Connect with us

Actualitate

Tepele date romanilor sub privirile inerte si „ocrotitoare” ale autoritatilor/”Propuneți o scumpire de 60%, mascată sub forma unor gratuități care nu sunt gratuități”…

Publicat

pe

Exemplul de la care am pornit această analiză (de la o companie de telecomunicații) este unul care arată, în mod definitiv, că nu există masă gratis. Ba mai mult, cei care promit minicinos ,,mese gratis”, pot ajunge în cele din urmă să își piardă atât clienții, veniturile, cât și credibilitatea. De aceea mă ofer ca pentru compania de telecomunicații care m-a abordat astăzi, să fac un studiu econometric folosind machine learning și internetul tuturor lucrurilor, cu alte cuvinte, instrumentele revoluției industriale 4.0, din care să rezulte, cum să spun necorporatist? Proporția de clienți (și chiar indicarea categoriilor lor) care se află în – cum se spune corporatist? – ,,pool-ul care nu pune botul la mesele gratis promise”, cu rezultat cert în a nu îi pierde, precizeaza analistul Radu Teodor Soviani.
Despre ,,nu exista masa gratis”. De la buget pana la oferta de azi a companiei mele de telecomunicatii
Primesc un apel. O voce superbă feminină mă interoghează la telefon: ,,Sunteți domnul Radu Soviani”. Aleg să răspund din prima ,,Da” și să nu formulez răspunsul standard atunci când primesc telefoane de la necunoscuți, respectiv ,,Depinde”.
Doamna se prezintă ca fiind de la una dintre companiile de telecomunicatii cu care am contract (fără să își decline numele). Îmi spune că sunt un client prețuit, având în vedere perioada de la care am încheiat contractul și faptul că sunt client și în prezent. Prin urmare, vrea să îmi ofere nu una, ci doua chestii GRATIS. Prima – un telefon mobil Samsung nu știu de care, GRATIS, pentru că sunt client fidel. A doua chestie – o cartela SIM cu servicii nelimitate pentru 24 de luni, tot GRATIS. În urma acestor două gratuități factura mea lunară va fi de doar 190 de lei.
Îi spun: doamnă, eu plătesc luna asta 120 de lei, luna trecuta am platit 147 de lei iar în urmă cu un an plăteam 100 de lei și nu înțeleg de ce, dincolo de Ordonanța 114, care ar fi trebuit să justifice o anumită scumpire, dar nu 40% și nici de 20%.
Imi spune doamna: ,,poate ați depășit ceva”. Îi răspund politicos: ,,e posibil să fi depășit nelimitatul? Chiar vroiam să vă sun să reziliez contractul…”
Imi răspunde doamna, extrem de politicos: ,,înseamnă că nu e de la depășire. Dar de ce nu vreți telefonul gratuit și SIM-ul?”. Răspund la fel de politicos: ,,În primul rând pentru că nu am nevoie de ele. Și în al doilea rând, pentru că dumneavoastră îmi propuneți o scumpire de 60%, mascată sub forma unor gratuități care nu sunt gratuități. De ce aș plăti pentru ceva ce nu am nevoie?”.
Doamna insistă, politicos: ,,Poate vreți să faceți telefonul cuiva cadou, sau poate vreți să vă facem ofertă pentru un alt telefon…”. Răspund politicos: ,,Nu. Voi reveni eu cu o cerere de reziliere în urma majorării facturii”. ,,Vă mulțumesc”, îmi răspunde doamna, cu aceeași voce superbă, dar tremurândă.
Am povestit acest exemplu banal, care probabil vi se întâmplă și dumneavoastră des, pentru a demonstra din experiența mea, încă o dată, că în economie nu există ,,masă gratis”.
Și tot din experiența mea, vreau să vă mărturisesc că am întâmpinat impedimente nenecesare și cu alte companii de comunicații. Nu numai cu aceasta. E drept, că la această companie, în urmă cu vreo 3 ani, am întâmpinat una extrem de amuzantă, eu bănuind că niște lichele din Serviciul Român de Informații aleseseră nelegal și fără mandat să îmi asculte telefonul cu pricina și să mă pună să și plătesc pentru alta. Situația facturii mele dintr-o lună a anului 2017, an aflat din plin în era protocoalelor SRI-Parchet și în care documentam legăturile de infilitrare în justiție, ca judecători, a unor colaboratori SRI și o rețeaua de foști securiști (fie ei infiltrați în administrație fie ei infiltrați în avocatură) prin care aceștia ajungeau să își trafice influența la judecătorii respectivi, de protocol, era asta: aveam un abonament de trafic de internet de 12 GB lunar, pentru care plăteam 5 Euro pe lună, urmând ca după depășirea celor 12Gb incluși să îmi scadă viteza de accesare a internetului, fără costuri suplimentare.
Foloseam rar acel abonament, ba chiar într-o lună în care nu am folosit acel abonament aproape deloc(cu excepția unei singure zile cand nu am stat pe wi-fi ci a stat fi-miu pe youtube vreo 2 ore pe 4G, fiind la plajă), mi-a venit o factură de 1.500 de Euro pe lună (de 300 de ori mai mult decât abonamentul de 5 Euro lunar și nelimitat, cu viteză 4G până la 12Gb consumați și cu 3G după.
Am făcut o plângere la compania de telecomunicații în care am cerut detaliat traficul de date. Nu mi-a fost oferit și m-au anunțat că trebuie să plătesc factura echivalentă cu serviciile prestate într-o lună, echivalentă cu prețul abonamentului lunar pentru 25 de ani (de 300 de ori abonamentul lunar, nelimitat, gratis).
Am – cum se spune corporatist? – ,,escaladat” cererea la superiorul celui care se ocupa de plângerea mea, arătându-i că nu mi se pare normal că dacă unii din SRI mă ascultă nelegal, să plătesc tot eu traficul de internet pe care îl fac ei pe abonamentul meu, ca să mă asculte, solicitând în continuare, detaliat, sursele traficului și contestând factura.
Nu am mai primit sursele traficului, eu bănuind exact cine și în ce scop folosea traficul meu de internet pentru ascultări ambientale, nelegale. Dar am primit totuși un alt răspuns și anume că dintr-o ,,eroare de software” am fost facturat într-o lună cât pentru 25 de ani. Am rămas totuși clientul companiei de telecomunicații întrucât am considerat că în cele din urmă au fost onești, convins fiind că, cel puțin aceleași probleme le-aș întâmpina la orice companie la care – cum se spune corporatist? – ,,m-aș porta”. Și că lichelele nu vor putea asculta la nesfârșit, fără mandat, prin telefonul respectiv, sau dacă vor asculta, măcar vor trece la ,,cheltuieli operative” cheltuielile nelegale legate de ascultarea fără mandat. Oricum între timp avansasem cu documentarea și sesizasem Parchetul.
Ideea pe care vreau să o subliniez însă, este că nu există masă gratis. Ba mai mult, în urmă cu 3 ani, mai mănâncă și unii și alții nelegal din masa ta, care este – cum se spune corporatist? – ,,marketată” drept gratis.
E… așa este și la buget: eu aștept încă explicațiile oficiale ale celor care se pregătesc să își ,,asume” fără dezbatere parlamentară bugetul pentru anul 2020 și care, mențin declarativ (până la alegerile parlamentare în scopul eludării onestității dar și la cele locale, în același scop) promisiunea cu care au câștigat alegerile prezidențiale – că vor majora punctul de pensie din septembrie 2020, cu 40%) și care se dovedesc a fi ori magicieni, ori, cel mai probabil Caritas, Gerald, FNI, Philadelphia, Banca Populară Română sau Banca Albina. Pentru că:
supra-acciza este definațată de la 1 ianuarie 2020 (,,masă gratis”, gol la buget de circa 6mlrd lei)
salariul minim este majorat de la 1 ianuarie 2020 (,,masă gratis”)
punctual de pensie este majorat din septembrie 2020 cu 40%, pentru toți pensionarii, inclusiv pentru speciali (,,masă gratis”)
pensiile speciale sunt ,,desființate”, mai puțin pensiile speciale (,,masă gratis”)
dar deficitul bugetar se reduce la 4,4% în 2019, la 3,6% – deci, categoric, masă gratis – cheltuielile se majorează, veniturile se diminuează dar deficitul scade! Wow! Bernie Madoff ar fi invidios pe o asemenea promisiune de ,,masă gratis”. Cum de nu s-a gândit el primul?
Și încă ceva:
Exemplul de la care am pornit această analiză (de la o companie de telecomunicații) este unul care arată, în mod definitiv, că nu există masă gratis. Ba mai mult, cei care promit minicinos ,,mese gratis”, pot ajunge în cele din urmă să își piardă atât clienții, veniturile, cât și credibilitatea. De aceea mă ofer ca pentru compania de telecomunicații care m-a abordat astăzi, să fac un studiu econometric folosind machine learning și internetul tuturor lucrurilor, cu alte cuvinte, instrumentele revoluției industriale 4.0, din care să rezulte, cum să spun necorporatist? Proporția de clienți (și chiar indicarea categoriilor lor) care se află în – cum se spune corporatist? – ,,pool-ul care nu pune botul la mesele gratis promise”, cu rezultat cert în a nu îi pierde. Altfel, apreciez calitatea pro-activă a companiei respective care, văzând încetinirea creșterii economice se pregătește prin promisiuni eventual materializate prin contracte pentru ,,mese gratis”, de recesiune, majorând facturile. (Cerasela N.).

