Connect with us

Actualitate

AVERTIZAREA PUBLICA DE ACUM 4 ANI DE ZILE A DIRECTORULUI ZIARULUI INCISIV DE PRAHOVA PRIVIND IMPLICAREA SRI IN ACTIVITATEA ANAF

Publicat

pe

In urma cu 4 ani, mai exact pe data de 3 mai 2015, intr-o Declaratie de Presa preluata de multe ziare si agentii de stiri din Romania, ofiterul  SRI(rez) Adrian Radu – actualmente directorul general al ziarului Incisiv de Prahova – dezvaluia, in amanunt, ca SRI incalca legea flagrant prin mandatele de interceptare pe care le obtinea si impicarea ilegala a SRI in activitatea ANAF.

Preşedintele Sed Lex, Vasile Marica, a declarat miercuri, pentru mediafax.ro,  legat de funcţionarea relaţiilor ANAF-PG-SRI, că ofiţerii SRI erau de fapt şefi ai instituţiei, iar cei din ANAF mergeau cu verificările mai departe astfel încât să se păstreze direcţia trasată de Serviciu.

„Erau detaşaţi în instituţie iar ei erau de fapt şefii instituţiei de facto. Veneau cu planul de măsuri pe care îl implementau în instituţie iar ANAF era pur şi simplu un executant. Nu veneau…erau detaşaţi în instituţie, în detaşarea din instituţie spuneau foarte clar, pe motiv ‘operativ noi vă spunem că trebuie să faceţi asta, asta şi asta’ şi făceau aia, aia şi aia, fără să comenteze nimeni. Au fost detaşaţi 250 de oameni dacă nu mai bine, în instituţie efectiv. Lucrau acolo în instituţie, aveau birouri în instituţie şi ei controlau şi coordonau toată activitatea”, a declarat Vasile Marica, preşedintele Sed Lex.

Iata declaratia de presa a directorului ziarului Incisiv de Prahova din 3 mai 2015. Dupa 4 ani de zile se descopera “apa calda”…In anul 2015, TOTI au tacut de frica, polioticieni, jurnalisti, etc! In prezent ne uitam cu stupoare ca s-a descopeit „apa calda” si toti urla ca din gura de „sarpe”, aceeasi politicieni, jurnalisti, etc.

AVERTIZAREA PUBLICA DE ACUM 4 ANI DE ZILE A DIRECTORULUI ZIARULUI INCISIV DE PRAHOVA PRIVIND IMPLICAREA SRI IN ACTIVITATEA ANAF

Inca o avertizare publica a ofiterului SRI care se confirma in prezent:

“…De ce tine cu orice pret SRI sa se adopte aceasta lege este foarte usor de ghicit pentru cunoscatori. Ce este mai grav este faptul ca SRI incalca legea flagrant si, mai mult, toate mandatele obtinute de SRI in cazurile de coruptie si evaziune fiscal sunt obtinute illegal si sunt nule de drept. Solicitarile SRI pentru mandatele de ascultare se fac in baza Legii 51/1991 si date in baza acestei solicitari. Dar, spre surprinderea multor judecatori, chiar de la Curtea Constitutionala, aceste mandate au fost obtinute pana in present in mod illegal (deoarece in legea respectiva nu sunt introduse coruptia si evaziunea fiscala).
Asist cu groază, cum anumite grupări, profitând de aşa zisele ameninţări ce vizează siguranţa naţională sau securitatea cetăţeanului (interpretate, după interes şi nu conform Legii 51/1991, ce defineşte clar ce înseamnă siguranţă naţională), precum terorismul sau evaziunea fiscală, încalcă nonşalant regulile democraţiei şi ale statului de drept, solicitând, chiar şi oficial (prin CSAT), extinderea “competenţelor” obţinând dreptul (dar nu baza legala) de a încalcă regulile democraţiei, sub masca bunei credinţe. Şi, în numele unei “cruciade” demagogice împotriva corupţiei, s-a ajuns la substituirea instituţiile abilitate prin lege, adică la un atac frontal lansat asupra democraţiei şi statului de drept.
Dacă aparent şi formal, cererile par îndreptăţite, uitându-mă prin “gaură” cortinei, în spatele acesteia, lucrurile stau cu totul altfel.
Făcând abstracţie de modul cum mafia financiară, manipulând instituţii precum SRI, Guvern, Parlament, a reuşit neutralizarea Gărzii Financiare ( înlocuind-o, doar formal şi demagogic, cu un alt organism mai eficient) şi a ajuns să controleze întreg sistemul şi toate instituţiile publice, nimeni n-a sesizat că, “îmbătată” de succes, mafia a trecut la un nivel superior, atacând “centrul de comandă” al statului de drept, Ministerul Public. Cazul comisarului Berbeceanu, în care DIICOT îl acuză pe Berbeceanu de “trădarea” intereselor instituţiei, iar DNA acuză procurorii DIICOT de abuz, este un semnal de alarmă în acest sens. Niciodată în istoria post-decembristă a României, un asemenea caz nu a avut o astfel de abordare, punând faţă în faţă, public, două instituţii ale statului, mai precis două direcţii ale Parchetului General (PICCJ). Deşi public s-a dezminţit, e clar că între DIICOT şi DNA există un “război” rece, al cărui cauza – chiar dacă nu este acceptată oficial -, a fost şi continuă să fie generată de grupările de tip mafiot ce controlează aceste instituţii, formal independente, dar mai ales de intruziunea SRI în activitatea celor două instituţii, la comanda unor interese politice, străine de interesul naţional.
După cazul Berbeceanu am început să fiu mai atent şi mai circumspect in a privi fenomenul, iar adevărul privind existenţa unui război rece între DNA şi DIICOT a început să iasă la iveală, chiar şi oficial, prin comunicatele de presă. Cele de la DNA conţineau, aproape în totalitate, menţiunea “cu sprijinul SRI”, în schimb cele de la DIICOT nu includeau această menţiune. Dacă la început acest “amănunt” părea nesemnificativ, ulterior s-a dovedit că, în fapt, contrar legilor în baza cărora funcţionează (Legea 51/1991 şi 14/1992) şi a atribuţiilor principale, SRI s-a “reorientat”, cu “grosul” armatei şi logisticii, către DNA, abandonând exact structura cu care, prin lege, era obligată să coopereze, adică DIICOT. Potrivit Legii 14 din 1992, art. 2, “Serviciul Român de Informaţii organizează şi execută activităţi pentru culegerea, verificarea şi valorificarea informaţiilor necesare cunoaşterii, prevenirii şi contracarării oricăror acţiuni care constituie, potrivit legii, ameninţări la adresa siguranţei naţionale a României”, iar la art. 3 din Legea nr. 51 din 1991 sunt enumerate clar faptele ce constituie „ameninţări la adresa securităţii naţionale a României”, fapte care nu intră în competenţă DNA, aşa cum sunt prevăzute la art. 3, alin. (1) din OUG 43 din 2002. Lecturând Legea 508 din 2004, ce reglementează activitatea DIICOT, constatăm că cercetarea faptelor care constituie „ameninţări la adresa securităţii naţionale a României”, intră, exclusiv, în competenţă acestei instituţii. Astfel la art. 12, alin. (1), lit. a), subpct. (ÎI) se precizează că, sunt în competenţă DIICOT: „infracţiunile prevăzute de Legea nr. 51/1991 privind siguranţă naţională a României, cu modificările şi completările ulterioare” şi, potrivit subpct. (V) din acelaşi articol: „infracţiunile prevăzute de Legea nr. 535/2004 privind prevenirea şi combaterea terorismului, cu modificările şi completările ulterioare”, adică cele aflate în competenţă SRI. În acest caz nu este fireasaca întrebarea: De ce nu mai lucrează SRI cu DIICOT ?
Dacă ţinem seama, de declaraţiile şefei DNA, că instituţia are în lucru aproximativ 5100 dosare, iar 15%, tot conform declaraţiilor şefei DNA, sunt instrumentate în urma informaţiilor furnizate de SRI, rezultă că SRI a furnizat informaţii DNA pentru un număr de aproximativ 765 cauze. În replică, în faţa instanţei, fosta şefa a DIICOT, declara că SRI, deşi are în atribuţii culegerea de informaţii, cu prioritate, în domeniul siguranţei naţionale, fapte ce intră, exclusiv, în competenţă DIICOT ca cercetare, într-un an de zile (2014) DIICOT a primit de la SRI doar 10 (zece) sesizări, în timp ce DNA peste 765 (nu s-a precizat perioada). Astfel, potrivit declaraţiei fostei şefe a DIICOT “O perioada lucrurile au stat în regulă, însă ulterior, am observat o răcire a relaţiilor dintre DIICOT şi SRI, deoarece sub aspectul numărului de sesizări primare pe care DIICOT le-a primit, acesta era aproape inexistent. În anul 2014 am primit max. 10 sesizări, toate neserioase, în timp ce uitându-mă la DNA am observat că aproape activitatea era SRI” exista multe semne de intrebare vis-a-vis de relatia dintre cele doua institutii.
De ce SRI s-a mutat la DNA, când, prin lege, trebuia să furnizeze informaţiile la DIICOT şi de ce şi-a schimbat “obiectul de activitate”, trecând de la atribuţiile legale vizând „ameninţări la adresa securităţii naţionale a României”, prevăzute la art. 3 din Legea nr. 51 din 1991, la atribuţiile aflate în portofoliul DNA, este o tema care ar trebui să facă obiectul controlului exercitat de Parlamentul României asupra SRI şi un obiect de studiu pentru societatea civilă. Pentru că nu este normal că să-ţi extinzi atribuţiile, contrar celor legale, nici în domeniul corupţiei (în care SRI nu este abilitat-chiar daca aceste competente au fost extinse printr-o Hotarare CSAT dar care nu tine loc de lege), nici în domeniul finanţelor publice (în care SRI controlează DGAF, având peste 140 de ofiteri detaşaţi şi “acoperiţi” şi în care urmăresc şi preluarea întregii activităţi de control fiscal, pentru a controla toate finanţele României), nici în domeniul justiţiei (unde, prin “acoperiţi” sau “surse” au creat un sistem de “execuţii” încălcându-se dreptul la apărare, la egalitate in faţa legii şi obiectivitate), nici în mass-media, manipulând cetăţeanul prin diversiunile rezultate din “imprastirea” informaţiilor furnizate “acoperiţilor”. Chiar dacă activitatea a fost “fructoasă” şi “eficientă”, soldată cu arestarea multor corupţi, nu poţi scuza metoda, adică încălcarea statului de drept, prin efectele produse, pentru că acestea au fost produse prin încălcarea legii şi, în special, scele privind separaţia puterilor în stat.
Nu ştiu cât din ceea ce spun Udrea, Bica şi alţi demnitari, foşti miniştrii sau parlamentari, care acuză faptul că au fost “lucraţi” nu de justiţie, ci de SRI, ca “poliţie politică”, este adevărat şi cât sunt de vinovaţi pentru faptele de care sunt acuzaţi. Conform legilor şi Constituţiei, numai justiţia poate stabili şi hotărî, prin organele abilitate: cele de cercetare penală şi instanţele de judecată. Pe principiul însă că “nu iese fum fără foc”, dacă luăm în calcul “migraţia” incorectă a SRI de la DIICOT la DNA, cu tot cu “arme şi tehnica din dotare” şi faptul că şi-au abandonat “obiectul de activitate”, transferandu-se, în baza interpretării noţiunii de “siguranţă naţională”, ca fiind tot ce mişcă şi se întâmplă în România, mega-telejustitia la care asistăm, bazată, aproape exclusiv, pe interceptările telefonice şi ambientale, efectuate şi furnizate de SRI, menite să “fezandeze” clientul, să manipuleze cetăţenul (convingându-l de aportunitatea metamorfozării individului în “duşman al poporului”) şi să prestabilească sentinţele pronunţate de “acoperiţii” executanţi, ar trebui să devină o tema pentru toţi cei care au pretenţia că ştiu să citească şi mai şi percep ceea ce citesc, dar mai ales pentru Comisia din Parlament ce se ocupă de activitatea SRI.
Faptul că pe site-ul SRI, pe lângă atribuţiile legale, mai apare şi “securitate economică”, iar peste 50% din activitate este angrenată în acest domeniu, în condiţiile în care Legea siguranţei naţionale nu prevede astfel de atribuţii în “portofoliul” SRI, este o dovadă că ceva “pute” cu adevărat în statul de drept şi democraţia din România. Până când societatea civilă şi Parlamentul nu se vor întreba şi nu vor cere explicaţii privind legalitatea “detaşării” oficiale a ofiţerilor SRI la ANAF, respectiv DGAF şi de ce SRI lucrează “cot la cot” cu DNA, într-un domeniu care nu este în competenţa lor – nelimatandu-se doar la furnizarea de informaţii, cum se crede, ci procedând şi la intoxicarea cetăţeanului şi manipularea justiţiei, “suntand” DIICOT, cu care sunt obligaţi să coopereze -, mega-circul la care asistăm în prezent, în care “bocancii cazoni pe grumaz” şi “şuturile în gură cu bombeul” devin instrumente tot mai uzitate, nu va conteni. Asta pentru că în timp ce marea majoritate a ofiţerilor sunt de bună credinţă şi integrii moral, câţiva şefi, avizi de putere şi dornici să pună stăpânire pe România, cu riscul îndepărtării definitive de democratie si de Europa, au tarat instituţia într-un război mioritic, înregimentând-o forţat în politică şi în luptele pentru putere. Finalul acestei mega tragico-comedii, ce oferă suficient circ pentru a ascunde şi a transferă în derizoriu adevăratele probleme ale ţării – precum evaziunea fiscală, de miliarde de euro anual, făcută de firmele arabe, ce alimentează conturile organizaţiilor extremiste (domeniu care ar trebui să reprezinte preocuparea de baza a SRI, pentru că face parte din obiectul principal de activitate) şi care depăşeşte cu mult prejudiciile însumate din toate cazurile de mare corupţie depistate din România -, va arată că, încă o dată, diversiunea este instrumentul de baza al manipulării şi armă care îngroapă democraţia şi statul de drept şi că justiţia este încă sub “bocanc cazon”…’ (Cristina T.).

Actualitate

Palantir și Saildrone anunță parteneriat strategic pentru a îmbunătăți operațiunile navelor autonome cu ajutorul inteligenței artificiale

Publicat

pe

De

Gigantul tehnologic Palantir și producătorul de nave maritime autonome Saildrone vor colabora pentru a optimiza producția, lanțul de aprovizionare și operațiunile flotei de drone maritime.

Palo Alto, California – Palantir, un important jucător în domeniul tehnologiei pentru securitatea națională, și Saildrone, o companie specializată în tehnologia navelor maritime autonome, au anunțat un parteneriat strategic axat pe utilizarea inteligenței artificiale pentru a îmbunătăți operațiunile Saildrone.

Optimizarea producției și a operațiunilor flotei

Richard Jenkins, CEO al Saildrone, a declarat că utilizarea instrumentelor sofisticate de fabricație și inteligență artificială ale Palantir va permite optimizarea producției și îmbunătățirea semnificativă a capabilităților flotei de drone maritime. El a subliniat necesitatea de a oferi soluții imediate pentru amenințările globale actuale.

Saildrone și Marina SUA

Saildrone a colaborat deja cu Marina SUA, utilizând drone maritime pentru colectarea de informații, monitorizarea traficului de narcotice și a pescuitului ilegal, precum și pentru colectarea de date oceanografice. În prezent, compania desfășoară operațiunea „Southern Spear” cu Flota a 4-a a SUA, utilizând vehicule autonome pentru detectarea și monitorizarea traficului ilicit.

Inițiativa Palantir „Warp Speed”

Parteneriatul se aliniază inițiativei Palantir „Warp Speed”, un sistem de operare pentru fabricație bazat pe inteligență artificială, destinat optimizării planificării producției, gestionării modificărilor inginerești și inspecției automate a calității.

Avantaj competitiv

Emily Nguyen, directorul Palantir pentru industria grea, a declarat că inițiativa „Warp Speed” este concepută pentru a accelera dezvoltarea organizațiilor implicate în reindustrializarea americană, iar parteneriatul cu Saildrone subliniază angajamentul Palantir față de furnizarea de software care să susțină avantajul competitiv al navelor autonome Saildrone. Anunțul are loc în contextul celei de-a șasea conferințe de inteligență artificială organizată de Palantir.

Citeste in continuare

Actualitate

Pentagonul alege patru companii pentru dezvoltarea dronelor de lungă rază, rezistente la războiul electronic

Publicat

pe

De

Programul Artemis, inspirat de conflictul din Ucraina, urmărește livrarea rapidă a unor drone capabile să funcționeze în medii ostile.

WASHINGTON, D.C. – Urmând o directivă a Congresului, Unitatea de Inovație în Apărare (DIU) a Pentagonului a selectat patru companii pentru a dezvolta drone de lungă rază, unidirecționale, capabile să-și atingă țintele în ciuda unor interferențe puternice din partea războiului electronic, a anunțat astăzi biroul.

Parteneriate americano-ucrainene

Premiile din cadrul programului Artemis au fost acordate producătorilor americani de drone AeroVironment și Dragoon, precum și firmelor de software Auterion și Swan, fiecare dintre acestea fiind parteneră cu unul dintre cei doi producători ucraineni de drone, care nu au fost numiți, potrivit unui comunicat de presă DIU. Valoarea contractelor nu a fost dezvăluită.

Adevărat numelui zeiței grecești a vânătorii, Artemis își propune să livreze un prototip lansat de la sol, care să decoleze „rapid și expeditiv” și să zboare de la 50 km (31,1 mile) la peste 300 km la altitudini joase.

O procedură rapidă

După o solicitare de oferte publicată acum puțin peste patru luni, DIU a reușit să selecteze rapid din 165 de propuneri, să efectueze demonstrații de zbor și să emită contracte, potrivit comunicatului DIU. Conform Defense News, Artemis provine dintr-un articol al Congresului din pachetul de asistență aprobat pentru Ucraina anul trecut.

„Suntem încântați de companiile non-tradiționale care oferă platforme UAS de lungă rază, adaptabile și cu costuri reduse, cu potențialul de a maximiza flexibilitatea operațională pentru forța comună”, a declarat Trent Emeneker, managerul de program DIU pentru acest efort, în comunicatul agenției. „Acesta a fost scopul indicației Congresului de a regândi modul de a oferi capabilități luptătorilor cu viteză și scară, cu livrare mult mai rapidă decât programele tradiționale de înregistrare.”

Două categorii de drone

Emeneker a declarat pentru Defense News că două dintre drone au o rază de acțiune de aproximativ 100 km, în timp ce celelalte două pot zbura la peste 1.000 km. Dronele mai mici evaluate de DIU costă sub 20.000 de dolari fiecare, în timp ce sistemele mai mari costă în jur de 70.000 de dolari, a relatat publicația.

Obiective ambițioase

„Următorul pas”, potrivit anunțului DIU, este finalizarea prototipurilor și „demonstrarea succesului” până în mai 2025, cu obiectivul de a avea un „prototip reușit” până la sfârșitul acestui an fiscal.

După publicarea acestui articol, un purtător de cuvânt DIU a declarat, ca răspuns la întrebările Breaking Defense, că „în mod ideal” programul Artemis se va încheia cu patru furnizori de succes, care vor oferi „mai multe opțiuni” pentru potențialii parteneri DoD pentru a continua proiectele – ceea ce înseamnă că „probabil nu va exista un singur „câștigător” selectat”. În plus, dronele ar trebui să poată transporta „mai multe tipuri de încărcături cinetice (explozie, încărcătură conformată etc.)”, inclusiv capacitatea de război electronic și informații de semnal, „dacă se dorește”.

Nevoia de adaptabilitate

În general, efortul Artemis își propune să ofere o capacitate de care este nevoie urgent pe câmpul de luptă modern, evidențiată de conflictul din Ucraina, unde dronele au format vârful de lance al luptelor de front. Pe măsură ce războiul a continuat, un război electronic dens a perturbat utilizarea multor sisteme, ceea ce a dus la interesul pentru tehnici alternative de navigație, cum ar fi cartografierea terenului, astfel încât dronele să poată evita interferențele și să evite detectarea prin emiterea unui număr mai mic de semnale care pot fi recepționate de senzori. Operatorii încearcă, de asemenea, să zboare sistemele cât mai jos posibil, îmbrățișând curbura pământului, pentru a evita radarul adversarului.

Când a fost anunțată solicitarea pentru Artemis, DIU a solicitat, de asemenea, sisteme care pot transporta o încărcătură de cel puțin 10 kg, cu un obiectiv de peste 25 kg. Solicitarea a solicitat, de asemenea, platforme care pot integra sisteme software și hardware terțe într-un mod „modular, interschimbabil la cald” și că „interfețele proprietate, formatarea mesajelor sau hardware-ul care necesită licențiere specifică furnizorului nu sunt permise”.

„Obiectivele proiectului Artemis sunt legate direct de observațiile condițiilor reale de combatere actuale, precum și de feedback-ul de la utilizatorii finali din cadrul DoD cu privire la capacitățile care ar putea fi necesare în acest domeniu pentru a face față capacităților de amenințare aproape de colegi din întreaga lume”, se arată în comunicatul DIU. Prin programul Artemis, DIU și biroul de achiziții și susținere al Pentagonului „acționează rapid pentru a oferi o opțiune pentru servicii și comenzi combatante din care să aleagă, livrate cu ani înainte de calendarul actual al programelor de înregistrare”.

Citeste in continuare

Actualitate

Polonia ia în calcul aderarea la un scut nuclear european: o reacție la incertitudinile securității

Publicat

pe

De

Declarația premierului Tusk declanșează dezbateri intense

Premierul polonez Donald Tusk a declanșat o amplă dezbatere internațională săptămâna trecută, declarând în Parlament deschiderea guvernului său față de aderarea la o inițiativă de securitate nucleară propusă de Franța. Această declarație, considerată extraordinară, reflectă temerile de lungă durată ale Poloniei față de Rusia și semnalele din partea Washingtonului privind o posibilă slăbire a garanțiilor de securitate ale NATO.

Un semnal către SUA, Franța și Marea Britanie?

Tusk a afirmat că achiziționarea de arme convenționale nu mai este suficientă și că Polonia discută cu Franța despre posibilitatea unui „scut nuclear” asupra Europei. Experții susțin că această declarație este un semnal de îngrijorare, menit să motiveze Statele Unite, dar și să atragă atenția Franței și Marii Britanii, în contextul unor potențiale reduceri ale prezenței militare americane în Europa și al unor declarații ale președintelui Trump privind obligațiile SUA față de aliații NATO.

Artur Kacprzyk, de la Institutul Polonez pentru Afaceri Internaționale, sugerează că această opțiune nucleară națională ar putea fi o strategie pentru a convinge SUA să nu slăbească garanțiile de securitate pentru Polonia. Jon Wolfsthal, fost oficial guvernamental american, subliniază istoria Poloniei și preocuparea acesteia de a fi abandonată de aliații săi. Marek Świerczyński, de la centrul de analiză Polityka Insight, consideră declarația lui Tusk drept cea mai amplă declarație nucleară recentă, având în vedere sursa și contextul său.

Președintele Duda cere amplasarea de arme nucleare americane pe teritoriul polonez

Președintele polonez Andrzej Duda a cerut ulterior amplasarea de arme nucleare americane pe teritoriul Poloniei, intensificând dezbaterea. Cu toate acestea, analiștii evidențiază obstacole logistice și geopolitice majore.

Istoria nucleară a Poloniei

În anii 1960, armata poloneză a fost echipată cu rachete sovietice cu capacități nucleare și avioane MiG-21PFM adaptate pentru transportul de arme nucleare. Au existat depozite de arme nucleare sovietice pe teritoriul polonez, până în 1991, când Polonia a anunțat eliminarea sistemelor de lansare a armelor nucleare din inventarul său. Cu toate acestea, întrebarea privind beneficiile deținerii de arme nucleare a persistat, intensificându-se după invazia Ucrainei.

Sondajele arată un sprijin semnificativ pentru o opțiune nucleară

Un sondaj recent indică faptul că 52,9% dintre polonezi susțin ideea ca Polonia să dețină propriile arme nucleare. Acest sprijin ar putea crește în cazul unei deteriorări a situației de securitate, în special dacă Rusia obține o victorie în Ucraina și SUA își reduce prezența militară în Europa.

Scenariile unui viitor nuclear al Poloniei: provocări și incertitudini

Analiștii subliniază vagitatea declarației lui Tusk. Świerczyński consideră că declarația publică a fost o greșeală, deoarece astfel de subiecte sensibile ar trebui abordate cu discreție. Un fost oficial al apărării a menționat dificultățile pe care le-ar întâmpina Marea Britanie și Franța în înlocuirea capacităților nucleare americane în Europa.

Un „scut nuclear” francez pentru Polonia ar putea implica utilizarea submarinelor nucleare franceze sau a unor avioane Rafale, dar acest lucru ar necesita o schimbare radicală de postură pentru Franța. Deși F-35-urile achiziționate de Polonia sunt certificate pentru transportul de arme nucleare americane, nu sunt compatibile cu armele nucleare franceze.

Dezvoltarea unui program nuclear propriu de către Polonia este considerată nerealistă din motive logistice și geopolitice. Un astfel de program ar expune Polonia riscului de detectare de către Rusia și ar putea declanșa un răspuns militar rus. De asemenea, ar putea duce la sancțiuni internaționale și la o izolare diplomatică. O abordare comună a țărilor europene în dezvoltarea de arme nucleare ar putea reduce riscurile, dar ar avea implicații politice majore, potențial afectând Tratatul de neproliferare nucleară.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv13 ore ago

Apocalipsa „Portocalei” – inculpatul Cătălin Stavri, pseudo-jurnalistul infractor sub asediul justiției

Infractorul autodesemnat jurnalist Într-o eră în care libertatea presei și transparența publică sunt tot mai mult compromise, apare cazul inculpatului...

Exclusiv13 ore ago

În județul Neamț, 45 din cele 69 de posturi de poliție funcționează fără autorizație sanitara de funcționare

Sindicatul Polițiștilor „Diamantul” solicită clarificări de la IGPR privind condițiile de muncă Petiție pentru siguranța angajaților Sindicatul Polițiștilor din România...

