Connect with us

Actualitate

EXCLUSIV/Relatia institutionala intre SRI si Comisia de Control se realiza altfel decat stabileste legea si actele juridice ale Parlamentului

Publicat

pe

Iata ca SRI reactioneaza la comunicatul sau pozitia oficila a senatorului Claudiu Manda – presedintele Comisiei comune permanente a Camerei Deputaţilor şi Senatului pentru exercitarea controlului parlamentar asupra activităţii Serviciului Român de Informaţii, care a spus ca va cere demisia sau retragerea din functia detinuta a gral. Dumitru Dumbrava – secretar general al SRI, intrucat conform afirmatiilor sale “nu putem să continuăm această analiză cu domnul Dumbravă în poziția de secretar de general al Serviciului Român de Informații”.
Din afirmatia lui Manda rezulta clar ca modalitatea institutionala de comunicare intre presedintele comisiei in cauza si conducerea SRI se realiza prin intermediul secretarului general al SRI, actualmente gral. Dumbrava, aspectul in sine fiind confirmat, fara echivoc, de comunicatul SRI de unde aflam ca “Pentru a elimina suspiciunile menționate de președintele Comisiei, domnul Claudiu Manda, în ceea ce privește corespondența între SRI și Comisie, Biroul Executiv a hotărât, în ședința de azi, 28 noiembrie 2017, ca dialogul interinstituțional să nu se mai realizeze prin Secretariatul General, ci exclusiv prin Cabinetul Directorului.”
Dar ce rezulta din aceast fapt este mult mai important si anume ca relatia institutionala intre  SRI si Comisie se realiza altfel decat stabileste legea si actele juridice ale Parlamentului (hotarare) in domeniul referit.
Redau cateva preveri incalcate:
– Legea nr.14/1992 art. 23 “Serviciul Român de Informaţii este condus de un director, cu rang de ministru, numit de Camera Deputaţilor şi Senat în şedinţă comună, la propunerea Preşedintelui României, în urma audierii celui propus de către comisia însărcinată să exercite controlul parlamentar asupra activităţii Serviciului Român de Informaţii, care va prezenta un raport în faţa celor două Camere ale Parlamentului…”;
– Legea nr.51/1991 art.11, alin(2) “Comunicarea informaţiilor se aprobă de către conducătorii organelor cu atribuţii în domeniul securităţii..” art.33 “Persoanele prevăzute la art. 32, chemate ca martori în faţa organelor judiciare, pot face depoziţii cu privire la faptele şi împrejurările ce privesc securitatea naţională, de care au luat cunoştinţă în îndeplinirea atribuţiilor de serviciu şi în legătură cu acestea, numai cu încuviinţarea scrisă a şefului organului din care fac parte.”
– Hotărârea nr. 30/1993 art.7 “(1) În realizarea atribuţiilor care îi revin, comisia solicită Serviciului Român de Informaţii, prin intermediul directorului acestuia, rapoarte, informări, explicaţii, documente, date şi informaţii şi poate audia persoane în legătură cu problemele analizate.
– (2) Serviciul Român de Informaţii este obligat să pună la dispoziţia comisiei, în timp util, rapoartele, informările, explicaţiile, documentele, datele şi informaţiile solicitate şi să permită audierea personalului militar şi civil indicat de comisie.”
Sper ca putei sa trageti singuri concluziile in contextul analizei si evaluarii celor anterior precizate.
Interesant este si preambulul comunicatului anterior subliniat cum ar fi: “Serviciul Român de Informații a luat act de declarația facută în mass-media de către președintele Comisiei Parlamentare de Control asupra activității SRI, domnul senator Claudiu Manda, privind posibila solicitare de demisie a unui ofițer cu atribuții administrative din cadrul SRI.”
