Connect with us

Actualitate

PERICOL. Coronavirusul se poate transmite și așa! Avertismentul specialiștilor români

Publicat

pe

Veste proastă pentru români, după ce s-a anunțat o vară toridă: este posibil să nu poată folosi la capacitate maximă aerul condiționat, din cauza coronavirusului.

Autoritățile sanitare și cele din domeniul muncii solicită evitarea folosirii aerului condiționat pentru a preveni răspândirea coronavirusului, scriu știrileprotv.ro.

Temperaturile extrem de ridicate și masca de protecție vor transforma însă traiul românilor într-un coșmar.

Un ordin al ministerelor Muncii și Sănătății le recomandă angajatorilor să nu pornească aerul condiționat!

„Dacă stai în calea fluxului de aer condiţionat, curentul de aer poate să împingă particulele microscopice din salivă mai departe de distanţa de siguranţă de doi metri şi atunci există o creştere teoretică a riscului de infectare”, spune Bogdan Nica, medic șef DSP Prahova.

Patronii care vor să folosească aerul condiționat trebuie să dezinfecteze temeinic aparatele și să nebulizeze încăperile, investiții foarte excentrice, mai ales în această perioadă. Astfel, birourile s-ar putea transforma în adevărate „cuptoare”.

Folosirea aerului condiționat acasă sau în mașina personală nu reprezintă însă un risc. Totuși, încăperile trebuie aerisite natural.

Recomandările INSP la birou: Portul obligatoriu al măștii, termometrizarea zilnică și paravane de protecție

Mulți români se întreabă ce se va întâmpla după 15 mai, când vor trebui, poate, să revină la birou. Recomandările INSP pentru activitatea în birouri deschise vizează reguli stricte, atât pentru angajați, cât și pentru angajatori!

Recomandări privind activitatea în birourile deschise

Măsuri care privesc angajații

Angajații vor respecta măsurile de precauție universal valabile: 1. – portul obligatoriu măștii (medicale/non-medicale), care pentru o protecție eficace trebuie să acopere atât gura, cât și nasul. 2. – izolarea la domiciliu în cazul în care prezintă simptomatologie de infecție respiratorie (tuse, stănut, rinoree, febră, stare gnerală alterată); 3. – izolare la domiciliu în cazul în care a venit în contact cu un caz suspect sau confirmat de infecție cu virusul SARS COV-2 și respectarea măsurilor aplicabile, în vigoare. 4. – spălatul pe mâini ori de cîte ori este nevoie, evitarea atingerii feței cu mâinile neigienizate.

Măsuri care privesc angajatorul

Angajatorii vor asigura:

1. Programul de lucru decalat pentru a evita aglomerările la intrare/ieșire din incintă și pentru a limita numărul de angajați prezenți în același timp în aceeași incintă;

2. Triajul observațional al angajaților și nu vor permite prezența la locul de muncă al persoanelor care prezintă simptomatologie de infecție respiratorie (tuse, stănut, rinoree, febră, stare gnerală alterată);

3. Termometrizarea zilnic, la intrarea în tura de serviciu – angajații cu temperatura peste 37 C vor fi trimiși acasă cu indicaţie de consultare a medicului de familie;

4. Vor asigura o distanță de minimum 1,5 m între angajații care lucrează la birouri orientate față-spate și spate-spate;

5. Pentru birourile orientate față-față vor asigura separarea acestora cu paravane care se vor dezinfecta zilnic cu solutii pe bază de alcool;

6. Dezinfecția suprafețelor de lucru la începerea serviciului și apoi o dată la 4 ore;

7. Acordarea pauzelor de masă eșalonat, cu respectarea distanței fizice de minimum 2 m;

8. Aerisirea periodică a încăperilor; 9. În cazul încăperilor climatizate cu recircularea aerului se efectua nebulizare o dată pe săptămână, de preferat la sfârșitul săptămânii și se va efectua dezinfecția instalației de climatizare conform instrucțiunilor producătorului.

