Actualitate
In timp ce politistii adevarati mor de foame, un angajat MAI duce acasa 340 de milioane !

Una dintre cele mai complexe actiuni de control din intreg sistemul se desfasoara inca de anul trecut la Inspectoratul General de Aviatie din cadrul MAI. Si, de fiecare data cand sa se finalizeze raportul Corpului de control al Ministerului de Interne, mai apareau noi paliere de verificare. Situatie care pare sa se repete la indigo si de aceasta data, chiar daca, dupa cum am si anuntat zilele trecute, raportul este gata, confirmand cel putin doua din suspiciunile ridicate de seria de dezvaluiri din „National”. Cele cu privire la numirea pe functii de conducere a unor ofiteri sanctionati disciplinar si managementul defectuos care a dus la risipirea aiurea a rezervei de zbor.
Mai nou insa, daca mai au timp, cei desemnati de conducerea ministerului poate vor gasi si o explicatie, barem pentru ceilalti angajati ai MAI, cum de un ofiter IGAV a ajuns sa duca acasa halucinanta suma de 34.000 de lei! Bani in mana! Asta in timp ce sunt tineri politisti care patruleaza noaptea prin Ferentari cu un „Carpati” ruginit in toc si zic „bogdaproste” daca iau 500 de euro. Sau ofiteri de la ”crima organizata” care se infiltreaza prin cele mai violente grupari de traficanti de droguri si nu mai trag nicio speranta ca isi pot achita la timp ratele la banci pentru apartamentele cumparate prin cartierele muncitoresti. Asta ca sa nu mai vorbim chiar de catre tinerii piloti de la IGAV care sunt nevoiti sa se plafoneze sau sa plece in privat, vazand cum doar unii sefi si protejati ai acestora, „abonati” la misiunile de zbor, mai ales la cele externe au ajuns sa incaseze si peste 30.000 de lei pe luna, suma neta! Si asta intr-un minister in care sindicatele si conducerea deopotriva se chinuie sa garanteze un salariu minim de 1.450 de lei „grosului” angajatilor!!! Pai, totusi, nu e cam mare diferenta…?
Dansul „fluturasilor”
Cred ca nu este secretar de stat sau chiar ministrul Carmen Dan care sa nu-si doreasca sa incaseze, la sfarsitul lunii, barem o parte dinn banii pe care ii duc acasa sefii de la IGAV si unii dintre oamenii acestora de incredere.
Pentru ca daca multi dintre acestia sar curent de 20.000 de lei, sunt si cazuri in care cei din „gruparea Reliu” au luat si cate 30.000 de lei lunar. Iata insa ca si acest plafon a fost depasit, un ofiter MAI ajungand sa ia 34.000 de lei, bani vechi. Asta in conditiile in care cel mai experimentat pilot al companiei TAROM, care are la activ inclusiv curse transoceanice si zboara la maximul orelor permise de regulamentele de zbor, de-abia daca se apropie de suma de 25.000 de lei. Insa „dansul fluturasilor” de la IGAV pare unul de-a dreptul halucinant, membrii Corupului de control apeland inclusiv la verificarea foilor de zbor si stabilirea rolului fiecaruia in cadrul echipajului si timplilor efectivi cat acestia s-au aflat la mansa, astfel incat timpii adunati de pe foile de zbor in baza carora s-au efectuat platile salariilor sa corespunda cu timpul inregistrat in Registrul de cronometraj.
Diferenţe salariale uriaşe la IGAV
Si asta pentru ca s-au descoperit situatii in care, desi un elicopter nu are decat doua locuri la mansa, in acelasi elicopter ar fi participat la un singur zbor si cate opt piloti, plus patru mecanici!!! Iar despre „dublurile” pe zbor au trebuit sa dea explicatii, dar nu neaparat doar ca sefi, si Reliu Cristinel Ion, Laurentiu Machidon sau Ion Colcigeanu, „tripleta de aur” de la sefia IGAV.
Cu biletul de autobuz!
Insa combinatiile de pe zborurile interne sunt „pistol cu apa” fata de cele care se pot face prin participarea la misiunile externe din cadrul FRONTEX. Si prin care se pot ajunge la astfel de „scoruri” de 34.000 de lei dusi acasa, intr-o singura luna, de un simplu ofiter, fara nicio functie de conducere sau de executie! Insa este suficient sa amintim ca aici se intra „la rupere” in buget, existand inclusiv cazuri in care s-au bagat la decontare zeci de bilete de autobuz stranse cu punga de prin statiiile de transport in comun din tarile pe unde au plecat cateva zile! Si la ce bani raman „pe dreapta”, sa ne mai mire ca marea majoritate a celor in drept sa se inscrie si ei pentru executarea unor misiuni externe nici macar nu se mai obosesc sa faca acest lucru, stiind foarte bine ca nu au nicio sansa sa prinda vreun loc?
Pleaca pilotii, CESSNA sta pe burta!
Insa nici macar asta nu ar fi marea problema, ca unii angajati ai MAI castiga cat presedintele tarii si ministrul de Interne la un loc! Insa ce ne facem cu colegii „abonatilor” la zbor, pentru ca daca esti trecut de sefii IGAV pe „black liste”, pentru a ramane cat mai multe ore de zbor pentru ei, trebuie sa te multumesti doar cu leafa de baza, care nu-i chiar atractiva pentru un pilot.
În timp ce avionul donat de Ţiriac stă la sol, piloţii pleacă pe capete
Astfel ca piloti tineri se plafoneaza, moral si porofesional, privind cum altii zboara in aer sau pe hartie, in timp cei ei sunt tinuti pe linie moarta. Iar cel mai bun exemplu este cel din jurul avionului CESSNA Citation V, donat de catre Ion Tiriac dupa accidentul din Muntii Apuseni. Iar cea mai grava problema din acest caz intrat la randul sau in vizorul ministrului Carmen Dan este ca nici acum nu a fost semnat un contract pentru reparatiile acestuia, care trebuie sa aiba loc exclusiv in SUA. Si, drept urmare, nu s-a demarat macar nici negocieri cu privire la contractul pentru mentenanta curenta, asa ca avionul rugineste in hangar, in timp ce tot expira diverse componente. Pentru ca, in aviatie, fie ca zbori, fie ca nu, aparatul tot trebuie verificat. Si uite cum deja jumatate dintre tinerii piloti de exceptie care venisera de la Ministerul Apararii Nationale la IGAV pentru a face cariera si a salva vieti au plecat deja in privat, satui sa fie pusi sa taie „frunza la caini” la sol, in timp ce altii incaseaza sute de milioane lunar…(Catalin Tache)
Actualitate
Forțele Spațiale independente și inovatoare: inițiative pentru combatul orbital și operațiuni dinamicie

Un pachet de programe pentru a răspunde amenințărilor spațiale
Oficiul pentru Capacități Rapide în Spațiu (Space RCO) desfășoară în prezent aproximativ o duzină de programe menite să contracareze amenințările orbitale. Potențial, aceste inițiative vor conduce la dezvoltarea unei „game de produse” de subsisteme, ce vor permite Forței Spațiale să lanseze rapid noi nave spațiale cu mobilitate superioară, a declarat directorul Space RCO, Kelly Hammett.
Colaborare pentru o abordare standardizată în construcția sateliților
Hammett a indicat posibilitatea unei convergențe și parteneriate între Oficiul pentru Conștientizarea Domeniului Spațial și Operațiuni de Luptă (purtați de Col. Byron McClain, de la Space Systems Command) și Space RCO, pentru a adopta o strategie de tip „product line”, adică module și componente standardizate, pentru operațiuni dinamicie în spațiu. Aceasta presupune dezvoltarea de platforme, sarcini utile și interfețe definite, pentru a evita crearea unor sateliți „la comandă” și pentru a avansa spre o abordare repetabilă, agilă și scalabilă în stilul Space Development Agency.
De la personalizări istorice la soluții agile și comerciale
Ideea centrală, explicată de Hammett, este mutarea de la programele unicat, costisitoare și lent de dezvoltare, către platforme predefinite, reutilizabile, pentru operațiuni spațiale dinamice, precum cele utilizate de agențiile și companiile spațiale comerciale. Acest concept va permite diversificarea misiunilor, de la supraveghere la apărare și evitare a coliziunilor, prin utilizarea de „buse” (platforme operative) standardizate.
Proiecte precum Prime Fusion și înlocuirea GSSAP
Hammett a menționat că programul Prime Fusion Pilot Accelerator, implementat în colaborare cu FedTech, are ca scop accelerarea startup-urilor finanțate de capital de risc și integrarea lor cu contractorii consacrați pentru a dezvolta tehnologii de protecție pentru sateliți, precum și sisteme de evaluare și diagnoză bazate pe inteligență artificială și software de procesare video.
Un alt proiect, de natură similară, vizează contractarea de platforme „agile” pentru operațiuni dinamicie în spațiu, inclusiv pentru înlocuirea constelației GSSAP, destinat monitorizării spațiului geostaționar. Oficiul a emis o solicitare de informații pentru producția de platforme autonome, capabile să opereze minimum 48 de ore „near” geostaționar, cu funcții de întreținere orbitala, dezafectare și operațiuni de proximitate, cu termene de răspuns până pe 2 mai.
Software-ul R2C2 – viitorul operațiunilor spațiale
Pentru gestionarea flotelor de sateliți dinamicie, Space RCO dezvoltă software-ul de comandă și control bazat pe cloud, denumit Rapid Resilient Command and Control (R2C2). Acest sistem va deveni standard pentru toate sateliții operaționali, urmând să fie implementat în Delta 9 după 2026 – un nou centru al Forței Spațiale, destinat generării de forțe de război orbital și serviciului de proiecție a forțelor în spațiu.
Învățarea și integrarea în era războiului orbital
Hammett a avertizat că nu fiecare sistem personalizat tradițional va fi compatibil cu Delta 9 și procesul de integrare în R2C2. Astfel, industria trebuie să se adapteze pentru a-și demonstra capabilitatea de a se integra în platforma unică și agilă a Forței Spațiale, pentru a răspunde noilor provocări și operațiuni strategice din spațiu.
Actualitate
DIU și US Northern Command lansează două noi oportunități pentru dezvoltarea capabilităților împotriva dronelor mici de tip UAS

Inițiative pentru combaterea sistemelor neautorizate de aer
Unitatea pentru Inovație în Apărare (DIU), în colaborare cu Comandamentul Northern al SUA (NORTHCOM) și Biroul pentru contracararea UAS-urilor mici (JCO), a anunțat astăzi două noi oportunități pentru industrie pentru dezvoltarea de soluții în domeniul contracarării sistemelor neautorizate de aer (cUAS).
Solicitare pentru capacități de protecție cu impact redus
Prima inițiativă are în vedere o solicitare pentru „capabilități de protecție cu impact redus” (LCD), care să se extindă în întreaga coaliție militară și să integreze actualele programe de contrat UAV de mici dimensiuni. Potrivit DIU, aceste soluții vor contribui la cea de-a doua fază a efortului Replicator al Pentagonului, care urmărește să răspundă la creșterea amenințărilor militare ale Chinei.
Contextul și obiectivele programului Replicator
Primul program, anunțat în august 2023, prevedea distribuirea a mii de sisteme autonome, coste redus, pentru a contracara agresiunea chineză în următorii doi ani. A doua etapă, denumită Replicator 2, se concentrează în special pe soluții cUAS, iar DIU intenționează ca noile capabilități să minimizeze riscurile pentru trupele, civilii și infrastructurile sensibile, atât în interiorul, cât și în afara teritoriului național.
Leverage pentru inovație rapidă și adaptabilă
Solicitarea va folosi procesul DIU de deschidere către soluții comerciale (CSO), care permite colaborarea mai flexibilă și mai rapidă cu companii non-tradiționale din domeniul apărării. DIU speră ca această abordare să reducă timpul necesar pentru inovare și să elimine blocajele sistemice în achiziția de capabilități LCD. Aceasta se aliniază cu ordinul executiv recent, „Modernizarea Achizițiilor de Apărare și Stimularea Inovației în Industria de Apărare“, din luna trecută, ce urmărește accelerarea procesului de achiziție și simplificarea procedurilor pentru cumpărări rapide de tehnologii militare.
Termen și viitoare provocare de inovare
Termenul pentru depunerea ofertelor din partea industriei este 16 mai. În același timp, DIU a anunțat că intenționează să lanseze, în colaborare cu NORTHCOM, o competiție cu premii pentru soluții inovatoare în detectarea, identificarea și urmărirea UAS-urilor, deși detalii suplimentare nu au fost furnizate în acest moment.
Actualitate
Reconfigurare strategică: Armata SUA oprește două programe majore

Încetarea investițiilor: Motorul T901 și FTUAS
Pe măsură ce ies la iveală detalii suplimentare despre reducerile programelor Armatei SUA, un purtător de cuvânt al serviciului a confirmat planurile de a încheia lucrările pentru un nou motor de elicopter și pentru Sistemul Viitor Tactic Aerian fără Pilot (FTUAS). „Oprim investițiile și achizițiile în aceste două programe ca parte a inițiativei de transformare a armatei pentru a elibera resurse și a le reinvesti,” a declarat purtătorul de cuvânt.
Provocările motorului T901 și impactul deciziilor recente
De asemenea cunoscut sub numele de motor T901, Programul de Motor Turbina Îmbunătățită (ITEP) era destinat alimentării elicopterelor UH-60 Black Hawk și AH-64 Apache, oferind cu 50% mai multă putere și o eficiență a consumului de combustibil cu 25% mai bună. Însă, dezvoltarea a întâmpinat obstacole în ultimii ani. În ciuda planurilor Armatei de a închide proiectul, GE continuă dezvoltarea, concentrându-se pe atingerea obiectivelor contractului activ, inclusiv pregătirile pentru primul zbor din acest an.
Sfârșitul FTUAS și schimbarea de strategie
Programul FTUAS, destinat să înlocuiască RQ-7 Shadow, a întâmpinat de asemenea întârzieri, deși companiile Griffon și Textron erau încă în cursa pentru contract. În cadrul unei audieri a Comitetului pentru Servicii Armate al Senatului, senatorul Jack Reed a dezvăluit că Armata a oprit planurile pentru FTUAS. O parte din fondurile economisite va fi direcționată către dezvoltarea accelerată a Bell’s Future Long-Range Assault Aircraft (FLRAA).
Prioritizarea FLRAA: o nouă direcție
Armata a solicitat Bell o strategie pentru a accelera programul FLRAA, cu scopul de a aduce aparatul în dotarea soldaților cât mai curând posibil. „Încercăm să canalizăm resursele spre FLRAA pentru a devansa cronologia de implementare cu ani de zile. Avem nevoie de o aeronavă care să zboare de două ori distanța, cu dublă viteză și capacități superioare”, a menționat purtătorul de cuvânt.
-
Exclusivacum o zi
De trei ani, Incisiv de Prahova avertiza: Iată adevărul despre corupția din Penitenciarul Ploiești
-
Exclusivacum 3 zile
Dezastru în tabăra lui Nicușor Dan: campanie de dezinformare și atacuri neacoperite
-
Exclusivacum 3 zile
Ordinul MAI [S/7/2018] contrazice deciziile judecătorești privind plata sporurilor în concediu
-
Exclusivacum 8 ore
Teatru de proastă calitate și impostori de doi bani în Ploiești: Escrocheria anului – doi farisei care-și fură „icoanele” și-și joacă rolurile de-adevărate prosteală
-
Featuredacum o zi
Unsprezece comercianți suspectați de fraudare a Sistemului de Garanție-Returnare: verificări în curs și semne de întrebare despre „musterii” din Prahova
-
Exclusivacum 2 zile
Scandal la Interne: Sindicatul Diamantul acuză abuzuri grave în acordarea majorărilor salariale „Bayraktar”
-
Featuredacum 3 zile
Prioritizare analiză mutări polițiști promoția iunie 2025 pentru reîntregirea familiei
-
Ancheteacum 3 zile
Startul concesiunilor pentru proiecte hidroenergetice: o nouă etapă periculoasă pentru resursele României