Actualitate
Ministerul de finanțe, SRI și STS se contrapun în mod inexplicabil statelor membre NATO care, în programele de susținere a economiei au afirmat foarte clar:fără ajutoare pentru companii cu beneficiari reali în circumscripții fiscale off-shore.

Cer public și imperios Ministerului de Finanțe să publice pe site-ul IMMINVEST., transparent, beneficiarii reali ai companiilor care vor împrumuturi subvenționate. Altfel, ministerul de finanțe SRI și STS se contrapun în mod inexplicabil statelor membre NATO care, în programele de susținere a economiei au afirmat foarte clar: fără ajutoare pentru companii cu beneficiari reali în circumscripții fiscale off-shore. Cea mai recenta devoalare a faptului că este simulata preocuparea pentru pastrarea locurilor de munca este dovedita de programul IMMINVEST – din start adresat doar catre 15.000 de companii pe care Florin le vede ,,bancabile”. Nu contest, poate ca printre creditele subventionate, printr-un mecanism din start viciat, vor fi ca beneficiari si companii care merita. Dar cum sa legi tu la conducta de banii publici institutii financiare nebancare, dintre acelea care dau dobanzi cu 1% pe zi sau cu 4343% pe an?
De ce sunt incluse IFN-urile (care percep dobânzi intre 1% pe zi și peste 3000% pe an) la credite subventionate de stat. Un raspuns. #nimicpentrupopulatie, dezvaluie analistul economic Radu Teodor Soviani.
Vreți un împrumut cu dobândă de 1% pe zi? Nicio problemă, Florin Cîțu și Ludovic Orban oferă garanții de stat și dobânzi subvenționate de stat vehiculelor care iau bani publici pentru nimic și ii plasează la dobânzi anuale de peste 3000%.
Este o scăpare a STS-ului, SRI-ului și Ministerului de Finanțe că nu afișează public pe site-ul IMM INVEST beneficiarii reali ai celor care au făcut cerere pentru credite cu dobânzi subvenționate de stat? Eu o opinez că nu este o scăpere ci din contră, o lipsă de transperanță menită să ascundă câți din beneficiarii în final ai schemei de ajutor a clienților politici sunt înregistrați în off-shore-uri.
Cer public și imperios Ministerului de Finanțe să publice pe site-ul IMMINVEST., transparent, beneficiarii reali ai companiilor care vor împrumuturi subvenționate. Altfel, ministerul de finanțe SRI și STS se contrapun în mod inexplicabil statelor membre NATO care, în programele de susținere a economiei au afirmat foarte clar: fără ajutoare pentru companii cu beneficiari reali în circumscripții fiscale off-shore.
Din păcate, prin IMM Invest, Ministerul de Finanțe se alătură politicii monetare a BNR păguboase pentru populație și pentru micile companii, pe care le vulnerabilizează în criză, păstrând dobânzile la cel mai ridicat nivel din Uniunea Europeană (7%) și favorizând marjele de profit cămătărești ale băncilor: ele iau bani cu 2% și plasează banii (pe medie) la 7%. Am mai arătat că în Zona Euro dobânzile la credite sunt de 1,41%, de cinci ori mai mici decât în România.
Iar în Polonia, dobânzile la credite sunt sub jumătate față de dobânzile din România., ceea ce în opinia mea arată că obligațiile Consiliului de Administrație BNR condus de Mugur Isărescu primează în fața intereselor economiei naționale, inclusiv în criză.
Am arătat că menținerea dobânzilor ridicate din România (în primul rând prin nereducerea dobânzii cheie spre 1% de către BNR) ceea ce antrenează și păstrarea marjelor de profit ale băncilor din activitatea de creditare la nivelul de 5 puncte procentuale (cu 500% este mai mare marja de profit din activitatea de creditare a băncilor din România față de marja de profit a băncilor din activitata de creditare în zona Euro), nu este decât o politică deliberată de a conserva profiturile băncilor, de a nu le pune într-un mod de piață și legitim, prin diminuarea prin mecansime de piață a marjelor de profit, să participe și ele la factura crizei economice. Mugur Isărescu le conservă profiturile și marjele de dobândă, în dauna populației.
Din acest punct de vederen Includerea IFN-urilor (instituții financiare nebancare) pe lista companiilor care pot accesa credite garantate de stat și cu dobânda subvenționată de stat în programul IMM Invest nu este o eroare. Este o mișcare deliberată, ticăloasă, care are ca efect vulnerabilizarea suplimentară a populației, deja lovită de: i) criza de sănătate publică; ii) incertitudinea locului de muncă și a veniturilor viitoare; iii)criza econcomică.
În primul rând că prin acest program în primul rând statul subvenționează profitul băncilor. El garantând și el plătind dobânda cea mai mare parte din suma se duce în profit al băncilor, care atrag bani la 2% și plasează fără niciun fel de risc la dobânzie de 4,5-5% pentru credite garantate de stat, cu dobânda plătită de stat. #nimicpentrumicilecompanii.
Dacă programul nu ar fi urmărit conservarea profitului băncilor s-ar fi întâmplat așa:
BNR ar fi redus dobânda cheie spre 1%;
Rata de dobândă ROBOR ar fi scăzut spre 1,5%;
Ministerul de Finanțe, cara garantează creditul și plătește dobânda prin programul IMM INVEST ar fi permis o marjă doar de cel mult 0,5% peste ROBOR. Adică o dobândă de 2% sub jumătate din ceea ce subvenționeză statul pentru bănci (4,5% – 5%).
Diferența de la 2% la 5% este ban public direcționat, din buget, pe datorie, către acționarii băncilor comerciale și pe cale de consecință, luată de la populație și micile companii (prin bugetul de stat).
Permiterea includerii IFN-urilor în schema de ajutor de stat IMM invest, nu face decât să jumulească în continuare populația, și, atenție, cea mai lovită de criză/de nesiguranță pătură a populației. Pe cei care trăiesc de pe o zi pe alta.
Modelul a fost experimentat și în criza precedentă – creditele în francți elvețieni, unde, la scutul BNR, băncile au vizat cea mai vulnerabilă categorie a populației: cea care pentru că nu se putea împrumuta în lei sau în Euro a fost împinsă și mințită de către bănci, la scutul BNR, privind oportunitatea de investiții în franci elvețieni. BNR a favorizat încălcarea regulii de aur: împrumută-te în moneda în care obții venituri.
Presa a scris deja despre o sumedenie de IFN-uri care s-au înscris în programul IMM Invest, unele conectate politic. Aceastea ar urma să ia bani cu dobândă plătită de la bugetul de stat și apoi să le plaseze la dobânzi de 70-400-2000-3000% pe an. Sau dacă vreți, pentru simplicare, la dobânzi de 1% pe zi.
Această permisiune este triplu ticăloasă:
i) niciun program de ajutor de stat nu ar trebui să fie țintit către vânzătorii de bani (cum sunt IFN-urile), care speculează nebancabilitatea populației (sărăcită prin modul în care BNR a condus politica monetară) ci către cei care generează și mențin locuri de muncă;
ii) Cîțu știe că în România sunt doar 15.000 de companii bancabile, iar IFN-urile sunt mai bancabile decât oricare dintre noi, întrucât au marje cămătărești;
iii) IFN-urile urmează să ia bani gratis de la stat cu garanție bancară și să îi vândă celor mai sărăci dobânzi de 1 la sută pe zi.
Am luat doar trei exemple de IFN-uri care au aplicat la programul IMMINVEST. Și pun alăturat și ofertele de pe site-urile lor:
Un prim exemplu este ECOFINANCE IFN, companie înregistrată în 2017. Compania a cerut credit garantat de stat și cu dobânda plătită de stat în 28 aprilie (în primele 21 de minute de la deschiderea programului). Oferta lor este de prezentata chiar pe site. Pentru un credit de 500 de lei, dobânda anuală efectivă este de 3.963,35%. La 500 de lei luați de la acest IFN, după 2 ani plătești 1799,54 de lei.
Un al doilea exemplu este CreditFix IFN, companie înregistrată în 2015. Compania a cerut credit garantat de stat și cu dobândă plătită de stat în 29 aprilie 2020, iar oferta lor prezentată de pe site ne arată că vrea să atragă credit cu dobândă zero (plătită de stat) și să o plaseze categoriilor vulnerabile de populație cu până la 4.343%. Pe site publică și cât ar fi dobânda zilnică pentru un credit de 3.000 de lei: 36 de lei. Adică 1,2% dobândă pe zi:
Un al treilea exemplu este al Easy Credit 4 All IFN. Compania funcționează din 2009, și a cerut credite cu dobândă zero de la stat în primele 25 de minute de la deschiderea programului. Compania arată pe site că oferă credite cu dobânzi de 3% pe lună, 36% pe an și dobândă anuală efectivă (DAE) de 43,37%. DAE poate ajunge și până la 79,4%, nivel pe care compania îl prezintă ca DAE maxim:
În concluzie, includerea IFN-urilor în programul IMMINVEST, nu face decât să confirme ceea ce v-am avertizat de la început: #nimicpentrupoplatie și #nimicpentrumicilecompanii. (Cerasela N.).
Actualitate
Achiziția Ucrainei de drone pentru securitate în contextul războiului
Actualitate
Ghid rapid pentru alegerea unui cadou-experiență de 1 și 8 Martie

Atunci când vine vorba de alegerea unui cadou pentru 1 și 8 Martie, experiențele sunt una dintre cele mai apreciate opțiuni. În locul unui obiect clasic, care poate fi uitat în timp, un cadou-experiență oferă emoții autentice și amintiri de neuitat. Fie că alegi o experiență de relaxare, o activitate creativă sau o aventură plină de adrenalină, există numeroase opțiuni potrivite pentru fiecare femeie specială din viața ta.
De ce să alegi un cadou-experiență?
Un cadou-experiență este mai mult decât un simplu obiect – este o oportunitate de a crea momente speciale și de a oferi destinatarei ocazia de a se bucura de ceva nou. Spre deosebire de cadourile tradiționale, experiențele sunt personalizate și adaptate pasiunilor și preferințelor fiecărei persoane.
Printre cele mai populare opțiuni se numără zilele de relaxare la spa, atelierele creative, experiențele culinare și activitățile de aventură. Acestea sunt alegeri ideale pentru a transforma o ocazie specială într-un moment de neuitat.
Experiențe de relaxare pentru 1 și 8 Martie
Pentru femeile care au nevoie de o pauză de la agitația zilnică, o zi de relaxare este cadoul perfect. O sesiune de masaj, o baie termală sau un tratament facial de lux pot oferi o stare de bine și de revitalizare.
Dacă vrei să oferi ceva cu adevărat special, un cadou experienta la un centru spa poate fi alegerea ideală. Aceste experiențe includ adesea pachete personalizate cu terapii de relaxare, acces la saună și alte tratamente de înfrumusețare. Este o modalitate perfectă de a-i arăta persoanei dragi că merită momente de răsfăț și liniște.
Cadouri-experiență pentru mame
Mamele sunt cele mai importante persoane din viața noastră, iar alegerea unui cadou pentru ele trebuie să reflecte dragostea și aprecierea pe care le avem. În locul unui dar obișnuit, o experiență personalizată poate aduce mai multă bucurie și satisfacție.
Dacă ești în căutarea unor cadouri mama originale, poți opta pentru o degustare de vinuri, un curs de gătit cu un chef renumit sau chiar o excursie-surpriză într-un loc deosebit. Astfel de experiențe nu doar că oferă o oportunitate de relaxare, dar și creează amintiri care vor rămâne pentru totdeauna.
Experiențe pentru femeile care iubesc aventura
Pentru cele care adoră senzațiile tari și vor să trăiască experiențe unice, cadourile bazate pe adrenalină sunt o alegere excelentă. Un zbor cu balonul cu aer cald, o plimbare cu elicopterul sau o sesiune de echitație sunt variante care oferă trăiri intense și memorabile.
Aventurile pot fi adaptate în funcție de preferințele destinatarei, astfel încât să ofere atât distracție, cât și o experiență complet nouă. Indiferent de activitatea aleasă, important este să oferi un cadou care să reflecte personalitatea și dorințele celei care îl primește.
Actualitate
Rolul Turciei în sectorului de apărare din Siria

Contextul politic actual
Pe măsură ce noua administrație din Siria își preia controlul, experții analizează rolul pe care Ankara ar putea să-l joace pentru a sprijini sectorul de apărare sirian, începând cu reconstrucția forțelor armate dezmembrate după căderea regimului Bashar al-Assad în decembrie. În cazul în care Turcia și Siria își întăresc cu adevărat legăturile, analiștii afirmă că Siria ar putea deveni o piață pentru armele și sistemele de securitate fabricate în Turcia.
Întâlnirea dintre lideri
Președintele de tranziție sirian, Ahmad Al-Sharaa, și președintele turc, Recep Tayyip Erdogan, s-au întâlnit pe 4 februarie, anunțând că relația dintre cele două națiuni va fi ridicată la un „nivel strategic”. Potrivit Reuters, cei doi lideri au discutat, de asemenea, despre crearea unui pact de apărare care ar putea include stabilirea de baze militare turcești în Siria.
Perspectivele unui pact de apărare
Deși nu a fost semnat încă nimic, patru analiști consultați de Breaking Defense consideră că acest pact de apărare reprezintă un semn major al îmbunătățirii relațiilor dintre cele două țări după căderea lui Assad. Murat Yesiltas, director al Studiilor de Securitate la fundația turcă SETA, a declarat că „Turcia este un actor cheie în Siria, cu capacități militare semnificative, esențiale în reconstruirea Armatei Siriene”.
Importanța reconstruirii armatelor
El a adăugat că un astfel de acord ar putea formaliza prezența militară a Turciei în Siria și ar îmbunătăți cooperarea în reconstrucția armatei siriene și în eforturile de combatere a terorismului. Ali Bakir, profesor la Universitatea din Qatar, a afirmat că un astfel de pact ar beneficia de pe urma creării, instruirii și dotării unei armate siriene profesionale conform standardelor NATO, având ca obiectiv principal accelerarea eforturilor de stabilizare în Siria.
Rolul armatei siriene în securitatea regională
O armată siriană puternică ar avea un rol esențial în combaterea infracțiunilor organizate transfrontaliere și în protecția securității granițelor siriene, menținând totodată unitatea și suveranitatea națională. Forțele armate siriene au fost devastate după aproape 14 ani de conflict, iar regimul lui Assad a supraviețuit cu ajutorul forțelor armate ruse și iraniene.
Provocările acordului
Serhat Süha Çubukçuoğlu, expert la Trends Research & Advisory din Abu Dhabi, susține că un acord nu se va semna în termen scurt, având în vedere prudența lui Al-Sharaa. Totuși, el recunoaște că, dacă Turcia obține drepturi de bazare în Siria, o bază lângă Homs ar oferi Turciei un avantaj strategic împotriva influenței crescânde a Israelului în regiune.
Parteneriat de „Nivel Strategic”
Chiar dacă pactul de apărare este partea mai importantă a întâlnirii din 4 februarie, experții subliniază importanța declarației referitoare la relația „strategică” dintre cele două națiuni. Bakir afirmă că ridicarea relațiilor la un „nivel strategic” semnifică o bună interoperabilitate și cooperare în domeniul securității naționale.
Sprijin turcesc pentru Siria
Turcia se află într-o poziție favorabilă pentru a juca un rol important în acest parteneriat, având experiență în construirea instituțiilor. Bakir sugerează că, având în vedere necesitatea reconstruirii structurilor instituționale și armatei siriene, Turcia poate oferi expertiză și resurse esențiale.
Siria ca client al apărării turcești
Scopul oricăror acorduri dintre Turcia și Siria este în principal geopolitic, dar ar oferi beneficii semnificative și pentru industria de apărare turcă. Se așteaptă ca Siria să devină un client pentru platformele de apărare turcești, fie pe termen scurt, fie pe termen lung, în procesul de reconstrucție a forțelor armate afectate de conflictul intern.
Murat Yesiltas a subliniat că infrastructura militară a Siriei a suferit daune severe din cauza atacurilor israeliene, astfel că noua armată siriană va trebui să fie construită de la zero. „Aceasta va necesita dezvoltarea capacităților terestre, navale și aeriene”, a menționat el.
Ali Bakir a adăugat că este foarte probabil ca noua administrație siriană să caute să importe echipamente și tehnologie de apărare turcească, aspirând chiar să adopte modelul turcesc pentru construirea unei industrii de apărare autohtone. Siria dispune de capital uman și resurse semnificative, iar cu o stabilizare adecvată, ar putea utiliza aceste active pentru a dezvolta sectorul său de apărare pe termen lung.
Prioritățile imediate ale Siriei
Pe termen scurt, se anticipează că Siria va fi concentrată pe achiziționarea sistemelor esențiale de apărare pentru a reconstrui infrastructura militară și de securitate internă. Domeniile cheie de cerere pot include vehicule blindate, sisteme de artilerie, tehnologie de drone (UAV-uri) și sisteme de apărare aeriană.
Bakir a subliniat că, deși adoptarea modelului turcesc reprezintă o cale promițătoare pentru dezvoltarea apărării siriene, construirea unei industrii complet independente și capabile va necesita investiții substanțiale, timp și angajament constant. Colaborarea cu Turcia poate oferi baza necesară pentru modernizarea apărării Siriei și pentru dezvoltarea unui parteneriat strategic pe termen lung între cele două națiuni.
Infrastructura de apărare și colaborarea
Çubukçuoğlu a convenit că prioritatea Siriei va fi să achiziționeze arme ușoare și să instruiască forțele sale armate. El a sugerat că Turcia poate oferi soluții de apărare aeriană, tehnologie de război electronic, precum și instruire pentru operarea acestor sisteme.
Concluzie
Totuși, Barin Kayaoglu nu se așteaptă ca Siria să procure produse turcești de înaltă calitate în viitorul apropiat. Pe măsură ce relațiile dintre Turcia și Siria continuă să se dezvolte, perspectivele pentru colaborare în domeniul apărării par promițătoare, având potențialul de a influența semnificativ stabilitatea și securitatea în regiune.
-
Exclusivacum 3 zile
Controversa carierei a lui Dan Halchin: O analiză critică
-
Exclusivacum 3 zile
Zona Văleni de Munte- raiul evaziunii fiscale si a disprețului față de lege
-
Exclusivacum 5 zile
Era infractorilor a revenit: PSEUDO-JURNALISTUL SPAGAR SI SANTAJIST Cătălin Stavri: Controversele unui pseudo-jurnalist în fața justiției! (I)
-
Exclusivacum 3 zile
Posibile incălcări ale legii și nerespectarea Hotărârilor Consiliului Local Ploiești: Incisiv de Prahova solicita clarificări
-
Exclusivacum 3 zile
UWS/Rosal, actual Bin Go Solutions: Măști și promisiuni neîmplinite în salubritatea din Ploiești
-
Exclusivacum 3 zile
Managementul AMEPIP: Între provocări administrative și tensiuni sociale
-
Ancheteacum o zi
Controversele comentariilor Procurorului General Alex Florenta
-
Exclusivacum o zi
Problemele de implementare a PNRR și impactul asupra bugetului național