Connect with us

Actualitate

EXCLUSIV/ Judecatoarea Lavinia Cotofana solicita Ministrului Justitiei identificarea persoanele care au colaborat pe Protocolul cu SRI si au savarsit infractiuni/abuzuri care au dus la eliminarea sa ilegala din sistem

Publicat

pe

Judecatorul Nicoleta Lavinia Cotofana este singurul magistrat exclus din magistratura pentru faptul ca a aplicat legea in integralitatea ei si a sesizat organelor de cercetare penala, conform legii, suspiciunile de deturnare de fonduri publice facute de avocati cu sprijinul unor magistrati de la Judecatoria Arad, fapte/indicii pe care le-a constatat in exercitarea functiei publice de judecator.

Va precizam in articolele anterioare ca, la baza executarii ilegale a magistratului au stat la baza “informari” ale SRI Arad (structura implicate in musamalizarea ilegalitatilor sesizate de magistrat) catre CSM, informari pe care SRI Central, SRI-ul condus acum de Eduard Hellvig si le-au asumat printr-o adresa catre judecatoarea Lavinia Cotofana.

De aici, triunghiul „Bermudelor” s-a instalat la CSM si la Cristina Tarcea, presedinta ICCJ.

Va prezentam in numerele trecute ca, judecatoarea Lavinia Cotofana i-a da sah mat Presedintei ICCJ, Cristina Iulia Tarcea.

Astfel, intr-o adresa inaintata de judecatoare conducerii ICCJ, judecatoarea o acuza cu subiect si predicat pe Crsitina Tarcea ca a incalcat din nou flagrant legea si atrage atentia unei posibile vulnerabilitati de securitate la varful acestei institutii, respectiv la cei patru adjuncți – vicepreședinții ai Î.C.C.J.

https://www.incisivdeprahova.ro/2018/11/15/exclusivcristina-tarcea-prinsa-din-nou-cu-mata-sacvulnerabilitati-de-securitate-la-cei-patru-adjuncti-vicepresedintii-ai-c-c-j/

In fapt, judecatoarea Lavinia Cotofana revine cu o solicitare pertinenta catre Ministrul Justitiei pentru a se identifica persoanele din ICCJ, Inspectia Judiciara si CSM care au colaborat pe Protocolul cu SRI si incalcand flagrant legea au savarsit infractiuni si abuzuri care au dus la eliminarea magistratului din sistem si acoperirea mafiotilor. (Irinel I.).

Atasat alaturam adresa (solicitarea) catre Ministru Justitiei:

 

