Actualitate
Urmarile si consecintele asupra multor cetateni ai Romaniei a combinatiei toxice intre DNA-SRI si nu numai s-au vazut in perioada anilor 2013-2017

Revenim cu un nou document prin care se releva legatura sistemica, existenta la nivelul anului 2013, intre PG-DNA-SRI, co-abitare confirmata fara echivoc chiar de Daniel Morar in calitate de prim-adjunct al Procurorului General al Romaniei prin adresa nr.723/C2/2013 trimisa catre Curtea de Apel Bucuresti (CAB) intr-un dosar penal aflat la aceea vreme in stare de judecata pe rolul sau.
Procurorul Daniel Morar, in calitatea sa de prim-adjunct al Procurorului General al Romaniei, da un raspun incriminator in doua etape de interes pentru opinia publica si nu numai si ce constatam din evaluarea textului de raspuns al scrisorii in cauza:
[pdf-embedder url=”https://www.incisivdeprahova.ro/wp-content/uploads/2019/04/Raspuns_PG__Morar.pdf”]
- “Declasificarea echipamentelor detinute de DNA” nu poate fi facuta intrucat nu sunt indeplinite, dupa aprecierea dansului fara o justificare juridica pertinenta, conditiile legale in materie (vezi Legea nr.182/2002 si alte norme nespecificate). Dar ce rezulta din aceasta asertiune este faptul ca Daniel Morar, procuror, confirma de la cel mai inalt nivel institutional al Ministerului Public -Parchetului de pe langa ICCJ, faptul ca echipamentele tehnice aflate in proprietatea si adminstrarea DNA sunt in fapt clasificate secret de stat intrucat cad dupa cum afirma sub incidenta Legii nr.182/2002 privind informatiile clasificate, coroborat cu faptul ca exista si o “lista cuprinzand informatiile clasificate detinute/gestionate de institutia nastra” aprobata prin legislatie secundara, aici referindu-se subliminal la o hotarare de guvern de aprobare a unei astfel de liste clasificate secret de stat conform Legii nr.182/2002. Dar aici este o problema legislativa pe care ar trebui sa o fi lamurit de atunci acest prim- procuror general, dar si acum nu este tarziu intrucat este membru in CCR, intrucat persoanele din cadrul institutiei Ministerul Public si ale structurilor subordonate PG, DNA DIICOT, nu “sunt împuterniciţi să atribuie unul dintre nivelurile de secretizare a informaţiilor cu prilejul elaborării lor”, conform art.19 din Legea nr.182/2002, situatie ce este de natura a intruni elementele constitutive ale unor infractiuni prevazute de codul penal sau legi speciale aplicabile in Romania.
- Daniel Morar confirma ca infrastructura folosita de catre DNA este “dedicata tuturor cazurilor de competenta directiei” si, mai mult, “aceasta infrastructura este integrata cu cea detinuta de alte institutii”, sens in care se mentin premisele care au “stat la baza clasificarii echipamentelor”. Ce rezulta de aici este faptul ca in mod disimulat prim procurorul general comunica judecatorilor ca echipamentele tehnice (de interceptare si inregistrare a comunicatiilor, cele de supraveghere audio-video, microfoane, reportofoane, telefoane mobile, calculatoare toate utilizate in activitatea de urmarire penala etc…) sunt unele dintre ele (in mod special cele de interceptare si inregistrare ale comunicatiilor electronice) interconectate la infrastructura altor institutii, in speta data la cea a SRI existenta in CNIC, unitatea de interceptare a serviciului, in calitate de “autoritate nationala de interceptarea”, calitate oferita nelegal SRI printr-o HCSAT clasificata (vezi si Deciza CCR nr.51/2016), dupa cum s-a dezbatut atat in media nationala si cercetata in cadrul comisie de control a activtatii SRI din cadrul Parlamentului Romaniei. Ca atare, din asertiunea lui Daniel Morar se desprinde adevarul cunoscut, in fapt, de toti procurorii si magistratii judecatori, ca echipamentele DNA, implicit toate cele existente in cadrul Ministerului Public, sunt interconectate la infrastructura de interceptari clasificata ca secret de stat apartinand SRI, sens in care si conform Legii nr.182/2002 si HG nr. 585/2002, intregul lant tehnic de interconectare si functionare (reteaua de comunicatii electronice, echipamentle tehnice, serverele de comunicatii, routere, terminalele IT , statii PC de procesare a informatiilor colectate si generate etc.) apartind DNA/MP preiau nivelul de secretizare maxim al celor cu care sunt interconectate/integrate din cadrul SRI (ex. “nivel secretizare strict secret – 00” sau nivel de secretizare “secret – 0”, dupa cum se defineste in lege).
[pdf-embedder url=”https://www.incisivdeprahova.ro/wp-content/uploads/2019/04/Raspuns_DNA_Tulus.pdf”]
In concluzie reprezentantul ofical al Ministerului Public, dl.Daniel Morar recunoastea in anul 2013 faptul ca exista o legatura binomiala si lucrul in echipe mixte intre SRI si DNA, dar nimeni din justitie si alte institutii ale statului, inclusiv avocatii partilor implicate in procesul penal nu au avut o reactie legala in consecinta.
Urmarile si consecintele asupra multor cetateni ai Romaniei a combinatiei toxice intre DNA-SRI si nu numai s-au vazut in perioada anilor 2013-2017. (Cristina T.).
Actualitate
Camera Reprezentanților adoptă „Legea cea mare și frumoasă” a președintelui Trump, trimițând un pachet masiv de 150 de miliarde de dolari pentru apărare pe biroul președintelui

O victorie dificilă pentru administrația Trump, cu implicații majore pentru bugetul Pentagonului și prioritățile de apărare
Camera Reprezentanților a aprobat „Legea Cea Mare și Frumoasă” a președintelui Donald Trump, un pachet legislativ amplu, ce include 150 de miliarde de dolari pentru apărare, trimițându-l pe biroul președintelui înainte de termenul limită stabilit de acesta, 4 iulie.
Legea, adoptată cu 218-214 voturi, a fost aprobată cu dificultate. Conducerea GOP a elaborat legea folosind un proces cunoscut sub numele de conciliere bugetară, care permite unui partid cu o ușoară majoritate în ambele camere ale Congresului să avanseze legislația fără amenințarea de a fi blocat de un filibuster al partidului advers.
Lupte interne în cadrul Partidului Republican
Cu toate acestea, republicanii s-au luptat asupra detaliilor măsurii ample, care include 150 de miliarde de dolari pentru apărare, finanțare suplimentară pentru securitatea frontierei, o prelungire a reducerilor de taxe adoptate în prima administrație Trump și reduceri masive de cheltuieli pentru programe precum Medicaid și Programul Suplimentar de Asistență Nutrițională. Neadoptarea legii ar fi fost un dezastru pentru Pentagon, al cărui buget fiscal 2026 a fost construit în jurul finanțării suplimentare din conciliere.
O noapte dramatică în Congres
Într-un moment dramatic de la sfârșitul nopții trecute, a părut că legea nu avea voturile republicane necesare pentru a fi adoptată. Cinci parlamentari republicani au votat inițial împotriva unei moțiuni procedurale pentru a avansa legea – suficient pentru a împiedica avansarea acesteia – în timp ce alți opt republicani s-au abținut de la vot.
Persuasiunea Speakerului Johnson
Pe parcursul mai multor ore, Președintele Camerei, Mike Johnson, a reușit să convingă toți acei parlamentari republicani să voteze în favoarea legii, cu excepția unuia: Rep. Brian Fitzpatrick din Pennsylvania. Atât Fitzpatrick, cât și Rep. Thomas Massie din Kentucky s-au opus legii în timpul votului final.
Priorități de finanțare în pachetul de apărare
Deoarece Camera a optat pentru adoptarea versiunii legii elaborate de Senat, fără modificări, versiunea Comisiei pentru Servicii Armate a Senatului privind majorările cheltuielilor pentru apărare va intra în vigoare. În forma sa finală, această lege includea:
- 29 de miliarde de dolari pentru construcția de nave și alte cheltuieli legate de baza industrială maritimă. Această finanțare este crucială pentru ca Marina să poată plăti cele 16 nave solicitate în cererea sa pentru anul fiscal 2026, inclusiv două distrugătoare din clasa Arleigh Burke și un al doilea submarin din clasa Virginia.
- 25 de miliarde de dolari pentru Golden Dome, scutul intern de rachete care este una dintre cele mai mari priorități de apărare ale lui Trump, cu un cost total estimat la 175 de miliarde de dolari.
- 25 de miliarde de dolari pentru muniții, distribuiți între numeroase programe. Cea mai recentă versiune a legii SASC a adăugat investiții de 5 miliarde de dolari în lanțurile de aprovizionare cu minerale critice.
- 16 miliarde de dolari pentru a accelera tehnologiile inovatoare, cum ar fi dronele, inteligența artificială și armele cu costuri reduse. În cea mai recentă revizuire a legii, SASC a crescut finanțarea pentru Oficiul pentru Capacități Strategice de la 250 de milioane de dolari la 600 de milioane de dolari.
- 15 miliarde de dolari pentru modernizarea nucleară, cu cea mai recentă versiune a legii adăugând 150 de milioane de dolari pentru a accelera programele de livrare a armelor nucleare și eliminând 96 de milioane de dolari din cheltuielile clasificate.
- 12 miliarde de dolari pentru cerințele de descurajare Indo-Pacific. În cea mai recentă revizuire a legii, SASC a șters 5,1 miliarde de dolari din fondurile spațiale clasificate din această secțiune, adăugând 1 miliard de dolari pentru avionul spațial X-37 și 3,6 miliarde de dolari pentru sateliți militari, printre alte investiții spațiale.
- 9 miliarde de dolari pentru superioritatea aeriană. Cea mai recentă versiune a legii a șters 1 miliard de dolari din cheltuielile pentru programe clasificate și a inserat 600 de milioane de dolari pentru o aeronavă de atac la distanță lungă a Forțelor Aeriene și 500 de milioane de dolari pentru o aeronavă de atac la distanță lungă a Marinei – două eforturi care nu par să fie asociate cu un program de înregistrare cunoscut public.
Actualitate
Scandal în Moldova: Blocul „Victoria” inițiază colectarea de semnături pentru unirea cu Rusia, anunță oligarhul Ilan Șor de la Moscova
Actualitate
Val de arestări în Turcia: Erdogan intensifică presiunea asupra opoziției, acuzații de corupție aruncă o umbră asupra democrației

Trei primari ai Partidului Republican al Poporului (CHP), reținuți sub suspiciunea de corupție, stârnind indignare și acuzații de abuz de putere.
Într-o mișcare controversată, trei primari importanți ai opoziției din Turcia au fost reținuți sâmbătă, 5 iulie, sub acuzații de corupție, alimentând tensiunile politice deja existente. Zeydan Karalar, primarul orașului Adana, Abdurrahman Tutdere, primarul orașului Adıyaman, și Mühittin Bocek, primarul orașului Antalya, toți membri ai Partidului Republican al Poporului (CHP), se află acum sub anchetă, conform informațiilor furnizate de Associated Press.
Acuzații similare, destine separate?
Agenția Anadolu din Turcia a raportat că, deși cazurile primarilor din Adana și Adiyaman sunt interconectate, cel al primarului din Antalya este tratat separat. Detaliile specifice ale acuzațiilor nu au fost încă făcute publice în totalitate, dar acuzațiile de corupție planează greu asupra viitorului lor politic.
Reacția primarului Karalar: „Nu am făcut compromisuri în ceea ce privește onestitatea”
Într-o scrisoare publicată online imediat după reținere, primarul orașului Adana, Zeydan Karalar, a denunțat ceea ce el numește o detenție „nedreaptă și ilegală”. „Știți că am încercat doar să îndeplinesc datoria sacră pe care mi-ați dat-o,” a scris Karalar. „Nu m-am închinat și nici nu o voi face. Nu am făcut compromisuri în ceea ce privește onestitatea.”
CHP denunță „răzbunare politică”
Reacția din partea CHP nu a întârziat să apară. Președintele CHP, Burhanettin Buluț, a condamnat reținerile, acuzând guvernul de folosirea sistemului judiciar ca „armă de răzbunare politică”. Buluț a subliniat că „nu le pasă de lege, ci de a-și proteja propria putere” și a promis că partidul său „nu se va supune niciodată acestui sistem murdar care lovește voința poporului”. Mai mult, Bulut a lansat un apel către locuitorii din Adana pentru a protesta împotriva detenției primarului.
Un tipar alarmant?
Aceste arestări vin într-un context politic tensionat, marcat de acuzații similare îndreptate împotriva altor figuri proeminente din opoziție. Cu o zi înainte, fostul primar al orașului Izmir, Tunç Soyer, și președintele provinciei Izmir din CHP, Șenol Aslanoglu, au fost și ei reținuți sub acuzații de corupție.
În martie, Ekrem Imamoglu, primarul Istanbulului și un rival politic important al președintelui Erdogan, a fost de asemenea reținut sub acuzații similare. Deși Imamoglu a fost ulterior eliberat și desemnat candidat la președinție de către CHP, arestarea sa a declanșat proteste masive în toată Turcia.
Întrebări fără răspuns
Aceste evenimente ridică semne de întrebare serioase cu privire la independența sistemului judiciar turc și la utilizarea acuzațiilor de corupție ca instrument politic. Criticii susțin că președintele Erdogan folosește aceste acuzații pentru a intimida și a reduce la tăcere opoziția politică, consolidându-și astfel puterea.
Rămâne de văzut cum vor evolua aceste cazuri și ce impact vor avea asupra viitorului politic al Turciei. Un lucru este cert: tensiunile politice sunt în creștere, iar democrația turcă se află într-un moment critic.
-
Exclusivacum 5 zile
Penitenciarul Târgșor: O menajerie a ilegalităților, condusă de un director cu GPS-ul defect și protejată de DIP-ul Stockholm
-
Administratieacum 2 zile
Canicula paralizează traficul greu: Restricții drastice în 15 județe din 7 iulie 2025
-
Exclusivacum 3 zile
Prahova putredă: Justiția confirmă, mafia imobiliară se destramă (incet, dar sigur!)
-
Exclusivacum 2 zile
„Ați sărit ca sacalii pe președintele nostru!”: Sindicatul Solidaritatea Ploiești acuză abuzuri și promite răzbunare
-
Exclusivacum 2 zile
Vălenii de Munte: Circul justiției continuă! Telefon confiscat ilegal și o femeie transformată în trofeu pentru polițiști prea zeloși
-
Exclusivacum o zi
Inspecția penitenciară: Spectacol de marionete sau circ cu pretenții de control?
-
Exclusivacum 5 zile
Impactul noilor măsuri fiscale asupra polițiștilor
-
Exclusivacum 3 zile
DOBROGEA, CÂMP DE EXPERIMENTE. Fermierii acuză teste ilegale și pericole geopolitice! SISTEMUL ANTIGRINDINĂ, groparul agriculturii romanesti: Dezvăluiri Incendiare!