Actualitate
EXPLOZIV/ Raport devastator al serviciilor secrete/Statul paralel, platit din Norvegia!

Iata ca, in timp ce in tara „smardoiala sereista” este deja una mai mult decat ostentativa, oamenii lui Eduard Hellvig par pur si simplu anesteziati in urma unei informari colegiale venite de la Budapesta. Acolo unde Janos Lazar, influentul sef de cabinet al premierului Viktor Orban, le-a cerut serviciilor secrete maghiare un amplu raport cu privire la legatura dintre reteaua sorosista din tara vecina si eventuala sponsorizare a acesteia prin intermediul controversatelor granturi norvegiene. Totul facut cu buna stiinta a inaltilor comisari de la Bruxelles.
Si cum prin concluziile sintezei intocmite de comunitatea de informatii din Ungaria nu doar ca se confirma aceasta ipoteza, dar se si atragea atentia ca s-a constituit astfel un complex mecanism care reprezinta o grava amenintare la adresa statului ungar, oficialitatile de la Budapesta i-a avertizat si pe factorii de decizie din tarile membre ale Grupului de la Visegrad. Dar si partea romana. Care, culmea, dupa cum reiese din informatiile intrate in posesia noastra, stiau de mult acest aspect informativ. Mai ales ca directiile de specialitate din SRI isi facusera treaba, identificand nenumaratele „entitati” ale societatii civile si cele din „zona gri” a „statului paralel”, care sunt deja racordate la „conducta cu bani” norvegieni. Iar pentru a intelege mai bine dimensiunea acestui fenomen, este suficient sa amintim ca useristul Cristian Ghinea, cel care a venit la prima sedinta a guvernului in slabi, spre extazul unora dintre colegii sai de cabinet a semnat, cu foarte putin timp inainte de incheierea mandatului sau ministerial un „deal” de jumatate de miliard de euro privind proiectele finantate prin … granturi norvegiene.
Raport devastator al serviciilor secrete
Prin intermediul sefului de cabinet Janos Lazar, considerat conducatorul din umbra al tuturor serviciilor secrete din Ungaria, premierul Viktor Orban a cerut comunitatii de informatii o evaluare privind posibilele legaturi dintre societatile miliardarului George Soros si comisarii europeni de la Bruxelles.
Totul dupa ce Cabinetul Orban de la Budapesta a protestat impotriva modului „unilateral” in care granturile norvegiene erau redistribuite doar catre o anume parte a societatii civile, cea care nu face un secret din faptul ca vrea sa rastoarne „din strada” guvernul democrat ales. Iar concluzia serviciilor secrete maghiare, care cu siguranta va inflama si mai mult spritele oricum agitate ale relatiei dintre Budapesta si Bruxelles a fost nu doar ca „societatea civila” sorosista are „capacitatea de a influenta procesul de luare a deciziilor in cadrul Comisiei Europene”, dar si ca exista o puternica intrepatrundere in finantarea acesteia prin granturile norvegiene. Pentru ca, dupa ce au fost facute dezvaluiri privind sponsorizarea directa de catre George Soros a unor organisme acuzate de catre Guvernul de la Budapesta de actiuni subversive la adresa sigurantei nationale, s-ar fi trecut la „Planul B”, cel de asigurare a finantarii mascate a retelei progresiste prin dirijarea acordarii granturilor norvegiene doar catre anumite proiecte.
Solidari cu Soros
Dupa infiitarea in 1994 a Spatiului Economic European, ulterior s-a semnat si memorandmul de constituire a Zonei de Liber Schimb intre Uniunea Europeana si Asociatia Europeana a Liberului Schimb, prin cele trei state care s-au oferit astfel sa fie solidare financiar cu restul tarilor europene: Norvegia, Islanda si Liechtenstein. Iar in timp Mecanismul Financiar Norvegian a devenit un jucator mai mult decat important pe piata financiara europeana, prin generoasele granturi oferite din postura de „stat donator” unor tari aflate in plin proces de recuperare a diferentelor fata de Occident. Numai ca, desi la inceput toate tarile est-europene se bateau sa obtina o „felie” cat mai mare din „generozitatea” norvegiana, acum s-a ajuns ca stetele membre ale „Grupului de la Visegrad” sa ceara stoparea acestor donatii! Totul in urma semnalelor tot mai puternice ca, de fapt, fondurile astronomice puse la bataie sub forma granturilor norvegiene nu ar fi decat „fonduri de solidaritate” nu cu guvernele tarilor respective, ci doar cu retelele sorosiste!