Actualitate

Acord istoric la Boeing: Greva din St. Louis se incheie, producția reîncepe pe 17 noiembrie

Publicat

pe

De

Mii de muncitori din divizia de apărare a gigantului aeronautic Boeing din St. Louis au ajuns astăzi la o înțelegere cu conducerea companiei, punând capăt unei greve prelungite de trei luni. Anunțul, făcut de Sindicatul Internațional al Mecanicilor și Lucrătorilor din Industria Aerospațială, Districtul 837 (IAM District 837), confirmă că membrii săi vor reveni la muncă pe 17 noiembrie. Termenii specifici ai acordului nu au fost făcuți publici imediat.

Trei luni de tensiuni la St. Louis

Conflictul de muncă a început pe 4 august, când aproximativ 3.200 de mecanici au încetat lucrul, afectând linii de producție esențiale pentru aeronave militare de importanță strategică, precum F-15EX și F/A-18. Pe parcursul celor peste 90 de zile de grevă, ambele părți au schimbat propuneri, încercând să pună presiune una asupra celeilalte într-un efort de a obține condiții favorabile.

Vocea sindicatului și reacția Boeing

Într-un comunicat emis astăzi, IAM District 837 a declarat: „Membrii IAM District 837 au rămas puternici și uniți timp de peste trei luni. Suntem mândri de ceea ce au luptat împreună membrii noștri și suntem gata să ne întoarcem la construirea celor mai avansate aeronave militare din lume.” De cealaltă parte, un purtător de cuvânt al Boeing a exprimat satisfacția companiei: „Suntem încântați de rezultate și așteptăm cu nerăbdare să ne aducem întreaga echipă înapoi pe 17 noiembrie pentru a ne sprijini clienții.”

Strategia companiei în timpul grevei: Impacturi minore și amenințări

Pe durata grevei, conducerea Boeing a adoptat o poziție publică ce minimiza impactul protestului. În timpul unei conferințe telefonice privind rezultatele financiare din octombrie, un executiv Boeing a menționat că au existat „impacturi imateriale asociate cu încetarea lucrului a IAM”. Mai mult, compania a explorat o mutare neobișnuită pentru industria sa, luând în considerare angajarea de personal din afara sindicatului pentru a menține operațiunile, o decizie ce a tensionat și mai mult relațiile cu muncitorii. Cu toate acestea, finalizarea disputei marchează o nouă etapă pentru ambele părți, cu accent pe reluarea activității și pe stabilitatea forței de muncă.

Citeste in continuare

Actualitate

Franța declara război stelelor: Macron anunță o investiție de miliarde pentru militarizarea spațiului

Publicat

pe

De

Președintele francez Emmanuel Macron a dezvăluit o creștere masivă a investițiilor militare în spațiu, cu un plus de 4,2 miliarde de euro (aproximativ 4,9 miliarde de dolari) alocat pentru perioada 2026-2030. Anunțul, făcut în timpul unei ceremonii la Toulouse ce a marcat atingerea capacității operaționale a Comandamentului Spațial francez, subliniază o schimbare dramatică de paradigmă: spațiul nu mai este un sanctuar, ci un nou câmp de luptă esențial pentru securitatea națională și europeană.

Spațiul, noul front: De ce Franța investește masiv

„Trebuie să luptăm pentru a păstra acest bun prețios; într-adevăr, spațiul nu mai este un sanctuar, a devenit un câmp de luptă”, a declarat Macron (sursa: Președinția Franceză). Afirmația sa tranșantă continuă: „Războiul de astăzi se desfășoară deja în spațiu, iar războiul de mâine va începe în spațiu. Să fim pregătiți. Aceasta va fi o condiție pentru succesul operațiunilor militare pe uscat, în aer și pe mare.”

Această viziune strategică poziționează spațiul ca o dimensiune critică a securității, justificând investițiile substanțiale necesare pentru a proteja interesele Franței și ale Europei în fața amenințărilor emergente.

„Războiul stelelor” francez: Tehnologii de vârf pentru securitate spațială

Noile fonduri vor susține, printre altele, lansarea în 2027 a sateliților anti-spațiu, un proiect planificat de mult timp de Ministerul Apărării. Macron a detaliat planurile: „Pe lângă ceea ce era deja planificat pentru apărarea activă, vom desfășura primii noștri sateliți de patrulare… începând cu 2027, pentru a monitoriza, inspecta și, dacă este necesar, a contracara amenințările pe orbită. Aceștia vor fi completați de primele noastre capacități de acțiune bazate pe lasere și bruiaj.”

Începând cu 2024, armata franceză dezvoltă deja doi microsateliți manevrabili, în cadrul programului TOUTATIS (Testarea în Orbită a Tehnicilor de Acțiune împotriva Tentativelor de Interferență Spațială), capabili să identifice și să intervină împotriva sateliților ostili pe orbita joasă a Pământului. Aceste eforturi sunt complementare proiectului YODA (Ochi pe Orbită pentru un Demonstrator Agil), un nanosatelit experimental de „patrulare” în orbita geosinchronă, inițiat în 2019, și proiectului FLAMHE, axat pe dezvoltarea de lasere la bord pentru a orbi sateliții amenințători. Toate aceste inițiative se încadrează sub umbrela programului ARES (Acțiune și Reziliență Spațială) al Ministerului Apărării.

Alianțe strategice: Cu Germania pe axa apărării spațiale

Investițiile vor sprijini și „accelerarea dezvoltării capacităților noastre de avertizare timpurie, în cooperare cu Germania”, a precizat președintele francez. În octombrie, cele două țări au anunțat inițiativa JEWEL (Joint Early Warning for European Lookout), dedicată dezvoltării, detectării și urmăririi rachetelor, concepută pentru a contribui la efortul NATO de Apărare Aeriană și Antirachetă Integrată. La rândul său, Germania a promis în septembrie să investească 41 de miliarde de dolari în sisteme spațiale militare în următorii cinci ani.

Pe lângă capabilitățile orbitale, Macron a menționat și susținerea radarului de supraveghere spațială terestru AURORE al armatei franceze. Firma franceză de apărare Thales (care urmează să creeze o entitate comună axată pe spațiu cu Airbus și Leonardo) a anunțat pe 25 octombrie un contract cu Agenția Franceză de Achiziții pentru Apărare pentru a dezvolta un nou radar UHF destinat monitorizării orbitei joase a Pământului. AURORE este preconizat a fi „cel mai mare radar de supraveghere desfășurat în Europa” (sursa: Thales).

Viziunea Macron: Cei cinci stâlpi ai strategiei spațiale franceze

Noile fonduri reprezintă un pilon fundamental al noii strategii spațiale naționale a Franței, care definește „Capabilități Strategice și de Apărare” ca al treilea dintre cele cinci axe cheie, a explicat Macron. Celelalte patru sunt:

  1. Accesul la spațiu: „A avea acces autonom la spațiu este o responsabilitate colectivă pentru Franța și pentru Europa. A depinde de o mare putere terță sau de orice fel de magnat spațial este exclus,” a declarat Macron, într-o aluzie voalată la preocupările privind fiabilitatea Statelor Unite ca partener de securitate. „Acest lucru înseamnă că trebuie să garantăm menținerea și dezvoltarea bazei noastre de lansare, Centrul Spațial Guyanez, și controlul lansatoarelor noastre, cu Ariane astăzi și lansatoarele noastre viitoare mâine, care sunt principalele pârghii pentru accesul nostru independent.”
  2. Industrie și competențe: „Sectorul spațial francez poate fi credibil și chiar suveran doar cu o industrie competitivă. Modelul industrial și comercial trebuie regândit din temelii,” a susținut Macron. „Lupta pentru competențe este, de asemenea, o bătălie decisivă.”
  3. Știință și explorare: „Schimbările climatice reprezintă un cadru pentru multe programe întreprinse de CNES [agenția spațială franceză] în colaborare cu alții, mai ales într-o perioadă în care unii se retrag pentru a înțelege originea universului și multe alte elemente cheie,” a punctat președintele. „Prin urmare, continuarea apărării științei și explorării în spațiu este, de asemenea, un element de suveranitate și independență.”
  4. Cooperare: Deși a citat o gamă largă de țări partenere pentru programele spațiale franceze, Macron a accentuat necesitatea ca Europa să creeze o prezență regională puternică și unificată în spațiu. „Programul nostru spațial european este fragil. Este atacat de cei care ar dori să-l fragmenteze pentru a ne împiedica să fim mai puternici împreună,” a afirmat el. Aceasta include sprijinirea dezvoltării de „campioni europeni pentru a fi competitivi pe piața globală” și aplicarea unei politici de „preferință europeană” în atribuirea contractelor guvernamentale legate de spațiu, argumentând că ar fi „naiv” să credem că China și America nu fac același lucru. „Această preferință europeană nu este un cuvânt murdar și nu este protecționism,” a concluzionat Macron.

Aceste măsuri strategice și investițiile masive subliniază determinarea Franței de a-și asigura autonomia și de a-și consolida poziția ca putere spațială majoră, într-un mediu geostrategic din ce în ce mai competitiv și militarizat.

Citeste in continuare

Actualitate

Miliarde pentru flota americană: Marina SUA comandă noi nave-cisternă esențiale

Publicat

pe

De

Un contract de 1,7 miliarde de dolari pentru General Dynamics

Marina Statelor Unite a acordat un contract semnificativ în valoare de 1,7 miliarde de dolari companiei General Dynamics, marcând un pas important în modernizarea și susținerea capacităților sale logistice. Contractul vizează construcția a două noi nave-cisternă de realimentare a flotei, de tip John Lewis-class, desemnate T-AO 215 și T-AO 216. Acestea reprezintă a doua și a treia navă dintr-un acord multi-navă mai amplu, ce include opt vase.

Stabilitate pentru forța de muncă navală

Anunțul vine cu vești bune și pentru industria de apărare, în special pentru șantierul naval NASSCO, parte a General Dynamics și responsabil pentru construirea multor vase auxiliare ale Marinei. Dave Carver, președintele General Dynamics NASSCO din San Diego, a subliniat importanța strategică a acestei finanțări: „Finanțarea la timp pentru aceste două nave va contribui la stabilizarea forței de muncă prin menținerea unui portofoliu important de comenzi și va preveni viitoare concedieri.” Această declarație evidențiază nu doar necesitatea operațională a navelor, ci și impactul economic pozitiv al investițiilor în sectorul apărării.

Coloana vertebrală a logisticii navale: Clasa John Lewis

Clasa John Lewis de nave-cisternă a fost inițial contractată de NASSCO în 2016, reprezentând o nouă generație de vase auxiliare, concepute în principal pentru a transfera combustibil către navele de război ale Marinei pe mare. Aceste veritabile „stații de alimentare plutitoare” sunt cruciale pentru menținerea unei prezențe navale globale extinse și pentru asigurarea autonomiei operaționale.

Specificațiile tehnice ale acestor giganți maritimi sunt impresionante: navele-cisternă ale flotei măsoară 742 de picioare (aproximativ 226 de metri) în lungime și au o deplasare de aproape 50.000 de tone atunci când sunt complet încărcate. Fiecare vas poate transporta 162.000 de barili de petrol, alături de mărfuri uscate esențiale, consolidând capacitatea logistică a flotei americane.

Un program ambițios și provocări actuale

De la acordarea primului contract în 2016, Marina SUA a atribuit General Dynamics contracte pentru nouă nave până în 2022. Un pas major a fost făcut în septembrie 2024, când a fost anunțat un contract multi-navă suplimentar, cu o valoare potențială de 6,7 miliarde de dolari, dacă toate opțiunile de achiziție sunt executate pentru cele opt nave suplimentare.

Până în prezent, primele patru nave din clasa John Lewis au fost deja livrate Marinei, iar alte cinci sunt în prezent în construcție, conform datelor furnizate de General Dynamics. Programul total al Marinei prevede achiziționarea a 20 de nave de acest tip, subliniind angajamentul pe termen lung față de o flotă puternică și bine susținută logistic.

Impactul intreruperii activității guvernamentale

O particularitate a acestui anunț este că, în mod obișnuit, o notificare de o asemenea anvergură din partea General Dynamics ar fi fost însoțită de un comunicat oficial al Pentagonului, parte a declarațiilor zilnice despre contractele de peste 7 milioane de dolari. Totuși, aceste comunicate nu au mai fost publicate de la începutul blocajului guvernamental (shutdown) la începutul lunii octombrie, ceea ce sugerează o perturbare a fluxului normal de informații din sectorul apărării. Contractul rămâne însă o dovadă clară a eforturilor continue de întărire a forțelor navale americane.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv23 de ore ago

IGPR, mașinăria de spălat rufe murdare: Cine mai apără legea când poliția se apără pe ea insăși?

La IGPR și MAI, o „cloacă” funcțională: Manualul iluziei! Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul trage semnalul de alarmă, iar...

Exclusiv23 de ore ago

Scandal fără precedent în Poliția Română: Birouri sigilate și injurații de la vârf

 Sindicatul Europol denunță abuzurile Poliția Română se confruntă cu acuzații grave de abuz de putere și comportament inadecvat la nivel...

Exclusiv23 de ore ago

Circ la Penitenciare! Reorganizarea „minune” a lui Burcu, un dezastru de râsul lumii!

Puşcăria, fabrică de absurdități: Cum „reorganizează” geniile de la ANP! Se pare că „reorganizarea” Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP) a...

Exclusivo zi ago

Pârâul Dâmbu, salvat de la sufocare: Intervenția fermă a Poliției Locale Ploiești, Serviciul Protecția Mediului

O proprietară din Ploiești a fost sancționată drastic de către forțele de ordine, după ce a ales să transforme albia...

Exclusiv2 zile ago

Sistemul Antigrindină: Miliarde evaporate, zero rezultate și recole record fără rachete – Raportul Exclusiv care demască jaful secolului!

De ani de zile, așa cum am documentat în repetate rânduri , Sistemul Național Antigrindină (SNAG) a fost subiectul unor...

Exclusiv2 zile ago

Circ la SAS! Când „Acțiunile Speciale” devin „acțiuni penale” orchestrate de psihologi-călăi și șefi cu „inel magic” – Totul la vedere, în fața Justiției!

Când spui Serviciul pentru Acțiuni Speciale (SAS), te gândești la mascați gata de orice, la elite, la „băieți buni”. Dar,...

Exclusiv2 zile ago

Labirintul juridic al MAI: Când „inteligența asimptomatică” dictează legea

În analele deja legendare ale absurdului administrativ românesc, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) pare să-și fi asigurat un loc de cinste,...

Exclusiv2 zile ago

Mașina de poliție, „autoservire” personală pentru un sef

Sindicatul Europol denunță abuzuri fără precedent la Moldova Nouă Un nou scandal zguduie Poliția Română, scos la iveală de Sindicatul...

Exclusiv3 zile ago

„Ne ducem în cap!” Alerta ANP: Sistemul Penitenciar, la un pas de colaps din lipsă de personal

Un avertisment sumbru a fost lansat de la vârful Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP), unde directorul general, Bogdan Burcu, a...

Exclusiv3 zile ago

SAS, de la „echipă de intervenție rapidă” la „brigada psihologilor cu bâtă”: Când statul de drept e suspendat, iar abuzul e Lege!

Când te gândești la Serviciul pentru Acțiuni Speciale (SAS) al Poliției Capitalei, imaginea este clară: elită, disciplină, profesionalism. Realitatea din...

Exclusiv3 zile ago

Războiul secrete-transparență: Ordinul MAI S/108/2011, sub asalt juridic

Sindicatul „Diamantul” acuză MAI și IGPR de tergiversare în procesul de declasificare Un nou episod al luptei pentru transparență în...

Exclusiv3 zile ago

Scandalul interceptărilor ilegale de la IPJ Botoșani: Tentativă de ‘mușamalizare sistematică’ la nivelul instituțiilor cheie

Un scandal de proporții zguduie din temelii Inspectoratul de Poliție Județean (IPJ) Botoșani, aruncând o umbră serioasă asupra integrității unor...

Exclusiv3 zile ago

Scandal la rutiera Medgidia: Şeful „pârnăiaş” răzbună agentul umilit! Sindicatul Europol denunță o NOUĂ hărțuire!

Un nou episod șocant de abuz de putere zguduie Inspectoratul de Poliție Județean (IPJ) Constanța, dezvăluit de Sindicatul Europol. Cazul...

Exclusiv4 zile ago

Salarii de nababi pentru o instituție-fantomă: Antigrindina S.R.L. – Maldivele din bugetul românesc, ediția „zero activitate” și 20.000 de lei/lună pentru tăcere!

Fantoma cu salarii de aur bântuie bugetul României După ce fermierii prahoveni, adevărați detectivi în agricultura românească, au demascat sistemul...

Exclusiv4 zile ago

România, fabrica de absurdități: De la „igienă” economică la mita de un milion, justiția dansează!

Într-o țară în care serialul „Corupția fără sfârșit” bate toate recordurile de audiență și se reinventează cu fiecare zi, un...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv