Actualitate
CCR: Carantina este neconstituțională | Agenţia AMOS News
Curtea Constituţională a României declară că internarea obligatorie şi carantina în timpul epidemiei sunt neconstituţionale, deoarece sunt lipsite de claritate şi previzibilitate, au un caracter incert şi dificil de anticipat şi nu oferă garanţii privind respectarea unor drepturi şi libertăţi fundamentale. Curtea Constituţională a publicat miercuri motivarea deciziei din 25 iunie.
Curtea Constituţională a publicat miercuri motivarea deciziei din 25 iunie, prin care a declarat ca fiind neconstituţională starea de carantină şi internarea obligatorie.
CCR susţine că instituirea carantinei în România prin OUG reprezintă o veritabilă privare de libertate şi o restrângere a drepturilor fundamentale.
Concret, CCR a declarat ca fiind neconstituţionale dispoziţiile art. 25 alineatul (2) teza a doua din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii şi art. 8 alin. (1) din OUG 11/2020 privind stocurile de urgenţă medicală, precum şi unele măsuri aferente instituirii carantinei.
Conform CCR, dispoziţiile celor două articole atribuie ministrului Sănătăţii competenţa instituirii carantinei şi a internării obligatorii în vederea prevenirii răspândirii unor boli contagioase, măsuri care implică restrângerea unor drepturi fundamentale, fără a fi stabilite, la nivelul legislaţiei primare, condiţiile, procedura şi limitele în care autorităţile administrative pot acţiona în sensul restrângerii acestor drepturi, respectiv garanţiile care protejează cetăţenii de o eventuală aplicare ilegală, discreţionară sau abuzivă a acestor măsuri.
CCR a stabilit că sunt neconstituţionale dispoziţiile art 25 alin (2) teza II din Legea nr. 95/2006, care conferă ministrul Sănătăţii competenţa de a stabili bolile transmisibile pentru care declararea, tratamentul sau internarea sunt obligatorii.
În acest caz, Curtea observă că aceste dispoziţii se referă în mod expres la măsurile care privesc obligarea persoanelor care au fost diagnosticate cu unele boli transmisibile să declare acest diagnostic, să urmeze tratament sau să fie internate, chiar şi fără consimţământul lor.
În opinia CCR, dispoziţiile art.25 alin.(2) teza a doua din Legea nr.95/2006 au un caracter lacunar şi dau în sarcina ministrului Sănătăţii complinirea omisiunilor legislative evidente în materia reglementată, prin emiterea de ordine.
„Curtea aminteşte că orice act normativ trebuie să îndeplinească anumite condiţii calitative, printre acestea numărându-se previzibilitatea, ceea ce presupune că acesta trebuie să fie suficient de clar şi precis pentru a putea fi aplicat. Astfel, formularea cu o precizie suficientă a actului normativ permite persoanelor interesate – care pot apela, la nevoie, la sfatul unui specialist – să prevadă într-o măsură rezonabilă, în circumstanţele speţei, consecinţele care pot rezulta dintr-un act determinat (…) Or, dând în sarcina ministrului de resort completarea reglementării referitoare la condiţiile în care persoanele cu boli transmisibile sunt obligate să declare, să urmeze tratament sau să fie internate, precum şi libertatea de a modifica oricând şi fără a respecta anumite limite aceste reglementări, dispoziţiile art.25 alin.(2) teza a doua din Legea nr.95/2006 dobândesc un caracter imprevizibil, incert şi dificil de anticipat”, spune CCR.
Curtea recunoaşte că o reglementare care se referă la o situaţie excepţională, aşa cum este cea generată de răspândirea iminentă a unei boli transmisibile, trebuie să se bucure de un grad mai sporit de generalitate, întrucât este dificil de anticipat evoluţia concretă a acesteia. Cu toate astea, generalitatea normei primare nu poate fi atenuată prin acte infralegale care să completeze cadrul normativ existent. De aceea, ordinul ministrului Sănătăţii, în cazul de faţă, trebuie să cuprindă doar măsurile care organizează executarea dispoziţiilor legale şi particularizează şi adaptează respectivele dispoziţii la situaţia de fapt existentă, fără a se abate (prin modificări sau completări) de la cadrul circumscris prin normele cu putere de lege.