Jumatate de miliard de euro!
Iata insa ca, in timp ce de la Budapesta se cerea Norvegiei lamuriri oficiale cu privire la acordarea preferentiala a acestor granturi, cerandu-se chiar suspendarea lor pana la lamurirea situatiei, in Romania guvernul tehnocrat al lui Dacian Ciolos „fura startul” negocierilor cu guvernul de la Oslo. Iar negocierile demarate in luna iunie au fost purtate pe banda rulanta, astfel ca in septembrie deja useristul Cristian Ghinea batuse palma pentru ca Romania sa fie prima tara din Uniunea Europeana care sa semneze Memorandumul pentru perioada de finantare 2014-2021, lucru care s-a si intamplat cu foarte putin timp inainte de incheierea mandatului acestuia in fruntea Ministerului Fondurilor Europene. Iar surpriza tuturor a fost cu atat mai mare cu cat Romania a cerut si obtinut marirea alocarii acestor granturi la 502,2 milioane de euro. Numai ca imediat au aparut si dezvaluiri, culmea, tot din zona societatii civile, cum ca jumatatea de miliard negociata pe repede inainte de Ghinea ar fi si fost „unidirectionata” discret prin proiectele asumate de guvernul tehnocrat.
Pe Justitie si societatea civila
Pentru ca, desi s-a batut ceva moneda mediatica pe asa-numitul „pachet anti-saracie” al premierului Dacian Ciolos, majoritatea proiectelor subventionate mai mult decat generos prin granturile norvegiene erau destinate Justitiei si societatii civile. De asemenea, alte proiecte imprtante astfel finantate sunt cele pe mediu si tocmai aici se intra in „zona gri” a unor firme suspectate a se afla sub stricta influenta a anumitor structuri ale „statului paralel”. Ceea ce a facut ca rapoartele informative sa fie blocate la mantinela, mai ales ca, in plus, majoritatea proiectelor pe Justitie sunt unele de formare profesionala a magistratilor. Asa ca in sistem se vorbeste deja de procurorii si judecatorii „norvegieni” care au fost propulsati pe importante functii de conducere dupa ce au beneficiat, fie si prin intortocheate scheme de finantare, de „generozitatea” acestor granturi. Iar despre societatea civila pentru care Cristian Ghinea s-a batut ca un leu sa beneficieze de o „felie” cat mai mare din „tortul” norvegian, rezultatele se vad deja in strada! Numai ca, daca Budapesta isi permite sa bata cu pumnul in masa chiar la Bruxelles, cerand sa inceteze „schema norvegiana” de finantare mascata a retelei sorosiste si dezvaluita de serviciile secrete maghiare, la noi capii SRI-ului nici nu indraznesc barem sa citeasca rapoartele informative pe aceasta tema…( Catalin Tache – http://www.national.ro ).
Actualitate
Forțele Spațiale independente și inovatoare: inițiative pentru combatul orbital și operațiuni dinamicie

Un pachet de programe pentru a răspunde amenințărilor spațiale
Oficiul pentru Capacități Rapide în Spațiu (Space RCO) desfășoară în prezent aproximativ o duzină de programe menite să contracareze amenințările orbitale. Potențial, aceste inițiative vor conduce la dezvoltarea unei „game de produse” de subsisteme, ce vor permite Forței Spațiale să lanseze rapid noi nave spațiale cu mobilitate superioară, a declarat directorul Space RCO, Kelly Hammett.
Colaborare pentru o abordare standardizată în construcția sateliților
Hammett a indicat posibilitatea unei convergențe și parteneriate între Oficiul pentru Conștientizarea Domeniului Spațial și Operațiuni de Luptă (purtați de Col. Byron McClain, de la Space Systems Command) și Space RCO, pentru a adopta o strategie de tip „product line”, adică module și componente standardizate, pentru operațiuni dinamicie în spațiu. Aceasta presupune dezvoltarea de platforme, sarcini utile și interfețe definite, pentru a evita crearea unor sateliți „la comandă” și pentru a avansa spre o abordare repetabilă, agilă și scalabilă în stilul Space Development Agency.
De la personalizări istorice la soluții agile și comerciale
Ideea centrală, explicată de Hammett, este mutarea de la programele unicat, costisitoare și lent de dezvoltare, către platforme predefinite, reutilizabile, pentru operațiuni spațiale dinamice, precum cele utilizate de agențiile și companiile spațiale comerciale. Acest concept va permite diversificarea misiunilor, de la supraveghere la apărare și evitare a coliziunilor, prin utilizarea de „buse” (platforme operative) standardizate.
Proiecte precum Prime Fusion și înlocuirea GSSAP
Hammett a menționat că programul Prime Fusion Pilot Accelerator, implementat în colaborare cu FedTech, are ca scop accelerarea startup-urilor finanțate de capital de risc și integrarea lor cu contractorii consacrați pentru a dezvolta tehnologii de protecție pentru sateliți, precum și sisteme de evaluare și diagnoză bazate pe inteligență artificială și software de procesare video.
Un alt proiect, de natură similară, vizează contractarea de platforme „agile” pentru operațiuni dinamicie în spațiu, inclusiv pentru înlocuirea constelației GSSAP, destinat monitorizării spațiului geostaționar. Oficiul a emis o solicitare de informații pentru producția de platforme autonome, capabile să opereze minimum 48 de ore „near” geostaționar, cu funcții de întreținere orbitala, dezafectare și operațiuni de proximitate, cu termene de răspuns până pe 2 mai.
Software-ul R2C2 – viitorul operațiunilor spațiale
Pentru gestionarea flotelor de sateliți dinamicie, Space RCO dezvoltă software-ul de comandă și control bazat pe cloud, denumit Rapid Resilient Command and Control (R2C2). Acest sistem va deveni standard pentru toate sateliții operaționali, urmând să fie implementat în Delta 9 după 2026 – un nou centru al Forței Spațiale, destinat generării de forțe de război orbital și serviciului de proiecție a forțelor în spațiu.
Învățarea și integrarea în era războiului orbital
Hammett a avertizat că nu fiecare sistem personalizat tradițional va fi compatibil cu Delta 9 și procesul de integrare în R2C2. Astfel, industria trebuie să se adapteze pentru a-și demonstra capabilitatea de a se integra în platforma unică și agilă a Forței Spațiale, pentru a răspunde noilor provocări și operațiuni strategice din spațiu.
Actualitate
DIU și US Northern Command lansează două noi oportunități pentru dezvoltarea capabilităților împotriva dronelor mici de tip UAS

Inițiative pentru combaterea sistemelor neautorizate de aer
Unitatea pentru Inovație în Apărare (DIU), în colaborare cu Comandamentul Northern al SUA (NORTHCOM) și Biroul pentru contracararea UAS-urilor mici (JCO), a anunțat astăzi două noi oportunități pentru industrie pentru dezvoltarea de soluții în domeniul contracarării sistemelor neautorizate de aer (cUAS).
Solicitare pentru capacități de protecție cu impact redus
Prima inițiativă are în vedere o solicitare pentru „capabilități de protecție cu impact redus” (LCD), care să se extindă în întreaga coaliție militară și să integreze actualele programe de contrat UAV de mici dimensiuni. Potrivit DIU, aceste soluții vor contribui la cea de-a doua fază a efortului Replicator al Pentagonului, care urmărește să răspundă la creșterea amenințărilor militare ale Chinei.
Contextul și obiectivele programului Replicator
Primul program, anunțat în august 2023, prevedea distribuirea a mii de sisteme autonome, coste redus, pentru a contracara agresiunea chineză în următorii doi ani. A doua etapă, denumită Replicator 2, se concentrează în special pe soluții cUAS, iar DIU intenționează ca noile capabilități să minimizeze riscurile pentru trupele, civilii și infrastructurile sensibile, atât în interiorul, cât și în afara teritoriului național.
Leverage pentru inovație rapidă și adaptabilă
Solicitarea va folosi procesul DIU de deschidere către soluții comerciale (CSO), care permite colaborarea mai flexibilă și mai rapidă cu companii non-tradiționale din domeniul apărării. DIU speră ca această abordare să reducă timpul necesar pentru inovare și să elimine blocajele sistemice în achiziția de capabilități LCD. Aceasta se aliniază cu ordinul executiv recent, „Modernizarea Achizițiilor de Apărare și Stimularea Inovației în Industria de Apărare“, din luna trecută, ce urmărește accelerarea procesului de achiziție și simplificarea procedurilor pentru cumpărări rapide de tehnologii militare.
Termen și viitoare provocare de inovare
Termenul pentru depunerea ofertelor din partea industriei este 16 mai. În același timp, DIU a anunțat că intenționează să lanseze, în colaborare cu NORTHCOM, o competiție cu premii pentru soluții inovatoare în detectarea, identificarea și urmărirea UAS-urilor, deși detalii suplimentare nu au fost furnizate în acest moment.
Actualitate
Reconfigurare strategică: Armata SUA oprește două programe majore

Încetarea investițiilor: Motorul T901 și FTUAS
Pe măsură ce ies la iveală detalii suplimentare despre reducerile programelor Armatei SUA, un purtător de cuvânt al serviciului a confirmat planurile de a încheia lucrările pentru un nou motor de elicopter și pentru Sistemul Viitor Tactic Aerian fără Pilot (FTUAS). „Oprim investițiile și achizițiile în aceste două programe ca parte a inițiativei de transformare a armatei pentru a elibera resurse și a le reinvesti,” a declarat purtătorul de cuvânt.
Provocările motorului T901 și impactul deciziilor recente
De asemenea cunoscut sub numele de motor T901, Programul de Motor Turbina Îmbunătățită (ITEP) era destinat alimentării elicopterelor UH-60 Black Hawk și AH-64 Apache, oferind cu 50% mai multă putere și o eficiență a consumului de combustibil cu 25% mai bună. Însă, dezvoltarea a întâmpinat obstacole în ultimii ani. În ciuda planurilor Armatei de a închide proiectul, GE continuă dezvoltarea, concentrându-se pe atingerea obiectivelor contractului activ, inclusiv pregătirile pentru primul zbor din acest an.
Sfârșitul FTUAS și schimbarea de strategie
Programul FTUAS, destinat să înlocuiască RQ-7 Shadow, a întâmpinat de asemenea întârzieri, deși companiile Griffon și Textron erau încă în cursa pentru contract. În cadrul unei audieri a Comitetului pentru Servicii Armate al Senatului, senatorul Jack Reed a dezvăluit că Armata a oprit planurile pentru FTUAS. O parte din fondurile economisite va fi direcționată către dezvoltarea accelerată a Bell’s Future Long-Range Assault Aircraft (FLRAA).
Prioritizarea FLRAA: o nouă direcție
Armata a solicitat Bell o strategie pentru a accelera programul FLRAA, cu scopul de a aduce aparatul în dotarea soldaților cât mai curând posibil. „Încercăm să canalizăm resursele spre FLRAA pentru a devansa cronologia de implementare cu ani de zile. Avem nevoie de o aeronavă care să zboare de două ori distanța, cu dublă viteză și capacități superioare”, a menționat purtătorul de cuvânt.
-
Exclusivacum o zi
De trei ani, Incisiv de Prahova avertiza: Iată adevărul despre corupția din Penitenciarul Ploiești
-
Exclusivacum 3 zile
Dezastru în tabăra lui Nicușor Dan: campanie de dezinformare și atacuri neacoperite
-
Exclusivacum 3 zile
Ordinul MAI [S/7/2018] contrazice deciziile judecătorești privind plata sporurilor în concediu
-
Exclusivacum 8 ore
Teatru de proastă calitate și impostori de doi bani în Ploiești: Escrocheria anului – doi farisei care-și fură „icoanele” și-și joacă rolurile de-adevărate prosteală
-
Featuredacum o zi
Unsprezece comercianți suspectați de fraudare a Sistemului de Garanție-Returnare: verificări în curs și semne de întrebare despre „musterii” din Prahova
-
Exclusivacum 2 zile
Scandal la Interne: Sindicatul Diamantul acuză abuzuri grave în acordarea majorărilor salariale „Bayraktar”
-
Featuredacum 3 zile
Prioritizare analiză mutări polițiști promoția iunie 2025 pentru reîntregirea familiei
-
Ancheteacum 3 zile
Startul concesiunilor pentru proiecte hidroenergetice: o nouă etapă periculoasă pentru resursele României