Actualitate
OPINIE/Madama de la ICCJ – abuz în serviciu în formă continuata

CCR a dat publicității pe 29.11.2018 motivarea Deciziei nr. 685/2018 din 07.11.2018 prin care a admis sesizarea Guvernului, a constatat conflictul de natură constituțională generat de ICCJ si faptul ca incepand cu anul 2014 ICCJ a încălcat în mod voit legea. Sefii de instanțe s-au proclamat în contra legii șefi ai completelor de 5 judecători, fiind în fapt cei care decideau. Astfel, în penal toate deciziile depindeau de 2 persoane, ca de altfel și în civil. Influențarea de către SRI era mai mult decât simpla, nu trebuia decât să controleze președintele si vicepreședintele, ceea ce oricum se intampla, vicepreședintele semnand si angajament ca șef al Structurii de Securitate. în cazul ICCJ madam Tarcea a si uzurpat calitatea de șef al Structurii de Securitate, păstrând această funcție ilegal si dupa ce a devenit președintele instanței supreme. În cazul de securitate Tarcea e si mai grav decât în cazul doamnei Stanciu caci în 2018 Parlamentul a dat inca o lege explicită, ocazie cu care torționarul din fruntea ICCJ s-a poziționat expres pentru incalcarea legii.
Rolul președinților de instanțe de slugi ale SRI este același la toate instanțele. Zilele trecute, o doamna avocat relata un episod cu marturisirile unei grefiere. Dincolo de aspectele privind nestudierea dosarelor, motivarea măsurilor preventive de către grefier, doamna grefier a relatat un episod în care după ce a fost chemată de președintele instanței chiar înainte să respinga cererea Parchetului, o doamna judecator a admis cererea si a dispus arestarea celor în cauză. S-a oripilat presa de episodul relatat dar nimeni nu a observat ca intervențiile ilegale în dosare se făceau prin președintele de instanta. Asa este peste tot, de aceea SRI a agreat mereu ca presedinti/vicepreședinți de instanțe persoane mediocre si cu bube în cap. Si aproape întotdeauna le-a iesit. Când exista riscul ca in astfel de funcții sa ajunga altfel de persoane, SRI a avut grijă sa scape de ele. Aceeași rețetă s-a aplicat si pentru membrii CSM. Vom reveni cu cazuri concrete.
Actualitate
Australia achiziționează torpile MK-48 pentru modernizarea flotei sale submarine
Actualitate
Forțele Spațiale ale SUA: Priorități aliniate cu administrația Trump în fața unor reduceri bugetare
Actualitate
UE exclude SUA din pachetul de finanțare SAFE de 150 de miliarde de euro: drumul spre autonomia strategică

Inițiativa SAFE, parte a programului Readiness 2030, marchează o schimbare semnificativă în politica de apărare europeană, prioritizând reînarmarea și reducerea dependenței de Washington.
Uniunea Europeană a exclus Statele Unite din accesul la noul pachet de finanțare de 150 de miliarde de euro (163 de miliarde de dolari) pentru acțiuni de securitate în Europa (SAFE), demonstrând angajamentul său față de autonomia strategică, reînarmarea accelerată și o mai mică dependență de Statele Unite pentru armament. Inițiativa SAFE face parte din programul mai amplu Readiness 2030, anunțat de Comisia Europeană. Finanțarea se va realiza prin intermediul piețelor de capital, iar fondurile vor fi redistribuite statelor membre sub formă de împrumuturi, în funcție de cerere și de planurile naționale de înarmare.
Autonomie strategică și achiziții comune
SAFE va permite statelor membre să își mărească semnificativ investițiile în apărare prin achiziții comune din industria europeană de apărare, concentrându-se pe capabilitățile prioritare. Acest lucru va contribui la interoperabilitate, predictibilitate și reducerea costurilor pentru o bază industrială europeană de apărare puternică. Achizițiile comune SAFE necesită implicarea a cel puțin două țări, una dintre acestea fiind membră UE. Pe lângă statele membre UE, sunt eligibile Ucraina, țările Asociației Europene a Liberului Schimb (EFTA) – Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția – și țările Spațiului Economic European (SEE). SUA și Regatul Unit sunt excluse.
Îndoieli privind dependența de sistemele de armament americane
Decizia de a exclude SUA reflectă îngrijorările legate de independența operațională a unor sisteme de armament americane, precum avioanele de luptă F-35. Vicepreședintele Comisiei Europene, Kaja Kallas, a subliniat necesitatea ca armata să aibă „mâini libere” în situații de criză, sugerând limitări impuse de utilizarea armelor străine.
Pachetul ReArm Europe și noul document alb de apărare
SAFE reprezintă o parte importantă din pachetul ReArm Europe de 800 de miliarde de euro, restul urmând să fie alocat în patru ani printr-o clauză de excepție pentru bugetele naționale de apărare, până la maximum 1,5% din PIB. Noul document alb de apărare al UE se concentrează pe închiderea decalajelor de capacitate, consolidarea bazei industriale de apărare, sprijinirea Ucrainei și creșterea rapidă a gradului de pregătire până la sfârșitul deceniului. Documentul evidențiază ritmul accelerat al retragerii aliaților tradiționali, inclusiv SUA, de pe scena europeană, subliniind decizia ca fiind mai rapidă decât anticipat. Acest lucru este corelat cu declarațiile pro-ruse ale președintelui Donald Trump, precum și cu suspendarea ajutorului militar și a schimbului de informații cu Ucraina.
Priorități și proiecte viitoare
Printre decalajele de capacitate vizate se numără sistemele de apărare aeriană și antirachetă, munițiile, sistemele anti-drone, dronele, echipamentele de război electronic și tehnologiile emergente precum inteligența artificială și calculul cuantic. Documentul propune o serie de proiecte comune de apărare, detaliile urmând a fi stabilite ulterior de statele membre. Comisarul european pentru apărare și spațiu, Andrius Kubilius, a menționat că Consiliul European își propune să prezinte opțiuni pentru proiecte comune de apărare statelor membre în jurul lunii iunie. Documentul subliniază importanța programelor collaborative pentru a accelera livrarea echipamentelor și pentru a spori capacitatea de producție a industriei europene de apărare. Kubilius a evitat să ofere ținte precise pentru cheltuielile de apărare ale statelor membre, sugerând totuși că o cotă de peste 2% din PIB este în concordanță cu un „nou nivel de ambiție”.
-
Exclusivacum 4 zile
Scandal electoral în penitenciar: Acuzații grave de manipulare și presiuni
-
Exclusivacum 2 zile
Haos și bădărănie în Penitenciarul Botoșani: un ofițer ANP jignit de colegi
-
Exclusivacum 3 zile
Ministrul Justiției, Radu Marinescu, vizită inedită la Penitenciarul Deva: un semnal puternic pentru reforma sistemului penitenciar
-
Exclusivacum 2 zile
Un milion de euro pentru plimbări în parc: Luxul de la ANP în contrast cu realitatea din penitenciare
-
Exclusivacum 4 zile
Muntele corupției: Iepuri și capcane în Vălenii de Munte
-
Exclusivacum 2 zile
Castelul de cărți de joc in scandalul White Tower & City Gate-Rețeaua de corupție imobiliară: Milioane furate, acte fără număr
-
Exclusivacum 4 zile
Scenariul fraudelor imobiliare: Figuri si umbre în dosarul White Tower & City Gate
-
Exclusivacum 3 zile
Mandat eșuat al ANP în asigurarea siguranței penitenciarelor