Iata cum SRI ii critica indirect pe senatorului Manda pentru ca utilizeaza canalele de comunicare media pentru a expune demersuri posibil oficiale luate in cadrul comisiei (in plen sau cu anumiti membrii ai comisiei) si nu cele institutionale stabilite cu SRI, respectiv pune in derizoriu calitatea general si de inalt functionar public a lui Dumbrava Dumitru, ce indplineste atributiile functiei de secretar general al SRI, comunicand in spatiul public faptul ca “ofiterul” Dumbrava nu are decat atributii administrative in cadrul SRI, situatie ce banalizeaza in fapt calitatea de secretar general al unei institutii pentru orice inalt functionar public ce detine o astfel de functie in administratia publica centrala si locala din Romania.
Mai mult, din acelasi comunicat se ai desprind urmatoarele aspecte:
– “Biroul Executiv al Consiliului Director din SRI solicită tuturor membrilor Comisiei să nu implice Serviciul în niciun fel de joc politic, manifestându-și totodată determinarea de a continua cooperarea corectă și de bună credință în conformitate cu cadrul normativ care reglementează relaționarea interinstituțională. “.
Oare in ce cadru normativ a identificat SRI existenta vreunei prevederi normative care sa instituie “cooperarea corecta si de buna credinta intre…” SRI si Comisie, doarece nu poate exista o functie de cooperare intre cele doua institutii intrucat Hotărârea nr. 30/1993 privind organizarea şi funcţionarea Comisiei comune permanente a Camerei Deputaţilor şi Senatului pentru exercitarea controlului parlamentar asupra activităţii Serviciului Român de Informaţii” prevede stric in art.1 “Prezenta hotărâre reglementează organizarea şi funcţionarea Comisiei comune permanente a Camerei Deputaţilor şi Senatului pentru exercitarea controlului parlamentar asupra activităţii Serviciului Român de Informaţii, denumită în continuare comisia. Se constituie Comisia comună permanentă a Camerei Deputaţilor şi Senatului pentru exercitarea controlului parlamentar asupra activităţii Serviciului Român de Informaţii.”, respect in art.1, alin (11) “Comisia veghează la îndeplinirea de către Serviciul Român de Informaţii a misiunilor ce îi revin în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi efectuează un control concret şi permanent asupra activităţilor Serviciului Român de Informaţii.”
Deci intre Comisie si SRI exista un raport institutional de control si nu de cooperare, stabilit prin norma juridica (hotarare a Parlamentului for suprem legislativ in Romania), sens in care conform principiilor de management al activitatilor (in sens larg a se vedea cursuri in domeniul economic), functia de control –evaluare reprezinta: “ansamblul proceselor prin care performantele sistemului, subsistemelor si componentelor acesteia sunt masurate si comparate cu obiectivele si standardele stabilite initial in vederea eliminarii eventualelor deficiente, disfunctii, abateri, nerealizari constatate si generalizarea experientelor pozitive. Specificitatea functionarii controlului consta, in faptul ca el trebuie sa se exercite in mod curent, sa fie operativ, sa aiba un caracter obiectiv si sa se desfasoare imediat dupa adoptarea deciziilor si hotararilor. Rolul lui este acela de a dirija activitatea sistemelor in ansamblul lor, ca si a fiecarui om spre realizarea obiectivelor prestabilite. Cea mai importanta functie a controlului este aceea de a sesiza permanent daca performantele profesionale sunt sau nu la nivelul asteptarilor. Actiunea de control trebuie sa nu se limiteze numai la evaluarea rezultatelor in raport cu obiectivele si normele stabilite ci sa contribuie la prevenirea tendintelor si fenomenelor care necesita luarea unor decizii de corectie. Controlul trebuie sa fie in masura sa sesizeze abaterile intr-un termen cat mai apropiat de momentul producerii lor, declansand rapid reactiile de corectie ce se impun. De asemenea, sa actioneze nu numai pentru sesizarea abaterilor si corectarea lor ci, in primul rand, pentru prevenirea acestora. Cu alte cuvinte sistemul de control trebuie sa actioneze la stimulii interni si externi, sa-i compare cu un complex de norme, considerate a fi sarcinile sau obiectivele ce caracterizeaza activitatea sistemului.”

Concluziile rezulta in functie de perceptia celor care analizeaza critic comunicatele in cauza, documente/comunicari ce au stat la baza celor de mai sus scrise si astept reactii la prezenta opinie a mea. (Col S.R.I. ® Ion Dedu).

 

Actualitate

Aselsan beneficiază de o investiție majoră pentru dezvoltarea sistemului de apărare Steel Dome

Publicat

pe

De

616 milioane USD pentru facilități tehnologice avansate

Gigantul turc în electronică, Aselsan, a primit o finanțare de 616 milioane USD din partea Ministerului Industriei și Tehnologiei din Turcia. Această infuzie financiară are scopul de a construi facilități de vârf ce vor contribui semnificativ la ambițiosul sistem de apărare antiaeriană Steel Dome al națiunii. Investiția este destinată producției unei părți importante a tehnologiei critice necesare pentru dezvoltarea acestui sistem avansat de apărare.

Investiții strategice în facilități high-tech

Fondurile, anunțate într-o declarație miercuri, se încadrează în cadrul „Incentivelor pentru Investiții pe Bază de Proiect (Super Incentive)” și vizează trei direcții principale de dezvoltare high-tech:

  • Un centru pentru detectori de fotoni și nanotehnologie
  • O facilitate de integrare și producție a sistemelor de radar
  • O unitate de producție și testare a sistemelor de apărare antiaeriană, incluzând producția de muniții inteligente

Aceste facilități sunt prognozate să îmbunătățească capacitatea Turciei de a produce tehnologii de ultimă generație, consolidându-i infrastructura de apărare.

Viziune pentru independența tehnologică

În cadrul evenimentului de lansare „Strategia Industrială și Tehnologică 2030 și Investițiile de Mare Anvergură”, președintele turc Recep Tayyip Erdogan a subliniat importanța independenței tehnologice. El a accentuat că astfel de investiții sunt esențiale pentru ca Turcia nu doar să genereze tehnologii proprii, ci și să devină un lider în fabricarea și exportul de produse high-tech. „Dorim să maximizăm independența noastră tehnologică, asigurându-ne că Turcia devine o țară de frunte în fabricarea și exportul de produse high-tech”, a declarat Erdogan.

Cerere în creștere în Orientul Mijlociu

Pe fondul cererii crescânde pentru sisteme de apărare antiaeriană în Orientul Mijlociu și al apelurilor liderilor americani pentru măsuri similare de protecție, Aselsan continuă să avanseze proiectul Steel Dome. Conceptul de „dom” este asemănător cu faimosul Iron Dome al Israelului, formând o componentă esențială a pregătirii de apărare antiaeriană.

Viziune pentru o rețea de apărare cuprinzătoare

Anunțat inițial în august 2024, Steel Dome este conceput ca un sistem de apărare antiaeriană centrat pe rețea, utilizând inteligența artificială pentru a proteja spațiul aerian al Turciei în mod cuprinzător. Scopul este de a proteja împotriva amenințărilor de la altitudini foarte joase la foarte înalte și pe distanțe scurte și lungi, conform Președinției Industriei de Apărare (SSB).

Ambiții de export

Directorul general al Aselsan, Ahmet Akyol, și-a exprimat ambițiile într-un interviu pentru Breaking Defense, dezvăluind planurile de export ale sistemului Steel Dome către aliații NATO și țările din Golf. „Steel Dome este un sistem foarte promițător. Toate națiunile își doresc un astfel de sistem”, a comentat Akyol.

Creșterea competitivității globale

Cu noile investiții, Aselsan intenționează să își mărească semnificativ capacitățile de producție pentru tehnologiile critice cu valoare ridicată la export. Investițiile deschid, de asemenea, calea pentru establishmentul de noi infrastructuri de cercetare și dezvoltare. „Aceste facilități ne vor permite să răspundem mai rapid cererii crescânde de export, transformând ASELSAN într-un jucător mai competitiv la scară globală”, se arată în declarație.

Citeste in continuare

Actualitate

Suedia alocă suma colosală de 30 miliarde de dolari pentru apărare, anticipând un nou prag NATO

Publicat

pe

De

Stockholm se pregătește să facă un salt uriaș în cheltuielile militare, țintind 3,5% din PIB, în contextul așteptărilor privind un nou obiectiv NATO.

Un nou prag NATO la orizont?

Premierul suedez, Ulf Kristersson, a declarat într-o conferință de presă că „presupunerea sa calificată” este că NATO va stabili ținta de 3,5% la summitul alianței din iulie. Suedia deja plănuiește să atingă această cifră „în următorii cinci ani”, a adăugat el.

Un efort financiar considerabil

Această mișcare vine cu un cost substanțial de 300 de miliarde SEK (30 miliarde de dolari), pe care țara intenționează să-i împrumute dacă propunerea este aprobată de parlament. Legislația va fi prezentată pe 15 aprilie și votată până pe 20 iunie, a declarat un purtător de cuvânt al guvernului.

De la 2,4% la 3,5% din PIB

Cheltuielile actuale ale Suediei pentru apărare se ridică la 2,4% din PIB – deja peste ținta NATO de 2% – cu planuri de a le crește la 2,6% până în 2028. Deși Partidul Moderat de guvernământ are o coaliție cu Democrații Suedezi în parlament, intenționează să caute un sprijin larg pentru această inițiativă.

Motivații transatlantice

Kristersson a fost sincer cu privire la motivațiile sale, recunoscând că creșterea este parțial menită să mențină relații puternice cu Statele Unite.

„Nu vreau să acționăm într-un mod care să submineze posibilitatea cooperării transatlantice. Dar nu putem nici să presupunem sau să considerăm de la sine înțeles că Statele Unite vor continua să acționeze în Europa așa cum au făcut-o în ultimii 80 de ani”, a spus el, adăugând că unele declarații și mișcări ale administrației Trump sunt „destul de dificil de înțeles pentru noi în Europa în acest moment”.

