Actualitate
INS: Indicii valorici pentru luna mai 2020
Biroul de presă al Institutului Național de Statistică a publicat marti, 14.07 a.c., indicii valorici pentru luna mai 2020 ai cifrei de afaceri din industrie, ai comenzilor noi din industrie și ai producției industriale. Faţă de luna corespunzătoare din anul precedent (mai 2020, raportat la mai 2019), principalele constatări relevante evidențiază următoarele:
- producţia industrială (serie brută) a fost mai mică cu 30,6%, din cauza scăderilor înregistrate de industria prelucrătoare (-33,8%), industria extractivă (-18,2%) și producţia şi furnizarea de energie electrică şi termică, gaze, apă caldă şi aer condiţionat (-11,8%).
- producţia industrială, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a scăzut cu 28,0%, ca urmare a scăderilor din industria prelucrătoare (-31,0%), industria extractivă (-17,4%) și producţia şi furnizarea de energie electrică şi termică, gaze, apă caldă şi aer condiţionat (-11,6%).
- cifra de afaceri din industrie, în luna mai 2020, faţă de luna mai 2019, a scăzut pe ansamblu cu 31,0%, ca urmare a scăderii înregistrate în industria prelucrătoare (-31,4%) și în industria extractivă (-15,8%).
De asemenea, luând în calcul grupările statistice pentru fiecare domeniu major de activitate, datele relevă următoarele scăderi ale cifrelor de afaceri:
- industria energetică (-51,3%),
- industria bunurilor de capital (-43,2%),
- industria bunurilor de folosinţă îndelungată (-26,4%),
- industria bunurilor intermediare (-21,6%) și
- industria bunurilor de uz curent (-15,7 %).
Totodată, comenzile noi din industria prelucrătoare, în luna mai 2020, comparativ cu luna corespunzătoare din anul precedent, au scăzut cu 32,7%, ca urmare a scăderilor înregistrate în industria bunurilor de capital (-37,6%), industria bunurilor de uz curent (-27,8%), industria bunurilor intermediare (-27,2%) și în industria bunurilor de folosinţă îndelungată (-4,2%).
Așadar, datele prezentate astăzi relevă încetiniri semnificative ale tuturor indicatorilor economici relevanți din perspectivă temporală pentru sectorul industrial (producția în sine, cifra de afaceri actuală și comenzile pentru viitor, comenzi ce se vor reflecta în cifra de afaceri înregistrată în următoarea perioadă de timp). În plus, dinamica indicatorilor economici din prezent (producția industrială și cifra de afaceri actuală) este justificată de lock-down-ul impus de autorități în vederea minimizării efectelor medicale ale pandemiei COVID-19.
Îngrijorătoare este însă evoluția comenzilor din acest domeniu, o scădere de aproape o treime reprezentând un șoc major pe termen mediu și, potențial, pe termen lung asupra întregii economii, nu numai asupra sectorului industrial, având în vedere legăturile dintre sectoarele economice din România.
“Datele INS reflectă o realitate pe care am semnalat-o și noi în cadrul ultimului sondaj ce a vizat anticipările și estimările antreprenorilor cu privire la principalii indicatori economici. Este necesară o intervenție rapidă în economie, cu măsuri concrete de sprijin pentru IMM-uri, cu termene asumate pentru fiecare măsură în parte. În toată această perioadă, noi am propus o serie de măsuri care au fost implementate de către Guvern însă, sunt necesare și altele, este necesară susținerea investițiilor la fel de mult cât este necesar să stimulăm consumul pentru că în această perioadă s-au schimbat foarte multe comportamente, este necesară implementarea voucherelor de consum sau alocarea urgentă către IMM-uri a sumelor despre care vorbește Guvernul.
Cu cât intervenim mai rapid în economie, cu atât consecinţele sunt mai mici şi putem controla această revenire economică, în caz contrar, riscăm să traversăm curând o criză economică.”, Florin JIANU, președinte CNIPMMR.
Actualitate
ONU: Căderea sistemului educațional din Gaza – 87% din școli afectate de conflict
Actualitate
Tensiuni crescânde în Liban: O luptă intre oamenii civili și conflictele armate
Actualitate
Îngrijorări în Congres cu privire la Securitatea Navală: Cereri pentru date despre suduri defectuoase la Nava HII Newport News
Conducătorii Comitetului pentru Servicii Armate ale Camerei Reprezentanților solicită Marinei să transmită date despre incidenturile de sudură defectuoasă realizate la portaavioane și submarine aflate în construcție la HII Newport News Shipbuilding.
Într-o scrisoare din 3 octombrie adresată secretarului Marinei, Carlos Del Toro, patru membri de rang înalt ai comitetului au cerut ca serviciul să elaboreze un plan prin care Marina și Newport News să „protejeze vasele marinei americane împotriva lucrărilor viciate”.
„Este profund îngrijorător să aflăm că suduri defectuoase ar fi putut fi realizate cu bună știință la submarinele și portaavioanele marinei americane. Siguranța marinarilor noștri este principala noastră preocupare, iar trebuie să înțelegem imediat orice risc asociat cu aceste lucrări defectuoase,” a declarat președintele HASC, Rep. Mike Rogers din Alabama, împreună cu Rep. Adam Smith, democratul de rang înalt din Washington, Rep. Trent Kelly din Mississippi, liderul subcomitetului de puterea maritimă, și Rep. Joe Courtney din Connecticut, cel mai mare democrat al subcomitetului.
Scrisoarea liderilor HASC vine la o săptămână după ce USNI News a raportat că Departamentul Justiției a fost notificat de Newport News că lucrătorii au realizat cu bună știință suduri defectuoase în timp ce construiau componente non-critice pentru submarine noi și în serviciu, precum și pentru portaavioanele de clasa Ford.
Naval Sea Systems Command a evaluat că „deficiențele potențiale” de pe trei nave aflate în serviciu nu se referă la componente sau sisteme care afectează siguranța sau operațiunile navei și a certificat aceste nave ca fiind sigure pentru operare, a declarat căpitanul Clay Doss, purtător de cuvânt pentru Del Toro, într-o declarație pentru Breaking Defense.
În plus, Newport News și experții tehnici ai Marinei validează sudurile specifice pe 23 de nave — inclusiv vase noi în construcție și cele aflate în reparații complexe sau întrețineri — iar rezultatele inspecțiilor sunt așteptate în mijlocul lunii octombrie, a adăugat Doss.
Marina a furnizat scrisori celor patru comisii de apărare din Congres joi, oferind o actualizare asupra problemei, a afirmat Doss.
Într-o declarație, purtătorul de cuvânt al Newport News, Todd Corillo, a spus că compania a descoperit, prin raportări interne, că, deși „unii sudori au ocolit cu bună știință anumite proceduri de sudură”, investigațiile inițiale arată că „nu există indicii de intenție malefică”.
„După această descoperire, am acționat pentru a comunica cu clienții și autoritățile de reglementare, pentru a investiga, a determina cauzele fundamentale, a limita problema și a implementa acțiuni corective imediate, în timp ce lucrăm la soluții pe termen lung,” a spus Corillo. Newport News a refuzat să comenteze cu privire la numărul și tipul de nave suspectate de suduri defectuoase, invocând investigația în curs.
Legislatorii HASC au inclus o listă de întrebări referitoare la problemă, inclusiv dacă Marina înțelege în întregime amploarea problemei și dacă sudurile efectuate greșit prezintă o amenințare la adresa siguranței. Scrisoarea solicită, de asemenea, Marinei să ofere detalii despre toate incidentele de sudură defectuoasă, un plan de reparație pentru navele afectate și un calendar detaliat privind momentul în care serviciul a fost notificat despre problemele apărute, stabilind un termen-limită pentru un răspuns pe 11 octombrie.
Legislatorii au adăugat că se așteaptă la o informare din partea oficialilor Marinei „fără întârziere” asupra acestui subiect.
Pe 27 septembrie, la o zi după raportul USNI, președintele Newport News, Jennifer Boykin, a confirmat într-o postare pe LinkedIn că compania a primit rapoarte de la angajați privind sudori care „au încălcat cu bună știință procedurile de sudură” și au realizat lucrări care nu respectau standardele de calitate ale companiei, și a informat Departamentul Justiției despre aceasta.
„Nu pot sublinia suficient că acțiunile și comportamentele individuale pot, fie să întărească, fie să slăbească, cultura noastră etică în orice moment. Fiecare alegere pe care o faci ca constructor de nave are un impact de durată” a afirmat aceasta.
Newport News este contractantul principal pentru portaavioanele de clasă Ford și produce submarine de atac de clasă Virginia și submarine cu rachete balistice de clasă Columbia în parteneriat cu General Dynamics Electric Boat.
-
Exclusivacum 3 zile
Afaceri Murdare: Mafia deșeurilor și complicitatea instituțiilor din Prahova
-
Exclusivacum 3 zile
Investigație Europeană asupra Corupției: Penitenciarul Berceni, directorul Matei Valentin și legăturile intunecate cu afaceristul Mihai Tufan
-
Exclusivacum 13 ore
Corupție instituționalizată la IJP Prahova: Mirițescu și rețeaua de influență
-
Exclusivacum 4 zile
Sindicatul Sidepol critică reorganizarea Poliției Canine: „O absurditate care pune în pericol Siguranța Publică”
-
Exclusivacum 2 zile
Sindicatul Diamantul avertizează: acceptarea permanenței neplătite poate deteriora baza de calcul pentru pensie
-
Exclusivacum 4 zile
Sindicatul EUROPOL inițiază o documentare extensivă asupra calității uniformelor de Poliție
-
Exclusivacum 4 zile
Controverse în cadrul Ministerului de Interne: Emil Pascut si comentariile sale despre Funcționarii Publici
-
Exclusivacum 4 zile
România pe locul 36 în Global Peace Index, SUA pe locul 132