Connect with us

Actualitate

Proiectele de acte normative adoptate în cadrul ședinței Guvernului

Publicat

pe

Proiectele de acte normative adoptate în cadrul ședinței Guvernului României din 19 august 2020

 

 

  1. PROIECTE ÎN ANALIZĂ
  1. PROIECT DE ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru susținerea activității crescătorilor din sectorul bovin în contextul crizei economice generate de pandemia COVID 19
  2. PROIECT DE ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ privind aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru susținerea activității crescătorilor din sectorul suin în contextul crizei economice generate de pandemia COVID-19
  3. PROIECT DE ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ privind aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru susținerea activității crescătorilor din sectorul avicol în contextul crizei economice generate de pandemia COVID -19
  4. PROIECT DE ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat acordat producătorilor agricoli care au înființat culturi în toamna anului 2019, afectate de seceta pedologică
  5. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru compensarea efectelor fenomenelor hidrometeorologice nefavorabile manifestate în perioada martie – mai 2020 asupra sectorului apicol”

 

 

  1. PROIECTE DE LEGI
  1. PROIECT DE LEGE pentru modificarea art.4 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr.86 din 28 august 2003 privind unele reglementări în domeniul financiar
  2. PROIECT DE LEGE pentru modificarea și completarea Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19

 

  1. ORDONANȚE DE URGENȚĂ
  1. ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ privind unele măsuri pentru alocarea de fonduri externe nerambursabile necesare desfășurării în condiții de prevenție a activităților didactice aferente anului școlar 2020/2021 în contextul riscului de infecție cu coronavirus SARS-Cov-2
  2. ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ pentru modificarea și completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 118/2020 privind Programul de susţinere a întreprinderilor mici şi mijlocii „IMM LEASING DE ECHIPAMENTE ŞI UTILAJE
  3. ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ privind luarea unor măsuri pentru buna funcționare a sistemului de învățământ și pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr.1/2011
  4. ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ privind instituirea cadrului legal pentru acordarea unor ajutoare de stat Societății Comerciale “Compania națională de transporturi aeriene române – TAROM” S.A., respectiv, Societății Comerciale Blue Air Aviation S.A pentru compensarea pierderilor suferite ca urmare a pandemiei COVID-19
  5. ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ pentru stabilirea unor măsuri privind utilizarea înscrisurilor în formă electronică în domeniile construcții, arhitectură și urbanism
  6. ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ privind acumularea în vederea constituirii ca stoc rezervă de stat a unei cantităţi de grâu pentru panificație
  7. ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ pentru prelungirea termenelor privind depunerea unor documente prevăzute în sarcina asociațiilor și fundațiilor

 

  1. HOTĂRÂRI
  1. HOTĂRÂRE pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr.717/2009 privind aprobarea normelor de implementare a programului „Prima casă”
  2. HOTĂRÂRE privind aprobarea Amendamentului nr. 3 convenit între Guvernul României şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, prin scrisoarea semnată la Bucureşti la 25 iunie 2020 și la 29 iunie 2020, la Acordul de împrumut (Proiectul privind reforma sectorului sanitar – îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei sistemului sanitar) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 17 iunie 2014
  3. HOTĂRÂRE pentru aprobarea amendamentului convenit între Guvernul României şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, prin schimbul de scrisori semnate la Bucureşti la 29 iunie 2020 şi la Paris la 3 iulie 2020, la Acordul-cadru de împrumut dintre România şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei pentru finanţarea Proiectului privind finalizarea construcţiei, renovarea sau reabilitarea clădirilor culturale de interes public din România, semnat la Bucureşti la 4 mai 2007 şi la Paris la 14 mai 2007
  4. HOTĂRÂRE pentru aprobarea amendamentului convenit între Guvernul României şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, prin schimbul de scrisori semnate la Bucureşti la 9 iunie 2020 şi la Paris la 3 iulie 2020 la Acordul-cadru de împrumut dintre România şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, destinat finanţării proiectului privind reabilitarea monumentelor istorice din România, semnat la Bucureşti la 12 decembrie 2006 şi la Paris la 18 decembrie 2006
  5. HOTĂRÂRE pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr.534/2007 privind înfiinţarea, atribuţiile, competenţele şi modul de funcţionare ale Comitetului Interministerial de Finanţări, Garanţii şi Asigurări şi reglementarea operaţiunilor de finanţare, garantare şi asigurare efectuate de Banca de Export-Import a României EXIMBANK – S.A. în numele şi în contul statului
  6. HOTĂRÂRE privind actualizarea datelor de identificare și ale valorilor de inventar ale unor imobile aflate în domeniul public al statului și în administrarea Curții de Conturi și înscrise în anexa nr. 33 la Hotărârea Guvernului nr. 1705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului
  7. HOTĂRÂRE privind aprobarea normativelor de cheltuieli pentru activităţile planificate cu ocazia exercitării președinției Grupului director al Batalionului multinațional de geniu, organizate de Ministerul Apărării Naţionale, în perioada 9-11 septembrie 2020
  8. HOTĂRÂRE privind declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Secțiunea 3B – Tunel Rutier cu profil de autostradă în zona Meseș, situat pe teritoriul localității Românași, din județul Sălaj”, din cadrul obiectivului de investiții ,,Autostrada Brașov-Târgu Mureș-Cluj-Oradea”
  9. HOTĂRÂRE privind declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național“ Centura de ocolire Craiova – varianta Sud DN 56 – DN 55 – DN 6”
  10. HOTĂRÂRE pentru aprobarea Normelor metodologice de identificare a vehiculelor sau ansamblurilor de vehicule aflate în circulație, asupra cărora există suspiciuni de depășire a maselor maxime admise, totală și/sau pe axe
  11. HOTĂRÂRE privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2020 pentru Societatea Naţională „PLAFAR” S.A., aflată sub autoritatea Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri
  12. HOTĂRÂRE privind suplimentarea bugetului Secretariatului General al Guvernului din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2020 pentru acordarea de către Departamentul pentru Românii de Pretutindeni de burse de studiu elevilor etnici români înscriși în clasa I, a II-a și a III-a în anul școlar 2019-2020, care studiază în școlile cu predare în limba română sau cu studiul unor materii în limba română ca limbă maternă din Ucraina
  13. HOTĂRÂRE privind modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 1235/2010 privind aprobarea realizării Sistemului național electronic de plată online a obligațiilor de plată către bugetul general consolidat
  14. HOTĂRÂRE privind modificarea anexei nr. 10 la Hotărârea Guvernului nr. 1705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului pentru imobilele înscrise la nr. MF 36009, 99694, 99700, 99701 aflate în administrarea Inspectoratului de Stat în Construcții – I.S.C.
  15. HOTĂRÂRE privind reaprobarea caracteristicilor principale şi indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții „Apărarea împotriva inundațiilor a localității Babadag, județul Tulcea”
  16. HOTĂRÂRE privind modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 421/2018 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind sprijinirea industriei cinematografice

 

  1. MEMORANDUMURI
  1. MEMORANDUM cu tema: aprobarea textului Scrisorii privind amendarea și actualizarea Acordului de împrumut (Programul pe bază de rezultate în sectorul sanitar din România) dintre România și Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la New York, la 23 septembrie 2019; şi a semnării acesteia de către ministrul finanţelor publice
  2. MEMORANDUM cu tema: Aprobarea participării României, în calitate de stat gazdă, la Consorțiul European pentru Infrastructura de Cercetare – ”Centrul Internațional de Studii Avansate a Sistemelor Fluvii – Mări” (DANUBIUS-ERIC)
  3. MEMORANDUM cu tema: menținerea participării domnului Gheorghe Pecingină secretar de stat în cadrul Ministerului Finanţelor Publice, în calitate de membru al Consiliului de administrație al Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii S.A.
  4. MEMORANDUM cu tema: Aprobarea rezultatelor prioritizării proiectelor de investiții publice semnificative, ce urmează a fi utilizate în procesul de elaborare a proiectului legii bugetului de stat pe anul 2021
  5. MEMORANDUM cu tema: acordarea unor ajutoare de stat aeroporturilor regionale cu un trafic situat între 200.000 – 3.000.000 pasageri/an, aflate în subordinea unor județe, pentru pierderile înregistrate ca urmare a pandemiei COVID-19 și cauzate direct de această pandemie, în perioada martie-iunie 2020

 

  1. RAPOARTE

RAPOARTE privind creanţele României:

-la 30 iunie 2018 provenite din activitatea de export, cooperare economică internaţională şi alte acţiuni externe, derulate înainte de 31 decembrie 1989

– la 30 iunie 2019 provenite din activitatea de export, cooperare economică internaţională şi alte acţiuni externe, derulate înainte de 31 decembrie 1989

-la 31 decembrie 2019 provenite din activitatea de export, cooperare economică internaţională şi alte acţiuni externe, derulate înainte de 31 decembrie 1989

 

  1. INFORMĂRI
  1. INFORMARE privind stadiul pregătirii și organizării alegerilor locale din anul 2020 – 17 august 2020
  2. NOTĂ DE INFORMARE privind Stadiul implementării proiectelor privind acordarea de pachete cu ajutoare alimentare şi produse de igienă pentru persoanele cele mai defavorizate în cadrul POAD 2018-2021

 

  1. NOTE
  1. NOTĂ privind transmiterea unei cereri către Consiliul Local al comunei Suplacu de Barcău, județul Bihor în scopul adoptării de către acesta a unei hotărâri privind transmiterea unui bun din domeniul public al comunei Suplacu de Barcău în domeniul public al statului și în administrarea Administrației Fondului pentru Mediu, precum și aprobarea elaborării proiectului de hotărâre a Guvernului privind transmiterea unui bun din administrarea Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri în administrarea Administrației Fondului pentru Mediu

 

 

Actualitate

Colmatizarea lacunelor: armata SUA se indreaptă spre drone comerciale după retragerea RQ-7B Shadow

Publicat

pe

De

Decizia Armatei Statelor Unite de a suspenda întreaga sa flotă de drone RQ-7B Shadow a dus la o lacună de capacitate pentru soldații care se bazau anterior pe aceste drone pentru operațiuni de recunoaștere și supraveghere. Deși armata analizează un nou sistem de platformă care să fie disponibil soldaților începând cu sfârșitul anului 2027, acest interval de așteptare este considerat prea lung. Astfel, potrivit colonelului Nick Ryan, directorul Managerului de Capacitate al Armatei pentru Sisteme Aeriene Nemancate, armata se îndreaptă către opțiuni disponibile comercial.

„Există o lacună în care unitățile noastre nu au active și nu au capacitate de antrenament în acest moment, pentru a învăța și a dezvolta TTP-uri [tactici, tehnici și proceduri],” a declarat Ryan pentru Breaking Defense înainte de conferința anuală a Asociației Armatei SUA. „Am început să gândim în afara cutiei pentru a ajuta cu această problemă.”

Liderii armatei au anunțat planul de retragere a dronelor Shadow la începutul lunii februarie, ca parte a unei reconfigurări mai ample a aviației. Până la sfârșitul lunii septembrie, toate aceste drone fuseseră retrase din unități, conform lui Ryan. Planul pe termen lung este de a desfășura un nou Sistem Aerian Nemandat Tactical Future (FTUAS) la nivelul brigăzii, iar două companii — Griffon Aerospace și Textron Systems — sunt în prezent în competiție pentru acest contract râvnit. Dacă această competiție rămâne pe calea cea bună, armata se așteaptă să desemneze un câștigător în cursul acestui exercițiu fiscal și să înceapă primirea noilor drone spre sfârșitul exercițiului fiscal 2027.

Potrivit lui Ryan, acest plan prezintă probleme pentru soldații care au nevoie de o capacitate interimară acum, iar declarații de nevoi operaționale emergente au sosit din diverse unități, inclusiv Grupurile de Luptă Multi-Domeniu din Indo-Pacific și Europa.

O parte din planul de viitor include, în parte, utilizarea listei Blue UAS a Unității de Inovație în Apărare (DIU) — o inițiativă menită să ajute armata să selecteze mai repede sisteme comerciale complet lipsite de piese chinezești. Teoretic, dacă o dronă se află pe lista aprobată, o unitate poate să o achiziționeze.

Cu toate acestea, atunci când armata a apelat la această listă la începutul anului, niciuna dintre dronele listate nu ar fi putut umple lacuna creată de retragerea Shadow, astfel că Ryan și ceilalți au colaborat cu DIU pentru refresh-ul listei Blue UAS.

„Probabil că nu putem include ceva atât de mare precum Shadow pe lista DIU Blue, cum ar fi un Grup 3 care cântărește câteva mii de kilograme, deoarece acest lucru ar depăși probabil … 350,000 de dolari,” a spus Ryan. În schimb, opțiunile potențiale ar putea fi în intervalul Grup 2, cântărind mai puțin de 55 de kilograme, având capacitatea de a zbura mai mult de patru ore pe distanțe mai mari de șase mile, observând atât ziua, cât și noaptea, și posibil având capacitatea de a desemna cu laser.

„Aceasta este suficient pentru a umple lacuna pentru moment, pentru a permite unităților să aibă măcar ceva cu care să se antreneze, ceea ce este mai bine decât nimic în acest moment,” a explicat Ryan.

Serviciul este, de asemenea, interesat de adăugarea dronelor cu vizionare la prima persoană pentru nivelurile de echipă și pluton, a adăugat el.

După ce DIU a lansat apelul pentru refresh-ul listei Blue mai devreme în acest an, au venit 360 de propuneri din partea a 220 de companii pentru opțiuni atât de platformă, cât și de tehnologie de suport. Această listă a fost acum restrânsă la 36 de platforme zburătoare de la aproximativ 15 furnizori, iar aceste capabilități sunt programate pentru teste la începutul lunii noiembrie la 29 Palms al Corpului Marin din California de Sud. După ce dronele vor fi testate, vor fi demontate pentru a inspecta toate componentele, după cum a explicat Emeneker. Dacă părțile trebuie înlocuite, companiile vor avea opțiunea de a face aceasta.

Până la începutul lunii decembrie, Emeneker preconizează că dronele care vor trece de testare vor începe să apară pe lista Blue și vor fi continuu adăugate pe o bază rolling. Până la sfârșitul lunii februarie, a adăugat el, dronele care nu vor fi selectate de către servicii vor fi eliminate din listă.

„Vom lista produsele cât mai repede posibil, nu vrem ca utilizatorii finali să aștepte și nici să facem companiile să aștepte,” a spus Emeneker.

Între timp, oficialii din Comandamentul Aviației și Rachetelor ale Armatei și din Comandamentul de Dezvoltare a Capacităților de Luptă ale Armatei vor lucra la obținerea autorizațiilor de aeronavigabilitate, astfel încât, de îndată ce dronele potrivite sunt oficial adăugate pe listă, fie ca substitut pentru misiunea Shadow sau drone cu vizionare la prima persoană, serviciul poate face recomandări unităților.

„Dacă putem obține mai multe sisteme disponibile care sunt conforme cu NDAA [Legea de Apărare Națională], de care armata este cu adevărat interesată să achiziționeze … și Congresul alocă fonduri pentru unități, atunci unitățile vor merge absolut acolo și vor începe să achiziționeze aceste lucruri,” a declarat Ryan.

Citeste in continuare

Actualitate

Adaptarea rapidă și colaborarea în industria apărării: Răspunsul la provocările viitoare

Publicat

pe

De

Amenințările cu care se confruntă Statele Unite și aliații săi continuă să prolifereze. Cu adversari de nivel apropiat sau egal care desfășoară sisteme de armament din ce în ce mai avansate în toate domeniile, diversitatea, sofisticarea și cantitatea provocărilor cresc continuu. Chiar și cei cu capacitate industrială și tehnologică limitată au acces la armament modern, relativ ieftin, capabil să cauzeze daune semnificative.

Pentru a rămâne cu un pas înainte în acest mediu complex și dinamic de amenințări, armata americană are nevoie de o bază industrială robustă și agilă, capabilă de prototipare rapidă și dezvoltare, de producție de înalt volum și de capacitatea de a crește sau redirecționa producția în funcție de cerințe în schimbare.

Aceasta a fost una dintre numeroasele teme importante discutate la conferința Asociației Forțelor Aeriene și Spațiale, desfășurată recent în capitala națională. Într-un mediu geopolitic tot mai complex, cum arată viitorul dezvoltării armamentului? Și cum pot industria și guvernul să colaboreze cel mai bine pentru a aduce aceste sisteme critice în mâinile militarilor noștri mai repede? Iată patru piloni cheie ce pot oferi Statelor Unite acest avantaj decisiv într-o eră de amenințări în creștere.

Colaborarea în centru

Pentru a atinge obiectivul comun de a permite luptătorilor noștri să rămână cu un pas înainte în fața amenințărilor în evoluție rapidă, clienții noștri guvernamentali adoptă cu înțelepciune noi filozofii de achiziție care încurajează colaborarea între industrie.

Inițiativele precum Weapon Open System Architecture (WOSA), utilizată de Forțele Aeriene ale Statelor Unite și acum de Marine, încurajează modularitatea și interoperabilitatea între furnizorii de componente. De exemplu, includerea acestor standarde WOSA în Arhitectura de Referință a Armamentului de la Baza Aeriană Eglin va sprijini producția de înalt volum și iterația rapidă a tehnologiilor pe măsură ce amenințările viitoare evoluează.

Guvernul poate lua măsuri suplimentare pentru a încuraja standardele deschise și modularitatea plug-and-play, în special la nivelul subcomponentelor. De exemplu, ar putea considera furnizarea de informații despre solicitări direct către furnizorii majori de subsisteme prin intermediul vehiculelor de contractare, cum ar fi Contractul de Achiziție Agile Larg de la Eglin. Aceasta ar asigura că principalii contribuitori din ecosistemul de armament au aceeași informație, indiferent de relația primar-subcontractant. De asemenea, deschide ușa guvernului pentru a avea relații directe cu furnizorii majori de subsisteme.

Indiferent de mecanisme, dialogul robust între guvern și industrie este esențial. Acest dialog ajută la alinierea așteptărilor cu capacitățile industriei, în timp ce menține industria receptivă la obiectivele guvernului. Comunicarea cerințelor devreme și frecvent cu privire la programele de achiziție va duce la rezultate mai bune pentru toți.

La L3Harris, ne concentrăm, de asemenea, pe căutarea oportunităților de colaborare nu doar cu guvernul, ci și cu colegii din industrie și noi intrări emergente. De la integrarea de noi tehnologii în procesele noastre de fabricație până la parteneriate cu instituții academice și start-up-uri strategic aliniate, colaborăm cu alți inovatori disrupte pentru a cultiva oportunități de echipă care aduc capacități robuste și discriminate în luptă – și în cele din urmă continuă să ofere Statelor Unite un avantaj considerabil în fața celor care ar dori să ne facă rău.

Investiția în furnizorii de nivel inferior

Războiul Rusiei în Ucraina și problemele globale emergente au evidențiat clar că Statele Unite trebuie să revitalizeze lanțurile de producție în apărare care au stagnat sau au încetinit în ultimele decenii. Motoarele cu combustibil solid (SRM), în special, reprezintă majoritatea sistemelor de armament ale SUA și sunt, pe bună dreptate, un focus esențial în întărirea bazei industriale de aprovizionare.

O acțiune simplă pe care o putem lua pentru a întări rapid lanțul de aprovizionare industrial, în ceea ce privește componentele SRM, este investiția directă în furnizorii de carcase, aprinzătoare și duze. În unele cazuri, am ajuns la un singur furnizor pentru aceste subcomponente critice SRM, ceea ce face ca scalabilitatea producției să fie o provocare – mai ales atunci când mai mulți contractori principali concurează pentru același resursă. La urma urmei, indiferent de câți furnizori SRM intră pe piață, toți ne vom baza în continuare pe aceiași furnizori de nivel inferior.

La L3Harris, am luat această acțiune în serios, investind direct capitalul nostru în furnizorii critici de componente SRM. În ultimele 18 luni, am oferit peste 25 de milioane de dolari acestor furnizori de nivel inferior SRM pentru a-și extinde capacitatea și a-și moderniza procesele de fabricație. Este necesară mai multă investiție în acești furnizori critici, atât din partea guvernului, cât și a industriei.

Contracte directe și pe mai mulți ani

Când știm ce urmează, putem fi pregătiți. Contractele pe mai mulți ani încurajează investițiile din sectorul privat la nivelul subcontractorilor, creșterea stabilității și capacității bazei industriale, în timp ce promovează inovația și reduc costurile. Semnalele de cerere precise și constante sprijină investițiile în infrastructura și facilitățile necesare pentru a oferi capacitate și a impulsiona rentabilitatea.

De fapt, acolo unde are sens, contractele directe cu furnizorii de către guvern pot fi, de asemenea, un instrument eficient pentru a crește rentabilitatea și a aduce aceste sisteme mai rapid în mâinile clienților noștri din guvern.

Valorificarea fabricației aditive pentru prototipare rapidă

Deși nu este întotdeauna soluția, fabricația aditivă (AM), împreună cu modelarea 3D și ingineria digitală, este bine adaptată pentru prototiparea rapidă a componentelor critice – în special pentru hardware complex, cum ar fi sistemele de propulsie hipersonice. De exemplu, în cazul motoarelor cu scramjet de la L3Harris, AM a condus la o reducere de peste 75% a timpului și costurilor de fabricație și o reducere de 95% a numărului de piese. Aplicarea țintită a AM este doar un termen de exemplu despre cum industria poate colabora rapid cu partenerii guvernamentali pentru a proiecta, modela, prototipa și testa la viteza relevanței.

America și aliații săi se confruntă cu o lume în care adversarii devin din ce în ce mai capabili să caute slăbiciuni în multiple domenii. Guvernul și industria trebuie să continue să colaboreze pentru a lua decizii de achiziție informate și oportun folosite pentru a aduce sisteme critice de armament în mâinile luptătorilor noștri.

Prin adoptarea inițiativelor de modularitate și interoperabilitate, precum WOSA, și printr-un dialog robust în care cerințele guvernului sunt comunicate clar, devreme și frecvent, industria poate să facă față provocărilor impuse de amenințările în evoluție rapidă. Capacitatea noastră de a desfășura arme în număr mare rapid și eficient, precum și de a inova rapid în fața amenințărilor în schimbare, va menține adversarii în incertitudine și, în cele din urmă, va crea o lume mai sigură.

Citeste in continuare

Actualitate

Cum sa alegi o optiune practica de inchirieri masini

Publicat

pe

De

Inchirierea unei masini in Bucuresti a devenit un serviciu din ce in ce mai cautat atat de catre turisti, cat si de catre cei care viziteaza orasul in scop de afaceri. Alegerea corecta a unei companii de inchirieri auto este esentiala pentru a avea parte de o experienta placuta si lipsita de surprize neplacute. Expertii in domeniu recomanda sa te ghidezi dupa cateva criterii esentiale, printre care reputatia companiei, transparenta costurilor, politica de kilometraj si optiunile flexibile de livrare si rezervare a masinii.

Reputatia companiei: un indiciu al calitatii serviciilor

Primul pas in alegerea unei companii de inchirieri auto este sa analizezi reputatia acesteia. O companie bine cotata in randul clientilor este, in general, un semn ca ofera servicii de calitate. Recenziile online reprezinta o sursa utila pentru a te informa despre experientele anterioare ale altor clienti.

Este important sa cauti opinii pe platforme independente, nu doar pe site-ul companiei. Astfel, vei putea obtine o imagine obiectiva asupra modului in care aceasta interactioneaza cu clientii si isi gestioneaza flota de masini. Un alt mod de a evalua o companie este sa ceri recomandari de la persoane de incredere care au folosit servicii similare. Experientele lor directe iti pot oferi o imagine clara asupra calitatii serviciilor, a starii masinilor si a transparentei tarifelor.

Costuri: fii atent la toate detaliile

Un alt aspect important pe care trebuie sa il iei in considerare pentru serviciul de inchirieri auto din Bucuresti este costul total al serviciului. Pretul afisat initial poate parea atractiv, dar este esential sa te asiguri ca nu exista taxe ascunse care sa ridice semnificativ costul final. Asigura-te ca intelegi exact ce include tariful de inchiriere – de la taxe obligatorii, asigurari, pana la eventuale comisioane de livrare sau returnare a masinii.

Verifica daca exista vreo taxa suplimentara in cazul returnarii intarziate sau daca esti obligat sa achizitionezi asigurari suplimentare. Unele companii percep si un depozit de garantie, care poate varia in functie de masina inchiriata si perioada de inchiriere. Aceasta suma va fi blocata pe cardul tau de credit pana la finalul contractului, asa ca este important sa ai suficiente fonduri disponibile.

Compararea ofertelor mai multor companii te poate ajuta sa gasesti cea mai buna optiune pentru nevoile tale. Un pret mai mic nu este intotdeauna cel mai bun, mai ales daca include limitari semnificative sau taxe suplimentare.

Politica privind kilometrajul: limitari sau libertate

Un alt element de luat in calcul este politica privind kilometrajul. Unele companii de rent a car otopeni ofera masini cu kilometri nelimitati, ceea ce este ideal daca intentionezi sa calatoresti pe distante lungi sau sa vizitezi mai multe locuri in afara Bucurestiului. Insa, alte companii impun o limita de kilometri zilnica sau pentru intreaga perioada de inchiriere, iar depasirea acesteia atrage costuri suplimentare per kilometru.

Daca planifici sa faci multe drumuri in afara orasului sau sa petreci mult timp la volan, opteaza pentru o companie care nu impune o limita de kilometri sau care are o limita suficient de generoasa. Astfel, vei putea calatori fara stresul unor costuri neprevazute.

Rezervare online: rapiditate si eficienta

Un avantaj major pe care multe companii de inchirieri auto il ofera este posibilitatea de a face rezervari online. Acest sistem nu doar ca iti economiseste timp, dar iti permite si sa compari diferite optiuni de masini si tarife fara sa parasesti confortul casei. Platformele online ale companiilor permit adesea vizualizarea in timp real a disponibilitatii masinilor, iar procesul de rezervare este simplu si rapid.

Rezervarea online poate aduce si beneficii suplimentare, precum reduceri pentru early booking sau accesul la oferte speciale. In plus, poti alege si servicii suplimentare, cum ar fi asigurari extinse, GPS, scaune pentru copii sau optiuni de livrare la adresa. Aceasta flexibilitate iti permite sa iti personalizezi experienta in functie de nevoile tale, evitand astfel neplacerile la fata locului.

Inchirieri auto de la Aeroportul Otopeni: o solutie rapida si practica

Pentru cei care ajung in Bucuresti pe calea aerului, inchirierea unei masini direct de la Aeroportul Otopeni poate fi cea mai convenabila solutie. Majoritatea companiilor de inchirieri auto care opereaza in Bucuresti au birouri la aeroport si ofera optiunea de a prelua masina direct din parcarea de la sosiri. Acest serviciu este extrem de util, mai ales daca ai un program incarcat si doresti sa te deplasezi rapid fara a depinde de transportul in comun sau taxiuri.

Este indicat sa rezervi masina in avans pentru a te asigura ca este disponibila la momentul sosirii si pentru a evita posibilele aglomeratii sau intarzieri la biroul de inchirieri auto otopeni. Inainte de a opta pentru acest serviciu, verifica daca exista costuri suplimentare pentru preluarea de la aeroport si citeste recenziile altor clienti pentru a te asigura ca firma ofera un serviciu rapid si eficient.

Inchirierea unei masini in oras: livrare la adresa ta

Daca te afli deja in Bucuresti si ai nevoie de o masina, multe companii ofera livrarea direct la adresa specificata de tine. Fie ca esti la birou, acasa sau intr-un hotel, masina poate fi livrata rapid si fara batai de cap. Acest serviciu este foarte util pentru cei care nu au timp sa se deplaseze la sediul companiei pentru a ridica masina.

Cand alegi o astfel de optiune, este important sa verifici daca exista taxe suplimentare pentru livrare, dar si sa te asiguri ca masina va fi livrata la timp. Este recomandat sa stabilesti toate detaliile cu compania in avans, pentru a evita eventualele neplaceri sau intarzieri.

Asigurare: protectie suplimentara pentru linistea ta

O alta componenta esentiala a inchirierii unei masini este asigurarea. Majoritatea companiilor ofera o forma de asigurare de baza inclusa in pret, dar aceasta poate acoperi doar daunele minore sau accidentele usoare. Daca vrei o protectie mai mare, poti opta pentru o asigurare suplimentara, care sa acopere si daune mai mari, furtul sau eventualele costuri legate de defectiuni tehnice.

Este important sa citesti cu atentie termenii si conditiile politelor de asigurare oferite de companie, pentru a te asigura ca ai acoperirea necesara. O asigurare suplimentara poate fi utila, in special daca intentionezi sa conduci mult sau in zone aglomerate, unde riscul de accidente minore poate fi mai ridicat.

Verifica masina inainte de a o prelua

Inainte de a pleca cu masina inchiriata, este recomandat sa o inspectezi cu atentie impreuna cu un reprezentant al companiei. Asigura-te ca orice zgarietura sau dauna existenta este notata in contract, pentru a evita eventualele neplaceri la returnarea vehiculului.

De asemenea, verifica starea tehnica a masinii: farurile, franele, nivelul uleiului si alte componente esentiale. Daca observi vreo problema, raporteaz-o imediat. Astfel, vei preveni eventuale probleme pe durata inchirierii si vei evita conflictele la returnarea masinii.

Concluzie

Rent a car Bucuresti poate fi o experienta usoara si placuta daca faci alegerile corecte. Specialistii recomanda sa acorzi atentie reputatiei companiei, sa fii atent la transparenta costurilor si sa te asiguri ca politica de kilometraj este potrivita pentru planurile tale de calatorie. De asemenea, rezerva online pentru a beneficia de cele mai bune oferte si optiuni, iar daca ajungi pe Aeroportul Otopeni, alege o companie care poate livra masina rapid si eficient. Cu o planificare atenta, vei putea explora Bucurestiul si imprejurimile fara griji.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv6 ore ago

Emil Pascut: Majorarea pensiei la Metrou ridică intrebări despre principiul contributivității în sistemul pensionării

Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului Polițiștilor „Diamantul”, a dezvăluit că pensia unui muncitor necalificat de la metrou a fost recalculată...

Exclusivo zi ago

Emil Pascut despre impactul prostiei în funcții decizionale și controversele OUG 59/2017

Emil Pascut, de la Sindicatul Diamantul, analizează diferența dintre prost și inteligent, subliniind că un „prost” care își cunoaște limitele...

Exclusiv2 zile ago

Stațiunea Căciulata – Locul ideal pentru tratament și recuperare

Căciulata, parte a binecunoscutei stațiuni Călimănești-Căciulata, este una dintre cele mai apreciate destinații balneare din România, cunoscută pentru apele sale...

Exclusiv2 zile ago

Ipocrizia lui Ciolacu: oferte controversate pentru marea industrie

Introducere Iata ca avem noi informatii cu privire la o posibila aplicare a viitoarei scheme de ajutor de stat de...

Exclusiv2 zile ago

Primarul care a părăsit Cătina cu ghivecele și pietrele în brațe: o poveste de alegeri și controverse

Pierderea mandatului și ultimele acțiuni Primarul Cătinei, Alexandru Fulgeanu, a încheiat mandatul său într-un mod surprinzător, fiind implicat într-o serie...

Exclusiv2 zile ago

Fraude imobiliare în România: Scandalurile Nordis și White Tower dezvăluie un sistem corupt

Scandalurile imobiliare din România: incercări de fraudă și complicități în cazul White Tower și Nordis Recorder.ro a publicat o investigație...

Exclusiv2 zile ago

Abuzuri și interpretări eronate în Poliția de Frontieră

În urma unui răspuns emis de ITPF Sighișoara, Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul a evidențiat importanța analizării acestuia în...

Exclusiv3 zile ago

Familia Albu: o călătorie controversată de la scrutinul public la beneficii mănoase în Ploiești

Familia Albu: ascensiune rapidă și beneficii controversate în Ploiești Nașii primarului și salariile lor exorbitante Simona și Cătălin Albu, nașii...

Exclusiv3 zile ago

Controversa imobiliară privind Familiile Nichita și Lupu: De la un accident tragic la tranzacții frauduloase/Cazul White Tower

Curg tone de cerneală dezvăluind mizeriile ascunse într-o afacere care dacă s-ar fi întâmplat într-un stat civilizat am fi avut...

Exclusiv3 zile ago

Colaborarea între victime și abuzatori – O problemă persistenta în rândul polițiștilor din MAI

Scandalul legat de permanența forțată la domiciliu rămâne o rană deschisă, nerezolvată pentru polițiștii din Ministerul Afacerilor Interne (MAI), dezvăluie...

Exclusiv4 zile ago

Indiferența autorităților: impactul distructiv al Rafinăriei Astra asupra comunității din Mimiu

Garda de Mediu Prahova, Instituția Prefectului Prahova și IPJ Prahova mai reprezintă cu adevărat instituții de protecție a mediului și...

Exclusiv4 zile ago

Bătăia de joc a PSD: Pensionarii militari cer urgent reparații pentru drepturile lor

Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului Diamantul, semnalează temerile profunde ale pensionarilor militari, care se văd confruntați cu o situație complicată...

Exclusiv5 zile ago

Corupție instituționalizată la IJP Prahova: Mirițescu și rețeaua de influență

Confirmarea corupției la vârful Poliției Confirmarea corupției instituționalizate în cadrul Inspectoratului Județean de Poliție Prahova și al Serviciului Județean Anticorupție...

Exclusiv5 zile ago

Corupția în IPJ Prahova: O rețea de ilegalități afectează afacerile locale (V)

Recent, o companie care a beneficiat de fonduri europene a fost victima unei rețele complexe de ilegalități orchestrate de foști...

Exclusiv5 zile ago

Nepăsare, neputință sau lipsă de curaj în fața crizei de la Judecătoria Vălenii de Munte?

Nepăsare vs. implicare Abuzuri la Judecătoria Vălenii de Munte: Întrebări Nerezolvate și Tensiuni Interne (VII) – (aici) Tindem să credem...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv