Connect with us

Actualitate

EXCLUSIV/ Scandalul Telekom România/Dezastrul Telekom

Publicat

pe

INVESTIGATIE COMUNA INCISIV DE PRAHOVA SI FLUX 24

Iată ca ce a fost prezentat in presa acum câteva săptămâni (Flux 24 si Incisiv de Prahova) despre deficientele activităților de operator de comunicații din cadrul companiilor distincte juridic si fiscal intre ele, fostele Romtelecom si Cosmote, care activează sub numele inexistent legal „Grupul Telekom Romania”, ce are ca obiectiv final DOAR restructurarea companiei prin externalizarea de servicii către alți “parteneri” si “darea afara a salariaților romani” pentru o eficientizare si optimizare iluzorie a activității in cauza, se adeveresc. De câteva zile bune, aproape niciun client (persoana fizica si juridica) al operatorului nu își poate achita factura emisa primind ca răspuns la aceasta solicitare faptul ca exista o problema in rețeaua de facturare ce va fi remediata in cel mai scurt timp.

Hilar, dar acest răspuns se primește de mai multe zile, de la începutul săptămânii trecute, fără ca cineva sa informeze oficial publicul despre incidentul tehnic sau de management operațional produs, dar si a cui este vina.

Oare statul romana acționar cu 45,99% din acțiuni, reprezentat prin MCSI, ce poziție adopta in acesta stare de fapt din care de pierdut are in principal, chiar statul întrucât neplata facturilor, a serviciilor prestate si facturate de  „Grupul Telekom Romania” (mobil si fix) produce pagube imense bugetului de stat prin necolectarea TVA si a altor datorii rezultate din lipsa plații facturilor care, sigur se pot ridica la multe milioane de euro neplătite…

Poate in ședința de Consiliului de Administrație de joi 25.05.2017, cei 4  reprezentanți ai statului roman vor ridica cu putere aceasta problema si vor trage la răspundere vinovații pentru acest incident de plăti major, dar si prin informarea autorităților in drept a demara cercetări pe subiectul dat si a evalua pagubele produse de conducerea executiva si unica pentru toate companiile aflate in „Grupul  Telekom Romania”, in aceste ultime doua săptămâni. Sa lase deciziile de dare afara a salariaților romani pentru ca iată ce probleme majore pot fi induse de lipsa profesionalismului conducerii si a personalului ce părăsește compania către alte companii concurente serioase care își respectă proprii salariați.

Dar ia sa vedem ce este de fapt in spatele acestei probleme tehnice ce nu a fost încă făcută public de conducerea Telekom, dar nici de cei in drept a proteja interesele statului roman in domeniul comunicațiilor, un domeniu de siguranța naționala:

  • Telekom inregistreaza profit pentru lunile aprilie si martie 2017, in conditiile in care au fost „peticite” izvoarele prin care profitul era directionat spre alte zone sau tari. Speriati, ca situatia conduce ANAF sa descopere, ca si in conditiile cand Telekom activeaza fara activitate in interesul clientilor realizeaza profit, inventeaza „procese” prin care limiteaza incasarile.
  • Managementul Telekom au decis anterior, alaturi de reprezentantii MCSI din CA Telekom, implementarea unui proiect de consolidare/unificare a tuturor sistemelor IT la nivelul grupului adica sistemele informatice si aplicatiile existente la Telekom Romania Mobile Communications (fost Cosmote) cu cele din Telekom Romania Communications (fosta Romtelecom), sisteme (facturare, call center, baze dedate abonați, etc.) ce, in fapt au fost externalizare in perioada trecut in Grecia si pentru managementul cărora operatorul din Romania plătea o suma consistenta pentru activități si asistenta sistemelor, printr-un credit substanțial de peste 7 mil. euro cu dobândă frumușică, spun unele surse de cca 7% per an, plătită „tribut” grecilor de compania germana Telekom din bani colectați din abonamentele si serviciile furnizate către cetățenii si persoanele juridice romane.
  • In fapt proiectul sus menționat denumit „T 2.0” si-a propus desfiintarea tuturor aplicatiilor care erau utilizate pentru partea de mobil, decizie luata de catre actualul director executiv IT – Timos Tsokanis la initiativa unui “mare specialist” Dan Stoenescu, persoana ce a ajuns in Telekom din zona televiziunii romane, fiind sotul fostei sefe de cabinet ai multor executivi anteriori din Romtelecom, proiect aprobat de catre conducerea Telekom in urma unei campanii de promovare a unor idei care s-au dovedit in final false si nerealiste.
  • O prima prezentare a fost facuta in luna mai 2016 prin care procesul de aprobare si promovare a proiectului (inclusiv in Grecia) prezentau mai multe beneficii cum ar fi: in loc de mai multe patforme diferite pentru diverse cerinte de business s-ar fi utilizat doar una economisind resurse umane si timp. Aceste resurse ar fi putut fi folosite pentru a implementa un numar mai mare de cerinte de business. Cu alte cuvinte cresterea eficientei si capacitatii IT, reducerea timpului de implementare, etc. Mai mult, o promisiune a exectivului IT Timos Tsokanis catre CEO Telekom Miroslav Majoros a fost, in fapt, reducerea bugetului operational anual alocat catre OTE Grecia de la 7 Milioane Euro la aprox. 3 Milioane Euro. Bugetul era destinat asa numitului „Management fee” deoarece aplicatiile de mobil (Cosmote) erau gazduite, operate si dezvoltate de OTE Grecia (prin integratorul grec Cognity). Anual se platesc 7 milioane de Euro pentru aceste servicii si statul roman nu si-a pus problema legalitatii acestui transfer de bani catre Grecia, a costurilor si eficientei acestei inginerii financiare dezavantajoase pentru Romania. Oare unde au fost Guvernul, ministrii comunicatiilor si marile noastre servicii de informatii si, ce interese nationale au protejat in ultimii cinci ani, de exemplu. Interesant ca in urma cu un an o firma de consultanta (posibil ca McKinsey & Company, cea care a facut multe evaluari pentru darea afara a personalului Telekom in anii anteriori) a estimat ca un astfel de proiect ar putea dura circa 2 ani si implica costuri de aproximativ 20 de milioane de euro. Oare ce eficienta economica ar realiza Telekom daca din reducerea costurilor operationale de la 7 mil euro la 3 mil euro s-ar obtine pentru 4 ani doar 16 mil. Euro economie in raport cu costul estimat anterior pentru 2 ani de implementare proiect T2.0? Cat de naivi suntem noi cetatenii dar si demnitarii romani sa acceptam o astfel de solutie tehnica neviabila si care astazi vedem ca prodce pagube in colectarea sumelor corespondente facturilor emise d epertor si ce nu pot fi incasate acum din cauza unor probleme tehnice majore ne luate in calcul la dta aprobarii proiectului mentionat. De mentionat ca McKinsey & Company este compania de casa a familiei Telekom.
  1. Proiectul a fost amanat de mai multe ori; Ianuarie, Februarie. Martie, Aprilie 2017, dar intr-un final trecerea in productie s-a realizat pe 7 Mai 2017 cu 6 luni intarziere.
  2. Nu a existat un plan coerent si realist de implementare asumat concret de managementul Telekom. O fi fost aprobat si in CA Telekom?
  3. Nu a existat un plan de trecere in productie dublat de un plan de roll back adica de revenire la situatia anterioara daca noile sisteme nu functioneaza, respectiv un plan de recuperare in caz de incident tehnic etc…
  4. timp de 2 saptamani magazinele si call-centerele Telekom au functionat cu intermitenta deoarece noile sisteme IT pentru mobil nu au functionat corespunzator.
  5. Migrarea datelor de la mobil la fix s-a facut intr-un mod defectuos si cu multe erori, cu atat mai mult cu cat o zi inainte de trecerea in productie a solutiei adoptate migrarea datelor inca nu se terminase.
  6. Mai mult de 40 % din sisteme IT nu au fost testate de loc inainte de ai intra in productie, iar facturarea de mobil a fost mutata din Grecia in Romania fara nici un fel de test si, mai grav nu s-a facut o rulare a datelor transferate in paralel. Nimeni nu stie si nu va sti daca facturile pe luna mai 2017 sunt corect intocmite, cine va palti paguba pentru erorile infaptuite?
  7. Factura (Billing-ul) de fix a fost emis cu intarziere si sunt foarte multe erori, iar Billing-ul de mobil nu a fost inca produs si doua cicluri de facturare (un ciclu are in medie cca.200.000 abonati pentru facturare) sunt ratate complet, astfel incat este posibil ca foarte mult trafic de roaming sa fi fost pierdut (nu a fost preluat/inregistrat in billing) cauzand pierderi mai mari de un milion de euro pentru aceqasta luna.
  8. Nu exista inca un sistem de Business intelligence (analytics) pentru facturile de mobil si nu exista revenue assurance pentru mobil si nici data mining, oare ce spun specialistii din ministere si guvern, dar cei din serviciile de informatii. Sa speram ca “specialistul” Gabriel Statescu, acomodat in functia de consilier al primului ministru va analiza cele intamplate.

De semnalat este faptul ca Totul este tinut in secret si ascuns publicului. Nu se cunoaste impactul facturilor gresite care vor ajunge la clienti in perioada urmatoare si nimeni nu va sti nici diferenta fata de facturile corecte pentru ca sistemele vechi au fost oprite si nu au mai fost alimentate cu trafic comunicational.

Pentru analiza celor intamplate se pare ca au sosit saptamana trecut la Bucuresti la sediul Telekom Romania persoane importante de la actionarul german DT, cum ar fi seful DT Europa  pentru Tehnologie si directoarea de IT pe DT Europa ce au venit special in Romania pentru a evalua situatia, este vorba de Guido Menzel si Eva Ulicevici, din informatiile noastre dna Eva va veni inca o data in aceasta saptamana

Rezultatul la acest momment este: O situatie de criza care se doreste a fi ascunsa, musamalizata si care deja implica pierderi financiare de milioane de euro pentru Telekom si indirect pentru statul roman.

Dragi colegi,

 

Saptamana trecuta si astazi am avut noi intalniri de dialog social cu reprezentantii sindicatelor constituite la nivelul companiilor din Grupul Telekom Romania, referitoare la implementarea Programului New Telekom.

Aceste sesiuni au avut ca principal obiectiv informarea si consultarea cu reprezentantii sindicali cu privire la implementarea schimbarilor de structura / nivele manageriale din cadrul ariilor actuale de business.

Principalele obiective care au stat la baza redefinirii nivelelor manageriale sunt:

  • Cresterea ariei de coordonare manageriala si delegarea acestora pentru rezolvare catre pozitiile manageriale care sunt cel mai aproape de client;
  • Reducerea numarului de nivele ierarhice de management, pentru a imbunatati colaborarea intre functiuni;
  • Consolidarea unor activitati si structuri cu activitati similare, pentru a imbunatati eficienta operationala;
  • Reducerea activitatii redundante din mai multe structuri din organizatie.

Totodata, avand in vedere acest nou model operational, in perioada urmatoare intentionam sa demaram procesul de selectie pentru ocuparea pozitiilor manageriale din cadrul ariilor impactate.

Dupa cum ati fost informati si de catre Directorii vostri Executivi, schimbarile la nivel organizational aduc modificari care implica atat crearea unor noi pozitii, cat si eliminarea altora. Colegii care detin pozitii de Manager/Supervizor ce urmeaza sa fie eliminate sau modificate din noua structura au oportunitatea sa aplice pentru cel mult doua pozitii nou create. Toti colegii care se afla intr-o astfel de situatie vor fi contactati de catre echipa de Resurse Umane pentru a li se oferi informatii suplimentare despre acest proces si etapele aferente.

Doresc sa reiterez faptul ca acest demers este parte integranta dintr-un program general de transformare a organizatiei noastre, care vizeaza atat structura organizationala, cat si procesele de business si cultura companiei.

Parcurgem impreuna o perioada importanta pentru noi. Personal, va asigur de comunicare deschisa si transparenta pe tot parcursul acestui proces, precum si de suport din partea echipei de Resurse Umane pentru orice detalii suplimenatre necesare.

 

Va multumesc,

Carmen Dumitrache

Director Executiv Resurse Umane

Buna ziua,

 

In data de 2 mai si ieri au avut loc informari si conultari cu Sindicatele in cadrul noului proces de reorganizare, asa numitul proiect New Telekom.

La intalnirea din 2 mai, unde a participat si Directorul General, au fost prezentate generalitatile de aplicare a noii strategii a Telekom, aceasta insemnand intregul grup de Romania ( TKR, TKRM, Sunlight, Germanos), mai putin Nextgen.

Pe linga noua strategie ce va fi abordata de noi, intr-o noua maniera decat pina acum, ca si pozitionare pe piata, a fost prezentat cadrul general de aplicare a proiectului New Telekom, referindu-ne aici la noua structura organizatorica in care vom opera incepind cu 1 iulie, aceasta insemnand in cadrul prezentarii, structura la nivel de Directii Executive.

La intalnirea de ieri, cea de-a doua parte de prezentare a fost explicata la nivel de fiecare Directie Executiva, noua structura operationala si noile modificari la nivel de departamente, urmand ca peste doua saptamani sa fim convocati la a treia sesiune, cea finala in care se vor prezenta noile functii cat si modul si numarul reducerilor la nivel de personal de executie.

Tot in cadrul intalnirii de ieri, a fost prezentat si modul de evaluare al perosnalului de conducere, cat si procentul probelor de evaluare astfel:

–        Acolo unde vechea structura de departament, centru si functiile aferente nu se modifica, nu va fi evaluat personalul de conducere.

–        – pentru centrele si departamentele unde vor fi in noua structura doi sefi de centru vechi in cadrul noului centru, vor fi necesare evaluari pentru definitivare pe post. La fel si pentru noile structuri create.

–        Vor fi desfiintate 156 functii de management, iar pentru 200 de functii din cele existente se va sustine evaluare. Fiecare participant va putea avea cel mult doua optiuni.

–        Evaluarea va avea trei criterii iar punctajul va fi urmatorul:

 

  1. 10% Performanta
  2. 30% Diagnoza Manageriala (testele sustinute de manageri in urma cu ceva timp)
  3. 60% Intreviu de competente

 

Se califica cel care obtine 50 de puncte din 100, punctele insemnand cele trei procente de mai sus. Evaluarile vor avea loc la sfarsitul acestei luni.

Mentiunile SNTc din prima intalnire adresate CEO au fost:

–        Atentie maxima la criteriile de eligibilitate a celor ce vor fi selectati sa plece cu acordul partilor.

–        Atentie maxima si acordare de majorari salariale si a valorii tichetelor de masa pentru cei care raman in Companie, tinand cont ca in urma plecarilor de la 1 iulie, gradul de incarcare se va majora foarte mult, urmand ca activitatea sa se desfasoare in conditii mult mai grele si cu personal mai putin.

–        Mentiunea ca unele din punctele din strategia prezentata ca fiind New Telekom, fusesera solicitate de noi inca din anul 2012

–        Intrebarea clar adresata dlui Mjoros, vis-avis de informatia pe surse a SNTc ca pina la sfarsitulk acestui an vor parasi intregul grup de Romania, un numar de 1350 de persoane. La aceasta intreabre dl. Majoros a contestat vehement acest zvon, afirmand ca este un zvon nefondat si ca in nici un caz nu vor pleca atatia angajatiu, decat doar daca acestia nu isi vor da demisia.

–        Intrebarea clar adresata dlui. Majoros daca anul viitor va mai fi pe pozitia de CEO, intrebare la care dansul a spus ca daca nu va fi concediat, va fi si anul viitor CEO al Grupului din Romania.

La intalnirea de ieri, in afara intrebarilor noastre legate de modificarile organizationale, solicitarea SNTc. in privinta evaluarii personalului de conducere a fost aceea de a fi modificat punctajul de evaluare astfel:

–        40% Performanta

–        10% Diagnoza Manageriala

–        50% Interviu de Competente

Compartimentele din intreaga structura organizationala de la actuala Directie Procese Clienti (Operatiuni) nu sufera modificari.

Datorita interesului deosebit de a nu ajunge informatii strict confidentiuale legate de noua strategie a Grupului nostru in piata concurantiala, cat si datorita Acordurilor de Confidentialitate semnate de cei ce au reprezentat SNTc., nu va putem oferi alt gen de informatii, din cele prezentate in cadrul primei sesiuni de consultari.

Vom reveni cu informatii noi si speram noi mai punctuale, peste doua saptamani, cand vom afla numele viitorilor manageri, cat si dimensiunea reducerii de personal de executie.

 

 

 

 

Cu stima,

 

Ioan Andrei – Presedinte SNTc                                            Marian Mihai – Primvicepresedinte SNTc.

 

 

 

Actualitate

Pentru Găgăuzia, chiar și pentru Transnistria, jocul francez poate fi efectiv o pierdere de timp

Publicat

pe

De

Emmanuel Macron a declarat că vrea să trimită trupe terestre în Ucraina. Într-un schetch de stand up, un comedian ucrainian a desenat prin umor situatia. Nu este un semn bun, glumea el, este un semn că Occidentul a renunțat la noi: „Germanii nu ne trimit niciun Taurus. [rachete], americanii nu ne trimit niciun ban, dar Macron își trimite armata, probabil ca să ne arate cum să ne predăm.» Este umor amar în acest al treilea an de razboi de agresiune al Rusiei împotriva Ucrainei.

Situația este într-adevăr incomodă – în Ucraina și nu numai. Armata rusă este în ofensivă aproape peste tot de-a lungul frontului. Apărarea sol-aer a Ucrainei primește prea puține muniții, motiv pentru care atacurile rusești la distanță lovesc puternic infrastructura critică din Ucraina.

Postura lui Macron – ca boxer pe rețelele de socializare, dar și ca potențial președinte de război – pare, așadar, aproape anti sistemică. Când toată lumea spune că nu se află în razboi cu Rusia, dar dorește ca Ucraina să înfrângă strategic Moscova pe campul de luptă (ce Dumnezeu o însemna asta, nimeni nu a explicat până acum!), Franșa doreste să trimite trupele sale pe linia frontului. Iată un macronism politic exceptional și fără discutie un model de comunicare care l-a propulsat pe președintele francez pe primele locuri ale bîrfelor din cafenele lumii. Napoleon măcar nu a anuțat invazia în Rusia, Parisul de astăzi o face cu surle și trâmbițe.

Realitatea este că după începutul atacul rusesc asupra Ucrainei, Franța a continuat să caute dialogul cu Kremlinul. Mai mult, Macron părea să adopte politica lui Sarkozy, care a purtat dialoguri spumoase cu Putin al rusiei, în opoziție cu tăcerea arogantă, socialist și plină de umori a lui Hollande, care practic a înghețat relațiile cu Rusia. Deci Franța lui Macron numai napoleoneană nu părea. Un joc subtil dar nereușit de dialog și de critică cu Rusia, a dus Franța la a fi criticată dur de partenerii săi europeni. Polonia găsise în sfîrșit calul de bătaie în Europa. În ceea ce privește livrările de arme, Parisul a rămas și rămâne cu mult în urma Berlinului. Dar acum, după toate bălbăielile posibile ale Parisului, când chiar și ajutorul SUA pentru Ucraina este blocat, Macron vrea chiar să-și trimită propria armată în Ucraina. Iată un boxeur capabil să lovească în zid, până la sânge. Al cui singe însă va fi, vom vedea în viitorul apropiat și ca urmare a evoluției situatiei de pe frontal de est.

Este foarte posibil ca președintele francez să dorească să trimită un semnal de ambiguitate strategică: Kremlinul nu ar trebui să fie prea sigur cât de obosit de război este cu adevărat Occidentul. Chiar dacă Parisul este puțin probabil să facă un astfel de pas de unul singur, amenințarea lui Macron trebuie să fie susținută de capabilități reale. Deci, la ce ne-am putea aștepta dacă cuvintele mari ale lui Macron ar fi urmate de fapt de acțiune? Cum ar arăta de fapt o astfel de operațiune? Ce impact concret ar putea avea Franța în Ucraina?

Forțele armate franceze sunt formate din trei armate: Armata spațială și de aviație cu avioanele sale de luptă Rafale și Mirage, Marina națională, a cărei navă amiral, portavionul Charles de Gaulle, navighează în prezent în largul coastei din Benin și, în cele din urmă, Armata terestră. Franța își menține, de asemenea, propriul arsenal de arme nucleare denumită Force de Frappe, fapt care îi permite să declare că este actor politci global. Franța, conform estimărilor semi-oficiale are 200 de focoase nucleare.

Spre deosebire de Bundeswehr germană, forțele armate franceze sunt capabile să ducă război chiar și fără un partener NATO. Scala teatrului de război este însă una limitată. Regimentele francezeterestre pot sustine doar 3 luni o ofensivă, pe un teritoriu egal cu cel al Bucureștilor. Mai mult, este necesară o întreagă logisitică pe care Franța, singură și fără aliați, și-o poate permite în avioane și transfer mecanizat, dar nu și financiar. Pentru Franța, prezența militară ordonată de către socialistul războinic Hollande în Africa a fost ruinătoare, practic falimentând finanțele hexagonului.

Armata terestră are acum doar două divizii de trupe convenționale la sol sub comanda sa, care constau din aproximativ 20.000 de soldați fiecare. Prin comparație, la sfârșitul Războiului Rece din 1989, armata franceză era formată din trei corpuri cu un total de 10 divizii (200 000 de soldați) și o unitate de acțiune rapidă. În timpul războiului împotriva terorii, Parisul a redus nucleul dur al forțelor sale armate la minimum. Termenul militar care definește aceasta strategie a armetei mici dar dense se cheamă „bonsai francez”.

Ca atare va prezentăm scenariile de deplasare a armatei franceze pe care revista elvețiană Neuer Zurche Zeitung (NZZ) prezintă scenariile cele mai previzibile sau plauzibile ale prezenței trupelor franceze în Ukraina sau în regiune. Comentariile despre fiecare scenariu aparțin mai multor specialiști în domeniu.

Scenariul 1: prezența francez dislocate la nord de Kiev pentru a preveni o invazie mixtă din Belarus. Acest aliniament ar permite ca Zelensky să mute naumite unități ale FAU de pe graniță pe frontul de est. Nu ar avea mare impact tactic, căci trupele franceze nu ar rezista unui contact real și de intensitate majoră cu trupele ruse. Oricât Franța se consideră membru NATO, în acest scenariu invocare articolului 5 din statutul alianței nord atlantice nu are nici un efect, pentru că prezența militară franceză nu se va afla sub mandat NATO. NATO, ca alianta militară, a comunicat deseori că nu se află în razboi cu Federația Rusă și că nu va trimite trupe în Ucraina sub steagul său. Ca atare, riscul unei confrutări directe Franța-Rusia crește exponential în acest scenariu. Și poate fi devastator pentru Paris.

Scenariul 2: rezerve franceze pe frontul Zaporojie pentru a împiedica Federația Rusă să spargă Nipru și pentru a sprijinii FAU. Acest scenario nu prevede nici un fel de spațiu de manevră. Dacă armata rusă sparge Niprul și înaintează, trupele franceze, fără mandat real european sau NATO nu pot să intre în contact direct militar, altfel vom discuta despre pierderi umane și materiale severe. Deși Franța, pe televizoare se declară egala Rusiei, declarând arogant că Moscova se teme de ea, orice expert militar onest va confirma inferioritatea tehnologică șu umană a contingentului francez deplasat în Zaporojie. Fără dubii că armata rusă va încercui și bloca contingentul francez, iar posibilitatea unei confruntări pe care Rusia să o decidă ca exemplu la adresa oricărei puteri euroepne, poate ușor deveni masacru.

Scenariul 3: trimiterea de trupe franceze în Odesa, la o baza militară la nord de oraș pentru a asigura libertatea de miscare a trupelor ukrainiene spre Moldova, dacă este necesar. Este interesant că acest scenariu confirmă starea de nervozitate/aroganță a lui Maia Sandu. De cateva săptămâni, președinta Maia Sandu a ridicat tonul la oricine critică opțiunile sale politice, devenind extrem de autoritară. Maia Sandu nu are capacitatea tehnică sau resursa politică de a impune o administrație autoritar europenistă, așa cum și-ar dori atât Paris cât și Berlin, dar are tonul ridicati și extrem de belicos la adresa poporului din Moldova.

Că Moldova nu este Ucraina lui Zelensky unde poliția secretă a regimului de la Kiev te arestează pe stradă, asta toată lumea o știe. Dar că prezența militară franceză la Odessa ar irita enorm Rusia, nimeni nu poate specula asupra severității acestei iritări. Ca să fim clari, transferul francez la Odessa nu ajută cu nimic stabilizarea frontului ucrainean. Astăzi când vorbim doar o linie de front cu peste 100 000 de soldați NATO, tehnologie militară și aviație pe măsură mai poate salva situația strategică din Ucraina. Altfel, conform specialiștilor, nimic și nimeni nu mai poate opri o noua ofensivă militară rusă sau victoria ei. De aceea acestă strategie a Odesse poate fi folosită de Franța doar pentru un proiect special, aprobat de Kiev și pentru care acesta nu are forțe militare la dispoziție. Daca acest scenariu se confirmă în următoarele luni, este clar că Maia Sandu este implicată decizional, alături de leaderii de la București în manevrele franceze. Iar pericolul pentru Chișinău poate deveni real, dacă Rusia doreste să dea o lectie Bucureștiului membru al NATO, prin Moldova.

Scenariul 4: desfășurare militară franceză direct în în Moldova, sprijin pentru armata locală în caz de provocări rusești. Pentru moment acest scenariu pare cel mai puți probabil. Deși în România se află deja un contingent de soldați francezi, cu tot cu ofițerii săi, în Moldova situația este complet diferită. O țară cu jumatate de populație rusofonă și ideologic situată la opusul politicilor europeniste ale lui Maia Sandu nu va fi francofilă niciodata. Ca atare resursele de asigurare a securității contingentului francez pot fi enorme, în raport cu beneficiile obținute, iar aparatul de securitate comandat de către Maia Sandu abia face față provocărilor ukrainiene sau rusești care au loc acum în mica sa republică, dar să se mai gândească că pot lupta pentru stabilizarea prezenței militare franceze. În aceasta cheie pot fi explicate și reacțiile baștanului din Găgăuzia, o regiune autonomă din Republica Moldova, doamna Guțul, care a amenințat cu secesiunea dacă Maia Sandu continua să escaladeze amenințările sale europeniste la adresa autonomiei culturale și economice a respectivei entități teritoriale. Așa cum se știe, Găgăuzia este locuită de o populație turcomană de religie creștin ortodoxă (de rit vechi), care a fost folosită permanent de către Moscova pentru a pune presiune politică pe Chișinău.

Specialiștii militari susțin că pentru Găgăuzia, chiar și pentru Transnistria, jocul francez poate fi efectiv o pierdere de timp. Nici rușii din Transnistria și nici turcomanii din Găgăuzia nu sunt singuri pe lume fiecare având protectori în regiune. Experții sustin că Maia Sandu va avea probleme reale de a explica de ce naționalismul șovin pro european este numai bun de folosit atunci când este îndreptat împotriva minoritățile etnice/lingvistice și religioase prietene Moscovei și rău când vine vorba despre criticile la adresa tendințelor autoritariste ale administratiei sale, sprijinite din plin de către diferite capitale europene. O dublă măsura pe care și Parisul, în cazul unei explozii militare în Moldova, va avea probleme să o explice.

H.D. Hartmann

Citeste in continuare

Actualitate

Ilie Șerbănescu rămâne în memoria elitelor ca un intransigent ce nu s-a închinat cântecelor de ledădă ale partenerului strategic

Publicat

pe

De

Ilie Șerbănescu a plecat puțin. Avea 81 de ani. Era măcinat de-o boală ascunsă, dar și de suferința că televiziunile i-au tăiat contractele de colaborare. Vocea lui era prea stridentă pentru universul globalist de azi. Explica originile și noile interese coloniale. Spunea lucrurilor pe nume. Avea argumente. Încă din tinerețe, studiase puterea de expansiune a multinaționalelor.

În ultima sa carte, „România, o colonie la periferia Europei,” regretatul economist susținea că, deși geografic se află la întretăierea drumurilor și intereselor marilor puteri estice, țara noastră a fost întotdeauna sub strânsoarea uneia dintre acestea, dar a reușit miraculos să supraviețuiască.

Ilie Șerbănescu n-a fost un didacticist economic. N-a privit de sus clasa de limbuți, care ridicau ode la prânz și seara democrației. L-am avut profesor, în anii ’92-’95, la Școala Superioară de Jurnalism! Zâmbea ironic, când ne vedea cât de înverșunați susțineam astrala putere a Americii. Eram visători. N-a încercat, niciun moment, să ne fărâme aripile! Un gânditor prudent, cu tolba plină de argumente, n-a îndrăznit să ne convingă de contrariul aspirațiilor. Vedea clar Noua Ordine Mondială, în contrast cu noi, care zăream zorii capitalismului, îmbrățișându-ne, ca o mamă bună.

Îmi amintesc, venisem de la o bursă de la Banca Mondială. Cred că eram în anul doi de studii. Mi-a pus creta-n mână și m-a îndemnat să explic colegilor ce înseamnă „drepturile speciale de tragere!” M-am fâstâcit, dar m-a ajutat. Era pentru prima oară când urcasem pe scena catedrei. Parcă uitasem tot ce am învățat peste Ocean. „Eu știu doar din cărți, dumneavostră ați avut privilegiul de a fi în inima lucrurilor, vă rog explicați!,” astfel m-a prezentat în calitatea de „știutor mai aplicat.”

Ilie Șerbănescu a primit cu mult înaintea noastră „Lumina.” A înțeles de tânăr că fracția dintre democrație și autoritarism e avatarul unui întreg colonial, prezentat în forme diferite. Fie că țările democratice, supuse noilor imperii, se cheamă „state emergente,” „țări în plină dezvoltare” sau chiar „partenere,” acestea sunt tot sclave, ca celelalte din totalitarism.

Nu purta în piept ca noi efigia libertății. Îi era greu să ne înțeleagă visele. Ne accepta, așa naivi. N-a fost posedat de adevărul său incorigibil, că orice putere necontrolată devine hegemonică. La recomandările noastre, premierul țărănist Victor Ciorbea i-a dat mandatul reformei. Iliuță, cum îi spuneau prietenii, nu era membru al niciunui partid din Convenția Democratică. Nici măcar secretară nu primise. Era un fel de fiu al ploii. Nimeni din executiv nu-l asculta, darmite să-l înțeleagă. Avea viziuni limpezi, când alții se ghiftuiau în spirala puterii.

Bunul Dumnezeu sa îl odihnească în liniște și pace pe Ilie Șerbănescu. A fost un om deosebit, un profesionist cu înalte standarde morale și cu mult simt al umorului. CondoleanȚe familieI. Veșnică pomenire!” – a scris fostul premier Victor Ciorbea

Obișnuia să facă mult sport. Iernile le petrecea cu partenera de viață pe munți, schiind, iar în verile caniculare, se dădea cu pluta pe Siret. Râdeam de temerarele sale acțiuni. Era de-un pitoresc diafan și de un scepticism incorigibil. Deși vedea totul sumbru, pe chipul său n-a coborât niciodată întristarea.
A privit mereu viața ca pe un șir de întâmplări. N-avea caustica fricii necunoscătorului, ci dimpotrivă, adrenalina învingătorului.

Se autoironiza. „Quod licet Iovi, non licet bovi” (ceea ce e permis lui Jupiter nu este permis boului) – avea să scrie în prefața lucrării publicistice: „Colionialismul actual și colonia sa România.” „E scrisă de unul dintre milioanele de boi ai noilor Jupiteri.” Ce rămâne în memoria noastră e că n-a încercat niciodată să convingă, deși era empatic. Punea argumentele pe tablă, iar fiecare înțelegea cât îl duce capul.

Îmi amintesc momentul în care m-a chemat pe holurile guvernului, spunându-mi că demisionează. „Nici birou nu mi-au dat!” Era vremea când un matador se pregătea în secret să negociez cu Banca Mondială un acord de împrumut în două faze: PSAL 1 și PSAL 2.

În ultimii ani, când nu colinda Grecia și nu se cocoța pe cei mai semeți munți ai patriei, se lupta pe televiziuni cu imperialismul. O serie de posturi l-au interzis pentru curajul de a spune lucrurilor pe nume. „Nea Ilie, pierdem publicitatea,” i se șoptea pe la colțuri. Mai mult, acestea nu-și puteau permite să tulbure liniștea hegemonului, să nu sară plutonierul ambasadei din bocanci. Doar România Tv a făcut excepția. Nu stigmatiza, dar explica limpede care e viitorul.

Ilie Șerbănescu rămâne în memoria elitelor ca un intransigent ce nu s-a închinat cântecelor de ledădă ale partenerului strategic. Știa că am schimbat o colonie cu alta. Repetăm, n-a încercat să ne facă guler iluziile. Avea poftă de viață. Doar o mișelească boală l-a cotropit, fără să creadă că el – om în putere – poate fi biruit. I-am fost printre ultimii interlocutori. Privea asfințitul cu seninătate, în ciuda durerilor groaznice. Își permitea chiar să facă glume.

Prin dispariția sa, lumea suveraniștilor a pierdut un patriot autentic, iar imperialiștii, un adversar de calibru. Un stoic mai puțin, ce mare brânză în cloaca globalistă?!

Mrius Ghilezan

Sursă foto: Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

Citeste in continuare

Actualitate

Fuse iluzia susținătorilor AUR, a suveraniștilor

Publicat

pe

De

In fosta cetate de scaun a Târgoviștei, echipat corespunzător, în costumul lui Vlad Țepeș, liderul AUR a dezumflat un balon care plutea din ce în ce mai sus. A declarat răspicat că, cel puțin pentru moment, nu se gândește să candideze la alegerile prezidențiale. Și, senzațional, adăugând și afirmația că, într-o asemenea eventualitate, și-ar pierde poziția de președinte AUR. Ce l-a speriat?

Istoria întreagă este că George Simion a cochetat mult timp și încă o face cu Cozmin Gușă. Din proprie inițiativă, l-a plasat pe acesta pe o listă scurtă, anunțând că va fi măsurat alături de alții pentru o eventuală candidatură la poziția de primar general al Capitalei. La rândul său, Cozmin Gușă a cochetat cu această perspectivă, dar a pus două condiții. În eventualitatea în care va face acest pas, va candida ca independent și nu ca membru al partidului. A doua condiție, rostită repetat și cât se poate de apăsat, a fost ca și George Simion să-și asume în mod explicit candidatura la prezidențiale. Sondajele s-au făcut, Cozmin Gușă a ieșit pe primul loc și cu un procent superior lui Nicușor Dan, care îl făcea extrem de competitiv și în raport cu Piedone. Din acel moment, condițiile puse de acesta au fost activate. Ambele condiții făceau sens.

În definitiv, principalul motiv, așa cum mi-a mărturisit de nenumărate ori, care l-a determinat pe Cozmin Gușă să facă acest pas în definitiv riscant pentru statutul său de analist politic și pentru poziția pe care o deține în epicentrul grupului Gold FM, a fost acela că, suveranist fiind, era convins că, în acest fel, avea să mărească semnificativ punctajul în București al partidului AUR, cu atât mai mult cu cât în Capitală organizațiile acestuia acționează mai slab decât în alte localități. Dacă ar fi câștigat Primăria Generală a Capitalei, ar fi fost cu atât mai bine pentru succesul general al AUR în alegeri.

În al doilea rând, era logic să solicite o mișcare în tandem. Cu alte cuvinte, și George Simion avea obligația să-și asume explicit sarcina extrem de grea de a bate electoral la porțile Cotroceniului. Liderul AUR nu a promis nimic. Așa că nu i se poate imputa faptul că s-ar fi răzgândit în ultimul moment. Al doilea om din AUR, Lulea, l-a luat peste picior pe Cozmin Gușă anunțându-l public că partidul are un candidat, altul, și va merge pe mâna acestui în Capitală. Iar George Simion nu a ripostat. A tăcut mâlc. La Târgoviște însă, a anunțat cât se poate de ferm că nu se gândește să candideze la prezidențiale. Și a adăugat, în mod aparent surprinzător și chiar senzațional, că dacă ar candida există riscul de a pierde poziția de președinte al partidului.

Așadar ce-l sperie pe George Simion? Care este raționamentul pe care l-a avut în vedere? Maestrul Ion Cristoiu îi bate lui Simion obrazul și consideră că acesta evită să-și asume o bătălie decisivă pentru adjudecarea puterii politice și preferă să lase deschisă posibilitatea de a colabora în final cu una sau mai multe dintre formațiunile aflate pe scena politică, pentru a ajunge la putere. Alți comentatori insinuează sau afirmă răspicat că George Simion este șantajat sau șantajabil. Eu unul am un alt punct de vedere.

Toți conducătorii unor partide semnificative, care au candidat fără succes la funcția prezidențială, și-au pierdut statutul de președinți ai respectivelor formațiuni politice. Unii chiar, sub diverse pretexte, au fost aruncați după gratii. Fără alte interpretări, afirmația lui George Simion consecutivă celei că nu s-a hotărât să candideze vizează acest scenariu. Și anume că dacă va candida și nu va reuși, colegii săi îi vor face vânt. Va împărtăși soarta celorlalți președinți de partide care au pierdut locul întâi în cursa prezidențială.

Există și analiști mai răutăcioși care au insinuat faptul că dacă Cozmin Gușă ar câștiga o competiție în care aparent pleacă fără prea mari șanse, pentru că vine târziu și susținerea AUR în București este insuficientă și nu se prea știe de unde altundeva ar mai aduna suficienți votați, ei bine, dacă totuși câștigă, în plan psihologic victoria sa ar fi atât de spectaculoasă încât l-ar putea detrona pe George Simion și i-ar putea lua acestuia locul în fruntea AUR. Este imposibil.

Nu se poate repeta scenariul la capătul căruia Petre Roman a fost aruncat peste bord de la șefia Partidului Democrat, locul său fiind preluat în forță de Traian Băsescu, care și-a asumat riscant și a câștigat lupta pentru Primăria Generală a Capitalei. Traian Băsescu era bine conectat la partid, cunoștea temeinic toate organizațiile sale, în timp ce Cozmin Gușă este un outsider în raport cu centrele de putere AUR.

Așa că și această ipoteză cade. Fuse și se duse. Fuse iluzia susținătorilor AUR, a suveraniștilor, între care mă număr și eu, că prin intrarea în horă a lui Cozmin Gușă susținut și de ceilalți analiști Gold, Capitala ar fi avut șansa unui primar general puternic, iar AUR ar fi primit impulsul necesar pentru a câștiga detașat alegerile din acest an. Dincolo de asta, sunt numai vorbe.

Sorin Rosca Stanescu

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

ARTEHNIS

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România.
Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național?
Garantăm confidențialitatea!

Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503
Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com
Departament Investigații - Secția Anticorupție

TOP KINETO MEDICAL Ploiesti

Știri calde

Exclusiv5 ore ago

Breaking News/Dupa ce a fost bătut cu simț de răspundere, coruptul putinist „Capitan la 15 ani”,  a stabilit un nou record mondial la…fuga

Politist corupt pensionar, fost sef al SERVICIULUI ARME, EXPLOZIVI ŞI SUBSTANŢE PERICULOASE si fost sef al Serviciul Județean Anticorupție Prahova a...

Exclusivo zi ago

Capii rautatilor sunt in aparatul central iar DOP si comisiile de la IPJ, doar pionii dirijati sa va faca paguba!

Din greseala in greseala, spre victoria ( paguba) finala, dezvaluie Emil Pascut de la sindicatul Diamantul. Sau cum s-au transformat...

Exclusiv2 zile ago

In 2018 și 2019 numărul pensionărilor în Poliție, Jandarmerie, ISU este vădit insignifiant în raport cu creșterile bruște din anii următori, 2020, 2021, 2022, 2023!

Am extins investigațiile vizând dinamica pensionărilor de la Poliția Română, la Jandarmeria Română și Pompieri. Trebuie să mărturisesc întâi că...

Exclusiv2 zile ago

De ce le este rușine unor șefi din Poliția Română să poarte uniforma?

O simplă poză la prima vedere cu o oarecare activitate a Carabinierilor italieni la care sunt prezenți la fața locului...

Exclusiv3 zile ago

WHITE TOWER 30/Primele „victime” din IPJ Prahova incep sa apara in urma dezvaluirilor ziarului Incisiv de Prahova

Țeapa imobiliară de la WHITE TOWER nu înseamnă doar cea mai mare fraudă din istoria Ploieștiului, acoperita de politisti corupti...

Exclusiv3 zile ago

Ipocrizia lui Ciolacu sau cum trecutul urmareste pe oricine

In 27.11.2023, Marcel Ciolacu declara la o conferinta ca el, ca prim-ministru, nu are informatiile atat de repede, ca sa...

Exclusiv4 zile ago

Unele  perle sunt generate la mari adancimi, in cazul de fata „in putul gandirii”/Viceprimarul Mihai Savu – fost Presedinte PSD Comarnic -raspunde presiunilor la care este supus

Va dezvaluiam cum primarul și viceprimarul din Comarnic au anunțat intenția de a renunța la PSD și de a candida...

Exclusiv4 zile ago

B.A.O.L.P./Poliția Română a rămas de peste 25 de ani singura instituție de poliție din Europa căreia i-a fost „amputat cel mai puternic braț” în lupta cu infracționalitatea și fenomenul violenței urbane

Brigada de Asigurare a Ordinii și Liniștii Publice a fost unitatea specializată din cadrul D.G.P.M.B. responsabila cu asigurarea și restabilirea...

Exclusiv4 zile ago

Asistăm neputincioși la eutanasierea Poliției Române!/G-ral maior rez Cristian Marian Gomoi: România nu își merită polițiștii!

„POLIṬIA ROMÂNĂ MACELĂRITĂ DE CLASA POLITICĂ , ATENTAT LA SIGURANȚA NAȚIONALĂ! De ani buni asistăm la distrugerea controlată a Poliției...

Exclusiv5 zile ago

WHITE TOWER (XXVIV)/Realitățile scandalului WHITE TOWER scoate la iveala infioratoarea mafie de la IPJ Prahova/SE SPARGE BUBA?/Politisti corupti utilizati pentru protejarea „TEPARILOR”

Ce rețele mafiote ar fi trebuit să beneficieze de protecție? Raspunsul il gasim la IPJ Prahova!  Gruparea infracțională care a...

Exclusiv6 zile ago

Polițiștii au dreptul la decontarea/asigurarea de către angajator a unor dispozitive de corecție a vederii

Conform legislației interne în vigoare polițiștii au dreptul la decontarea/asigurarea de către angajator a unor dispozitive de corecție a vederii,...

Exclusivo săptămână ago

DEBANDADĂ TOTALA LA PENITENCIARUL PLOIESTI DIN PRAHOVA!/Spectacolul continua la pușcăria din urbea lui Caragiale.

După ce acum câteva zile, un angajat a sărit la gâtul directoarei economice, gravida in cinci luni, pentru anumite nemulțumiri,...

Exclusivo săptămână ago

FOTO /WHITE TOWER (XXVIII)/Cătălin STAVRI îl denunță pe Mihai LUPU, deși nevasta și mama sa primiseră apartamente- șpagă!

Scandalul WHITE TOWER este departe de a se termina prea curând. Procurorii fac audieri pe bandă rulante, iar surse judiciare...

Exclusivo săptămână ago

Ce ciolaceli mai face Doloiu/Curtea de Apel Ploiesti nu a tinut cont de autoritatea lucrului judecat de cea mai inalta instanta de judecata din Romania, Inalta Curte de Casatie si Justitie – ICJJ, instanta superiora ierarhic CA Ploiesti

Revenim cu noi informatii, ce ne-au parvenit la redactie, despre vrajelile lui Doloiu Gheorghe in piata imobiliara buzoiana, uzand de...

Exclusivo săptămână ago

In noul acord de serviciu la MAI, o taxa de smecherie, un bir asupra neafiliatilor sindicali, de 0,5% din salariul lunar, care sa fie impartita intre federatii?

Cum s-a transformat FSNPPC-ul lui Zelca in Federatia Haiducilor din MAI, dezvaluie Emil Pascut de la sindicatul Diamantul. „Zelca si...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv

error: Articolele nu se pot copia!