„Acest lucru ar reprezenta o consolidare semnificativă a NATO europeană. Să nu uităm că NATO europeană este cea care este testată în acest moment”, a subliniat Kristersson.

Priorități de investiții

Este prea devreme pentru a specifica modul în care vor fi alocate fondurile, deși diapozitivele prezentate de Kristersson au inclus drone, sisteme de apărare aeriană și muniție. „Va fi vorba despre nevoile de capacitate ale NATO – ceea ce cere NATO. Pentru Suedia, o mare parte din aceasta se învârte în jurul Mării Baltice”, a explicat el.

Sprijin continuu pentru Ucraina

În plus, cadrul financiar aprobat pentru sprijinul militar acordat Ucrainei va crește de la 25 de miliarde SEK la puțin peste 40 de miliarde SEK în 2025, realizat prin aducerea în avans a investițiilor planificate inițial pentru 2026. Guvernul va revizui cadrul de finanțare pentru Ucraina pentru 2026 la o dată ulterioară.

De la invazia Rusiei în Ucraina, sprijinul militar al Suediei pentru Ucraina se ridică la aproximativ 61,9 miliarde SEK începând cu 30 ianuarie 2025, livrat prin 18 pachete de ajutor, conform fișei informative a guvernului.

Citeste in continuare

Actualitate

3 modele de scaune de bucătărie preferate de designerii de interior în acest an

Publicat

pe

De

Amenajarea bucătăriei pune accent pe combinația subtilă între estetică și funcționalitate, iar alegerea scaunelor potrivite poate transforma complet atmosfera acestui spațiu. În acest an, designerii de interior pun accent pe mobilier care îmbină confortul, materialele premium și liniile moderne, iar scaunele de bucătărie devin piese de design în sine. Fie că îți dorești un decor minimalist sau unul sofisticat, există modele care se potrivesc perfect în orice tip de amenajare.

Eleganță modernă cu scaune din plastic și picioare metalice

Dacă apreciezi un stil contemporan și aerisit, scaunele pentru bucătărie din plastic cu picioare metalice sunt o alegere inspirată. Designerii le preferă pentru versatilitatea lor, dar și pentru paleta variată de culori care se potrivește oricărei estetici. În tendințele acestui an domină nuanțele neutre, precum alb, gri și negru, dar și tonurile pastelate, care adaugă o notă delicată decorului.

Pe lângă aspectul modern, aceste scaune pentru bucătărie impresionează prin durabilitate și ușurința întreținerii. Materialul din care sunt fabricate este rezistent și permite curățarea rapidă, iar picioarele metalice, adesea realizate din oțel vopsit electrostatic, oferă stabilitate și un aspect sofisticat. Designul ergonomic asigură confort pe termen lung, iar dacă spațiul bucătăriei este unul compact, modelele empilabile devin un avantaj incontestabil.

Raffinament și confort cu scaune de bucătărie din catifea

Pentru un plus de lux și o atmosferă sofisticată sunt preferate scaune de bucătărie realizate din catifea, acestea se află în topul preferințelor designerilor. Textura elegantă transformă orice încăpere, oferind senzația de confort absolut. În acest an, se poartă tonurile intense, care creează impact vizual puternic și adaugă profunzime decorului.

Dincolo de estetică, aceste scaune sunt apreciate și pentru confortul lor. Spătarele ușor curbate și tapițeria moale fac din fiecare masă un moment de relaxare. În plus, modelele cu picioare metalice în finisaje aurii sau negre adaugă un aer sofisticat și se potrivesc perfect în interioarele elegante.

Design scandinav cu scaune din plastic și picioare din lemn

Stilul scandinav rămâne un reper important în amenajările interioare, iar scaunele de bucătărie din plastic cu picioare din lemn sunt o alegere preferată pentru un decor armonios și funcțional. Liniile curate, simplitatea și echilibrul dintre materialele naturale și cele moderne creează un efect vizual plăcut și relaxant.

Culorile predominante sunt cele inspirate din natură și contribuie la crearea senzații de spațialitate, ceea ce le face ideale pentru bucătăriile mai mici. Picioarele din lemn de fag sau stejar oferă un contrast elegant și asigură stabilitate, iar designul ergonomic adaugă un plus de confort. Aceste scaune pentru bucătărie sunt ușor de integrat atât în interioarele minimaliste, cât și în cele cu influențe boeme.

Tendințele actuale în designul bucătăriilor pun accent pe armonie, funcționalitate și estetică impecabilă. Alegerea perfectă ține de stilul tău personal, dar și de modul în care vrei să îți definești bucătăria – un spațiu de socializare, relaxare și inspirație zilnică.

 

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv8 ore ago

Oglinda abuzului: Cum hărțuirea afectează Poliția Română

O Notă de sarcini, o răzbunare După publicarea „Notei de sarcini” pe pagina Sindicatului Europol, care impunea tuturor șefilor obligativitatea...

Exclusiv8 ore ago

Incompetența și controversa conducătorilor din Poliția Română: Un sindicat dezvăluie realități ingrijorătoare

Structuri lipsă Sindicatul Diamantul lansează acuzații grave la adresa conducerii Poliției Române, punând sub semnul întrebării competența lui Valentin Minoiu,...

Exclusivo zi ago

O nouă proba de corupție: Caracatița de la Vălenii de Munte își dezvăluie tentaculele

Corupție și abuzuri în fața justiției După dezvăluirile anterioare ale ziarului nostru, Incisiv de Prahova, legate de corupția endemică de...

Exclusivo zi ago

WHITE TOWER: Percheziții, audieri și rețineri la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Ploiești

Magnatul Daniel Ștefănescu, audiat în megaescrocheria imobiliară WHITE TOWER Ieri, magnatul Daniel Ștefănescu, recunoscut ca unul dintre cei mai mari...

Exclusivo zi ago

Când legea devine opțională: FSANP îi prezintă nota de plată lui Halchin

10.000 lei daune morale pentru fuga de întrebări Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor (FSANP) nu mai tolerează discuțiile...

Exclusiv2 zile ago

Bomba cu ceas de la Vamă: Parcare fără autorizație și hala de documente în stil „Bună Ziua”!

Cisterne versus Fast-Food: Judecata în parcul “Gărilor” (aici) Într-o dimineață la Vama Ploiești, imaginează-ți un peisaj de poveste: camioane colorate,...

Exclusiv3 zile ago

Bombă ecologică cu ceas la Vama Ploiești: Ilegalități, corupție și un risc de dezastru iminent! (I)

Dezvăluiri șocante despre o rețea de interese obscure care pune în pericol vieți omenești și mediul înconjurător. O investigație jurnalistică...

Exclusiv3 zile ago

Pamflet: Cătălin Luncașu, de la adjunct la… ajutor de birou

Tragedia tonerului secat și a loialității evaporate În lumea fermecată a Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP), unde favoritismul înflorește asemenea...

Exclusiv3 zile ago

Acuzații grave de corupție și abuz în cadrul Poliției Române: Sindicatul Diamantul denunță un sistem parazitar

Emil Pascut acuză conducerea Poliției de incompetență, favoritism și exploatare a personalului. Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul a lansat...

Exclusiv3 zile ago

Fost subsecretar de stat în MAI pledează pentru modernizarea echipamentelor forțelor de ordine

O conferință organizată la Senatul României a adus în discuție necesitatea dotării polițiștilor români cu dispozitive cu electroșocuri, o măsură...

Exclusiv4 zile ago

Vălenii de Munte: Dovada video expune caracatița corupției – Un sistem putred până la maduvă

Vălenii de Munte: Caracatița corupției expusă – Dovada video socantă! CORUPȚIE ȘI ABUZURI ÎN VĂLENII DE MUNTE: O CARACATIȚĂ CU...

Exclusiv4 zile ago

Escrocheria White Tower & City Gate: „Cei Trei Muschetari Notariali” și rețeaua de corupție

Dezvăluiri șocante despre implicarea unui notar public în mega-frauda imobiliară (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), etc. Scandalul imobiliar White...

Exclusiv4 zile ago

DSDRP: O direcție între îndrumare și haos – cazul Ilie și Spătaru

Îndrumare absentă, control obsesiv Direcția Siguranța Deținerii și Regim Penitenciar (DSDRP) a devenit un exemplu de management ineficient, caracterizat de...

Exclusiv5 zile ago

Poliția Română destructurează rețele infracționale în urma unor ample acțiuni de combatere a criminalității economice

Acțiuni de amploare  Polițiștii specializați în investigarea criminalității economice au desfășurat 21 de acțiuni de amploare, rezultând instituirea de măsuri...

Exclusiv6 zile ago

Vălenii de Munte: Caracatița și „Blondul” – Show-ul corupției în prime time

Joc de culise în Vălenii de Munte Stimați telespectatori/cititori, faceți-vă comozi și pregătiți popcornul, căci telenovela corupției din Vălenii de...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv