Actualitate
EXPLOZIV/DEZVALUIRI SENZATIONALE ALE JURNALISTULUI CATALIN TACHE/ Armata Romana, scoasa din NATO!

Un raport contrainformativ incendiar intrat in posesia noastra incrimineaza jocuri de culise de-a dreptul halucinante facute la cel mai inalt nivel al Ministerului Apararii Nationale in scopul ”deturnarii” unor uriase contracte de inarmare ce urmeaza a fi negociate in curand. Iar daca seria de dezvaluiri din ”National” a cuprins mai multe amanunte privind razboiul pe viata si pe moarte si pe bani multi care se poarta intre marile puteri ale lumii pentru a-si impune propriile companii de armament drept parteneri care sa prinda o ”halca” tot mai mare din bugetul de miliarde de euro asigurat de catre Guvernul Romaniei pentru modernizarea dotarii Armatei Romane, de aceasta data raportul care poate reprezenta ”nucleara” care sa arunce in aer intreg Ministerul Apararii Nationale,cu tot cu scaunul care oricum se clatina tot mai serios al lui Mihai Fifor cuprinde precizari punctuale.
Fifor a schimbat regulile jocului dupa vizita in Germania
Prin care se arata cum pur si simplu ar fi fost schimbate specificatiile tehnice ale proiectului ”Platforme de Transport” pentru cele 3.341 de camioane care ar urma sa intre in dotarea Armatei Romane! Ca si efectuarea unei operatiuni de lotizare a proiectului, impartit ulterior in ”LOT 1 – camioane blindate si neblindate” si „LOT 2 – Remorci”. Insa acuza care va zgudui intreg ministerul si mai ales servicile de informatii militare se refera la o modificare ulterioara a tipului de motor pe care trebuie sa il posede platformele militare. Si prin care, pur si simplu, Armata Romana va fi scoasa din cartile NATO, Alianta avand un standard obligatoriu care prevede ca pe timp de razboi si in teatrele de operatii sa se foloseasca ”combustibilul unic”. Iar concluziile raportului intrat deja incluisv in posesia unor importanti lideri politici ai actualei guvernari, dar si a partenerilor strategici sunt cu atat mai interesante cu cat serioasele vulnerabilitati cu care s-ar putea confrunta Armata Romana dupa atribuirea acestor contracte ar fi survenit imediat dupa intoarcerea dintr-o vizita in Germania a ministrului Mihai Fifor.
Au schimbat motorul!
Razboi total pentru contractul privind achizitia a 3.441 camioane
Tinand cont de gravitatea aspectelor din acest raport care, subliniem, a intrat si in posesia reprezentantilor principalilor parteneri externi strategici ai Romaniei, tinand cont de vulnerabilitatile la adresa Armatei Romane si la incalcarea cu buna stiinta a standardelor NATO obligatorii pentru toate trupele Aliantei, publicam integral paragrafele referitoare la acuzele privind stategia de inarmare derulata de catre actuala conducere a Ministerului Apararii Nationale. Cu specificatia ca acest scandal intervine la atat de putina vreme dupa ce, dupa cum dezvaluiam in exclusivitate, procurorii anticoruptie au descins deja in sediul MApN, ridicand documente inclusiv de la Departamentul pentru Armamente cu privire la proiectul ”PIRANHA 3”. Cum insa este vorba despre o ancheta aflata in plina desfasurare, procurorii luand in calcul acum si aceste noi piste nu vom publica acum si numele companiilor vizate.
”Precizam ca la proiectul PLATFORME de TRANSPORT pentru cele 3.441 camioane au fost schimbate specificatiile tehnice, existand suspiciunea ca s-a dorit ca astfel sa poata participa si companiile germane(…) si (…). Initial s-a dorit ca intreg contractul sa fie atribuit companiei (…), insa deoarece aceasta nu produce si remorci a fost nevoie sa se recurga la efectuarea operatiunii de lotizare a proiectului, un lot fiind pentru camioane iar cel de-al doilea pentru remorci. LOTUL 1 – camioane blindate si neblindate iar LOTUL 2 – remorci. Fiind convenita de principiu necesitatea atribuirii contractului catre companii germane s-a stabilit ca remorcile sa fie livrate de catre (…).
Armata Romana risca sa fie scoasa din teatrele de operatiuni din cauza noilor camioane neconforme standardului NATO al ”combustibilului unic”
Cea de a doua cerinta priveste tipul de motor pe care trebuie sa il posede platformele de transport. Conform cerintei formulate de catre Statul Major al Fortelor Terestre camioanele trebuiau sa posede motor Euro 3 care tinea cont de un standard NATO astfel incat pe timp de razboi si in teatrele de operatii se foloseste COMBUSTIBIL UNIC. Exista informatii ca modificarea ar fi fost insa facuta la indicatiile dlui. ministru Mihai-Viorel Fifor ddupa vizita pe care a efectuat-o in Germania, deoarece compania (…) produce acum doar motoare Euro 5, fapt care ar fi descalificat-o in situatia pastrarii neschimbate a specificatiilor tehnice initiale, considerandu-se ca astfel nu se mai pot atribui contracte catre partea germana, conform intelegerilor NEOFICIALE stabilite in cursul vizitei din Germania. In acest sens este de precizat ca prin schimbarea specificatiei tehnice privind tipul de motor pe care trebuie sa il posede camioanele ce urmeaza a fi achizitionate este afectata capacitatea de interoperabilitate a tehnicii militare a fortelor armate ale celorlalte state membre NATO cu tehnica militara din dotarea fortelor armate romane, care in aceste conditii nu vor putea folosi in caz de razboi ”COMBUSTIBIL UNIC” si, pe cale de consecinta este afectata insasi capacitatea de aparare a Romaniei! Subliniem ca despre motoarele EURO 5 se cunoaste ca pentru a putea fi alimentate cu COMBUSTIBIL UNIC au nevoie de un sistem auxiliar suplimentar care sa permita trecerea la folosirea acestui tip de combustibil. Insa dispozitivul auxiliar nu a fost solicitat prin documentatia tehnica si astfel va costa in plus la pretul final de achizitie al camionului. Exista indicii ca se intentioneaza ca de-abia dupa semnarea contractului sa se semneze un act aditional in acest sens prin care se va cere montarea dispozitivului si se va negocia. Dispozitivul costa in conditii normale aproximativ 30.000 de euro, dar in functie de modul in care vor fi purtate negocierile de catre partea romana exista riscul ca pretul dispozitivului sa ajunga mai mare, invocandu-se URGENTA achizitionarii lor”. Pentru ca, altfel, desi vom cheltui miliarde pe achizitia de camioane, acestea pur si simplu nu vor putea fi trimise si folosite in teatrele de oeratiuni unde Armata Romana este angajata alaturi de trupele NATO!
Raportul Cabinetului Ministrului
Ancheta DNA cu privire la proiectul ”PIRANHA 3” se extinde
De asemenea, parca pentru a-l baga si mai mult pe Mihai Fifor in gura partenerilor strategici ai Romaniei, in finalul raportului contrainformativ pe care acestia deja l-au parcurs se scrie negru pe alb, parca pentru a nu se mai lasa loc de nicio indoiala : ”Cele doua cerinte privind LOTIZAREA platformelor si modificarea specificatiilor de la E3 la E5 au fost facute, conform verificarilor noastre, la revenirea dlui. ministru Mihai-Viorel Fifor din Germania. Ambele au fost facute dupa publicarea anuntului! Ambele au fost semnate si aprobate de dl. ministru!Pentru cele 3.341 Platforme a fost initiat un raport de catre Cabinetul Ministrului, decizia fiind initiata prin avizul Statului Major al Apararii si pusa in practica de catre DPA! Au fost modificate cerintele tehnice pentru platforme desi anuntul fusese publicat cu o saptamana inainte! Exista adresa cu nr. (…) trimisa oficial catre ANAP prin care se modifica parametrii tehnici, adica lotizarea si dotarea camioanelor cu motor EURO 5”!!!
Asa ca, ”Misule”, joac-o si pe asta! Mai ales ca ministrul Apararii poate banui reactia partenerilor strategici de care depinde in buna masura siguranta Romaniei ca firmele lor sunt puse sa participe la negocieri asupra carora planeaza astfel de suspiciuni privind schimbarea regulilor in chiar timpul jocului in favoarea anumitei parti si mai ales ca il asteapta vizita din septembrie in Statele Unite ale Americii. Una facuta de aceasta data la vedere, ci nu ca ”descinderea incognito” privata din Israel, fara macar stiinta oficialitatilor de la Tel Aviv. (Catalin Tache).
Actualitate
Schimbări drastice în achizițiile armatei: Îngrijorări și speculații în industria de apărare

Mesajul clar al Generalului: Tehnologiile se transformă
În inima Deșertului Mojave din California, Șeful Statului Major al Armatei, generalul Randy George, a transmis un mesaj clar industriei de apărare: un cutremur tehnologic se preconizează, iar acesta ar putea afecta profund programele de achiziție la scară largă, inclusiv vehiculele de luptă terestre.
„Sunt legat de capacitatea generală”, a declarat generalul cu patru stele pentru publicația Breaking Defense, într-un interviu recent. „Modul în care facem asta probabil se va schimba… [și] cu ce echipament.”
George a evidențiat rapiditatea cu care tehnologia a evoluat în ultimii ani, sugerând că Armata ar putea reconsidera achizițiile pe care le-a realizat de-a lungul timpului.
Speculații cu privire la reduceri substanțiale
Comentariile sale vin într-un context în care circulă zvonuri larg răspândite că Armata ar putea face reduceri semnificative în portofoliul vehiculelor de luptă terestre. Cu toate că serviciul nu a confirmat încă astfel de măsuri, contractanții din domeniul apărării se pregătesc deja pentru vești proaste, conform surselor din industrie.
„Reduceri sunt doar zvonuri până când nu devin realitate”, a afirmat un oficial din industrie.
Îngrijorări fundamentele pe baza raportului Marathon Initiative
Pentru a înțelege îngrijorările existente, trebuie să ne întoarcem la 2023, când Marathon Initiative, o organizație non-profit axată pe subiecte de securitate națională, a publicat un raport care propunea schimbări drastice în achiziții pentru toate serviciile armate. Raportul recomanda reducerea formatiunilor și a achizițiilor de armament, inclusiv sisteme precum Armored Multi-Purpose Vehicle (AMPV) și progresele în programul de obuzier autopropulsat Paladin Integrated Management (PIM).
Chiar dacă documentul are aproape doi ani iar nu este o publicație guvernamentală, a câștigat tracțiune recentă în cercurile industriei de apărare, în special datorită ascensiunii autorilor săi în structurile de decizie ale Pentagonului.
Încercări de adaptare și inovație
Generalul James Rainey, șeful Comandamentului Viitor al Armatei, ajută la clarificarea acestor întrebări de cerințe și a utilizat experimente precum Proiectul Convergence Capstone 5 pentru a aduce perspective utile conducerii superioare.
„Șeful urăște un anumit tip de echipament. Mi-a spus: ‘Vreau să-l distrug.’ Și eu am răspuns: ‘Nu-ți face griji, a murit deja la PCC5. … [A trecut] de la verde la roșu ca o broască într-un blender’”, a relatat Rainey recent pe scenă.
Așteptări statice în fața incertitudinii bugetare
Industria se pregătește acum să observe ce va fi păstrat și ce va fi eliminat din categorii ce par a se îndrepta spre un viitor incert. „Industria trebuie să stea liniștită și să aștepte următoarele 90 de zile pentru a vedea cum se desfășoară lucrurile… [pentru că] se schimbă constant”, a subliniat generalul în rezervă John Ferrari.
Cu toate acestea, unele surse din industrie afirmă că este provocator să se ia decizii de afaceri până la publicarea cererii de buget pentru FY26. „Speculațiile se schimbă zi de zi”, a menționat o sursă.
Riscurile reducerilor și impactul asupra lanțului de furnizare
Sursele din industrie subliniază că, dacă Armata decide să oprească o linie de producție activă, efectele negative se vor extinde asupra întregului lanț de furnizare.
Actualitate
Lockheed Martin iși numeste un nou director financiar: Evan Scott preia misiunea
Actualitate
Avertisment pentru Industria de Apărare: Tarifele impuse de Trump pun în pericol capacitatea de achiziție a Pentagonului
-
Exclusivacum o zi
Alerta roșie: FSANP cere acțiuni imediate pentru siguranța penitenciarelor din România
-
Exclusivacum 4 zile
Cătălin Stavri: Pseudo-jurnalistul infractor al sit-ului de denigrare și șantaje Incomod.ro – Dezvăluiri explozive și inregistrări despre corupție
-
Exclusivacum 3 zile
Corupția în sistem: Legătura dintre inculpatul pseudo-jurnalist spagar si santajist Cătălin Stavri și forțele de ordine
-
Exclusivacum 3 zile
Corupția în justiție: Cazul inculpatului pseudo – jurnalist spagar si santajist Cătălin Stavri și murdăriile din White Tower
-
Exclusivacum 4 zile
„Adio, Halchin!”. Ieri, a fost ultima zi a Directorului General al ANP/Urmeaza Valentin Matei de la Penitenciarul Ploiesti?
-
Ancheteacum 10 ore
Decontarea serviciilor turistice pentru personalul din apărare și ordine publică în 2025
-
Exclusivacum 3 zile
Suspiciuni în IGPR: Director cercetat pentru o afacere discretă cu Bolt?
-
Exclusivacum 2 zile
CSM acordă certificat de bună purtare foștilor procurori de la DNA Ploiești/„Dezvăluiri de noaptea minții”