Actualitate
Serviciile, liber la racolat procurori si judecatori!

Aproape ca nu ai cum sa nu traiesti un sentiment de deja vu atunci cand vezi „inocenta” cu valente de vadita neputinta intelectuala a politicienilor si demnitarilor care continua sa inghita, cu o incapatanare demna de o cauza mai buna, „gogosile” statului paralel, cel cu care altfel se impauneaza public ca ar fi angrenati intr-o confruntare pe viata si pe moarte. Numai ca, asa cum cu ani in urma parlamentarii cu manutele lor au votat cu zambetul pe buze si plini de ei modificarile la Codul penal propuse de „inteligenta” Alina Bica, pentru ca acum sa se vaite cu totii ca sunt hingheriti de procurori tocmai pe baza acelor amendamente, iata ca povestea se repeta.
Astfel ca, in isteria declansata de incercarea de a mai taia din parghiile avute la dispozitie de structurile statului paralel si de a infunda cat se mai poate infunda din „culoarele” unei Justitii devenita deja „camp tactic” in lupta pentru controlul absolut al sistemului si intregii tari deopotriva, s-a strecurat o initiativa pe care Puterea de azi se bazeaza ca va fi „nucleara” decisiva impotriva serviciilor secrete si a conexiunilor acestora din Justitie. Astfel ca, la pachet cu legea raspunderii magistratilor sau mai degraba in al doilea „val” de modificari legislative pe domeniul Justitiei va fi cuprinsa la loc de cinste si propunerea de pedepsire exemplara a ofiterilor de informatii care vor mai incerca sa racoleze judecatori. Iar cum initiativa nu doar ca vine din chiar interiorul lumii Justitiei, din partea Uniunii Nationale a Judecatorilor din Romania, dar prevede si masuri draconice, cum ar fi condamnarea pana la 15 ani de inchisoare a oricarui ofiter de informatii, fie el acoperit sau nu si apartinand oricaruia din serviciile secrete entuziasmul politicienilor si demnitarilor este unul urias. Mai ales ca se pedepseste la fel si tentativa, nu doar racolarea propriu –zisa!
Sereistii dau iama in instantele de judecata…
Asa ca ministrul Tudorel Toader este gata sa treaca aceste modificari legislative pe „repede inainte”, mai ales ca astfel ar demonstra opiniei publice si ca este sensibil la problemele ridicate chiar de catre magistrati. Totul in timp ce initiatii sistemului rad deja pe infundate, pentru „ anu speria vanatul”, stiind ca, astfel, nu se va face de fapt decat sa se dea liber la racolarea judecatorilor, lucru care deja se intampla, SRI-ul fiind de departe cel mai „agresiv” in acest sens…
„Vanatoarea de acoperiti”
Cea mai drastica propunere pentru scoaterea serviciilor secrete din Justitie a venit, fara indoiala, chiar din partea Uniunii Nationale a Judecatorilor din Romania. Pentru ca, potrivit modificarilor propuse de UNJR la Legea 303/2004, „judecatorii, procurorii, magistratii – asistenti, personalul de specialitate juridica asimilat acestora, personalul auxiliar de specialitate si personalul conex personalului de specialitate al instantelor judecatoresti si parchetelor nu pot fi lucratori operativi, inclusiv acoperiti, informatori sau colaboratori ai vreunui serviciu de informatii”.
Tudorel Toader musca momeala serviciilor
Mai mult chiar, se prevede ca pana si incercarea de racolare a acestora, adica doar tentativa sa fie considerata de asemenea infractiune ale carei limite majorate sa ajunga la aplicarea unei pedepse de pana la 15 ani de inchisoare! Se poate declansa astfel o adevarata „vanatoare” a „acoperitilor” din magistratura care, cu siguranta, va culca pe o ureche vigilenta „nucleelor dure” din clasa politica si sistem, care chiar isi doresc reintrarea Justitiei pe fagasul constitutional si limitarea influentei exacerbate a serviciilor secrete asupra oamenilor legii. Ceea ce, de altfel, a facut posibila si aparitia si functionarea temutelor „culoare” din instanta…
Le forteaza mana!
Insa cum in Romania zilelor noastre intotdeauna exista si un „dar”, mai ales ca in sistem nimic nu pare a fi intamplator, exista deja si o alta varianta de „decodare” a acestei initiative, interpretata drept un „cadou otravit” oferit, cu sau fara buna stiinta lumii politice chiar de catre judecatori.
Alesii vor vota din nou „ca primarii”…
Pentru ca principalul atu al acestei propuneri pe care Ministerul Justitiei tocmai ce este pe cale sa si-o asume, urmand sa o legitimeze prin „vointa” parlamentarilor actualei Puteri este faptul ca, desi si in vechea legislatie se impuneau astfel de restrictii, nu era prevazuta nicio pedeapsa concreta impotriva ofiterilor racolatori. Asa ca, la prima vedere cel putin, ai zice ca planul este unul perfect, care va lovi puternic in interesele statului paralel. Caruia insa, in mod cel putin straniu, i s-a lasat o „usita” deschisa, de care SRI-ul, deja principalul suspect de serviciu in ceea ce priveste asigurarea culoarelor tactice din Justitie, profita deja din plin. Pentru ca este ca si cum s-ar anunta ca, de la anul, toti cei care mai circula cu masini inmatriculate in Bulgaria vor infunda puscaria, astfel ca toti „texanii” se vor inghesui sa cumpere cat mai multe rable si sa le legalizeze pe banda rulanta, profitand de aceasta perioada in care stiu ca nu li se poate intampla nimic. Drept urmare, stiind ca acum este „ultima strigare” pentru a-si securiza „culoarele” din Justitie, artizanii „campului tactic” deja le forteaza mana celor care deja au apucat sa colaboreze, schimbandu-le peste noapte statutul in acoperiti sau chiar operativi. Bineinteles, inclusiv prin clasica metoda a santajului…
Se cauta „prospatura”…
Insa cum majoritatea „sifoanelor” din Parchete si instante de judecata sunt deja persoane compromise sau cel putin vulnerabile, care nu-si mai doresc decat sa se retraga la pensiile halucinant de mari de magistrati, ofiterii de informatii insarcinati cu aceste misiuni cauta deja „prospatura”, pentru a-i atrage pe tinerii magistrati dornici de o „explozie” a carierei lor profesionale, fie si prin sarirea exagerata a etapelor normale in „panza de paianjen” atent intinsa in special de catre Serviciul Roman de Informatii. Adica principalul beneficiar de pana acum al formarii unei retele de informatori si colaboratori, de la faza de declansare a urmaririi penale si pana la pronuntarea deciziilor definitive. Insa daca tupeul sereistilor si a altor ofiteri de informatii este de inteles, acestia neavand acum nimic de pierdut, pentru ca daca nu se misca repede altfel isi pot pierde nu doar painea, dar si libertatea, este inca greu de inteles entuziasmul cu care tot mai multi magistrati, mai ales din teritoriu, se arunca in bratele lor… Iar daca s-ar vrea cu adevarat stoparea acestui fenomen, atunci viitoarea lege ar trebui sa prevada expres pedepse concrete nu doar pentru racolatori, dar si pentru „virginii” judecatori si procurori care se lasa penetrati informativ. Ca altfel, degeaba pedepsim penal doar „pestii” si deranjam „fetele” care fac trotuarul, in timp ce clientii satisfacuti nu risca nimic…(Catalin Tache – www.national.ro/).
Actualitate
UE exclude SUA din pachetul de finanțare SAFE de 150 de miliarde de euro: drumul spre autonomia strategică

Inițiativa SAFE, parte a programului Readiness 2030, marchează o schimbare semnificativă în politica de apărare europeană, prioritizând reînarmarea și reducerea dependenței de Washington.
Uniunea Europeană a exclus Statele Unite din accesul la noul pachet de finanțare de 150 de miliarde de euro (163 de miliarde de dolari) pentru acțiuni de securitate în Europa (SAFE), demonstrând angajamentul său față de autonomia strategică, reînarmarea accelerată și o mai mică dependență de Statele Unite pentru armament. Inițiativa SAFE face parte din programul mai amplu Readiness 2030, anunțat de Comisia Europeană. Finanțarea se va realiza prin intermediul piețelor de capital, iar fondurile vor fi redistribuite statelor membre sub formă de împrumuturi, în funcție de cerere și de planurile naționale de înarmare.
Autonomie strategică și achiziții comune
SAFE va permite statelor membre să își mărească semnificativ investițiile în apărare prin achiziții comune din industria europeană de apărare, concentrându-se pe capabilitățile prioritare. Acest lucru va contribui la interoperabilitate, predictibilitate și reducerea costurilor pentru o bază industrială europeană de apărare puternică. Achizițiile comune SAFE necesită implicarea a cel puțin două țări, una dintre acestea fiind membră UE. Pe lângă statele membre UE, sunt eligibile Ucraina, țările Asociației Europene a Liberului Schimb (EFTA) – Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția – și țările Spațiului Economic European (SEE). SUA și Regatul Unit sunt excluse.
Îndoieli privind dependența de sistemele de armament americane
Decizia de a exclude SUA reflectă îngrijorările legate de independența operațională a unor sisteme de armament americane, precum avioanele de luptă F-35. Vicepreședintele Comisiei Europene, Kaja Kallas, a subliniat necesitatea ca armata să aibă „mâini libere” în situații de criză, sugerând limitări impuse de utilizarea armelor străine.
Pachetul ReArm Europe și noul document alb de apărare
SAFE reprezintă o parte importantă din pachetul ReArm Europe de 800 de miliarde de euro, restul urmând să fie alocat în patru ani printr-o clauză de excepție pentru bugetele naționale de apărare, până la maximum 1,5% din PIB. Noul document alb de apărare al UE se concentrează pe închiderea decalajelor de capacitate, consolidarea bazei industriale de apărare, sprijinirea Ucrainei și creșterea rapidă a gradului de pregătire până la sfârșitul deceniului. Documentul evidențiază ritmul accelerat al retragerii aliaților tradiționali, inclusiv SUA, de pe scena europeană, subliniind decizia ca fiind mai rapidă decât anticipat. Acest lucru este corelat cu declarațiile pro-ruse ale președintelui Donald Trump, precum și cu suspendarea ajutorului militar și a schimbului de informații cu Ucraina.
Priorități și proiecte viitoare
Printre decalajele de capacitate vizate se numără sistemele de apărare aeriană și antirachetă, munițiile, sistemele anti-drone, dronele, echipamentele de război electronic și tehnologiile emergente precum inteligența artificială și calculul cuantic. Documentul propune o serie de proiecte comune de apărare, detaliile urmând a fi stabilite ulterior de statele membre. Comisarul european pentru apărare și spațiu, Andrius Kubilius, a menționat că Consiliul European își propune să prezinte opțiuni pentru proiecte comune de apărare statelor membre în jurul lunii iunie. Documentul subliniază importanța programelor collaborative pentru a accelera livrarea echipamentelor și pentru a spori capacitatea de producție a industriei europene de apărare. Kubilius a evitat să ofere ținte precise pentru cheltuielile de apărare ale statelor membre, sugerând totuși că o cotă de peste 2% din PIB este în concordanță cu un „nou nivel de ambiție”.
Actualitate
Armata SUA va continua transformarea rapidă a tehnologiei, în ciuda bugetului provizoriu
Actualitate
Caseta de directie are probleme si trebuie reconditionata?

Caseta de directie este una dintre cele mai importante piese de pe o masina. indiferent ca este mecanica asistata de o pompa hidraulica, electrica sau electro-hidraulica sau de o coloana electrica, ca este hidraulica sau electrica o caseta de directie face parte dintr-un ansamblu si este in directa relationare cu axul coloana volan, cu conducte sau cablaje, cu pompa sau coloana electrica cu vas de servo si asa mai departe. Dar cel mai important de stiut lucru este ca rolul ei este sa te ajute in virarea masinii, nu sa absoarba socurile gropilor de pe strazi sau sa compenseze cauciucuri uzate, jante deformate, rulmenti care huruie, discuri de frana ovalizate sau alte elemente defecte de pe masina.
Caseta de directie este gandita sa fie protejata de articulatia masinii! Rolul nostru de proprietari de autoturism ce circula pe drumurile publice si raspund de viata sau integritatea celorlalti participanti la trafic fie ei pietoni, conducatori auto sau pasageri este sa pastram masina in conditii tehnice cat mai bune! Ansamblul directie, alaturi de cel de franare au un statut special in reglementarile legale si anume fac parte din elementele de siguranta a circulatiei, daca nu avem grija macar de aceste elemente sa fie in conditii bune suntem un pericol public.
Am facut un studiu si am cautat pe internet pe site-ul RAR serviceurile autorizate din Romania sa repare casete de directie, cel mai mare si cu cel mai mare numar de recenziii de la clienti este service Tureal Steering Solutions din Bucuresti,Sector 1 alaturi de el in capitala mai exista inca trei serviceuri autorizate dar pe internet isi mai fac reclama inca 3 serviceuri neautorizate pentru operatiunea B1.4- reparatie caseta de directie si componentele acesteia. Am sunat la serviceurile neautorizate incercand sa luam un punct de vedere dar unul auzind ca sunt de la ziar a inchis telefonul iar al doi-lea a injurat spunand ca nimeni nu are ce sa-i faca ca au toate autoritatile la degetul mic iar vidul legislativ ce nu confera putere RAR de a face control la atelierele neautorizate le permite acestora sa functioneze iar cand fac greseli grave nu ai de fapt pe cine sa tragi la raspundere. Concluziile le trageti dumneavoastra!
Care sunt simptomele unei casete de directie defecte:
Caseta de directie hidraulica curge, bate sau are joc, caseta de directie electrica bate sau are joc, huruie sau nu mai functioneaza servodirectia, casetele de directie pot merge mai greu sau chiar mai usor doar in una dintre parti. Nu va jucati cu directia caci alaturi de franare sunt cele mai importante elemente de siguranta ale unei masini si pot pune in pericol nu doar pe ocupantii masinii dumneavoastra ci si pe ceilalti participanti la trafic, soferi sau pietoni!
O caseta de directie se poate strica din mai multe motive dar cel mai des intalnite defecte sunt circulatia cu articulatia fata defecta sau dezetansarea burdufelor de protectie aflate pe caseta de directie si pe bieleta de directie.
Cum evitam aceste defecte?
Pentru a afla si opinia unui specialist, am facut o cercetare si am aflat ca in Bucuresti exista cel mai mare atelier specializat in reparatia casetelor de directie din Europa de Est, TUREAL CASETE DIRECTIE, autorizat de RAR pentru reparatii de casete de directie, cu o experienta de peste 20 de ani in domeniu si i-am rugat sa ne spuna ce am putea face pentru a nu ajunge in situatia in care sa platim o suma mare pentru reparatia casetei de directie:
“Pentru a menține siguranța și durabilitatea sistemului de direcție, este esențial ca starea tehnică a articulației față să fie verificată periodic într-un atelier autorizat, dotat cu echipamente capabile să simuleze condițiile reale de drum – denivelări, treceri peste bumpere etc. Evitarea acestor verificări pe baza sfatului unui mecanic care spune că „mai merge și așa” doar pentru că nu dispune de uneltele sau expertiza necesară nu face decât să agraveze problema pe termen lung. Astfel, clientul riscă defectarea ireversibilă a casetei de direcție sau a altor componente costisitoare. Dacă bucșele uzate ar fi încă funcționale, producătorii le-ar proiecta direct în această stare. La fiecare frânare, greutatea vehiculului se transferă spre față, iar elementele menite să protejeze caseta de direcție, motorul și cutia de viteze nu își mai îndeplinesc rolul. Pe termen lung, acest lucru duce la costuri mai mari pentru client, care nici măcar nu-l poate trage la răspundere pe mecanicul ce și-a ascuns nepriceperea sub pretextul că îi protejează bugetul. În realitate, acesta preferă să efectueze doar operațiuni simple și să încaseze bani regulat, evitând reparațiile mai complexe ce ar necesita realinierea geometriei roților – un serviciu pentru care nu este pregătit.
În plus, verificarea periodică a burdufurilor de protecție este crucială. Acestea trebuie să fie etanșe, astfel încât atunci când sunt apăsate, să transmită mișcarea și către celălalt burduf, semn că aerul rămâne sigilat în interior. Problema reală nu este pierderea aerului, ci infiltrarea particulelor străine care pot compromite funcționarea casetei de direcție.” Multumim domnului Dorel Grab – Director General TUREAL CASETE DIRECTIE care a avut amabilitatea de a ne transmite aceste sfaturi.
Cat de grav este un defect la caseta de directie si cum trebuie sa procedez pentru reparatie?
In primul rand trebuie sa ne selectam un atelier specializat si autorizat RAR care sa raspunda de calitatea lucrarilor prestate. Pentru asta acel atelier trebuie sa aiba autorizatia RAR B1.4 unde B1 INSEAMNA AUTORIZARE PENTRU REPARATIILE COMPONENTELEOR AUTO IAR PUNCTUL 4 INSEAMNA SISTEMUL DE DIRECTIE. Au voie sa umble in caseta de directie alte serviceuri care nu au aceasta autorizare? NU! Pentru ca daca doresc sa se autorizeze trebuie sa faca dovada a doua lucruri simple: ca au documentatia de la producator, uneltele necesare si desigur testere profesionale pentru a verifica si elimina eventualele greseli si riscuri. Taxa catre RAR este de 80 lei/an, deci nu luati in considerare scuza ca din aceasta cauza nu se autorizeaza, realitatea este ca fac experiente pe siguranta noastra a tuturor!
Ulterior sunam, facem programare si incercati sa eliminati si cauzele care au dus la aceasta defectare a casetei de directie. Piesa noua fiind foarte scumpa in comparatie cu costul de 10-15% din valoarea piesei noi in cazul reconditionarii casetei de directie!
-
Exclusivacum 2 zile
Scandal electoral în penitenciar: Acuzații grave de manipulare și presiuni
-
Exclusivacum o zi
Ministrul Justiției, Radu Marinescu, vizită inedită la Penitenciarul Deva: un semnal puternic pentru reforma sistemului penitenciar
-
Exclusivacum 5 zile
Balada polițiștilor de la Prahova: Un cântec de lege, lemn și… porci! – Pamflet
-
Exclusivacum 3 zile
Ploiești: Cătălin Stavri, pseudo jurnalistul-mafiot în serviciul primarului Volosevici – O analiză amplă a rețelei de corupție
-
Exclusivacum 4 zile
Apocalipsa „Portocalei” – inculpatul Cătălin Stavri, pseudo-jurnalistul infractor sub asediul justiției
-
Exclusivacum 2 zile
Muntele corupției: Iepuri și capcane în Vălenii de Munte
-
Exclusivacum 2 zile
Scenariul fraudelor imobiliare: Figuri si umbre în dosarul White Tower & City Gate
-
Exclusivacum 3 zile
Turnul Babel al fraudei imobiliare: Cristi Ciolan, pionul necunoscut din scandalul White Tower & City Gate