Actualitate
Tulcea: Rezervaţia transfrontalieră Delta Dunării devine trilaterală
Administraţia Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării (ARBDD) a obţinut acordul UNESCO pentru înfiinţarea unei rezervaţii transfrontaliere România-Ucraina-Republica Moldova, a anunţat guvernatorul Deltei, Ion Munteanu, în contextul împlinirii, marţi, a 30 de ani de la constituirea Rezervaţiei.
În momentul de faţă, Delta Dunării este o rezervaţie a biosferei transfrontalieră care include 60.000 de hectare în Ucraina şi 580.000 de hectare în România.
„De-a lungul timpului, am avut foarte multe proiecte bilaterale şi trilaterale. Ultimul dintre ele, Pan Nature, a avut ca obiectiv crearea unei rezervaţii şi în Republica Moldova, Rezervaţia Biosferei Prutul de Jos. Următorul pas pe care vrem să-l facem în cadrul acestei cooperări este să realizăm o rezervaţie trilaterală. Avem acceptul UNEOSCO pentru această acţiune”, a declarat Munteanu.
El a mai spus că, în toamna acestui an, Comitetul de miniştri al Consiliului Europei va înnoi Diploma Europeană a Ariilor Protejate.
„În anul 2019, a fost o vizită a reprezentanţilor UNESCO şi ai UE care au evaluat modul în care s-a făcut managementul rezervaţiei de-a lungul timpului. Din ce date avem, totul a ieşit foarte bine şi se profilează o nouă diplomă”, a precizat guvernatorul Rezervaţiei.
ARBDD va organiza, marţi, la Tulcea, o întâlnire cu autorităţile pentru a marca împlinirea a 30 de ani de la constituirea Rezervaţiei, iar la Sulina va avea loc un eveniment la care au fost invitaţi elevi, profesori şi voluntari de mediu, participarea la acestea fiind limitată în contextul pandemiei cu noul coronavirus, potrivit sursei.
Împlinirea a 30 de ani de la înfiinţarea Rezervaţiei este marcată la ora 9,30, pe faleza Dunării din Tulcea, şi de Asociaţia Ivan Patzaichin-Mila 23 care va da startul primei ediţii a Caravanei Apele Unite ale României (AUR), organizată în parteneriat cu Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă din cadrul Guvernului României, în cadrul căreia câteva zeci de persoane vor parcurge în bărci cu vâsle distanţa dintre Tulcea şi satul Sfântu Gheorghe.
„Caravana AUR prezintă viziunea asociaţiei pentru practicarea turismului responsabil, făcut cu grijă pentru mediu şi cu respect faţă de biodiversitate, o lecţie despre cum trebuie vizitată Delta Dunării”, se arată într-un comunicat al Asociaţiei Ivan Patzaichin-Mila 23.
Constituită în anul 1990, inclusă în acelaşi an în Lista Patrimoniului Mondial Cultural şi Natural, dar şi în Reţeaua internaţională a rezervaţiilor biosferei din cadrul programului Omul şi Biosfera al UNESCO, recunoscută un an mai târziu ca Zonă umedă de importanţă internaţională, mai ales ca habitat al păsărilor de apă, Delta Dunării este considerată de cercetători un muzeu viu al biodiversităţii.
Activităţile din această zonă au fost reglementate prin legea nr. 82/1993 care stabileşte şi rolul ARBDD. În anul 2008, Parlamentul României a decis ca data de 1 septembrie să fie Ziua Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării.
Consiliul Europei acordă din anul 1965 Diploma Europeană a Ariilor Protejate acelor regiuni care prezintă o importanţă deosebită pentru conservarea diversităţii biologice, geologice şi peisagistice din Europa.
Delta Dunării este primul sit din România care a primit această distincţie în anul 2000, diploma fiind înnoită în anul 2005 şi 2010, potrivit datelor de pe site-ul ARBDD.
În România, Comitetul de Miniştri al Consiliului Europei a mai acordat Diploma Europeană a Ariilor Protejate parcurilor naţionale Retezat, în anul 2008, şi Piatra Craiului, în anul 2006.
Actualitate
ONU: Căderea sistemului educațional din Gaza – 87% din școli afectate de conflict
Actualitate
Tensiuni crescânde în Liban: O luptă intre oamenii civili și conflictele armate
Actualitate
Îngrijorări în Congres cu privire la Securitatea Navală: Cereri pentru date despre suduri defectuoase la Nava HII Newport News
Conducătorii Comitetului pentru Servicii Armate ale Camerei Reprezentanților solicită Marinei să transmită date despre incidenturile de sudură defectuoasă realizate la portaavioane și submarine aflate în construcție la HII Newport News Shipbuilding.
Într-o scrisoare din 3 octombrie adresată secretarului Marinei, Carlos Del Toro, patru membri de rang înalt ai comitetului au cerut ca serviciul să elaboreze un plan prin care Marina și Newport News să „protejeze vasele marinei americane împotriva lucrărilor viciate”.
„Este profund îngrijorător să aflăm că suduri defectuoase ar fi putut fi realizate cu bună știință la submarinele și portaavioanele marinei americane. Siguranța marinarilor noștri este principala noastră preocupare, iar trebuie să înțelegem imediat orice risc asociat cu aceste lucrări defectuoase,” a declarat președintele HASC, Rep. Mike Rogers din Alabama, împreună cu Rep. Adam Smith, democratul de rang înalt din Washington, Rep. Trent Kelly din Mississippi, liderul subcomitetului de puterea maritimă, și Rep. Joe Courtney din Connecticut, cel mai mare democrat al subcomitetului.
Scrisoarea liderilor HASC vine la o săptămână după ce USNI News a raportat că Departamentul Justiției a fost notificat de Newport News că lucrătorii au realizat cu bună știință suduri defectuoase în timp ce construiau componente non-critice pentru submarine noi și în serviciu, precum și pentru portaavioanele de clasa Ford.
Naval Sea Systems Command a evaluat că „deficiențele potențiale” de pe trei nave aflate în serviciu nu se referă la componente sau sisteme care afectează siguranța sau operațiunile navei și a certificat aceste nave ca fiind sigure pentru operare, a declarat căpitanul Clay Doss, purtător de cuvânt pentru Del Toro, într-o declarație pentru Breaking Defense.
În plus, Newport News și experții tehnici ai Marinei validează sudurile specifice pe 23 de nave — inclusiv vase noi în construcție și cele aflate în reparații complexe sau întrețineri — iar rezultatele inspecțiilor sunt așteptate în mijlocul lunii octombrie, a adăugat Doss.
Marina a furnizat scrisori celor patru comisii de apărare din Congres joi, oferind o actualizare asupra problemei, a afirmat Doss.
Într-o declarație, purtătorul de cuvânt al Newport News, Todd Corillo, a spus că compania a descoperit, prin raportări interne, că, deși „unii sudori au ocolit cu bună știință anumite proceduri de sudură”, investigațiile inițiale arată că „nu există indicii de intenție malefică”.
„După această descoperire, am acționat pentru a comunica cu clienții și autoritățile de reglementare, pentru a investiga, a determina cauzele fundamentale, a limita problema și a implementa acțiuni corective imediate, în timp ce lucrăm la soluții pe termen lung,” a spus Corillo. Newport News a refuzat să comenteze cu privire la numărul și tipul de nave suspectate de suduri defectuoase, invocând investigația în curs.
Legislatorii HASC au inclus o listă de întrebări referitoare la problemă, inclusiv dacă Marina înțelege în întregime amploarea problemei și dacă sudurile efectuate greșit prezintă o amenințare la adresa siguranței. Scrisoarea solicită, de asemenea, Marinei să ofere detalii despre toate incidentele de sudură defectuoasă, un plan de reparație pentru navele afectate și un calendar detaliat privind momentul în care serviciul a fost notificat despre problemele apărute, stabilind un termen-limită pentru un răspuns pe 11 octombrie.
Legislatorii au adăugat că se așteaptă la o informare din partea oficialilor Marinei „fără întârziere” asupra acestui subiect.
Pe 27 septembrie, la o zi după raportul USNI, președintele Newport News, Jennifer Boykin, a confirmat într-o postare pe LinkedIn că compania a primit rapoarte de la angajați privind sudori care „au încălcat cu bună știință procedurile de sudură” și au realizat lucrări care nu respectau standardele de calitate ale companiei, și a informat Departamentul Justiției despre aceasta.
„Nu pot sublinia suficient că acțiunile și comportamentele individuale pot, fie să întărească, fie să slăbească, cultura noastră etică în orice moment. Fiecare alegere pe care o faci ca constructor de nave are un impact de durată” a afirmat aceasta.
Newport News este contractantul principal pentru portaavioanele de clasă Ford și produce submarine de atac de clasă Virginia și submarine cu rachete balistice de clasă Columbia în parteneriat cu General Dynamics Electric Boat.
-
Exclusivacum 3 zile
Afaceri Murdare: Mafia deșeurilor și complicitatea instituțiilor din Prahova
-
Exclusivacum 3 zile
Investigație Europeană asupra Corupției: Penitenciarul Berceni, directorul Matei Valentin și legăturile intunecate cu afaceristul Mihai Tufan
-
Exclusivacum 13 ore
Corupție instituționalizată la IJP Prahova: Mirițescu și rețeaua de influență
-
Exclusivacum 4 zile
Sindicatul Sidepol critică reorganizarea Poliției Canine: „O absurditate care pune în pericol Siguranța Publică”
-
Exclusivacum 2 zile
Sindicatul Diamantul avertizează: acceptarea permanenței neplătite poate deteriora baza de calcul pentru pensie
-
Exclusivacum 4 zile
Sindicatul EUROPOL inițiază o documentare extensivă asupra calității uniformelor de Poliție
-
Exclusivacum 4 zile
Controverse în cadrul Ministerului de Interne: Emil Pascut si comentariile sale despre Funcționarii Publici
-
Exclusivacum 4 zile
România pe locul 36 în Global Peace Index, SUA pe locul 132