Anchete
EXCLUSIV/ Presedintele Romaniei nu avea decat solutia juridica de revocare a procurorului sef DNA, si nu de a o respinge cu justificari simpliste si netemeinice

Specialistul SRI, col ® Ion Dedu, atrage atentia pe pagina sa de socializare la gafa comisa de Klaus Iohannis si de consilierii sai “sfatosi”:
Iata ziua „Z”Presedintele nu a revocat procurorul sef DNA. Oare cum se va desfasura de acum inainte rolul de autoritate al ministrului justitiei fata de procurorii indiferent de functia acestora, autoritate consfintita prin prevederile Constitutiei Romaniei?
Pentru consilierii sfatosi ai Presedintelui Romaniei angajati in “departamentele speciale” ale administratiei prezidentiale – instituție publică cu personalitate juridică, prin care se sprijina “exercitarea de către Președintele României a prerogativelor care îi sunt stabilite prin Constituția României și alte legi”, furnizez cateva opinii cu privire la faptul ca Presedintele nu avea decat solutia juridica de revocarea procurorului sef DNA, si nu de a o respinge cu justificari simpliste si netemeinice, astfel:
– In legea fundamentala Presedintele Romaniei nu are atributii/competente stabilite in problematica revocarii unui procuror sef, aceasta situatie este stabilita doar prin art.54, alin.(4) Legea nr.303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor ;
– Prin Legea nr.304/2004 privind organizarea judiciară, se prevede la art.140 (1) “Prin Regulamentul de ordine interioară al parchetelor se stabilesc:
a) organizarea administrativă a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, a Direcţiei Naţionale Anticorupţie, a Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, a parchetelor de pe lângă curţile de apel, tribunale, tribunale pentru minori şi familie şi judecătorii;
b) atribuţiile procurorilor generali, prim-procurorilor şi ale adjuncţilor acestora, ale procurorilor inspectori, ale procurorilor şefi şi ale procurorilor, precum şi ale celorlalte categorii de personal;
c) organizarea şi modul de desfăşurare a activităţii colegiilor de conducere ale parchetelor şi a adunărilor generale ale procurorilor;
d) ierarhia funcţiilor administrative din cadrul Ministerului Public;
e) modul de organizare, funcţionarea şi atribuţiile compartimentelor auxiliare de specialitate ale parchetelor;
f) modul de organizare, funcţionarea şi atribuţiile departamentului economico-financiar şi administrativ din cadrul parchetelor.
(2) Regulamentul de ordine interioară prevăzut la alin. (1) se aprobă prin ordin al ministrului justiţiei, la propunerea procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie sau, după caz, a procurorului şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie, a procurorului şef al Direcţiei de investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii.”
– Prin Ordinul MJ nr. 1643/2015 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioară al Direcției Naționale Anticorupție, semnat pentru ministrul justitiei de catre Liviu Stancu, secretar de stat al Ministerului Justitiei, s-a aprobat “Regulamentul de ordine interioară al Direcției Naționale Anticorupție, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.” Redau continutul acestui ordin : “Având în vedere propunerile procurorului șef al Direcției Naționale Anticorupție nr. 488/C/200/I-1/2015 din 11 februarie 2015 privind aprobarea Regulamentului de ordine interioară al Direcției Naționale Anticorupție, luând în considerare Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 479/2015 prin care a fost avizat favorabil proiectul Regulamentului de ordine interioară al Direcției Naționale Anticorupție, în conformitate cu dispozițiile art. 9 și 13 din Hotărârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Justiției, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul dispozițiilor art. 140 alin. (2) din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciară, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ministrul justiției emite următorul ordin: Se aprobă Regulamentul de ordine interioară al Direcției Naționale Anticorupție, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. La data intrării în vigoare a regulamentului prevăzut la art. 1 se abrogă Ordinul ministrului justiției nr. 2.184/C/2006 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioară al Direcției Naționale Anticorupție, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 852 din 17 octombrie 2006, cu modificările ulterioare. Direcția Națională Anticorupție va duce la îndeplinire dispozițiile prezentului ordin. Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.”
– Art. 132 Constitutia Romaniei, Statutul procurorilor “ (1) Procurorii îşi desfăşoară activitatea potrivit principiului legalităţii, al imparţialităţii şi al controlului ierarhic, sub autoritatea ministrului justiţiei.”
Coroborand textele de lege enuntate anterior se constata in mod evident doar o singura solutie legala in materia revocarii procurorului sef DNA si anume faptul ca: ministrul justitiei are conferita prin Constitutie autoritate asupra procurorilor (indiferent de functia acestora), iar prin lege are atributul/competenta de a aproba si de emite un ordin privind Regulamentul de Organizare si Functionare al structurii de parchet in cauza, adica ROF al DNA, ordin (norma juridica) in baza caruia poate functiona legal institutia numita DNA.
Dupa cum se observa presedintele nu are nici un rol institutional in a stabili ceva in aceasta materie. Daca ministrul justitiei aproba si emite un ordin expres cu privire la organizarea si functionarea DNA prin care sunt stabilite competente, atributii, sarcini si activitati functionale ale procurorilor si a functiilor de conducere rezulta in mod evident ca rolul central in managementul structurii de parchet il are ministrul justitiei, exercitandu-si si autoritatea conferita constitutional asupra procurorilor, inclusiv asupra procurorului sef DNA, deci nu presedintele. Ca atare la propunerea ministrului justitiei, cu aviz favorabil sau nefavorabil din partea CSM, de revocare a procurorului sef DNA, presedintele ar fi trebuit sa adopte solutia de semnare a decretului de revocare pentru a nu se declansa un conflict constitutional interinstitutional.
Curtea Constitutionala in urma sesizarii de catre cei in drept, cred ca va decide ca solutia presedindintelui de a nu revoca procurorul sef DNA este neconstitutionala si de aici se vor vedea consecintele juridice ale acesteia…..
Rog evaluati situatia creata! (Cutov Ina).
Anchete
Va dati seama cat de mare este disperarea?/”Intregul dosar al DNA este vulnerabilizat din cauza ca procurorul de caz George Adrian Matei este anti-vaccinist”

Asa ceva este ireal! Am auzit cea mai tare aparare venita din zona #rezist in cazul afacerii cu vaccinuri anti-Covid, cu prejudiciu de peste 1 miliard de euro adus statului, caz in care DNA ii acuza de fapte de abuz in serviciu pe fostul premier Florin Citu si ministrii USR ai Sanatatii, Vlad Voiculescu si Ioana Mihaila, dezvaluie Lumea Justitiei. Fiti atenti: cica intregul dosar al DNA este vulnerabilizat din cauza ca procurorul de caz George Adrian Matei (foto) este anti-vaccinist. Nu este o gluma, este cat se poate de serios: aceasta idee se vantura prin zonele #rezist si este prezentata drept argument pentru combaterea anchetei DNA. Doamne fereste! Va dati seama cat de mare este disperarea? (Irinel I.).
Anchete
Sunt nauciti cei de la USR dupa lovitura data de DNA/Cand ia de-ai lor, DNA face abuzuri

Sunt nauciti cei de la USR dupa lovitura data de DNA in dosarul privind achizitia de vaccinuri anti-Covid, caz in care Vlad Voiculescu (foto dreapta), lider marcant al progresistilor, este acuzat de abuz in serviciu. Brusc, procurorii DNA sunt rai, desi pana acum doua zile DNA facea dreptate, dezvaluie Lumea Juistitiei.
Ati vazut probabil reactiile furibunde din ultimele ore ale celor de la USR la adresa DNA. S-au dat de ceasul mortii, mergand pana acolo incat sa acuze ca se fac dosare la ordin politic si ca SRI controleaza Justitia.
Dar ce sa vedeti, in urma cu doua zile, tot cei de la USR erau tare incantati de activitatea DNA. Motivul fericirii era reprezentat de clasarea pe care acelasi DNA pe care acum il infiereaza a dat-o intr-un dosar mai vechi in care era vizat fostul presedinte USR Dan Barna.
Ia uitati ce scria liderul USR Catalin Drula (foto stanga), pe Facebook, marti 22 noiembrie 2023:
“Cand adevarul este de partea ta, vine si un moment pentru dreptate.
DNA a dispus clasarea dosarelor-mascarada orchestrate impotriva lui Dan Barna fix in mijlocul campaniei prezidentiale din 2019.
Cine stie sa citeasca romaneste stia de pe atunci ca asa-zisele acuzatii erau ridicole. Erau doar o instrumentare politica a unui ordin pesedisto-penelist.
Se sesizase chipurile DLAF, organism condus de un fost politist pus sef de Viorica Dancila in ultima ei zi de mandat de premier. Acest fost colaborator al Rovanei Plumb l-a pus pe un fost colaborator al lui Dragnea sa conduca ancheta. E vorba de aceeasi persoana care ii dadea lui Dragnea acces la informatii din dosare.
N-au putut ei sa inventeze pe cat a putut demonstra Dan Barna ca este nevinovat si ca a lucrat mereu corect. A stat drept in fata unei tentative de asasinat politic, iar rezultatul este confirmat azi de procurorii DNA.
Dan nu s-a plans niciodata. A explicat ori de cate ori i s-a cerut o explicatie. A suportat valul de acuzatii si injurii stiind ca dreptatea e de partea sa.
Acum e oficial”. (Irinel I.).
Anchete
Este de laudat initiativa DNA de a demara dosarul achizitionarii de vaccinuri, prin care guvernul Citu a usurat bugetul de stat cu mai mult de 1 miliard de euro

Este de laudat initiativa DNA de a demara dosarul achizitionarii de vaccinuri, prin care guvernul Citu a usurat bugetul de stat cu mai mult de 1 miliard de euro, cumparand peste 50 de milioane de doze de vaccin (dupa ce Romania mai cumparase alte 37 de milioane), fara sa i-o ceara nimeni, dezvaluie Lumea Justitiei.
Astea sunt dosarele de care trebuie sa se ocupe un parchet de nivelul DNA! Asteptam cereri de arestare dupa ridicarea imunitatii parlamentare. Dar e bine ca ancheta se face si ca, dincolo de dosarul penal, putem sa dam o dubla lovitura politico-europeana.
In primul rand, ancheta poate duce inclusiv la sefa Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, bagata pana peste cap in scandalul achizitionarii de vaccinuri de la Pfizer, cu banii Uniunii, pe care i-a gestionat cu manuta ei, intr-o secretomanie care a scandalizat toate statele-membre.
In al doilea rand, pentru a ne imbuna sa nu continuam ancheta penala, s-ar putea sa devenim brusc acceptati in spatiul Schengen.
Astia nu isi dau seama cu cine s-au pus! Nu degeaba avem o vorba din batrani: „Buturuga mica rastoarna carul mare”. (Irinel I.).
-
Administratieacum 4 zile
România deţine cea mai modernă versiune de PATRIOT existentă acum în lume
-
Exclusivacum 4 zile
Gruparea de crima organizata locala acoperita de mafia din IPJ Prahova si de la varful MAI a fost devoalata pana si de avocati, in instanta
-
Featuredacum 4 zile
In urma SEDINȚEI de la A.N.P. ii raspundem, public/oficial, comisarului șef de poliție penitenciară dr. Dan HALCHIN
-
Exclusivacum 4 zile
Care este asemănarea dintre un penitenciar și Academia de Poliție „A. I. Cuza”?/Umilințe, nerespectarea stimei de sine, înjosire și căprărie pana si pentru studentele din Academie
-
Featuredacum o zi
Testarea politistilor care ieseau din serviciu si care intrau in serviciu pentru depistarea consumului de alcool si substante stupefiante
-
Featuredacum 4 zile
Generalul cu patru stele(r) Silviu Predoiu, fost șef al spionajului românesc, și-a anunțat decizia de a candida anul viitor la președinția României din partea formațiunii politice pe care a înființat-o, Partidul Liga Acțiunii Naționale
-
Exclusivacum o zi
Consiliul de administrație și Senatul Academiei de Poliție “A. I. Cuza” au luat decizia: Academia de Poliție “A. I. Cuza” a fost închisă până la finalul anului
-
Featuredacum 4 zile
Ofensiva Israelului în Fâșia Gaza nu are un impact doar asupra Orientului Mijlociu, ci se extinde și mai la Vest, peste Europa întreagă