Connect with us

Actualitate

EXPLOZIV/Alianta Vestului rupe Ardealul de Romania!

Publicat

pe

Iata ca, pe cand ”neamtul” Klaus Iohannis isi toarna la Strasbourg, in fata unei sali penibil de goale, cenusa anticoruptiei in cap, molfaind retoric aceleasi scuze umilitoare cum ca ”noi romanii” am fi rusinea Europei democratice, planul de rupere a Ardealului de Romania, declansat in urma cu putina vreme de ”cei patru arhangheli” ai descentralizarii transilvanene este pus in practica in ritm accelerat. Si chiar daca este vorba ”doar” de o secesiune economica, lucrurile sunt percepute cu atat mai grave penrtu coeziunea nationala, in plin an centenar.

Desigur ca ridicand ”suspiciuni rezonabile” asupra intereselor colaterale ale sustinatorilor externi ai edililor din Cluj Napoca, Arad, Timisoara si Oradea care au format o asa-numita ”Alianta Vestului” risti sa ti se puna instant eticheta sorosista de un ”raspandac” care ”intoxica” adevaratul ”leagan”al romanismului. Fie el si unul dominat in ultimii ani ori de clanuri tiganesti, ori de influente secte care detin controlul absolut nu doar asupra proprietatilor imbiliare din centrele respectivelor orase, dar si asupra angajarilor in administratia locala. Iar faptul ca aceasta ”patrulaterala” la care deja sunt impinse sa adere, prietenii din sistem stiu atat de bine de ce, ”metropole” precum Campia Turzii sau judete intregi precum Caras Severin a fost constituita ca si un ”grup de lobby” inca de la inceput spune deja multe intr-o tara in care puscariile au fost umplute de politicieni acuzati ca ar fi facut ”trafic de influenta”, cum se numeste lobby-ul in rechizitoriile din ”Republica procurorilor”. Bineinteles, Emil Boc, Gheorghe Falca,  Nicolae Robu si Ilie Bolojan nu pot fi decat felicitati pentru ca se zbat sa atraga fonduri europene pentru votantii lor, cu toata emfaza cu care prea urla ca din gura de sarpe ca astfel vor ”sa evite Bucurestiul”, adresandu-se direct la Bruxelles. Si tocmai aceasta unidirectionare  ar putea fi de fapt sabia cu doua taisuri care sa taie Romania, dupa cum se tem cei care insa spera ca nu a sosit momentul fortarii ruperii Ardealului de restul tarii, fie si economic si cultural. Pentru ca, in acelasi timp cu ”Alianta Vestului” a luat fiinta si ”Axa Sudului”, exact pe aceleasi principii si formata din municipii puternice precum Brasovul, Bucurestiul sau Constanta si la care urmeaza sa adere si alte orase din ”extra-Carpati”. Numai ca, surpriza, dupa cum sustin sursele noastre, deja de la Bruxelles se transmit semnale prea fatise ca pentru urmatorul exercitiu financiar al Uniunii Europene din 2021-2017,”prioritare” vor fi marile proiecte de infrastructura  venite dinspre ”Alianta Vestului”, in timp ce ”Axa Sudului” va ramane cel mai probabil cu buzele umflate. Chiar si atunci cand se prezinta atat de catre ”Alianta Vestului”, cat si de catre ”Axa Sudului” proiecte ”gemene” precum constructia de cai ferate de mare viteza.

Gata, s-a inceput!

