Actualitate
EXCLUSIV/Cum a ajuns mafia italiana sa spele bani tocmai in Romania? Evident, prin intermediul unor politicieni romani si a unor generali din serviciile de informatii

Sute de tone de deseşuri periculoase din Italia vor fi aduse în România într-o mega afacere în care apare numele mafiei italiene Camorra. Scandalul a izbucnit după ce a fost mediatizat de Gazeta Românească din Italia şi FLUX 24.
Iniţial Guvernul Cioloş a dezminţit informaţia, iar Agenţia de Mediu a anunţat controale. La scurt timp Cioloş l-a demis pe şeful Agenţiei de Mediu fără nici o explicaţie publică.
Între timp, Gazeta Românească preciza că în Italia ar fi avut loc o licitaţie deci afacerea este în curs de derulare.
Datele afacerii sunt explozive şi mai mulţi lideri politici din România par a avea legătura cu ea. Regiunea Campania a încheiat o licitaţie pentru exportul a mai multor sute de mii de tone de deşeuri de la Napoli şi alte zone din Campania, puse sub sechestru în urmă cu mai mult de zece ani.
Există şi un scandal în Parlamentul de la Roma, unde a avut loc interpelare a senatorilor M5S (Movimento 5 Stelle) în care se vorbea despre cererea unui armator român referitoare la folosirea portului Pozzuoli pentru transportul deşeurilor în România. Interpelarea se află pe site-ul Senatului italian.
Edizione Caserta, o publicaţie din zona unde sunt stocate gunoaiele, a scris: „Eco Sud, firmă cu sediul la Bucureşti, gestionează în prezent patru situri de tratare a deşeurilor în România şi s-a declarat disponibilă să primească gunoaiele din Campania perntru a le trata în gropile de gunoi din Bucureşti, Craiova, Mavrodin şi Giurgiu.”
Mavrodin este în judeţul Teleorman şi aparţine Eco Sud, un proiect realizat de Consiliul Judeţean pe bani europeni în vremea când era condus de Liviu Dragnea.
Una dintre gropile de gunoi ale grupului Eco Sud, cea din Craiova, a fost controlată prin intermediul unei societăţi luxemburgheze, de regele gunoaielor romane, Manlio Cerroni, şi a făcut obiectul unei anchete judiciare.
Potrivit unor surse din România, în spatele Eco Sud ar fi şi Ninel Caval legat de fraţii Pileri, implicaţi în urmă cu câţiva ani într-o anchetă judiciară fiind asociaţi ai lui Massimo Ciancimino, mai scrie Il Mattino. Massimo Ciancimino este fiul fostului primar din Palermo, „don” Vito Ciancimino, personaj legat de clanul corleonezilor din Cosa Nostra.
In iulie 2014, doi locotenenti ai mafiei siciliene Cosa Nostra au fost arestati la Bucuresti. Ceea ce se vorbea pe la colturi inca de acum 10 ani, faptul ca mafia italiana a spalat sute de milioane de euro prin afaceri cu gunoaie in Romania, este dezvaluit public. Astfel, italianul Sergio Pileri si romanul Victor Dombrovschi au fost arestati in baza unui mandat emis de procuratura italiana pentru acuzatii de spalare de bani in favoarea mafiei italiene. Pileri si Dombrovschi erau administratorii gropii de gunoi de la Glina, de langa Bucuresti, cel mai mare depozit de deseuri din Europa, intins pe 150 de hectare. Povestea din spatele afacerii Glina este demna de un film cu mafioti turnat la Holywood. In groapa de la Glina au fost depozitate de ani de zile gunoaiele aduse din intreaga Italie de mafia Siciliana, tot acolo a fost spalata averea marelui cap al Cosei Nostra, Don Vito Ciancimino. Ciancimino era colaboratorul numarul 1 al lui Bernardo Provenzano, ultimul sef absolut, il capo di tutii capi din Cosa Nostra.
