Actualitate
Cui îi arată Băsescu pisica? Olandezilor sau americanilor?
În uriașul tărăboi stârnit la București de președintele Klaus Iohannis, puțini sunt cei care au remarcat o ieșire în forță a lui Traian Băsescu, care a lansat acuzații grave la adresa Olandei și a intențiilor acestui stat legate de Portul Constanța și construcția faimoaselor corvete. Dar cine a fost interesat, a aflat câte ceva din intențiile reale ale lui Traian Băsescu. Iar eu am aflat ceva mai multe. Băsescu se preface că le arată pisica olandezilor. Dar în realitate încearcă un șantaj asupra autorităților din Statele Unite. Pentru a-și salva pielea.
Tocmai în acest scop, el amestecă merele cu perele. Și cu cireșele. Respectiv tema șantierelor navale de la Mangalia și Galați, operate în prezent de grupul olandez Damen, unul dintre cele mai puternice din lume, Portul Constanța, care până de curând a fost practic adjudecat de partenerul său de afaceri, constănțeanul Gheorghe Bosînceanu, și o parte din programul de înarmare al României. La care, de asemenea, olandezii au toate șansele să participe. Pentru a înțelege ce vrea Traian Băsescu, să despărțim apele.
Grupul Damen, este adevărat, a preluat șantierele navale Mangalia și Galați și încă cu mult succes, pentru că acolo se lucrează în fine din plin în beneficiul ambelor părți și, într-adevăr, intenționează să construiască faimoasele corvete cu care va fi dotată flota României din Marea Neagră. În acest scop, s-a înscris la o licitație, care este în curs și pe care are toate șansele să o câștige, fiind singurul ofertant care se angajează să realizeze acest important proiect în România. Băsescu arată cu degetul spre această preconizată operațiune și, pentru a fi mai credibil, introduce în ecuație și Portul Constanța. Pe care, este adevărat, olandezii doresc de ani de zile să îl preia. Pentru că, în perspectivă, Portul Constanța este un concurent mortal pentru Rotterdam. Am toate motivele să cred că interesele strategice ale României vor prevala. Cred că și Băsescu e conștient de acest lucru. Dar ce vrea el de fapt? De ce atacă în forță aceast temă? De ce acuză el statul român că este pe cale să ofere Olandei un plocon de 1,3 miliarde de euro, care reprezintă valoarea maximă a corvetelor echipate și a fregatelor retehnologizate pe care le-am achiziționat mai de mult din Marea Britanie?
Traian Băsescu nu are cum să nu cunoască o informație, care pune într-o cu totul altă lumină această operațiune. Dar o ignoră cu bună știință. Este adevărat că statul român a disponibilizat 1,3 miliarde de euro pentru această etapă a creării unui sistem modern de apărare navală pe Marea Neagră, dar la fel de adevărat e că niciunul dintre firmele ofertante și nici Damen nu a oferit un preț atât de mare. Acesta este însă doar un detaliu. Esențialul pe care îl ascunde deliberat Traian Băsescu este că 80% din suma alocată, respectiv 80% din plata contractului va reprezenta nu construcția propriu-zisă realizată de olandezi, ci contravaloarea echipamentelor de luptă care urmează să fie instalate pe corvete și pe fregate. Iar aceste echipamente urmează să fie frunizate nu de olandezi, ci de americani. Băsescu știe acest lucru, dar îl ignoră cu bună știință. El transmite astfel un mesaj brutal autorităților din Statele Unite, încercând să le șantajeze. În sensul că ar putea să facă atât de multă gălăgie pe această temă, prefăcându-se că atacă Olanda, încât să compromită 80% din proiect, care este american. Dar de ce face asta?
