Actualitate
Întoarcerea lui Buda, ilegală!

(Preluare National – Catalin Tache):
Iată că nici nu a intrat bine în pâinea interimatului la Ministerul Afacerilor Interne, că vicepremierul Mihai Fifor deja a și început ”să vândă castraveți grădinarilor” prin încercarea disperată de a ”legenda” legalitatea întoarcerii ”nemuritorului” chestor Ioan Buda în fruntea Inspectoratului General al Poliției de Frontieră. De ajungi să-i mai dai dreptate și ”manechinului” comisar șef Adrian Popescu, cel care de ce s-a temut nu a scăpat și a ajuns acum adjunctul lui Buda la frontieră.
Asta cu toate că în Monitorul Oficial nr. 630 /29.VII.2019 a fost publicată” Decizia privind eliberarea domnului chestor general de poliție Buda Ioan din funcția de inspector general, cu rang de secretar de stat, al Inspectoratului General al Poliției Române”. Și în care stă scris negru pe alb că ”având în vedere propunerea ministrului afacerilor interne nr. 19.554 din 26 iulie 2019, înregistrată la Cabinetul prim-ministrului cu nr. 5/4.747 din 29 iulie 2019 (…) prim-ministrul emite prezenta decizie. Articol unic. –La data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul chestor general de poliție Buda Ioan se eliberează din funcția de inspector general, cu rang de secretar de stat , al Inspectoratului General al Poliției Române”. Ceea ce ridică mari semne de întrebare privind legalitatea întoarcerii acestuia în fruntea Poliției de Frontieră…
Funcție vacantată de facto…
Cum Mihai Fifor oricum nu va face ”mulți purici” la Ministerul Afacerilor Interne, una dintre prioritățile agendei de lucru a viitorului ministru ar trebui să o reprezinte și verificarea legalității întoarcerii chestorului Ioan Buda în Fruntea Poliției de Frontieră, după ce a fost eliberat din funcție de către premierul Viorica Dăncilă din fruntea IGPR pentru incompetența dovedită de Poliția Română în ridicola operațiune eșuată de salvare a Alexandrei. Mai ales că inițiații sistemului deja au îmbrățișat varianta de lucru care demonstrează, după cum susțin aceștia, ilegalitatea așteptatei ”întoarceri în business” la fruntea Poliției de Frontieră… Scenariu care pornește de la faptul că Ioan Buda a fost împuternicit în fruntea Inspectoratului General al Poliției Române până în luna decembrie a anului trecut. Atunci când, pentru a nu-l repune pe funcție pe chestorul Bogdan Despescu, cel care tocmai câștigase definitiv procesul cu Ministerul de Interne, l-a definitivat pe Buda pe funcție prin decret! Ceea ce înseamnă automat că el nu mai era detașat din acel moment, astfel că funcția sa de inspector general al Poliției de Frontieră era vacantată de facto! Situație care i-a și dat de altfel atâtea speranțe- fie ele de acum unele deșarte- comisarului șef Adrian Popescu cum că, devenind la rândul său ”favoritul” lui Carmen Dan s-ar putea învârti de o ”definitivare” pe funcție…Ce-i drept, la ce experiență are în spate ”nemuritorul” Buda, acesta a știut perfect ”jocul” ca să-și păstreze funcția liberă, ”securizându-și” astfel șefia Frontierei pentru atunci când va avea nevoie de un ”loc de retragere”… Folosind astfel un ”tertip” pe care îl cunosc și îl folosesc și atâția alții din Ministerul de Interne! Cert este însă că declanșarea unei aventuale anchete interne privind întoarcerea acestuia în fruntea IGPFR ar putea produce ceva ”dureri de cap” celor din încă atât de influenta ”frăție a frontieriștilor”…
Șeful fetei…!
Și uite acum chestorul Buda este pus în ingrata situație de a fi șeful fetei sale, după ce fiica ”noului” inspector general al Poliției de Frontieră a fost angajată din sursă externă, devenind direct ofițer la râvnitul Serviciu de Protocol din cadrul IGPFR ! Iar dacă același Buda continuă să beneficieze de salariul de excepție de ”50 la sută” care i-a fost acordat de fostul ministru Carmen Dan, atunci chiar că în cazul unei pensionări forțate și trimiterea sa acasă, acesta tot se va alege cu o ”pensioară” rotunjită undeva pe la 200 milioane de lei… Până atunci însă rămâne de văzut dacă în urma deciziei de eliberare dn funcție pentru faptele de incompetență de la Caracal, chestorul Buda trebuia să plece direct acasă sau se mai putea întoarce într-adevăr pentru un nou stagiu în fruntea IGPFR…
Gavriș, ”încălzit” pentru șefia IGPR!
Desigur, dacă tot s-a văzut nevoit să părăsească șefia Poliției Române, Buda ar da acum orice ca barem la conducerea acesteia să rămână actualul împuternicit Liviu Florin Dragne, o ”soluție de avarie” pentru care deja se trag pârghiile necesare. Numai că pe fondul preluării anchetei criminalistice de la Caracal a ”băieților lui Gavriș” de la Serviciul Omoruri a Poliției Capitalei și mai ales dacă acesta se va dovedi un succes, numele lui Radu Gavriș reintră în cărțile nu doar pentru a-l înlocui pe Ciprian Miron în fruntea DGPMB, dar chiar și pentru a fi noul inspector general al Poliției Române! Cu toate că aici concurența este una acerbă, un fost ”greu” al structurilor de elită din IGPR- deși tras momentan pe linie moartă – fiind la rândul său puternic susținut de către o altă grupare… Asta în timp ce Bogdan Despescu a fost deja scos din cărți, acesta fiind deja trimis la DICE…
Actualitate
Australia achiziționează torpile MK-48 pentru modernizarea flotei sale submarine
Actualitate
Forțele Spațiale ale SUA: Priorități aliniate cu administrația Trump în fața unor reduceri bugetare
Actualitate
UE exclude SUA din pachetul de finanțare SAFE de 150 de miliarde de euro: drumul spre autonomia strategică

Inițiativa SAFE, parte a programului Readiness 2030, marchează o schimbare semnificativă în politica de apărare europeană, prioritizând reînarmarea și reducerea dependenței de Washington.
Uniunea Europeană a exclus Statele Unite din accesul la noul pachet de finanțare de 150 de miliarde de euro (163 de miliarde de dolari) pentru acțiuni de securitate în Europa (SAFE), demonstrând angajamentul său față de autonomia strategică, reînarmarea accelerată și o mai mică dependență de Statele Unite pentru armament. Inițiativa SAFE face parte din programul mai amplu Readiness 2030, anunțat de Comisia Europeană. Finanțarea se va realiza prin intermediul piețelor de capital, iar fondurile vor fi redistribuite statelor membre sub formă de împrumuturi, în funcție de cerere și de planurile naționale de înarmare.
Autonomie strategică și achiziții comune
SAFE va permite statelor membre să își mărească semnificativ investițiile în apărare prin achiziții comune din industria europeană de apărare, concentrându-se pe capabilitățile prioritare. Acest lucru va contribui la interoperabilitate, predictibilitate și reducerea costurilor pentru o bază industrială europeană de apărare puternică. Achizițiile comune SAFE necesită implicarea a cel puțin două țări, una dintre acestea fiind membră UE. Pe lângă statele membre UE, sunt eligibile Ucraina, țările Asociației Europene a Liberului Schimb (EFTA) – Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția – și țările Spațiului Economic European (SEE). SUA și Regatul Unit sunt excluse.
Îndoieli privind dependența de sistemele de armament americane
Decizia de a exclude SUA reflectă îngrijorările legate de independența operațională a unor sisteme de armament americane, precum avioanele de luptă F-35. Vicepreședintele Comisiei Europene, Kaja Kallas, a subliniat necesitatea ca armata să aibă „mâini libere” în situații de criză, sugerând limitări impuse de utilizarea armelor străine.
Pachetul ReArm Europe și noul document alb de apărare
SAFE reprezintă o parte importantă din pachetul ReArm Europe de 800 de miliarde de euro, restul urmând să fie alocat în patru ani printr-o clauză de excepție pentru bugetele naționale de apărare, până la maximum 1,5% din PIB. Noul document alb de apărare al UE se concentrează pe închiderea decalajelor de capacitate, consolidarea bazei industriale de apărare, sprijinirea Ucrainei și creșterea rapidă a gradului de pregătire până la sfârșitul deceniului. Documentul evidențiază ritmul accelerat al retragerii aliaților tradiționali, inclusiv SUA, de pe scena europeană, subliniind decizia ca fiind mai rapidă decât anticipat. Acest lucru este corelat cu declarațiile pro-ruse ale președintelui Donald Trump, precum și cu suspendarea ajutorului militar și a schimbului de informații cu Ucraina.
Priorități și proiecte viitoare
Printre decalajele de capacitate vizate se numără sistemele de apărare aeriană și antirachetă, munițiile, sistemele anti-drone, dronele, echipamentele de război electronic și tehnologiile emergente precum inteligența artificială și calculul cuantic. Documentul propune o serie de proiecte comune de apărare, detaliile urmând a fi stabilite ulterior de statele membre. Comisarul european pentru apărare și spațiu, Andrius Kubilius, a menționat că Consiliul European își propune să prezinte opțiuni pentru proiecte comune de apărare statelor membre în jurul lunii iunie. Documentul subliniază importanța programelor collaborative pentru a accelera livrarea echipamentelor și pentru a spori capacitatea de producție a industriei europene de apărare. Kubilius a evitat să ofere ținte precise pentru cheltuielile de apărare ale statelor membre, sugerând totuși că o cotă de peste 2% din PIB este în concordanță cu un „nou nivel de ambiție”.
-
Exclusivacum 4 zile
Scandal electoral în penitenciar: Acuzații grave de manipulare și presiuni
-
Exclusivacum 2 zile
Haos și bădărănie în Penitenciarul Botoșani: un ofițer ANP jignit de colegi
-
Exclusivacum 3 zile
Ministrul Justiției, Radu Marinescu, vizită inedită la Penitenciarul Deva: un semnal puternic pentru reforma sistemului penitenciar
-
Exclusivacum 2 zile
Un milion de euro pentru plimbări în parc: Luxul de la ANP în contrast cu realitatea din penitenciare
-
Exclusivacum 4 zile
Muntele corupției: Iepuri și capcane în Vălenii de Munte
-
Exclusivacum 2 zile
Castelul de cărți de joc in scandalul White Tower & City Gate-Rețeaua de corupție imobiliară: Milioane furate, acte fără număr
-
Exclusivacum 4 zile
Scenariul fraudelor imobiliare: Figuri si umbre în dosarul White Tower & City Gate
-
Exclusivacum 3 zile
Mandat eșuat al ANP în asigurarea siguranței penitenciarelor