Actualitate
Trăia pe picior mare când ajungea la Monaco/ În vara lui 2008, mi-a propus să candidez într-una dintre vacanţele pe care le-a făcut acolo

Mega-dezvăluirile CANCAN.ro despre ”nababii” din politică ajung azi la Ion Bazac, fostul ministru al Sănătăţii între anii 2008 şi 2009. Miliardarul care deţine reprezentanţa Ferrari în România este prieten la cataramă cu fostul şef al PSD Mircea Geoană, cel care l-a şi propulsat în politică. De cealaltă parte, Bazac a fost considerat ”colectorul principal” al banilor pentru campania lui Geoană la Preşedinţie şi de ce nu asta poate fi şi o explicaţie că ulterior s-a mutat în Principatul Monaco. Într-un denunţ depus deja la DNA, fostul deputat PSD Cristian Rizea a povestit că i-ar fi plătit 300 de mii de euro lui Geoană, iar banii au fost viraţi în două tranşe, prin intermediul lui…, aţi ghicit!, Bazac! (MAI MULTE DETALII AVEŢI AICI)
Cristian Rizea susţine azi că Bazac, pe lângă miliardarul Virgil Călina despre care vom reveni, era ”puşculiţa” lui Geoană şi a PSD-ului în acei ani. De altfel, tot la DNA, Rizea a arătat că, din funcţia de ministru, Bazac ”a primit de la D.C. (N.RED. – un afacerist important, pe care nu-l devoalăm deocamdată) importante sume de bani în numerar. Banii au fost remişi în 6-7 tranşe, fiind ridicaţi de Alexandru Mihai, aghiotantul lui Bazac, de la D.C. şi remişi personal lui Ion şi Camelia Bazac. Aceşti bani reprezentau comisionul pe care Ion Bazac, în calitate de ministru al Sănătăţii, l-ar fi primit de la D.C. pentru facilitarea achiziţiilor de către unităţile spitaliceşti a unor produse medicale şi sanitare furnizate de firma afaceristului”.
Rizea a povestit anchetatorilor că el, personal, a intermediat discuţia dintre D.C. şi Bazac, cunoscându-se cu amândoi. Pe Bazac, Rizea îl ştia foarte bine. Făcuseră vacanţe împreună pe Coasta de Azur, la multe dintre acestea luând parte şi familia Geoană. Într-un episod trecut al dezvăluirilor noastre, aţi putut citi AICI despre peripeţiile trioului Rizea-Bazac-Geoană pe un iaht închiriat la Monaco. Fotografiile pe care vi le-am prezentat AICI sunt mai mult decât grăitoare.
În 2008, familiile Geoană şi Bazac au petrecut o vacanţă memorabilă pe Coasta de Azur, unde Cristian Rizea le-a pus la dispoziţie un iaht
Combinaţia de la Maranello pe filieră politică sau cum a ajuns reprezentanţa Ferarri la Bazac
Rizea dezvăluie, în exclusivitate pentru CANCAN.ro, şi o altă ultra-combinaţie pe care Geoană şi Bazac şi-au pus amprenta în perioada 2007-2009. E vorba despre ”schema” prin care cel din urmă a obţinut reprezentanţa Ferrari în România! La acea oră, Herbert Stein, fondator şi preşedinte al dealerului ”AutoItalia Group”, făcea eforturi să aducă licenţa Ferrari la Bucureşti. Era şi cel mai îndreptăţit, întrucât era reprezentantul celorlalte mărci auto italiene… Îi lipsea din portofoliu doar Ferrari şi părea o chestiune de timp până va obţine aprobarea să deschidă un showroom Forza Rossa în România.
Numai că socoteala lui Stein, care îl avea în spatele său, ca protector şi un prieten, pe Călin Popescu Tăriceanu (şef al Guvernului până în 2008), a fost dată peste cap de Bazac! Rizea îşi aminteşte că „Stein avea AutoItalia şi era normal să vândă exclusiv în România şi maşinile Ferrari. Dar Bazac şi-a băgat coada şi până la urmă a luat el afacerea. A fost o înţelegere între Geoană şi Tăriceanu”. Se întâmpla înainte ca România să semneze în decembrie 2007, Tratatul de reformă al UE de la Lisabona. Şeful statului şi premierul de la data respectivă, Băsescu şi Tăriceanu, au plecat împreună în Portugalia, în ciuda faptului că între ei existau tensiuni politice uriaşe. Era perioada în care Guvernul Tăriceanu, care fusese remaniat în aprilie 2007, era minoritar în Parlament şi avea nevoie, ca de aer, de sprijinul PSD, condus de Mircea Geoană.
Rizea afirmă că atunci, la finalul lui 2007, s-a bătut palma pentru ca Bazac, omul lui Geoană, să preia licenţa Ferrari pentru România, iar Stein să se retragă din ”cursă”. ”Ştiu că Geoană a vorbit cu Tăriceanu şi i-a spus că PSD va susţine Guvernul în Parlament dacă Bazac va primi reprezentanţa Ferrari. A fost una dintre condiţii! Când s-a întors din Portugalia, unde fusese cu Băsescu la Lisabona, Tăriceanu s-a oprit în drum, în Italia, la Maranello, unde a discutat, din postura de premier al României, ca Bazac să ia reprezentanţa. Şi toată lumea era mulţumită. Chiar dacă era prieten bun cu Tăriceanu şi încă mai sunt, Stein a înţeles situaţia şi a renunţat”, ne-a mai declarat Rizea.
În mai 2008, Bazac avea aşadar să deschidă primul showroom în România. Vă veţi întreba, probabil, de ce atâta tămbălău pentru a deveni dealer Ferrari. Socoteala e simplă: la fiecare maşină Ferrari cumpărată de un român, Bazac primeşte 20% din preţul de vânzare. Iar preţul este în medie de 250.000 de euro. În condiţiile în care pentru fiecare Ferrari vândut, Bazac are un profit de 50.000 de euro, înmulţiţi cu 30-40 de bucăţi (câte sunt alocate an de an României de către producătorul de la Maranello) şi va rezulta un profit de… 1,5-2 milioane de euro! Bani curaţi, făcuţi fără bătăi de cap!
Şi asta nu e tot. Proprietar şi el de Ferrari, Rizea ne-a explicat că ”mentenanţa îi bagă în buzunar lui Bazac alte milioane. Daţi-vă seama! Dacă vrei să schimbi o piesă sau să faci revizie la un Ferrari, eşti obligat să lucrezi cu Forza Rossa a lui Bazac fiindcă, altfel, pierzi garanţia maşinii. Şi orice piesă, cât de mică, te costă o avere ca proprietar de Ferrari! Şi toţi aceşti bani pleacă spre Monaco, căci soţii Ion şi Camelia Bazac au rezidenţa acolo şi nu plătesc taxe în România…”
Ion Bazac deţine un apartament de 1,2 milioane de euro în blocul Mirabeau din Monaco. Acesta se află chiar în apropierea celebrei curbe a circuitului de Formula 1 din Principat
”Regele linguriţelor”, rege la Monaco
Despre averea pe care familia Bazac o are la Monaco, CANCAN.ro a descoperit că aceasta are în proprietate un apartament în blocul Mirabeau (zona pietonală), la etajul 2, pe care ar fi plătit 1,2 milioane de euro, iar fostul ministru al Sănătăţii conduce acolo un Ferrari Super–America de colecţie. Acest model s-a fabricat într-o serie de 50 de bucăţi şi costă puţin sub 300 de mii de euro. Cumpărat după mega-afacerea de a fi ministru al Sănătăţii. Şi pentru că obrazul subţire cu cheltuială se ţine, soţii Bazac (care nu traversează cea mai bună perioadă a căsniciei lor) obişnuiesc ca ziua, să se relaxeze la faimosul Hotel La Reserve de Beaulieu (5*), recunoscut pentru celebrităţile care au trecut pe aici, iar seara cinează la cel mai scump restaurant de pe Coasta de Azur, ”Chevre D’or” din Eze (lângă Monaco). E un restaurant celebru, cotat la 2*Michelin, care nu dispune decât de 8 mese exclusiviste, pentru care rezervarea trebuie făcută cu două luni înainte.
Nu sunt singurii români care merg acolo, dar sursa noastră glumea că madame Bazac, o mare băutoare de şampanie, are pe speed dial-ul telefonului numărul de la „Chevre D’or„. Locaţie ultra scumpă: meniul/persoană este pe măsură: între 500 şi 1000 de euro!
Soţii Bazac sunt clienţi fideli ai faimosului Hotel Reserve de Beaulieu, la piscina căruia îşi petrec majoritatea zilelor când se află la Monte Carlo
Revenind la reprezentanţa Ferrari în România, azi aceasta este în colaps. Showroomul Forza Rossa din Otopeni a fost închis, a dat faliment, redeschis în altă locaţie, iar Bazac a ajuns să vândă Ferrari (cu 0 kilometri) prin… mica publicitate, în Târgul Vitan şi pe autovit.ro, ceea ce este ca imagine dezastruos pentru celebra marcă. Ferrari în târg lângă Skoda Fabia uzată sau Bmw X6 ca al Loredanei Chivu… Nu creează o imagine tocmai favorabilă celebrului producător auto.
Sursele noastre spun că, în prezent, Bazac nu mai câştigă decât puţin din această afacere şi că, de bază pentru el, este o fabrică a tatălui său, care produce veselă: linguriţe, furculiţe distribuite prin reţeaua Auchan. Şi uite aşa, din bossul Ferrari, Bazac ar putea deveni în timp… ”Regele linguriţelor”! Reprezentanţa pentru carte de vizită, iar bănuţii din linguriţe, furculiţe, linguri.
Actualitate
Vânzarea militară în străinătate pentru Emiratele Arabe Unite: Șase avioane Chinook și alte echipamente în valoare de peste 1,3 miliarde de dolari

Aprobarea oficială în contextul vizitei Președintelui Trump în Orientul Mijlociu
Pe fondul vizitei oficiale a președintelui Donald Trump în regiune, care a început în Arabia Saudită, Departamentul de Stat al SUA a anunțat că a aprobat o posibilă vânzare militară externă (FMS) către Emiratele Arabe Unite a șase elicoptere Chinook CH-47F, în valoare estimată la 1,32 miliarde de dolari.
Detalii despre acord: Echipamente și capabilități avansate
Potrivit comunicatului, această tranzacție va dota flota de elicoptere, construite de Boeing, cu capabilități de refulare aer-aer, inclusiv 12 motoare T-55-GA-714A și patru piese de schimb, dar și cu sisteme GPS, de comunicație, avertizare contra rachetelor, armament, radar și detectare laser.
Obiectivele misiunilor și implicațiile pentru apărarea UAE
„Vânzarea propusă va îmbunătăți capacitatea Emiratelor Arabe Unite de a răspunde amenințărilor curente și viitoare, extinzând raza de zbuc,” se precizează în comunicat. Se așteaptă ca aceste echipamente să fie folosite în operațiuni de căutare și salvare, asistență umanitară, intervenții în caz de dezastru sau contraterorism. Oficialii asigură că Emiratele Arabe Unite vor putea integra cu ușurință aceste echipamente în forțele sale armate.
Forța de muncă și aspecte legate de transfer tehnologic
Pentru implementarea acestei vânzări, va fi nevoie de 10 reprezentanți americani (doi guvernamentali și opt contractor). Cu toate acestea, nicio mențiune nu a fost făcută despre transferul tehnologic, deși Emiratele și Arabia Saudită au solicitat producție locală în cazul oricărui angajament militar extern.
Statusul contractului și situația anterioară a pieței de Rotorcraft
Aceasta este o notificare formală transmiasă Congresului prin intermediul Agenției pentru Cooperare în Domeniul Securității și Apărării (DSCA). Totuși, acordul nu este încă definitiv, întrucât numărul de echipamente și valoarea pot fi ajustate în timpul negocierilor. În plus, această notificare deschide o perioadă de 30 de zile pentru eventuale blocări ale legislației.
În mai 2023, UAE a anulat un contract de 888 milioane de dolari pentru elicoptere Caracal cu Airbus, din cauza costurilor de întreținere ridicate și a dificultăților de adaptare la noile cerințe modulare. Acest lucru a lăsat cererea pentru noi elicoptere fără răspuns până la acest anunț.
Suport pentru Forțele Aeriene ale UAE
Pe lângă diagrama principală, Statul Departamentul a aprobat și o altă vânzare militară în valoare de 130 milioane de dolari pentru susținerea și echiparea F-16E/F Block 60, cunoscute ca „Desert Falcon”, operaționate de Emirate.
Vizita lui Trump și posibile acorduri militare viitoare
Președintele Trump a sosit astăzi în Arabia Saudită în prima sa vizită internațională oficială, urmată de întâlniri cu liderii din Emiratele Arabe Unite și Qatar. Se așteaptă anunțarea altor acorduri militare, unele semnate încă din primul său mandat. La acea vreme, administrația Trump a autorizat prima înțelegere pentru vânzarea de F-35 către un stat arab, însă această autorizare a fost ulterior suspendată de administrația Biden din cauza îngrijorărilor legate de utilizarea avioanelor stealth într-o țară cu rețeaua 5G Huawei din China.
Actualitate
Planul lui Donald Trump de a transforma temporar un Boeing 747 din Qatar în Air Force One, criticat de democrați

O potentială încălcare a conflictului de interese și riscuri pentru securitatea națională
Planul fostului președinte Donald Trump de a accepta „temporar”, ca un cadou, un avion Boeing 747 deținut anterior de familia regală din Qatar pentru a-l transforma în noul Air Force One a fost criticat vehement, astăzi, de congresmeni democrați, care au avertizat asupra unor riscuri serioase pentru interesul național și securitatea statului.
Conflicte de interese și riscuri de securitate
Potrivit mai multor publicații, în weekend, administrația Trump plănuia să accepte ca dar de la guvernul Qatarului acest avion și să-l folosească ca transport oficial pentru președinte în timpul mandatului actual. Surse citate de The New York Times susțineau că această înțelegere ar permite transferul ulterioar al proprietății către biblioteca prezidențială a lui Trump, după ce acesta părăsește funcția, ceea ce ar putea deschide calea pentru utilizarea personală a avionului.
Deși oficialii Qatarului afirmă că încă nu s-a luat o decizie finală, Trump a confirmat indirect planul, într-o postare pe Truth Social, spunând că „Departamentul de Apărare primește un CADOU, GRATUIT, un avion 747 pentru înlocuirea Air Force One învechit de 40 de ani.” Anunțul oficial urma să fie făcut în cadrul vizitei în Qatar, relatează ABC News.
Critici din partea congresmenilor
Senatorul Jack Reed (D), membru de rang al Comitetului pentru Servicii Armate din Senat, a avertizat că acceptarea avionului fără aprobarea Congresului reprezintă o „încălcare clară” a Clauzei de Emolument, care interzice oficialilor federali să accepte cadouri sau beneficii financiare din partea unor state străine fără ok-ul legislativ.
„Mai alarmant este ideea că acest avion ar putea fi folosit ca Air Force One, ceea ce ar crea riscuri imense de contrainformații, oferind o țară străină acces la sisteme sensibile și comunicații”, a declarat Reed.
Deputatul Joe Courtney (D), președintele subcomitetului de operațiuni navale și forțe de proiecție a Camerei, care supraveghează programul Air Force One, a spus că planul este „total inutil” având în vedere faptul că programul de înlocuire VC-25B este programat pentru livrare în 2027.
„Air Force One nu este doar un avion de lux, ci necesită sisteme avansate de securitate și comunicații”, a spus Courtney. „Dacă Trump alege să urmeze această cale, va genera costuri și întârzieri inutile în modernizarea flotei actuale.”
Riscuri de contrainformații și vulnerabilități
Senatorul Mark Kelly (D), fost pilot de Navy și membru în subcomitetul pentru aviație și teren, a avertizat că tot aeroplanul trebuie să fie securizat și actualizat pentru a proteja conversațiile președintelui și interesele naționale, fiind nevoie de tehnologii sofisticate, sensori, comunicații criptate și sisteme de apărare antirachetă.
Mai mulți senatori democrati au declarat că ar putea merge până la introducerea măsurilor legislative pentru a bloca această înțelegere.
Senatorii Brian Schatz, Chris Coons, Cory Booker și Chris Murphy au spus că vor cere Senatului să reafirme principiul conform căruia oficialii publici nu trebuie să folosească poziția pentru câștig personal. Un consilier al senatorului Schatz a confirmat că acesta intenționează să depună o rezoluție de condamnare a planului lui Trump.
Obiecții și investigații
Senatorul Murphy a declarat pe rețeaua X că va obstrucționa vânzările de arme către țări care ar putea să-i favorizeze personal pe Trump, menționând în mod special darul Qatarului și investițiile din Emiratele Arabe Mudele.
Deputatul Ritchie Torres a trimis o scrisoare către inspectorul general al Departamentului Apărării și alte organisme de control, solicitând anchete asupra transferului avionului.
Trump consideră că avionul este un cadou pentru Departamentul de Apărare
Întrebat despre îngrijorările legate de faptul că avionul ar reprezenta un cadou personal, Trump a insistat că este un dar pentru Departamentul de Apărare și a spus: „Ne dau un avion gratuit. Aș putea să spun că nu dorim, să plătim noi, sau chiar să spun: ‚Mulțumesc foarte mult,’ știți?”
Contextul mai larg al planurilor de înlocuire a Air Force One
Planul lui Trump de a primi această aeronavă vine într-un context mai amplu, în care administrația sa pregătește achiziționarea primului dintre cele două noi aeronave presidintiale de la Boeing, cu termen limită înainte de 2029. Acest efort implică și colaborarea cu miliardarul Elon Musk pentru reducerea costurilor și accelerarea proiectului.
Experta Darlene Costello, responsabilă de achiziții în cadrul Forțelor Aeriene, a declarat săptămâna trecută că Boeing anticipează că primul VC-25B ar putea fi livrat în 2027, dacă cerințele tehnice actuale sunt relaxate. În opinia companiei, costurile programului s-au triplat față de contractul de 3,9 miliarde dolari, iar finalizarea proiectului mai întârzie din cauza obstacolelor tehnice legate de modernizarea avionului.
Viziunea asupra modificărilor planificate
CNBC a raportat că o companie precum L3Harris colaborează deja cu guvernul pentru a modifica avionul Qatarian, însă natura completă a modificărilor rămâne neclară. Un oficial american a spus pentru The New York Times că speranța este ca avionul Qatarian să fie livrat până la sfârșitul anului, dar acest termen, cel mai probabil, nu va permite realizarea modificărilor majore.
Riscuri de securitate și vulnerabilități
Senatorul Elissa Slotkin (fost analist CIA) a avertizat pe rețelele sociale că avionul Qatarian ar putea fi extrem de vulnerabil la bug-uri, dispozitive de urmărire și alte echipamente de spionaj, mai ales pentru că Qatarul a avut acces asupra avionului în timpul fazelor de producție. Ea a făcut referire la operațiunei secrete israeliene de sabotaj din Liban, adăugând că accesul în timpul fabricației poate avea consecințe grave pentru securitatea națională.
Actualitate
Forțele Spațiale independente și inovatoare: inițiative pentru combatul orbital și operațiuni dinamicie

Un pachet de programe pentru a răspunde amenințărilor spațiale
Oficiul pentru Capacități Rapide în Spațiu (Space RCO) desfășoară în prezent aproximativ o duzină de programe menite să contracareze amenințările orbitale. Potențial, aceste inițiative vor conduce la dezvoltarea unei „game de produse” de subsisteme, ce vor permite Forței Spațiale să lanseze rapid noi nave spațiale cu mobilitate superioară, a declarat directorul Space RCO, Kelly Hammett.
Colaborare pentru o abordare standardizată în construcția sateliților
Hammett a indicat posibilitatea unei convergențe și parteneriate între Oficiul pentru Conștientizarea Domeniului Spațial și Operațiuni de Luptă (purtați de Col. Byron McClain, de la Space Systems Command) și Space RCO, pentru a adopta o strategie de tip „product line”, adică module și componente standardizate, pentru operațiuni dinamicie în spațiu. Aceasta presupune dezvoltarea de platforme, sarcini utile și interfețe definite, pentru a evita crearea unor sateliți „la comandă” și pentru a avansa spre o abordare repetabilă, agilă și scalabilă în stilul Space Development Agency.
De la personalizări istorice la soluții agile și comerciale
Ideea centrală, explicată de Hammett, este mutarea de la programele unicat, costisitoare și lent de dezvoltare, către platforme predefinite, reutilizabile, pentru operațiuni spațiale dinamice, precum cele utilizate de agențiile și companiile spațiale comerciale. Acest concept va permite diversificarea misiunilor, de la supraveghere la apărare și evitare a coliziunilor, prin utilizarea de „buse” (platforme operative) standardizate.
Proiecte precum Prime Fusion și înlocuirea GSSAP
Hammett a menționat că programul Prime Fusion Pilot Accelerator, implementat în colaborare cu FedTech, are ca scop accelerarea startup-urilor finanțate de capital de risc și integrarea lor cu contractorii consacrați pentru a dezvolta tehnologii de protecție pentru sateliți, precum și sisteme de evaluare și diagnoză bazate pe inteligență artificială și software de procesare video.
Un alt proiect, de natură similară, vizează contractarea de platforme „agile” pentru operațiuni dinamicie în spațiu, inclusiv pentru înlocuirea constelației GSSAP, destinat monitorizării spațiului geostaționar. Oficiul a emis o solicitare de informații pentru producția de platforme autonome, capabile să opereze minimum 48 de ore „near” geostaționar, cu funcții de întreținere orbitala, dezafectare și operațiuni de proximitate, cu termene de răspuns până pe 2 mai.
Software-ul R2C2 – viitorul operațiunilor spațiale
Pentru gestionarea flotelor de sateliți dinamicie, Space RCO dezvoltă software-ul de comandă și control bazat pe cloud, denumit Rapid Resilient Command and Control (R2C2). Acest sistem va deveni standard pentru toate sateliții operaționali, urmând să fie implementat în Delta 9 după 2026 – un nou centru al Forței Spațiale, destinat generării de forțe de război orbital și serviciului de proiecție a forțelor în spațiu.
Învățarea și integrarea în era războiului orbital
Hammett a avertizat că nu fiecare sistem personalizat tradițional va fi compatibil cu Delta 9 și procesul de integrare în R2C2. Astfel, industria trebuie să se adapteze pentru a-și demonstra capabilitatea de a se integra în platforma unică și agilă a Forței Spațiale, pentru a răspunde noilor provocări și operațiuni strategice din spațiu.
-
Exclusivacum 2 zile
Teatru de proastă calitate și impostori de doi bani în Ploiești: Escrocheria anului – doi farisei care-și fură „icoanele” și-și joacă rolurile de-adevărate prosteală
-
Exclusivacum o zi
Secția-fantomă de la Penitenciarul Târgșor: milioane risipite și o stare de criză repetată
-
Exclusivacum 2 zile
Vlad Nichita, la marginea eșecului? Avocatul plătește prețul dezvăluirilor noastre și amână verdictul final
-
Exclusivacum 3 zile
De trei ani, Incisiv de Prahova avertiza: Iată adevărul despre corupția din Penitenciarul Ploiești
-
Exclusivacum 2 zile
Tot mai multe confirmări oficiale despre ilegalitățile din Vama Ploiești: O criză generalizată de corupție și ilegalități
-
Featuredacum 3 zile
Unsprezece comercianți suspectați de fraudare a Sistemului de Garanție-Returnare: verificări în curs și semne de întrebare despre „musterii” din Prahova
-
Exclusivacum 4 zile
Scandal la Interne: Sindicatul Diamantul acuză abuzuri grave în acordarea majorărilor salariale „Bayraktar”
-
Ancheteacum o zi
Primul judecător de la Înalta Curte de Casă și Justiție care se pensionează după anunțul creșterii vârstei de pensionare