Cum a ajuns mafia italiana sa spele bani tocmai in Romania? Evident, prin intermediul unor politicieni romani si a unor generali din serviciile de informatii. In anul 2002 la Ploiesti. Aici isi avea cartierul general italianul Sergio Pileri si cei doi frati ai sai, trimisi in Romania de mafie. Pileri isi desfasura linistit mai multe tipuri de afaceri, de la restaurante, pana la firme de salubritate. El a devenit in scurt timp unul dintre reprezentantii de vaza ai comunitatii italienilor din Romania. Initial, Sergio Pileri a intrat in atentia Serviciului Roman de Informatii – SRI pentru ca se afla in anturajul fostul sef al SRI Prahova Corneliu Paltanea. Acest Pileri beneficia de protectia colonelului Paltanea, care era supravegheat pentru afaceri dubioase cu petrol. Pileri incepuse sa dezvolte in Romania un grup de companii in domeniul salubritatii, a ecologizarii si a rampelor de gunoi.
Numele sau a aparut public la conducerea companiei SALUB din Ploiesti. La randul ei, SALUB era detinuta de un SRL numit Agenda 21. In fine, in spatele acestei firmei se afla familia mafiota Ciancimino, condusa de Masimo Ciancimino, arestat si el in 2011, fiul lui Don Vito. Interesant este ca familia Ciancimino este originara din localitatea siciliana Corleone, exact ca si in celebrul film de Oscar, Nasul. Initial, mafiotii au finantat cu 9 milioane de euro activitatea firmei Agenda 21 din Romania. Agenda 21, condusa de unul dintre membrii familiei si era detinuta de SIRCO, pe care anchetatorii italieni pusesera sechestru. Printre cei anchetati era si avocatul Giorgio Ghiron, aparatorul nasului Vito Ciancimino. Un alt anchetat a fost si Gianni Lapis, care a incercat sa incheie un contract cu Gazprom pentru piata europeana, prin intermediul unui fost colonel KGB, Alexander Medvedev. Printre persoanele de incredere ale mezinului Ciancimino se numarau si fratii Sergio si Giorgio Pileri, care au in Romania multe afaceri in Bucuresti, Tulcea, Ploiesti, Targu-Mures. Firmele italienilor, pe langa Agenda 21, care se ocupa de reciclarea gunoaielor, sunt Ecorec, Salub si Ecologica SA. Fratii Pileri au mai investit si in Hipodromul de la Ploiesti, in „”Il Toscanino””, un bistro din Bucuresti. Ei au mai infiintat in Romania si societati financiare: General Consulting si Agentia Obiettivo Lavoro. Pe langa acestea se pot mandri si cu Agentia de Investigatii A&D. Repetam: legaturile dintre Sergio Pileri si fostul sef al SRI Prahova, Corneliu Paltanea, sunt de notorietate. Provenzano, prin intermediul romano-italianului Paul Brener, a deschis mai multe firme in tara noastra. Cu Brener au intrat in contact Gheorghe Fulga, seful Serviciului de Informatii Externe, dar si cativa pesedisti: Ion Moucha si Constantin Nita.
Bottom of Form
Apoi, au inceput sa traga sforile pentru a obtine autorizatii de deschidere a unor gropi de gunoi. Prima lovitura majora au dat-o in 2004, cand au cumparat firmele de salubritate ECOREC din Bucuresti si SALUB din Ploiesti. Din nefericire pentru mafioti, colonelul Paltanea, protectorul lor de la Prahova, a fost arestat in 2005 pentru coruptie de colonelul magistrate Vasile Doana, procuror militar in structura DNA Centrala. Sergio Pileri avea insa deja deschisa calea in politica din Romania si in zona serviciilor de informatii prin intermediul aceluiasi colonel Paltanea. Sergio Pileri a cumparat 80 la suta din firma ECOREC – care detinea groapa de gunoi de la Glina de la generalul Victor Dombrovschi, cel care a lucrat in Serviciul de Informatii Externe. Cand Paltanea a fost trecut in rezerva, a fost pus de Pilieri director la una din firmele sale, Salub. Asa cum va spuneam, acest Dombrovschi si mafiotul Pileri sunt acum arestati. Dombrovschi a devenit apoi paravanul si partenerul de afaceri al mafiei italiene.
Tranzactia prin care mafia a preluat groapa de gunoi ar fi fost evaluata la circa 100 de milioane de euro. Banii reprezentau averea ascunsa a marelui cap mafiot Don Vito Ciancimino. Banii insa nu au ajuns doar la generalul Dombrovschi, ci si in conturile fostului senator PDL Mircea Andrei, protejatul Elenei Udrea din guvernarea Boc. Acest Mircea Andrei, fost procuror, un personaj extrem de influent si bogat este cheia politica a afacerilor facute de Sergio Pileri in Romania. Despre Mircea Andrei nu ati auzit mare lucru, pentru ca ani de zile a fost protejat in mass media de mogulul Sorin Ovidiu Vantu, fostul patron de trust de presa, prietenul fostului director al SRI, Radu Alexandru Timofte.