Pentru a răspunde la întrebarea de mai sus, mergem în Costa Rica. Acolo unde Elena Udrea, colaboratoarea sa apropiată și nu numai, împreună cu Alina Bica, fosta șefă a antimafiei, sunt supuse unui briefing intens de către reprezentanții FBI. Și ce obiectiv au aceștia? Răspunsul îl găsim la Washington. Unde Donald Trump, ca un bun gospodar, încearcă să-și pregătească terenul pentru un nou mandat. Și s-ar putea să se împiedice de Joe Biden. Cel care i-a asigurat la timpul potrivit un colac de salvare lui Traian Băsescu, reîncarnat din președinte refuzat de popor, în guvernator menținut la putere de Statele Unite. Cordonul ombilical dintre cei doi a fost nimeni altul decât un fost ambasador al Statelor Unite la București, Mark Gitenstein. Familia acestuia, în trecut, l-a ajutat financiar să-și facă studiile pe Joe Biden. Cele două famili sunt foarte legate. La fel ca și cele două personaje. Dacă-și rupe gâtul Mark Gitenstein, cariera politică a lui Biden va fi seros zdruncinată. Și care este punctul vulnerabil? Sunt mai multe puncte. Unul fiind legat de megaescrocheria Microsoft, unde Mark Gitenstein este subiectul unui denunț penal formulat atât la București cât și la Washington, cu informațiile și probele aferente, de către Gabriel Sandu, fostul ministru al Comunicațiilor. Între timp, autoritățile americane au întreprins unele investigații, au obținut date de la Microsoft, precum și o sumă colosală sub formă de penalizare, pentru că a corupt înalți demnitari din trei state, inclusiv România. Iar unul dintre cei care au acționat în acest sens, așa cum denunță Gabriel Sandu, este fostul ambasador al Statelor Unite. Nici Elena Udrea, nici Alina Bicanu sunt străine de toate aceste informații. Dimpotrivă, ele știu cu exactitate cum s-au petrecut lucrurile, care este partea de răspundere a fostului ambasador al Statelor Unite la București și care este partea de răspundere a lui Traian Băsescu.
În acestă operațiune FBI, Mark Gitenstein este ținta principală iar Traian Băsescu, ținta secundară. În alte investigații făcute cu ajutorul martorilor cheie din Costa Rica Traian Băsescu devine ținta principală. Dar nu acesta este subiectul acum. În al doilea rând, americanii doresc să afle de la cele două captive detalii privind operațiuni ilegale săvârșite de Mark Gitenstein la Fondul Proprietatea, pe care l-a condus cu sprijinul autorităților de la București, dintre care cea mai importantă era Traian Băsescu.
Făcând multă gălăgie, fără a o spune direct – și vom vedea că această acțiune va fi reluată – Traian Băsescu încearcă cu disperare să le sugereze americanilor că prin dezvăluirile pe care le face el, s-ar putea să piardă un contract extrem de gras cu Ministerul Apărării din România. Admițând că s-ar întâmpla așa, admițând că fostul președinte strâns în prezent cu ușa ar reuși să arunce în aer acest contract, România ar avea pierderi uriașe în plan militar, în plan politic și în plan geostrategic. De ce? Pentru că nu s-a ajuns întâmplător la ideea unei colaborări între grupul olandez Damen și companile din Statele Unite Boeing, Raytheon și General Dynamics în procesul de construcție și echipare a corvetelor și fregatelor. Alternativa ar fi fost echiparea acestora chiar de către olandezi, cu observația că rachetele, minele antisubmarin și celelalte echipamente de foc sunt mult sub performanțele celor americane. O altă soluție ar fi fost utlizarea echipamentelor furnizate de Franța, care și ea construiește corvete. Dar aici a intervenit un grav accident. Anterior anexării Crimeei de către Federația Rusă, Vladimir Putin a anunțat încheierea unui contract cu Franța tocmai în domeniul construcției și echipării de corvete. S-a avansat în această direcție până când partea franceză a fost obligată să pună la dispoziția părții ruse întreaga documentație tehnică. La scurt timp însă, Rusia a anexat Crimeea și a fost sancționată. Respectivul contract a fost aruncat în aer. Ar fi extrem de imprudent pentru România ca în Marea Neagră să-și asigure apărarea cu echipamente pe care potențialul inamic le cunoaște în detaliu.
Mai trebuie spus nu numai că echipamentele americane cu care urmează să fie dotată flota din Marea Neagră sunt cele mai performante din lume, practic ultimul răcnet al tehnologiei, rachetele având o rază de acțiune mult mai mare decât ale celorlalți, ci și sau mai ales că respectivele echipamente sunt perfect compatibile cu apărarea de coastă și cu apărarea aeriană asigurată în baza unei tehnologii similare americane.
Ne oprim aici pentru moment cu detaliile pe această temă. Ceea ce ar fi bine să reținem și noi, dar și autoritățile de la București, este că Traian Băsescu, încercând să-și salveze pielea, aduce sau este pe cale să aducă grave prejudicii României, punând într-un pericol major siguranța acestui stat.
Sorin Rosca Stanescu
Actualitate
Tot ce trebuie să știți despre aeronavele de luptă colaborative (CCA)
Poate că niciun program al Forțelor Aeriene SUA nu a atras atât de multă atenție în ultimul an ca efortul dedicat aeronavelor de luptă colaborative (CCA).
Așa cum este imaginat de liderii serviciului, CCA va duce la utilizarea dronelor de tip „wingman” care zboară alături de avioane de vânătoare, un multiplicator de forță care va constitui fundamentul aerian al viitoarei armate americane. Nu este o surpriză că un astfel de program este complex și vine cu multe întrebări despre modul în care aceste sisteme vor fi utilizate, dacă tehnologia va fi pregătită și cine le va produce.
Pentru a ajunge la esența a ceea ce reprezintă CCA-urile și cum vor funcționa, Breaking Defense a adunat un panel — format din jurnaliștii Michael Marrow și Valerie Insinna, alături de Stacie Pettyjohn, de la think tank-ul Center for a New American Security — pentru a explica ceea ce fiecare cititor trebuie să știe.
În videoclipul de mai sus, veți găsi primul din cele patru videoclipuri din acea discuție. Îl numim „Tot ce trebuie să știți despre CCA, dar v-a fost frică să întrebați” și surprinde exact acest lucru: informațiile de bază despre ce este un CCA și care membri ai industriei sunt pregătiți să le producă. În săptămânile următoare, vom publica videoclipuri suplimentare, concentrate pe utilizarea operațională a acestor sisteme, eforturile internaționale de a replica un program de tip „wingman” atât din partea partenerilor, cât și a potențialilor adversari, precum și tehnologia care va permite zborul CCA-urilor.
Actualitate
Usi albe de interior pentru spatii mici: Cum sa maximiezi iluzia de spatiu
Designul interior al spațiilor mici reprezintă o provocare unică, iar alegerea ușilor potrivite poate face o diferență semnificativă în percepția dimensiunilor camerei. Ușile albe de interior sunt o soluție elegantă și practică pentru a crea iluzia de spațiu și lumină în încăperile de dimensiuni reduse.
De ce să alegi uși albe pentru spații mici?
Ușile albe au capacitatea remarcabilă de a reflecta lumina și de a crea o senzație de deschidere în orice încăpere. În spațiile mici, această caracteristică devine crucială pentru a evita senzația de claustrofobie și pentru a maximiza percepția dimensiunilor camerei. Iată câteva motive pentru care ușile albe sunt ideale pentru spațiile mici:
- Reflectă lumina: Ușile albe acționează ca niște oglinzi, reflectând atât lumina naturală, cât și cea artificială, făcând camera să pară mai luminoasă și mai spațioasă.
- Creează continuitate: Într-un spațiu mic, ușile albe se îmbină perfect cu pereții, creând o suprafață continuă care nu întrerupe vizual fluxul camerei.
- Versatilitate în design: Albul este o culoare neutră care se potrivește cu orice stil de design interior, de la minimalist la tradițional.
- Ușurință în întreținere: Ușile albe sunt ușor de curățat și întreținut, un aspect important în spațiile mici unde fiecare element este mai vizibil.
Strategii de design pentru maximizarea spațiului cu uși albe
- Alegerea stilului potrivit
Când selectezi uși albe interior de la allegno.ro, ia în considerare stilul care se potrivește cel mai bine spațiului tău. Ușile plane, fără ornamente, sunt ideale pentru un look modern și curat, în timp ce ușile cu inserții de sticlă pot adăuga profunzime și pot permite luminii să circule între camere.
- Utilizarea ușilor glisante
În spațiile foarte mici, ușile glisante pot fi o soluție excelentă. Acestea economisesc spațiul necesar pentru deschiderea unei uși tradiționale și pot fi integrate perfect în perete atunci când sunt deschise.
- Jocul cu texturi
Deși albe, ușile pot avea texturi subtile care adaugă interes vizual fără a compromite efectul de spațiu deschis. Texturi ușoare sau modele geometrice discrete pot adăuga profunzime și caracter.
- Combinarea cu oglinzi
Amplasarea strategică a oglinzilor lângă ușile albe poate amplifica efectul de deschidere și lumină. O oglindă mare pe peretele opus unei uși albe poate dubla vizual dimensiunea camerei.
- Iluminarea corectă
Folosește iluminatul pentru a accentua ușile albe și a maximiza efectul lor de reflexie a luminii. Spoturi orientate spre uși sau benzi LED ascunse pot crea un efect dramatic și spațios.
- Unificarea culorilor
Pentru un efect maxim, consideră vopsirea tocurilor și plintelor în aceeași nuanță de alb ca și ușile. Acest lucru va crea o tranziție lină între uși și pereți, contribuind la senzația de spațiu deschis.
- Utilizarea ușilor cu geam
Ușile albe cu inserții de sticlă sau geamuri mari permit luminii să treacă dintr-o cameră în alta, creând o senzație de continuitate și deschidere între spații.
Întreținerea ușilor albe în spații mici
Menținerea aspectului proaspăt al ușilor albe este esențială pentru păstrarea efectului de spațiu deschis. Iată câteva sfaturi de întreținere:
- Curățare regulată: Șterge ușile în mod regulat cu o cârpă moale și umedă pentru a îndepărta praful și amprentele.
- Evită produsele abrazive: Folosește detergenți blânzi pentru a preveni zgârierea sau deteriorarea suprafeței.
- Retușuri prompte: Repară orice zgârietură sau ciobire cât mai curând posibil pentru a menține aspectul impecabil.
- Protecție UV: Dacă ușile sunt expuse la lumina directă a soarelui, consideră utilizarea unor perdele sau folii de protecție UV pentru a preveni îngălbenirea.
Personalizarea ușilor albe
Chiar și în spațiile mici, poți adăuga personalitate ușilor albe fără a compromite efectul de deschidere:
- Mânere și accesorii: Alege mânere și balamale în nuanțe metalice deschise pentru un contrast subtil.
- Accentuează cu culoare: Folosește culori vii în decorațiuni sau accesorii în jurul ușilor pentru a crea puncte focale interesante.
- Rame decorative: Adaugă rame subțiri în jurul ușilor pentru un aspect mai elaborat, menținând în același timp predominanța albului.
Integrarea ușilor albe în designul general
Pentru a maximiza efectul ușilor albe în spațiile mici, ia în considerare următoarele aspecte de design general:
- Scheme de culori deschise: Menține o paletă de culori deschise în întreaga cameră pentru a complimenta ușile albe.
- Mobilier multifuncțional: Alege piese de mobilier care servesc mai multor scopuri pentru a economisi spațiu și a menține un aspect deschis.
- Organizare verticală: Utilizează spațiul vertical pentru depozitare, lăsând mai mult spațiu liber la nivelul podelei.
- Transparență: Încorporează elemente transparente sau translucide în design pentru a menține fluxul vizual.
Alegerea ușilor albe de interior pentru spațiile mici este o decizie inteligentă care poate transforma radical percepția și utilizarea spațiului. Prin implementarea strategiilor de design menționate și alegerea ușilor potrivite de la furnizori de încredere precum allegno.ro, poți crea un mediu care se simte mai spațios, mai luminos și mai primitor. Ușile albe nu sunt doar un element funcțional, ci devin o parte integrantă a designului, contribuind la crearea unui spațiu de locuit armonios și confortabil, indiferent de dimensiunile sale.
Actualitate
Provocări și oportunități în programul avioanelor colaborative de luptă ale forțelor aeriene
În iunie 2023, membrii Comitetului pentru Servicii Armate al Camerei Reprezentanților din SUA au încercat să impună niște limite în legislația anuală privind politica de apărare, vizând eforturile inițiale ale Forțelor Aeriene și Marine de a dezvolta flote de drone acompaniatoare.
Legea dorea în special să definească trei categorii pentru viitoarele programe de Avioane Colaborative de Luptă (CCA), atașând definiții funcționale și plafoane de preț pentru fiecare. După ce a primit o critică puternică din partea secretarului Forțelor Aeriene, Frank Kendall, ideea nu a fost adoptată — Congresul a optat în schimb să ceară matrice detaliate de costuri și praguri pentru factura de politică fiscală din 2024. Între timp, oficialii Forțelor Aeriene au fost nevoiți să ceară permisiunea legislatorilor de a direcționa mai mulți bani către acest efort, motivând că o strategie de achiziție recent aprobată a determinat serviciul să își refineze estimările.
În acest context, Rob Wittman, Republican din Virginia și președinte al subcomitetului pentru forțele aeriene și terestre, a declarat pentru Breaking Defense că nu are îngrijorări legate de costurile CCA.
„Nu am rezerve în privința accesibilității CCA, deoarece cred că, prin natura lor, vor fi mult mai puțin costisitoare,” a spus Wittman, referindu-se probabil la costurile comparative ale avioanelor de vânătoare cu pilot.
„Ceea ce vreau să mă asigur este că nu încercăm să transformăm un CCA, care este o platformă de bază, adăugându-i costuri suplimentare, din cauza fenomenului de căutare a cerințelor,” a continuat el, susținând necesitatea de a evita adăugarea nejustificată de cerințe. „Așadar, cred că, atâta timp cât păstrează lucrurile simple și directe, cred că se poate menține în acel domeniu al accesibilității.”
Menținerea costurilor rezonabile pentru acest program va fi critică, afirmă oficialii, deoarece dacă prețul unitar al dronelor este prea ridicat, Forțele Aeriene nu vor putea produce suficiente unități. Totuși, în același timp, serviciul are cerințe de capacitate pe care trebuie să le îndeplinească, ceea ce poate duce adesea la costuri mai mari.
Găsirea acestui echilibru va fi o provocare pentru programul nascent CCA al Forțelor Aeriene, care are deja doi furnizori, General Atomics și Anduril, sub contract, alături de o bază paralelă (și secretizată) de dezvoltatori de software. Dar, deși există implicații reale de costuri pentru reducerea performanței, acest lucru nu înseamnă că guvernul ar trebui să ofere o scutire industriei pentru a găsi alte modalități de a evita prețurile mari, conform unui raport recent publicat de Centrul pentru Studii Strategice și Internaționale (CSIS).
„Dacă [Forțele Aeriene] vor cheltui 30 de milioane de dolari pentru un avion, și vor obține ceva care este de 10 ori mai bun decât un F-35, ei bine, este greu de spus că fac o afacere proastă, nu?” a afirmat Gregory Allen, directorul Centrului Wadhwani pentru AI și Tehnologii Avansate de la CSIS, coautor al raportului.
„Dar dacă vor cheltui 30 de milioane de dolari pentru un avion — care este cam o treime din costul unui F-35 — și vor obține ceva care este doar o treime din performanța unui F-35, cred că este echitabil să ne întrebăm, este aceasta strategia corectă?”
Costuri și Capacitate
În loc să sacrifice neapărat capacitatea, Allen și coautorul său, Isaac Goldston, susțin că programul ar trebui să ofere oportunități pentru a găsi modalități inovatoare de a reduce prețurile.
„…[A]proape toată discuția despre reducerea costurilor în jurul CCA și al succesoarelor sale s-a concentrat pe sacrificarea performanței și duratei de viață, mai degrabă decât pe simpla îmbunătățire a eficienței operaționale a unei baze industriale aerospațiale și de apărare care este frecvent supraîncărcată și lentă,” scriu ei. „Economiile de costuri rezultate din sacrificarea performanței și duratei de viață sunt reale: un motor destinat să dureze 50 de ani va costa, desigur, mai mult decât unul destinat să dureze câteva luni. Dar acest program este, de asemenea, o oportunitate pentru Forțele Aeriene de a cere mai mult de la industrie și de a folosi presiunea competitivă pentru a obține rezultate mai bune.”
Allen și Goldston dau exemplul SpaceX, al cărei intrare pe piața dominată de ULA în urmă cu opt ani a contribuit rapid la reducerea prețurilor fără a sacrifica calitatea. Dezvoltările de acest tip, susțin ei, înseamnă că Pentagonul „ar trebui să fie sceptic” atunci când companiile afirmă că reducerile de costuri pot veni doar cu sacrificiul performanței.
„Natura succesului SpaceX a fost o dedicație fanatică față de reducerea costurilor și o disponibilitate de a integra vertical și de a dezvolta tehnologii în jurul seturilor de probleme existente care erau rezolvate într-un mod costisitor,” a spus Allen. Acest lucru a inclus gândirea inovativă, adăugând un exemplu în care SpaceX a evitat necesitatea unor cipuri scumpe, rezistente la radiații, alegând în schimb avionică redundantă alimentată de semiconductori disponibili comercial.
În această etapă, nu este clar exact ce va putea realiza CCA pe baza informațiilor publice, a spus Allen, evidențiind o lipsă de detalii despre caracteristici precum stealth și rază. Și există alte considerații de cost, cum ar fi R&D și întreținerea, care nu sunt capturate în mod clar într-un preț unitar, cu acestea din urmă reprezentând, tradițional, cea mai mare parte a costurilor unui program.
CCA, totuși, poate fi un program care, prin natura sa, poate schimba ecuația tradițională a costurilor.
Oficiali precum generalul David Allvin, șeful Statului Major al Forțelor Aeriene, au discutat despre eliminarea unor lungi lanțuri logistice de la CCA — însemnând probabil că dronelor le va lua în mod special mai puțin timp să fie înlocuite decât avioanele standard. Acest lucru poate însemna costuri mai mari de procurare pe măsură ce dronele sunt rapid înlocuite, dar atâta timp cât volumul de producție este suficient de mare, prețurile ar trebui să scadă datorită economiilor de scară, a rezonat Allen.
„Indiferent dacă obțin un bun raport calitate-preț, îmi rezerv dreptul de a păstra o opinie rezervată în această etapă,” a spus Allen. Totuși, el a remarcat că jocurile de război sofisticate desfășurate de CSIS sugerează că vasta majoritate a avioanelor vor fi distruse la sol, în loc de aer, în scenarii de tip război cu China, avioanele F-35 fiind la fel de vulnerabile ca CCA în acel scenariu. Având în vedere acest lucru, „probabil că nu avem nevoie de un avion care să fie și mai uluitor de capabil decât F-35, ceea ce avem cu adevărat nevoie sunt mai multe avioane.”
Certo, Allen și Goldston subliniază în raportul lor că Forțele Aeriene fac multe lucruri bine în abordarea lor CCA, cum ar fi separarea achiziției hardware și software, includerea firmelor non-tradiționale și angajarea în competiție continuă. Totuși, dacă Pentagonul va obține capabilitățile de care are nevoie pentru a câștiga o luptă viitoare, Allen a subliniat că industria trebuie să își asume riscuri, în special cele care ar putea pune în pericol profiturile.
Unele dintre acestea se întâmplă deja, a spus Allen, cum ar fi decizia Anduril de a lansa o nouă fabrică cu fonduri de investitori care ar putea produce platforme, precum CCA, din competiții pe care compania nu le-a câștigat încă. În mod similar, Northrop Grumman a avansat evident în propriile teste de zbor pentru avionul Model 437, produs de subsidiarele Scaled Composites, deși compania este secretizată în legătură cu planurile sale.
„Cred că este o validare incredibilă a înțelepciunii acestei abordări. Felicitări, Northrop, pentru că s-au crezut pe sine și au fost dispuși să investească banii investitorilor lor în asta,” a spus Allen. „DoD are nevoie ca companiile să fie dispuse să își asume riscuri financiare.”
-
Exclusivacum 4 zile
Fiasco la IJP Prahova: mobilizarea ireală sub comanda lui Ginel Preda/MOBEX PH-DB-24
-
Exclusivacum 3 zile
Teapa oferită de operatorul de salubritate UWS/Rosal Ploiesti: Impasibilitatea autorităților ADI și CJ Prahova și legăturile cu foști ofițeri SRI
-
Exclusivacum 3 zile
Dublu standard în Poliție: Abuzurile de la IPJ Prahova și Justiția Selectivă
-
Exclusivacum 4 zile
Scandalul WHITE TOWER continuă: Mesaje halucinante și umilințe în afaceri imobiliare
-
Exclusivacum 4 zile
Controversele din CSM Ploiești: Dănuț Burghelea și acuzele de abuz și umilință
-
Exclusivacum 4 zile
Încercarea de a mascara Justiția:incompatibilități și abateri în cazul judecătorului C5 de la Judecătoria Vălenii de Munte (II)
-
Exclusivacum 4 zile
În spatele cortinei: Cum rețelele mafiote controlează sănătatea publică în România – scandalul Sterileco și indiferența autorităților
-
Exclusivacum 5 zile
Controversă în justiție: un judecător cere recunoașterea vechimii în magistratură pentru activitatea la Garda Financiara