Actualitate
Scuterul: noua senzatie a acestei veri
Vara aceasta a inceput furtunos, cu temperaturi extrem de mari care ne-au luat prin surprindere! Paradoxal sau nu, sezonul cald isi intra in drepturi odata cu incheierea anului scolar 2017-2018. In aceste conditii, este lesne de inteles ca vremea propice plimbarilor aventuroase nu ne poate tine in casa. Mai mult, avand in vedere ca s-a dat liber la concedii, este momentul ideal pentru a avea mai mult timp pentru calatorii de neuitat prin oras si nu numai.
De altfel, expertii moto ne lanseaza o adevarata provocare, in conditiile in care mersul cu masina pe drumurile aglomerate din centrul orasului are mari sanse sa provoace un pachet de nervi cauzat de timpul exorbitant petrecut pentru a ajunge la destinatie! Si acum venind vorba, niciun sezon al anotimpului vacantelor nu poate trece neobservat, fara ca o senzatie cu adevarat impresionanta sa nu trezeasca amintiri placute. Iar surpriza placuta a lunii iunie este, fara doar si poate, scuterul. Abil, aerodinamic si usor de manevrat, un scuter, indiferent de cat de “veteran” sau nou ar fi pe drumurile publice din oras, nu te lasa niciodata pe drumuri.
Iar daca, inainte de a porni intr-o calatorie de lunga durata te-ai gandit sa faci o verificare mai amanuntita a componentelor sale si sa achizitionezi, in timp util, acele piese scutere de care ai nevoie pentru o deplasare sigura, securitatea ta pe doua roti este pe deplin asigurata. Aceste piese scutere originale sunt disponibile si online, prin intermediul magazinului acreditat Unimotors.ro.
Iata, asadar, 3 lucuri pe care le poti realiza cu ajutorul unui scuter:
Sa reduci ambuteiajele
Cu certitudine, ambuteiajul din trafic, in special la orele de varf ale dupa-amiezii este inamicul numarul unu al soferilor aflati intr-o goana continua pentru a ajunge la cat mai multe intalniri pe parcursul unei zile. Insa, acelasi ambuteiaj se face vinovat nu doar pentru cresterea incidentei evenimentelor rutiere cu efect fatidic pentru participantii la trafic, cat si pentru degradarea calitatii mediului atmosferic! Sa nu uitam ca rata mare a poluarii a devenit deja o problema spinoasa pentru bucuresteni, in general, cat si pentru europeni, in ansamblul lor.
In acest context, este lens de inteleg de ce foarte multi adepti ai sporturilor pe doua roti fac campanii de amploare pentru a mediatiza folosirea unui scuter sau a unei motociclete in detrimentul unei masini! Un astfel de vehicul echipat cu piese scutere cu cel mai inalt nivel de performanta ar descongestiona mult arterele principale ale marilor orase daca macar 10% dintre soferi ar lasa acasa autoturismele si ar alege un scuter ca mijloc de deplasare.
Un studiu realizat de catre o prestigioasa institutie din Belgia a demonstrat ca numarul de ore petrecute in trafic s-ar reduce cu aproape 63% daca 1 din 10 posesori ai unui permis de conducer ar mai lasa acasa masinile. Astfel, in scenariul de referinta prezentat de catre expertii belgieni se arata faptul ca soferii pierd, in trafic, in medie, 1925 ore din cauza cozilor. Insa, luand in calcul faptul ca 10% dintre acestia s-ar urca pe un scuter, datele al cunoaste o transformare semnificativa! Numarul total de ore pierdute ar depasi, cu putin 700. O imbnatatire demna de luat in considerare in conditiile in care nu ne permitem luxul de a ne “toci” nervii printre soferi lipsiti de respect si bun simt sau indurand sunetele asurzitoare ale claxoanelor masinilor! De altfel, o reducere a ambuteiajelor ci 40% si o economie zilnica de carburant de 350000 euro sunt cifre care ar trebui sa ne dea de gandit pentru a face o schimbare de mentalitate in acest sens si sa alegem varianta mult mai confortabila de a merge pe scuter, cel putin pe timp de vara.
Sa mergi la cumparaturi
Este deja evident faptul ca un scuter maxi este considerat un vehicul de bun simt pentru a fi folosit cu lejeritate si in cazul unor cumparaturi. Evident, nu te poti astepta sa duri cu un scuter un sac de 10 kg de cartofi, de examplu, insa, micile cumparaturi pot fi puse intr-un spatiu de bracaj pe care sa-l folosesti pe post de “portbagaj”. Nu mai vorbim de faptul ca poti parca vehiculul si in spatii ceva mai restranse, independent de parcarea rezervata masinilor, respectand, desigur, restrictiile de circulatie si de oprire!
Un scuter te face sa te simti stapan pe tine
Potrivit ultimelor statistici publicate de catre organele abilitate ale statelor, scuterul nu se pozitioneaza in varful ierarhiei celor mai sigure mijloace de transport. Insa, acesta compenseaza prin design-ul sau aerodinamic care prezinta multiple facilitati pentru conducatorii sai. Iar una dintre acestea, este, in mod evident, capacitatea unui asemenea vehicul de a-ti conferi un soi incredere si o “atitudine pozitiva” care sa te faca sa te simti “cel mai tare din parcare”.
Asadar, tine seama de sfaturile specialistilor in ceea ce priveste timpul imens petrecut in trafic atunci cand optezi sa treci la un nivel superior de adrenalina. In plus, nu ignora recomandarile producatorilor si ale tehnicienilor de a inlocui componentele uzate cu piese scutere noi.
Sursa foto: 4tuning
Actualitate
Ce trebuie să știi despre alegerea încălțămintei ortopedice pentru copii în sezonul rece
Sezonul rece vine cu multe provocări, mai ales când vine vorba de sănătatea celor mici. Pe lângă hainele groase și căciulița perfectă, încălțămintea joacă un rol esențial în asigurarea confortului și sănătății copiilor.
Ei bine, nu e vorba doar de a-i proteja de frig, ci despre alegerea unor pantofi care să le susțină dezvoltarea corectă a piciorului.
De ce este atât de importantă?
Pentru cei mai mulți părinți, confortul și căldura sunt criteriile principale atunci când cumpără ghete de iarnă pentru copii. Și da, aceste lucruri sunt importante! Dar, pe lângă ele, există un alt factor la fel de crucial: suportul ortopedic. De ce? Ei bine, în timp ce copilul tău crește, o pereche de încălțări care nu oferă susținerea corectă poate provoca deformări ale piciorului sau probleme de postură. Acestea nu se văd imediat, dar pe termen lung, pot afecta modul în care copilul tău merge și chiar dezvoltarea sa generală.
Atenție, părinți!
E ușor te lași furat de modelele de ghete frumoase sau de ofertele avantajoase, dar nu uiti: nu toate încălțările sunt la fel. Încălțămintea ortopedică oferă acel extra suport de care piciorul în creștere al copilului are nevoie. Mai mult, o pereche de ghete nepotrivite poate duce la complicații, cum ar fi platfusul, dureri de genunchi sau probleme cu coloana vertebrală.
Așadar, când vine vorba de alegerea încălțămintei în sezonul rece, încearcă să privești dincolo de aspectul estetic și să te gândești la sănătatea pe termen lung a copilului.
Caracteristicile esențiale ale încălțămintei ortopedice pentru sezonul rece
Dacă ne gândim la încălțămintea pentru copii în sezonul rece, calitatea materialelor este absolut crucială. Vrei ca micuțul tău să aibă piciorușele uscate și calde, nu-i așa? Așadar, alege întotdeauna pantofi realizați din materiale de calitate, rezistente la apă, dar care permit și respirabilitatea. Un pantof impermeabil va ține la distanță umezeala de la zăpadă sau ploaie, dar este important ca materialul să permită și aerului să circule, astfel încât piciorul să nu transpire. Nimeni nu vrea un copil cu picioarele ude, mai ales în zilele friguroase!
Stabilitatea și susținerea sunt alte două elemente esențiale de luat în considerare. Încălțămintea ortopedică vine cu un plus de suport pentru picior, ceea ce înseamnă că micuțul tău va avea o stabilitate mai bună pe suprafețele alunecoase, precum gheața sau zăpada. O susținere adecvată poate face diferența între un copil care se joacă în voie și unul care riscă să alunece și să se lovească. Este bine să ai în vedere acest aspect când alegi încălțămintea de iarnă.
Pe lângă susținere, flexibilitatea și confortul sunt cruciale. Chiar dacă încălțămintea ortopedică oferă stabilitate, aceasta trebuie să fie și suficient de flexibilă pentru a permite copilului să se miște în voie. Pantofii rigizi pot împiedica dezvoltarea naturală a piciorului, așa că e important să alegi modele care oferă suport, dar și libertate de mișcare.
Nu în ultimul rând, talpa joacă un rol vital. O talpă antiderapantă este un adevărat salvator în zilele cu gheață sau zăpadă, iar izolația bine realizată va păstra piciorul cald fără a compromite sănătatea ortopedică a copilului tău.
Branduri de încălțăminte ortopedică de încredere: Biomecanics și Garvalin
Când vine vorba de sănătatea piciorușelor celor mici, e important să alegi branduri de încredere, iar Biomecanics este unul dintre cele mai recomandate de kinetoterapeuți. De ce? Simplu! Încălțămintea Biomecanics este creată special pentru a oferi suport ortopedic, stabilitate și confort maxim. Încălțările de la Biomecanics ajută la dezvoltarea corectă a piciorului copilului, prevenind apariția problemelor ortopedice pe termen lung, cum ar fi platfusul sau durerile de genunchi. Practic, Biomecanics se asigură că fiecare pas al copilului este unul sănătos și în siguranță, indiferent de vreme!
Dar să nu uităm de Garvalin! Dacă vrei să îmbini stilul modern cu suportul ortopedic, Garvalin este alegerea ideală. Această încălțăminte nu doar că arată bine, dar oferă și aceleași beneficii esențiale pentru susținerea sănătății picioarelor copiilor. Ca și Biomecanics, Garvalin asigură stabilitate și confort în timpul mersului, fiind perfectă pentru zilele reci. Pe lângă suportul oferit, Garvalin se distinge prin design-uri atractive, ceea ce înseamnă că micuțul tău va fi și în pas cu moda.
Atât Biomecanics, cât și Garvalin sunt recomandate de kinetoterapeuți datorită beneficiilor lor ortopedice. Specialiștii subliniază importanța unei încălțăminte corecte pentru prevenirea problemelor de postură și mers. Așadar, alegerea acestor branduri înseamnă o investiție în sănătatea și bunăstarea pe termen lung a copilului tău.
Sfaturi pentru alegerea încălțămintei ortopedice în sezonul rece
Primul lucru de care trebuie să ții cont când alegi încălțămintea ortopedică pentru sezonul rece este măsura potrivită. Asigură-te că pantoful este suficient de spațios pentru a permite creșterea naturală a piciorului, dar și pentru a încăpea o pereche de șosete groase. Un spațiu prea mic poate afecta dezvoltarea piciorului, în timp ce unul prea mare poate compromite stabilitatea și confortul.
Apoi, caută încălțăminte versatilă. Pe vremea rece, copilul tău are nevoie de pantofi care să fie potriviți atât pentru zilele uscate, cât și pentru cele ploioase sau cu zăpadă. Optează pentru modele impermeabile, dar respirabile, astfel încât piciorul să fie protejat de umezeală și să se simtă confortabil întreaga zi.
Și nu uita de întreținerea corectă! Curățarea regulată și uscarea încălțămintei la temperatura camerei (nu pe calorifer!) ajută la prelungirea duratei de viață a pantofilor.
Actualitate
Problemele de modernizare ale GPS-ului: intârzieri și provocări ale Pentagonului
După aproape două decenii de dezvoltare, efortul amplu al Pentagonului de a face semnalele GPS mai greu de blocat continuă să se confrunte cu întârzieri repetate în toate segmentele – spațiu, teren și echipamente utilizator, conform unui nou raport al Biroului de responsabilitate guvernamentală (GAO).
„Multe dintre programele care fac parte din efortul de modernizare a GPS-ului s-au confruntat cu provocări semnificative în dezvoltare, ceea ce a dus la depășiri de costuri și întârzieri de mulți ani în implementarea capacității M-code. Aceste întârzieri cresc riscurile pentru combatanți, întrucât adversarii continuă să dezvolte și să desfășoare tehnologie capabilă să compromită semnalele GPS,” afirmă raportul, intitulat „Modernizarea GPS-ului: Întârzieri continue în livrarea unor capabilități mai sigure pentru luptători,” publicat astăzi.
Pentru a agrava lucrurile, conform organismului de supraveghere guvernamental, Departamentul Apărării se confruntă acum cu o posibilă penurie de microcipuri și plăci de procesare, care să permită vehiculelor terestre, navelor și avioanelor să acceseze GPS-ul.
Forța Spațială este responsabilă pentru segmentul spațial și a făcut unele progrese în remedierera „câteva provocări tehnice și de producție” în dezvoltarea sateliților GPS III și GPS IIIF, destinați să înlocuiască versiunile mai vechi. Totuși, din cauza acestor remedieri, serviciul se apropie acum de limitele programului său. „Întârzieri suplimentare ar putea pune în pericol obiectivul DOD de a avea 24 de sateliți capabili de M-code în operațiune continuă până în anii 2030,” se menționează în raport. De asemenea, serviciul este responsabil pentru noul sistem terestru de comandă și control al acestor sateliți, numit Sistemul de Control Operațional de Generație Next (OCX). Dezvoltat de RTX (fostul Raytheon), OCX este necesar pentru a permite unor 700 de sisteme de armament din întreaga armată a SUA să acceseze pe deplin M-code. Totuși, programul a devenit un exemplu de achiziții eșuate, fiind planificat inițial să înceapă operațiunile cu mai bine de un deceniu în urmă, iar dezvoltarea sa continuă să creeze probleme Forței Spațiale, conform raportului GAO. Deși unele teste cheie au fost încheiate, data planificată pentru acceptarea operațională a OCX a fost retrasă acum până în decembrie 2025, de la obiectivul său recent din iulie 2025, în ciuda progresului realizat de Raytheon în testare.
Forța Spațială este, de asemenea, responsabilă pentru dezvoltarea microcipurilor și plăcilor de microelectronică care se interfacează cu semnalele M-code, deși fiecare serviciu individual este responsabil pentru construcția recepitoarelor/radiourilor specifice acestora. Incapacitatea DOD de a desfășura kitul utilizator M-code, dezvoltat în cadrul programului Echipamente GPS pentru Utilizatori Militare (MGUE), a fost una dintre problemele principale ale programului GPS de mai bine de două decenii, conform raportului repetat de GAO și al Biroului pentru Testare și Evaluare al Pentagonului.
„Deși Forța Spațială a făcut progrese în dezvoltarea echipamentului utilizator, riscurile semnificative rămân în livrarea capabilităților pentru combatanți. După ani de întârzieri, prima etapă de echipamente utilizator — microcipuri și plăci care procesează semnalele M-code — se apropie de ultimele teste. Totuși, descoperirea unor deficiențe suplimentare amenință programul,” găsește noul raport. Efortul MGUE are două părți. MGUE Increment 1 dezvoltă cipurile și plăcile ASIC unice pentru integrarea inițială cu vehiculele Stryker ale Armatei și vehiculele ușoare tactice ale Marinei, precum și pentru bombardierele B-2 ale Forței Aeriene și distrugătoarele de clasă DDG ale Marinei. MGUE Increment 2 dezvoltă un cip ASIC mai mic și mai puternic pentru utilizare în radiouri portabile și muniții ghidate de precizie, care „combină o serie de modele comerciale cu funcții militare sensibile care să fie adăugate în programare,” explică GAO.
Ambele eforturi sunt încă pline de riscuri, constată raportul.
„După ani de întârzieri, programul MGUE Increment 1 al Forței Spațiale se apropie de ultima serie de teste. Totuși, descoperirea unor deficiențe suplimentare ar putea adăuga un risc suplimentar la program. Deși două dintre contractanții MGUE Increment 2 au început revizuirea designului critic pentru plăcile lor receptor, programul este în pericol să depășească intervalul de 5 ani asociat cu programele care utilizează calea de achiziții de nivel mediu,” afirmă GAO.
Între timp, Consiliul de Supraveghere a Poziționării, Navigației și Sincronizării (PNT) al DOD încearcă să găsească soluții pentru „posibilele penurii de cipuri și plăci GPS,” adaugă raportul. „DOD se confruntă cu o potențială lacună în disponibilitatea plăcilor de recepție GPS, deoarece unele dintre plăcile actuale nu mai pot fi produsem iar înlocuirile care suportă M-code au fost amânate. În plus, oficialii Armatei au declarat că vânzările externe de echipamente GPS către aliați și parteneri străini epuizează de asemenea stocurile de plăci.”
În ceea ce privește dezvoltarea receptorilor, GAO constată că Armata și Marina au făcut progrese în direcția desfășurării, dar Forța Aeriană întâmpină întârzieri semnificative.
„Din cauza problemelor de dezvoltare, receptorii GPS M-code ai Forței Aeriene sunt semnificativ întârziți, întârziind desfășurarea capacității M-code pentru multiple platforme aeriene ale Forței Aeriene și Marinei. Pentru a atenua unele dintre aceste întârzieri, Marina și Forța Aeriană planifică o soluție intermediară care ar oferi capacitate M-code cu unele dintre recepțioarele lor actuale,” detaliază raportul.
„Armata face progrese cu receptorii săi pentru vehicule terestre, portabile și aviație, cu planuri de desfășurare în platforme în anii fiscali 2024 și 2025. Marina depinde de Forța Aeriană pentru dezvoltarea receptorilor săi pentru platformele aeriene, în timp ce planurile pentru receptorii maritimi vor finaliza testele operaționale în anul fiscal 2025. În cele din urmă, Corpul Marinar plănuiește să folosească receptorul M-code al Armatei pentru vehiculele sale terestre și nu a ales încă o opțiune pentru noile sale sisteme GPS portabile,” adaugă acesta.
Problema radiourilor portabile M-Code scoate totuși în evidență dificultățile pe care Pentagonul le-a avut în coordonarea diferitelor eforturi ale serviciilor. Forța Spațială a acordat în iulie 2023 un contract la Technology Advancement Group pentru prototiparea unei radiouri portabile folosind cipul și placa planificate MGUE Increment 2, în cadrul unui proiect estimate să coste 149,2 milioane de dolari în 2020, potrivit raportului GAO.
Aceasta, în ciuda faptului că cel mai mare client pentru radiourile GPS portabile, Armata, a declarat că nu are intenția de a achiziționa receptorul Forței Spațiale și urmărește propriile opțiuni, inclusiv apelarea la furnizori comerciali. De asemenea, un alt utilizator potențial cheie, Corpul Marin, a afirmat că dorește să aibă o competiție deschisă, conform raportului GAO. Astfel, agenția de supraveghere a recomandat anul trecut, având în vedere lipsa unui „caz de afaceri solid”, ca Forța Spațială să renunțe pur și simplu la prototip.
Pentagonul „a fost de acord cu această recomandare, dar a raportat o atribuție pentru receptorul portabil în iulie 2023, fără a fi stabilit mai întâi un caz de afaceri suficient. Prin urmare, am încheiat recomandarea având în vedere că nu mai era validă,” afirmă GAO.
Actualitate
Armata își accelerează procesul de integrare a rețelelor, având ca obiectiv un singur sistem unificat
-
Exclusivacum o zi
Mafia deșeurilor și Statul Paralel: corupție prin abonarea la banii publici din Prahova (II)
-
Exclusivacum o zi
Scandalul WHITE TOWER (XXXIX): adevărul ingropat al corupției imobiliare în Ploiești
-
Ancheteacum o zi
Justiția în criză: proteste și abuzuri în Ploiești
-
Featuredacum o zi
Justiția intunecată: incompatibilități și abateri în cazul judecătorului C5 de la Judecătoria Vălenii de Munte (III)
-
Ancheteacum o zi
Regimul clientelar: controlul informațiilor în Poliția Municipiului Ploiești (I)
-
Exclusivacum o zi
Scandalul deșeurilor: profesionalismul IPJ Arad vs. protecția coruptă a IPJ Prahova în fața Statului Paralel
-
Exclusivacum 3 zile
Sindicatul „Diamantul” denunță obstrucționarea acordurilor colective în MAI
-
Exclusivacum 2 zile
DIICOT Iași: sapte inculpați reținuți în dosarul de contrabandă cu tigarete