Actualitate

Honeywell anunță separarea într-o structură de trei companii independente

Publicat

pe

De

Planul de divizare

Honeywell va fi divizată în trei companii separate, conform anunțului făcut astăzi, care detaliază intenția de a separa afacerile de automatizare și aerospațiale, în plus față de spin-off-ul anterior planificat al unității sale de materiale avansate.

Motivele divizării

„Cererea fără precedent” în sectoarele aerospațiale comerciale și de apărare a determinat compania să dispună această divizare ca o companie publică de sine stătătoare, a declarat CEO-ul Honeywell, Vimal Kapur, într-un comunicat.

Compania plănuiește finalizarea separării afacerii de automatizare și aerospațiale în a doua jumătate a anului 2026, sub rezerva aprobărilor de reglementare. Spin-off-ul pentru afacerea de materiale avansate, anunțat în octombrie, este programat să aibă loc la sfârșitul anului 2025 sau în 2026.

Oportunități de creștere

„Formarea a trei companii independente, lideri în industrie, se bazează pe fundația puternică pe care am creat-o, permițând fiecărei companii să urmeze strategii de creștere adaptate și să deblocheze o valoare semnificativă pentru acționari și clienți”, a afirmat Kapur.

El a adăugat: „Simplificarea Honeywell a avansat rapid în ultimul an, iar vom continua să ne configurăm portofoliul pentru a crea o valoare suplimentară pentru acționari. Avem un portofoliu bogat de ținte strategice de achiziții suplimentare și plănuim să continuăm să investim capital pentru a îmbunătăți fiecare afacere, pregătindu-le să devină companii publice independente de frunte.”

Activități de apărare

Activitățile de apărare ale Honeywell sunt concentrate în unitatea sa aerospațială, care va fi separată în Honeywell Aerospace de sine stătătoare. Aceasta a înregistrat 15 miliarde de dolari venituri în 2024 și produce o gamă variată de tehnologii pentru aviație, cum ar fi motoare, avionica și sisteme de cockpit și navigație.

Contextul divizării

Planul de separare, anunțat după finalizarea unei evaluări a portofoliului condusă de consiliul de administrație Honeywell, reflectă recentele divizări ale gigantului industrial General Electric. GE a finalizat separarea în trei părți a afacerilor sale de aerospațială, energie și sănătate în aprilie, cu afacerea de motoare pentru apărare fiind acum parte din GE Aerospace.

Divizarea Honeywell are loc și pe fondul presiunilor din partea unui investitor activist, Elliott Investment Management, care a cerut separarea în anul precedent, conform raportului publicat de The Wall Street Journal.

Creștere în vânzări

Partenerii Elliott, Marc Steinberg și Managing Partner Jesse Cohn, au lăudat decizia din comunicatul de anunțare a separării, afirmând că „concentrarea îmbunătățită, alinierea și agilitatea strategică permise de această separare vor permite Honeywell să valorifice oportunitățile de îmbunătățire operațională și creștere a valorii”.

Vânzările în domeniul apărării și spațiu din unitatea aerospațială Honeywell au crescut cu 14% în trimestrul patru al anului 2024, datorită „cererii globale în creștere și îmbunătățirilor suplimentare ale lanțului de aprovizionare”, a declarat compania în raportul său de câteva ore.

În 2023, Honeywell a realizat aproximativ 4,9 miliarde de dolari din venituri legate de apărare, reprezentând aproximativ 14% din venitul total, conform clasamentului Defense News 2024 al celor mai mari 100 de companii de apărare după venituri.

Citeste in continuare

Actualitate

Tractari Auto Constanta

Publicat

pe

De

În traficul aglomerat și imprevizibil al orașului Constanța, incidentele rutiere pot apărea în orice moment, fie că este vorba de o pană de cauciuc, o defecțiune mecanică sau un accident nefericit. În astfel de situații, este esențial să aveți la dispoziție un serviciu de tractare auto de încredere, disponibil non-stop, care să vă asigure că vehiculul dumneavoastră va fi transportat în siguranță către destinația dorită.

Disponibilitate 24/7 pentru Tractări Auto în Constanța

La Tractari Auto Constanța, înțelegem că problemele rutiere nu țin cont de oră sau zi. De aceea, echipa noastră este disponibilă 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, pregătită să intervină prompt în orice situație de urgență. Indiferent dacă vă aflați în centrul orașului sau în zonele periferice, suntem la un apel distanță pentru a vă oferi asistența necesară.

Profesionalism și Experiență în Tractarea Auto

Echipa noastră este formată din profesioniști cu experiență în domeniul tractărilor auto, care își desfășoară activitatea cu seriozitate și dedicare. Folosim echipamente moderne și bine întreținute pentru a ne asigura că fiecare intervenție se desfășoară în condiții de maximă siguranță. Fie că dețineți un autoturism, un SUV sau o autoutilitară, avem capacitatea și expertiza necesară pentru a vă oferi servicii de tractare de calitate superioară.

Servicii Diverse Adaptate Nevoilor Dumneavoastră

Pe lângă serviciile standard de tractare, oferim și o gamă largă de servicii suplimentare pentru a veni în întâmpinarea nevoilor clienților noștri:

  • Asistență Rutieră: În caz de pană de cauciuc, baterie descărcată sau alte probleme minore, echipa noastră vă poate oferi asistența necesară pentru a vă repune în mișcare fără a fi nevoie de tractare.
  • Transport Vehicule: Oferim servicii de transport pentru vehicule care nu pot fi conduse din diverse motive, asigurându-ne că ajung în siguranță la destinația dorită.
  • Depanare la Fața Locului: Pentru anumite defecțiuni, tehnicienii noștri pot efectua reparații minore direct la locul incidentului, economisindu-vă timp și bani.

Promptitudine și Timp de Răspuns Rapid

Știm cât de important este timpul în situații de urgență. De aceea, ne străduim să ajungem la locația dumneavoastră în cel mai scurt timp posibil, pentru a minimiza disconfortul și a vă asigura că reveniți pe drum cât mai repede. Dispeceratul nostru este disponibil non-stop, gata să preia apelul dumneavoastră și să coordoneze intervenția echipei noastre.

Tarife Transparente și Accesibile

La Tractari Auto Constanța, credem în transparența prețurilor și în oferirea unui raport calitate-preț excelent. Tarifele noastre sunt competitive și comunicate clar clienților înainte de efectuarea serviciului, fără costuri ascunse sau surprize neplăcute.

Citeste in continuare

Actualitate

Cum să reduci costurile de operare și să îmbunătățești gestionarea stocurilor?

Publicat

pe

Conduci o afacere ce cuprinde activități logistice? Prioritățile tale de business trebuie să fie gestionarea eficientă a costurilor de operare și a stocurilor. Gestionarea ineficientă a acestor resurse pot duce la pierderi financiare și la scăderea competitivității pe piață. Află care sunt cele mai eficiente strategii pentru raționalizarea costurilor și configurarea optimă a lanțului de aprovizionare.

Analiza costurilor operaționale

Primul pas în reducerea costurilor este o analiză detaliată a tuturor cheltuielilor operaționale. Acestea pot include:

  • costuri cu forța de muncă;
  • costuri cu furnizorii;
  • costuri de logistică și transport;
  • cheltuieli administrative;
  • costuri cu întreținerea echipamentelor.

Folosirea unui software de contabilitate și a unui sistem ERP (Enterprise Resource Planning) poate ajuta la identificarea zonelor în care se pot face economii.

Optimizarea proceselor de aprovizionare

Gestionarea corectă a aprovizionării ajută la reducerea pierderilor și a costurilor inutile. Iată câteva metode eficiente de optimizare a aprovizionării:

  • negocierea cu furnizorii – Obținerea de discounturi pentru comenzile în volum mare sau colaborarea cu furnizori mai avantajoși;
  • automatizarea procesului de achiziție – Implementarea unor soluții digitale de tip WMS, (Warehouse Management System), pentru a evita erorile umane și întârzierile;
  • reducerea timpului de livrare – Alegerea unor furnizori locali sau eficientizarea traseelor de transport

Utilizarea unui sistem de gestionare a stocurilor

Un sistem de gestionare a stocurilor eficient poate reduce risipa și optimiza costurile. Recomandări pentru un management eficient al stocurilor includ:

  • implementarea metodei FIFO (First In, First Out) – vânzarea produselor mai vechi înaintea celor noi pentru a evita pierderile din cauza deteriorării sau expirării;
  • monitorizarea nivelului de stocuri – utilizarea unui software de gestionare a stocurilor pentru a evita supra-stocarea sau sub-stocarea;
  • previzionarea cererii – folosirea datelor istorice pentru a anticipa nevoile viitoare și a comanda exact cantitățile necesare.

Reducerea costurilor de depozitare

Depozitarea poate reprezenta un cost semnificativ pentru afaceri, dar există metode pentru a-l optimiza:

  • folosirea unui sistem de organizare eficient – crearea unei structuri logice a depozitului pentru a reduce timpul necesar găsirii produselor;
  • externalizarea depozitării – dacă volumul de stocuri fluctuează, colaborarea cu centre logistice externe poate reduce costurile fixe;
  • optimizarea spațiului – utilizarea rafturilor verticale și a soluțiilor de stocare inteligentă pentru a maximiza capacitatea depozitului.

Automatizarea proceselor

Automatizarea poate reduce erorile și poate îmbunătăți eficiența. Soluții eficiente pentru digitalizarea activității în depozite sunt:

  • sisteme de scanare și coduri de bare – pentru o evidență exactă a stocurilor;
  • software de gestionare a relației cu clienții (CRM) – pentru a optimiza comenzile și livrările;
  • roboți și sisteme de picking automatizate – pentru a reduce costurile cu forța de muncă și a accelera procesele de manipulare a mărfurilor.

Implementarea unei strategii Just-in-Time (JIT)

Metoda JIT permite reducerea cantității de stocuri păstrate în depozit prin aprovizionarea doar atunci când este necesar. Beneficiile acestei strategii includ:

  • reducerea costurilor de depozitare;
  • evitarea blocării capitalului în stocuri neutilizate;
  • creșterea flexibilității în fața schimbărilor pieței

Reducerea pierderilor și a deșeurilor

Reducerea pierderilor contribuie semnificativ la scăderea costurilor operaționale. Măsurile recomandate pentru firmele care vor să-și optimizeze activitatea sunt:

  • revizuirea proceselor pentru a reduce risipa;
  • reciclarea și reutilizarea materialelor;
  • monitorizarea atentă a produselor cu termen de valabilitate scurt.

Analiza și optimizarea constantă

Reducerea costurilor și optimizarea stocurilor nu sunt procese statice. Monitorizarea continuă și ajustările regulate sunt necesare pentru a menține eficiența. Recomandările specialiștilor în management includ acțiuni precum:

  • Evaluarea periodică a furnizorilor și prețurilor;
  • Adoptarea unor tehnologii noi;
  • Formarea personalului pentru a reduce erorile și a îmbunătăți productivitatea.

Reducerea costurilor de operare și îmbunătățirea gestionării stocurilor sunt obiective esențiale pentru orice afacere care dorește să rămână competitivă. Prin implementarea unor strategii eficiente, cum ar fi automatizarea, optimizarea proceselor și analiza continuă, companiile pot economisi resurse și pot îmbunătăți performanța generală. Aplicând aceste metode, afacerea dvs. va deveni mai agilă și mai pregătită pentru provocările pieței.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv7 ore ago

Scandalul White Tower: Abuzuri imobiliare și corupție în România

Contextul scandalului Scandalul White Tower din Ploiești a scos în evidență o problemă sistemică a fraudelor imobiliare din România, evidențiind...

Exclusiv7 ore ago

Critici dure la adresa lui Dan Halchin în urma bilanțului de la Penitenciarul Iași

Probleme de leadership Dan Halchin, directorul general al Administrației Naționale a Penitenciarelor, a fost subiectul unor critici severe după discursul...

Exclusivo zi ago

Poliția sau mafia? Războiul politic care distruge afaceri in Cerasu/Rețeaua corupției de la Vălenii de Munte: între putere și abuz

Corupție și abuzuri în Vălenii de Munte: O rețea complexă de interese La data de 19 decembrie 2024, publicația noastră,...

Exclusivo zi ago

Corupție și intimidare: Adevărul din umbră al gestionării deșeurilor în Prahova

Corupție și complicitate: Marea escrocherie a companiei ROSAL și implicarea serviciilor secrete Silviu Prigoană a fost „forțat” să vândă compania...

Exclusivo zi ago

Sindicatul Polițiștilor „Diamantul” formularizează denunț penal impotriva conducerii Poliției Române pentru abuz în serviciu

Înregistrarea oficială a denunțului Sindicatul Polițiștilor din România „Diamantul”, persoană juridică cu personalitate legală, conform sentinței civile nr. 22(PJ)/23.11.2006 pronunțată...

Actualitateo zi ago

Clinica stomatologică Joker Dent

Clinica stomatologică Joker Dent din Bacău își propune să ofere pacienților săi servicii de înaltă calitate, punând accent pe prevenție,...

Exclusiv2 zile ago

FSANP propune amendament pentru acordarea drepturilor salariale polițiștilor de penitenciare

Introducere și context Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor (FSANP) a înaintat un amendament la Legea Bugetului 2025, având...

Exclusiv2 zile ago

Proteste ale polițiștilor din Mehedinți impotriva tăierilor salariale

Nemulțumiri față de tăierile salariale Seria acțiunilor de protest continuă, iar ieri, polițiștii din cadrul IPJ Mehedinți, polițiștii de frontieră...

Exclusiv3 zile ago

Schelete în dulapul Ploieștiului: Corupția la nivel local

Înțelegeri ilegale și presiuni exercitate de primar În perioada aprilie-septembrie 2021, Andrei Liviu Volosevici, primarul municipiului Ploiești, ar fi adresat...

Exclusiv3 zile ago

Reflecții asupra structurilor de putere în MAI

Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului Diamantul, aduce în discuție o serie de aspecte legate de structurile de putere din cadrul...

Exclusiv3 zile ago

Apel la solidaritate: Salvarea Unității de Asistență Socială din Boldești-Scăeni

Îndemn către comunitate Salutare, prieteni ai orașului Boldești-Scăeni! Acest mesaj se adresează întregii comunități, indiferent de poziția avută în legătură...

Exclusiv4 zile ago

SE SPARGE FRATIA LA I.J.P. PRAHOVA? Majorările ilegale de 50% (OSCAR-uri) dispuse ilegal de chestorul Mirițescu Eduard (II)

Favoritisme nepotrivite În episodul anterior (aici) am prezentat situația generată la I.J.P. Prahova de către Mirițescu Eduard, care, contrar deciziei...

Exclusiv4 zile ago

SRU ILFOV: Un multitasking în sfera structurilor administrative

Activitățile SRU ILFOV conform Sindicatului Diamantul Sindicatul Diamantul a adus în atenție o caracterizare interesantă a Serviciului Român de Informații...

Exclusiv5 zile ago

Decizia ICCJ nr. 25/2025: Implicații pentru polițiști

Detalii despre decizia ICCJ Decizia nr. 25 din 27 ianuarie 2025, pronunțată în Dosarul nr. 620/1/2024 de către Înalta Curte...

Exclusiv5 zile ago

Scandaluri în sistemul penitenciar: Abuzuri și privilegii de la Penitenciarul Deva

În contextul în care Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor (FSANP) a adus în atenția publicului o serie de...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv