Actualitate
EXCLUSIV/Se pregateste un atac de proportii la adresa natiunii romane
Preluare blog Cristian Unteanu
După părerea mea, situaţia este deja disperată şi este aproape pierdută. Şi este vorba despre o adevărată crimă de proporţii la adresa fiinţei poporului român şi a dreptului său de supravieţuire în secolele care urmează. Nu este o metaforă, este pura realitate. De acelasi autor Combinaţia mortală pentru supravieţuirea României: declin demografic -… Ce Europă ne dorim? La Bruxelles, preşedintele Iohannis prezintă poziţ… Consiliul Europei, raport despre protecţia minorităţilor din România… Proiectul pentru modificarea si completarea Legii nr.51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice a fost iniţiat de mai mulţi parlamentari PSD, ALDE şi UDMR şi care, ieri, a trecut prin vot entuziast de Senatul României şi va fi introdus pentru adoptare finală, cât de curând posibil, în Camera Deputaţilor care este în acest caz forul decizional. Iniţiatorul proiectului legislativ este senatorul PSD Emanoil Savin, fostul primar al Buşteniului în perioada 2004 – 2016, vicepreşedintele Comisiei pentru Mediu din Senat, În textul găsim un amendament uluitor care a fost adoptat de Comisia pentru administraţie publică a Senatului: „Scoaterea definitivă şi ocuparea temporară a terenurilor din fondul forestier naţional necesare realizării, dezvoltării, întreţinerii şi modernizării sistemelor de utilităţi publice în vederea asigurării securităţii şi sănătaţii oamenilor şi animalelor, este permisă inclusiv pentru suprafeţele cuprinse în zona de protecţie strictă, zona de protecţie integrală şi zona de conservare durabilă a ariilor naturale protejate, rezervaţii naturale precum şi pentru suprafeţele incluse în Catalogul naţional al pădurilor virgine şi cvasivirgine din România ori care întrunesc criteriile şi indicatorii pentru includerea în Catalogul naţional al pădurilor virgine şi cvasivirgine din România”. Cred că aşa poate începeun proces ireversibil de distrugere a celei mai mari bogăţii de care încă mai dispune România. Se anunţă nu numai perspectiva imediată a sărăcirii ţării, ci şi o vulnerabilitate de securitate naţională: o ameninţare directă, care poatre creşte exponenţial odată cu o deşertificare ce este rezultatul logic al „scoaterii definitive şi ocupării temporare a terenurilor din fondul forestier naţional”. Asta pentru că, aşa cum vă închipuiţi foarte uşor, din momentul respectiv, nimic nu va mai fi reversibil, terenurile odată ieşite din sistemele naţionale de protecţie vor fi distruse cu osârdia cu s-au tăiat pădurile în ariile „libere la jaf” de până acum. Şi e vorba dspre terenuri care în toată lumea civilizată, în orice caz în Europa, sunt considerate drept avere naţională şi supuse unei legislaţii stricte. Adică exact cele în care se vorbeşte în amendamentul respectiv: „zona de protecţie strictă, zona de protecţie integrală şi zona de conservare durabilă a ariilor naturale protejate, rezervaţii naturale precum şi pentru suprafeţele incluse în Catalogul naţional al pădurilor virgine şi cvasivirgine din România ori care întrunesc criteriile şi indicatorii pentru includerea în Catalogul naţional al pădurilor virgine şi cvasivirgine”. Care, din momentul viitoarei adoptări a legii, nu mai au nici o perspectivă de a mai exista ca atare, fiind modificate, transformate în folosul „realizării, dezvoltării, întreţinerii şi modernizării sistemelor de utilităţi publice în vederea asigurării securităţii şi sănătăţii oamenilor şi animalelor”. Noaptea minţii? Sigur că da, numai că, în spate, se profilează iarăşi uriaşe interese financiare, româneşti şi nu numai, presiuni enorme din partea celor care văd cum apare la orizont perspectiva unor câştiguri fabuloase realizate prin impunerea unui cadru legislativ al „civilizaţiei drujbei”. Cei de la Greenpeace trag un foarte logic semnal de alramă, întrebarea fiind dăcă cineva mai are timpul necesar pentru a-l auzi: „Deşi nu au fost realizate studii de impact sau fezabilitate, sub pretextul extinderii, îmbunătăţirii şi renovării serviciilor de utilitate publică, această propunere legislativă va permite scoaterea definitivă a oricărei păduri din Fondul Forestier Naţional, chiar şi a acelora din parcurile naţionale şi naturale ale României. Mai mult de atât, proiectul va da liber defrişărilor în inima pădurilor virgine şi cvasivirgine, dar si a celor potenţiale, care astfel nu vor mai îndeplini criteriile de înscriere în Catalogul Naţional al Pădurilor Virgine şi Cvasivirgine şi, ca atare, îşi vor pierde statutul de zone cu protectie integrală… Zilele astea am aflat că în toţi ani aceştia, dezvoltarea infrasructurii a fost blocată de existenţa pădurilor virgine – vorbim despre 2% din întreaga suprafaţă împădurită a României, vorbim despre cele mai vechi şi valoroase păduri, atât ale României, cât şi ale Europei. Ne opunem acestei propuneri legislative şi cerem Parlamentului să excludă articolul care dă liber defrişărilor în pădurile virgine şi cvasivirgine”. Care pot fi consecinţele politice pe plan internaţional? Poate asta să mai impresioneze oarecum dacă, la modul cel mai evident, considerentele interne nu par să-i impresioneze pe legiuitorii şi guvernanţii noştri de acum…Întrebarea are un sens deoarece o asemenea lege poate stârni un scandal internaţional previzibil, mai ales în contextul în care legislaţia respectivă, dacă va fi adoptată, ar putea fi interpretată ca o acţiune contrară prevederilor înscrise în Acordul de la Paris privind schimbările climatice, acord declarat ca una dintre marile priorităţi politice ale acţiunii guvernamentale comune la nivelul Uniunii Europene. Exact în acest moment am veni să spunem că s-ar putea să avem o legislaţie ultra-permisivă care vine în contradicţie cu respectarea angajamentelor luate pentru respectare biodiversităţii şi păstrarea a cât mai multe dintre „zonele de protecţie” existente şi dezvoltarea în urgenţă a unor noi „bariere verzi”. România fiind esenţială în acest raţionament deoarece deţine (încă) cea mai mare rezxervă de păduri virgine de pe continentul nostru. Iar situaţia alarmantă di România era deja semnalată pe plan mondial încă din vara anului trecut când 200 de oameni de ştiinţă din 27 de ţări cereau R%omâniei (degeaba, cum se vede acum) să proterjeze pădurile virgine şi parcurile naţionale; Iată un fragment dincomunicatul de presă din 15 martie 2017 al organizaţiilor EuroNatur şi Agent Green: Oamenii de ştiinţă insistă pentru impunerea unui moratoriu la exploatarea tuturor pădurilor care au potenţialul de a corespunde criteriilor pentru a fi incluse în Catalogul Naţional al pădurilor virgine şi cvasivirgine. Gărzile Forestiere trebuie puse sub control administrativ strict pentru a aplica legislaţia. Ministerul trebuie să amendeze legislaţia, să corecteze toate piedicile, să asigure compensaţii pentru proprietarii private de păduri virgine, să asigure un management independent pentru parcurile naţionale şi să crească suprafaţa din parcurile naţionale unde exploatările forestiere nu sunt premise, aşa cum recomandă IUCN (Uniunea Internaţională pentru Conservarea Naturii). Printre semnatarii acestui memorandum se regăsesc şi specialiştii consideraţi ”crème de la crème” pe scena ştiinţifică internaţională: Prof. Dr. Pierre L. Ibisch / Germany, Prof. Dr. Hans Dieter Knapp (“părintele” UNESCO’s European Beech Forest Initiative) / Germany, Dr. Ing. Iovu-Adrian Biris / România Prof. Ing. Miroslav Svoboda / Czech Republic, Prof. Brendan Mackey, Ph.D. / Australia, Univ. Prof. Dipl. Ing. Dr. Kurt Zukrigl / Austria, Univ. Prof. Dr. Georg Gratzer / Austria, Prof. Dr. Rainer Luick / Germany, Cyril F. Kormos (Vice President for Policy, WILD Foundation şi Vice Chair for World Heritage, IUCN-WCPA) / USA, Dr. James Watson (Wildlife Conservation