Scrisoarea lui Pete Hegseth: Încercarea de a restructura consultanța IT
Recenta notă semnată de secretarul pentru Apărare, Pete Hegseth, a stârnit controverse în rândul experților, care se întreabă cum va fi implementată această schimbare majoră în modul în care Pentagonul gestionează contractele de consultanță IT și dacă instituția poate aduce cu adevărat aceste servicii „în interior”.
Terminarea Contractelor IT de 5,1 miliarde de dolari
În data de 10 aprilie, Hegseth a ordonat încetarea a patru contracte de IT, a solicitat Chief Information Officer al Pentagonului și Departamentului condus de Elon Musk să finalizeze o revizuire a modalității de înregistrare a serviciilor de consultanță IT, și a impus un audit pentru toate licențele software deținute de departament.
Totuși, analiștii susțin că anunțarea anulării contractelor în valoare de 5,1 miliarde de dolari este probabil cea mai ușoară parte a acestui proces.
Detalii insuficiente în memoriu
Matt Pearl, directorul programului Strategic Technologies la Center for Strategic and International Studies (CSIS), a declarat că nota lui Hegseth „nu oferă multe detalii” despre modul de realizare a obiectivelor propuse.
Greg Williams, directorul Centrului pentru Informații de Apărare, a fost mai incisiv, afirmând: „Acest memoriu pare a fi o directivă, dar nu include suficiente detalii pentru ca cineva să poată acționa. Este o direcție, o celebrare sau doar o nebunie?”
Mesaje contradictorii și provocări de implementare
Ambii experți au subliniat că memoriul din 10 aprilie transmite mesaje mixte, având în vedere că a apărut la trei zile după un alt memoriu semnat de adjunctul secretarului pentru Apărare, Stephen Feinberg, care sublinia că fiecare rol civil ar trebui „reclasificat, externalizat sau eliminat” dacă nu contribuie direct la letalitate, pregătire sau descurajare strategică.
„Este puțin confuz”, a remarcat Williams. „Ai pe adjunctul secretarului care vrea să externalizeze tot, iar peste trei zile, secretarul pentru Apărare spune că vrea să înregistreze serviciile.”
Necesitatea revizuirii rolului contractanților
În ciuda confuziilor create de nota lui Hegseth, Williams susține că organizarea unei evaluări critice cu privire la cheltuielile pe servicii externalizate de IT este o idee bună. „Se pare că încearcă să elimine intermediarii, dar întrebarea rămâne: ”Avem cu adevărat nevoie de acest intermediar?””, a declarat el.
Pearl a adăugat că există oportunități de a înregistra servicii IT care ar putea fi benefice pentru Pentagon.
Opinii divergente asupra costurilor și eficienței
David Berteau, președinte și CEO al Professional Services Council, a contestat ideea, argumentând că istoria arată că este puțin probabil ca Pentagonul să poată prelua aceste sarcini la un cost mai mic decât contractele existente. „Istoria sugerează că, atunci când sunt contabilizate toate costurile, este aproape întotdeauna mai scump pentru guvern să facă acest lucru.”
În plus, Williams a subliniat că, în cazul în care Pentagonul ar încerca să preia aceste servicii, este puțin probabil să aibă personalul necesar pentru a realiza lucrările în valoare de 4 până la 5 miliarde de dolari.
Provocări semnificative în implementarea memorandumului
Pearl a menționat că, pe lângă resursele limitate, Pentagonul nu are capacitatea să efectueze o revizuire a modului de înregistrare a serviciilor IT în termen de 30 de zile, așa cum este stipulat în memoriu. De asemenea, este nerealist să se finalizeze auditul licențelor software în termen de opt zile de la semnarea memorandumului.
„Cu Pentagonul, ai nevoie de probabil câteva săptămâni sau, realist vorbind, luni, doar pentru a înțelege toate licențele pe care le folosesc”, a concluzionat