Actualitate
EXCLUSIV/ TELEKOM ROMANIA, SPALAREA DE BANI SI FIRMELE IN CASCADA
In urma dezvaluirilor liderilor de sindicat din Telekom, Incisiv de Prahova si Flux 24 au demarat o investigatie comuna.
Rezutatele acestei investigatii trebuie sa urneasca urgent D.I.I.C.O.T la sediul acestor firme in cascada pentru a se opri jaful.
ÎN FAPT, sub conceptul inventat „Think One”, adică sa gândești pentru toate companiile identic, inducându-se ideea că „Romtelecom si Cosmote sunt acum TELEKOM”, http://www.evz.ro/cosmote-si-romtelecom-devin-un-singur-brand-telekom.html respectiv ca au format un Grup de companii denumit Telekom Romania și nicidecum, ca acestea reprezintă si sunt in continuare mai multe societăți distincte fiscal și juridic, în ultimii ani de zile salariații au fost obligați să presteze muncă forțată, neremunerată, in mod direct si individual pentru toate și terții acestora.
In investigatia noastra am descoperit cum un șef al departamentului de comunicare retail si merchandising din anul 2013 a fost obligat, sa supervizeze activitatea unor subordonați care aveau contract de munca exclusiv cu fosta Romtelecom, dar si salariați ai angajatorului acesstuia, fosta Cosmote. De asemenea, din perioada anului 2010 acessta a preluat întreaga activitate de munca relaționată la comunicare retail si merchandising a Germanos Telecom Romania, iar în decursul timpului si pana in iulie 2016 a avut ca sarcina si activități de munca prin care aloca spre avizare superiorilor cheltuirea de bani din bugetele tuturor companiilor pentru materiale de marketing. In tot acest timp, acesta a fost obligat sa efectueze cheltuieli din bugetul unei companii distincte fiscal, în folosul unei alte altei companii, în așa fel încât, consideram ca aceste companii distincte juridic si fiscal intre ele, au intenționat să-și ascundă profitul și probabil să nu achite la bugetul de stat taxele și impozitele datorate.
Majoritatea salariaților au fost forțați sa muncească in folosul altor companii fără recunoașterea muncii, la fel, au fost obligați să muncească ore suplimentare și neplătite. Astfel, a fost eludat bugetul de stat.
Ca un exemplu: într-o logica aritmetica pentru 1.000 de salariați pentru care nu se plătesc zilnic 2 ore suplimentare, la un interval de 5 ani, perioada de prescripție fiscală, rezultă o suma de cca. 10.800.000 euro, doar o valoare a orelor de munca efectuate si neplătite, fără sa cuantificăm taxele datorate bugetului de stat, fără sa includem în calcul munca si plata pentru zilele de week-end și sărbători legale sau munca nerecunoscuta si plata muncii datorate in folosul altor companii distincte juridic si fiscal.
- Compania Telekom Romania Communications SA;
- Compania Telekom Romania Mobile Communications SA;
- Compania Germanos Telecom Romania SA;
- Compania Sunlight Romania Filiala București SRL;
- Compania NEXTGEN („satelit” al fostei Romtelecom);
- Compania PRO SOLUTIONS („satelit” al fostei Romtelecom);
- Compania Telemobil SA;
Menționam ca societățile arătate mai sus sunt doar câteva dintre companiile in cascada ale unui acționariat comun, dar înrădăcinate intre ele, așa cum este si tânăra înființată e-Value International care este deținută de acționariat OTE si care furnizează servicii de Call Center „grupului” Telekom Romania, având in componenta acționariatului societățile OTE Grecia – Deutsche Telekom Germania – Statul român prin Ministerul Comunicațiilor.
In anul 2015, cca. 100 de salariați ai fostei Romtelecom care aveau o medie salariala de aproximativ 3.000 lei au fost amenințați cu o presupusa restructurare, care s-a finalizat cu „ofertarea” acestora sa demisioneze pentru a se angaja la e-Value International cu un salariu minim pe economie, la acea vreme de 1.250 lei/brut. Fosta Romtelecom, pentru o mai mare determinare, a subvenționat diferențele salariale pentru o perioada de 6 luni calendaristice. Salariaților care au respins oferta, pentru a accepta un acord al parților si in niciun caz o concediere urmare a unor clamate restructurări anunțate, au primit o valoare dubla fata de prevederile CCM.
Identic exemplului de mai sus sunt si multe alte situații petrecute in trecutul apropiat, astăzi, unul dintre cel mai uzitat mod fiind demisia dintr-o companie si angajarea in aceeași zi in alta, fără ca salariatul sa își schimbe nici măcar scaunul pe care se așază. Doar pentru a exemplifica fenomenul descris, sunt următorii salariați: RUSU Stefania (fosta Creata) si POSTELNICU Ciprian.
Suspicionam ca la nivelul companiilor probabil se diminuau taxele prin interpunerea uneia dintre societăți, care fie vindea produse achiziționate la preț mic către o altă companie din așa numitul grup Telekom Romania la un preț mai mare, în așa fel încât să creeze o cheltuială, aparent în scopul producerii de profit sau invers, însă în realitate de a modifica baza impozabilă.
Exemplu, în primele 3 trimestre ale anului 2015, conform cu ordinele de plata efectuate de fosta Cosmote, s-au virat către bugetul de stat taxe și impozite, estimate, pentru ca în trimestrul IV, compania să afirme că nu a existat profit impozabil aferent anului 2015, la momentul când organizația sindicala negocia CCM si a primit datele financiare in acest sens.
Teoretic și practic este probabil ca s-au constituit circuite artificiale de eludare a taxelor și impozitelor, plimbându-se banii dintr-o societatea în alta si/sau în scopul ascunderii, eventual diminuării bazei impozabile. Doar pentru a exemplifica probabilitatea demersurilor descrise mai sus, directorul financiar al fostei Cosmote, deținător de CIM parțial la fosta Romtelecom, Germanos si Sunlight, CFO la NEXTGEN (companie „satelit” a fostei Romtelecom), BUDEȘ Valentin, a părăsit intempestiv compania cu o oferta considerabila in bani, probabil încât sa păstreze tăcerea. La acea vreme organizația sindicala încerca sa descopere circuitul banilor dintre companii, ulterior a fost solicitat un audit „independent” extern, conform relatărilor din ZF: http://www.zf.ro/business-hi-tech/divizia-mobila-a-telekom-va-plati-pwc-romania-0-13-mil-euro-pentru-auditul-financiar-din-2016-15745754
Se prezuma ca Deutsche Telekom AG deține un contract secretizat cu posesoarele de brand Telekom din Romania prin care acestea plătesc uzufruct companiei mama din Germania, ceea ce arată că managementul unic impus de aceasta, fluctuează c/val uzufructului contractual în așa fel încât să existe întotdeauna, probabil o scurgere legală de bani în afara tarii, însemnând, totodată, si o lipsa de profitabilitate, inclusiv pentru Statul român prin MCSI. Relatările din presa si „bârfa” tot mai accentuată susțin ca pactul secret exista, acesta fiind si unul din principalele motive pentru care nu se reușește redresarea economica a fostelor Romtelecom si Cosmote.
Pentru a exemplifica: in data de 02 mai 2017, angajatii au fost informați verbal într-un cadru confidențial de către conducerea unica a companiilor, ca lunile martie si aprilie au fost primele luni profitabile. Este de notorietate pentru toți salariații companiilor ca recentele amenințări cu disponibilizarea au dus la scădere de randament profesional, ceea ce se vede si in țintele de vânzări realizate individual.
Suspicionăm faptul că de la impunerea unui management unic in companiile cu acționariat Deutsche Telekom, compania mamă din Germania și-a rezolvat problemele financiare ce rezultau din aplicarea unor bonusuri consistente care nu puteau fi mascate in alte țări europene in care aceasta activează comercial, ceea ce rezultă, că fostul CEO Nikolai J.B. BECKERS, pentru reducerile de personal din Franța, sub pretextul angajării în România a beneficiat atât de prima de instalare cât și de prima de concediere de câteva milioane de euro.
De menționat că acesta, de la momentul plecării din compania Romtelecom, dar si a CIM-urilor multiple in restul companiilor, probabil pentru a putea fi justificate sumele de bani, acesta a figurat ulterior încetării contractului de CEO ca și consultant in cadrul Telekom, moment în care a fost redistribuit într-o altă țară. http://www.zf.ro/business-hi-tech/nikolai-beckers-isi-va-incheia-mandatul-in-fruntea-telekom-romania-14890456
Așa se prezuma că pentru întregul nivel de top management din România, deoarece primele de concediere sunt consistente spre exorbitante si secrete, 46% din valoarea acestora este suportată de Statul Român.
De asemenea, este cunoscut faptul că în perioada anului 2013 și până la implementarea brandului „.T…” la nivelul anului 2014, preocuparea principală a germanilor a fost cea referitoare la vânzarea de active, așa cum de altfel, a apărut spre vânzare Platul Telefoanelor si terenul aferent, la suma de 22.000.000 euro, vânzare stopată de Statul român și datorită sesizărilor salariaților către organele abilitate Se arată că sumele investite în rebranding, probabil și cele referitoare la uzufruct au provenit din vânzare activelor imobiliare ale fostei Romtelecom, unde Statul Român deține o cota parte de acțiuni de 45,99%.
O preocupare principala a fost ca o mare parte a clădirilor existente în centrul orașelor reședință de județe, sa fie evaluate spre evidențiere ca având un risc seismic ridicat (Romtelecom Banu Manta, etc.), salariații fiind concediați pentru închiderea sediilor, totodată, aceștia justificând astfel vânzările la valori sub prețul de circulație al pieței, către diferite persoane sau companii cooptate în această manoperă. Directorii departamentului Imobiliare care a fost special creat, fiind foarte des înlocuiți, probabil pentru a se pierde din „urme”.
Anunțata valoare de milioane de euro, investite doar pentru modificarea de brand a fostelor Cosmote și Romtelecom cu noul brand TELEKOM a fost în mare parte cesionată direct către companii din Germania, furnizori de mobilier, televizoare, casete luminoase, instalații electrice, din care una singură era din Austria. https://www.dcnews.ro/cosmote-i-romtelecom-au-devenit-telekom-romania-in-cea-mai-mare-campanie-de-rebranding-din-istoria-pie-ei-locale-de-telecomunica-ii_455114.html
Astfel, rezultă că producția și instalarea casetei luminoase cu sigla „.T…” de pe clădirea Romtelecom in care se afla magazinul Dorobanți din București, a avut o valoare de achiziție din Germania de cca. 40.000 euro, timp în care pentru producțiile din Romania a unor casete similare, prețul plătit a fost de până la maxim 5.000 euro.
Diverse studii de consultanta, marketing, implementare, etc. solicitate de toate companiile conduse de același unic fost CEO Nikolai J.B. BECKERS, a fost preferata societatea McKinsey & Company, la care era acționar fratele acestuia, iar astăzi, prin directorul executiv procese clienți POPOVICI Andrei este continuata tradiția. Astfel, toate veniturile alocate acestui proces au fost scurse către această firmă care a umflat prețurile exorbitant. https://www.telekom.ro/despre-noi/who-we-are/top-management/andrei-popovici/600001
Se mai arată că la nivelul top managementului aceștia sunt angajați care au toate cheltuielile suportate de companie, inclusiv pentru membrii familiei, fiind suportate chiriile pentru case in locații rezidențiale, școli private, etc.. Prin puterea funcției si a deciziilor, sunt cazuri acoperite când aceștia, în beneficiul familiei sale, au alocat sume de bani cu destinația de sponsorizări din banii companiei, în special acolo unde Statul român are participație de 46%.
Identic se pot identifica si cazuri prin care sponsorizările susținute către diverse organizații au fost direcționate așa încât acestea sa intervină in acordarea de premii speciale de recunoaștere a competentelor manageriale deosebite sau cursuri exclusiviste si exorbitante de MBA din același buget in care Statul român este participant la nivelul acționariatului. http://www.forbes.ro/articles/topul-celor-mai-puternici-oameni-de-marketing-din-romania-locul-1-todor-dimitrovski-telekom-romania-25071
Există în cadrul companiei departamentul de conformitate care se presupune că verifică derularea de contracte comerciale ale unor afaceri, pretins oneste, departament constituit din salariații unei companii și care muncesc în interesul și a altor companii fără CIM, decât cea la care au contract de muncă individual.
Aceștia aveau ca scop principal și mascheze pe cât posibil aceste nereguli cu tot felul de proceduri interne, etc. așa încât la un eventual control să prezinte justificări „pertinente” la fel cum de altfel, compania solicită audit „independent”, ori de câte ori intuiește că ar putea avea controale ale organelor abilitate.
Romtelecom, pentru succesul in „afaceri” oferă sub forma de mita servicii de telefonie-internet-televiziune administrațiilor de blocuri, pentru ca acestea sa devina pasive la situațiile incomode sau active la instalările zgomotoase din scările de bloc. De altfel, astfel de „oferte” se fac către diverse alte entități publice de drept public, privat sau mixte, pentru a deveni facile intereselor diverse dictate de conducerea unica, care pentru a ascunde evidentele, emit contracte în fals cu pseudo-ofertă cu reducere de 100% si totodată, pe numele unor persoane inexistente si/sau fictive.
Întregul parc auto de sute de automobile este folosit in principal in interes de serviciu, in egala măsură și în interes personal, dar pentru care există foi de parcurs și justificări doar pentru interesul de serviciu, astfel încât aceste cheltuieli sa devina in totalitate deductibile fiscal. Așa a rezultat ca mulți dintre salariații care aveau ca responsabilitate parcul auto au fost „motivați” sa demisioneze cu acordul parților.
[pdf-embedder url=”https://www.incisivdeprahova.ro/wp-content/uploads/2017/06/Adresa-Minister.pdf” title=”Adresa Minister”]
Actualitate
Ce trebuie să știi despre alegerea încălțămintei ortopedice pentru copii în sezonul rece
Sezonul rece vine cu multe provocări, mai ales când vine vorba de sănătatea celor mici. Pe lângă hainele groase și căciulița perfectă, încălțămintea joacă un rol esențial în asigurarea confortului și sănătății copiilor.
Ei bine, nu e vorba doar de a-i proteja de frig, ci despre alegerea unor pantofi care să le susțină dezvoltarea corectă a piciorului.
De ce este atât de importantă?
Pentru cei mai mulți părinți, confortul și căldura sunt criteriile principale atunci când cumpără ghete de iarnă pentru copii. Și da, aceste lucruri sunt importante! Dar, pe lângă ele, există un alt factor la fel de crucial: suportul ortopedic. De ce? Ei bine, în timp ce copilul tău crește, o pereche de încălțări care nu oferă susținerea corectă poate provoca deformări ale piciorului sau probleme de postură. Acestea nu se văd imediat, dar pe termen lung, pot afecta modul în care copilul tău merge și chiar dezvoltarea sa generală.
Atenție, părinți!
E ușor te lași furat de modelele de ghete frumoase sau de ofertele avantajoase, dar nu uiti: nu toate încălțările sunt la fel. Încălțămintea ortopedică oferă acel extra suport de care piciorul în creștere al copilului are nevoie. Mai mult, o pereche de ghete nepotrivite poate duce la complicații, cum ar fi platfusul, dureri de genunchi sau probleme cu coloana vertebrală.
Așadar, când vine vorba de alegerea încălțămintei în sezonul rece, încearcă să privești dincolo de aspectul estetic și să te gândești la sănătatea pe termen lung a copilului.
Caracteristicile esențiale ale încălțămintei ortopedice pentru sezonul rece
Dacă ne gândim la încălțămintea pentru copii în sezonul rece, calitatea materialelor este absolut crucială. Vrei ca micuțul tău să aibă piciorușele uscate și calde, nu-i așa? Așadar, alege întotdeauna pantofi realizați din materiale de calitate, rezistente la apă, dar care permit și respirabilitatea. Un pantof impermeabil va ține la distanță umezeala de la zăpadă sau ploaie, dar este important ca materialul să permită și aerului să circule, astfel încât piciorul să nu transpire. Nimeni nu vrea un copil cu picioarele ude, mai ales în zilele friguroase!
Stabilitatea și susținerea sunt alte două elemente esențiale de luat în considerare. Încălțămintea ortopedică vine cu un plus de suport pentru picior, ceea ce înseamnă că micuțul tău va avea o stabilitate mai bună pe suprafețele alunecoase, precum gheața sau zăpada. O susținere adecvată poate face diferența între un copil care se joacă în voie și unul care riscă să alunece și să se lovească. Este bine să ai în vedere acest aspect când alegi încălțămintea de iarnă.
Pe lângă susținere, flexibilitatea și confortul sunt cruciale. Chiar dacă încălțămintea ortopedică oferă stabilitate, aceasta trebuie să fie și suficient de flexibilă pentru a permite copilului să se miște în voie. Pantofii rigizi pot împiedica dezvoltarea naturală a piciorului, așa că e important să alegi modele care oferă suport, dar și libertate de mișcare.
Nu în ultimul rând, talpa joacă un rol vital. O talpă antiderapantă este un adevărat salvator în zilele cu gheață sau zăpadă, iar izolația bine realizată va păstra piciorul cald fără a compromite sănătatea ortopedică a copilului tău.
Branduri de încălțăminte ortopedică de încredere: Biomecanics și Garvalin
Când vine vorba de sănătatea piciorușelor celor mici, e important să alegi branduri de încredere, iar Biomecanics este unul dintre cele mai recomandate de kinetoterapeuți. De ce? Simplu! Încălțămintea Biomecanics este creată special pentru a oferi suport ortopedic, stabilitate și confort maxim. Încălțările de la Biomecanics ajută la dezvoltarea corectă a piciorului copilului, prevenind apariția problemelor ortopedice pe termen lung, cum ar fi platfusul sau durerile de genunchi. Practic, Biomecanics se asigură că fiecare pas al copilului este unul sănătos și în siguranță, indiferent de vreme!
Dar să nu uităm de Garvalin! Dacă vrei să îmbini stilul modern cu suportul ortopedic, Garvalin este alegerea ideală. Această încălțăminte nu doar că arată bine, dar oferă și aceleași beneficii esențiale pentru susținerea sănătății picioarelor copiilor. Ca și Biomecanics, Garvalin asigură stabilitate și confort în timpul mersului, fiind perfectă pentru zilele reci. Pe lângă suportul oferit, Garvalin se distinge prin design-uri atractive, ceea ce înseamnă că micuțul tău va fi și în pas cu moda.
Atât Biomecanics, cât și Garvalin sunt recomandate de kinetoterapeuți datorită beneficiilor lor ortopedice. Specialiștii subliniază importanța unei încălțăminte corecte pentru prevenirea problemelor de postură și mers. Așadar, alegerea acestor branduri înseamnă o investiție în sănătatea și bunăstarea pe termen lung a copilului tău.
Sfaturi pentru alegerea încălțămintei ortopedice în sezonul rece
Primul lucru de care trebuie să ții cont când alegi încălțămintea ortopedică pentru sezonul rece este măsura potrivită. Asigură-te că pantoful este suficient de spațios pentru a permite creșterea naturală a piciorului, dar și pentru a încăpea o pereche de șosete groase. Un spațiu prea mic poate afecta dezvoltarea piciorului, în timp ce unul prea mare poate compromite stabilitatea și confortul.
Apoi, caută încălțăminte versatilă. Pe vremea rece, copilul tău are nevoie de pantofi care să fie potriviți atât pentru zilele uscate, cât și pentru cele ploioase sau cu zăpadă. Optează pentru modele impermeabile, dar respirabile, astfel încât piciorul să fie protejat de umezeală și să se simtă confortabil întreaga zi.
Și nu uita de întreținerea corectă! Curățarea regulată și uscarea încălțămintei la temperatura camerei (nu pe calorifer!) ajută la prelungirea duratei de viață a pantofilor.
Actualitate
Problemele de modernizare ale GPS-ului: intârzieri și provocări ale Pentagonului
După aproape două decenii de dezvoltare, efortul amplu al Pentagonului de a face semnalele GPS mai greu de blocat continuă să se confrunte cu întârzieri repetate în toate segmentele – spațiu, teren și echipamente utilizator, conform unui nou raport al Biroului de responsabilitate guvernamentală (GAO).
„Multe dintre programele care fac parte din efortul de modernizare a GPS-ului s-au confruntat cu provocări semnificative în dezvoltare, ceea ce a dus la depășiri de costuri și întârzieri de mulți ani în implementarea capacității M-code. Aceste întârzieri cresc riscurile pentru combatanți, întrucât adversarii continuă să dezvolte și să desfășoare tehnologie capabilă să compromită semnalele GPS,” afirmă raportul, intitulat „Modernizarea GPS-ului: Întârzieri continue în livrarea unor capabilități mai sigure pentru luptători,” publicat astăzi.
Pentru a agrava lucrurile, conform organismului de supraveghere guvernamental, Departamentul Apărării se confruntă acum cu o posibilă penurie de microcipuri și plăci de procesare, care să permită vehiculelor terestre, navelor și avioanelor să acceseze GPS-ul.
Forța Spațială este responsabilă pentru segmentul spațial și a făcut unele progrese în remedierera „câteva provocări tehnice și de producție” în dezvoltarea sateliților GPS III și GPS IIIF, destinați să înlocuiască versiunile mai vechi. Totuși, din cauza acestor remedieri, serviciul se apropie acum de limitele programului său. „Întârzieri suplimentare ar putea pune în pericol obiectivul DOD de a avea 24 de sateliți capabili de M-code în operațiune continuă până în anii 2030,” se menționează în raport. De asemenea, serviciul este responsabil pentru noul sistem terestru de comandă și control al acestor sateliți, numit Sistemul de Control Operațional de Generație Next (OCX). Dezvoltat de RTX (fostul Raytheon), OCX este necesar pentru a permite unor 700 de sisteme de armament din întreaga armată a SUA să acceseze pe deplin M-code. Totuși, programul a devenit un exemplu de achiziții eșuate, fiind planificat inițial să înceapă operațiunile cu mai bine de un deceniu în urmă, iar dezvoltarea sa continuă să creeze probleme Forței Spațiale, conform raportului GAO. Deși unele teste cheie au fost încheiate, data planificată pentru acceptarea operațională a OCX a fost retrasă acum până în decembrie 2025, de la obiectivul său recent din iulie 2025, în ciuda progresului realizat de Raytheon în testare.
Forța Spațială este, de asemenea, responsabilă pentru dezvoltarea microcipurilor și plăcilor de microelectronică care se interfacează cu semnalele M-code, deși fiecare serviciu individual este responsabil pentru construcția recepitoarelor/radiourilor specifice acestora. Incapacitatea DOD de a desfășura kitul utilizator M-code, dezvoltat în cadrul programului Echipamente GPS pentru Utilizatori Militare (MGUE), a fost una dintre problemele principale ale programului GPS de mai bine de două decenii, conform raportului repetat de GAO și al Biroului pentru Testare și Evaluare al Pentagonului.
„Deși Forța Spațială a făcut progrese în dezvoltarea echipamentului utilizator, riscurile semnificative rămân în livrarea capabilităților pentru combatanți. După ani de întârzieri, prima etapă de echipamente utilizator — microcipuri și plăci care procesează semnalele M-code — se apropie de ultimele teste. Totuși, descoperirea unor deficiențe suplimentare amenință programul,” găsește noul raport. Efortul MGUE are două părți. MGUE Increment 1 dezvoltă cipurile și plăcile ASIC unice pentru integrarea inițială cu vehiculele Stryker ale Armatei și vehiculele ușoare tactice ale Marinei, precum și pentru bombardierele B-2 ale Forței Aeriene și distrugătoarele de clasă DDG ale Marinei. MGUE Increment 2 dezvoltă un cip ASIC mai mic și mai puternic pentru utilizare în radiouri portabile și muniții ghidate de precizie, care „combină o serie de modele comerciale cu funcții militare sensibile care să fie adăugate în programare,” explică GAO.
Ambele eforturi sunt încă pline de riscuri, constată raportul.
„După ani de întârzieri, programul MGUE Increment 1 al Forței Spațiale se apropie de ultima serie de teste. Totuși, descoperirea unor deficiențe suplimentare ar putea adăuga un risc suplimentar la program. Deși două dintre contractanții MGUE Increment 2 au început revizuirea designului critic pentru plăcile lor receptor, programul este în pericol să depășească intervalul de 5 ani asociat cu programele care utilizează calea de achiziții de nivel mediu,” afirmă GAO.
Între timp, Consiliul de Supraveghere a Poziționării, Navigației și Sincronizării (PNT) al DOD încearcă să găsească soluții pentru „posibilele penurii de cipuri și plăci GPS,” adaugă raportul. „DOD se confruntă cu o potențială lacună în disponibilitatea plăcilor de recepție GPS, deoarece unele dintre plăcile actuale nu mai pot fi produsem iar înlocuirile care suportă M-code au fost amânate. În plus, oficialii Armatei au declarat că vânzările externe de echipamente GPS către aliați și parteneri străini epuizează de asemenea stocurile de plăci.”
În ceea ce privește dezvoltarea receptorilor, GAO constată că Armata și Marina au făcut progrese în direcția desfășurării, dar Forța Aeriană întâmpină întârzieri semnificative.
„Din cauza problemelor de dezvoltare, receptorii GPS M-code ai Forței Aeriene sunt semnificativ întârziți, întârziind desfășurarea capacității M-code pentru multiple platforme aeriene ale Forței Aeriene și Marinei. Pentru a atenua unele dintre aceste întârzieri, Marina și Forța Aeriană planifică o soluție intermediară care ar oferi capacitate M-code cu unele dintre recepțioarele lor actuale,” detaliază raportul.
„Armata face progrese cu receptorii săi pentru vehicule terestre, portabile și aviație, cu planuri de desfășurare în platforme în anii fiscali 2024 și 2025. Marina depinde de Forța Aeriană pentru dezvoltarea receptorilor săi pentru platformele aeriene, în timp ce planurile pentru receptorii maritimi vor finaliza testele operaționale în anul fiscal 2025. În cele din urmă, Corpul Marinar plănuiește să folosească receptorul M-code al Armatei pentru vehiculele sale terestre și nu a ales încă o opțiune pentru noile sale sisteme GPS portabile,” adaugă acesta.
Problema radiourilor portabile M-Code scoate totuși în evidență dificultățile pe care Pentagonul le-a avut în coordonarea diferitelor eforturi ale serviciilor. Forța Spațială a acordat în iulie 2023 un contract la Technology Advancement Group pentru prototiparea unei radiouri portabile folosind cipul și placa planificate MGUE Increment 2, în cadrul unui proiect estimate să coste 149,2 milioane de dolari în 2020, potrivit raportului GAO.
Aceasta, în ciuda faptului că cel mai mare client pentru radiourile GPS portabile, Armata, a declarat că nu are intenția de a achiziționa receptorul Forței Spațiale și urmărește propriile opțiuni, inclusiv apelarea la furnizori comerciali. De asemenea, un alt utilizator potențial cheie, Corpul Marin, a afirmat că dorește să aibă o competiție deschisă, conform raportului GAO. Astfel, agenția de supraveghere a recomandat anul trecut, având în vedere lipsa unui „caz de afaceri solid”, ca Forța Spațială să renunțe pur și simplu la prototip.
Pentagonul „a fost de acord cu această recomandare, dar a raportat o atribuție pentru receptorul portabil în iulie 2023, fără a fi stabilit mai întâi un caz de afaceri suficient. Prin urmare, am încheiat recomandarea având în vedere că nu mai era validă,” afirmă GAO.
Actualitate
Armata își accelerează procesul de integrare a rețelelor, având ca obiectiv un singur sistem unificat
-
Exclusivacum o zi
Mafia deșeurilor și Statul Paralel: corupție prin abonarea la banii publici din Prahova (II)
-
Exclusivacum o zi
Scandalul WHITE TOWER (XXXIX): adevărul ingropat al corupției imobiliare în Ploiești
-
Ancheteacum o zi
Justiția în criză: proteste și abuzuri în Ploiești
-
Featuredacum o zi
Justiția intunecată: incompatibilități și abateri în cazul judecătorului C5 de la Judecătoria Vălenii de Munte (III)
-
Ancheteacum o zi
Regimul clientelar: controlul informațiilor în Poliția Municipiului Ploiești (I)
-
Exclusivacum o zi
Scandalul deșeurilor: profesionalismul IPJ Arad vs. protecția coruptă a IPJ Prahova în fața Statului Paralel
-
Exclusivacum 3 zile
Sindicatul „Diamantul” denunță obstrucționarea acordurilor colective în MAI
-
Exclusivacum 2 zile
DIICOT Iași: sapte inculpați reținuți în dosarul de contrabandă cu tigarete