Către: Ministerul Justiției
Domnule Ministru
Subsemnata Lavinia-Nicoleta Coțofană, domiciliată în orașul Curtici, jud. Arad, vă solicit următoarele:
Cu titlu preliminar precizez că prezenta cerere este întemeiată atât pe art. 24 din Constituția României și art. 13 din Codul de procedură civilă având în vedere litigiile civile în care sunt implicată generate de utilizarea în procedura disciplinară derulată împotriva subsemnatei a unor informații clasificate (fapt admis atât de către Serviciul Român de Informații cât și de Inspecția Judiciară) cât și pe Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public.
Prezenta cerere are în vedere prevederile art. 25 alin. 2) din Legea nr. 182/2002 privind protecția informațiilor clasificate potrivit cărora Ministerul Justiției stabilește pentru domeniul său de activitate și responsabilitate, structuri și măsuri proprii privind coordonarea și controlul activităților referitoare la protecția informațiilor secrete de stat;
Ținând cont de dispozițiile exprese ale art. 17 din Legea nr. 182/2002, care enumeră limitativ categoria informațiilor secrete de stat, printre care nu se regăsesc cele din domeniul Justiției, vă solicit să clarificați rațiunea existenței protocoalelor secrete încheiate de către Serviciul Român de Informații cu Ministerul Justiției, Consiliul Superior al Magistraturii, Inspecția Judiciară, Înalta Curte de Casație și Justiție și Ministerul Public. Solicitarea vă este adresată dumneavoastră având în vedere prevederile art. 25 alin. 2) din Legea nr. 182/2002 privind protecția informațiilor.
Vă solicit să verificați modalitatea în care doamna judecător Tarcea Iulia Cristina a fost desemnată/s-a desemnat Șefă a Structurii de Securitate din cadrul Înaltei Curți de Casație și Justiție date fiind prevederile exprese ale art. 29 alin. 4) din Standardele naționale de protecție a informațiilor clasificate în România din 13.06.2002 aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 585/2002 potrivit cărora șeful Structurii de Securitate, respectiv funcționarul de Securitate, este un adjunct al conducătorului persoanei juridice sau un membru al consiliului de administrație al unității.
Totodată, vă solicit să verificați cine a făcut verificările de Securitate în cazul doamnei Tarcea și a celor patru vicepreședinți ai Înaltei Curți de Casație și Justiție, dacă au existat motive pentru care niciunul dintre adjuncți nu a putut să îndeplinească cerințele minime, dacă aceastea au fost concretizate într-un rezultat urmare a verificărilor de Securitate, respectiv dacă celor patru adjuncți – vicepreședinții Î.C.C.J. li s-a retras autorizația de acces la documente clasificate și dacă da, care au fost consecințele, dintre cele stipulate de art. 39 din Legea nr. 182/2002 privind protecția informațiilor clasificate.
Vă solicit să-mi remiteți câte o copie a Ghidurilor întocmite în conformitate cu art. 24 alin. 7) din Legea nr. 182/2002 de către Înalta Curte de Casație și Justiție, Ministerul Justiției, Consiliul Superior al Magistraturii, Inspecția Judiciară, Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, și să precizați care sunt persoanele care le-au aprobat conform alin. 8) al art. 24 din legea anterior menționată.
Vă solicit să-mi comunicați măsurile concrete luate de dumneavoastră pentru clarificarea modului în care au funcționat Protocoalele încheiate între Serviciul Român de Informații și instituțiile din domeniul justiției, inclusiv în legătură cu fluxul de informații care a avut loc între instituțiile anterior menționate (Ministerul Justiției, Înalta Curte de Casație și Justiție, Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, Consiliul Superior al Magistraturii și Inspecția Judiciară).
Vă solicit să efectuați verificări pentru a stabili care sunt persoanele care au avut acces la informațiile transmise de Serviciul Român de Informații Inspecției Judiciare, Consiliului Superior al Magistraturii, Înalta Curte de Casație și Justiție, Ministerul Justiției care au orice legătură directă sau indirectă cu subsemnata întrucât doresc să mă îndrept împotriva acestora.
Solicitarea subsemnatei are în vedere prevederile art. 10 alin. 1) din Legea nr. 182/2002 potrivit cărora instituțiile care dețin sau utilizează informații clasificate vor ține un registru de evidență a autorizațiilor acordate personalului și art. 41 din Legea nr. 182/2002 conform cărora compartimentele speciale pentru evidența, prelucrarea, procesarea, păstrarea, manipularea și multiplicarea acestora din cadrul autorităților, instituțiilor publice care dețin informații clasificate se subordonează conducătorului autorității sau instituției publice, deci președintelui ÎCCJ, CSM, inspectorului șef al Inpecției Judiciare și ministrului Justiției..
Vă solicit să-mi aduceți la cunoștință componența Structurii de Securitate din cadrul Ministerului Justiției și identitatea persoanei care a asigurat relația cu Serviciul Român de Informații conform art. 29 alin. 1) și art. 31 alin. 1) lit. d) din Standardele naționale de protecție a informațiilor clasificate în România din 13.06.2002 aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 585/2002.
Având în vedere prevederile art. 58 din Standardele naționale de protecție a informațiilor clasificate în România din 13.06.2002 aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 585/2002 vă solicit să efectuați demersuri pentru a fi în măsură să precizați unde se găsesc informațiile clasificate transmise de Serviciul Român de Informații care au orice legătură direct sau indirectă cu subsemnata.
Totodată, vă solicit să mă informați când mi-a fost retrasă autorizația de acces la documente clasificate de care dispuneam în temeiul art. 7 alin. 4) lit. f) din Legea nr. 182/2002 privind protecția informațiilor. Solicitarea mea survine ca urmare a faptului că deși în procedura disciplinară derulată împotriva subsemnatei au fost utilizate informații clasificate, acestea nu mi-au fost puse la dispoziție, fiindu-mi încălcat dreptul constitutional la apărare.
Vă solicit, Domnule Ministru, să dispuneți soluționarea de îndată a cererii mele legitime și totodată să analizați necesitatea de a da eficiență art. 267 Cod penal și art. 291 Cod procedură penală în legătura cu incidența art. 297 Cod penal în cazul șefilor insituțiilor din domeniul justiției.
Solicit comunicarea răspunsului la adresa de e-mail …
Vă mulțumesc!
Lavinia-Nicoleta Coțofană
Avertizor de integritate
Conform Hotărârii unanime din 24.11.2017 a Comisiei pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupției și petiții din cadrul Senatului României