„Efectele viciului de neconstituţionalitate constatat apar însă şi mai pregnante dacă se are în vedere că materia reglementată de art.25 alin.(2) teza a doua din Legea nr.95/2006 priveşte măsuri care aduc atingere drepturilor şi libertăţilor fundamentale, aşa cum este internarea obligatorie a persoanelor cu boli transmisibile”, mai spune CCR.
Curtea reţine că, în lumina dispoziţiilor art.5 din CEDO, detenţia legală a unei persoane susceptibile să transmită o boală contagioasă reprezintă o privare de libertate ce poate fi acceptată în cadrul unei societăţi în vederea asigurării sănătăţii şi securităţii publice, dar care este permisă doar cu îndeplinirea condiţiilor şi a procedurii stabilite prin lege, fiind exclus arbitrariul.
De asemenea, orice persoană trebuie să se bucure de posibilitatea contestării în justiţie a măsurii detenţiei de ordin medical social într-un termen scurt, astfel încât, în cazul constatării nelegalităţii măsurii dispuse, să poată fi eliberată. Altfel spus, persoana căreia i se aplică măsura detenţiei de ordin social medical trebuie să beneficieze de un drept de acces la justiţie efectiv, care să asigure judecarea într-un termen rapid a acţiunii şi să dispună eliberarea persoanei deţinute nelegal.
„Toate aceste garanţii sunt necesare, întrucât privarea de libertate este o măsură gravă care nu se justifică decât dacă alte măsuri mai puţin severe au fost considerate ca insuficiente pentru a garanta interesul public sau exigenţele publice ale detenţiei. Astfel, privarea de libertate trebuie să apară ca o măsură indispensabilă în circumstanţele date”, precizează CCR.
Curtea aminteşte că o măsură privativă de libertate să fie reglementată prin lege, însă simpla menţionare a unei măsuri privative de libertate, aşa cum este internarea obligatorie pentru prevenirea răspândirii unor boli transmisibile, nu poate fi considerată însă ca fiind suficientă pentru a întruni condiţia legalităţii.
În opinia CCR, legiuitorul trebuie să aibă în vedere că dispoziţiile referitoare la internarea obligatorie reprezintă ultima opţiune la care autorităţile pot recurge pentru a realiza obiectivul de prevenire a răspândirii unei boli transmisibile, astfel că este necesar să fie reglementate şi alte măsuri de o severitate mai scăzută, care să fie aplicate, dacă sunt eficiente.
De asemenea, Curtea consideră că, în reglementarea măsurii internării obligatorii, legiuitorul nu trebuie să omită efectele pe care internarea obligatorie le poate avea asupra persoanelor aflate în ocrotirea sau în îngrijirea persoanei internate.
CCR mai spune că internarea obligatorie implică, în mod subsecvent, şi restrângerea exerciţiului altor drepturi fundamentale, aşa cum este dreptul la liberă circulaţie şi, în anumite situaţii, dreptul la viaţă intimă, familială şi privată.
În legătură cu dispoziţiile art.8 alin.(1) din OUG11/2020, Curtea constată că acestea reglementează, în esenţă, instituirea carantinei şi competenţa ministrului Sănătăţii cu privire la această măsură.
În aplicarea acestor dispoziţii, ministrul Sănătăţii a emis un ordin privind instituirea măsurii de carantină pentru persoanele aflate în situaţia de urgenţă de sănătate publică internaţională determinată de infecţia cu COVID-19 şi stabilirea unor măsuri în vederea prevenirii şi limitării efectelor epidemiei. Acest ordin a fost modificat prin mai multe ordine ulterioare ale ministrului Sănătăţii.
Curtea observă că, exceptând condiţiile care justifică intervenţia ministrului Sănătăţii în vederea instituirii carantinei, legiuitorul a lăsat în sarcina acestei autorităţi administrative stabilirea tipurilor de carantină, a condiţiilor de instituire şi de încetare a măsurii, ignorând necesitatea reglementării unor garanţii pentru respectarea drepturilor fundamentale ale persoanelor cărora li s-a aplicat această măsură.
„Reglementarea este, prin urmare, lipsită de claritate şi previzibilitate, astfel că, în mod rezonabil, o persoană nu poate anticipa modalitatea concretă şi gradul de extindere a măsurilor restrictive de drepturi. Prin urmare, Curtea constată că dispoziţiile art.8 alin.(1) din OUG 11/2020 nu întrunesc condiţiile referitoare la calitatea actelor normative ce derivă din prevederile constituţionale ale art.1 alin.(5)”, afirmă CCR.
Judecătorii susţin că, asemănător internării obligatorii pentru prevenirea răspândirii unei boli transmisibile, carantina pune în discuţie, în funcţie de forma pe care o îmbracă măsura, restrângerea, dacă nu chiar privarea de libertate a persoanei.
Examinând dispoziţiile Ordinului ministrului Sănătăţii nr.414/2020, se constată că, în prezent, carantina poate dobândi următoarele forme: a) carantină instituţionalizată în spaţii special amenajate; b) carantină la domiciliu; c) izolare la domiciliu; d) carantinarea unei comunităţi, care reprezintă carantină la o locaţie declarată, ca urmare a instituirii măsurii de carantină a unor clădiri, localităţi sau zone geografice.
Măsura, constând în interdicţia persoanei de a părăsi zona de carantină, se dispune pentru 14 zile şi se extinde şi asupra colocatarilor, membrilor familiei sau aparţinătorilor, atunci când aceştia locuiesc cu persoana pentru care instituie carantina.
Nerespectarea măsurii carantinei constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă, în conformitate cu prevederile art.30 lit. h) din HG 857/2011 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele din domeniul sănătăţii publice, cu modificările şi completările ulterioare.
Deşi examinarea dispoziţiilor ordinelor emise de ministrul Sănătăţii nu revine competenţei Curţii Constituţionale, judecătorii susţin că reglementările Ordinului ministrului Sănătăţii nr.414/2020 sunt relevante pentru a constata că măsura carantinei dispusă în România în contextul epidemiei a putut fi calificată, în anumite situaţii, ca „o veritabilă privare de libertate, precum şi ca restrângere, implicită, a exerciţiului drepturilor fundamentale prevăzute de art. 25 şi art.26 din Constituţie, astfel că este imperativă reglementarea acesteia la nivelul legislaţiei primare, cu respectarea tuturor condiţiilor constituţionale şi internaţionale în materie, pe care Curtea le-a reţinut şi în ceea ce priveşte internarea obligatorie”.
CCR declară că se impune stabilirea printr-o lege a condiţiilor de instituire a carantinei, a formelor pe care această măsură le poate lua, în funcţie de necesităţi, şi a unei proceduri, chiar dacă aceasta este mai generală, astfel încât să reprezinte un cadru flexibil pentru o intervenţie adecvată a autorităţilor administrative.
De asemenea, Curtea consideră că este imperativă asigurarea unui drept de acces efectiv la justiţie, mai ales atunci când carantina dobândeşte toate caracteristicile unei privări de libertate.
În acest sens, Curtea aminteşte că măsura carantinei poate fi dispusă în mai multe forme, implicând grade diferite de restrângere a exerciţiului drepturilor persoanelor cărora li s-a aplicat această măsură, iar controlul judecătoresc trebuie să asigure nu doar posibilitatea verificării conformităţii actului administrativ cu dispoziţiile legale şi constituţionale, dar şi analizarea proporţionalităţii măsurii dispuse, în raport cu situaţia concretă avută în vedere.
CCR recunoaşte că, în situaţii excepţionale, aşa cum este cea determinată de răspândirea infecţiei cu virusul COVID-19, instituirea unor măsuri energice, prompte şi adecvate gravităţii situaţiei reprezintă, în realitate, un răspuns al autorităţilor la obligaţia prevăzută în art.34 alin.(2) din Constituţie, potrivit căreia „Statul este obligat să ia măsuri pentru asigurarea igienei şi a sănătăţii publice”.
De asemenea, Curtea reţine că atât internarea obligatorie în vederea prevenirii răspândirii unor boli transmisibile, cât şi măsura carantinei sunt restrângeri aduse exerciţiului unor drepturi şi libertăţi fundamentale ce pot fi justificate în condiţiile în care raţiuni ce ţin de necesitatea asigurării siguranţei şi sănătăţii publice le impun.
„Cu toate acestea, Curtea observă că măsurile amintite au efecte severe asupra drepturilor şi libertăţilor persoanei şi de aceea reglementările în materie trebuie să îndeplinească, în mod strict, toate condiţiile constituţionale. Caracterul excepţional, imprevizibil al unei situaţii nu poate constitui o justificare pentru a încălca ordinea de drept, prevederile legale şi constituţionale referitoare la competenţa autorităţilor publice ori cele privind condiţiile în care se pot aduce restrângeri exerciţiului drepturilor şi libertăţilor fundamentale. Autorităţile naţionale – în mod special administraţia centrală şi locală – sunt cele mai în măsură să identifice şi să stabilească acel set de acţiuni necesare intervenţiei adecvate fiecărei etape de evoluţie a pandemiei, însă măsurile dispuse nu se pot întemeia decât pe un cadru legal primar, care se subordonează prevederilor constituţionale şi internaţionale referitoare la restrângerea exerciţiului unor drepturi sau al unor libertăţi. Având în vedere că situaţia de criză generată de o pandemie, reprezintă premisa inevitabilă a unor astfel de restrângeri, legislaţia naţională trebuie însoţită de garanţii clare şi eficiente împotriva oricăror abuzuri sau acţiuni discreţionare ori ilegale”, este concluzia CCR.
Actualitate
Troy Meink, noua alegere pentru Secretarul Forțelor Aeriene
Actualitate
China trimite o delegație militară în Japonia după cinci ani
O vizită semnificativă
Pentru prima dată în cinci ani, China a trimis o delegație militară substanțială în Japonia pentru o vizită de o săptămână. Scopul vizitei delegației din cadrul Comandamentului Teatrului Estic, conform unei declarații de luni a armatei chineze, este de a „întări înțelegerea și încrederea reciprocă, conturând în același timp schimburile de apărare între cele două țări.” De asemenea, un oficial japonez de rang înalt, Yoshimasa Hayashi, a declarat reporterilor că „promovarea înțelegerii și încrederii reciproce prin comunicarea deschisă la nivelul comandanților va contribui la construirea unor relații constructive și stabile între Japonia și China.”
Implicații regionale
Hayashi, care ocupă funcția de secretar șef al cabinetului, a menționat că „considerăm această vizită drept un contribuție la pacea și stabilitatea regiunii.” Totuși, analiștii sugerează că acest moment rar ar putea să semnaleze o încercare a liderului chinez Xi Jinping de a îmbunătăți relațiile cu rivalul său asiatic, în contextul transferului de putere din Statele Unite, pe măsură ce atât Beijingul, cât și Tokyo se pregătesc pentru posibile modificări semnificative ale tarifelor sub noul președinte american, Donald Trump.
Relații economice interdependente
„Aceasta este o chestiune relativ importantă. Atât Japonia, cât și China ar trebui să se gândească la cum să se poziționeze în cea mai bună situație în fața creșterii iminente și probabile a tarifelor”, a afirmat John Blaxland, șeful biroului de la Washington al Universității Naționale Australiene, într-un email. Acesta a menționat că China și Japonia au „economii profund interdependente și au motive clare să se concentreze pe calmarea lucrurilor și pe gestionarea lui Trump.”
Stabilizarea relațiilor în contextul schimbărilor politice
Bonnie Glaser, expert în China la German Marshall Fund, a fost de acord că, deși delegația este una militară, problemele economice sunt în fundal. „Din motive economice și strategice, China ar putea spera să folosească oportunitatea oferită de tranziția politică din SUA pentru a stabiliza legăturile cu Japonia”, a scris Glaser. În plus, aceasta a menționat că Beijingul ar putea încerca „să sapă o prăpastie între Japonia și SUA. Beijingul speră probabil că Tokyo îi va oferi lui Xi Jinping o vizită de stat în acest an.”