Society, President – Society for Conservation Biology) / USA, Dr. Ing. Nicolae Donita / Romania, Prof. Dr. Michael Succow (Alternative Nobel Prize laureate) şi Prof. William S. Keeton, Ph.D. / USA. Cu acest Memorandum, scena globală a comunităţii ştiinţifce sprijină colegii din România care şi-au unit forţele pentru a sta în calea actualelor distrugeri dezlănţuite în pădurile virgine. Toate aceste eforturi vin pe fondul conştientizării că doar Carpaţii Româneşti mai sunt gazda celor mai multe păduri virgine de paradis din întreaga Uniune Europeană. Alături de Ucraina, România este cea mai importantă ţară din programul de conservarea pădurilor primare de fag European de importanţă globală în cadrul Patrimoniului Mondial UNESCO. Din păcate, multe păduri cu valoare ştiinţifică şi ecologică inestimabilă au fost pierdute pentru totdeauna prin exploatări legale şi ilegale în ultimii 10-15 ani. Această distrugere continua la o rată alarmantă în ciuda eforturilor legislative din ultimii ani. Motivul principal care duce la pierderea acestor păduri primare este corupţia şi neglijenţa din sectorul forestier. “Împreună cu 200 de oameni de ştiinţă şi experţi în ecologie din întreaga lume cerem astăzi Guvernului României să acţioneze decisiv pentru a opri exploatările în cele mai preţioase păduri ale Europei. Autorităţile din România au tolerat prea multă vreme distrugerea acestui tezaur de către sectorul forestier, incluzând aici autorităţile competente, proprietarii private, dar şi Statul, companiile de exploatare, fabricile de procesare şi firmele de comerţ. Este timpul acum pentru un sprint curajos al ministerului. Aceste păduri preţioase nu sunt doar o problem a României, ele trebuie salvate pentru noi toţi şi pentru generaţiile viitoare. Pădurile primare joacă un rol important pentru climă şi biodiversitate” Gabriel Schwaderer, CEO al EuroNatur Foundation. Din 2005 pănă astăzi am discutat cu 8 miniştri ai pădurilor despre pădurile virgine. De atunci s-au pierdut mai mult de jumatate dintre acestea. Ne dorim ca acest suport ştiinţific global va face diferenţa şi că ministrul de astăzi va asigura protecţie strictă şi definitive pentru puţinele păduri virgine rămase Gabriel Păun, fondatorul Agent Green. Cum se va vota în final? Vom avea oare, măcar în ultima clipă, o poziţie a Ministerului Mediului? Se mai gândeşte cineva şi la interesele strategice ale poporului român? Nu am vreun răspuns. Şi s-ar putea să rămânem doar cu amintirea unei foarte frumoase construcţii poetice, aceea buchisită de generaţii întregi de şcoleri: „Codru-i frate cu românul”. O fi fost odată, acum, după cum se vede, ne grăbim să ne lăsăm de rude şi să ne autodistrugem cu o consecvenţă criminală, indiferenţi la tot şi la toate. Inclusiv la şansele de supravieţuire ale naţiei, câtă mai este şi cât mai este pe aceste meleaguri. (Irinel I.).
Actualitate
Colaborare internațională pentru îmbunătățirea conștientizării domeniului spațial la Polul Sud
Ministerele Apărării din Regatul Unit și Canada plănuiesc o demonstrație comună pe orbită pentru a monitoriza sateliții și deșeurile spațiale care trec peste Polul Sud, ca parte a unui proiect pilot canadian destinat îmbunătățirii conștientizării domeniului spațial.
“Obiectele spațiale deasupra Polului Sud al Pământului sunt mai puțin monitorizate decât cele deasupra Polului Nord, iar misiunea va informa viitoarele considerații privind supravegherea spațială pe baza constatărilor misiunii,” conform unui comunicat de presă al guvernului britanic de joi.
Laboratorul de Știință și Tehnologie al Apărării din Regatul Unit, în numele Ministerului Apărării (MoD) și al Comandamentului Spațial din Regatul Unit, va contribui cu un pachet experimental de senzori la proiectul “Redwing,” gestionat de organizația canadiană de cercetare în domeniul apărării, Defence Research and Development Canada (DRDC), se arată în comunicat.
“Această cooperare internațională de cercetare între cele două țări oferă oportunitatea de colaborare comună și de dezvoltare a infrastructurii prototip și a arhitecturii de procesare a datelor,” a declarat comunicatul britanic.
Proiectul Redwing a fost inițiat în martie 2023, cu un contract de 15,8 milioane CAD (aproximativ 11,7 milioane USD) acordat unui consorțiu condus de Magellan Aerospace, cu sediul în Winnipeg. Proiectul preconizează lansarea unui mic satelit în 2027, într-o orbită de aproximativ 575 de kilometri deasupra suprafeței Pământului, în jurul polilor Nord și Sud.
Proiectul a decis acum să activeze o “opțiune de contract pentru a adăuga un subsatelit de 900,000 de dolari la proiectul Redwing,… cunoscut sub numele de Inovator Mic în Conștientizarea Spațială (LISSA),” explică comunicatul de presă al DRDC de joi.
LISSA, un nanosatelit de dimensiunea unei cutii de cereale, va fi desfășurat după ce Redwing va fi pe orbită pentru a zbura “în tandem” cu acesta la o distanță de aproximativ 200 de kilometri, transportând pachetul de senzori al Regatului Unit, conform comunicatului guvernamental britanic.
Pachetul conține o cameră cu infraroșu de unde scurte (SWIR), după cum explică comunicatul canadian, care “înregistrează dincolo de spectrul de lumină vizibilă și va aborda provocarea tehnică a luminii reflectate de nori și gheață în regiunea Polului Sud în timpul verii antartice.”
“Împreună, acestea vor testa cum se poate oferi o mai bună conștientizare a domeniului spațial, cu un accent pe mega-constelații, care orbitează la înălțimi de sub 2,000 km. Cu toate acestea, Redwing va fi, de asemenea, capabil să monitorizeze obiecte la înălțimi care se apropie de Luna Pământului, cunoscute sub numele de orbite cis-lunare, la aproximativ 380,000 km,” adaugă acesta.
Comandamentul Spațial al SUA a fost de mult interesat de îmbunătățirea monitorizării spațiale în emisfera sudică, unde armata americană are puține radare sau telescoape. De asemenea, a fost tot mai interesat de monitorizarea activităților spațiale în vasta regiune de spațiu dintre Pământ și Lună, în mare parte din cauza îngrijorărilor cu privire la ambițiile lunare ale Chinei.
Actualitate
Colmatizarea lacunelor: armata SUA se indreaptă spre drone comerciale după retragerea RQ-7B Shadow
Decizia Armatei Statelor Unite de a suspenda întreaga sa flotă de drone RQ-7B Shadow a dus la o lacună de capacitate pentru soldații care se bazau anterior pe aceste drone pentru operațiuni de recunoaștere și supraveghere. Deși armata analizează un nou sistem de platformă care să fie disponibil soldaților începând cu sfârșitul anului 2027, acest interval de așteptare este considerat prea lung. Astfel, potrivit colonelului Nick Ryan, directorul Managerului de Capacitate al Armatei pentru Sisteme Aeriene Nemancate, armata se îndreaptă către opțiuni disponibile comercial.
„Există o lacună în care unitățile noastre nu au active și nu au capacitate de antrenament în acest moment, pentru a învăța și a dezvolta TTP-uri [tactici, tehnici și proceduri],” a declarat Ryan pentru Breaking Defense înainte de conferința anuală a Asociației Armatei SUA. „Am început să gândim în afara cutiei pentru a ajuta cu această problemă.”
Liderii armatei au anunțat planul de retragere a dronelor Shadow la începutul lunii februarie, ca parte a unei reconfigurări mai ample a aviației. Până la sfârșitul lunii septembrie, toate aceste drone fuseseră retrase din unități, conform lui Ryan. Planul pe termen lung este de a desfășura un nou Sistem Aerian Nemandat Tactical Future (FTUAS) la nivelul brigăzii, iar două companii — Griffon Aerospace și Textron Systems — sunt în prezent în competiție pentru acest contract râvnit. Dacă această competiție rămâne pe calea cea bună, armata se așteaptă să desemneze un câștigător în cursul acestui exercițiu fiscal și să înceapă primirea noilor drone spre sfârșitul exercițiului fiscal 2027.
Potrivit lui Ryan, acest plan prezintă probleme pentru soldații care au nevoie de o capacitate interimară acum, iar declarații de nevoi operaționale emergente au sosit din diverse unități, inclusiv Grupurile de Luptă Multi-Domeniu din Indo-Pacific și Europa.
O parte din planul de viitor include, în parte, utilizarea listei Blue UAS a Unității de Inovație în Apărare (DIU) — o inițiativă menită să ajute armata să selecteze mai repede sisteme comerciale complet lipsite de piese chinezești. Teoretic, dacă o dronă se află pe lista aprobată, o unitate poate să o achiziționeze.
Cu toate acestea, atunci când armata a apelat la această listă la începutul anului, niciuna dintre dronele listate nu ar fi putut umple lacuna creată de retragerea Shadow, astfel că Ryan și ceilalți au colaborat cu DIU pentru refresh-ul listei Blue UAS.
„Probabil că nu putem include ceva atât de mare precum Shadow pe lista DIU Blue, cum ar fi un Grup 3 care cântărește câteva mii de kilograme, deoarece acest lucru ar depăși probabil … 350,000 de dolari,” a spus Ryan. În schimb, opțiunile potențiale ar putea fi în intervalul Grup 2, cântărind mai puțin de 55 de kilograme, având capacitatea de a zbura mai mult de patru ore pe distanțe mai mari de șase mile, observând atât ziua, cât și noaptea, și posibil având capacitatea de a desemna cu laser.
„Aceasta este suficient pentru a umple lacuna pentru moment, pentru a permite unităților să aibă măcar ceva cu care să se antreneze, ceea ce este mai bine decât nimic în acest moment,” a explicat Ryan.
Serviciul este, de asemenea, interesat de adăugarea dronelor cu vizionare la prima persoană pentru nivelurile de echipă și pluton, a adăugat el.
După ce DIU a lansat apelul pentru refresh-ul listei Blue mai devreme în acest an, au venit 360 de propuneri din partea a 220 de companii pentru opțiuni atât de platformă, cât și de tehnologie de suport. Această listă a fost acum restrânsă la 36 de platforme zburătoare de la aproximativ 15 furnizori, iar aceste capabilități sunt programate pentru teste la începutul lunii noiembrie la 29 Palms al Corpului Marin din California de Sud. După ce dronele vor fi testate, vor fi demontate pentru a inspecta toate componentele, după cum a explicat Emeneker. Dacă părțile trebuie înlocuite, companiile vor avea opțiunea de a face aceasta.
Până la începutul lunii decembrie, Emeneker preconizează că dronele care vor trece de testare vor începe să apară pe lista Blue și vor fi continuu adăugate pe o bază rolling. Până la sfârșitul lunii februarie, a adăugat el, dronele care nu vor fi selectate de către servicii vor fi eliminate din listă.
„Vom lista produsele cât mai repede posibil, nu vrem ca utilizatorii finali să aștepte și nici să facem companiile să aștepte,” a spus Emeneker.
Între timp, oficialii din Comandamentul Aviației și Rachetelor ale Armatei și din Comandamentul de Dezvoltare a Capacităților de Luptă ale Armatei vor lucra la obținerea autorizațiilor de aeronavigabilitate, astfel încât, de îndată ce dronele potrivite sunt oficial adăugate pe listă, fie ca substitut pentru misiunea Shadow sau drone cu vizionare la prima persoană, serviciul poate face recomandări unităților.
„Dacă putem obține mai multe sisteme disponibile care sunt conforme cu NDAA [Legea de Apărare Națională], de care armata este cu adevărat interesată să achiziționeze … și Congresul alocă fonduri pentru unități, atunci unitățile vor merge absolut acolo și vor începe să achiziționeze aceste lucruri,” a declarat Ryan.
Actualitate
Adaptarea rapidă și colaborarea în industria apărării: Răspunsul la provocările viitoare
Amenințările cu care se confruntă Statele Unite și aliații săi continuă să prolifereze. Cu adversari de nivel apropiat sau egal care desfășoară sisteme de armament din ce în ce mai avansate în toate domeniile, diversitatea, sofisticarea și cantitatea provocărilor cresc continuu. Chiar și cei cu capacitate industrială și tehnologică limitată au acces la armament modern, relativ ieftin, capabil să cauzeze daune semnificative.
Pentru a rămâne cu un pas înainte în acest mediu complex și dinamic de amenințări, armata americană are nevoie de o bază industrială robustă și agilă, capabilă de prototipare rapidă și dezvoltare, de producție de înalt volum și de capacitatea de a crește sau redirecționa producția în funcție de cerințe în schimbare.
Aceasta a fost una dintre numeroasele teme importante discutate la conferința Asociației Forțelor Aeriene și Spațiale, desfășurată recent în capitala națională. Într-un mediu geopolitic tot mai complex, cum arată viitorul dezvoltării armamentului? Și cum pot industria și guvernul să colaboreze cel mai bine pentru a aduce aceste sisteme critice în mâinile militarilor noștri mai repede? Iată patru piloni cheie ce pot oferi Statelor Unite acest avantaj decisiv într-o eră de amenințări în creștere.
Colaborarea în centru
Pentru a atinge obiectivul comun de a permite luptătorilor noștri să rămână cu un pas înainte în fața amenințărilor în evoluție rapidă, clienții noștri guvernamentali adoptă cu înțelepciune noi filozofii de achiziție care încurajează colaborarea între industrie.
Inițiativele precum Weapon Open System Architecture (WOSA), utilizată de Forțele Aeriene ale Statelor Unite și acum de Marine, încurajează modularitatea și interoperabilitatea între furnizorii de componente. De exemplu, includerea acestor standarde WOSA în Arhitectura de Referință a Armamentului de la Baza Aeriană Eglin va sprijini producția de înalt volum și iterația rapidă a tehnologiilor pe măsură ce amenințările viitoare evoluează.
Guvernul poate lua măsuri suplimentare pentru a încuraja standardele deschise și modularitatea plug-and-play, în special la nivelul subcomponentelor. De exemplu, ar putea considera furnizarea de informații despre solicitări direct către furnizorii majori de subsisteme prin intermediul vehiculelor de contractare, cum ar fi Contractul de Achiziție Agile Larg de la Eglin. Aceasta ar asigura că principalii contribuitori din ecosistemul de armament au aceeași informație, indiferent de relația primar-subcontractant. De asemenea, deschide ușa guvernului pentru a avea relații directe cu furnizorii majori de subsisteme.
Indiferent de mecanisme, dialogul robust între guvern și industrie este esențial. Acest dialog ajută la alinierea așteptărilor cu capacitățile industriei, în timp ce menține industria receptivă la obiectivele guvernului. Comunicarea cerințelor devreme și frecvent cu privire la programele de achiziție va duce la rezultate mai bune pentru toți.
La L3Harris, ne concentrăm, de asemenea, pe căutarea oportunităților de colaborare nu doar cu guvernul, ci și cu colegii din industrie și noi intrări emergente. De la integrarea de noi tehnologii în procesele noastre de fabricație până la parteneriate cu instituții academice și start-up-uri strategic aliniate, colaborăm cu alți inovatori disrupte pentru a cultiva oportunități de echipă care aduc capacități robuste și discriminate în luptă – și în cele din urmă continuă să ofere Statelor Unite un avantaj considerabil în fața celor care ar dori să ne facă rău.
-
Exclusivacum 4 zile
Controversa imobiliară privind Familiile Nichita și Lupu: De la un accident tragic la tranzacții frauduloase/Cazul White Tower
-
Exclusivacum 4 zile
Familia Albu: o călătorie controversată de la scrutinul public la beneficii mănoase în Ploiești
-
Exclusivacum 3 zile
Primarul care a părăsit Cătina cu ghivecele și pietrele în brațe: o poveste de alegeri și controverse
-
Exclusivacum 3 zile
Fraude imobiliare în România: Scandalurile Nordis și White Tower dezvăluie un sistem corupt
-
Exclusivacum 3 zile
Ipocrizia lui Ciolacu: oferte controversate pentru marea industrie
-
Exclusivacum 5 zile
Colaborarea între victime și abuzatori – O problemă persistenta în rândul polițiștilor din MAI
-
Exclusivacum 2 zile
Emil Pascut despre impactul prostiei în funcții decizionale și controversele OUG 59/2017
-
Exclusivacum 3 zile
Abuzuri și interpretări eronate în Poliția de Frontieră