Actualitate

Acord istoric între Uniunea Europeană și Regatul Unit pentru apărare și securitate post-Brexit

Publicat

pe

De

O nouă etapă în colaborarea de securitate

După ani de tensiuni politice generate de Brexit, Uniunea Europeană și Regatul Unit au convenit asupra unui acord de cooperare în domeniul apărării și securității, ca parte a unui pachet economic mai amplu. Anunțul a fost făcut în cadrul unui summit desfășurat la Londra, unde Ursula von der Leyen, președinta Comisiei Europene, a declarat că parteneriatul vizează consolidarea colaborării într-o serie de domenii, inclusiv industrie, mobilitate militară, menținerea păcii, gestionarea crizelor și contracararea amenințărilor hibride.

Primul pas spre integrare în programele europene de apărare

Von der Leyen a subliniat că acest acord reprezintă un „prim pas” către implicarea Regatului Unit în programele și inițiativele de apărare ale UE, dar a menționat că va fi nevoie de negocieri suplimentare pentru ca industria britanică să poată concura pentru achiziții comune, în cadrul proiectului SAFE, care are o valoare de 150 miliarde de euro (aproximativ 169 miliarde de dolari).

Un document comun, semnat tot astăzi între UE și Regatul Unit, menționează că cele două părți “trebuie să exploreze rapid posibilitățile de cooperare sporită, benefică reciproc, create de instrumentul SAFE, odată ce acesta va fi adoptat, în conformitate cu cadrul legal propriu fiecărei părți”.

Initiativa EU ReArm și potențialul pentru companii britanice

Acordul se înscrie în cadrul inițiativei ReArm a UE, estimată la până la 800 de miliarde de euro, destinată creșterii cheltuielilor militare și capacităților industriale din tot continentul. SAFE permite statelor membre să acceseze credite pentru investiții în echipamente militare majore, sporind interoperabilitatea și acoperirea lacunelor militare.

Von der Leyen a afirmat că acest program va „crea noi oportunități pentru industriile de apărare” ale UE și va “contribui la sporirea pregătirii militare”. Decizia Marii Britanii de a părăsi UE în 2020 a restricționat companiile locale de la participarea la contractele de apărare ale blocului comunitar. Cu toate acestea, noul acord deschide perspective semnificative pentru companii precum BAE Systems, Babcock și Rolls Royce.

Reacții mixte și așteptări

Kevin Craven, CEO al organizației britanice ADS Group, a calificat acordul drept “o dezvoltare binevenită”, dar a adăugat că este prea devreme pentru a se bucura, deoarece detaliile nu sunt încă clare:
„Este un pas important, dar încă trebuie să vedem exact cu ce beneficii concrete vine pentru industria de apărare a Marii Britanii.”

De cealaltă parte, Antonio Costa, președintele Consiliului European, a salutat acordurile ca pe un “nou început” în relația UE-Regatul Unit, afirmând că acestea “reprezintă mai mult decât simple documente, ci un angajament comun pentru securitate, prosperitate și dezvoltare”.

Împreună, liderii promit o colaborare mai profundă în apărare și un rol întărit pentru Europa în comunul front NATO, precum și sprijin pentru eforturile de pace din Ucraina, inclusiv prin sancțiuni suplimentare împotriva Rusiei.

Un angajament politic, cu semne de întrebare despre ambiție

Premierul britanic Keir Starmer a subliniat că noua înțelegere de comerț asigură Regatului Unit cel mai bun acces la piața UE, păstrând totodată angajamentele de a nu reîntregi unilateral piața unică, uniunea vamală sau libertatea de mișcare.

Pe de altă parte, expertul Ed Arnold de la Royal United Services Institute a exprimat scepticism cu privire la nivelul de ambiție al acestui parteneriat, menționând lipsa de „obiective concrete sau repere realizabile” până în prezent.

Citeste in continuare

Actualitate

Odin plyus nol’ ravno odin. Matematika vsegda prosta.

Publicat

pe

De

Nikushor Dan, novyy prezident Rumynii: yavnaya pobeda na vyborakh, sostyazaniyakh i politicheskikh vyzovakh

Nicușor Dan, noul Președinte al României: Victorie clară în alegeri, contestații și provocări politice

Învingător în România, învins în Diaspora—Riscuri și așteptări pentru mandatul promis

Rezultate oficiale și confirmare

Candidatul independent pro-european, Nicușor Dan, a câștigat alegerile prezidențiale din România cu 53,93% din voturi după numărarea a 99,4% din buletinele de vot, potrivit datelor publicate de Administrația Electorală Permanentă. Rivalul sau, George Simion, liderul Alianței Naționale pentru Unirea Românilor, a obținut 46,07%.

Victorie matematică și confirmare media

Chiar înainte ca rezultatele să fie definitive, mass-media l-au proclamat câștigătorul „matematic” al celui de-al doilea tur, după ce Dan reușise să obțină cele 50% + 1 vot necesare, cu 92,4% din urne numărate.

Rezultate în diaspora și divergențe

Deși în România rezultatele favorizează clar candidatul pro-european, în rândul românilor din străinătate, victoria i-a revenit rivalului, George Simion. După numărarea a 82% din buletinele de vot din diaspora, Simion are 55,12% din voturi, față de 44,88% pentru Dan.

Câștiguri și în Rusia și China

Cu surprindere, Nicușor Dan a câștigat și în rândul românilor din Rusia și China. În Rusia, unde au fost deschise două secții de votare – Moscova și Sankt Petersburg – Dan a obținut 58,65% din voturi, în timp ce Simion are 41,35%. În China, Dan a strâns 84,23% din voturi, față de 15,77% pentru contracandidat.

Alte zone de vot și context internațional

Și românii din Kazahstan, Iran, India, Thailanda, Japonia, Indonezia și Uzbekistan l-au sprijinit pe Nicușor Dan, consolidând victoria sa la nivel internațional.

Reacții politice și recunoașteri

Alianța pentru Unirea Românilor a recunoscut oficial victoria lui Dan. Liderul partidului, George Simion, a transmis felicitări și a declarat: „Vreau să-l felicit pe contracandidatul meu, Nicușor Dan, că a câștigat alegerile. Aceasta a fost voința poporului român.“ Simion a mai mulțumit celor peste 5 milioane de români care au avut încredere în el, chiar dacă anterior fusese acuzat de campanii de manipulare.

Reacții internaționale

Nicușor Dan a primit felicitări din partea șefei Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, președintelui Franței, Emanuel Macron, președintei Moldovei, Maia Sandu, precum și a președintelui Ucrainei, Volodimir Zelenski.

Pasii următori și așteptările

În interviul acordat Digi 24, noul președinte a anunțat că, începând de luni, va începe negocierile cu patru partide parlamentare pro-europene pentru formarea unui nou guvern: Partidul Social Democrat, Partidul Național Liberal, Uniunea pentru Salvarea României și Uniunea Democrată a Maghiarilor din România.

Concluzie:
Victoria lui Nicușor Dan reprezintă o schimbare semnificativă în scena politică românească, însă provocările legate de consolidarea unei guvernări stabile și de gestionarea așteptărilor populației vor fi următoarele etape esențiale

 

Citeste in continuare

Actualitate

Necesitatea urgentă a NATO de a-și moderniza capacitățile de război electronic

Publicat

pe

De

Provocări în fața amenințării ruse

NATO trebuie să facă schimbări drastice în capacitățile sale de război electronic (EW) pentru a câștiga un eventual conflict cu Rusia, având în vedere dependența incertă de sistemele americane, a declarat un reprezentant al alianței. Bas Nieuwenhuijse, președintele sindicatului maritim de război electronic al NATO, a subliniat necesitatea unei schimbări de paradigmă în modul de operare în mediul electromagnetic (EME) și în capacitățile de EW maritime, în cadrul unei expoziții comerciale organizate la Roma.

Dependența de tehnologia electronică americană

Nieuwenhuihse a subliniat provocările care pun în pericol capacitatea alianței de a învinge Moscova, inclusiv incertitudinea legată de accesul continuu la tehnologiile electronice americane. „NATO se bazează foarte mult pe capacitățile de EW ale SUA,” a spus el, avertizând că aceasta ar putea să nu mai fie o opțiune viabilă.

Presiuni pentru dezvoltarea capacităților EW independente

Comentariile sale vin după ce președintele Donald Trump și-a exprimat îndoiala cu privire la continuarea apărării aliaților dacă aceștia nu contribuie financiar suficient la alianță. Nieuwenhuihse a prezentat un scenariu în care NATO ar trebui să intercepteze rachete rusești de croazieră Kalibr/SS-N-27 Sizzler lansate de submarine, într-o situație de invazie în statele baltice. El sugerează că doar capacitățile de „hard kill” nu ar fi suficiente pentru a opri un atac de acest fel, subliniind importanța sistemelor de EW.

Amenințări clasice și nevoia de adaptare

Nieuwenhuihse a evidențiat că amenințările persistente, precum rachetele anti-navale „inteligente, rapide și greu de detectat,” necesită o abordare inovatoare din partea NATO. După decenii de misiuni de menținere a păcii în zone de conflict necontestate, alianța nu a dezvoltat suficient tehnologia de atac electronic (EA), lăsând-o în urma unor potențiali adversari precum Rusia, care și-a demonstrat capacitățile avansate în Ucraina.

Eforturi de modernizare și colaborare internațională

În acest context, grupul de lucru maritim de EW din cadrul NATO lucrează din greu pentru a alinia obiectivele capacităților alianței, care urmează să fie implementate în vară. Totuși, Nieuwenhuihse a recunoscut că sunt încă într-o cursă de recuperare față de alte grupuri de lucru bine stabilite, precum cel al forței aeriene. Este esențial ca NATO să își intensifice eforturile de modernizare pentru a asigura superioritatea în mediul electromagnetic și a răspunde prompt amenințărilor emergente.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv18 ore ago

Scandalul Coca-Cola din România: Între practici ilegale, manipulare și protecție dubioasă

Lideri de încredere, dar senzație de echilibru periculos: Nedelcu și Brisan coordonează operațiuni și influențează decizii cheie În timp ce...

Exclusiv18 ore ago

Corupție și afaceri cu statul în Vălenii de Munte: Lumea ascunsă a ilegalităților și a înțelegerilor oculte

Tăcerea trebuie să înceteze: adevărul despre rețeaua de corupție din inima pădurii După ce jurnalul nostru, Incisiv de Prahova, a...

Exclusiv18 ore ago

Ploieștiul, orașul sfidării și al corupției: de la stalpi montati la mașini pe trotuar/O nouă fază a scandalului WHITE TOWER

Trotoarul meu meu și legea „se bat cap în cap”: situația irelevantă sau sfidare totală? În zona de nord a...

Exclusiv18 ore ago

Penitenciarele în colaps: lipsa fondurilor pentru salarii, hrană și medicamente riscă să declanșeze revolte

Criza sistemului penitenciar: lipsa banilor pentru salarii, hrană și medicamente riscă să ducă la revoltă generalizată Polițiștii de penitenciare riscă...

Exclusiv18 ore ago

Scandal în rândul angajaților din poliția de frontieră: reduceri salariale fără notificare și demersuri legale pentru recuperarea drepturilor

Sindicatul Diamantul dezvăluie reducerea neanunțată a majorării Bayraktar, oferind un model de acțiune pentru recuperarea sumelor reținute ilegal Polițiștii de...

Exclusiv2 zile ago

Reacție fermă a avocatului Militaru în apărarea polițiștilor implicați în misiuni internaționale

Sindicatul Diamantul și avocatul Militaru, aliați în fața ministrului În contextul disputelor și al acuzațiilor privind participarea polițiștilor români la...

Exclusiv2 zile ago

Jaf și corupție la nivel național: Incisiv de Prahova dezvăluie adevărul despre mafia deșeurilor din Prahova – autoritățile, complice sau ineficiente?

Suntem iritați și revoltați că, în 2025, România încă mai trăiește în cercul vicios al corupției, iar cetățenii plătesc prețul...

Exclusiv3 zile ago

Electromecanica Ploiești: O promisiune minciunoasă? Cum Sistemul Antigrindină joacă la două capete, ignorând disperarea fermierilor

In timp ce culturile au suferit, Electromecanica Ploiești promite marea cu sarea, dar nu livrează nimic. O analiză devastatoare a...

Exclusiv4 zile ago

Împuternicirea pe funcție: de excepție, aproape regulă în MAI

Reglementări legale ale împuternicirii Conform Legii nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, articolele 27^15 – 27^17, precum și prevederilor din ordinul...

Exclusiv4 zile ago

Sprijinul financiar pentru șefii din Poliție: sporuri de neuro-zi fără activitate operațională?

Mistere și controverse în beneficiile polițiștilor de rang înalt Un subiect intens dezbătut în ultimele luni în cadrul sindicatului Diamantul...

Exclusiv5 zile ago

Poluare suspectă la Coca-Cola HBC Ploiești: Autoritățile, în alertă!

O noapte plină de suspiciuni și îngrijorare pentru mediul înconjurător Reprezentanții ziarului Incisiv de Prahova au descoperit o situație alarmantă...

Exclusiv6 zile ago

Scandalul imobiliar al secolului la Ploiești și București: mafie, escrocherie și impostură pe ruinele Legii!

Afaceri murdare, „rețineri” de paradă și un sistem corupt care plutește deasupra dreptății În timp ce victimele megaescrocheriei imobiliare de...

Exclusiv6 zile ago

Organizarea ilegală a serviciului de permanență la Poliția de Frontieră: un abuz care încalcă drepturile angajaților

Timp de muncă excesiv și manipularea normelor legale pentru reducerea costurilor Recent, sindicaliștii și specialiștii din domeniu semnalează o practică...

Exclusiv7 zile ago

Un elev de poliție din Câmpina demonstrează curaj și responsabilitate în Târgu-Jiu

Norocul și pentru el, dar și pentru comunitate Numărul 13 s-a dovedit a fi, în cazul de față, un simbol...

Exclusiv7 zile ago

Trafic de droguri de mare risc documentat de polițiștii din Cluj: Un bărbat de 33 de ani, arestat preventiv

Activitate infracțională de amploare, legată de traficul cu substanțe interzise Polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Cluj-Napoca, în colaborare...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv