Actualitate
Număr exploziv de conturi de economii descoperit la clienții unei bănci comerciale
Numărul conturilor de economii deschise de către clienții unei bănci comerciale, prin intermediul propriei platforme de internet banking, s-a majorat cu 144% în trimestrul II al anului 2020, față de aceeași perioadă a anului trecut.
În plus, sumele deținute de clienții băncii în conturile de economii și în conturile curente au crescut și ele cu 24% comparativ cu luna mai 2019.
Totodată, mai spun experții băncii respective, clienții săi și-au folosit mai des telefonul mobil pentru accesarea produselor din portofoliul băncii.
„Aproximativ 44% din totalul creditelor de nevoi personale au fost accesate în Home’Bank, iar peste 50% dintre fondurile mutuale de investiții au fost deschise în platforma de internet banking de către clienții băncii în perioada de izolare”.
„Totodată, numărul de tranzacții e-commerce între 16 martie şi 15 mai s-a majorat cu 27% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, ceea ce reprezintă o rată normală de creștere în raport cu anul precedent, însă valoarea acestora a crescut cu aproximativ 20%.
„Ziua în care s-au înregistrat cele mai multe tranzacții în rândul clienților ING Bank România a fost 10 aprilie, cu aproape 250.000 de tranzacții online”, au adăugat reprezentanții băncii.
Comportamentul de consum al clienților unei bănci comerciale în perioada regimului de izolare
Conform sursei citate, „în mod previzibil”, cea mai mare creștere în materie de vânzări s-a înregistrat la categoria FMCG, reprezentată în special de supermarket-uri.
De altfel, susțin reprezentanții băncii, cu toate că numărul tranzacțiilor a scăzut în perioada stării de urgență, valoarea totală a acestora a crescut, generând o creștere de până la 50% a valorii medii a unui bon de cumpărături.
Pe locul doi, conform datelor instituției financiare bancare, sectorul de redecorare a locuinței (mobilier, amenajări interioare, materiale de construcții) a înregistrat o creștere de 23% la mijlocul lunii martie, comparativ cu mediile săptămânale ale lunii februarie.
Și asta deoarece românii au avut nevoie să își optimizeze spațiul pentru a lucra de acasă sau pentru a-și petrece timpul mai confortabil.
Unde s-au înregistrat scăderi
Reprezentanții băncii amintite anterior au mai precizat că, la polul opus, cea mai afectată categorie a fost cea a călătoriilor, unde volumul total săptămânal al sumelor cheltuite a scăzut cu până la 96% comparativ cu media săptămânală din februarie pentru bilete de avion, agenții de turism și hoteluri.
Totodată, cheltuielile asociate categoriei transport au înregistrat scăderi semnificative, de până la 80% pentru închirierile de mașini şi transportul în comun.
Tranzacțiile în sectorul reprezentat de restaurante și fast-food s-au diminuat și ele cu până la 90% în ultimele două săptămâni din martie față de media săptămânală a lunii februarie. Clienții băncii respective au recunoscut că au preferat să folosească aplicațiile de livrare de mâncare, care au avut creșteri de până la 100% în lunile martie și aprilie, în raport cu luna februarie.
Nu în ultimul rând, subcategoria reprezentată de filme, cinematografe, teatre și jocuri a înregistrat o ușoară scădere la începutul stării de urgență, însă ulterior a revenit la același nivel din perioada anterioară, ca urmare a utilizării mai accentuate de către români a platformelor de streaming.
Subcategoria de muzică este singura care a înregistrat creșteri constante începând cu a doua jumătate a lunii martie, creșteri generate de aplicațiile pentru muzică.
Actualitate
ONU: Căderea sistemului educațional din Gaza – 87% din școli afectate de conflict
Actualitate
Tensiuni crescânde în Liban: O luptă intre oamenii civili și conflictele armate
Actualitate
Îngrijorări în Congres cu privire la Securitatea Navală: Cereri pentru date despre suduri defectuoase la Nava HII Newport News
Conducătorii Comitetului pentru Servicii Armate ale Camerei Reprezentanților solicită Marinei să transmită date despre incidenturile de sudură defectuoasă realizate la portaavioane și submarine aflate în construcție la HII Newport News Shipbuilding.
Într-o scrisoare din 3 octombrie adresată secretarului Marinei, Carlos Del Toro, patru membri de rang înalt ai comitetului au cerut ca serviciul să elaboreze un plan prin care Marina și Newport News să „protejeze vasele marinei americane împotriva lucrărilor viciate”.
„Este profund îngrijorător să aflăm că suduri defectuoase ar fi putut fi realizate cu bună știință la submarinele și portaavioanele marinei americane. Siguranța marinarilor noștri este principala noastră preocupare, iar trebuie să înțelegem imediat orice risc asociat cu aceste lucrări defectuoase,” a declarat președintele HASC, Rep. Mike Rogers din Alabama, împreună cu Rep. Adam Smith, democratul de rang înalt din Washington, Rep. Trent Kelly din Mississippi, liderul subcomitetului de puterea maritimă, și Rep. Joe Courtney din Connecticut, cel mai mare democrat al subcomitetului.
Scrisoarea liderilor HASC vine la o săptămână după ce USNI News a raportat că Departamentul Justiției a fost notificat de Newport News că lucrătorii au realizat cu bună știință suduri defectuoase în timp ce construiau componente non-critice pentru submarine noi și în serviciu, precum și pentru portaavioanele de clasa Ford.
Naval Sea Systems Command a evaluat că „deficiențele potențiale” de pe trei nave aflate în serviciu nu se referă la componente sau sisteme care afectează siguranța sau operațiunile navei și a certificat aceste nave ca fiind sigure pentru operare, a declarat căpitanul Clay Doss, purtător de cuvânt pentru Del Toro, într-o declarație pentru Breaking Defense.
În plus, Newport News și experții tehnici ai Marinei validează sudurile specifice pe 23 de nave — inclusiv vase noi în construcție și cele aflate în reparații complexe sau întrețineri — iar rezultatele inspecțiilor sunt așteptate în mijlocul lunii octombrie, a adăugat Doss.
Marina a furnizat scrisori celor patru comisii de apărare din Congres joi, oferind o actualizare asupra problemei, a afirmat Doss.
Într-o declarație, purtătorul de cuvânt al Newport News, Todd Corillo, a spus că compania a descoperit, prin raportări interne, că, deși „unii sudori au ocolit cu bună știință anumite proceduri de sudură”, investigațiile inițiale arată că „nu există indicii de intenție malefică”.
„După această descoperire, am acționat pentru a comunica cu clienții și autoritățile de reglementare, pentru a investiga, a determina cauzele fundamentale, a limita problema și a implementa acțiuni corective imediate, în timp ce lucrăm la soluții pe termen lung,” a spus Corillo. Newport News a refuzat să comenteze cu privire la numărul și tipul de nave suspectate de suduri defectuoase, invocând investigația în curs.
Legislatorii HASC au inclus o listă de întrebări referitoare la problemă, inclusiv dacă Marina înțelege în întregime amploarea problemei și dacă sudurile efectuate greșit prezintă o amenințare la adresa siguranței. Scrisoarea solicită, de asemenea, Marinei să ofere detalii despre toate incidentele de sudură defectuoasă, un plan de reparație pentru navele afectate și un calendar detaliat privind momentul în care serviciul a fost notificat despre problemele apărute, stabilind un termen-limită pentru un răspuns pe 11 octombrie.
Legislatorii au adăugat că se așteaptă la o informare din partea oficialilor Marinei „fără întârziere” asupra acestui subiect.
Pe 27 septembrie, la o zi după raportul USNI, președintele Newport News, Jennifer Boykin, a confirmat într-o postare pe LinkedIn că compania a primit rapoarte de la angajați privind sudori care „au încălcat cu bună știință procedurile de sudură” și au realizat lucrări care nu respectau standardele de calitate ale companiei, și a informat Departamentul Justiției despre aceasta.
„Nu pot sublinia suficient că acțiunile și comportamentele individuale pot, fie să întărească, fie să slăbească, cultura noastră etică în orice moment. Fiecare alegere pe care o faci ca constructor de nave are un impact de durată” a afirmat aceasta.
Newport News este contractantul principal pentru portaavioanele de clasă Ford și produce submarine de atac de clasă Virginia și submarine cu rachete balistice de clasă Columbia în parteneriat cu General Dynamics Electric Boat.
-
Exclusivacum 3 zile
Afaceri Murdare: Mafia deșeurilor și complicitatea instituțiilor din Prahova
-
Exclusivacum 3 zile
Investigație Europeană asupra Corupției: Penitenciarul Berceni, directorul Matei Valentin și legăturile intunecate cu afaceristul Mihai Tufan
-
Exclusivacum 13 ore
Corupție instituționalizată la IJP Prahova: Mirițescu și rețeaua de influență
-
Exclusivacum 4 zile
Sindicatul Sidepol critică reorganizarea Poliției Canine: „O absurditate care pune în pericol Siguranța Publică”
-
Exclusivacum 2 zile
Sindicatul Diamantul avertizează: acceptarea permanenței neplătite poate deteriora baza de calcul pentru pensie
-
Exclusivacum 4 zile
Sindicatul EUROPOL inițiază o documentare extensivă asupra calității uniformelor de Poliție
-
Exclusivacum 4 zile
Controverse în cadrul Ministerului de Interne: Emil Pascut si comentariile sale despre Funcționarii Publici
-
Exclusivacum 4 zile
România pe locul 36 în Global Peace Index, SUA pe locul 132