Comunicare între comandanți
Menționarea de către Hayashi a comunicării la „nivelul comandanților” este demnă de remarcat, deoarece acesta este nivelul de comunicare pe care oficialii americani l-au solicitat timp de mulți ani cu Armata Populară de Eliberare, în pofida răspunsurilor uneori rece. Deși SUA și Japonia sunt aliați strânși, Blaxland a avertizat să nu se „interpreteze prea mult” întâlnirea ca un semn că relația militară dintre China și SUA se va îmbunătăți.
Tensiuni și colaborări în domeniul apărării
Malcolm Davis, expert în China la Institutul Australian pentru Strategii și Politici, a fost de acord, prezicând că „va exista o comunicare obișnuită între cele două mari puteri pe probleme de apărare, dar relația rămâne extrem de competitivă și contestată.” Un semn recent al acestei competiții este că China a dezvăluit recent ceea ce părea a fi două avioane avansate, ceea ce a determinat un oficial superior al forțelor aeriene să declare că Beijingul ar putea „să ne ia înainte” în cursa pentru un avion de vânătoare de generația a șasea.
Provocările legate de prezența militară
Într-o altă chestiune fierbinte, generalul Eric Smith, comandantul Corpului Marin, a menționat prezența trupelor americane în Japonia și acordul cu Tokyo pentru mutarea multora dintre acestea din Okinawa în Guam în anii următori—o măsură care este probabil binevenită de Beijing, deoarece reduce prezența trupelor americane mai aproape de ceea ce Smith a numit „teatrul de criză”. „Aceasta este, evident, o problemă internă pentru japonezi de decis, dar ceea ce știu este că de fiecare dată când îi dai Chinei un deget, ea va lua toată mâna”, a declarat Smith reporterilor la un eveniment al Grupului de Scriitori pentru Apărare din Washington.
Intensificarea competiției China-SUA
Davis a afirmat că competiția dintre China și SUA „se va intensifica doar în cadrul administrației Trump, mai ales având în vedere determinarea lui Trump de a impune tarife cuprinzătoare asupra Beijingului.” Cu toate acestea, a adăugat el, „unele forme de dialog vor continua, chiar dacă este doar pentru a minimiza riscurile de neînțelegere și interpretare greșită care ar putea duce la o criză sau un conflict în zone precum Marea Chinei de Sud.”
Concluzii despre întâlniri
În concluzie, seria de întâlniri din această săptămână, din perspectiva securității naționale, ar putea depinde de modul în care China își va schimba comportamentul în jurul insulelor care formează Japonia. În august anul trecut, o aeronavă chineză a pătruns pe scurt în spațiul aerian japonez, generând alerte în întreaga regiune. Navele gardienilor de coastă chinezi au trecut frecvent aproape de insulele Senkaku, iar navele de război chineze navighează adesea în apropierea Okinawa. „Ceea ce contează este dacă operațiunile PRC și desfășurările din apropierea Japoniei se schimbă și în ce mod”, a scris Ian Chong, profesor asociat la Universitatea Națională din Singapore, într-un email. „Momentan nu există informații despre acest aspect.”
Actualitate
Cum să alegi salonul de evenimente perfect în 2025 – Ghid complet pentru viitori miri
Te pregătești pentru cel mai important eveniment din viața ta și știi că locația poate face diferența dintre o experiență memorabilă și una obișnuită? Alegerea salonului potrivit pentru nuntă poate părea copleșitoare. Dar nu-ți face griji – am pregătit ghidul definitiv care te va ajuta să iei cea mai bună decizie pentru evenimentul tău special.
În 2025, când opțiunile par infinite și fiecare salon de evenimente promite experiența perfectă, decizia poate părea intimidantă. Statisticile arată că 7 din 10 cupluri consideră că alegerea locației a fost cea mai stresantă parte a planificării nunții lor. Și pe bună dreptate – locația nu este doar un cadru fizic, ci fundamentul pe care se construiește întreaga poveste a evenimentului tău.
Pregătește-te să descoperi secretele profesioniștilor din industrie, criteriile esențiale de care trebuie să ții cont și întrebările vitale pe care puțini știu să le adreseze. În următoarele minute, vei afla exact cum să transformi căutarea salonului perfect într-un real succes.
De ce este estențial să alegi salonul de nuntă potrivit?
Așa cum am menționat anterior, evenimentului tău reprezintă mai mult decât un simplu spațiu. Este cadrul în care vor prinde viață toate momentele speciale, unde se vor crea amintiri de neuitat și unde invitații tăi vor petrece ore întregi. Un salon de nunți bine ales poate transforma orice ceremonie într-o experiență extraordinară, în timp ce o alegere neinspirată poate umbri până și cele mai atent planificate detalii. În ultimii ani, tendințele în materie de săli de evenimente s-au schimbat dramatic, iar așteptările invitaților au crescut considerabil.
Criterii esențiale în alegerea salonului perfect
1. Capacitatea și configurația spațiului
Când vine vorba despre alegerea unui salon pentru evenimente, unul dintre cele mai importante aspecte este dimensiunea și configurația spațiului. Un salon de nunți trebuie să ofere nu doar locuri suficiente pentru toți invitații, ci și spațiul necesar pentru ca aceștia să se simtă confortabil. Multe cupluri fac greșeala de a alege o locație de evenimente bazată doar pe numărului de locuri la mese, fără să ia în calcul spațiul necesar pentru dans sau zone de socializare.
- Verifică capacitatea maximă a salonului de evenimente;
- Asigură-te că există suficient spațiu pentru dans și entertainment;
- Evaluează aranjarea meselor și flexibilitatea amenajării sălii;
- Analizează zonele auxiliare (terasă, grădină, foaier).
2. Locație și accesibilitate
Alegerea unei săli de evenimente într-o zonă accesibilă te ajută să eviți scuzele de ultim moment ale invitaților. Un salon de nunți ideal ar trebui să fie ușor de găsit și să ofere multiple opțiuni de transport pentru invitați.
- Poziționare ușor de găsit pentru invitați, cu acces facil la arterele principale;
- Disponibilitatea unui număr generos de locuri de parcare;
- Acces adaptat pentru persoane cu dizabilități (dacă este cazul)
- Proximitatea față de alte puncte de interes (biserică, hotel pentru invitații din alte orașe).
3. Facilități și dotări tehnice
Dotările tehnice ale unei săli de evenimente pot face diferența dintre un eveniment memorabil și unul mediocru. Tehnologia joacă un rol important în crearea atmosferei perfecte, mai ales atunci când vorbim despre o nuntă.
- Sistem de sonorizare profesional cu acustică optimizată;
- Sitem de iluminat ambiental cu multiple posibilități de personalizare;
- Sistem de climatizare performant pentru confortul invitaților;
- Generatoare de rezervă pentru situații neprevăzute;
- Toalete moderne.
4. Design și ambianță
Un salon de nunți elegant trebuie să impresioneze încă de la prima vedere. În acest context, serviciile de design florar oferite de Avantgarde Maison pot transforma radical aspectul oricărui spațiu. Cu o experiență vastă în domeniu, echipa de profesioniști creează aranjamente florale pentru nunți spectaculoase care completează perfect arhitectura și stilul locației.
- Stil arhitectural distinctiv și decor interior sofisticat;
- Potențial ridicat de personalizare pentru diverse teme;
- Lumină naturală abundentă și ferestre generoase;
- Vedere panoramică și împrejurimi amenajate într-un mod inedit.
Servicii și facilități complementare
1. Logistică și echipamente
Organizarea unui eveniment perfect necesită mai mult decât o locație frumoasă. Avantgarde Maison înțelege această nevoie și vine în întâmpinarea mirilor cu servicii complete de închiriere logistică pentru evenimente. O sală de evenimente trebuie să fie întotdeauna echipată corespunzător ca să ofere o experiență premium atât pentru miri, cât și pentru invitați.
- Mobilier elegant și versatil;
- Veselă și tacâmuri de înaltă calitate pentru servire impecabilă;
- Echipamente profesionale pentru catering și zone de bufet;
- Elemente decorative și accesorii pentru personalizarea spațiului.
2. Aspecte financiare și contractuale
Buget și costuri
Transparența financiară este esențială când vine vorba de închirierea unui salon pentru nuntă. Un salon de evenimente profesionist va oferi o defalcare clară a tuturor costurilor implicate, fără surprize neplăcute de ultim moment.
- Prețul de închiriere al locației cu toate serviciile incluse;
- Pachete personalizabile în funcție de necesități;
- Politică clară privind costurile adiționale;
- Condiții flexibile de plată și returnare a avansului.
3. Disponibilitate și rezervare
Procesul de rezervare a unui salon pentru evenimente trebuie să fie unul transparent și bine organizat. Cele mai căutate săli evenimente se rezervă adesea cu luni sau chiar ani în avans, mai ales pentru sezoanele de vârf.
- Verificarea detaliată a calendarului de evenimente;
- Proces de rezervare simplu și clar definit;
- Flexibilitate pentru modificări ulterioare ale detaliilor evenimentului;
- Durata standard de închiriere cu posibilități de prelungire.
Sfaturi practice pentru vizitarea salonului
Vizitarea unui salon de nunți este un pas important în procesul de selecție. Experiența directă cu spațiul îți va oferi o perspectivă mult mai clară asupra potențialului locației pentru evenimentul tău.
- Programează vizita la aceeași oră cu evenimentul tău planificat;
- Verifică acustica sălii și sistemul de sonorizare;
- Testează calitatea aerului și eficiența sistemului de ventilație;
- Observă cu atenție starea generală a facilităților și curățenia;
- Solicită referințe și feedback de la clienți anteriori.
Întrebări esențiale pe care să le adresezi managerului salonului
Când vizitezi un salon evenimente, nu uita să adresezi toate întrebările importante care te vor ajuta să iei decizia corectă. Un salon de nunți profesionist va avea răspunsuri clare la toate aceste întrebări.
- Care este experiența în organizarea evenimentelor similare cu al tău?
- Ce furnizori recomandă și cu ce parteneri colaborează frecvent?
- Care sunt restricțiile privind decorațiunile și programul muzical?
- Este disponibil un coordonator dedicat în ziua evenimentului?
Alegerea salonului perfect pentru evenimentul tău este o decizie care necesită timp, cercetare și atenție la detalii. Acest ghid te va ajuta să iei cea mai bună decizie privind alegerea salonului perfect pentru nuntă în 2025. Cu ajutorul serviciile premium oferite de Avantgarde Maison pentru design floral și logistică, ești mai aproape de organizarea evenimentului perfect. Nu uita că fiecare detaliu contează în crearea unei experiențe memorabile pentru tine și invitații tăi.
-
Exclusivacum 4 zile
Amânări letale: Între incertitudine și posibile motivări ascunse – Judecătoarea Apostu Lavinia Nusa și dosarul 727 / 42 / 2024
-
Exclusivacum 2 zile
O nouă escrocherie imobiliară: blocul de apartamente de pe strada Mărășești nr. 178 în centrul controverselor din Ploiești
-
Exclusivacum o zi
Secretele dosarului White Tower/De ce informațiile sensibile din dosarul White Tower „transpirau” la gruparea de criminalitate economico-financiar organizată?
-
Exclusivacum 9 ore
Inculpatul Cătălin Stavri: Pseudojurnalistul care a ingenuncheat justiția și a santajat afacerile locale/ Cazul White Tower și abuzurile din Ploiești
-
Exclusivacum o zi
Afacerile clandestine ale lui Cătălin Mureșan: O poveste de corupție și interlopi
-
Exclusivacum 2 zile
Corupție în sistemul penitenciar: Nemulțumiri și apeluri la acțiune
-
Exclusivacum 3 zile
Plângere penală și proteste impotriva Directorului Penitenciarului Spital Rahova, Bogdan Puianu
-
Exclusivacum 5 zile
Protestul polițiștilor pentru RESPECT