Anchete
EXCLUSIV/ Presedintele Romaniei nu avea decat solutia juridica de revocare a procurorului sef DNA, si nu de a o respinge cu justificari simpliste si netemeinice

Specialistul SRI, col ® Ion Dedu, atrage atentia pe pagina sa de socializare la gafa comisa de Klaus Iohannis si de consilierii sai “sfatosi”:
Iata ziua „Z”Presedintele nu a revocat procurorul sef DNA. Oare cum se va desfasura de acum inainte rolul de autoritate al ministrului justitiei fata de procurorii indiferent de functia acestora, autoritate consfintita prin prevederile Constitutiei Romaniei?
Pentru consilierii sfatosi ai Presedintelui Romaniei angajati in “departamentele speciale” ale administratiei prezidentiale – instituție publică cu personalitate juridică, prin care se sprijina “exercitarea de către Președintele României a prerogativelor care îi sunt stabilite prin Constituția României și alte legi”, furnizez cateva opinii cu privire la faptul ca Presedintele nu avea decat solutia juridica de revocarea procurorului sef DNA, si nu de a o respinge cu justificari simpliste si netemeinice, astfel:
– In legea fundamentala Presedintele Romaniei nu are atributii/competente stabilite in problematica revocarii unui procuror sef, aceasta situatie este stabilita doar prin art.54, alin.(4) Legea nr.303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor ;
– Prin Legea nr.304/2004 privind organizarea judiciară, se prevede la art.140 (1) “Prin Regulamentul de ordine interioară al parchetelor se stabilesc:
a) organizarea administrativă a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, a Direcţiei Naţionale Anticorupţie, a Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, a parchetelor de pe lângă curţile de apel, tribunale, tribunale pentru minori şi familie şi judecătorii;
b) atribuţiile procurorilor generali, prim-procurorilor şi ale adjuncţilor acestora, ale procurorilor inspectori, ale procurorilor şefi şi ale procurorilor, precum şi ale celorlalte categorii de personal;
c) organizarea şi modul de desfăşurare a activităţii colegiilor de conducere ale parchetelor şi a adunărilor generale ale procurorilor;
d) ierarhia funcţiilor administrative din cadrul Ministerului Public;
e) modul de organizare, funcţionarea şi atribuţiile compartimentelor auxiliare de specialitate ale parchetelor;
f) modul de organizare, funcţionarea şi atribuţiile departamentului economico-financiar şi administrativ din cadrul parchetelor.
(2) Regulamentul de ordine interioară prevăzut la alin. (1) se aprobă prin ordin al ministrului justiţiei, la propunerea procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie sau, după caz, a procurorului şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie, a procurorului şef al Direcţiei de investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii.”
– Prin Ordinul MJ nr. 1643/2015 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioară al Direcției Naționale Anticorupție, semnat pentru ministrul justitiei de catre Liviu Stancu, secretar de stat al Ministerului Justitiei, s-a aprobat “Regulamentul de ordine interioară al Direcției Naționale Anticorupție, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.” Redau continutul acestui ordin : “Având în vedere propunerile procurorului șef al Direcției Naționale Anticorupție nr. 488/C/200/I-1/2015 din 11 februarie 2015 privind aprobarea Regulamentului de ordine interioară al Direcției Naționale Anticorupție, luând în considerare Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 479/2015 prin care a fost avizat favorabil proiectul Regulamentului de ordine interioară al Direcției Naționale Anticorupție, în conformitate cu dispozițiile art. 9 și 13 din Hotărârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Justiției, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul dispozițiilor art. 140 alin. (2) din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciară, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ministrul justiției emite următorul ordin: Se aprobă Regulamentul de ordine interioară al Direcției Naționale Anticorupție, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. La data intrării în vigoare a regulamentului prevăzut la art. 1 se abrogă Ordinul ministrului justiției nr. 2.184/C/2006 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioară al Direcției Naționale Anticorupție, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 852 din 17 octombrie 2006, cu modificările ulterioare. Direcția Națională Anticorupție va duce la îndeplinire dispozițiile prezentului ordin. Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.”
– Art. 132 Constitutia Romaniei, Statutul procurorilor “ (1) Procurorii îşi desfăşoară activitatea potrivit principiului legalităţii, al imparţialităţii şi al controlului ierarhic, sub autoritatea ministrului justiţiei.”
Coroborand textele de lege enuntate anterior se constata in mod evident doar o singura solutie legala in materia revocarii procurorului sef DNA si anume faptul ca: ministrul justitiei are conferita prin Constitutie autoritate asupra procurorilor (indiferent de functia acestora), iar prin lege are atributul/competenta de a aproba si de emite un ordin privind Regulamentul de Organizare si Functionare al structurii de parchet in cauza, adica ROF al DNA, ordin (norma juridica) in baza caruia poate functiona legal institutia numita DNA.
Dupa cum se observa presedintele nu are nici un rol institutional in a stabili ceva in aceasta materie. Daca ministrul justitiei aproba si emite un ordin expres cu privire la organizarea si functionarea DNA prin care sunt stabilite competente, atributii, sarcini si activitati functionale ale procurorilor si a functiilor de conducere rezulta in mod evident ca rolul central in managementul structurii de parchet il are ministrul justitiei, exercitandu-si si autoritatea conferita constitutional asupra procurorilor, inclusiv asupra procurorului sef DNA, deci nu presedintele. Ca atare la propunerea ministrului justitiei, cu aviz favorabil sau nefavorabil din partea CSM, de revocare a procurorului sef DNA, presedintele ar fi trebuit sa adopte solutia de semnare a decretului de revocare pentru a nu se declansa un conflict constitutional interinstitutional.
Curtea Constitutionala in urma sesizarii de catre cei in drept, cred ca va decide ca solutia presedindintelui de a nu revoca procurorul sef DNA este neconstitutionala si de aici se vor vedea consecintele juridice ale acesteia…..
Rog evaluati situatia creata! (Cutov Ina).
Anchete
Sindicatele Cartel Alfa mobilizează: Marș de protest în jurul Parlamentului împotriva politicilor guvernamentale

Confederația sindicală Cartel Alfa organizează azi, 14 iulie 2025, începând cu ora 14:30, un marș de protest în jurul Parlamentului, lansând un apel la unitate către toate organizațiile sindicale pentru a acționa împreună împotriva a ceea ce consideră a fi „atacuri asupra lucrătorilor, pensionarilor și a celor mai vulnerabili dintre cetățeni”. Sindicaliștii denunță politicile sociale și economice promovate de actuala clasă politică, pe care le văd ca un atac direct asupra demnității și drepturilor salariaților.
Apel la unitate sindicală împotriva „ipocriziei guvernamentale”
„Confederaţia Naţională Sindicală Cartel Alfa consideră că este momentul unei acţiuni unite, ferme şi neîntârziate, pentru a apăra interesele generale ale lucrătorilor din toate sectoarele de activitate – bugetar şi privat deopotrivă”, se arată într-un comunicat de presă al confederației. Sindicaliștii invocă acordul confederațiilor sindicale pentru organizarea de acțiuni coordonate la nivel național, conștienți de „gravitatea situației actuale”.
Solidaritate și sprijin dincolo de apartenența sindicală
Așa cum s-a întâmplat la acțiunea de protest a sindicatelor din învățământ în 7 iulie, unde s-au solidarizat membri din diverse structuri sindicale, elevi și cetățeni neafiliați, Cartel Alfa invită toate organizațiile sindicale, indiferent de apartenența lor confederală, să se alăture marșului de protest. Acesta se va desfășura în jurul Parlamentului între orele 14:30 și 18:30. Sindicaliștii văd acest eveniment ca un moment „simbolic și necesar” pentru a transmite un „semnal puternic împotriva ipocriziei guvernamentale și a atacurilor sistematice asupra celor care, cu profesionalism și responsabilitate, își desfășoară activitatea în toate sectoarele de activitate”.
„Unitatea, cea mai puternică armă”
CNS Cartel Alfa consideră că unitatea este „cea mai puternică armă” pe care o au sindicaliștii „în fața abuzurilor și a disprețului decidenților politici față de munca cinstită”. Confederația își reafirmă angajamentul de a construi un „front comun sindical” pentru a apăra demnitatea, drepturile și viitorul salariaților din România, încheind comunicatul cu sloganul: „UNITATE PENTRU DEMNITATE!”. (Irinel I.).
Foto: Facebook/ Cartel Alfa
Anchete
Scandal la „Beach Please!”: Dosar penal deschis după ce un adolescent a fost rănit

Un incident grav petrecut la festivalul „Beach Please!” a dus la deschiderea unui dosar penal pentru vătămare corporală din culpă. Un adolescent a ajuns la spital după ce a căzut de pe scenă, iar autoritățile investighează circumstanțele exacte ale incidentului.
Ancheta se concentrează pe stabilirea vinovățiilor
Parchetul de pe lângă Judecătoria Mangalia a preluat cazul, iar anchetatorii vor să stabilească gradul de vinovăție al tuturor părților implicate, inclusiv organizatorii și firma de pază și securitate BGS, responsabilă cu asigurarea ordinii și siguranței la festival. Incidentul a avut loc pe data de 12 iulie, în jurul orei 03:00, când polițiștii din Mangalia au fost sesizați cu privire la faptul că un minor de 15 ani a sărit de pe o scenă.
Selly, organizatorul, promite măsuri dure
În urma incidentului, Selly, unul dintre organizatorii principali ai festivalului, a anunțat că vor fi luate măsuri ferme. Se pare că, cu puțin timp înainte, băiatul ar fi fost îndemnat de artistul său preferat, rapperul american Destroy Lonely, să sară de pe scenă în mulțime. Adolescentul s-a lovit de gardul de protecție și a ajuns la terapie intensivă. Într-o filmare apărută ulterior, se aude clar cum artistul îl încurajează pe tânăr să sară de la o înălțime considerabilă.
Avertismentul autorităților: Prioritate pentru siguranța minorilor
Autoritățile au transmis un mesaj clar, subliniind că siguranța participanților, în special a minorilor, este o prioritate absolută. Se monitorizează cu atenție desfășurarea evenimentelor publice de amploare și se colaborează cu organizatorii pentru a preveni incidentele. În cazul „Beach Please!”, ancheta va determina dacă au fost încălcate norme legale privind protecția minorilor și dacă artistul a avut un comportament iresponsabil sau instigator. Festivalul atrage anual zeci de mii de tineri, motiv pentru care măsurile de siguranță trebuie să fie riguroase și adaptate specificului publicului. (Sava N.).
Anchete
Judecătoarea din Iași care a refuzat să judece „nimic”, achitată de CSM: „Azi nu judec nimic” nu a fost abatere disciplinară
-
Administratieacum 4 zile
Schimbare majoră în Penitenciare: Apelul de Dimineață devine „treaba tuturor”, ofițerii coboară pe secții
-
Exclusivacum 4 zile
Sistemul Penitenciar, impotmolit in trecut: „Groparii” incă păzesc cimitirul ANP, Directorul General Burcu, singur impotriva „grelei moșteniri”
-
Exclusivacum o zi
FSANP către magistrați: „A venit și rândul vostru! Ați fost complici, nu ați acționat în numele legii”
-
Exclusivacum 4 zile
Sistemul Antigrindină sub lupa: Adevăruri incomode și intâlniri decisive
-
Featuredacum 4 zile
De cine se tem magistrații? Poliția va asigura protecție totală pentru judecători și procurori, inclusiv pensionari, familiile și avuțiile lor
-
Exclusivacum 4 zile
România are mai puțini polițiști în stradă in 2025
-
Exclusivacum 3 zile
Sindicatul Diamantul acuză Guvernul că refuză să ofere informații despre „majorarea de excelență” și se consideră deasupra legii
-
Featuredacum 2 zile
Vacanțe mai ieftine pentru polițiști în 2025: Decontarea serviciilor turistice, cu anumite condiții!