista Blue și vor fi continuu adăugate pe o bază rolling. Până la sfârșitul lunii februarie, a adăugat el, dronele care nu vor fi selectate de către servicii vor fi eliminate din listă.
„Vom lista produsele cât mai repede posibil, nu vrem ca utilizatorii finali să aștepte și nici să facem companiile să aștepte,” a spus Emeneker.
Între timp, oficialii din Comandamentul Aviației și Rachetelor ale Armatei și din Comandamentul de Dezvoltare a Capacităților de Luptă ale Armatei vor lucra la obținerea autorizațiilor de aeronavigabilitate, astfel încât, de îndată ce dronele potrivite sunt oficial adăugate pe listă, fie ca substitut pentru misiunea Shadow sau drone cu vizionare la prima persoană, serviciul poate face recomandări unităților.
„Dacă putem obține mai multe sisteme disponibile care sunt conforme cu NDAA [Legea de Apărare Națională], de care armata este cu adevărat interesată să achiziționeze … și Congresul alocă fonduri pentru unități, atunci unitățile vor merge absolut acolo și vor începe să achiziționeze aceste lucruri,” a declarat Ryan.
-
Exclusivacum 5 zile
Controversa imobiliară privind Familiile Nichita și Lupu: De la un accident tragic la tranzacții frauduloase/Cazul White Tower
-
Exclusivacum 4 zile
Familia Albu: o călătorie controversată de la scrutinul public la beneficii mănoase în Ploiești
-
Exclusivacum 3 zile
Primarul care a părăsit Cătina cu ghivecele și pietrele în brațe: o poveste de alegeri și controverse
-
Exclusivacum 3 zile
Fraude imobiliare în România: Scandalurile Nordis și White Tower dezvăluie un sistem corupt
-
Exclusivacum 3 zile
Ipocrizia lui Ciolacu: oferte controversate pentru marea industrie
-
Exclusivacum 5 zile
Colaborarea între victime și abuzatori – O problemă persistenta în rândul polițiștilor din MAI
-
Exclusivacum 2 zile
Emil Pascut despre impactul prostiei în funcții decizionale și controversele OUG 59/2017
-
Exclusivacum 3 zile
Abuzuri și interpretări eronate în Poliția de Frontieră