Mircea Andrei a fost şi avocatul ofiţerilor SRI Ovidiu Soare şi Gheorghe Dumitrache, condamnaţi definitiv pentru luare de mită. Condamnatul Gheorghe Dumitrache nu este nici el un oarecare, fiind chiar cuscrul lui Liviu Luca, partenerul de afaceri al lui SOV.
Insa in momentul in care fostul senator Mircea Andrei si Dombrovschi incasau banii mafiei italiene, procurorii italieni au prins firul tranzactiilor si in 2006 au deschis un mega dosar de spalare de bani. Masimo Ciancimino, fiul lui Don Vito, se saturase sa tina ascunsi banii tatalui sau si i-a trimis in Romania sa fie spalati in groapa de la Glina!
Sa speram ca de data aceasta nu-i vorba de colonei si generali SRI sau/si SIE, cu insertie de GRU, adica de un nou Paltanea de la SRI si alti frati italieni. (Ec Adrian Radu).
Actualitate
UE exclude SUA din pachetul de finanțare SAFE de 150 de miliarde de euro: drumul spre autonomia strategică

Inițiativa SAFE, parte a programului Readiness 2030, marchează o schimbare semnificativă în politica de apărare europeană, prioritizând reînarmarea și reducerea dependenței de Washington.
Uniunea Europeană a exclus Statele Unite din accesul la noul pachet de finanțare de 150 de miliarde de euro (163 de miliarde de dolari) pentru acțiuni de securitate în Europa (SAFE), demonstrând angajamentul său față de autonomia strategică, reînarmarea accelerată și o mai mică dependență de Statele Unite pentru armament. Inițiativa SAFE face parte din programul mai amplu Readiness 2030, anunțat de Comisia Europeană. Finanțarea se va realiza prin intermediul piețelor de capital, iar fondurile vor fi redistribuite statelor membre sub formă de împrumuturi, în funcție de cerere și de planurile naționale de înarmare.
Autonomie strategică și achiziții comune
SAFE va permite statelor membre să își mărească semnificativ investițiile în apărare prin achiziții comune din industria europeană de apărare, concentrându-se pe capabilitățile prioritare. Acest lucru va contribui la interoperabilitate, predictibilitate și reducerea costurilor pentru o bază industrială europeană de apărare puternică. Achizițiile comune SAFE necesită implicarea a cel puțin două țări, una dintre acestea fiind membră UE. Pe lângă statele membre UE, sunt eligibile Ucraina, țările Asociației Europene a Liberului Schimb (EFTA) – Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția – și țările Spațiului Economic European (SEE). SUA și Regatul Unit sunt excluse.
Îndoieli privind dependența de sistemele de armament americane
Decizia de a exclude SUA reflectă îngrijorările legate de independența operațională a unor sisteme de armament americane, precum avioanele de luptă F-35. Vicepreședintele Comisiei Europene, Kaja Kallas, a subliniat necesitatea ca armata să aibă „mâini libere” în situații de criză, sugerând limitări impuse de utilizarea armelor străine.
Pachetul ReArm Europe și noul document alb de apărare
SAFE reprezintă o parte importantă din pachetul ReArm Europe de 800 de miliarde de euro, restul urmând să fie alocat în patru ani printr-o clauză de excepție pentru bugetele naționale de apărare, până la maximum 1,5% din PIB. Noul document alb de apărare al UE se concentrează pe închiderea decalajelor de capacitate, consolidarea bazei industriale de apărare, sprijinirea Ucrainei și creșterea rapidă a gradului de pregătire până la sfârșitul deceniului. Documentul evidențiază ritmul accelerat al retragerii aliaților tradiționali, inclusiv SUA, de pe scena europeană, subliniind decizia ca fiind mai rapidă decât anticipat. Acest lucru este corelat cu declarațiile pro-ruse ale președintelui Donald Trump, precum și cu suspendarea ajutorului militar și a schimbului de informații cu Ucraina.
Priorități și proiecte viitoare
Printre decalajele de capacitate vizate se numără sistemele de apărare aeriană și antirachetă, munițiile, sistemele anti-drone, dronele, echipamentele de război electronic și tehnologiile emergente precum inteligența artificială și calculul cuantic. Documentul propune o serie de proiecte comune de apărare, detaliile urmând a fi stabilite ulterior de statele membre. Comisarul european pentru apărare și spațiu, Andrius Kubilius, a menționat că Consiliul European își propune să prezinte opțiuni pentru proiecte comune de apărare statelor membre în jurul lunii iunie. Documentul subliniază importanța programelor collaborative pentru a accelera livrarea echipamentelor și pentru a spori capacitatea de producție a industriei europene de apărare. Kubilius a evitat să ofere ținte precise pentru cheltuielile de apărare ale statelor membre, sugerând totuși că o cotă de peste 2% din PIB este în concordanță cu un „nou nivel de ambiție”.
Actualitate
Armata SUA va continua transformarea rapidă a tehnologiei, în ciuda bugetului provizoriu
Actualitate
Caseta de directie are probleme si trebuie reconditionata?

Caseta de directie este una dintre cele mai importante piese de pe o masina. indiferent ca este mecanica asistata de o pompa hidraulica, electrica sau electro-hidraulica sau de o coloana electrica, ca este hidraulica sau electrica o caseta de directie face parte dintr-un ansamblu si este in directa relationare cu axul coloana volan, cu conducte sau cablaje, cu pompa sau coloana electrica cu vas de servo si asa mai departe. Dar cel mai important de stiut lucru este ca rolul ei este sa te ajute in virarea masinii, nu sa absoarba socurile gropilor de pe strazi sau sa compenseze cauciucuri uzate, jante deformate, rulmenti care huruie, discuri de frana ovalizate sau alte elemente defecte de pe masina.
Caseta de directie este gandita sa fie protejata de articulatia masinii! Rolul nostru de proprietari de autoturism ce circula pe drumurile publice si raspund de viata sau integritatea celorlalti participanti la trafic fie ei pietoni, conducatori auto sau pasageri este sa pastram masina in conditii tehnice cat mai bune! Ansamblul directie, alaturi de cel de franare au un statut special in reglementarile legale si anume fac parte din elementele de siguranta a circulatiei, daca nu avem grija macar de aceste elemente sa fie in conditii bune suntem un pericol public.
Am facut un studiu si am cautat pe internet pe site-ul RAR serviceurile autorizate din Romania sa repare casete de directie, cel mai mare si cu cel mai mare numar de recenziii de la clienti este service Tureal Steering Solutions din Bucuresti,Sector 1 alaturi de el in capitala mai exista inca trei serviceuri autorizate dar pe internet isi mai fac reclama inca 3 serviceuri neautorizate pentru operatiunea B1.4- reparatie caseta de directie si componentele acesteia. Am sunat la serviceurile neautorizate incercand sa luam un punct de vedere dar unul auzind ca sunt de la ziar a inchis telefonul iar al doi-lea a injurat spunand ca nimeni nu are ce sa-i faca ca au toate autoritatile la degetul mic iar vidul legislativ ce nu confera putere RAR de a face control la atelierele neautorizate le permite acestora sa functioneze iar cand fac greseli grave nu ai de fapt pe cine sa tragi la raspundere. Concluziile le trageti dumneavoastra!
Care sunt simptomele unei casete de directie defecte:
Caseta de directie hidraulica curge, bate sau are joc, caseta de directie electrica bate sau are joc, huruie sau nu mai functioneaza servodirectia, casetele de directie pot merge mai greu sau chiar mai usor doar in una dintre parti. Nu va jucati cu directia caci alaturi de franare sunt cele mai importante elemente de siguranta ale unei masini si pot pune in pericol nu doar pe ocupantii masinii dumneavoastra ci si pe ceilalti participanti la trafic, soferi sau pietoni!
O caseta de directie se poate strica din mai multe motive dar cel mai des intalnite defecte sunt circulatia cu articulatia fata defecta sau dezetansarea burdufelor de protectie aflate pe caseta de directie si pe bieleta de directie.
Cum evitam aceste defecte?
Pentru a afla si opinia unui specialist, am facut o cercetare si am aflat ca in Bucuresti exista cel mai mare atelier specializat in reparatia casetelor de directie din Europa de Est, TUREAL CASETE DIRECTIE, autorizat de RAR pentru reparatii de casete de directie, cu o experienta de peste 20 de ani in domeniu si i-am rugat sa ne spuna ce am putea face pentru a nu ajunge in situatia in care sa platim o suma mare pentru reparatia casetei de directie:
“Pentru a menține siguranța și durabilitatea sistemului de direcție, este esențial ca starea tehnică a articulației față să fie verificată periodic într-un atelier autorizat, dotat cu echipamente capabile să simuleze condițiile reale de drum – denivelări, treceri peste bumpere etc. Evitarea acestor verificări pe baza sfatului unui mecanic care spune că „mai merge și așa” doar pentru că nu dispune de uneltele sau expertiza necesară nu face decât să agraveze problema pe termen lung. Astfel, clientul riscă defectarea ireversibilă a casetei de direcție sau a altor componente costisitoare. Dacă bucșele uzate ar fi încă funcționale, producătorii le-ar proiecta direct în această stare. La fiecare frânare, greutatea vehiculului se transferă spre față, iar elementele menite să protejeze caseta de direcție, motorul și cutia de viteze nu își mai îndeplinesc rolul. Pe termen lung, acest lucru duce la costuri mai mari pentru client, care nici măcar nu-l poate trage la răspundere pe mecanicul ce și-a ascuns nepriceperea sub pretextul că îi protejează bugetul. În realitate, acesta preferă să efectueze doar operațiuni simple și să încaseze bani regulat, evitând reparațiile mai complexe ce ar necesita realinierea geometriei roților – un serviciu pentru care nu este pregătit.
În plus, verificarea periodică a burdufurilor de protecție este crucială. Acestea trebuie să fie etanșe, astfel încât atunci când sunt apăsate, să transmită mișcarea și către celălalt burduf, semn că aerul rămâne sigilat în interior. Problema reală nu este pierderea aerului, ci infiltrarea particulelor străine care pot compromite funcționarea casetei de direcție.” Multumim domnului Dorel Grab – Director General TUREAL CASETE DIRECTIE care a avut amabilitatea de a ne transmite aceste sfaturi.
Cat de grav este un defect la caseta de directie si cum trebuie sa procedez pentru reparatie?
In primul rand trebuie sa ne selectam un atelier specializat si autorizat RAR care sa raspunda de calitatea lucrarilor prestate. Pentru asta acel atelier trebuie sa aiba autorizatia RAR B1.4 unde B1 INSEAMNA AUTORIZARE PENTRU REPARATIILE COMPONENTELEOR AUTO IAR PUNCTUL 4 INSEAMNA SISTEMUL DE DIRECTIE. Au voie sa umble in caseta de directie alte serviceuri care nu au aceasta autorizare? NU! Pentru ca daca doresc sa se autorizeze trebuie sa faca dovada a doua lucruri simple: ca au documentatia de la producator, uneltele necesare si desigur testere profesionale pentru a verifica si elimina eventualele greseli si riscuri. Taxa catre RAR este de 80 lei/an, deci nu luati in considerare scuza ca din aceasta cauza nu se autorizeaza, realitatea este ca fac experiente pe siguranta noastra a tuturor!
Ulterior sunam, facem programare si incercati sa eliminati si cauzele care au dus la aceasta defectare a casetei de directie. Piesa noua fiind foarte scumpa in comparatie cu costul de 10-15% din valoarea piesei noi in cazul reconditionarii casetei de directie!
-
Exclusivacum 2 zile
Scandal electoral în penitenciar: Acuzații grave de manipulare și presiuni
-
Exclusivacum o zi
Ministrul Justiției, Radu Marinescu, vizită inedită la Penitenciarul Deva: un semnal puternic pentru reforma sistemului penitenciar
-
Exclusivacum 5 zile
Balada polițiștilor de la Prahova: Un cântec de lege, lemn și… porci! – Pamflet
-
Exclusivacum 3 zile
Ploiești: Cătălin Stavri, pseudo jurnalistul-mafiot în serviciul primarului Volosevici – O analiză amplă a rețelei de corupție
-
Exclusivacum 4 zile
Apocalipsa „Portocalei” – inculpatul Cătălin Stavri, pseudo-jurnalistul infractor sub asediul justiției
-
Exclusivacum 2 zile
Muntele corupției: Iepuri și capcane în Vălenii de Munte
-
Exclusivacum 2 zile
Scenariul fraudelor imobiliare: Figuri si umbre în dosarul White Tower & City Gate
-
Exclusivacum 3 zile
Turnul Babel al fraudei imobiliare: Cristi Ciolan, pionul necunoscut din scandalul White Tower & City Gate