Exclusivo zi ago

Balada polițiștilor de la Prahova: Un cântec de lege, lemn și… porci! – Pamflet

Sunetul triumfal al fanfarei este înlocuit brusc de o simfonie mult mai… rustică. Porcii sunt vedetele! Reporterul Incisiv, cu voce...

Exclusivo zi ago

Sindicatul Polițiștilor “Diamantul” depune sesizare penală împotriva conducerii IGPR

Acuzații de abuz în serviciu, fals intelectual și obstrucționare a accesului la informații de interes public. București – Sindicatul Polițiștilor...

Exclusiv3 zile ago

Primarul și tunul de zăpadă: O iarnă fierbinte si o primavara plina de dezvăluiri

O operațiune de dezapezire… cu arome de corupție Domnule Primar, dumneavoastră, eroul nostru local, cel ce dormiți pe o pernă...

Exclusiv3 zile ago

Vălenii de Munte: Caracatița corupției – Noi dezvăluiri socante despre rețeaua de polițiști, procurori și judecători

De la amenințări la furt de lemn și mandate la comandă: Incisiv de Prahova dezvăluie o rețea complexă de corupție...

Exclusiv3 zile ago

Secretizarea ROF-ului IPJ Teleorman: o abordare absurdă a transparenței

IGPR argumentează secretizarea prin necesitatea de a preveni informarea publicului Vitalie Josanu, președintele Sindicatului Polițiștilor din România „Diamantul”, critică decizia...

Exclusiv3 zile ago

Iepurila, judecătorul fără frica (dar cu urechile ciulite) -Pamflet

Fost milițian, actual judecător: o carieră impecabilă? Domnule Iepurila, fost milițian, actual judecător, dar pentru noi veți rămâne mereu Iepurila!...

Exclusiv4 zile ago

Mega-frauda White Tower: Contraatacul justiției – Sechestre extinse pentru inculpați

Un dezastru imobiliar cu ramificații grave  (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), etc. Scandalul imobiliar White Tower din Ploiești a depășit cu mult dimensiunile unui simplu...

Exclusiv4 zile ago

Sindicatul Diamantul dezvăluie existența unor structuri ascunse de control în MAI: Inspectori de muncă și sanitari

Sancțiuni pentru încălcarea normelor de sănătate și securitate în muncă în unitățile de poliție Transparență redusă și dificultăți în accesarea...

Exclusiv5 zile ago

Dosarul White Tower: Rechizitoriul se apropie, finalul unei mega-tepe imobiliare, condamnarea escrocilor este iminentă!

Mega-teapa imobiliară White Tower: Un sistem corupt expus (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici),...

Exclusiv5 zile ago

Ilegalitate masivă în Poliția Română: Sute de polițiști lucrează în structuri fără temei legal

Sindicatul Polițiștilor din România “Diamantul” denunță o situație gravă de nelegalitate, solicitând tragerea la răspundere a funcționarilor responsabili. Sindicatul Polițiștilor...

Exclusiv5 zile ago

Tragedia de pe bulevardul Mamaia: Un apel la respectarea regulilor de circulație

Un accident grav soldat cu deces și răniți, cauzat de viteza excesivă și consumul de alcool, subliniază necesitatea respectării stricte...

Exclusiv6 zile ago

White Tower – masca cade: Dinu Florian, un „actor” cheie în rețeaua de escrocherii imobiliare

Scandalul imobiliar: Dezvăluiri uluitoare despre rolul lui Dinu Florian în afacerile lui Mihai Lupu (aici) Incisiv de Prahova continuă investigația,...

Exclusiv6 zile ago

Scandalul Sterileco: Noi dezvăluiri implică spitale importante din țară

Investigația noastră continuă, dezvăluind noi legături suspecte și posibile infracțiuni (aici) Ploiești – Investigația noastră jurnalistică privind activitatea societății Sterileco,...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv