Actualitate
Teodorovici a intrat în etapa de frustrare și disperare

Teodorovici a intrat în etapa falselor rezolvări, cea care se află imediat înaintea celei a frustrării și cu două poziții în fața etapei disperării. In etapa frectiei la picior de lemn. Ministrul Finanțelor Publice este nesigur pe el: nu știe exact CUM va supra-impozita pensiile de peste 10.000 de lei, nu știe exact CÂT va lua din ceea ce depășește 10.000 de lei, nu știe exact multe, nu știe efectele bugetare. A învățat de la Mugur Isărescu că, dacă acționează prea puțin și prea târziu, poate îl sprijină și pe el ,,oamenii serioși”. Am detaliat, pentru PSnews.ro, precizeaza pe pagina sa de socializare jurnalistul Radu Teodor Soviani.
Anunțul lui Teodorovici privind pensiile speciale – un amestec de frustrare și disperare
Ministrul Finanțelor Publice, Eugen Teodorovici, a anunțat recent că vizează introducerea unei ,,taxe de solidaritate’’ pentru pensiile care depșesc valoarea lunară de 10.000 de lei.
Analistul economic Radu Soviani, într-o declarație exclusivă pentru PSnews.ro, a declarat că Eugen Teodorovici „a intrat în etapa falselor rezolvări”, precizând că și dacă va confisca părțile din pensii care depășesc 10.000 de lei, în integralitate, nu va aduce la buget economii mai mari de 80 de milioane de Euro, în condițiile în care el are nevoie de 2 miliarde de Euro.
Totodată, Soviani atrage atenția că taxa pe care a anunțat-o ministrul Teodorovici nu va rezolva criza bugetară.
,,Anunțul lui Teodorovici arată că ministrul Finanțelor a depășit etapa ignorării crizei bugetare, după cele mai recente calcule care estimează un gol de venituri de 2 miliarde de Euro față de bugetul făcut de Teodorovici. A intrat în etapa falselor rezolvări, cea care se află imediat înaintea celei a frustrării și cu două poziții în fața etapei disperării. Teodorovici este nesigur pe el: nu știe exact cum va supra-impozita pensiile de peste 10.000 de lei, nu știe exact cât va lua din ceea ce depășește 10.000 de lei, nu știe exact dacă nu cumva va trebui să coboare până la, spre exemplu, 6.000 de lei, nu știe efectele bugetare.
Nu știe nici măcar cum să anunțe o astfel de măsură. Ori a o boteza ,,taxă de solidaritate’’ este o tâmpenie pentru că în marea majoritate a lor, pensiile de peste 10.000 de lei, sunt pensii care nu se bazează pe contributivitate, și prin urmare sunt plătite doar minoritar din contribuțiile achitate de-a lungul vieții active, reprezentând în fapt o solidaritate nedreaptă a salariaților actuali și a pensionarilor care au încă venituri prea mici, cu niște privilegiați – pensionarii speciali. După calculele mele, Teodorovici, și dacă va confisca părțile din pensii care depășesc 10.000 de lei, în integralitate, nu va aduce la buget economii mai mari de 80 de milioane de Euro, în condițiile în care el are nevoie de 2 miliarde de Euro. Deci, este o frecție la picior de lemn care în esență arată că Teodorovici nu are nici știința, nici priceperea și nici voința de a restructura aparatul bugetar umflat sub mandatul lui. Când va face acest calcul, Teodorovici va intra în etapa disperării în care va încerca să impoziteze ad-hoc, progresiv, toate pensiile și să introducă noi taxe pentru populație.
Disperarea lui Teodorovici este cu atât mai mare cu cât există o lege a răspunderii ministeriale care, dacă ar fi aplicată întocmai, ar putea să îl trimită din visele de Președinte al României într-o postură în care nu va mai putea niciodată ocupa o funcție publică. Ceea ce mă îngrijorează însă o mod real este că după 10 ani, Teodorovici este un fel de Pogea al crizei precedente (ministrul finanțelor din 2009): nu vedere criza, când o simte – o tratează din vorbe, în condițiile în care astfel de momente bugetare impun o acțiune imediată și de mare amploare pentru a nu da peste cap economia. Taxa pe care a anunțat-o Teodorovici nu va rezolva criza bugetară, este prea puțin și prea târziu. Iar falsul argument posibil invocabil de domnia sa (neavând argumente economice pentru o măsură pe care nu o înțelege) – privind o posibilă echitate – mă face să râd: păi cei cu pensii mari și foarte mari au câștigat în ultimii 3 ani într-o singură lună (ca majorare de pensie) cât au câștigat pensionarii cu pensia medie în 12 luni. Asta nu e echitate. Asta e bătaie de joc. Dacă un pensionar ,,special’’ a avut un plus la pensie în ultimii 3 ani, cumulat, ca medie lunară, de 750 de Euro, un pensionari mediu a avut doar 61 de euro: de 12 ori mai mult a câștigat lună de lună specialul, în plus, față de pensionarul mediu”, a declarat analistul Radu Soviani pentru PSnews.ro. (Irinel I.).
Actualitate
Acord istoric între Uniunea Europeană și Regatul Unit pentru apărare și securitate post-Brexit

O nouă etapă în colaborarea de securitate
După ani de tensiuni politice generate de Brexit, Uniunea Europeană și Regatul Unit au convenit asupra unui acord de cooperare în domeniul apărării și securității, ca parte a unui pachet economic mai amplu. Anunțul a fost făcut în cadrul unui summit desfășurat la Londra, unde Ursula von der Leyen, președinta Comisiei Europene, a declarat că parteneriatul vizează consolidarea colaborării într-o serie de domenii, inclusiv industrie, mobilitate militară, menținerea păcii, gestionarea crizelor și contracararea amenințărilor hibride.
Primul pas spre integrare în programele europene de apărare
Von der Leyen a subliniat că acest acord reprezintă un „prim pas” către implicarea Regatului Unit în programele și inițiativele de apărare ale UE, dar a menționat că va fi nevoie de negocieri suplimentare pentru ca industria britanică să poată concura pentru achiziții comune, în cadrul proiectului SAFE, care are o valoare de 150 miliarde de euro (aproximativ 169 miliarde de dolari).
Un document comun, semnat tot astăzi între UE și Regatul Unit, menționează că cele două părți “trebuie să exploreze rapid posibilitățile de cooperare sporită, benefică reciproc, create de instrumentul SAFE, odată ce acesta va fi adoptat, în conformitate cu cadrul legal propriu fiecărei părți”.
Initiativa EU ReArm și potențialul pentru companii britanice
Acordul se înscrie în cadrul inițiativei ReArm a UE, estimată la până la 800 de miliarde de euro, destinată creșterii cheltuielilor militare și capacităților industriale din tot continentul. SAFE permite statelor membre să acceseze credite pentru investiții în echipamente militare majore, sporind interoperabilitatea și acoperirea lacunelor militare.
Von der Leyen a afirmat că acest program va „crea noi oportunități pentru industriile de apărare” ale UE și va “contribui la sporirea pregătirii militare”. Decizia Marii Britanii de a părăsi UE în 2020 a restricționat companiile locale de la participarea la contractele de apărare ale blocului comunitar. Cu toate acestea, noul acord deschide perspective semnificative pentru companii precum BAE Systems, Babcock și Rolls Royce.
Reacții mixte și așteptări
Kevin Craven, CEO al organizației britanice ADS Group, a calificat acordul drept “o dezvoltare binevenită”, dar a adăugat că este prea devreme pentru a se bucura, deoarece detaliile nu sunt încă clare:
„Este un pas important, dar încă trebuie să vedem exact cu ce beneficii concrete vine pentru industria de apărare a Marii Britanii.”
De cealaltă parte, Antonio Costa, președintele Consiliului European, a salutat acordurile ca pe un “nou început” în relația UE-Regatul Unit, afirmând că acestea “reprezintă mai mult decât simple documente, ci un angajament comun pentru securitate, prosperitate și dezvoltare”.
Împreună, liderii promit o colaborare mai profundă în apărare și un rol întărit pentru Europa în comunul front NATO, precum și sprijin pentru eforturile de pace din Ucraina, inclusiv prin sancțiuni suplimentare împotriva Rusiei.
Un angajament politic, cu semne de întrebare despre ambiție
Premierul britanic Keir Starmer a subliniat că noua înțelegere de comerț asigură Regatului Unit cel mai bun acces la piața UE, păstrând totodată angajamentele de a nu reîntregi unilateral piața unică, uniunea vamală sau libertatea de mișcare.
Pe de altă parte, expertul Ed Arnold de la Royal United Services Institute a exprimat scepticism cu privire la nivelul de ambiție al acestui parteneriat, menționând lipsa de „obiective concrete sau repere realizabile” până în prezent.
Actualitate
Odin plyus nol’ ravno odin. Matematika vsegda prosta.

Nikushor Dan, novyy prezident Rumynii: yavnaya pobeda na vyborakh, sostyazaniyakh i politicheskikh vyzovakh
Actualitate
Necesitatea urgentă a NATO de a-și moderniza capacitățile de război electronic
-
Exclusivacum 2 zile
Jaf și corupție la nivel național: Incisiv de Prahova dezvăluie adevărul despre mafia deșeurilor din Prahova – autoritățile, complice sau ineficiente?
-
Exclusivacum 5 zile
Poluare suspectă la Coca-Cola HBC Ploiești: Autoritățile, în alertă!
-
Exclusivacum 3 zile
Electromecanica Ploiești: O promisiune minciunoasă? Cum Sistemul Antigrindină joacă la două capete, ignorând disperarea fermierilor
-
Actualitateacum 4 zile
Frauda electorală în Republica Moldova: o criză în plină desfășurare
-
Exclusivacum 18 ore
Corupție și afaceri cu statul în Vălenii de Munte: Lumea ascunsă a ilegalităților și a înțelegerilor oculte
-
Exclusivacum 18 ore
Ploieștiul, orașul sfidării și al corupției: de la stalpi montati la mașini pe trotuar/O nouă fază a scandalului WHITE TOWER
-
Exclusivacum 4 zile
Împuternicirea pe funcție: de excepție, aproape regulă în MAI
-
Exclusivacum 18 ore
Scandalul Coca-Cola din România: Între practici ilegale, manipulare și protecție dubioasă