Cu toate pacatele sale, Victor Ponta a stiut ca trebuie sa paraseasca in orice conditii Palatul Victoria dupa ce i s-a transmis transant sa nu se mai incapataneze cu constructia ”autostrazii peste Carpati”. Era o noua batalie cistigata de cei care insista inca pentru ruperea Ardealului de Romania, barem din punct de vedere financiar, cultural si mai ales al marii infrastructuri, daca actuala conjuctura geo-politica nu permite mai mult… Astfel ca, oricine s-ar afla ”la putere” la Bucuresti, fie ei liberali, pesedisti sau mai ales tehnocrati, ”culoarul” de transport rapid care sa traverseze Carpatii ramane o simpla si cu atat mai dureroasa ”marota”. Asta in timp ce, dupa cum dezvaluiam cu cateva luni in urma, anumite ambasade occidentale nu s-au sfiit sa apese pe acceleratia ”lobby”-ului, ca doar la ei nu exista traficul de influenta, recomandand, de multe ori chiar prin batai cu pumnul in masa, ca o adevarata cortina de fier sa-i opreasca pe marii investitori straini la Brasov. Si dupa ce ca Moldova pare sa fi pierdut oricum lupta pentru a tine ritmul cu dezvoltarea economica a restului tarii, iata ca si sudul incepe sa se zguduie. Iar agresiva lansare a ”Aliantei Vestului” care va face lobby la Bruxelles pentru dezvoltarea marii infrastructuri in interiorul Ardealului, ci nu pentru ”culoare” de transport cu restul Romaniei poate fi ”inceputul sfarsitului”… Mai ales daca Renault si Ford vor ceda ”cantecelor de sirena” tot mai ademenitoare din ultima vreme si vor accepta mutarea productiei de la Pitesti si Craiova. Ceea ce ar reprezenta lovituri greu de surmontat pentru o ”Axa a Sudului” tinuta in sah si prin incercarile disperate ale olandezilor de preluare fortata a Portului Constanta. Pentru a construi un mega-mall in locul lui apoi, cel mai probabil…

Cu fata la Bruxelles, via Budapesta

Anuntata de primarul timisorean Nicolae Robu, formarea ”Patrulateralei” are in vedere actionarea concertata a celor patru municipii in vederea urmatorului exercitiu financiar al UE in scopul constructiei in special a unor noi autostrazi si a caii ferate de mare viteza care ar urma sa lege Clujul de Budapesta. Deci, toate bune si frumoase, mai ales ca este vorba de atragerea de fonduri europene, acolo unde guvernantii de la Bucuresti nici nu mai este nevoie sa insistam cat de anapoda se misca, chiar si atunci cand chiar vor sa miste ceva. Iar cu toate ca accentul s-a pus strict pe colaborarea economica intre Cluj Napoca, Timisoara, Arad si Oradea este clar ca acest nucleu este si unul de sorginte politica, fiind vorba strict de primari reprezentand Partidul National Liberal. Dar nici macar asta nu conteaza in ecuatia geo-strategica care prevede un scenariu cu ”dublu impact” pentru zonele istorice ale Romaniei in urmatorii ani, cu un Ardeal ”supraincalzait” financiar si cu o izolare investitionala cat mai pregnanta pentru restul  Romaniei.

 De la Brasov, potopul!

Exact in zilele in care ”Alianta Vestului” era anuntata cu surlele si trambitele sorosiste de rigoare  si deja experti germani, suedezi si olandezi se napusteau la Bruxelles sa faca ”lobby” pentru proiectele  strict din interiorul ”patrulateralei” transilvanene, se infiinta si o alta organizatie similara, ”Axa Dezvoltarii”, care are practic aceleasi principii de functionare si obiective, numai ca pentru regiunile extracarpatice. Numai ca, surpriza, dupa cum reiese din informatiile de ultima ora intrate in posesia noastra, celor din ”Axa Sudului” li s-ar fi transmis deja sa nu se agite prea mult, mai ales daca au de gand sa intre in concurenta cu ”Alianta Vestului”, pentru ca la Bruxelles oricum acestia vor avea succes de cauza. Si ca pentru anii 2021 – 20127, comisarii europeni dar si reprezentantii unor puternice state occidentale vor face orice pentru ca toate fondurile si investitiile mari sa fie ”unidirectionate” strict catre Transilvania, urmand ca „de la Brasov, potopul”…(Catalin Tache).

 

 

Actualitate

De ce inchirierea unei masini este o solutie de mobilitate avantajoasa

Publicat

pe

De

Mobilitate inteligenta: de ce turistii aleg inchirierile auto in Bucuresti

Bucurestiul a devenit o destinatie europeana apreciata pentru istoria, cultura si viata sa dinamica. Turistii straini care ajung aici prefera din ce in ce mai des serviciile de inchirieri auto pentru a se bucura de libertatea deplasarii si de confortul pe care doar o masina personala il poate oferi intr-un oras atat de divers.

De ce merita sa inchiriezi o masina in Bucuresti

Transportul in comun, desi extins, nu acopera intotdeauna toate punctele de interes sau programul flexibil dorit de un turist. Prin acest serviciu de rent a car Bucuresti, vizitatorii pot explora atat centrul aglomerat, cat si zonele linistite din imprejurimi, fara a depinde de orare sau trasee fixe.

Mobilitatea deplina permite descoperirea orasului intr-un mod autentic si confortabil.

Optiuni variate pentru orice cerinta

Parcul auto disponibil pentru inchirieri in Bucuresti este impresionant. De la modele compacte, perfecte pentru traficul urban, pana la SUV-uri spatioase sau limuzine premium, turistii pot alege exact ceea ce li se potriveste.

Firmele de rent a car investesc constant in masini noi, bine intretinute, echipate cu tehnologie moderna pentru siguranta si confort maxim.

Inchiriere rapida direct de la Otopeni

Pentru a evita intarzierile si inconvenientele, multe companii ofera serviciul de inchiriere auto direct din Aeroportul Otopeni. Turistii pot prelua masina imediat dupa sosire si pot pleca spre destinatie fara alte opriri sau formalitati suplimentare.

Rezervarile online asigura un proces simplificat si garanteaza disponibilitatea vehiculului dorit.

Ce conditii trebuie indeplinite pentru a inchiria o masina

Procesul de inchiriere presupune cateva cerinte standard:

  • Varsta minima de 21 ani

  • Permis de conducere valabil de minimum un an

  • Act de identitate valid

  • Card de credit pentru blocarea garantiei

Pentru anumite modele de lux pot fi solicitate conditii suplimentare, precum o varsta mai ridicata sau o perioada mai lunga de detinere a permisului.

Inchirieri fara card de credit? Da, se poate

Tot mai multe companii accepta garantii platite in numerar sau cu card de debit, permitand turistilor care nu detin carduri de credit sa beneficieze de serviciile de inchirieri auto.

Aceasta flexibilitate este bine primita, in special de catre vizitatorii tineri sau cei care cauta solutii mai accesibile.

Inchirieri de la persoane fizice: avantaje si riscuri

Alternativa la firmele consacrate este inchirierea masinilor de la persoane fizice. Preturile pot fi mai mici, iar formalitatile mai simple, dar este important sa verifici atent toate documentele, sa te asiguri ca masina este asigurata si sa semnezi un contract oficial.

Inspectarea vehiculului inainte de preluare si realizarea de fotografii sunt masuri recomandate.

Care sunt cele mai populare masini pentru turisti

In functie de planurile de calatorie, preferintele sunt diverse:

  • Masini mici pentru traficul urban

  • SUV-uri pentru excursii in afara orasului

  • Masini premium pentru confort si stil

Indiferent de preferinta, oferta de rent a car Otopeni poate satisface toate nevoile.

De ce este esentiala rezervarea din timp

Rezervand masina in avans, turistii se asigura ca gasesc vehiculul potrivit, beneficiaza de tarife mai bune si evita surprizele neplacute, mai ales in perioadele aglomerate.

Planificarea din timp aduce nu doar economie de bani, ci si confort sporit.

Recomandari pentru o inchiriere fara probleme

Pentru o experienta fara incidente, este important sa:

  • Citesti atent termenii contractului

  • Verifici masina si sa fotografiezi eventualele defecte

  • Clarifici politica de combustibil

  • Respecti ora de returnare

Aceste detalii contribuie la o experienta relaxanta si fara griji.

Concluzie: libertatea de a descoperi Bucurestiul in propriul ritm

Indiferent de durata vizitei, inchirierea unei masini in Bucuresti iti ofera sansa sa explorezi mai mult, mai repede si in conditii de confort deplin. Este solutia ideala pentru turistii care apreciaza flexibilitatea si independenta.


Cele mai bune solutii de inchirieri auto la Otopeni

Daca aterizezi pe Aeroportul Henri Coanda si vrei sa te bucuri de cele mai avantajoase servicii de rent a car, viziteaza inchirieriauto-otopeni.com pentru oferte rapide, masini moderne si preluare directa din aeroport.

Citeste in continuare

Actualitate

Ultima călătorie a Papei Francisc: Ceremonia funerară la Roma

Publicat

pe

De

Sicriul Papei Francisc, purtat de un papamobil modificat

Sicriul Papei Francisc va fi purtat sâmbătă cu un papamobil special adaptat pentru această ocazie, același vehicul pe care Suveranul Pontif l-a folosit în călătoriile sale anterioare. Ceremonia va începe la Vatican și se va încheia la Bazilica Santa Maria Maggiore din Roma, marcând o ultimă călătorie simbolică pentru liderul spiritual.

Detalii despre transportul sicriului

Papamobilul a fost utilizat anterior de Papa Francisc în timpul unei călătorii în Orient, însă pentru funeralii a fost modificat pentru a susține o platformă funerară. Aceasta va fi ultima dată când pontiful argentinian va fi transportat într-unul dintre aceste vehicule, care au fost parte integrantă a interacțiunii sale cu credincioșii.

Ceremonia religioasă și parcursul cortegiului funerar

Ceremonia religioasă a început la ora locală 10:00 (8:00 GMT) în Piața Sfântul Petru din Vatican. După slujbă, cortegiul funerar va străbate străzile Romei în direcția Bazilicii Santa Maria Maggiore, locul ales de Papa Francisc pentru a fi înmormântat.

O inmormântare intimă și semnificativă

Înmormântarea va avea loc într-un cadru restrâns, în prezența cardinalilor, apropiaților și a unor persoane defavorizate. La cererea papei, vor fi incluse și persoane sărace și fără adăpost, subliniind angajamentul său față de cei nevoiași.

O schimbare de tradiție

Papa Francisc va fi primul Suveran Pontif care nu va fi înmormântat în Bazilica Sfântul Petru în mai bine de un secol. Se estimează că la funeralii vor participa aproximativ 200.000 de persoane, împreună cu peste 130 de delegații din diverse țări și organizații internaționale.

Moartea Papei Francisc

Francisc a decedat în Lunea Paștelui, la vârsta de 88 de ani, în urma unui accident vascular cerebral, urmat de comă și insuficiență cardiacă. Starea sa de sănătate s-a deteriorat semnificativ în ultimele săptămâni, afectat de insuficiență respiratorie acută, hipertensiune arterială și alte probleme medicale.

Citeste in continuare

Actualitate

Prezența lui Elon Musk la interviul secretarului Forțelor Aeriene a lui Trump stârnește controverse

Publicat

pe

De

Prezența fondatorului SpaceX, Elon Musk, la interviul președintelui Donald Trump cu Troy Meink, nominalizat pentru funcția de secretar al Forțelor Aeriene, a fost confirmată de Meink în răspunsurile scrise către senatoarea Elizabeth Warren, obținute de Breaking Defense. Musk a fost menționat drept „unul dintre mulți” la întâlnire, fără a adresa întrebări, doar Trump interacționând cu acesta.

Controversele numirii: favoritism și legături cu SpaceX

Dezvăluirea prezenței lui Musk generează îngrijorări privind legăturile lui Meink cu SpaceX, după ce Reuters a raportat că Musk l-a recomandat pe Meink, acesta fiind implicat în acordarea unui contract important pentru SpaceX. Meink, în prezent director adjunct la Oficiul Național de Recunoaștere, a negat legături personale cu Musk și a negat orice conflict de interese.

Politico a fost prima publicație care a raportat despre prezența lui Musk la interviu. Senatorii Elizabeth Warren și Tammy Duckworth și-au exprimat anterior îngrijorările cu privire la candidatura lui Meink, caracterizând raportul Reuters ca având „acuzații extrem de grave de favoritism.”

Întrebări fără răspuns și presiuni politice

Warren a declarat că participarea lui Musk la interviu ridică noi întrebări despre influența sa asupra numirii și potențialele beneficii obținute. Warren a subliniat că Musk nu are nicio îndreptățire să selecteze oficiali de securitate națională care pot acorda contracte semnificative din fonduri publice.

Deocamdată, nu este clar dacă această dezvăluire va afecta confirmarea lui Meink, care ar putea fi votată săptămâna viitoare. Cu toate acestea, la audierea de confirmare, niciun senator nu a ridicat întrebări despre legăturile lui Meink cu Musk, concentrându-se mai mult pe chestiuni locale sau programe de armament specifice.

Angajamente față de transparență și concurență

În răspunsurile scrise către Warren, Meink a subliniat intenția de a asigura un proces corect de licitație pentru competitori, dacă va fi confirmat. A promis că va promova inovația și concurența în cadrul bazei industriale de apărare, bazându-se pe experiența sa din cadrul NRO.

Meink a luat distanță și față de comentariile lui Musk din noiembrie, care susțineau că „avioanele de luptă cu echipaj uman sunt învechite în era dronelor.”

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv15 ore ago

Schimbarea programului de lucru în Poliția Română va crește costurile și va complica serviciul polițienesc

Sindicatul Europol subliniază că actuala situație din Poliția Română reflectă proverbul „țara arde și babele se piaptănă”, evidențiind pasivitatea conducerii...

Exclusivo zi ago

Modul controversat de a „plimba” deșeurile: Genesis Biotech Filipestii de Padure sub lupa

Genesis Biotech și prăpastia legalității Într-un peisaj al corupției și al escrocheriilor, Genesis Biotech, în parteneriat cu Genesis Biopartner din...

Exclusiv2 zile ago

ROF-ul ANP: O capodoperă birocratică fără substanță

Reforma pe hârtie: Așteptări și deziluzii Administrația Națională a Penitenciarelor (ANP) pare angajată într-o cursă nebunească către trecut, oferind o...

Exclusiv2 zile ago

Faraonul Volosevici: O comedie administrativă în Parcul Industrial Ploiesti

„Faraon” la roate? Se pare că fostul primar al Ploieștiului, Andrei Volosevici, prosperă în ineficiență, iar acum s-a așezat pe...

Exclusiv2 zile ago

Critici dure la adresa IGPR: interpretarea distorsionată a Ordinului S/108/2011

Îngrijorări asupra interpretării oficiale Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului Diamantul, a denunțat o interpretare înșelătoare a Ordinului S/108/2011 de către...

Exclusiv2 zile ago

Decizie importantă a ÎCCJ cu privire la drepturile locative ale polițiștilor

Clarificări esențiale privind compensația pentru chirie Într-un context în care reglementările privind drepturile locative ale polițiștilor au fost adesea interpretate...

Exclusiv2 zile ago

Reguli privind cazarea în interes personal în centrele DALI

Sindicatul Național Decus a publicat reguli clare referitoare la cazarea în interes personal în centrele și bazele administrate de Direcția...

Exclusiv3 zile ago

Justiția sub atac: Inculpatul pseudo-jurnalist spagar si santajist  Stavri Cătălin, în centrul unei controverse legate de abuzurile procurorilor

Într-un climat în care integritatea și credibilitatea justiției sunt esențiale pentru buna funcționare a societății, cazul lui Stavri Cătălin, un...

Exclusiv4 zile ago

23 Aprilie 2025 – Sărbătoarea Sfântului Gheorghe

Importanța sărbătorii Pe 23 aprilie, Biserica Ortodoxă sărbătorește Sfântul Mare Mucenic Gheorghe, un sfânt venerat de creștini, cunoscut și sub...

Exclusiv4 zile ago

Avertisment de la DNSC privind o fraudă în creștere prin apeluri telefonice false

Tipuri de fraudă folosind identități false Directoratul Național pentru Securitate Cibernetică (DNSC) a emis un avertisment cu privire la un...

Exclusiv5 zile ago

Minunea de Paște la Baia Mare: Un bărbat in cărucior cu rotile își recapătă mobilitatea

O poveste uimitoare Într-o întâmplare surprinzătoare, un bărbat din Baia Mare, care a decis să cerșească folosind un cărucior cu...

Exclusiv5 zile ago

Sfârșit de epocă: Moartea Papei Francisc la 88 de ani marcheză o transformare globală

Un lider spiritual simbolic se stinge, lăsând în urma sa o moștenire de deschidere și reformă în Biserica Catolică Un...

Exclusiv6 zile ago

Incident rutier: Șofer cu permis suspendat și alcoolemie mare, prins în urma unei urmăriri

Un bărbat care avea permisul de conducere suspendat de 6 luni și o alcoolemie de 0,88 mg/l alcool pur în...

Exclusiv7 zile ago

Mesaj de Paște de la Echipa Incisiv de Prahova

Dragi cititori, Cu ocazia Sfintelor Sărbători de Paște, vă transmitem cele mai calde urări de sănătate, liniște sufletească și bucurii...

Exclusivo săptămână ago

Sâmbăta Mare: Tradiții, obiceiuri și ce nu trebuie să faci in această zi

Pregătiri pentru Învierea Domnului Sâmbăta Mare este ziua de dinaintea Învierii Domnului, un moment de tihnă și pregătire spirituală pentru...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv