Connect with us

Actualitate

EXPLOZIV/DEZVALUIRI SENZATIONALE ALE JURNALISTULUI CATALIN TACHE/ Armata Romana, scoasa din NATO!

Publicat

pe

Un raport contrainformativ incendiar intrat in posesia noastra incrimineaza jocuri de culise de-a dreptul halucinante facute la cel mai inalt nivel al Ministerului Apararii Nationale in scopul  ”deturnarii” unor uriase contracte de inarmare ce urmeaza a fi negociate in curand. Iar daca seria de dezvaluiri din ”National” a cuprins mai multe amanunte privind razboiul pe viata si pe moarte si pe bani multi care se poarta intre marile puteri ale lumii pentru a-si impune propriile companii de armament drept parteneri care sa prinda o ”halca” tot mai mare din bugetul de miliarde de euro asigurat de catre Guvernul Romaniei pentru modernizarea dotarii Armatei Romane, de aceasta data raportul care poate reprezenta ”nucleara” care sa arunce in aer intreg Ministerul Apararii Nationale,cu tot cu scaunul care oricum se clatina tot mai serios al lui Mihai Fifor cuprinde precizari punctuale.

Fifor a schimbat regulile jocului dupa vizita in Germania

Prin care se arata cum pur si simplu ar fi fost schimbate specificatiile tehnice ale proiectului ”Platforme de Transport” pentru cele 3.341 de camioane care ar urma sa intre in dotarea Armatei Romane! Ca si efectuarea unei operatiuni de lotizare a proiectului, impartit ulterior in ”LOT 1 – camioane blindate si neblindate” si „LOT 2 – Remorci”. Insa acuza care va zgudui intreg ministerul si mai ales servicile de informatii militare se refera la o modificare ulterioara a tipului de motor pe care trebuie sa il posede platformele militare. Si prin care, pur si simplu, Armata Romana va fi scoasa din cartile NATO, Alianta avand un standard obligatoriu care prevede ca pe timp de razboi si in teatrele de operatii sa se foloseasca ”combustibilul unic”. Iar concluziile raportului intrat deja incluisv  in posesia unor importanti lideri politici ai actualei guvernari, dar si a partenerilor strategici  sunt cu atat mai interesante cu cat serioasele vulnerabilitati cu care s-ar putea confrunta Armata Romana dupa atribuirea acestor contracte ar fi survenit imediat dupa intoarcerea dintr-o vizita in Germania a ministrului Mihai Fifor.

Au schimbat motorul!

Razboi total pentru contractul privind achizitia a 3.441 camioane

Tinand cont de gravitatea aspectelor din acest raport care, subliniem, a intrat si in posesia reprezentantilor principalilor parteneri externi strategici ai Romaniei, tinand cont de vulnerabilitatile la adresa Armatei Romane si la incalcarea cu buna stiinta a standardelor NATO obligatorii pentru toate trupele Aliantei, publicam integral paragrafele referitoare la acuzele privind stategia de inarmare derulata de catre actuala conducere a Ministerului Apararii Nationale. Cu specificatia ca acest scandal intervine la atat de putina vreme dupa ce, dupa cum dezvaluiam in exclusivitate, procurorii anticoruptie au descins deja in sediul MApN, ridicand documente inclusiv de la Departamentul pentru Armamente cu privire la proiectul ”PIRANHA 3”. Cum insa este vorba despre o ancheta aflata in plina desfasurare, procurorii luand in calcul acum si aceste noi piste nu vom publica acum si numele companiilor vizate.

”Precizam ca la proiectul PLATFORME de TRANSPORT pentru cele 3.441 camioane au fost schimbate specificatiile tehnice, existand suspiciunea ca s-a dorit ca astfel sa poata participa si companiile germane(…) si (…). Initial s-a dorit ca intreg contractul sa fie atribuit companiei (…), insa deoarece aceasta nu produce si remorci a fost nevoie sa se recurga la efectuarea  operatiunii de lotizare a proiectului, un lot fiind pentru camioane iar cel de-al doilea pentru remorci. LOTUL 1 – camioane blindate si neblindate iar LOTUL 2 – remorci. Fiind convenita de principiu necesitatea atribuirii contractului catre companii germane s-a stabilit ca remorcile sa fie livrate de catre (…).

Armata Romana risca sa fie scoasa din teatrele de operatiuni din cauza noilor camioane neconforme standardului NATO al ”combustibilului unic”

Cea de a doua cerinta priveste tipul de motor pe care trebuie sa il posede platformele de transport. Conform cerintei formulate de catre Statul Major al Fortelor Terestre camioanele trebuiau sa posede motor Euro 3 care tinea cont de un standard NATO astfel incat pe timp de razboi si in teatrele de operatii se foloseste COMBUSTIBIL UNIC. Exista informatii ca modificarea ar fi fost insa facuta la indicatiile dlui. ministru Mihai-Viorel Fifor ddupa vizita pe care a efectuat-o in Germania, deoarece compania (…) produce acum doar motoare Euro 5, fapt care ar fi descalificat-o in situatia pastrarii neschimbate  a specificatiilor tehnice initiale, considerandu-se ca astfel nu se mai pot atribui contracte catre partea germana, conform intelegerilor NEOFICIALE stabilite in cursul vizitei din Germania. In acest sens este de precizat ca prin schimbarea specificatiei tehnice privind tipul de motor pe care trebuie sa il posede camioanele ce urmeaza a fi achizitionate este afectata capacitatea de interoperabilitate a tehnicii militare a fortelor armate ale celorlalte state membre NATO cu tehnica militara din dotarea fortelor armate romane, care in aceste conditii nu vor putea folosi in caz de razboi ”COMBUSTIBIL UNIC” si, pe cale de consecinta este afectata insasi capacitatea de aparare a Romaniei! Subliniem ca despre motoarele EURO 5 se cunoaste ca pentru a putea fi alimentate cu COMBUSTIBIL UNIC au nevoie de un sistem auxiliar suplimentar care sa permita trecerea la folosirea acestui tip de combustibil. Insa dispozitivul auxiliar nu a fost solicitat prin documentatia tehnica si astfel va costa in plus la pretul final de achizitie al camionului. Exista indicii ca se intentioneaza ca de-abia dupa semnarea contractului sa se semneze un act aditional in acest sens prin care se va cere montarea dispozitivului si se va negocia. Dispozitivul costa in conditii normale aproximativ 30.000 de euro, dar in functie de modul in care vor fi purtate negocierile de catre partea romana exista riscul ca pretul dispozitivului sa ajunga mai mare, invocandu-se URGENTA achizitionarii lor”. Pentru ca, altfel, desi vom cheltui miliarde pe achizitia de camioane, acestea pur si simplu nu vor putea fi trimise si folosite in teatrele de oeratiuni unde Armata Romana este angajata alaturi de trupele NATO!

Raportul Cabinetului Ministrului

Ancheta DNA cu privire la proiectul ”PIRANHA 3” se extinde

De asemenea, parca pentru a-l baga si mai mult pe Mihai Fifor in gura partenerilor strategici ai Romaniei, in finalul raportului contrainformativ pe care acestia deja l-au parcurs se scrie negru pe alb, parca pentru a nu se mai lasa loc de nicio indoiala : ”Cele doua cerinte privind LOTIZAREA platformelor si modificarea specificatiilor de la E3 la E5 au fost facute, conform verificarilor noastre, la revenirea dlui. ministru Mihai-Viorel Fifor din Germania. Ambele au fost facute dupa publicarea anuntului! Ambele au fost semnate si aprobate de dl. ministru!Pentru cele 3.341 Platforme a fost initiat un raport de catre Cabinetul Ministrului, decizia fiind initiata prin avizul Statului Major al Apararii si pusa in practica de catre DPA! Au fost modificate cerintele tehnice pentru platforme desi anuntul fusese publicat cu o saptamana inainte! Exista adresa cu nr. (…) trimisa oficial catre ANAP prin care se modifica parametrii tehnici, adica lotizarea si dotarea camioanelor cu motor EURO 5”!!!

Asa ca, ”Misule”, joac-o si pe asta! Mai ales ca ministrul Apararii poate banui reactia partenerilor strategici de care depinde in buna masura siguranta Romaniei ca firmele lor sunt puse sa participe la negocieri asupra carora planeaza astfel de suspiciuni privind schimbarea regulilor in chiar timpul jocului in favoarea anumitei parti si mai ales ca il asteapta vizita din septembrie in Statele Unite ale Americii. Una facuta de aceasta data la vedere, ci nu ca ”descinderea incognito” privata din Israel, fara macar stiinta oficialitatilor de la Tel Aviv.             (Catalin Tache).

 

 

 

Actualitate

Schimbări drastice în achizițiile armatei: Îngrijorări și speculații în industria de apărare

Publicat

pe

De

Mesajul clar al Generalului: Tehnologiile se transformă

În inima Deșertului Mojave din California, Șeful Statului Major al Armatei, generalul Randy George, a transmis un mesaj clar industriei de apărare: un cutremur tehnologic se preconizează, iar acesta ar putea afecta profund programele de achiziție la scară largă, inclusiv vehiculele de luptă terestre.

„Sunt legat de capacitatea generală”, a declarat generalul cu patru stele pentru publicația Breaking Defense, într-un interviu recent. „Modul în care facem asta probabil se va schimba… [și] cu ce echipament.”

George a evidențiat rapiditatea cu care tehnologia a evoluat în ultimii ani, sugerând că Armata ar putea reconsidera achizițiile pe care le-a realizat de-a lungul timpului.

Speculații cu privire la reduceri substanțiale

Comentariile sale vin într-un context în care circulă zvonuri larg răspândite că Armata ar putea face reduceri semnificative în portofoliul vehiculelor de luptă terestre. Cu toate că serviciul nu a confirmat încă astfel de măsuri, contractanții din domeniul apărării se pregătesc deja pentru vești proaste, conform surselor din industrie.

„Reduceri sunt doar zvonuri până când nu devin realitate”, a afirmat un oficial din industrie.

Îngrijorări fundamentele pe baza raportului Marathon Initiative

Pentru a înțelege îngrijorările existente, trebuie să ne întoarcem la 2023, când Marathon Initiative, o organizație non-profit axată pe subiecte de securitate națională, a publicat un raport care propunea schimbări drastice în achiziții pentru toate serviciile armate. Raportul recomanda reducerea formatiunilor și a achizițiilor de armament, inclusiv sisteme precum Armored Multi-Purpose Vehicle (AMPV) și progresele în programul de obuzier autopropulsat Paladin Integrated Management (PIM).

Chiar dacă documentul are aproape doi ani iar nu este o publicație guvernamentală, a câștigat tracțiune recentă în cercurile industriei de apărare, în special datorită ascensiunii autorilor săi în structurile de decizie ale Pentagonului.

Încercări de adaptare și inovație

Generalul James Rainey, șeful Comandamentului Viitor al Armatei, ajută la clarificarea acestor întrebări de cerințe și a utilizat experimente precum Proiectul Convergence Capstone 5 pentru a aduce perspective utile conducerii superioare.

„Șeful urăște un anumit tip de echipament. Mi-a spus: ‘Vreau să-l distrug.’ Și eu am răspuns: ‘Nu-ți face griji, a murit deja la PCC5. … [A trecut] de la verde la roșu ca o broască într-un blender’”, a relatat Rainey recent pe scenă.

Așteptări statice în fața incertitudinii bugetare

Industria se pregătește acum să observe ce va fi păstrat și ce va fi eliminat din categorii ce par a se îndrepta spre un viitor incert. „Industria trebuie să stea liniștită și să aștepte următoarele 90 de zile pentru a vedea cum se desfășoară lucrurile… [pentru că] se schimbă constant”, a subliniat generalul în rezervă John Ferrari.

Cu toate acestea, unele surse din industrie afirmă că este provocator să se ia decizii de afaceri până la publicarea cererii de buget pentru FY26. „Speculațiile se schimbă zi de zi”, a menționat o sursă.

Riscurile reducerilor și impactul asupra lanțului de furnizare

Sursele din industrie subliniază că, dacă Armata decide să oprească o linie de producție activă, efectele negative se vor extinde asupra întregului lanț de furnizare.

Ferrari a avertizat împotriva ideii că Armata ar putea relua producția de vehicule noi după reducerile actuale: „Dacă oprești o linie și în doi ani vrei să construiești un nou vehicul, acesta nu funcționează. Vei afecta iremediabil nu doar baza industrială de primă mână, ci și lanțul de furnizare.”

Această dinamică complexă sugerează că orice decizie privind reducerea programelor existente trebuie să fie bine fundamentată, având în vedere impactul pe termen lung asupra capacităților Armatei și a industriei de apărare în ansamblu. O abordare echilibrată, care să ia în considerare atât modernizarea, cât și menținerea capacităților existente, este esențială pentru a asigura succesul operațiunilor militare viitoare. Într-un climat de incertitudine bugetară și schimbări rapide în tehnologie, liderii din domeniul apărării se văd nevoiți să facă alegeri dificile, menținând în același timp angajamentele față de securitatea națională și parteneriatele internaționale.

Citeste in continuare

Actualitate

Lockheed Martin iși numeste un nou director financiar: Evan Scott preia misiunea

Publicat

pe

De

Un veteran la timona finanțelor

Lockheed Martin, gigantul din domeniul apărării, a anunțat astăzi numirea lui Evan Scott ca nou director financiar, efectiva imediat. Scott va prelua funcția de la Jesus “Jay” Malave, care a decis să își caute alte oportunități.

Experiență vastă în finanțe

Cu o carieră de 26 de ani la Lockheed Martin, Scott a ocupat în mare parte funcții în domeniul financiar, inclusiv aceea de trezorier al companiei și director financiar al două unități de afaceri. În prezent, el era CFO al diviziei de rachete și controlul focului, rol pe care l-a început în ianuarie 2024, conform profilului său de LinkedIn.

Încrederea conducerii

„Evan a câștigat respectul maxim ca lider experimentat în finanțe și operațiuni, având o înțelegere profundă a afacerii și misiunii noastre. Sunt sigur că este alegerea potrivită pentru a susține creșterea continuă a companiei și pentru a conduce organizația financiară cu excelență,” a declarat CEO-ul Lockheed, Jim Taiclet.

Schimb Ariate în conducere

Jay Malave a fost numit CFO în februarie 2022 și, spre deosebire de Scott, a venit din afara Lockheed, unde a ocupat ultima dată funcția de CFO la L3Harris.

Perspectivele financiare ale companiei

Lockheed Martin va face publice rezultatele financiare pentru primul trimestru din 2025 pe 22 aprilie. Investitorii care așteaptă detalii despre cum perspectiva financiară a companiei a fost afectată de pierderile înregistrate în programul de avion de luptă de generație a VI-a al Forțelor Aeriene și de tarifele impuse de fostul președinte Donald Trump ar putea fi dezamăgiți, deoarece executivii Lockheed „vor reafirma estimările pentru 2025, fără a include impactul evolutiv al tarifelor și anunțul recent privind Next Generation Air Dominance”, se arată într-un comunicat al companiei.

Citeste in continuare

Actualitate

Avertisment pentru Industria de Apărare: Tarifele impuse de Trump pun în pericol capacitatea de achiziție a Pentagonului

Publicat

pe

De

Efecte devastatoare asupra micilor companii din sectorul apărării

Senatoarea Jeanne Shaheen, membră senior a Comitetelor pentru Servicii Armate și Aprobatări din Senat, a tras un semnal de alarmă cu privire la impactul pe care tarifele impuse de administrația Trump îl pot avea asupra industriei de apărare. Aceasta avertizează că prețurile mai mari ar putea slăbi puterea de cumpărare a Departamentului Apărării, afectând în special micile firme din domeniu.

Într-o scrisoare adresată secretarului apărării, Pete Hegseth, Shaheen subliniază că tarifele vor amplifica presiunile financiare cu care se confruntă deja Pentagonul, ceea ce ar putea duce la o creștere a bugetului fără a aduce beneficii suplimentare în ceea ce privește capabilitățile.

Costuri în creștere pentru lanțul de aprovizionare în apărare

„Tarifele anunțate vor crește pe termen scurt costurile pentru companiile din lanțul de aprovizionare al apărării din SUA,” a declarat aceasta în scrisoare. „Companiile din sectorul apărării și furnizorii lor ar putea fi nevoiți să suporte aceste costuri, ceea ce ar putea determina mai multe companii și locuri de muncă să iasă din acest lanț de aprovizionare, sufocând astfel inovația.” Pe termen lung, tarifele vor duce la creșterea costurilor de contractare și achiziție ale Pentagonului, limitând puterea de cumpărare a acestuia și afectând pregătirea militară.

Senatoarea a pus la îndoială capacitatea Pentagonului de a evalua impactul complet al acestor tarife asupra lanțului său de aprovizionare, având în vedere că aproximativ 12.000 de companii din SUA fac parte din sectoare secundare și terțiare ale industriei aerospațiale, multe dintre ele situate în afara Statelor Unite.

Incertitudini în rândul industriei

Scrisoarea lui Shaheen a fost trimisă în contextul desfășurării conferinței anuale Sea Air Space, unde discuțiile despre tarifele anunțate pe 2 aprilie au fost intense. Reacțiile din industrie au fost timide, iar specialiștii din domeniu se străduiesc să înțeleagă impactul real al acestor măsuri asupra sănătății industriei și asupra puterii de cumpărare a miliție americane.

Pe parcursul conferinței, a fost anunțată o suspendare de 90 de zile a tuturor tarifelor reciproce, cu excepția celor aplicate Chinei, ceea ce a amplificat confuzia în rândul planificatorilor din industrie. „Este încă totul nou,” a afirmat George Whittier, CEO al Fairbanks Morse Defense. „Nimeni nu va accepta să suporte costurile și tarifele. Totul se va răsfrânge asupra Navy, care va cheltui mai mult.”

Perspectiva unei soluții în cadrul contractelor

Unii experți din industrie sunt de părere că tarifele ar putea activa clauze de ajustare economică a prețului în cadrul contractelor, forțând Pentagonul să compenseze costurile mai mari. Ei speră, de asemenea, că administrația Trump va introduce o excepție care să scutească produsele de apărare de sub incidența acestor tarife.

„Avem protecție în contractele noastre împotriva tarifelor,” a declarat un executiv din industria de apărare. „Există contracte cu preț fix afectate, dar în majoritate nu suntem foarte îngrijorați.” Deși constrângerile din lanțul de aprovizionare în sectorul de apărare par să se reducă, tarifele adaugă un strop de incertitudine.

În concluzie, chiar dacă acțiunile lui Trump au suscitat anxietăți în industrii precum aerospațiala comercială și automotive, în sectorul apărării acțiunile de pe piață s-au comportat relativ bine, iar perspectivele bugetare favorabile ar putea oferi un refugiu în mijlocul riscurilor macroeconomice și tarifelor.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv10 ore ago

Sâmbăta Mare: Tradiții, obiceiuri și ce nu trebuie să faci in această zi

Pregătiri pentru Învierea Domnului Sâmbăta Mare este ziua de dinaintea Învierii Domnului, un moment de tihnă și pregătire spirituală pentru...

Exclusiv10 ore ago

Reflectii asupra indiferenței sociale

Provocare la meditație Vitalie Josanu, reprezentant al Sindicatului Diamantul, invită la o profundă meditație asupra valorilor morale și a responsabilității...

Exclusiv20 de ore ago

Procurorul „aruncat”: Mâna nevăzută a senatorului „Melcilor” asupra justiției

Teatrul absurdității în afacerile cu deșeuri Un circ în jurul gunoaielor (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), etc Într-o...

Exclusivo zi ago

Analiză juridică asupra inaplicabilității interdicțiilor din proiectul de lege privind mercenariatul pentru polițiștii suspendați

Considerații preliminare Analiza se concentrează asupra aplicabilității interdicțiilor incluse în proiectul de lege ce modifică diverse acte normative din domeniul...

Exclusivo zi ago

Mușamalizarea organizată: Răspunsuri insălătoare și coordonate de la vârful IGPR

Context și scopul analizei În ultimele luni, Sindicatul Polițiștilor “Diamantul” a identificat un model sistematic de dezinformare și disimulare a...

Exclusivo zi ago

Alerta roșie: FSANP cere acțiuni imediate pentru siguranța penitenciarelor din România

Context internațional și precedent alarmant Recenta serie de atacuri asupra închisorilor din Franța a generat un semnal de alarmă în...

Exclusivo zi ago

Destructurarea unei rețele internaționale de inșelăciune în domeniul suplimentelor alimentare

Sprijin internațional în combaterea infracționalității Poliția Română, în colaborare cu specialiști din cadrul EUROPOL, a oferit asistență ofițerilor de investigație...

Exclusivo zi ago

Percheziții în Pogoanele: Trei persoane reținute pentru inșelăciune în domeniul relațiilor online

Acțiune coordonată împotriva infracțiunilor economice Polițiștii Serviciului de Investigații Criminale Buzău, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Pogoanele, au...

Exclusiv2 zile ago

CSM acordă certificat de bună purtare foștilor procurori de la DNA Ploiești/„Dezvăluiri de noaptea minții”

Secția pentru procurori în materie disciplinară din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii (CSM) a emis un nou certificat de bună...

Exclusiv3 zile ago

Corupția în sistem: Legătura dintre inculpatul pseudo-jurnalist spagar si santajist Cătălin Stavri și forțele de ordine

Corupția în sistem: Legătura dintre INFRACTORUL – INCULPAT spagar si santajist Cătălin Stavri și forțele de ordine Cum site-ul de...

Exclusiv3 zile ago

Corupția în justiție: Cazul inculpatului pseudo – jurnalist spagar si santajist  Cătălin Stavri și murdăriile din White Tower

Scandalul White Tower: Între escrocherii și complicități neimaginabile Miza imobiliară care scoate la iveală colapsul moral al justiției Într-un nou...

Exclusiv3 zile ago

Suspiciuni în IGPR: Director cercetat pentru o afacere discretă cu Bolt?

Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul a dezvăluit informații intrigante privind un director din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române...

Exclusiv3 zile ago

Sindicatul Europol răspunde IGPR: Dovada lipsei de carburant este adevărată

Sindicatul Europol reamintește reacția inițială a IGPR în legătură cu acuzațiile privind lipsa de carburant. Atunci, conducerea Poliției Române a...

Exclusiv4 zile ago

Cătălin Stavri: Pseudo-jurnalistul infractor al sit-ului de denigrare și șantaje Incomod.ro – Dezvăluiri explozive și inregistrări despre corupție

Cazul Cătălin Stavri: Pseudo-jurnalistul implicat în santaj și corupție – Dezvăluiri explozive și inregistrări revelatoare Un infractor sub presiune: Revelații...

Exclusiv4 zile ago

„Adio, Halchin!”. Ieri, a fost ultima zi a Directorului General al ANP/Urmeaza Valentin Matei de la Penitenciarul Ploiesti?

Pe 14 aprilie 2025, la ora 16:00, Dan Halchin si-a încheiat mandatul în funcția de director general al Administrației Naționale...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv