Actualitate
Se-ntorc ”hienele” la Interne!

(Preluare National – Catalin Tache):
E cutremur in sistem, asa cum nu a mai fost practic niciodata! Pentru ca, de exemplu, degeaba a fost ”decapata”, revocata sau ce o mai fi fost Laura Codruta Kovesi din funtea Directiei Nationale Anticoruptie, ca ”fratiile” care preluasera oricum controlul structurii inainte de ”marea rupere” si-au vazut nedaranjate de treaba! Atata doar ca au actionat ceva mai cu manusi, ci nu chiar asa ”prea ca la tara”, ca pana atunci. Iar situatia este similara la toate celelalte structure de Parchet, astfel ca liderii politici si initiatii sistemului deopotriva constientizau foarte bine ca actuala Putere politica a castigat prin indepartarea lui Kovesi din fruntea DNA doar o batalie, dar au pierdut razboiul cu ”republica procurorilor”.
Iata insa ca, atunci cand nimeni nu se mai astepta, intr-o discretie care ar fi trebuit folosita si cu alte ocazii, actuala guvernare pare sa fi reusit, in sfarsit, sa-i aplice lovitura decisiva statului paralel. Cel care nu trebuie sa uitam ca s-a bazat mai mult decat pe toti procurorii si judecatorii prinsi in campurile tactice ale generalului Dumbrava pe ”talpa” politistilor judiciari detasati ”pe spranceana” de la mult prea timoratul Minister de Interne. Numai ca recenta decizie a Curtii Constitutionale privind statutul ofiterilor de politie judiciara deschide portita legala pentru ca sutele de ”detasati” la DNA, DIICOT sau alte structuri de Parchet sa fie ”repatriati” cu japca! Insa, ce-i drept, intoarcerea ”hienelor” la Interne este o sabie cu doua taisuri. Pentru ca, pe de o parte, ”Republica Procuorilor” ramane astfel, intr-adevar, fara ”bratul” ei inarmat, cel care ii facea cam toate treburile murdare. In schimb, ”absorbtia” acestor ”radicalizati” care erau ”Dumnezeii” Parchetelor si de peste un deceniu in structurile oricum macinate de lupte fratricide ale MAI-ului se anunta inca de pe acum o operatiune extrem de riscanta…
”Dumnezeu” de 12 ani!
”Curtea Constitutionala, cu majoritate de voturi, a admis exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art.6 alin.(1) din Legea nr.364/2003 privind organizarea si functionarea politiei judiciare si a constatat ca aceste dispozitii de lege sunt neconstitutionale”. Aceasta este decizia pur si simplu istorica a judecatorilor constitutionali cu privire la ”legendarul” art. 6, cel care prevede ca ”numirea, promovarea si eliberarea politistilor in/din fucntiile structurilor politiei judiciare se fac potrivit normelor de competenta aprobate prin ordin al ministrului Afacerilor Interne, cu avizul procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie”. Cum insa articolul este de acum unul neconstitutonal inseamna ca pica astfel si numirile politistilor judiciari de pana acum! Dintre care unii, dupa cum rezulta dintr-un raport contrainformativ incendiar si extreme de bine documentat, care a stat de altfel si la baza sesizarii Curtii Constitutionale sunt detasati la anumite structuri de Parchet de nu mai putin de 12 ani! Perioada in care ei au devenit de fapt adevaratii ”Dumnezei” ai justitiei, unul dintre acesti ofiteri schimband de-a lungul anilor sapte procurori, in timp ce el a ramas tot la aceeasi ”Sectiune”. De altfel, mai ales in cazul procurorilor mai tineri, adusi din teritoriu, de la structuri inferioare de Parchet si promovati peste noapte in urma unor simple interviuri, acestia erau de fapt la dispozitia ”nemuritorilor” politisti judiciari. Cei care oricum tot ei stabileau strategia anchetei, derulau procedurile si decideau cand sa se apese ”pe acceleratie” sau ”pe frana”, procurorii fiind folositi doar sa contrasemneze documentele necesare. Si o faceau ”ca primarii”, stiind foarte bine ca politistii chipurile aflati ”in stricta lor coordonare” sunt conectati direct cu procurorii sefi si atunci le-ar putea face mari probleme sau sa-i schimbe pur si simplu ca pe sosete!
17.000 lei pe luna!
Desigur ca ramane intrebarea de ce au acceptat acesti politisti, atata amar de vreeme, sa fie ”baietii buni la toate” ai procuorilor, cu tot riscul de a fi acuzati la un moment dat de nenumarate abuzuri, ceea ce se si intampla de altfel acum? Iar raspunsul este cat se poate de simplu: pentru bani! Multi bani! Pentru ca, indiferent ca erau la casti, la filaj sau ofiteri de caz, cei detasati la DNA, DIICOT sau alte structuri centrale de Parchet primeau salarii medii de 15.000 – 17.000 lei! Pe luna! Ca sa nu mai spunem ca tot ei aveau ”pe gestiune” casele conspirative si unii mai dispuneau si de fondurile operative peste a caror decontare nici macar procurorii nu prea aveau tupeu sa se bage. Si acum? Se vor duce inapoi ”la prostime”, pentru a incasa cel mult 5.000 de lei pe la o Sectie de politie, avand pe cap si ”bulibaseala” de la Ordine Publica, in cel mai fericit caz. Pentru ca, asa dupa cum dezvaluiam cu ceva vreme in urma, unele ”hiene”, asa cum ii numesc pe detasati colegii ramasi la MAI au incercat sa-si ”faca ploile” si sa vina inapoi la MAI, dar la structuri de elita, in conditii financiare cat de cat acceptabile. Numai ca au fost refuzati la presiunea celor care nu au putut accepta ca acestia sa se intoarca intre ei ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat intre timp. Astfel ca acum, in afara ”fericitilor” care indeplinesc conditiile de pensionare, ceilalti incearca sa gaseasca ”exiluri” cat mai discrete. Dar cum de exemplu sa fie primit cu bratele inapoi la DGPI ofiterul de politie judiciara Silviu Topor, cel care dupa ce a turnat pe banda rulanta zeci de colegi de la ”Doi s’ un sfert” a fost apoi transferat de urgenta la DNA, chiar la procurorul care ii ancheta pe cei ”sifonati” de el???
Melnic, i-ai spus doamnei?
Deci va fi haos in sistem odata cu intoarcerea ”hienelor”, tinand cont de faptul ca sunt peste o suta doar la nivelul structurilor centrale de Parchet! Si de prea multa vreme acestia chiar s-au jucat de-a procurorii pentru a mai fi acum disponibili sa revina la munca de jos. Insa este interesant si daca le-a trecut cumva prin cap consilierilor ”blondei de la Interne”- chiar daca Riciu a plecat intre timp- sa-i fi adus in atentie acest subiect si implicit problema reglementarii prin OMAI a numirii, promovarii si eliberarii din functie a ofiterilor de politie judiciara? Mai ales ca, totusi, CCR a decis de mult ca nu se pot reglementa prin ordin al ministrului de Interne aspecte referitoare la nasterea, modificarea sau stingerea rapoartelor de serviciu ale politistilor! Asadar, oamenii ”blondei” nu au nicio scuza pentru ca nu au prevazut acest deznodamant asteptat de la Curtea Constitutionala! Iar incompetenta lor va costa scump acum sistemul judiciar si chiar pe lucratorii respectivi, care acum pierd masiv la salarii… Deci, daca tot este ditamai ”stapanul casutelor”, oare i-o fi spus chestorul Valentin Melnic lui Carmen Dan ca tocmai ce urmeaza sa i se puna un alt ”cartof fierbinte” in maini? Sau a lasat-o din nou sa si-o ia din toate pozitiile???
Actualitate
Australia achiziționează torpile MK-48 pentru modernizarea flotei sale submarine
Actualitate
Forțele Spațiale ale SUA: Priorități aliniate cu administrația Trump în fața unor reduceri bugetare
Actualitate
UE exclude SUA din pachetul de finanțare SAFE de 150 de miliarde de euro: drumul spre autonomia strategică

Inițiativa SAFE, parte a programului Readiness 2030, marchează o schimbare semnificativă în politica de apărare europeană, prioritizând reînarmarea și reducerea dependenței de Washington.
Uniunea Europeană a exclus Statele Unite din accesul la noul pachet de finanțare de 150 de miliarde de euro (163 de miliarde de dolari) pentru acțiuni de securitate în Europa (SAFE), demonstrând angajamentul său față de autonomia strategică, reînarmarea accelerată și o mai mică dependență de Statele Unite pentru armament. Inițiativa SAFE face parte din programul mai amplu Readiness 2030, anunțat de Comisia Europeană. Finanțarea se va realiza prin intermediul piețelor de capital, iar fondurile vor fi redistribuite statelor membre sub formă de împrumuturi, în funcție de cerere și de planurile naționale de înarmare.
Autonomie strategică și achiziții comune
SAFE va permite statelor membre să își mărească semnificativ investițiile în apărare prin achiziții comune din industria europeană de apărare, concentrându-se pe capabilitățile prioritare. Acest lucru va contribui la interoperabilitate, predictibilitate și reducerea costurilor pentru o bază industrială europeană de apărare puternică. Achizițiile comune SAFE necesită implicarea a cel puțin două țări, una dintre acestea fiind membră UE. Pe lângă statele membre UE, sunt eligibile Ucraina, țările Asociației Europene a Liberului Schimb (EFTA) – Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția – și țările Spațiului Economic European (SEE). SUA și Regatul Unit sunt excluse.
Îndoieli privind dependența de sistemele de armament americane
Decizia de a exclude SUA reflectă îngrijorările legate de independența operațională a unor sisteme de armament americane, precum avioanele de luptă F-35. Vicepreședintele Comisiei Europene, Kaja Kallas, a subliniat necesitatea ca armata să aibă „mâini libere” în situații de criză, sugerând limitări impuse de utilizarea armelor străine.
Pachetul ReArm Europe și noul document alb de apărare
SAFE reprezintă o parte importantă din pachetul ReArm Europe de 800 de miliarde de euro, restul urmând să fie alocat în patru ani printr-o clauză de excepție pentru bugetele naționale de apărare, până la maximum 1,5% din PIB. Noul document alb de apărare al UE se concentrează pe închiderea decalajelor de capacitate, consolidarea bazei industriale de apărare, sprijinirea Ucrainei și creșterea rapidă a gradului de pregătire până la sfârșitul deceniului. Documentul evidențiază ritmul accelerat al retragerii aliaților tradiționali, inclusiv SUA, de pe scena europeană, subliniind decizia ca fiind mai rapidă decât anticipat. Acest lucru este corelat cu declarațiile pro-ruse ale președintelui Donald Trump, precum și cu suspendarea ajutorului militar și a schimbului de informații cu Ucraina.
Priorități și proiecte viitoare
Printre decalajele de capacitate vizate se numără sistemele de apărare aeriană și antirachetă, munițiile, sistemele anti-drone, dronele, echipamentele de război electronic și tehnologiile emergente precum inteligența artificială și calculul cuantic. Documentul propune o serie de proiecte comune de apărare, detaliile urmând a fi stabilite ulterior de statele membre. Comisarul european pentru apărare și spațiu, Andrius Kubilius, a menționat că Consiliul European își propune să prezinte opțiuni pentru proiecte comune de apărare statelor membre în jurul lunii iunie. Documentul subliniază importanța programelor collaborative pentru a accelera livrarea echipamentelor și pentru a spori capacitatea de producție a industriei europene de apărare. Kubilius a evitat să ofere ținte precise pentru cheltuielile de apărare ale statelor membre, sugerând totuși că o cotă de peste 2% din PIB este în concordanță cu un „nou nivel de ambiție”.
-
Exclusivacum 4 zile
Scandal electoral în penitenciar: Acuzații grave de manipulare și presiuni
-
Exclusivacum 2 zile
Haos și bădărănie în Penitenciarul Botoșani: un ofițer ANP jignit de colegi
-
Exclusivacum 3 zile
Ministrul Justiției, Radu Marinescu, vizită inedită la Penitenciarul Deva: un semnal puternic pentru reforma sistemului penitenciar
-
Exclusivacum 2 zile
Un milion de euro pentru plimbări în parc: Luxul de la ANP în contrast cu realitatea din penitenciare
-
Exclusivacum 4 zile
Muntele corupției: Iepuri și capcane în Vălenii de Munte
-
Exclusivacum 2 zile
Castelul de cărți de joc in scandalul White Tower & City Gate-Rețeaua de corupție imobiliară: Milioane furate, acte fără număr
-
Exclusivacum 4 zile
Scenariul fraudelor imobiliare: Figuri si umbre în dosarul White Tower & City Gate
-
Exclusivacum 3 zile
Mandat eșuat al ANP în asigurarea siguranței penitenciarelor